abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2025 @ 13:11:15 #251
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216906792
quote:
Russische kozakken willen Trump in ere herstellen en hem een officierstitel mét sabel geven

De kozakken van de Russische stad Sint-Petersburg overwegen Donald Trump een officiersrang terug te geven die ze hem acht jaar geleden ontnamen. Ze waren destijds boos over de sancties tegen Rusland, maar zien in de Amerikaanse leider nu een nieuwe bondgenoot.

https://drimble.nl/binnen(...)met-sabel-geven.html
Russische kozakken willen Trump in ere herstellen en hem een officierstitel mét sabel geven/AD.nl
  maandag 3 maart 2025 @ 13:22:00 #252
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216906955
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216907152
Denken jullie niet dat Rusland vroeg of laat een pro Russische marionet aan het roer weet te krijgen in Kiev en dit uiteindelijk allemaal verspilde moeite is geweest van Europa?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 3 maart 2025 @ 13:35:27 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216907184
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Denken jullie niet dat Rusland vroeg of laat een pro Russische marionet aan het roer weet te krijgen in Kiev en dit uiteindelijk allemaal verspilde moeite is geweest van Europa?
Dat kan goed zijn en dan gaat Poetin voor Estland en Letland en moldavie

Finland is exact als Oekraïne.poetin is pas klaar als ie dood is

Roemenië Bulgarije , hongarije
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216907226
Waarom heeft niemand het erover dat de 'deal' tussen Trump en Zelenski niet meer is dan een Memorandum of Understanding? Dus een soort van intentieverklaring?
  maandag 3 maart 2025 @ 13:40:46 #256
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216907273
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 12:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij is de vleesgeworden Eric Cartman van onze tijd.
Eric Cartman had soms nog wel eens onschuldig dromen, zoals een pretpark voor zichzelf.
pi_216907323
quote:
Niet als de oorlog doorgaat.
  maandag 3 maart 2025 @ 13:53:47 #258
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216907527
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet als de oorlog doorgaat.
En dat willen verreweg de meesten dus ook niet! ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 3 maart 2025 @ 13:54:25 #259
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216907541
quote:
Dat ligt er volledig aan.

Als ze een vrede onde Amerikaanse voorwaarden tekenen, dan vallen ze onder de Russische invloed en dan komt het de komende 100 jaar niet meer goed.

Als ze meer met de EU samen kunnen werken dan kan het best goed gaan. De Baltische staten zijn daar een goed voorbeeld van.
  maandag 3 maart 2025 @ 13:57:31 #260
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216907572
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 03:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mooi gezegd, maar voor mijn gevoel eindigen landen niet meer bij landsgrenzen. Wat boeit het nou of Friesland ineens geannexeerd wordt door Duitsland? Wat is daar de reden van? Zo telt dat ook voor Oekraine, Zelensky moet gewoon inbinden en die drie of vier provincies inwisselen die al sowieso Russisch gezind zijn. Of Groningen en dan daar weer de gaskraan open voor de Duitsers :D
Wil dat wel volgen waarbij je ook rekening kunt houden dat gewoonten als zekerheden en ondervonden leed diep zijn ingesleten in het menselijk denken. Dat 'gewoon' is voor de ander dan 'gewoon' ingewikkeld.
De ziel van Oekraïne ligt historisch (holodomor) zeker niet bij Ruland. Dat een deel van Oekraïne zogenaamd wel een "russische" voorkeur heeft is om dat die gebieden al generaties, letterlijk worden omvolkt.

Waar Trump - zakenman - totaal respectloos aan voorbij ging is dat hij een afstandelijk oordeel maakte over een Zelensky die wel in oorlog is, letterlijk smekend strijdt voor levens en dagelijks als betrokkene (emotioneel) geconfronteerd wordt met door Rusland aangedaan leed van zijn burgers.

Ik geef het je te doen om de ene dag in stinkende bloedplassen rond te lopen, moeders te troosten en de volgende dag thee te moeten drinken met elitaire mensen die zich druk maken over wat je aan hebt.
Trump vind oorlog ook erg - bad for business - maar heeft hier een volledig abstract beeld van waarbij de sfeer bij Zelensky - Vance's "diplomatie" - in het verkeerde keelgat schoot.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 3 maart 2025 @ 13:58:02 #261
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_216907582
quote:
Ik denk dat het voor Rusland niet meer zo makkelijk is om een pro-Russische marionet aan de macht te helpen, zonder dit met eigen troepen af te dwingen.

Door de oorlog zijn de pro-Russische facties binnen de Oekraïense samenleving zelf denk ik wel zo goed als verdwenen, ook binnen het veiligheidsapparaat.
pi_216907638
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 03:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mooi gezegd, maar voor mijn gevoel eindigen landen niet meer bij landsgrenzen. Wat boeit het nou of Friesland ineens geannexeerd wordt door Duitsland? Wat is daar de reden van? Zo telt dat ook voor Oekraine, Zelensky moet gewoon inbinden en die drie of vier provincies inwisselen die al sowieso Russisch gezind zijn. Of Groningen en dan daar weer de gaskraan open voor de Duitsers :D
Wat als dld groningen had willen annexeren met al dat gas?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_216907742
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:57 schreef Vallon het volgende:
Waar Trump - zakenman - totaal respectloos aan voorbij ging is dat hij een afstandelijk oordeel maakte over een Zelensky die wel in oorlog is, letterlijk smekend strijdt voor levens en dagelijks als betrokkene (emotioneel) geconfronteerd wordt met door Rusland aangedaan leed van zijn burgers.

