abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216908660
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 10:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland verkoopt gas en olie en wapens. Meer niet. Ik zie ze daar nou niet snel klanten voor terugkrijgen. De eerste twee niet omdat ze en de grootste afnemer kwijt zijn en omdat de raffinaderijen in puin worden geschoten en Oekraïne daar echt niet mee gaat stoppen. En deze oorlog is ook geen reclame voor Russische wapens geweest.
In het idee van de Britten en Fransen mogen energievoorzieningen geen doel meer zijn voor een maand toch? Neem aan dat raffinaderijen daar ook onder vallen of zou het alleen elektriciteitsbedrijven betreffen?

Rusland exporteert ook flink wat graan toch?
  maandag 3 maart 2025 @ 15:10:00 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216908661
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Diplomatiek onhandig. Bovendien heeft hij nog een lastige taak voor de boeg in eigen land.
Op een gegeven moment is het kruipen voor die oranje flapdrol ook wel voorbij hè.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216908701
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Denken jullie niet dat Rusland vroeg of laat een pro Russische marionet aan het roer weet te krijgen in Kiev en dit uiteindelijk allemaal verspilde moeite is geweest van Europa?
Natuurlijk niet, het is juist goed dat de EU meer onafhankelijk gaat zijn en een goede defensie heeft.
Maar kijk eens naar Rusland, al die moeite, de economische schade, het aantal doden en gewonden, leger flink verzwakt... dat zou dus allemaal voor niets geweest zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216908753
quote:

[..]
Diplomatiek onhandig. Bovendien heeft hij nog een lastige taak voor de boeg in eigen land.
Hoezo? Nationaal rechts is best wel groot geworden daar. Het lijkt mij dat die het wel fijn vinden dat er nu een sterke leider staat. Weliswaar van een andere partij, maar wel iemand die de rol van Duitsland op het wereldtoneel wat meer naar voren wil brengen.

Als hij zich niet laat horen zijn het de VK of Frankrijk die de kar gaan trekken
pi_216908773
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Gaat om de State of the Union, kans lijkt me groter dat hij hiermee refereert naar binnenlandse politiek.
Dat is waar het tijdens de State of the Union toch vooral om draait.
Toch verwacht ik dat hij een dezer dagen bekendmaakt dat de VS de NAVO verlaat. Hij hintte daar al naar tijdens zijn eerste termijn, en de relatie met de NAVO-bondgenoten is de laatste weken onder het vriespunt gedaald.

Tel daarbij op dat Musk gisteren ook al pleitte voor een vertrek uit de NAVO en die oproep steeds luider klinkt in MAGA-kringen.

Op papier heeft hij goedkeuring nodig van het Congres, maar als de president zijn steun aan de NAVO intrekt dan is er de facto sprake van een exit. Bovendien doet het Congres tot dusver niets om hem dwars te zitten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216908784
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Op een gegeven moment is het kruipen voor die oranje flapdrol ook wel voorbij hè.
Zo lang als je in Europa voor je verdediging de VS nodig hebt, met een Rusland die een rekening te vereffenen heeft is dat moment er niet lijkt mij zo.

Ik snap best dat mensen het liefste zien dat het filmpje waarbij Zelensky Trump knock out slaat werkelijkheid willen zien worden, maar het is nu eenmaal zo dat Trump op het wereldtoneel zich als een ongelofelijke hork kan gedragen omdat hij de machtigste man op het geopolitieke toneel is.
pi_216908810
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:16 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Hoezo? Nationaal rechts is best wel groot geworden daar. Het lijkt mij dat die het wel fijn vinden dat er nu een sterke leider staat. Weliswaar van een andere partij, maar wel iemand die de rol van Duitsland op het wereldtoneel wat meer naar voren wil brengen.

Als hij zich niet laat horen zijn het de VK of Frankrijk die de kar gaan trekken
Starmer werd anders bewierookt omdat hij zijn tong minimaal 10 cm in de anus van Trump had weten te wringen...
pi_216908846
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Toch verwacht ik dat hij een dezer dagen bekendmaakt dat de VS de NAVO verlaat. Hij hintte daar al naar tijdens zijn eerste termijn, en de relatie met de NAVO-bondgenoten is de laatste weken onder het vriespunt gedaald.

Tel daarbij op dat Musk gisteren ook al pleitte voor een vertrek uit de NAVO en die oproep steeds luider klinkt in MAGA-kringen.

Op papier heeft hij goedkeuring nodig van het Congres, maar als de president zijn steun aan de NAVO intrekt dan is er de facto sprake van een exit. Bovendien doet het Congres tot dusver niets om hem dwars te zitten.
Ik verwacht dat niet omdat het de Amerikaanse wapenindustrie zal schaden en Trump nu eenmaal denkt in termen van dollars.

Musk heeft verder nergens voor gepleit, hij zei alleen maar I agree op basis van iemand anders zijn pleidooi. Dat hoeft bepaald niet uit de koker van Trump te komen (Musk en Trump zijn twee verschillende personen die het ook echt niet altijd met elkaar eens zijn, al lijken ze soms wel in een duo pyjama te slapen) en als dat al zo is lijkt mij dat eerder een drukmiddel om Europa koest te houden.
pi_216908910
quote:

[..]
Dit is juist diplomatiek handiger dan het gekruip van Scholz. Trump heeft respect voor sterke leiders.
pi_216908939
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216909001
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik verwacht dat niet omdat het de Amerikaanse wapenindustrie zal schaden en Trump nu eenmaal denkt in termen van dollars.

Musk heeft verder nergens voor gepleit, hij zei alleen maar I agree op basis van iemand anders zijn pleidooi. Dat hoeft bepaald niet uit de koker van Trump te komen (Musk en Trump zijn twee verschillende personen die het ook echt niet altijd met elkaar eens zijn, al lijken ze soms wel in een duo pyjama te slapen) en als dat al zo is lijkt mij dat eerder een drukmiddel om Europa koest te houden.
De schade aan de wapenindustrie is allang een feit.

Zelfs als de VS lid blijft van de NAVO, dan zullen Europese lidstaten zich voortaan eerder wenden tot Europese Defensiebedrijven. Enerzijds om meer onafhankelijk te worden van de VS, maar ook omdat de wens bestaat om Europese wapensystemen meer op elkaar af te stemmen.

Dat is het resultaat van Trumps vijandige houding richting traditionele bondgenoten en zijn opmerkelijke voorkeur voor Poetin: hij suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en noemde Zelensky een dictator. Bij de VN koos de VS de kant van Rusland en Noord-Korea. Het transatlantische vertrouwen heeft een enorme deuk opgelopen.

Wat betreft de NAVO: we gaan het zien. Ik verwacht een Amerikaanse exit.
  maandag 3 maart 2025 @ 15:47:20 #287
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216909068
bron: bnn

Tja, moeder theresa kan niet veel anders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216909108
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dit is juist diplomatiek handiger dan het gekruip van Scholz. Trump heeft respect voor sterke leiders.
Dat zag ik inderdaad vrijdag...

O, wacht!
pi_216909149
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zag ik inderdaad vrijdag...

O, wacht!
Dat is omdat Trump een rancuneuze kleuter is die nog steeds loopt te janken over het feit dat Zelensky niet meewerkte aan een onderzoek naar Hunter Biden.
pi_216909197
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bolton heeft als belangrijke veiligheidsadviseur onder Trump gewerkt. Hij zei vier maanden geleden al dat Trump de NAVO zou verlaten.

Bekijk deze YouTube-video
pi_216909199
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:54 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat is omdat Trump een rancuneuze kleuter is die nog steeds loopt te janken over het feit dat Zelensky niet meewerkte aan een onderzoek naar Hunter Biden.
Je ziet vooral wat je wil zien. Maar goed, wie weet doet Trump zometeen wel opzitten en pootjes geven aan Merz.

