Logisch, als Nederlander ervaar je amper dat je een landsgrens passeert als je door Schengengebied reist, maar aan de buitengrenzen van de EU, is dat wel anders als je de grens tussen een EU-lid en Rusland passeert.quote:Op maandag 3 maart 2025 03:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mooi gezegd, maar voor mijn gevoel eindigen landen niet meer bij landsgrenzen. Wat boeit het nou of Friesland ineens geannexeerd wordt door Duitsland? Wat is daar de reden van? Zo telt dat ook voor Oekraine, Zelensky moet gewoon inbinden en die drie of vier provincies inwisselen die al sowieso Russisch gezind zijn. Of Groningen en dan daar weer de gaskraan open voor de Duitsers![]()
Ok, het was een kortdoordebocht catchphrases zoals jij het noemt, heel snel gewist iig. En hoezo, steeds uit mijn toetsenbord?quote:Op maandag 3 maart 2025 03:47 schreef sp3c het volgende:
Probleem is niet per se offtopic, doe ik regelmatig
Zit hem meer in die onbegrijpelijke warboel van catchphrases die jij steeds uit je toetsenbord gooit
Dan wil ik die random 'feitjes' zelf wel googelen maar dan moet ik wel een beetje weten waar het heen gaat voor ik ga zoeken
En ja, ik geloof niet dat dit zo is. Welk regime er gaat regeren maakt de inwoners van Oekranie geen reet uit, ze willen rust en eten.quote:Op maandag 3 maart 2025 03:53 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Logisch, als Nederlander ervaar je amper dat je een landsgrens passeert als je door Schengengebied reist, maar aan de buitengrenzen van de EU, is dat wel anders als je de grens tussen een EU-lid en Rusland passeert.
Je impliceert met je opmerking dat het voor Oekraïners, en Russisch sprekende Oekraïners toch niet uitmaakt of ze onder Russisch of Oekraïens regime leven.
Dit maakt wel uit, het voor die mensen is dit niet een prestige-strijd.
Rust en eten is iets waar frontsoldaten in een roulatiesysteem naar uitkijken.quote:Op maandag 3 maart 2025 04:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En ja, ik geloof niet dat dit zo is. Welk regime er gaat regeren maakt de inwoners van Oekranie geen reet uit, ze willen rust en eten.
Van jou heb ik volgens mij niks gewist, misschien reageerde je op een post die ook weg isquote:Op maandag 3 maart 2025 04:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok, het was een kortdoordebocht catchphrases zoals jij het noemt, heel snel gewist iig. En hoezo, steeds uit mijn toetsenbord?
Het gaat om het annexeren van land, wel of niet van wie. Israel vindt dat hun (ook geannexeerd) land over de Gaza gaat. Oekraine vind dat ook.
Met het wissen van het een, is er dan de verplichting een reactie daarop via een quote ook te wissen?quote:Op maandag 3 maart 2025 04:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Van jou heb ik volgens mij niks gewist, misschien reageerde je op een post die ook weg is
Is wel gebruikelijk, anders staat de gewraakte reactie er nogquote:Op maandag 3 maart 2025 05:54 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Met het wissen van het een, is er dan de verplichting een reactie daarop via een quote ook te wissen?
Als de RU-OEK oorlog in het nieuws mondiaal wordt, dan komen clichés uit andere discussies hier ook terecht. Komt allemaal even samen in een topic.
"We have a lot of gas, a lot of oil... tremendous oil, but no earth. This is a very good deal, the best deal."quote:Op maandag 3 maart 2025 01:16 schreef Ulx het volgende:
Die mineralendeal is gewoon een typische Trump actie. READY FIRE AIM. Hij dacht lekker makkelijk een monopolie te kunnen krijgen want "rare earth". Dat moet dan wel heel zeldzaam zijn en alleen Oekraïne heeft dat want dat zie ik soms langskomen op TV. Het ging nergens over.
Weet jij wat Rusland vindt van dat vredesplan?quote:Op maandag 3 maart 2025 08:06 schreef Parafernalia het volgende:
Zo dat vredesplan begint nu wel echt van de grond te komen
Ik denk ene oor in, het andere weer uitquote:Op maandag 3 maart 2025 08:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Weet jij wat Rusland vindt van dat vredesplan?
(dat is niet sarcastisch, ik weet het echt niet)
Als zij krijgen wat ze vooraf wilden zullen ze wel tevreden zijn gezien al hun verliezenquote:Op maandag 3 maart 2025 08:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Weet jij wat Rusland vindt van dat vredesplan?
(dat is niet sarcastisch, ik weet het echt niet)
Bron?quote:Op maandag 3 maart 2025 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelensky gaat toch voor de herkansing naar Washington. Hoop dat ie zich beter inleest en een gesprekspartner meeneemt en het dit keer een succesvolle deal wordt.
quote:Op maandag 3 maart 2025 00:40 schreef Vallon het volgende:
Blijf mij vreemd waarom een USA in de persoon van Trump geen beschermingsgaranties wil bieden in ruil voor een mineralendeal. Ik kan mij dan niet onttrekken aan een halfzachte misleiding die zeker niet ten voordeel van Oekraïne zal zijn bedoeld.
Er schijnen ook twijfels te zijn over de haalbaarheid om deze mineralen kosten effectief te kunnen ontginnen. Daar heeft de regering Obama in 2014 al een haalbaarheidsstudie naar uit laten voeren.quote:Op maandag 3 maart 2025 00:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Twee redenen: Trump kan zijn ego niet opzij zetten voor iets anders. Of dat nou terecht is of niet. Als hij het idee heeft dat de brandweer hem ooit kwaad heeft gedaan zal hij ze niet toestaan een brand te blussen op Mar-a-Lago. Hij kon niet eens een voor de VS gunstige deal sluiten met iemand die geen keus had, die wel moest tekenen, die zelfs na het fiasco op de persconferentie nog probeerde iets te tekenen.
En de tweede reden is dat Poetin dat niet toestaat.
Zeldzame mineralen zijn niet zo zeldzaam, de ontginning is alleen arbeidsintensief en erg vervuilend.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Er schijnen ook twijfels te zijn over de haalbaarheid om deze mineralen kosten effectief te kunnen ontginnen. Daar heeft de regering Obama in 2014 al een haalbaarheidsstudie naar uit laten voeren.
Het is leuk dat het ergens in de bodem zit, maar het is geen RTS game waar je even een Mijn erop plopt en de zeldzame mineralen automatisch naar boven komt, natuurlijk.
"Ons belastinggeld is zwart geld dat witgewassen moet worden"quote:
En dan die zuid Afrikaanse aap die nietszeggende zin er bij plaatst.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Ons belastinggeld is zwart geld dat witgewassen moet worden"
Echt he?! Make it make sense.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is nu eenmaal een groot voorstander van het betalen van belasti- oh wacht even...,.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dan die zuid Afrikaanse aap die nietszeggende zin er bij plaatst.
Waarom blijven mensen zijn onzin verspreiden?quote:
Vooral weg gaan bij Twitter, nu 2 weken weg na 15 jaar en mis niks.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom blijven mensen zijn onzin verspreiden?
quote:Op maandag 3 maart 2025 09:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Flynn zit al 3 jaar aan de verkeerde kant. Nu heeft hij weer even de wind in de rug.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het maakt allemaal niet zoveel meer uit. Oekraïne krijgt geen financiële of militaire hulp meer van de VS, dat is zonneklaar. Die hoop moeten ze opgeven.quote:
Veel langer. De man is al decennia een asset van Poetin. Al dan niet begonnen als useful idiot. Waarom men die gast niet in de cel heeft gegooid is me werkelijk een raadsel.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Flynn zit al 3 jaar aan de verkeerde kant. Nu heeft hij weer even de wind in de rug.
Sorry die mineralendeal is toch een hele scam, net zoals zijn crypto-geld.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Er schijnen ook twijfels te zijn over de haalbaarheid om deze mineralen kosten effectief te kunnen ontginnen. Daar heeft de regering Obama in 2014 al een haalbaarheidsstudie naar uit laten voeren.