Ik geef het je te doen om de ene dag in stinkende bloedplassen rond te lopen, moeders te troosten en de volgende dag thee te moeten drinken met elitaire mensen die zich druk maken over wat je aan hebt.
Trump vind oorlog ook erg - bad for business - maar heeft hier een volledig abstract beeld van waarbij de sfeer bij Zelensky - Vance's "diplomatie" - in het verkeerde keelgat schoot.
Ik denk dat het deels voor alle mensen geldt. Hoe vaak ben jij met de oorlog bezig? Je kunt de auto pakken, door Duitsland en Polen reizen, en dan ben je al in Oekraïne. Maar het is niet waar we graag mee bezig zijn, en we hebben het toch allemaal druk zat met onze eigen beslommeringen?

Wat er bij Trump bij komt is een vorm van narcisme. Die man heeft een gigantisch opgeblazen ego. Hij wil complimenten en horen hoe fantastisch hij is. Dat anderen ook gevoelens hebben, daar snapt hij weinig van. Het ging er ook om dat Zelensky niet dankbaar genoeg was. (Hoezo zou hij dankbaar moeten zijn? Het was vooral steun van Biden, die Trump zelfs tegenhield.)
pi_216907827
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat het deels voor alle mensen geldt. Hoe vaak ben jij met de oorlog bezig? Je kunt de auto pakken, door Duitsland en Polen reizen, en dan ben je al in Oekraïne. Maar het is niet waar we graag mee bezig zijn, en we hebben het toch allemaal druk zat met onze eigen beslommeringen?

Wat er bij Trump bij komt is een vorm van narcisme. Die man heeft een gigantisch opgeblazen ego. Hij wil complimenten en horen hoe fantastisch hij is. Dat anderen ook gevoelens hebben, daar snapt hij weinig van. Het ging er ook om dat Zelensky niet dankbaar genoeg was. (Hoezo zou je dankbaar moeten zijn? Het was vooral steun van Biden, die Trump zelfs tegenhield.)
Trump is echt extreem onzeker, ik kom soms wel eens zulk soort types op t werk tegen.

Altijd gelijk geven is t enige wat je kan doen, en als je toch je verhaal kwijt wilt moet je 't zo verpakken dat het overkomt dat je de andere persoon niet aanvalt, zoals Macron dat deed.

Moeilijk als je de taal ook niet machtig bent, en dan met een aanval van Vance er boven op, Zelensky is ook waarschijnlijk vermoeid van al dat reizen, tijdverschillen, en alle spanningen en geirriteerd.
  maandag 3 maart 2025 @ 14:21:20 #265
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216907945
Wat onbegrip bij onze Zuiderburen (op Reddit in de Belgie en Europa subreddits) dat ze niet zijn uitgenodigd door Starmer. De mening is dat het huisvesten van het NAVO hoofdkwartier + andere instituties en het bevroren hebben van 200 miljard aan Russische tegoeden België tot een major politieke en militaire machtsspeler in Europa maakt.
  maandag 3 maart 2025 @ 14:22:29 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216907961
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:11 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Waar ik aan zit te denken, is dat de mineralen-deal vooral symboolpolitiek is naar deze of gene oligarch, Amerikaans, Russisch in ieder geval oligarchisch gefinancierd en diens mond sprekend en stemmend.

Dat zou wel eens met de Russische invasie in Donetsk regio in 2014 te maken kunnen hebben, en de mannetjes bij de GRU die dat bedacht en georganiseerd hadden.
Het moge duidelijk zijn dat ook in USA/IoU de agressieve broligarchie - "Join of Die" - politiek zijn intrede heeft gedaan.
Dat dit voor USA in 2014 nog omfloerst was met aansprekende idealen van (nofi 'gemanipuleerde') democratisering, maakt dit niet anders. USA cq het Westen opereerde bij de "wende" vooral met voordelige verleiding en Rusland daarin weg(d)rukkend; zag/ziet geen andere uitweg tot macht door die met bloedig geweld af te dwingen.

Opvallend hier is dat Trump, de oorlog ook in zijn tijd (2017-2021) als President had kunnen beëindigen, dit nu pas doet is omdat hij - of beter de 'sfeer' - nu in het systematisch vooruitdenken van Putin is terechtgekomen.

De democraten zijn nog bezig met verwerken dat dat 'goede doen' bij de wannabe onderdrukker niet als 'juist' wordt gezien. De links/progressieve denker is van het paard getrokken en beseft nog onvoldoende dat de ander - hoe, kortzichtig onterecht ook - die strijd prachtig vindt.
Zelensky merkte terecht op dat USA die manier ook zal gaan voelen en Trump nog lang niet in dat denken is aangekomen. Trump c.s. zitten nog volop in de euforie van dampend vlees slachten.

Het is als zonder tanden vlees te eten met één lepel waar de ander getand met 'mes en vork' zijn prooi kan verslinden. De wolf heeft geen boodschap aan het mekkerende lammetje.
pi_216907963
twitter
pi_216907968
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:37 schreef HiZ het volgende:
Waarom heeft niemand het erover dat de 'deal' tussen Trump en Zelenski niet meer is dan een Memorandum of Understanding? Dus een soort van intentieverklaring?
Doet me denken aan the art of the deal, is alweer meer dan 10 jaar terug dat ik die gelezen heb maar daar stond ook iets in over altijd zorgen dat je iets laat tekenen, al is het maar een intentieverklaring oid. Dat is hier gewoon aan de hand, alsof het een vastgoeddeal is :')
  maandag 3 maart 2025 @ 14:33:23 #269
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216908191
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Gaat om de State of the Union, kans lijkt me groter dat hij hiermee refereert naar binnenlandse politiek.
Dat is waar het tijdens de State of the Union toch vooral om draait.
pi_216908192
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Trump is echt extreem onzeker, ik kom soms wel eens zulk soort types op t werk tegen.

Altijd gelijk geven is t enige wat je kan doen, en als je toch je verhaal kwijt wilt moet je 't zo verpakken dat het overkomt dat je de andere persoon niet aanvalt, zoals Macron dat deed.

Moeilijk als je de taal ook niet machtig bent, en dan met een aanval van Vance er boven op, Zelensky is ook waarschijnlijk vermoeid van al dat reizen, tijdverschillen, en alle spanningen en geirriteerd.
Zelensky heeft een enorm zware baan. Met fysieke druk, veel uren werken, veel reizen, en veel psychologische druk, problemen aan het front, problemen met het Oekraïense overheidsapparaat, het gevaar om zelf vermoord te worden.

Je kunt het ook wel aan hem zien, van voor de oorlog tot nu lijkt hij wel meer dan 10 jaar ouder

Zelensky op 5 juni 2021.

En dit op 19 februari 2025.

maandag 3 maart 2025 @ 14:41:21 #271
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216908342
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:37 schreef HiZ het volgende:
Yep, en Zelensky had - idd koekontend - moeten aankomen met een verguld zeldzame-metaal medaille en toespraak dat die nog nooit eerder aan iemand was toegekend.

Zoals Ruttte die (schijnbaar) onderdanige manipulerende kunst machtig is, zal Zelenky zich moeten laten onderwijzen met hoe overtuig ik een narcistische keizer zonder kleren die nu eenmaal het zwaard heeft aangegespt.

Tal van maniertjes, te beginnen met een bos bloemen te sturen en een toespraak met 'excuses' (ook aan de vazallen); dus zorgen dat het Trump c.s. zich weer "erkend" gaan voelen in hun nationale waanzin. De truc is doen alsof zonder dat dit toneelspel zichbaar is:
"Tuurlijk heb je gelijk, ik wil je echt helpen dat allemaal te gaan bereiken. Wat mag ik voor je betekenen en hoe hoog moet ik verspringen ?"

Later wanneer de 'deal' in 'vrede' gaat worden geëxploiteerd kan je altijd nog aankomen met bijkomende kosten en om het onverwacht goed te faciliteren. Dat brengen dat dit nu eenmaal nodig is om de deal te laten werken. Tja, voordat je hier kan graven, zullen we he eerst voor je moeten ontmijnen etc.etc.etc.
Rekeningen sturen voor de weg, communicatie, Google, Amazon, Starlink, vergunning, stikstof, de grens, belasting, bewaking etc.etc.etc.
  maandag 3 maart 2025 @ 14:41:33 #272
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216908346
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zelensky heeft een enorm zware baan. Met fysieke druk, veel uren werken, veel reizen, en veel psychologische druk, problemen aan het front, problemen met het Oekraïense overheidsapparaat, het gevaar om zelf vermoord te worden.

Je kunt het ook wel aan hem zien, van voor de oorlog tot nu lijkt hij wel meer dan 10 jaar ouder

Zelensky op 5 juni 2021.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die gast is 47. Ja, hij heeft een zwaar leven. Maar hij wordt ook gewoon ouder hoor. Het verschil van voor de oorlog en 6maanden later was heftig om te zien. Maar sindsdien lijkt ie aardig stil.te staan qua aftakeling. Ik zou er voor tekenen als ik in zijn situatie er na 4 jaar zo bij zou zitten. Hell, ik ben jonger en mijn haar is al grijzer :') .
pi_216908389
twitter

Merz zegt waar het op staat.
  maandag 3 maart 2025 @ 15:03:44 #274
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_216908580
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zelensky op 5 juni 2021.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Met een baard lijk ik ook wijzerouder
pi_216908643
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Merz zegt waar het op staat.
Diplomatiek onhandig. Bovendien heeft hij nog een lastige taak voor de boeg in eigen land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')