En de eerste ging over zijn banden met Rusland.quote:
Weet je wel wat een 'trade deficit' is en wat de implicaties daarvan zijn?quote:Op zondag 2 maart 2025 00:26 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er is een groot trade deficit van Europa en de VS. Al tientallen jaren, dit is algemeen bekend. Ooit weleens een auto uit de VS in Europa proberen te importeren? En dat is slechts een voorbeeld.
En daarnaast de bekende NAVO uitgaven, daar lift Europa ook al tientallen jaren gratis op mee. Trump pikt dat niet meer. Hij zegt letterlijk: een eerlijke verdeling. Ik snap totaal niet wat daar op tegen is. Europa zou van de afgelopen tientallen jaren zelfs geld toe moeten geven om het écht eerlijk te maken, maar zo streng is Trump zelfs niet.
Spreek voor jezelf, ik heb juist wel behoefte aan Amerikaanse voertuigen. Ik zou graag een Challenger willen hebben. Het liefst de hellcat uiteraard maar dat is misschien een beetje te veel gevraagd voor mijn portemonnee.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of aan pick-up trucks die 1 op 5 rijden.
Dan moeten de VS die maar goedkoper produceren.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ik heb juist wel behoefte aan Amerikaanse voertuigen. Ik zou graag een Challenger willen hebben. Het liefst de hellcat uiteraard maar dat is misschien een beetje te veel gevraagd voor mijn portemonnee.
Dat heeft de VS met xzo'n beetje de hele wereld en is juist waar de rijkdom van de VS op gebaseerd is..quote:Op zondag 2 maart 2025 00:26 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er is een groot trade deficit van Europa en de VS. Al tientallen jaren, dit is algemeen bekend.
Een cybertruck bijvoorbeeld?quote:Ooit weleens een auto uit de VS in Europa proberen te importeren?
Geld toegeven?quote:En dat is slechts een voorbeeld.
En daarnaast de bekende NAVO uitgaven, daar lift Europa ook al tientallen jaren gratis op mee. Trump pikt dat niet meer. Hij zegt letterlijk: een eerlijke verdeling. Ik snap totaal niet wat daar op tegen is. Europa zou van de afgelopen tientallen jaren zelfs geld toe moeten geven om het écht eerlijk te maken, maar zo streng is Trump zelfs niet.
Ik heb van RFK geleerd dat ze in de VS astma medicijnen verkopen met kleurstoffen die astma veroorzaken.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat heeft de VS met xzo'n beetje de hele wereld en is juist waar de rijkdom van de VS op gebaseerd is..
Het land leeft op de pof van de rest van de wereld, dankzij de Dollar die fungeert als reserve munt.
Prima als Amerika dat wil doorbreken, maar dat zal ten nadele zijn van hun dominante positie in de wereld.
Met Nederland heeft Amerika momenteel overigens een handelsoverschot.
Maar die verdwijnt als de VS een handelsoorlog start en Europa uit gaat wijken n5 Canada en Mexico.
[..]
Een cybertruck bijvoorbeeld?
Die voldoet niet aan de Europese wetgeving.
Die is strenger dan de Amerikaanse.
En dat geldt voor meer artikelen, zoals hun hormoonvlees, chloor kippen, skittles en frisdrank met giftige kleurstoffen, etc
[..]
Geld toegeven?
Waaraan?
Je hebt het over eigen defensie budgetten, besef je 6?
Het is Amerika's eigen keuze om een X bedrag aan defensie uit te geven.
Dat verandert niet als andere Navo landen meer of minder gaan uitgeven aan defensie.
Amerika heeft gelijk dat Europa minder afhankelijk moet worden van Amerikaanse beschermd.
En dat besef is er nu dankzij de oorlog in Oekraïne, waardoor Europese landen beseffen dat ze snno 2025 niet veilig zijn tegen Russische agressie.
Jij noemt dat kennelijk arrogant, ik noem dat naïef.
Lange tijd dacht Europa dat met het verdwijnen van de Sovjet Unie, ook het gevaar op oorlog was verdwenen.
Ondanks wat Rusland deed in Tsjetsjenië, Georgië, Moldavië en Oekraïne.
Maar nu is Europa wel wakker.
Valt mee toch?quote:Op zondag 2 maart 2025 00:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ik heb juist wel behoefte aan Amerikaanse voertuigen. Ik zou graag een Challenger willen hebben. Het liefst de hellcat uiteraard maar dat is misschien een beetje te veel gevraagd voor mijn portemonnee.
Dan is het meer dan terecht dat we in Europa niet zitten te wachten op dergelijke Amerikaanse producten.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb van RFK geleerd dat ze in de VS astma medicijnen verkopen met kleurstoffen die astma veroorzaken.
Wat dit betreft heeft Trump natuurlijk gelijk. Er wordt door Europa vaak gelachen omdat de VS een staatsschuld heeft van 30 biljoen euro, maar ze vergeten even dat daarmee de defensie van zo ongeveer alle NAVO landen dekken.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:26 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ach ja de de NAVO uitgaven. Tot nu toe is de VS het enige land dat NAVO bescherming heeft gebruikt. Hoewel de Europeanen minder uitgeven kopen we gigantisch veel Amerikaanse wapens, waar dat omgedraaid niet zo is. Airbus is bijvoorbeeld al meerdere keren uitgesloten met een beter product. En de cijfers die Trump gebruikt voor die trade deficit laat een heel klein dingetje weg. Diensten waar wij juist een groot handelstekort op hebben.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:26 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er is een groot trade deficit van Europa en de VS. Al tientallen jaren, dit is algemeen bekend. Ooit weleens een auto uit de VS in Europa proberen te importeren? En dat is slechts een voorbeeld.
Nee hoor, Zelensky beeft Trump zijn masker afgenomen.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:49 schreef Eagles89 het volgende:
Om weer terug naar de Trump/Zelensky actualiteit te gaan, ik las zojuist deze reactie en kan het er alleen maar 100% mee eens zijn. Zelensky overspeelt zijn hand gigantisch.
[..]
Europa heeft nog minstens 10-15 jaar nodig met enorm opgeschroefde uitgaven om op eigen benen te kunnen staan. En dan staan ze nog steeds ver achter Amerika, die in die tijd ook weer verder ontwikkeld is. En dan heb je in Europa nog genoeg landen die daar helemaal geen geld voor hebben, of dat helemaal niet willen, zoals Zuid Europese landen of Rusland gezinden als Hongarije en Slovenië etcquote:Op zondag 2 maart 2025 00:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat heeft de VS met xzo'n beetje de hele wereld en is juist waar de rijkdom van de VS op gebaseerd is..
Het land leeft op de pof van de rest van de wereld, dankzij de Dollar die fungeert als reserve munt.
Prima als Amerika dat wil doorbreken, maar dat zal ten nadele zijn van hun dominante positie in de wereld.
Met Nederland heeft Amerika momenteel overigens een handelsoverschot.
Maar die verdwijnt als de VS een handelsoorlog start en Europa uit gaat wijken n5 Canada en Mexico.
[..]
Een cybertruck bijvoorbeeld?
Die voldoet niet aan de Europese wetgeving.
Die is strenger dan de Amerikaanse.
En dat geldt voor meer artikelen, zoals hun hormoonvlees, chloor kippen, skittles en frisdrank met giftige kleurstoffen, etc
[..]
Geld toegeven?
Waaraan?
Je hebt het over eigen defensie budgetten, besef je 6?
Het is Amerika's eigen keuze om een X bedrag aan defensie uit te geven.
Dat verandert niet als andere Navo landen meer of minder gaan uitgeven aan defensie.
Amerika heeft gelijk dat Europa minder afhankelijk moet worden van Amerikaanse beschermd.
En dat besef is er nu dankzij de oorlog in Oekraïne, waardoor Europese landen beseffen dat ze snno 2025 niet veilig zijn tegen Russische agressie.
Jij noemt dat kennelijk arrogant, ik noem dat naïef.
Lange tijd dacht Europa dat met het verdwijnen van de Sovjet Unie, ook het gevaar op oorlog was verdwenen.
Ondanks wat Rusland deed in Tsjetsjenië, Georgië, Moldavië en Oekraïne.
Maar nu is Europa wel wakker.
Ben heel benieuwd naar je bron van deze bagger. Cocaïnegebruik! NOEKS! RESPECTLOOOOOOSSquote:Op zondag 2 maart 2025 00:49 schreef Eagles89 het volgende:
Om weer terug naar de Trump/Zelensky actualiteit te gaan, ik las zojuist deze reactie en kan het er alleen maar 100% mee eens zijn. Zelensky overspeelt zijn hand gigantisch.
[..]
Nee, dat is niet het geval.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat dit betreft heeft Trump natuurlijk gelijk. Er wordt door Europa vaak gelachen omdat de VS een staatsschuld heeft van 30 biljoen euro, maar ze vergeten even dat daarmee de defensie van zo ongeveer alle NAVO landen dekken.
Qua klimaatdoelen gaat China de VS verslaan, nu Trump terug wil naar fossiele brandstoffen.quote:Maar goed, er zal niets veranderen in Europa, klimaatdoelen moeten worden gehaald, opwarming van de aarde moet worden tegen gegaan, er moeten door het lage geboortecijfer meer migranten komen die meer geld kosten dan opleveren, er moet miljarden naar ontwikkelingshulp en we blijven maar Russen en Chinezen toelaten op Europese universiteiten die er met kostbare kennis en technologische skills weer vandoor gaan.
Dat inderdaad.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd naar je bron van deze bagger. Cocaïnegebruik! NOEKS! RESPECTLOOOOOOSS
De enige die ww3 dichterbij brengt is Trump. Hij heeft net de deur opengezet voor Rusland om Oost Europa binnen te vallen met heel veel twijfeltaal of hij zin heeft om artikel 5 te volgen.
Bronvermelding?quote:Op zondag 2 maart 2025 00:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Tucker Carlson was toch die crimineel die Fox bijna failliet liet gaan? Lijkt me inderdaad de beste bron,quote:Op zondag 2 maart 2025 00:53 schreef Eagles89 het volgende:
Het zo’n beetje meest corrupte land van Europa, wat kon er fout gaan?
[ x ]
Tja, Tucker heeft nu eenmaal een zwak voor het meest corrupte land van Europa.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:53 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Volledig met je eens.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat dit betreft heeft Trump natuurlijk gelijk. Er wordt door Europa vaak gelachen omdat de VS een staatsschuld heeft van 30 biljoen euro, maar ze vergeten even dat daarmee de defensie van zo ongeveer alle NAVO landen dekken.
Maar goed, er zal niets veranderen in Europa, klimaatdoelen moeten worden gehaald, opwarming van de aarde moet worden tegen gegaan, er moeten door het lage geboortecijfer meer migranten komen die meer geld kosten dan opleveren, er moet miljarden naar ontwikkelingshulp en we blijven maar Russen en Chinezen toelaten op Europese universiteiten die er met kostbare kennis en technologische skills weer vandoor gaan.
Sorry voor mijn eerdere reacties. Wist nog niet dat je zo'n idioot was die alles wat hem uitkomt voor waar aanneemt op het internet. Amerikaanse wapens komen gewoon via de directe grens Mexico in. Een van de vele redenen dat de houding van Trump tegen Mexico zo godsgeklaagd hufterig is.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:53 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Qua auto’s importeren het is vooral de BPM die je naait inclusief de belachelijke milieuheffingen op bepaalde type auto’s. Zo kan het dus gebeuren dat een Toyota Landcruiser nieuw meer dan een ton gaat kosten. Ter vergelijking, in België kost diezelfde auto je rond de 80.000.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:26 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb hem zien spreken, meerdere keren, tijdens evenementen voor de verkiezingen, en ik vond hem zeer scherp en pienter overkomen. Ben het niet met veel dingen eens, hij is mij een beetje té pro Rusland, maar het is zeker geen domme vent.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tucker Carlson was toch die crimineel die Fox bijna failliet liet gaan? Lijkt me inderdaad de beste bron,
Dat is best snel dus.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:51 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Europa heeft nog minstens 10-15 jaar nodig met enorm opgeschroefde uitgaven om op eigen benen te kunnen staan.
