abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2025 @ 00:33:14 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216889168
quote:
En de eerste ging over zijn banden met Rusland.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 2 maart 2025 @ 00:35:49 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216889186
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:26 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Er is een groot trade deficit van Europa en de VS. Al tientallen jaren, dit is algemeen bekend. Ooit weleens een auto uit de VS in Europa proberen te importeren? En dat is slechts een voorbeeld.
En daarnaast de bekende NAVO uitgaven, daar lift Europa ook al tientallen jaren gratis op mee. Trump pikt dat niet meer. Hij zegt letterlijk: een eerlijke verdeling. Ik snap totaal niet wat daar op tegen is. Europa zou van de afgelopen tientallen jaren zelfs geld toe moeten geven om het écht eerlijk te maken, maar zo streng is Trump zelfs niet.
Weet je wel wat een 'trade deficit' is en wat de implicaties daarvan zijn?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216889195
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Of aan pick-up trucks die 1 op 5 rijden.
Spreek voor jezelf, ik heb juist wel behoefte aan Amerikaanse voertuigen. Ik zou graag een Challenger willen hebben. Het liefst de hellcat uiteraard maar dat is misschien een beetje te veel gevraagd voor mijn portemonnee.
  zondag 2 maart 2025 @ 00:39:54 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216889216
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Spreek voor jezelf, ik heb juist wel behoefte aan Amerikaanse voertuigen. Ik zou graag een Challenger willen hebben. Het liefst de hellcat uiteraard maar dat is misschien een beetje te veel gevraagd voor mijn portemonnee.
Dan moeten de VS die maar goedkoper produceren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216889247
quote:

[..]
Er is een groot trade deficit van Europa en de VS. Al tientallen jaren, dit is algemeen bekend.
Dat heeft de VS met xzo'n beetje de hele wereld en is juist waar de rijkdom van de VS op gebaseerd is..
Het land leeft op de pof van de rest van de wereld, dankzij de Dollar die fungeert als reserve munt.

Prima als Amerika dat wil doorbreken, maar dat zal ten nadele zijn van hun dominante positie in de wereld.

Met Nederland heeft Amerika momenteel overigens een handelsoverschot.
Maar die verdwijnt als de VS een handelsoorlog start en Europa uit gaat wijken n5 Canada en Mexico.

quote:
Ooit weleens een auto uit de VS in Europa proberen te importeren?
Een cybertruck bijvoorbeeld?

Die voldoet niet aan de Europese wetgeving.
Die is strenger dan de Amerikaanse.
En dat geldt voor meer artikelen, zoals hun hormoonvlees, chloor kippen, skittles en frisdrank met giftige kleurstoffen, etc

quote:
En dat is slechts een voorbeeld.
En daarnaast de bekende NAVO uitgaven, daar lift Europa ook al tientallen jaren gratis op mee. Trump pikt dat niet meer. Hij zegt letterlijk: een eerlijke verdeling. Ik snap totaal niet wat daar op tegen is. Europa zou van de afgelopen tientallen jaren zelfs geld toe moeten geven om het écht eerlijk te maken, maar zo streng is Trump zelfs niet.
Geld toegeven?

Waaraan?

Je hebt het over eigen defensie budgetten, besef je 6?

Het is Amerika's eigen keuze om een X bedrag aan defensie uit te geven.

Dat verandert niet als andere Navo landen meer of minder gaan uitgeven aan defensie.
Amerika heeft gelijk dat Europa minder afhankelijk moet worden van Amerikaanse beschermd.

En dat besef is er nu dankzij de oorlog in Oekraïne, waardoor Europese landen beseffen dat ze snno 2025 niet veilig zijn tegen Russische agressie.

Jij noemt dat kennelijk arrogant, ik noem dat naïef.

Lange tijd dacht Europa dat met het verdwijnen van de Sovjet Unie, ook het gevaar op oorlog was verdwenen.
Ondanks wat Rusland deed in Tsjetsjenië, Georgië, Moldavië en Oekraïne.

Maar nu is Europa wel wakker.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216889251
Met de stijgende inflatie: hoe lang zal het duren voordat er een 1000 dollar biljet met Trump zijn kop erop is?
pi_216889257
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat heeft de VS met xzo'n beetje de hele wereld en is juist waar de rijkdom van de VS op gebaseerd is..
Het land leeft op de pof van de rest van de wereld, dankzij de Dollar die fungeert als reserve munt.

Prima als Amerika dat wil doorbreken, maar dat zal ten nadele zijn van hun dominante positie in de wereld.

Maar die verdwijnt als de VS een handelsoorlog start en Europa uit gaat wijken n5 Canada en Mexico.
[..]

En dat geldt voor meer artikelen, zoals hun hormoonvlees, chloor kippen, skittles en frisdrank met giftige kleurstoffen, etc
[..]
Geld toegeven?

Waaraan?

Dat verandert niet als andere Navo landen meer of minder gaan uitgeven aan defensie.
Amerika heeft gelijk dat Europa minder afhankelijk moet worden van Amerikaanse beschermd.

En dat besef is er nu dankzij de oorlog in Oekraïne, waardoor Europese landen beseffen dat ze snno 2025 niet veilig zijn tegen Russische agressie.

Lange tijd dacht Europa dat met het verdwijnen van de Sovjet Unie, ook het gevaar op oorlog was verdwenen.

Ik heb van RFK geleerd dat ze in de VS astma medicijnen verkopen met kleurstoffen die astma veroorzaken.
pi_216889273
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Valt mee toch?

https://www.autoscout24.n(...)applied_mia_tier=t40
pi_216889275
Om weer terug naar de Trump/Zelensky actualiteit te gaan, ik las zojuist deze reactie en kan het er alleen maar 100% mee eens zijn. Zelensky overspeelt zijn hand.

[ Bericht 45% gewijzigd door Eagles89 op 02-03-2025 02:58:34 ]
pi_216889277
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb van RFK geleerd dat ze in de VS astma medicijnen verkopen met kleurstoffen die astma veroorzaken.
Dan is het meer dan terecht dat we in Europa niet zitten te wachten op dergelijke Amerikaanse producten.
  zondag 2 maart 2025 @ 00:50:18 #161
88831 Shreyas
De beste
pi_216889279
quote:

[..]
Wat dit betreft heeft Trump natuurlijk gelijk. Er wordt door Europa vaak gelachen omdat de VS een staatsschuld heeft van 30 biljoen euro, maar ze vergeten even dat daarmee de defensie van zo ongeveer alle NAVO landen dekken.

Maar goed, er zal niets veranderen in Europa, klimaatdoelen moeten worden gehaald, opwarming van de aarde moet worden tegen gegaan, er moeten door het lage geboortecijfer meer migranten komen die meer geld kosten dan opleveren, er moet miljarden naar ontwikkelingshulp en we blijven maar Russen en Chinezen toelaten op Europese universiteiten die er met kostbare kennis en technologische skills weer vandoor gaan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_216889284
quote:

[..]
Er is een groot trade deficit van Europa en de VS. Al tientallen jaren, dit is algemeen bekend. Ooit weleens een auto uit de VS in Europa proberen te importeren? En dat is slechts een voorbeeld.
Ach ja de de NAVO uitgaven. Tot nu toe is de VS het enige land dat NAVO bescherming heeft gebruikt. Hoewel de Europeanen minder uitgeven kopen we gigantisch veel Amerikaanse wapens, waar dat omgedraaid niet zo is. Airbus is bijvoorbeeld al meerdere keren uitgesloten met een beter product. En de cijfers die Trump gebruikt voor die trade deficit laat een heel klein dingetje weg. Diensten waar wij juist een groot handelstekort op hebben.

Nou GG diensten gaan de komende jaren ook rap minder worden, want niemand wil afhankelijk zijn van MS als Trump morgen daarmee de overheid uit kan zetten. Starlink is ook al meerdere keren gebruikt als drukmiddel, terwijl het netjes betaald is door Polen.
pi_216889288
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:49 schreef Eagles89 het volgende:
Om weer terug naar de Trump/Zelensky actualiteit te gaan, ik las zojuist deze reactie en kan het er alleen maar 100% mee eens zijn. Zelensky overspeelt zijn hand gigantisch.
[..]

Nee hoor, Zelensky beeft Trump zijn masker afgenomen.
We hebben de ware aard van Trump gezien inzake hoe hij werkelijk denkt over Zelensky.
Et was nooit een deal gekomen die goed uit pakt voor Oekraïne.
pi_216889291
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]

[..]
Geld toegeven?

Waaraan?

Europa heeft nog minstens 10-15 jaar nodig met enorm opgeschroefde uitgaven om op eigen benen te kunnen staan. En dan staan ze nog steeds ver achter Amerika, die in die tijd ook weer verder ontwikkeld is. En dan heb je in Europa nog genoeg landen die daar helemaal geen geld voor hebben, of dat helemaal niet willen, zoals Zuid Europese landen of Rusland gezinden als Hongarije en Slovenië etc
  zondag 2 maart 2025 @ 00:52:09 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216889293
Ik vind het ook vrij naïef te denken dat de Amerikanen beter af zijn met een werelddeel in oorlog. Maar ik verdenk Trump ervan dat hij in zijn natte dromen samen met Putin de wereld verdeelt. En dan mag China ook nog wel een stukje hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216889299
Het zo’n beetje meest corrupte land van Europa, wat kon er fout gaan?
twitter
pi_216889306
quote:
Om weer terug naar de Trump/Zelensky actualiteit te gaan, ik las zojuist deze reactie en kan het er alleen maar 100% mee eens zijn. Zelensky overspeelt zijn hand gigantisch.
[..]

Ben heel benieuwd naar je bron van deze bagger. Cocaïnegebruik! NOEKS! RESPECTLOOOOOOSS

De enige die ww3 dichterbij brengt is Trump. Hij heeft net de deur opengezet voor Rusland om Oost Europa binnen te vallen met heel veel twijfeltaal of hij zin heeft om artikel 5 te volgen.
pi_216889307
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:50 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Wat dit betreft heeft Trump natuurlijk gelijk. Er wordt door Europa vaak gelachen omdat de VS een staatsschuld heeft van 30 biljoen euro, maar ze vergeten even dat daarmee de defensie van zo ongeveer alle NAVO landen dekken.
Nee, dat is niet het geval.

quote:
Maar goed, er zal niets veranderen in Europa, klimaatdoelen moeten worden gehaald, opwarming van de aarde moet worden tegen gegaan, er moeten door het lage geboortecijfer meer migranten komen die meer geld kosten dan opleveren, er moet miljarden naar ontwikkelingshulp en we blijven maar Russen en Chinezen toelaten op Europese universiteiten die er met kostbare kennis en technologische skills weer vandoor gaan.
Qua klimaatdoelen gaat China de VS verslaan, nu Trump terug wil naar fossiele brandstoffen.
Europa probeert China tenminste nog bij te benen.
pi_216889308
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben heel benieuwd naar je bron van deze bagger. Cocaïnegebruik! NOEKS! RESPECTLOOOOOOSS

De enige die ww3 dichterbij brengt is Trump. Hij heeft net de deur opengezet voor Rusland om Oost Europa binnen te vallen met heel veel twijfeltaal of hij zin heeft om artikel 5 te volgen.
Dat inderdaad.
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 00:55:01 #170
5428 crew  miss_sly
pi_216889311
quote:
[..]

Bronvermelding?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216889312
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:53 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Tucker Carlson was toch die crimineel die Fox bijna failliet liet gaan? Lijkt me inderdaad de beste bron,
pi_216889315
quote:
[ x ]
Tja, Tucker heeft nu eenmaal een zwak voor het meest corrupte land van Europa.
pi_216889316
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 00:50 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Volledig met je eens.
pi_216889323
quote:
[ x ]
Sorry voor mijn eerdere reacties. Wist nog niet dat je zo'n idioot was die alles wat hem uitkomt voor waar aanneemt op het internet. Amerikaanse wapens komen gewoon via de directe grens Mexico in. Een van de vele redenen dat de houding van Trump tegen Mexico zo godsgeklaagd hufterig is.
pi_216889326
quote:

[..]
Qua auto’s importeren het is vooral de BPM die je naait inclusief de belachelijke milieuheffingen op bepaalde type auto’s. Zo kan het dus gebeuren dat een Toyota Landcruiser nieuw meer dan een ton gaat kosten. Ter vergelijking, in België kost diezelfde auto je rond de 80.000.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')