Het is leuk dat het ergens in de bodem zit, maar het is geen RTS game waar je even een Mijn erop plopt en de zeldzame mineralen automatisch naar boven komt, natuurlijk.
Trump denkt in transacties en zero-sum. Win-Win bestaat niet. Iets kan niet goed zijn voor de VS als het ook goed is voor Oekraïne.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:35 schreef skrn het volgende:
[..]
Sorry die mineralendeal is toch een hele scam, net zoals zijn crypto-geld.
Of het is Trump die steun aan Oekraine wil verkopen aan achterban. Dan is het een goede poging. Maar je krijgt mij niet wijs dat daar zomaar voor honderden miljaren aan bodemschatten voor het oprapen liggen.
En te hopen dat Amerikanen LNG blijven exporteren. En nog steeds achter scanties staan.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het maakt allemaal niet zoveel meer uit. Oekraïne krijgt geen financiële of militaire hulp meer van de VS, dat is zonneklaar. Die hoop moeten ze opgeven.
Het is wel te hopen dat Europa namens Oekraïne nog inkopen mag blijven doen bij de Amerikaanse defensie industrie.
Beter met tolk, gewoon geen Engels praten zoals Putin.quote:Op maandag 3 maart 2025 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelensky gaat toch voor de herkansing naar Washington. Hoop dat ie zich beter inleest en een gesprekspartner meeneemt en het dit keer een succesvolle deal wordt.
Die sancties gaat Trump ook opheffen ben ik bang.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:38 schreef skrn het volgende:
[..]
En te hopen dat Amerikanen LNG blijven exporteren. En nog steeds achter scanties staan.
Ook al blijft Europa steunen, VS heeft genoeg mogelijkheden om steun Europa aan Oekraine te saboteren.
Daarom denk ik dat Zelensky toch met Trump moet werken. Helaas, maar wel de bittere realiteit.
Breaking: omdat mensen het blijven delenquote:Op maandag 3 maart 2025 09:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maak je geen illusies. De VS is van kant gewisseld. Ze zullen het nog wel formaliseren, maar de facto zijn ze al over. De VS wil ons nu ineens weer van Russisch afhankelijk maken. Trump wil de al goedgekeurde hulp blokkeren. Etc.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:38 schreef skrn het volgende:
[..]
En te hopen dat Amerikanen LNG blijven exporteren. En nog steeds achter scanties staan.
Ook al blijft Europa steunen, VS heeft genoeg mogelijkheden om steun Europa aan Oekraine te saboteren.
Daarom denk ik dat Zelensky toch met Trump moet werken. Helaas, maar wel de bittere realiteit.
Die sancties gaan ze opheffen. Trump wil zsm business as usual met Poetin. Vorige week ook een aantal stukken in de krant over hoe grote bedrijven achter de schermen al weer bezig zijn met een terugkeer naar de Russische markt.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:38 schreef skrn het volgende:
[..]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/03/3/7500958/quote:❌ Zelenskyy: no territorial concessions, war's end is still far away
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3ljhjprwn7c2v
Vond het zo hilarisch dat er daadwerkelijk (uiteraard) Republikeinse politici dachten dat de NAFO daadwerkelijk door de CIA gefinancierd zou worden en daar ook helemaal ZIEDEND om waren.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:49 schreef polderturk het volgende:
Video is AI maar Gabbard heeft wel zulke idiote uitspraken gedaan.
[ x ]
Tuurlijk niet. Hooguit “tijdelijk bezet”. Noord-Cyprus constructie.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/03/3/7500958/
Ze gaan nooit erkennen dat de Krim of Donbas Russisch is.
Russen zullen democratie nooit begrijpen. Alles moet van boven gedicteerd.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vond het zo hilarisch dat er daadwerkelijk (uiteraard) Republikeinse politici dachten dat de NAFO daadwerkelijk door de CIA gefinancierd zou worden en daar ook helemaal ZIEDEND om waren.
Ze kunnen meer met Russische gas/olie verdienen dan met hun eigen LPG export?quote:Op maandag 3 maart 2025 09:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die sancties gaan ze opheffen. Trump wil zsm business as usual met Poetin. Vorige week ook een aantal stukken in de krant over hoe grote bedrijven achter de schermen al weer bezig zijn met een terugkeer naar de Russische markt.
Het draait allemaal om geld.
Sommige dingen zijn nu eenmaal niet in geld uit te drukken.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:57 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ze kunnen meer met Russische gas/olie verdienen dan met hun eigen LPG export?
quote:Zelensky on Lindsey Graham's remarks about the need for his resignation: "Lindsey is a very good guy... I can grant him Ukrainian citizenship, and then I will listen to him as a citizen of Ukraine."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljhlefzqtc27
Rusland is nooit een werkende democratie geweest. Zodra Poetin weg is, helpen ze de volgende imperialistische, genocidale gek in het zadel.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Russen zullen democratie nooit begrijpen. Alles moet van boven gedicteerd.
quote:On March 1, a unit of the Ukrainian Ground Forces was targeted by a Russian missile strike, the Ground Forces confirm. Tragically, there are casualties and injuries. The command and personnel of the Ground Forces extend their condolences to the families and loved ones of those who lost their lives.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ljhlo6ydms2d
Ze hinten al weken op stoppen met sancties.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:06 schreef raptorix het volgende:
De grootste vraag die ik weinig heb zien tegengekomen is of de VS de sancties in stand houd, dat is namelijk de grootste troef die we als westen hebben om Rusland onder druk te zetten.
Dat zou echt de domste actie ooit zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hinten al weken op stoppen met sancties.
quote:Op maandag 3 maart 2025 10:06 schreef raptorix het volgende:
De grootste vraag die ik weinig heb zien tegengekomen is of de VS de sancties in stand houd, dat is namelijk de grootste troef die we als westen hebben om Rusland onder druk te zetten.
Het garandeert Russische hulp bij het afbreken van de restanten van de Amerikaanse democratie.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zou echt de domste actie ooit zijn.
Exact.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:06 schreef raptorix het volgende:
Grappig dat je zonder te weten wie dit is, je al meteen doorhebt dat dit een MAGAïst is.quote:
Einde verhaal van wat?quote:
Rusland verkoopt gas en olie en wapens. Meer niet. Ik zie ze daar nou niet snel klanten voor terugkrijgen. De eerste twee niet omdat ze en de grootste afnemer kwijt zijn en omdat de raffinaderijen in puin worden geschoten en Oekraïne daar echt niet mee gaat stoppen. En deze oorlog is ook geen reclame voor Russische wapens geweest.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:11 schreef skrn het volgende:
[..]
Exact.
En als VS scanties niet meer steunen, is het gewoon helemaal einde verhaal.
quote:It is now official: the Russians hit the Iskander at the Novomoskovsk firing range during the build-up. There will be a trial
The commander of the AFU Ground Forces, Drapatyi, has confirmed the strike on a training ground in Dnipropetrovsk Region and said that it would be investigated. The strike occurred on March 1, there are dead among the military.
"Everyone who made decisions that day and everyone who did not make them in time - everyone will be held responsible. No one will hide behind explanations or formal reports. I will demand the strictest punishment," Drapatyi said.
Ik gok dat een drone het heeft gezien.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:16 schreef MaxMark het volgende:
Bleh, dit is dan weer minder goed nieuws. Lijken veel slachtoffers bij te zijn gevallen, gezien de reactie.
Kan helaas niet embedden, maar hier dus:
https://twitter.com/nexta_tv/status/1896486924610613572
[..]
[ afbeelding ]
Wist niet dat Oekraïne ook Iskanders heeft - Of dat ze daar blijkbaar mee aan het testen waren? Helaas nog veel te veel spionnen in de gelederen daar.
Als onafhankelijke staat of als vazalstaat?quote:Op maandag 3 maart 2025 10:18 schreef skrn het volgende:
[..]
Enigzins acceptable vredesvoorstel waarbij Oekraine als staat overeind blijft.
quote:⚡️ Trump to discuss potential suspension, cancellation of military aid for Ukraine on March 3.
An unnamed administration official told NYT that Trump will meet on March 3 with his top national security aides, including Marco Rubio and Pete Hegseth.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ljhmei2ic22n
Hij bedoelt de massa-immigratie die grotendeels het gevolg is van de Amerikaanse avonturen in het Midden-Oosten zeker.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:06 schreef polderturk het volgende:
Nu proberen ze de aandacht weer te verleggen.
[ x ]
Dit is dus wat ik ook niet begrijp. Wat wint de VS ermee om haar geopolitieke positie door de plee te spoelen ten gunste van wat handelsdeals met de Russen?quote:
De VS? Boeiend. Wat winnen de techbro's?quote:Op maandag 3 maart 2025 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is dus wat ik ook niet begrijp. Wat wint de VS ermee om haar geopolitieke positie door de plee te spoelen ten gunste van wat handelsdeals met de Russen?
Hoe? De NRA is tegenwoordig wat stil over wapens opnemen tegen een tirannieke overheid.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:27 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik zie zowel Musk als Trump nog eens tegen de muur eindigen.
Hij verbetert er zijn positie in Amerika mee. Zo kan hij nog makkelijker zich verrijken (en dat land slopen).quote:Op maandag 3 maart 2025 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is dus wat ik ook niet begrijp. Wat wint de VS ermee om haar geopolitieke positie door de plee te spoelen ten gunste van wat handelsdeals met de Russen?
Die kijken over een paar jaar wel of ze nog wat kunnen maken van de brokstukken. Valt ook weinig voor ze te doen momenteel. Trump en de techoligarchs die hem aansturen hebben nog bij velen het voordeel van de twijfel en politiek hebben de Democrats weinig daadwerkelijke macht om daar wat aan te doen.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:34 schreef Breekfast het volgende:
Wat mij ook verbaast is dat de Democraten echt volledig op hun gat liggen, totaal weggeblazen. Tegengeluid is amper meer hoorbaar in de VS.
De NRA zal Trump en Musk zelfs verdedigen mocht het ooit zover komen dat anderen de wapenen gaan opnemen tegen de tirannieke overheid.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe? De NRA is tegenwoordig wat stil over wapens opnemen tegen een tirannieke overheid.
Hoe? Gevoelquote:Op maandag 3 maart 2025 10:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe? De NRA is tegenwoordig wat stil over wapens opnemen tegen een tirannieke overheid.
De democraten hebben geen meerderheden op dit moment, veel meer dan wat op X rondhangen kunnen ze niet.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:34 schreef Breekfast het volgende:
Wat mij ook verbaast is dat de Democraten echt volledig op hun gat liggen, totaal weggeblazen. Tegengeluid is amper meer hoorbaar in de VS.
Die is totall loss.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gelukkig is Nanninga een stuk fatsoenlijker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat Mark Cuban instapt, is ook iemand die goed ligt in het Rechtse spectrum.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:34 schreef Breekfast het volgende:
Het gaat al lang niet meer om de VS. Ze verkijken zich. Hoogmoed komt voor de valquote:Op maandag 3 maart 2025 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Natuurlijk. 4 jaar Biden heeft gezorgd voor deze immense crisis. En wees nou maar DANKBAAR dat Trump/Elmo hebben ingegrepen. Anders had het allemaal nog VEEL ERGER uitgepakt.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:43 schreef raptorix het volgende:
De enige hoop is dat de Amerikaanse Economie keihard getroffen worden en de Trumpianen doorhebben wat er gebeurt, ik voorspel echter dat Trump/Elmo wel een zondebok weten te vinden.
MAGA en de trumpisten gaan ook alles slopen en naar hun hand zetten waardoor er toch nooit meer een Democraat de verkiezingen kan winnen. Dus de partij is ook niet echt relevant meer.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:34 schreef Breekfast het volgende:
Het probleem is dat het zogenaamde 'post hoc' rationaliseren' onder Trump-aanhangers gigantisch is. Trump zou kunnen roepen dat de Nazi's prima mensen waren, en de Trump-aanhang zou in staat zijn om een argumentatie te vinden waarom dat eigenlijk ook wel klopt of dat Trump het anders heeft bedoeld.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:43 schreef raptorix het volgende:
De enige hoop is dat de Amerikaanse Economie keihard getroffen worden en de Trumpianen doorhebben wat er gebeurt, ik voorspel echter dat Trump/Elmo wel een zondebok weten te vinden.
Je hebt het gehoord vrijdag. Het is allemaal de schuld van de Biden Crime Family, Obama en Hillary Clinton.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Natuurlijk. 4 jaar Biden heeft gezorgd voor deze immense crisis. En wees nou maar DANKBAAR dat Trump/Elmo hebben ingegrepen. Anders had het allemaal nog VEEL ERGER uitgepakt.
Zo gaat het toch altijd. Toen Duitsland de oorlog verloor was het ook de schuld van de generaals die Hitler hadden verraden, de Luftwaffe die een bende zou zijn en de bevolking die het over zichzelf afgeroepen had en de ondergang zelf had verdiend. Dat Hitler zelf gewoon geen meesterstrateeg was en diverse kapitale fouten heeft gemaakt, dat ging er niet in.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het probleem is dat het zogenaamde 'post hoc' rationaliseren' onder Trump-aanhangers gigantisch is. Trump zou kunnen roepen dat de Nazi's prima mensen waren, en de Trump-aanhang zou in staat zijn om een argumentatie te vinden waarom dat eigenlijk ook wel klopt of dat Trump het anders heeft bedoeld.
Zo zullen ze ook in staat zijn een argumentatie te vinden waarom eventuele economische rampspoed niet door Trump is veroorzaakt. "Trump moet de troep van het jarenlange mismanagement van Biden opruimen". Zoiets.
Dus eigenlijk zijn die security guarantees er al. Ze moeten alleen nagevolgd worden.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:11 schreef raptorix het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljfvogoqus23
En iedereen die mensen gelooft die roepen dat er nieuwe security guarantees moeten komen, is verrekte goedgelovig.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn die security guarantees er al. Ze moeten alleen nagevolgd worden.
Dat denk ik niet. Pas als er oorlogen gaan komen en talloze doden vallen en ze ten val komen.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:27 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik zie zowel Musk als Trump nog eens tegen de muur eindigen.
We moeten dit ook niet overdrijven he. Trump en Musk werden recent nog op de hak genomen door zo'n late night programma.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Pas als er oorlogen gaan komen en talloze doden vallen en ze ten val komen.
Anders niet.
Tegen de tijd dat de Amerikanen zo woedend zijn dat ze het wel zouden willen, hebben Trump en de miljardairs achter hem al alle touwtjes in handen.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Pas als er oorlogen gaan komen en talloze doden vallen en ze ten val komen.
Anders niet.
Relevantie? Rubio heeft nu een andere mening. En die bescherming was slechts een papierenwerkelijkheid.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:11 schreef raptorix het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljfvogoqus23
En de kans is groot dat de MAGA-volgelingen dat vingerwijzen door Trump en Musk slikken voor zoete koek.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:43 schreef raptorix het volgende:
Dat ligt iets complexer. Zo is een memorandum niet bindend. Verder stelt het boedapest memorandum bijvoorbeeld niet dat de ondertekenaars expliciet met militaire middelen zouden moeten ingrijpen in het geval van agressie tegen Oekraine. Het memorandum roept slechts op dat er onmiddelijke actie vanuit de VN veiligheidsraad moet worden gezocht. Dat werkt natuurlijk niet echt in een scenario waarbij Rusland (als permanent veiligheidsraadlid) Oekraine binnen valt. Die gebruiken gewoon hun veto recht om actie vanuit de veiligheidsraad te saboteren.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn die security guarantees er al. Ze moeten alleen nagevolgd worden.
In ieder geval lang genoeg voor Trump en de tech oligarchs om zich diep in te graven en alle relevante instituties en manieren van communicatie onder totale controle te krijgen.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En de kans is groot dat de MAGA-volgelingen dat vingerwijzen door Trump en Musk slikken voor zoete koek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |