Russische kozakken willen Trump in ere herstellen en hem een officierstitel mét sabel geven/AD.nlquote:Russische kozakken willen Trump in ere herstellen en hem een officierstitel mét sabel geven
De kozakken van de Russische stad Sint-Petersburg overwegen Donald Trump een officiersrang terug te geven die ze hem acht jaar geleden ontnamen. Ze waren destijds boos over de sancties tegen Rusland, maar zien in de Amerikaanse leider nu een nieuwe bondgenoot.
https://drimble.nl/binnen(...)met-sabel-geven.html
Dat is nu ook weer niet nodig.quote:
Dat kan goed zijn en dan gaat Poetin voor Estland en Letland en moldaviequote:Op maandag 3 maart 2025 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Denken jullie niet dat Rusland vroeg of laat een pro Russische marionet aan het roer weet te krijgen in Kiev en dit uiteindelijk allemaal verspilde moeite is geweest van Europa?
Eric Cartman had soms nog wel eens onschuldig dromen, zoals een pretpark voor zichzelf.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij is de vleesgeworden Eric Cartman van onze tijd.
Niet als de oorlog doorgaat.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Denken jullie niet dat Rusland vroeg of laat een pro Russische marionet aan het roer weet te krijgen in Kiev en dit uiteindelijk allemaal verspilde moeite is geweest van Europa?
En dat willen verreweg de meesten dus ook niet!quote:
Dat ligt er volledig aan.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wil dat wel volgen waarbij je ook rekening kunt houden dat gewoonten als zekerheden en ondervonden leed diep zijn ingesleten in het menselijk denken. Dat 'gewoon' is voor de ander dan 'gewoon' ingewikkeld.quote:Op maandag 3 maart 2025 03:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mooi gezegd, maar voor mijn gevoel eindigen landen niet meer bij landsgrenzen. Wat boeit het nou of Friesland ineens geannexeerd wordt door Duitsland? Wat is daar de reden van? Zo telt dat ook voor Oekraine, Zelensky moet gewoon inbinden en die drie of vier provincies inwisselen die al sowieso Russisch gezind zijn. Of Groningen en dan daar weer de gaskraan open voor de Duitsers![]()
Ik denk dat het voor Rusland niet meer zo makkelijk is om een pro-Russische marionet aan de macht te helpen, zonder dit met eigen troepen af te dwingen.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat als dld groningen had willen annexeren met al dat gas?quote:Op maandag 3 maart 2025 03:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mooi gezegd, maar voor mijn gevoel eindigen landen niet meer bij landsgrenzen. Wat boeit het nou of Friesland ineens geannexeerd wordt door Duitsland? Wat is daar de reden van? Zo telt dat ook voor Oekraine, Zelensky moet gewoon inbinden en die drie of vier provincies inwisselen die al sowieso Russisch gezind zijn. Of Groningen en dan daar weer de gaskraan open voor de Duitsers![]()
Ik denk dat het deels voor alle mensen geldt. Hoe vaak ben jij met de oorlog bezig? Je kunt de auto pakken, door Duitsland en Polen reizen, en dan ben je al in Oekraïne. Maar het is niet waar we graag mee bezig zijn, en we hebben het toch allemaal druk zat met onze eigen beslommeringen?quote:Op maandag 3 maart 2025 13:57 schreef Vallon het volgende:
Waar Trump - zakenman - totaal respectloos aan voorbij ging is dat hij een afstandelijk oordeel maakte over een Zelensky die wel in oorlog is, letterlijk smekend strijdt voor levens en dagelijks als betrokkene (emotioneel) geconfronteerd wordt met door Rusland aangedaan leed van zijn burgers.
Ik geef het je te doen om de ene dag in stinkende bloedplassen rond te lopen, moeders te troosten en de volgende dag thee te moeten drinken met elitaire mensen die zich druk maken over wat je aan hebt.
Trump vind oorlog ook erg - bad for business - maar heeft hier een volledig abstract beeld van waarbij de sfeer bij Zelensky - Vance's "diplomatie" - in het verkeerde keelgat schoot.
Trump is echt extreem onzeker, ik kom soms wel eens zulk soort types op t werk tegen.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het deels voor alle mensen geldt. Hoe vaak ben jij met de oorlog bezig? Je kunt de auto pakken, door Duitsland en Polen reizen, en dan ben je al in Oekraïne. Maar het is niet waar we graag mee bezig zijn, en we hebben het toch allemaal druk zat met onze eigen beslommeringen?
Wat er bij Trump bij komt is een vorm van narcisme. Die man heeft een gigantisch opgeblazen ego. Hij wil complimenten en horen hoe fantastisch hij is. Dat anderen ook gevoelens hebben, daar snapt hij weinig van. Het ging er ook om dat Zelensky niet dankbaar genoeg was. (Hoezo zou je dankbaar moeten zijn? Het was vooral steun van Biden, die Trump zelfs tegenhield.)
Het moge duidelijk zijn dat ook in USA/IoU de agressieve broligarchie - "Join of Die" - politiek zijn intrede heeft gedaan.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:11 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Waar ik aan zit te denken, is dat de mineralen-deal vooral symboolpolitiek is naar deze of gene oligarch, Amerikaans, Russisch in ieder geval oligarchisch gefinancierd en diens mond sprekend en stemmend.
Dat zou wel eens met de Russische invasie in Donetsk regio in 2014 te maken kunnen hebben, en de mannetjes bij de GRU die dat bedacht en georganiseerd hadden.
Doet me denken aan the art of the deal, is alweer meer dan 10 jaar terug dat ik die gelezen heb maar daar stond ook iets in over altijd zorgen dat je iets laat tekenen, al is het maar een intentieverklaring oid. Dat is hier gewoon aan de hand, alsof het een vastgoeddeal isquote:Op maandag 3 maart 2025 13:37 schreef HiZ het volgende:
Waarom heeft niemand het erover dat de 'deal' tussen Trump en Zelenski niet meer is dan een Memorandum of Understanding? Dus een soort van intentieverklaring?
Gaat om de State of the Union, kans lijkt me groter dat hij hiermee refereert naar binnenlandse politiek.quote:
Zelensky heeft een enorm zware baan. Met fysieke druk, veel uren werken, veel reizen, en veel psychologische druk, problemen aan het front, problemen met het Oekraïense overheidsapparaat, het gevaar om zelf vermoord te worden.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Trump is echt extreem onzeker, ik kom soms wel eens zulk soort types op t werk tegen.
Altijd gelijk geven is t enige wat je kan doen, en als je toch je verhaal kwijt wilt moet je 't zo verpakken dat het overkomt dat je de andere persoon niet aanvalt, zoals Macron dat deed.
Moeilijk als je de taal ook niet machtig bent, en dan met een aanval van Vance er boven op, Zelensky is ook waarschijnlijk vermoeid van al dat reizen, tijdverschillen, en alle spanningen en geirriteerd.
Yep, en Zelensky had - idd koekontend - moeten aankomen met een verguld zeldzame-metaal medaille en toespraak dat die nog nooit eerder aan iemand was toegekend.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:37 schreef HiZ het volgende:
Waarom heeft niemand het erover dat de 'deal' tussen Trump en Zelenski niet meer is dan een Memorandum of Understanding? Dus een soort van intentieverklaring?
Die gast is 47. Ja, hij heeft een zwaar leven. Maar hij wordt ook gewoon ouder hoor. Het verschil van voor de oorlog en 6maanden later was heftig om te zien. Maar sindsdien lijkt ie aardig stil.te staan qua aftakeling. Ik zou er voor tekenen als ik in zijn situatie er na 4 jaar zo bij zou zitten. Hell, ik ben jonger en mijn haar is al grijzerquote:Op maandag 3 maart 2025 14:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelensky heeft een enorm zware baan. Met fysieke druk, veel uren werken, veel reizen, en veel psychologische druk, problemen aan het front, problemen met het Oekraïense overheidsapparaat, het gevaar om zelf vermoord te worden.
Je kunt het ook wel aan hem zien, van voor de oorlog tot nu lijkt hij wel meer dan 10 jaar ouder
Zelensky op 5 juni 2021.
[ afbeelding ]
En dit op 19 februari 2025.
[ afbeelding ]
Met een baard lijk ik ook wijzerouderquote:Op maandag 3 maart 2025 14:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelensky heeft een enorm zware baan. Met fysieke druk, veel uren werken, veel reizen, en veel psychologische druk, problemen aan het front, problemen met het Oekraïense overheidsapparaat, het gevaar om zelf vermoord te worden.
Je kunt het ook wel aan hem zien, van voor de oorlog tot nu lijkt hij wel meer dan 10 jaar ouder
Zelensky op 5 juni 2021.
[ afbeelding ]
En dit op 19 februari 2025.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |