abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216889651
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 02:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, Oekraïne had gewoon weer een Russische Oblast moeten worden worden.

Zo ken ik je weer!

Het valt me mee dat je geen Duits spreekt.
Dat worden ze nu ook zonder Trump lol.
Alleen kost het veel meer doden en een hoop geld.
pi_216889664
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 02:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat worden ze nu ook zonder Trump lol.
Alleen kost het veel meer doden en een hoop geld.
Ja, dat vind je om te lachen.

Trump die 80 jaar bondgenootschap uit wist door het verdrag tussen de VS en Oekraïne te schenden en het land te offeren aan Rusland, voor wat mineralen.

Toch jammer dat we geen Duits spreken.
Dat had een hoop mensenlevens gescheeld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216889689
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 02:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat vind je om te lachen.

Trump die 80 jaar bondgenootschap uit wist door het verdrag tussen de VS en Oekraïne te schenden en het land te offeren aan Rusland, voor wat mineralen.

Toch jammer dat we geen Duits spreken.
Dat had een hoop mensenlevens gescheeld.
Welk bondgenootschap is uitgewist? Kun je een beetje specifiek zijn? En volgens mij is de oorlog gestart onder Biden of misschien zelfs onder Obama als je echt alles meeneemt.
Maar goed nu offeren we het land op aan dode soldaten en het resultaat zal hetzelfde zijn.
Wat dat betreft zou je eigenlijk vol achter Trump moeten staan want hij bied Oekraïne veruit de beste kans op overleven. De Europeanen kunnen slechts geld en wapens bieden en als we het wegvallen van de Amerikanen ook nog moeten compenseren ben ik wel erg benieuwd wat dit met het draagvlak gaat doen in het westen.
Vooral het VK gaat nog leuk worden want Starmer staat er wel niet zo slecht voor dat ik mijzelf oprecht verbaas over het feit dat hij nog niet is afgezet.
pi_216889717
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 02:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Welk bondgenootschap is uitgewist? Kun je een beetje specifiek zijn?
Het NAVO bondgenootschap.

quote:
En volgens mij is de oorlog gestart onder Biden of misschien zelfs onder Obama als je echt alles meeneemt.
Een echt MAGA argument.

quote:
Maar goed nu offeren we het land op aan dode soldaten en het resultaat zal hetzelfde zijn.
Omdat Trump de overwinning aan Poetin geeft.dit kleeft aan zijn handen.

quote:
Wat dat betreft zou je eigenlijk vol achter Trump moeten staan want hij bied Oekraïne veruit de beste kans op overleven.
Nee, totaal niet.

quote:
De Europeanen kunnen slechts geld en wapens bieden
In de zin dat niemand in Europa zo laf is als Trump en Poetin alles geeft wat hij wil hebben.

quote:
en als we het wegvallen van de Amerikanen ook nog moeten compenseren ben ik wel erg benieuwd wat dit met het draagvlak gaat doen in het westen.
Er ligt nog 300 miljard aan Russische tegoeden in Europa.
Daarmee kan Oekraïne nog een poos verder.

quote:
Vooral het VK gaat nog leuk worden want Starmer staat er wel niet zo slecht voor dat ik mijzelf oprecht verbaas over het feit dat hij nog niet is afgezet.
Je hoopt dus dat het VK Oekraïne ook laat vallen.

Wat heeft Oekraïne eigenlijk misdaan dat je er zo op gebrand bent dat het land moet worden opgeheven?
  zondag 2 maart 2025 @ 02:51:03 #205
323401 Kijkertje
met filter
pi_216889744
Dat aanbod van Putin is ook al van een week geleden waarbij hij overigens ook een deel van Ukraine meerekende dat hij nu bezet. Aluminium deed hij ook in de aanbieding, Trump kan je daarmee omkopen. Die heeft geen probleem met het in de steek laten van een bondgenoot. Veel haast om de oorlog tegen Ukraine te beeindigen heeft Putin nou weer niet.

Ook de reden dat Trump Groenland wil inlijven natuurlijk.

En China heeft nog een veel grotere 'voorraad'.

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 02-03-2025 03:03:37 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216889757
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 02:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het NAVO bondgenootschap.
[..]
Een echt MAGA argument.
[..]
Omdat Trump de overwinning aan Poetin geeft.dit kleeft aan zijn handen.
[..]
Nee, totaal niet.
[..]
In de zin dat niemand in Europa zo laf is als Trump en Poetin alles geeft wat hij wil hebben.
[..]
Er ligt nog 300 miljard aan Russische tegoeden in Europa.
Daarmee kan Oekraïne nog een poos verder.
[..]
Je hoopt dus dat het VK Oekraïne ook laat vallen.

Wat heeft Oekraïne eigenlijk misdaan dat je er zo op gebrand bent dat het land moet worden opgeheven?
Het NAVO bondgenootschap bestaat nog steeds. Er word slechts aan de Europeanen gevraagd om een steentje bij te dragen en dat mag ook wel vind ik.
Je kan wel blijven fulmineren tegen Amerika maar dat is slechts kleutergedrag als je niet in staat bent om je eigen broek op te houden.
Dat er zo emotioneel met die gefundeerde kritiek om word gegaan zegt wederom dat we te lang in een feministische samenleving hebben geleefd.
Altijd kiezen voor het emotionele in plaats van het rationele.

Over vermeende lafheid van Trump kan ik alleen maar lachen. Het zijn de Europeanen die een grote bek op zetten maar vervolgens enorm emotioneel worden als Zelensky terecht het Witte Huis uit word getrapt. Nu staan de Europeanen er alleen voor en na dat we jarenlang zijn “bang” gemaakt over de grote boze Russen durven de Europeanen het gelukkig ook niet aan om een wezenlijk andere koers te bewandelen dan Biden.
Kortom ongelimiteerd geld sturen, Oekraïners die sterven wel voor de goede zaak en hopen dat het goed komt.

Ik hoop overigens dat Starmer Zelensky terug stuurt naar Washington zodat er een deal gemaakt kan worden.
Een ieder met een beetje verstand begrijpt dat de steun van de VS cruciaal is in dit proces. Dat wij dit wel even zelf gaan oplossen zonder een goed plan en zonder een fatsoenlijk leger is ronduit lachwekkend.
Het jammere is dat bijzonder weinig mensen dat durven toe te geven omdat ze nu gecommitteerd zijn aan hun eigen bizarre opvattingen.

Als ik een Amerikaan zou zijn dan had ik de popcorn erbij gepakt en gelachen om het gespartel op dit continent. Helaas leef ik hier ook en ondervind ik direct de nadelen van die emotionele slappe zakken in Europa.
pi_216889770
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 01:59 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Graag een bron geven bij een quote/gedeelde tekst.
Ik heb de post verwijderd, ook aan de andere mod die een bron vroeg. Mijn fout, wist niet dat het niet mocht.
pi_216889781
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 02:17 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Kijk eens aan wat Putin hier aanbied. Een kans voor buitenlandse bedrijven om te investeren in het delven van grondstoffen die onder andere Europa heel hard nodig heeft om de groene droom nachtmerrie te realiseren.
Wat was het toch goed geweest als we een neutrale positie hadden ingenomen. Nog steeds relatief goedkoop gas, toegang tot grondstoffen en een hoop minder doden want er zou eerder zijn gekozen voor een diplomatieke oplossing.
Dit moet Trump direct tekenen. Je krijgt dan namelijk meteen een belang in Rusland, én Rusland een belang in de USA. Dit is een enorme win win. Europa had dit natuurlijk allang kunnen en moeten doen, heel veel jaren geleden, maar die waren veel te arrogant en te druk met hun immigratie speeltje en energie transitie naar windmolens, en diversiteitssubsidies.
pi_216889837
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 02:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het NAVO bondgenootschap bestaat nog steeds. Er word slechts aan de Europeanen gevraagd om een steentje bij te dragen en dat mag ook wel vind ik.
Je verandert van onderwerp.

quote:
Je kan wel blijven fulmineren tegen Amerika maar dat is slechts kleutergedrag als je niet in staat bent om je eigen broek op te houden.
Waarom spreken we eigenlijk geen Duits tegen elkaar?

quote:
Dat er zo emotioneel met die gefundeerde kritiek om word gegaan zegt wederom dat we te lang in een feministische samenleving hebben geleefd.
Altijd kiezen voor het emotionele in plaats van het rationele.
Na, dat feminisme blijft je frustratie.

De grap is dat Trump en Vance Post Truth politiek aanhangen, waarbij emotie een grote rol speelt.
Trump en Vance hun uitval richting Zelensky was vol met emoties en volledig gevrijwaard van de waarheid.

Bijvoorbeeld Vance die herhaaldelijk vraagt of Zelensky ooit wel eens dankjewel heeft gezegd.

quote:
Over vermeende lafheid van Trump kan ik alleen maar lachen.
Dat weet ik, je geeft helemaal niets om Oekraïne.
Net als Trump.

quote:
Het zijn de Europeanen die een grote bek op zetten maar vervolgens enorm emotioneel worden als Zelensky terecht het Witte Huis uit word getrapt.
Dat is ook emotie he?
De president van een land waartegen Poetin oorlog voert er uit trappen als het niet loopt zoals je wilt.

quote:
Nu staan de Europeanen er alleen voor en na dat we jarenlang zijn “bang” gemaakt over de grote boze Russen durven de Europeanen het gelukkig ook niet aan om een wezenlijk andere koers te bewandelen dan Biden.
Nee, dat begrijp ik wel.

De EU bevat een aantal voormalige Sovjetstaten en Oostbloklanden, die nog heel goed weten waartoe Rusland in staat 8.
Die zijn niet zo laf om het Oekraïense volk te offeren voor de lieve vrede, terwijl Oekraïne om hulp vraagt.

quote:
Kortom ongelimiteerd geld sturen, Oekraïners die sterven wel voor de goede zaak en hopen dat het goed komt.
Ja, vervelend he?

WW2 heeft ook miljoenen slachtoffers geëist.
Had veel minder kunnen zijn als Amerika niet het VK had gesteund en daarna zelf in de oorlog was gestapt.

Waarom deden ze dat eigenlijk?
Het heeft vele Amerikanen het leven gekost en de oorlog onnodig verlengd.

Eigenlijk zou de VS daarvoor moeten worden aangepakt.

quote:
Ik hoop overigens dat Starmer Zelensky terug stuurt naar Washington zodat er een deal gemaakt kan worden.
Nah, dat station is gepasseerd.

quote:
Een ieder met een beetje verstand begrijpt dat de steun van de VS cruciaal is in dit proces.
Nee want de VS wil geen veiligheidsgaranties geven.

Zelensky kan dan beter een deal sluiten met de EU

quote:
Dat wij dit wel even zelf gaan oplossen zonder een goed plan en zonder een fatsoenlijk leger is ronduit lachwekkend.
Leger?

Wil jij nu beweren dat Amerika soldaten gaat stationeren in Oekraïne?

Heb je niet goed opgelet?

quote:
Het jammere is dat bijzonder weinig mensen dat durven toe te geven omdat ze nu gecommitteerd zijn aan hun eigen bizarre opvattingen.

Als ik een Amerikaan zou zijn dan had ik de popcorn erbij gepakt en gelachen om het gespartel op dit continent. Helaas leef ik hier ook en ondervind ik direct de nadelen van die emotionele slappe zakken in Europa.
Ja, want dat is hoe je bent.
Iemand die lacht om het leed van een ander.

En ondertussen juichen als Trump alles aan Poetin heeft.

Want dat is geen zwakte....

[ Bericht 36% gewijzigd door Wantie op 02-03-2025 03:38:09 ]
  zondag 2 maart 2025 @ 03:25:52 #210
323401 Kijkertje
met filter
pi_216889845
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:01 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Dit moet Trump direct tekenen. Je krijgt dan namelijk meteen een belang in Rusland, én Rusland een belang in de USA. Dit is een enorme win win. Europa had dit natuurlijk allang kunnen en moeten doen, heel veel jaren geleden, maar die waren veel te arrogant en te druk met hun immigratie speeltje en energie transitie naar windmolens, en diversiteitssubsidies.
Europa heeft ook wel van die mineralen hoor. Het is alleen ontzettend duur om ze te delven en weinig steun voor onder de bevolking. Ze kopen van China is een stuk goedkoper.

Noorwegen heeft onlangs nog een groot afzettingsgebied ontdekt

Norway discovers Europe’s largest deposit of rare earth metals]Norway discovers Europe’s largest deposit of rare earth metals

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 2 maart 2025 @ 03:31:02 #211
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216889852
Godverdomme zeg, dit topic is toch echt wel om moedeloos van te worden zeg. Kunnen we het hier weer eens daadwerkelijk over de Amerikaanse politiek hebben in plaats van een constant heen-en-weer met ons tweekoppige Trumpoetin-webcare team?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216889860
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 23:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb me altijd verbaasd dat Hitler in zo'n korte tijd zoveel volgelingen achter zich kreeg.
Maar anno 2025 is het me helemaal duidelijk.

Het is gewoon een slag volk dat blind achter "sterke leiders" gaat staan.
Bekijk deze YouTube-video

Timeline heeft een aantal video's over die periode.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216889871
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:01 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Had de VS niet Nord Stream opgeblazen?

Wat een win win deal was tussen Rusland en Europa?

Waar Trump fel op tegen was?

En al die Europese investeringen in de olie en gaswinning in Rusland?

Nederlandse bedrijven die meebouwden aan de Kerch brug naar De Krim?

Maar dat zegt de propaganda die je voedt niet hè?

Die zeurt alleen over transgenders.
  zondag 2 maart 2025 @ 03:42:37 #214
323401 Kijkertje
met filter
pi_216889875
quote:
5s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:31 schreef JAM het volgende:
Godverdomme zeg, dit topic is toch echt wel om moedeloos van te worden zeg. Kunnen we het hier weer eens daadwerkelijk over de Amerikaanse politiek hebben in plaats van een constant heen-en-weer met ons tweekoppige Trumpoetin-webcare team?
Goed plan! Het is alleen weekend (weinig nieuws).

Zelensky is inmiddels in Londen een warm bad aan het nemen ;)

pi_216889878
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Goed plan! Het is alleen weekend (weinig nieuws).

Zelensky is inmiddels in Londen een warm bad aan het nemen ;)

[ afbeelding ]
Klopt, daarom gooit het duo hier nu Starmer onder de bus.
  zondag 2 maart 2025 @ 03:45:29 #216
323401 Kijkertje
met filter
pi_216889881
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah heb niet alles gelezen maar verbaast me niks ....
pi_216889883
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar heeft Starmer mij niet voor nodig hoor, heb je de peilingen een beetje in de gaten gehouden?
Hij zou zomaar de meest onpopulaire PM zijn ooit in het VK.
  zondag 2 maart 2025 @ 03:48:16 #218
323401 Kijkertje
met filter
pi_216889886
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daar heeft Starmer mij niet voor nodig hoor, heb je de peilingen een beetje in de gaten gehouden?
Dat lijkt me in jouw optiek meer een aanbeveling :?
  zondag 2 maart 2025 @ 03:58:49 #219
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216889901
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ook in de UK hebben zijn ze helaas niet ongevoelig voor randdebielen wiens politiek drijft op leugens, een volkomen gebrek aan realiteitszin, navelstaarderij als 'patriottisme' proberen te verkopen en een volkomen schijt aan alle democratische verworvenheden van de afgelopen decennia. Wat is Farage zijn verhaal nu zo ongeveer? 'Nee, er was niets mis met de Brexit, dat was zelfs een heel goed plan, we zijn er alleen niet ver genoeg in doorgegaan! We moeten écht al onze schepen verbranden om hier een land van melk en honing van de maken!' Sodemieter toch op met dat soort kutvolk. Man, man, man, wat doen ze zichzelf toch aan.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216889907
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat lijkt me in jouw optiek meer een aanbeveling :?
Ik ken je voorliefde voor autoritaire progressieve figuren. Maar het gebrek aan populariteit heeft hij toch echt aan zich zelf te danken.
pi_216889909
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2025 03:58 schreef JAM het volgende:

[..]
Ook in de UK hebben zijn ze helaas niet ongevoelig voor randdebielen wiens politiek drijft op leugens, een volkomen gebrek aan realiteitszin,
Ik ben het zowaar met je eens, daarom krijg je figuren zoals Starmer, Johnson, Sunak en May aan de macht. Het vertrouwen in de politiek door die “randdebielen” is op een absoluut dieptepunt geraakt.
pi_216889911
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 04:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ken je voorliefde voor autoritaire progressieve figuren. Maar het gebrek aan populariteit heeft hij toch echt aan zich zelf te danken.
Net als Trump dus.

Maar hoe cares, de stemmen zijn al binnen.
Toch?
  zondag 2 maart 2025 @ 04:07:52 #223
323401 Kijkertje
met filter
pi_216889912
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 04:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tja dat is bij Trump ook het geval .....
pi_216889913
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 04:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Net als Trump dus.

Maar hoe cares, de stemmen zijn al binnen.
Toch?
Trump is nu progressief? Hoe dan?
  zondag 2 maart 2025 @ 04:11:12 #225
323401 Kijkertje
met filter
pi_216889917
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 04:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Trump is nu progressief? Hoe dan?
Nee maar wel de meest onpopulaire president in 70 jaar ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')