Ik denk het niet. Ik denk dat hij gewoon rancuneus gaat zijn richting Merz en Duitsland. Dat is namelijk wat we in de praktijk zien.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:02:48 #292
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_216909224
quote:

[..]
Ik vind Trump ook best wel diplomatiek onhandig. Wat jij?
pi_216909235
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:02 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik vind Trump ook best wel diplomatiek onhandig. Wat jij?
O, dat is hij ook. Uiteraard. Maar op de top van de apenrots kom je daarmee weg.
pi_216909253
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bolton heeft als belangrijke veiligheidsadviseur onder Trump gewerkt. Hij zei vier maanden geleden al dat Trump de NAVO zou verlaten.

Bekijk deze YouTube-video
Bolton claimt dat Trump die wens ook meermaals uitte tijdens zijn eerste termijn.

Trump lijkt de omstandigheden voor een vertrek te creëeren. Hegseth en Vance namen Europa en de NAVO al de maat, daarna kozen de Amerikanen meermaals opzichtig de kant van de Russen, onder meer bij de VN. De ruzie met Zelensky, die weer leidde tot een NAVO-meeting zonder de VS.

Binnen MAGA groeit de aversie tegen Europa en de NAVO. Trump kan straks met een gerust hart de NAVO verlaten, zonder dat zijn achterban begint te morren.
pi_216909273
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat is er morgenavond?
  maandag 3 maart 2025 @ 16:07:36 #296
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216909280
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:54 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Exact dit ja. Trump maakt Zelensky zwart, noemt hem een dictator, ontkent vervolgens dat 'ie dat gezegd heeft, leugenaar en volslagen idioot.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216909287
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat is er morgenavond?
State of the Union.
pi_216909297
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

Binnen MAGA groeit de aversie tegen Europa en de NAVO. Trump kan straks met een gerust hart de NAVO verlaten, zonder dat zijn achterban begint te morren.
Die aversie wordt zorgvuldig gecultiveerd zo lijkt het. Op het hebben van echt persoonlijke standpunten heb ik de maga-cultisten nog nooit kunnen betrappen eigenlijk, die praten vooral na wat ze wordt opgedragen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216909326
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Bolton claimt dat Trump die wens ook meermaals uitte tijdens zijn eerste termijn.

Trump lijkt de omstandigheden voor een vertrek te creëeren. Hegseth en Vance namen Europa en de NAVO al de maat, daarna kozen de Amerikanen meermaals opzichtig de kant van de Russen, onder meer bij de VN. De ruzie met Zelensky, die weer leidde tot een NAVO-meeting zonder de VS.

Inderdaad, nu lijkt wel het moment om de NAVO te verlaten. En dat kan ook mondeling. Als Trump zegt dat artikel 5 waardeloos is, is de VS zonder de juridische juiste weg te behandelen eigenlijk al weg.

Naast alle stappen die al genomen zijn, zal Trump het argument gebruiken dat hij niet wil betalen voor de veiligheid van Europa en Oekraïne.
pi_216909354
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die aversie wordt zorgvuldig gecultiveerd zo lijkt het. Op het hebben van echt persoonlijke standpunten heb ik de maga-cultisten nog nooit kunnen betrappen eigenlijk, die praten vooral na wat ze wordt opgedragen.
Het resultaat is onderaan de streep hetzelfde.

Ik denk dat het ook gewoon goed is dat de VS uit de NAVO stapt. Ja, de schok is groot, maar Europa zal dan echt in actie moeten komen. Je ziet nu dat Europese leiders nog enige twijfel hebben over een eigen koers. Ergens hopen en verwachten ze dat de VS tot inkeer komt, dat Trump zich op de valreep toch ontpopt als een bondgenoot. In dat geval hoeft Europa het roer niet al te radicaal om te gooien.

Een Amerikaanse exit maakt een einde aan die illusie en zorgt ervoor dat Europa eindelijk het heft in handen moet nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')