Oh, dat maakt verder niet uit.quote:En dan staan ze nog steeds ver achter Amerika, die in die tijd ook weer verder ontwikkeld is.
Dat is toch verder prima?quote:En dan heb je in Europa nog genoeg landen die daar helemaal geen geld voor hebben, of dat helemaal niet willen, zoals Zuid Europese landen of Rusland gezinden als Hongarije en Slovenië etc
Jammer dat het niet meer is. Al die hoge bumper compensatie wagens zijn dodelijk voor omstanders.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Qua auto’s importeren het is vooral de BPM die je naait inclusief de belachelijke milieuheffingen op bepaalde type auto’s. Zo kan het dus gebeuren dat een Toyota Landcruiser nieuw meer dan een ton gaat kosten. Ter vergelijking, in België kost diezelfde auto je rond de 80.000.
Allemaal prima, als Europa het kan betalen, en in die tijd niet in andere problemen verzeild raakt, en geen economische crisis zal gaan ervaren die op de loer ligt, én dat al die jaren Rusland zich koest houdt. We gaan het zien.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is best snel dus.
[..]
Oh, dat maakt verder niet uit.
We hoeven geen wapenwedloop met de VS te hebben.
[..]
Dat is toch verder prima?
Dit soort eisen gelden ook voor een charger, een doodnormale middenklasser.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jammer dat het niet meer is. Al die hoge bumper compensatie wagens zijn dodelijk voor omstanders.
Rusland is eigenlijk vergane glorie, het is vooral een groot land met aardig van grondstoffen, maar het is niet meer wat het was. Dertigste economie ter wereld, behoorlijke bevolkingsafname, mannen die nauwelijks ouder worden dan 65 jaar vanwege alcohol -en tabakgebruik. Rusland stelt alleen nog wat voor vanwege zijn grote hoeveelheid kernwapens.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:52 schreef livelink het volgende:
Ik vind het ook vrij naïef te denken dat de Amerikanen beter af zijn met een werelddeel in oorlog. Maar ik verdenk Trump ervan dat hij in zijn natte dromen samen met Putin de wereld verdeelt. En dan mag China ook nog wel een stukje hebben.
Je landcruiser niet. Ik las laatst dat iedere 10cm bumperhoogte de auto 22% dodelijker maakt bij een aanrijding. Om nog maar te zwijgen over alle kinderen die onzichtbaar zijn geworden en dus vaker aangereden worden met een extra dodelijk voertuig.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit soort eisen gelden ook voor een charger, een doodnormale middenklasser.
Nadeel van deze flex is dat het een wereldwijde hongersnood gaat veroorzaken. Wat Amerikanen niet kunnen maken zullen ze namelijk gaan kopen. Duur voor de eigen economie, maar dodelijk voor Afrika.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:03 schreef Kijkertje het volgende:
Pink Gold
Trump said Canada has nothing the U.S. needs.
When it comes to potash, the president couldn't be more wrong
[ afbeelding ]
Lol, helemaal niet zolang Putin aan de macht is, alle oppositie zit vast of is vermoord. Wel van Zelenski eisen dat ie opstapt, maar Putin mag lekker blijven zitten.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:05 schreef Shreyas het volgende:
Op zich geen slechte gedachte, de vraag is alleen hoe betrouwbaar Rusland is als partner.
Dreiging vanuit India nog wel, een land dat nooit andere landen aanvalt.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:05 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Rusland is eigenlijk vergane glorie, het is vooral een groot land met aardig van grondstoffen, maar het is niet meer wat het was. Dertigste economie ter wereld, behoorlijke bevolkingsafname, mannen die nauwelijks ouder worden dan 65 jaar vanwege alcohol -en tabakgebruik. Rusland stelt alleen nog wat voor vanwege zijn grote hoeveelheid kernwapens.
De echte dreiging voor de Westerse hegemonie zijn China en India. Al decennia lang houden ze zich relatief koest, maar hebben in elk Westers land een delegatie infiltranten dat er met kennen en technologie vandoor gaat. Hun economie is twintig keer groter dan Rusland, ze hebben beide meer dan een miljard mensen en hebben toch een iets ander beeld over mensenrechten, gelijkheid tussen man en vrouw, etc. dan wij gewend zijn.
Trump is niet per se Poetin-fan, maar wil niet te veel geld meer uitgeven aan dit conflict want het leidt enorm af van de echte dreiging. Zijn plan is waarschijnlijk:
- Oorlog snel beëindigen en Poetin geven wat hij wilt
- Verbeteren van de banden tussen de VS en Rusland en als het kan de NAVO en Rusland
- Samen met Rusland strijden tegen China en India.
Op zich geen slechte gedachte, de vraag is alleen hoe betrouwbaar Rusland is als partner. Verder kan je het op allerlei vlakken oneens zijn met Trump, maar laten we op z'n minst de dreiging vanuit China en India serieus nemen.
Landcruisers worden voornamelijk op het platteland gereden waar 4x4 nodig is. Ik zie ze zelden in de stad rijden. Om die arme boeren onnodig op de kosten te jagen vind ik echt niet nodig.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je landcruiser niet. Ik las laatst dat iedere 10cm bumperhoogte de auto 22% dodelijker maakt bij een aanrijding. Om nog maar te zwijgen over alle kinderen die onzichtbaar zijn geworden en dus vaker aangereden worden met een extra dodelijk voertuig.
Je verwacht een aanval vanuit Rusland op de EU?quote:Op zondag 2 maart 2025 01:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Allemaal prima, als Europa het kan betalen, en in die tijd niet in andere problemen verzeild raakt, en geen economische crisis zal gaan ervaren die op de loer ligt, én dat al die jaren Rusland zich koest houdt. We gaan het zien.
Ik ga uit van worst case. Waarschuwingen van overheden om noodpakketten aan te schaffen. Troepenopbouw in Wit Rusland. Oekraine die voor een kwart veroverd is. Putin die al een miljoen doden heeft veroorzaakt en daar aan begint te wennen en openlijk heeft gezegd heel graag het oude USSR rijk te willen herstellen…en als die dat zou lukken dan is het wel heel aantrekkelijk en makkelijk de rest ook meteen maar mee te veroveren.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je verwacht een aanval vanuit Rusland op de EU?
Op basis waarvan?
En hoe zit het dan met de belofte van Trump dat onder zijn presidentschap er geen oorlogen gestart worden zoals wèl gebeurde onder Biden?
Ondertussen stort de Russische economie steeds verder in, en heeft Poetin Armenië en Syrië moeten opgeven, terwijl zelfs met Koreaanse hulp Poetin er maar niet in slaagt Koersk volledig te heroveren.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik ga uit van worst case. Waarschuwingen van overheden om noodpakketten aan te schaffen. Troepenopbouw in Wit Rusland. Oekraine die voor een kwart veroverd is. Putin die al een miljoen doden heeft veroorzaakt en daar aan begint te wennen en openlijk heeft gezegd heel graag het oude USSR rijk te willen herstellen…en als die dat zou lukken dan is het wel heel aantrekkelijk en makkelijk de rest ook meteen maar mee te veroveren.
Amerika die (terecht) zn handen er van af trekt en daarmee Putins laatste zorg wegneemt…
Het is nog maar een kwestie van tijd tot we punjabi spreken in Amsterdam.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dreiging vanuit India nog wel, een land dat nooit andere landen aanvalt.
Het structureel negeren van allerlei waarschuwingen en referenda heeft ons gebracht op het punt waar we nu zijn. Het heeft ook niet echt geholpen dat het leger compleet is afgebroken. Ik blijf het bijzonder vinden dat de mensen die dat toen een geweldig idee vonden nu om het hardst schreeuwen om oorlog te voeren tegen de Russen.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:44 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik was ook al verbaasd. Ik ga met alles uit van worst case scenario’s. Het gaat er niet om of het waarschijnlijk is. Maar Europa heeft de laatste jaren zovaak de domme keuze gemaakt, dat dit inmiddels niet ondenkbaar is. Als ze Rusland betrokken hadden in de EU was die hele oorlog nooit gebeurd. Ze zijn in 2014 met dat hele Verhofstad/van Baalen namens de EU protest in Kiev echt enorm hun boekje te buiten gegaan.
Het hele opschuiven van de NAVO richting Rusland is extreem dom geweest, je had in Rusland een enorme bondgenoot kunnen hebben, en in plaats daarvan zat de EU hem constant te treiteren. Steeds een beetje dichter richting Rusland. Ongelofelijk dom. Had Rusland uitgenodigd als partner, zoals Trump nu wel doet, en dan hadden we die hele dreiging en gezeur nooit gehad. Rusland voelt zich al sinds de val van de muur enorm gekleineerd, en de arrogante EU heeft daar sindsdien ieder jaar een schepje bovenop gedaan.
Graag een bron geven bij een quote/gedeelde tekst.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Zo te zien leef je in je eigen was bubbel.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het structureel negeren van allerlei waarschuwingen en referenda heeft ons gebracht op het punt waar we nu zijn. Het heeft ook niet echt geholpen dat het leger compleet is afgebroken. Ik blijf het bijzonder vinden dat de mensen die dat toen een geweldig idee vonden nu om het hardst schreeuwen om oorlog te voeren tegen de Russen.
Men leeft helaas met de waan van de dag en zodra dit debacle in Rusland is opgelost dan zal de roep om een sterk leger weer verdwijnen.
Vooral als er weer een democraat in het Witte Huis zit die weer bereid zijn om de verdediging van Europa te bekostigen.
Let wel die kans is wel aanzienlijk want ik vermoed dat Trump in eigen land nog tegen wat problemen gaat aanlopen.
De tijd zal het leren Wantie, je gedroomde Europese leger zal er sowieso niet komen. En de roep om zo’n leger zal wel verminderen als het debacle in Oekraïne word opgelost.quote:Op zondag 2 maart 2025 02:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zo te zien leef je in je eigen was bubbel.
Tja, je hebt kennelijk de illusie dat enkel het VK nog investeert in Oekraïne.quote:Op zondag 2 maart 2025 02:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De tijd zal het leren Wantie, je gedroomde Europese leger zal er sowieso niet komen. En de roep om zo’n leger zal wel verminderen als het debacle in Oekraïne word opgelost.
Onze eigen Mark Rutte heeft Zelensky al verteld dat hij terug moet gaan naar Washington en het liefst in een net pak deze keer zodat hij de relatie met Trump kan herstellen.
Hij zal overigens wel moeten want die 2.9 miljard van het VK is slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Nee hoor, ik verwacht dat de rest van Europa ook mee gaat in die waanzin tot dat Zelensky tot de conclusie komt dat het misschien toch beter is om met Trump in zee te gaan.quote:Op zondag 2 maart 2025 02:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je hebt kennelijk de illusie dat enkel het VK nog investeert in Oekraïne.
De rest van je bericht is onzinnig, aangezien ik niet streef naar een Europees leger.
Yup, Oekraïne had gewoon weer een Russische Oblast moeten worden worden.quote:Op zondag 2 maart 2025 02:17 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Kijk eens aan wat Putin hier aanbied. Een kans voor buitenlandse bedrijven om te investeren in het delven van grondstoffen die onder andere Europa heel hard nodig heeft om de groene droom nachtmerrie te realiseren.
Wat was het toch goed geweest als we een neutrale positie hadden ingenomen. Nog steeds relatief goedkoop gas, toegang tot grondstoffen en een hoop minder doden want er zou eerder zijn gekozen voor een diplomatieke oplossing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |