abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:23:41 #101
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_216868936
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:14 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Volgens mij had ik deze week gelezen dat de EU meer zaken wil doen met Canada als het gaat om LNG. Wat mij betreft mogen ze de contracten met de USA in de fik steken. Heb op dit moment nog liever LNG uit Qatar dan uit USA.
Voor mij persoonlijk heeft de VS voor mij definitief afgedaan.

Voor zaken als Android, iOS en Windows en YouTube zijn geen serieuze alternatieven, maar voor al het overige gaat er de rest van mijn leven geen cent meer naar Amerikaanse producten.

Heb al mijn streaming abonnementen opgezegd, ga nooit meer naar de Mac/Burger King /KFC en dergelijke, koop geen Coca-Cola en Pepsi meer en al dat soort voedsel merken.

En koop geen Amerikaanse kleding meer.
Heb als Nike fan, met pijn in het hart, al mijn Nikes verkocht, en heb in plaats daarvan Adidas gekocht.

Voor mij puur een principe kwestie.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:24:16 #102
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216868947
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het zit zo: Poetin is Oekraïne binnengevallen omdat hij zit te azen om die grondstoffen van Oekraïne.
Trump wil nu een deal sluiten die deze grondstoffen voor de neus van Poetin wegkaapt. Op zich prima, daar heeft Biden helaas nooit aan gedacht.

Echter, Trump wil geen harde veiligheidsgaranties geven, simpelweg omdat hem dat te veel geld gaat kosten, hij wil grondstoffen hebben voor het eigen land en niet om via allerlei omwegen weer in Oekraïne te stoppen.
Ah, dus de deal is: in plaats van dat de Russen het in komen pikken, geef je het aan ons, want...?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216868983
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als wonderland Rusland dat kan, kunnen wij dat ook.
- Als wij meer staal gaan produceren, gaan een handjevol gekkies weer op de A12 liggen en komen hier zonder enige boete of proces mee weg. Gaat dus niet zonder problemen
- Investeren in wapens betekent dat er meer energie nodig is. Niet goed voor het milieu. Gaat half Europa dus voor liggen.
- Meer wapens en artillerie betekent meer industrie en er moet ook meer geoefend worden. Niet goed voor het milieu. Gaat half Europa dus voor liggen.
- Europa voelt zich groepen miljarden te stoppen in het opvangen en aantrekken van niet-westerse allochtonen, dit kan je uiteraard een nobel streven vinden, maar dat betekent dat dit geld niet in defensie gestoken kan worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:25:56 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216868984
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ok, dus je bedreigt Europa namens de US, voor de US, zodat ze het zelf niet hoeven te doen.

Er gebeurt hier helemaal niets als wij de US Dollar laten vallen.
Sterker nog, US treasuries, aandelen en dollars verkopen nu het nog kan is waarschijnlijk erg verstandig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216868994
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:16 schreef JAM het volgende:
Kan iemand me hier nu eens eigenlijk uitleggen wat die 'deal' nu eigenlijk is? Ik begrijp dat de VS (om een of andere vreemde reden) meent zo'n 500 miljard aan grondstoffen van de Oekraïne op te kunnen eisen en 'dan komt er vrede', o.i.d.? Ik snap het verhaal niet zo.
https://kyivindependent.c(...)e-mineral-agreement/

Daar staat de volle tekst van de deal in.
pi_216869025
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:24 schreef JAM het volgende:

[..]
Ah, dus de deal is: in plaats van dat de Russen het in komen pikken, geef je het aan ons, want...?
Want Trump pikt Oekraïne niet in, annexeert het niet, bezet het land niet, vermoord geen duizenden Oekraïners zonder enige reden. Dit zijn dingen die Poetin allemaal wel doet. Het verbaast met dat je dit verschil niet ziet, of je zit gewoon te trollen.
pi_216869028
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Sterker nog, US treasuries, aandelen en dollars verkopen nu het nog kan is waarschijnlijk erg verstandig.
Ik heb een tijdje terug inderdaad al m'n US aandelen (ETF's) eruit gegooid en sindsdien daalt de boel.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:27:21 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216869031
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]
- Als wij meer staal gaan produceren, gaan een handjevol gekkies weer op de A12 liggen en komen hier zonder enige boete of proces mee weg. Gaat dus niet zonder problemen
- Investeren in wapens betekent dat er meer energie nodig is. Niet goed voor het milieu. Gaat half Europa dus voor liggen.
- Meer wapens en artillerie betekent meer industrie en er moet ook meer geoefend worden. Niet goed voor het milieu. Gaat half Europa dus voor liggen.
- Europa voelt zich groepen miljarden te stoppen in het opvangen en aantrekken van niet-westerse allochtonen, dit kan je uiteraard een nobel streven vinden, maar dat betekent dat dit geld niet in defensie gestoken kan worden.
Wat een bullshit, onder druk worden dingen vloeibaar. Zag je ook bij COVID.
pi_216869063
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Voor zaken als Android, iOS en Windows en YouTube zijn geen serieuze alternatieven, maar voor al het overige gaat er de rest van mijn leven geen cent meer naar Amerikaanse producten.

Heb al mijn streaming abonnementen opgezegd, ga nooit meer naar de Mac/Burger King /KFC en dergelijke, koop geen Coca-Cola en Pepsi meer en al dat soort voedsel merken.

Heb als Nike fan, met pijn in het hart, al mijn Nikes verkocht, en heb in plaats daarvan Adidas gekocht.

_O_

Ik ben ook in kaart aan het brengen wat wij kunnen doen op dat gebied. Weg met die lui :r

Ik heb vandaag ook geen nieuwe Amerikaanse ETF's meer gekocht maar Europese. Ik twijfel alleen nog over wat ik met de huidige Amerikaanse moet doen. Maar dat is verder off topic.
Spoilers!
pi_216869087
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat een bullshit, onder druk worden dingen vloeibaar. Zag je ook bij COVID.
Deze druk is al er sinds 2022 en men jankt hier nog steeds om stikstof, Tata steel en 130 km/u rijden op de snelweg. Klimaatdoel hier, energiefonds daar, CO2 omlaag, stikstof omlaag.

Als het klopt wat je zegt had heel Europa unaniem alle klimaatdoelen voor deze eeuw ruwweg van tafel geveegd en was uiterlijk 2023 al omgeschakeld naar een oorlogseconomie. Maar het gebeurde niet, zal nu ook niet gebeuren en in 2030 ook niet. Want, wij zijn Europa.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:29:18 #111
37950 JAM
pi_216869088
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Want Trump pikt Oekraïne niet in, annexeert het niet, bezet het land niet, vermoord geen duizenden Oekraïners zonder enige reden. Dit zijn dingen die Poetin allemaal wel doet. Het verbaast met dat je dit verschil niet ziet, of je zit gewoon te trollen.
Nee hoor, ik vraag me meer af wat Trump daar dan tegenoverstelt. Dat mis ik een beetje.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:31:00 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216869129
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:29 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Deze druk is al er sinds 2022 en men jankt hier nog steeds om stikstof, Tata steel en 130 km/u rijden op de snelweg. Klimaatdoel hier, energiefonds daar, CO2 omlaag, stikstof omlaag.

Als het klopt wat je zegt had heel Europa unaniem alle klimaatdoelen voor deze eeuw ruwweg van tafel geveegd en was uiterlijk 2023 al omgeschakeld naar een oorlogseconomie. Maar het gebeurde niet, zal nu ook niet gebeuren en in 2030 ook niet. Want, wij zijn Europa.
Dat leek in 2023 ook nog niet noodzakelijk. Maar als het nodig is gelden er ineens andere regels.
pi_216869133
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:29 schreef JAM het volgende:

[..]
Nee hoor, ik vraag me meer af wat Trump daar dan tegenoverstelt. Dat mis ik een beetje.
Trump regelt dan met Poetin dat er vrede komt. Met andere woorden, dat Rusland dus niet verder Oekraïne intrekt, geen mensen meer daar vermoord, niet meer land tracht te annexeren. Dat is nogal wat, toch?

Het alternatief is dat de VS geen steun meer geeft aan een land dat niet eens op zijn continent ligt en dan loopt Rusland zo door tot Kiev.
pi_216869158
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat leek in 2023 ook nog niet noodzakelijk. Maar als het nodig is gelden er ineens andere regels.
Met welke bril heb jij de geopolitiek gevolgd? In 2023 was dit absoluut al noodzakelijk.
Het is sindsdien al zeer urgent en broodnodig. Die andere regels gelden echter nog steeds niet en ik voorspel je, over vijf jaar ook nog niet.
pi_216869162
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Trump regelt dan met Poetin dat er vrede komt. Met andere woorden, dat Rusland dus niet verder Oekraïne intrekt, geen mensen meer daar vermoord, niet meer land tracht te annexeren. Dat is nogal wat, toch?
Welke garanties zijn daarvoor gegeven in die deal, dan?

quote:
Het alternatief is dat de VS geen steun meer geeft aan een land dat niet eens op zijn continent ligt en dan loopt Rusland zo door tot Kiev.
Die steun is toch al weg. Zelfs wij als Europa hebben geen steun meer als het er op aan komt, tenzij we dankbaar bij Vance op schoot gaan zitten.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:32:31 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216869177
quote:
Trump regelt dan met Poetin dat er vrede komt. Met andere woorden, dat Rusland dus niet verder Oekraïne intrekt, geen mensen meer daar vermoord, niet meer land tracht te annexeren.
En toen werd je weer wakker.

Maar los daarvan: dit is dus echt een paardenhoofd-deal. Hoi Oekraïne, je mag kiezen of Rusland je leegzuigt of dat de VS dat doen. En als je het allebei niet wil, dan ben je verantwoordelijk voor WO3.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:33:02 #117
37950 JAM
pi_216869193
quote:

[..]

Niet verder of dat ze dan ook alle bezette gebieden teruggeven? Status quo ante bellum, enzo? Daar zie ik in dat verdrag verder niet zoveel in terug. Gaan er dan een Amerikaanse vredesmacht o.i.d. naar Oekraïne? Zegt Putin daartegen dan gewoon: 'Okay, prima. Dan mag jij het hebben.' Ik snap het gewoon niet zo goed.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:33:28 #118
136 V.
Like tears in rain...
pi_216869206
Vance zit anders nooit bij dit soort gesprekken.
Hij zat er nu bij om Zelensky erin te luizen.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216869207
Ik kijk nu bij nieuwsuur, wat een proleten _O-
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:34:22 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216869235
quote:

[..]
Met welke bril heb jij de geopolitiek gevolgd? In 2023 was dit absoluut al noodzakelijk.
Het is sindsdien al zeer urgent en broodnodig. Die andere regels gelden echter nog steeds niet en ik voorspel je, over vijf jaar ook nog niet.
Natuurlijk wel. Stikstof regels zijn bijvoorbeeld een Europese aangelegenheid. Daar zullen ze indien nodig andere prioriteiten stellen.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:34:56 #121
136 V.
Like tears in rain...
pi_216869246
quote:

[..]

Zucht...
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:36:04 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216869280
quote:

[..]

Wij zitten en zaten er de afgelopen weken ook al zo een beetje in. Moet daarbij zeggen dat mijn voorkeur voor USA zaken al sws wat aan het verminderen was vanwege haar enige belang om winst te willen maken om behoeften die mensen krijgen aangereikt.

Strikt zakelijk had ik al afscheid genomen van US zaken omdat we niet langer tegemoet wilden komen aan opgedreven licentie modellen.
Het kostte ons wat moeite om om te schakelen naar Linux/Hypervisors, opensource en achteraf gezien hadden we dit 15 jaar terug al moeten doen. De volgende stap is/wordt nu of ik op LI afscheid ga nemen van contacten die zich zijn gaan melden als magats.
Er is wel een nadeel als ook voordeel dat we zelf weer dingen moe(s)ten bedenken om op te lossen ipv aan de droge tiet te liggen van eoa Calif-kartel.
Het leuke is overigens dat het weer om techniek en kunde gaat ipv hoe anderen mt voorwaarden in een eendenfuik gedreven, een loer te draaien.

Zoals Trump onbeschoft duidelijk maakte aan Zelensky door openlijk te stellen dat hij geen kant op kon en dankbaar moest zijn voor de aangeboden verkrachting.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:36:07 #123
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_216869284
quote:

[..]

Zonder veiligheids garanties kan Ruzland zich militair herstellen en het over een paar jaar nog eens proberen, startend vanuit de bezette gebieden.

Dus volledig terecht dat Oekraïne dit niet accepteert.

Daarnaast is de steun die vanuit Europa komt al geruime tijd meer dan de steun vanuit de VS, zowel qua geld als materieel.
Al doet het uiteraard pijn als dat wegvalt.
A murky, forgotten land.
pi_216869287
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welke garanties zijn daarvoor gegeven in die deal, dan?
De deal betekent dan dat er vrede wordt gesloten, de exacte condities zijn niet openbaar gemaakt, maar het lijkt er wel op dat Poetin de delen die het heeft bezet mag houden.

quote:
Die steun is toch al weg. Zelfs wij als Europa hebben geen steun meer als het er op aan komt.
Inderdaad ja, daarom dat Trump ook terecht opmerkte dat Zelensky eigenlijk weinig te willen heeft want Oekraïne is nu zo goed als verloren. De vraag of:

- Je kiest voor de Trump deal: als soeverein land blijven bestaan in vrede, in ruil voor grondstoffen.

- Je kiest niet voor deze deal: Je wordt binnen twee jaar volledig geannexeerd door Rusland, alle tegenstanders van Poetin worden (mond)dood gemaakt. Als men erachter komt dat je hebt gevochten worden jij, je familie en schoonfamilie van kant gemaakt (zo werkt Rusland namelijk, heeft de geschiedenis ons geleerd). Plus dat je al die grondstoffen alsnog kwijt bent, namelijk aan Poetin.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:37:16 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_216869312
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wij zitten en zaten er de afgelopen weken ook al zo een beetje in. Moet daarbij zeggen dat mijn voorkeur voor USA zaken al sws wat aan het verminderen was vanwege haar enige belang om winst te willen maken om behoeften die mensen krijgen aangereikt.

Strikt zakelijk had ik al afscheid genomen van US zaken omdat we niet langer tegemoet wilden komen aan opgedreven licentie modellen.
Het kostte ons wat moeite om om te schakelen naar Linux/Hypervisors, opensource en achteraf gezien hadden we dit 15 jaar terug al moeten doen. De volgende stap is/wordt nu of ik op LI afscheid ga nemen van contacten die zich zijn gaan melden als magats.
Er is wel een nadeel als ook voordeel dat we zelf weer dingen moe(s)ten bedenken om op te lossen ipv aan de droge tiet te liggen van eoa Calif-kartel.
Het leuke is overigens dat het weer om techniek en kunde gaat ipv hoe anderen mt voorwaarden in een eendenfuik gedreven, een loer te draaien.

Zoals Trump onbeschoft duidelijk maakte aan Zelensky door openlijk te stellen dat hij geen kant op kon en dankbaar moest zijn voor de aangeboden verkrachting.
^O^

Make Europe Great Again :7
A murky, forgotten land.
pi_216869344
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En toen werd je weer wakker.

Graag even inhoudelijk reageren, met deze brugklasopmerking kan ik niet zoveel.
quote:
Maar los daarvan: dit is dus echt een paardenhoofd-deal. Hoi Oekraïne, je mag kiezen of Rusland je leegzuigt of dat de VS dat doen. En als je het allebei niet wil, dan ben je verantwoordelijk voor WO3.
Lees je anders even in. Trump en Poetin willen beide de grondstoffen. Het verschil is dat Poetin eerst nog even het hele land sloopt, duizenden mensen vermoord en het land annexeert voordat hij de grondstoffen pakt.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:39:19 #127
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216869374
Maar goed, uiteindelijk interesseren die grondstoffen de VS dus niets (of betrekken ze die liever via Rusland), en geven ze zelf met een ordinaire straatruzie de unipolaire orde op die China en Rusland wensten te bestrijden en die de VS decennnia lang ten koste van alles hebben bewaakt … dan zal het wel snel vrede op aarde zijn.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:39:33 #128
37950 JAM
pi_216869382
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:36 schreef Shreyas het volgende:

[..]
De deal betekent dan dat er vrede wordt gesloten, de exacte condities zijn niet openbaar gemaakt, maar het lijkt er wel op dat Poetin de delen die het heeft bezet mag houden.
[..]
Tsjs, waarom zou Oekraïne daarmee akkoord gaan? Dat is toch gewoon een capitulatie? 'Omdat er dan geen mensen meer doodgaan.' Prima, dan stel ik voor dat wij morgen Belgïe binnenvallen. Die haven van Antwerpen is toch een mooi object. Als die Belgen dan toch teveel weerstand bieden, dan bellen we Trump en vragen we of hij dan misschien van Oostende een wat modernere badplaats kan maken en zijn we allemaal blij, toch?
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:39:46 #129
346939 Janneke141
pi_216869387
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:38 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Lees je anders even in. Trump en Poetin willen beide de grondstoffen. Het verschil is dat Poetin eerst nog even het hele land sloopt, duizenden mensen vermoord en het land annexeert voordat hij de grondstoffen pakt.
En de overeenkomst is dat ze allebei hun achterwerk afvegen met een soevereine staat. Dat Trump Zelensky wil laten kiezen aan wie hij zijn land uitlevert heeft echt niets met het sluiten van een deal te maken.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:40:22 #130
38496 Perrin
pi_216869404
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:39 schreef JAM het volgende:

[..]
Tsjs, waarom zou Oekraïne daarmee akkoord gaan? Dat is toch gewoon een capitulatie? 'Omdat er dan geen mensen meer doodgaan.' Prima, dan stel ik voor dat wij morgen Belgïe binnenvallen. Die haven van Antwerpen is toch een mooi object. Als die Belgen dan toch teveel weerstand bieden, dan bellen we Trump en vragen we of hij dan misschien van Oostende een wat modernere badplaats kan maken en zijn we allemaal blij, toch?
Precies. Als Zelensky de overgave tekent, doet hij dat wel aan Poetin en niet aan Trump.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:41:17 #131
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216869420
twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216869434
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zonder veiligheids garanties kan Ruzland zich militair herstellen en het over een paar jaar nog eens proberen, startend vanuit de bezette gebieden.
Koffiedik kijken. Over een aantal jaar kan er in zowel Rusland als de VS een hele andere president zitten (Trump is overigens al 78 jaar dus die heeft ook niet zo lang meer).

Garanties heb je nooit, dingen veranderen continu in de wereld.
quote:
Dus volledig terecht dat Oekraïne dit niet accepteert.

Daarnaast is de steun die vanuit Europa komt al geruime tijd meer dan de steun vanuit de VS, zowel qua geld als materieel.
Al doet het uiteraard pijn als dat wegvalt.
Oekraïne redt het echt niet met Europa. Dit heeft niets met geld, wapens of technologie te maken, maar met dat Europa zevenentwintig andere idealistische prioriteiten om wereldverbeteraartje te spelen dan dat ze willen investeren in defensie.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:41:50 #133
38496 Perrin
pi_216869438
De Villepin is ziedend.
twitter
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:42:31 #134
38496 Perrin
pi_216869451
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:41 schreef Szura het volgende:
[ x ]
En dan na het gebeuren een laarslik-tweetje over Trump posten. Die heeft ook zijn ziel aan de duivel verkocht zeg.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:42:34 #135
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216869454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:36 schreef Shreyas het volgende:
Het is geen "vrede" wanneer je wordt verneukt en ja moet zeggen tegen verkrachting.
Vrede in Trump/Putins denken is dat ze geen mensen meer hoeven te doden want dat geeft zo'n rommel.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:43:31 #136
37950 JAM
pi_216869482
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Precies. Als Zelensky de overgave tekent, doet hij dat wel aan Poetin en niet aan Trump.
Als ik Zelensky zou zijn, dan zou ik dat hele gebied direct aan China overdragen, puur om iedereen in de zeik te nemen. Dan zou ik direct een telegram naar Xi sturen dat hij liever gisteren dan vandaag nog daar alles weg mag komen halen en ze het voor de rest dan maar lekker uitzoeken.
pi_216869507
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:39 schreef JAM het volgende:

[..]
Oh, ik begrijp heel goed dat Oekraïne er niet mee akkoord gaat. Ik gaf alleen aan wat de deal was. En ja, ik ben met je eens dat het capitulatie is. Maar het punt is dat Oekraïne een oorlog voert die het zonder steun van de VS onmogelijk kan winnen. Dan moet je je afvragen tot hoelang je doorgaat en welke prijs je ervoor wilt betalen.

Het is heel makkelijk om vanuit het veilige Nederland achter je toetsenbord te roepen: "Vecht voor iedere meter, tot de laatste man". Maar als je aan het front staat tegenover een overmacht aan Russische artillerie, denk je er misschien toch anders over.
pi_216869513
Dit gaat eindigen in de volledige terugtrekking van de VS uit Europa, en terecht, waarom moet de VS zich bemoeien met een oorlog in Europa waarvan ze niet eens weten waar het land ligt dat ze zouden moeten steunen? Rusland zal vrij spel krijgen, en de chaos in het inmiddels multiculturele Europa wordt gigantisch waar alle oorlogen en ellende van de afgelopen decennia inmiddels in slechts een handvol landjes in West Europa is geimporteerd.

twitter

twitter
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:44:53 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216869524
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Maar goed, uiteindelijk interesseren die grondstoffen de VS dus niets (of betrekken ze die liever via Rusland), en geven ze zelf met een ordinaire straatruzie de unipolaire orde op die China en Rusland wensten te bestrijden en die de VS decennnia lang ten koste van alles hebben bewaakt … dan zal het wel snel vrede op aarde zijn.
Benieuwd via en vanuit welke transporthavens die goederen dan in de VS gaan aankomen.
Best lastig om die te delven grondstoffen uit een land in oorlog te krijgen en je als investeerder elke dag maar moet weer afwachten welk trein nu weer wordt opgeblazen.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:45:40 #140
37950 JAM
pi_216869567
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:41 schreef Perrin het volgende:
De Villepin is ziedend.
[ x ]
Dat is een verstandige man. Dat is ook een van de weinigen die zich toentertijd heeft uitgesproken tegen die rare invasie van Irak.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:45:51 #141
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216869571
Leiders zijn altijd afspiegelingen van de bevolking die ze representeren. De kracht of zwakte van Europese leiders wordt bepaald door de mate waarin de bevolking achter deze leiders gaat staan.

Trump doet het wat dat betreft geweldig, er is geen betere figuur denkbaar om zelfs een groot deel van de verwarde PVV brigade te doen inzien dat qua veiligheid Europa toch echt een noodzakelijke grootheid is.

De tandem Macron-Merz gecombineerd met Starmer die al volop begonnen is kan zomaar eens indrukwekkend worden. We hebben technologie zat, we hebben creativiteit, komt daar wilskracht bij dan is Rusland volstrekt kansloos en de VS helemaal niet meer nodig. Misschien moeten we wat onorthodoxe maatregelen nemen, zoals de Europese chip-industrie semi-nationaliseren en delen van de auto-industrie versneld ombouwen naar defensie-middelen. Die kwakkelt toch al beetje, dus uitstekende kans.

Het is een oude fout om beschaving te verwarren met zwakte.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:46:12 #142
38496 Perrin
pi_216869581
Ondertussen bij de Axis of Evil..

vrijdag 28 februari 2025 @ 21:46:20 #143
136 V.
Like tears in rain...
pi_216869591
Er heeft nooit en slechter en mislukter mens rondgehobbeld op deze aarde dan dit holle, zielloze oranje volgescheten palingvel.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:48:22 #144
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216869655
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dan na het gebeuren een laarslik-tweetje over Trump posten. Die heeft ook zijn ziel aan de duivel verkocht zeg.
Jaren en jaren heeft hij ons gewaarschuwd voor Poetins Rusland. En nu de reet likken van z’n grootste schoothond :')
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:48:36 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216869659
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 19:15 schreef Nober het volgende:

[..]
Zelenskyy is gewend dat "not a smart person" Biden alles doet wat ie zegt en dat is duidelijk veranderd.

Zegt Trump ook, langere video:
[ x ]
Pleur gewoon een eind op, wat een domme, vuile, en geniepige manier van omgaan met een land dat aangevallen, is. Je moet echt je ogen uit je kop schamen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216869671
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:46 schreef V. het volgende:
Er heeft nooit en slechter en mislukter mens rondgehobbeld op deze aarde dan dit holle, zielloze oranje volgescheten palingvel.
Je realiseert je dat meer dan 150 miljoen Amerikanen (waaronder een groot aantal hoogopgeleiden) volledig achter deze man staan en precies willen dat hij dit doet? Dat is hoe democratie werkt.

Ze willen niet meer dat de VS miljarden pompt in een (in hun ogen) doelloze oorlog ergens op een ander continent, ver van Amerika vandaan. Ze willen lastenverlichting en meer investeringen in hun eigen land.
Waarom neem je ze dat kwalijk? Dat doet Europa toch ook? Europa kan ook miljarden pompen in die oorlog, maar spendeert het geld liever aan klimaatonzin en nog meer migranten toelaten. Daar hoor ik niemand over.
pi_216869681
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Leiders zijn altijd afspiegelingen van de bevolking die ze representeren. De kracht of zwakte van Europese leiders wordt bepaald door de mate waarin de bevolking achter deze leiders gaat staan.

Trump doet het wat dat betreft geweldig, er is geen betere figuur denkbaar om zelfs een groot deel van de verwarde PVV brigade te doen inzien dat qua veiligheid Europa toch echt een noodzakelijke grootheid is.

De tandem Macron-Merz gecombineerd met Starmer die al volop begonnen is kan zomaar eens indrukwekkend worden. We hebben technologie zat, we hebben creativiteit, komt daar wilskracht bij dan is Rusland volstrekt kansloos en de VS helemaal niet meer nodig. Misschien moeten we wat onorthodoxe maatregelen nemen, zoals de Europese chip-industrie semi-nationaliseren en delen van de auto-industrie versneld ombouwen naar defensie-middelen. Die kwakkelt toch al beetje, dus uitstekende kans.

Het is een oude fout om beschaving te verwarren met zwakte.
Als een B programmeur in Amerika aan de buikloop zit en per ongeluk een verkeerd knopje indrukt ligt Schiphol en de rest van de luchthavens in Europa 24 uur op zn gat. Zoals afgelopen najaar.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:49:25 #148
37950 JAM
pi_216869682
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:44 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Oh, ik begrijp heel goed dat Oekraïne er niet mee akkoord gaat. Ik gaf alleen aan wat de deal was. En ja, ik ben met je eens dat het capitulatie is. Maar het punt is dat Oekraïne een oorlog voert die het zonder steun van de VS onmogelijk kan winnen. Dan moet je je afvragen tot hoelang je doorgaat en welke prijs je ervoor wilt betalen.

Het is heel makkelijk om vanuit het veilige Nederland achter je toetsenbord te roepen: "Vecht voor iedere meter, tot de laatste man". Maar als je aan het front staat tegenover een overmacht aan Russische artillerie, denk je er misschien toch anders over.
Nou ja, het is meer zo dat ik hoop dat ik later niet (hoewel gezien mijn leeftijd die kans sowieso vrij klein is) ergens met een geweertje op de Grebbenberg hoef te gaan liggen omdat men, van Amerikaanse zijde, o.a., er nu een beetje een politiek op na begint te houden dat er niet zoveel mis is met een veroveringsoorlog en ze daar geen reet aan gaan doen als ze er zelf geen slaatje uit kunnen slaan. Dat hoop ik ook voor, bijvoorbeeld, de mensen in Taiwan.
pi_216869685
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:44 schreef Eagles89 het volgende:
Dit gaat eindigen in de volledige terugtrekking van de VS uit Europa, en terecht, waarom moet de VS zich bemoeien met een oorlog in Europa waarvan ze niet eens weten waar het land ligt dat ze zouden moeten steunen? Rusland zal vrij spel krijgen, en de chaos in het inmiddels multiculturele Europa wordt gigantisch waar alle oorlogen en ellende van de afgelopen decennia inmiddels in slechts een handvol landjes in West Europa is geimporteerd.

[ x ]
[ x ]
Ik vind het altijd wel grappig hoe mensen die emigreren toch altijd nog moeten komen vertellen hoe geweldig het daar is en hoe kut het in Nederland of Europa is.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:50:45 #150
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216869716
Landverraad volgens het WvS:

quote:
Artikel 97aHij die met een in het buitenland gevestigd persoon of lichaam in verbinding treedt met het oogmerk om een zodanig persoon of lichaam tot het verschaffen van steun aan het voorbereiden, bevorderen of teweegbrengen van omwenteling te bewegen, om een zodanig persoon of lichaam in het daartoe opgevatte voornemen te versterken of aan een zodanig persoon of lichaam daarbij hulp toe te zeggen of te verlenen, of om omwenteling voor te bereiden, te bevorderen of teweeg te brengen, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Artikel 107aDe artikelen 100, onder 2°, en 101-107 vinden overeenkomstige toepassing in geval van een gewapend conflict dat niet als oorlog kan worden aangemerkt en waarbij Nederland is betrokken, hetzij ter individuele of collectieve zelfverdediging, hetzij tot herstel van internationale vrede en veiligheid.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216869724
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:49 schreef JAM het volgende:

[..]
Nou ja, het is meer zo dat ik hoop dat ik later niet (hoewel gezien mijn leeftijd die kans sowieso vrij klein is) ergens met een geweertje op de Grebbenberg hoef te gaan liggen omdat men, van Amerikaanse zijde, o.a., er nu een beetje een politiek op na begint te houden dat er niet zoveel mis is met een veroveringsoorlog en ze daar geen reet aan gaan doen als ze er zelf geen slaatje uit kunnen slaan. Dat hoop ik ook voor, bijvoorbeeld, de mensen in Taiwan.
Dat kan, maar het ook zo eindigen zoals de Koude oorlog. Dat Poetin overlijdt en er een demagoog als Gorbatsjov aan de macht komt. Of dat er na Trump een Republikein komt die wel pro-Europa is.
Het is allemaal speculatie.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:51:20 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216869729
Nog maar eve voor de actualiteit en geschiedenis.
De Persco begin zo vriendelijk waarbij Zelensky alle moeite deed zijn mond te houden in reactie op Trumps Putinpijperij.

Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 15:00 begint het corrigeren..... om vanaf 40:00 door JD Vance te gaan afkantelen.
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 21:51:46 #153
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216869737
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel grappig hoe mensen die emigreren toch altijd nog moeten komen vertellen hoe geweldig het daar is en hoe kut het in Nederland of Europa is.
Met hun 10 vrije dagen per jaar. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216869776
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:51 schreef Vallon het volgende:
Nog maar eve voor de actualiteit en geschiedenis.
De Persco begin zo vriendelijk waarbij Zelensky alle moeite deed zijn mond te houden in reactie op Trumps Putinpijperij.

Ja, als Putin al 3 jaar (eigenlijk langer) dagelijks raketten en drones op je land afvuurt, dan is die liefde voor Putin iets minder aanwezig. Trump begrijpt dat niet zo heel goed.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:54:02 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216869793
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die Ik Vertrek-aflevering met StefanP was wel kostelijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:54:18 #156
346939 Janneke141
pi_216869801
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:49 schreef Shreyas het volgende:
Je realiseert je dat meer dan 150 miljoen Amerikanen (waaronder een groot aantal hoogopgeleiden) volledig achter deze man staan
Er hebben er in elk geval maar een stuk of 77 miljoen op hem gestemd.
pi_216869802
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kereltje toch, heb je een stukje gevonden over een stukje slechte software? Denk je echt dat die afhankelijkheid eenrichtingsverkeer is? Moet je eens gaan lezen over "dutch steel". Ja, de VS kan Europa pijn doen, maar alleen door zelf ook pijn te lijden.

Jouw hoeveelheid zelfhaat is echt wel verbijsterend. Ik zou toch een keer wat hulp gaan zoeken hoor.
Doe geen moeite, wil alleen reuring, blokken of niet reageren
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:54:21 #158
37950 JAM
pi_216869804
quote:

[..]
Je realiseert je dat meer dan 150 miljoen Amerikanen (waaronder een groot aantal hoogopgeleiden) volledig achter deze man staan en precies willen dat hij dit doet? Dat is hoe democratie werkt.

Ze willen niet meer dat de VS miljarden pompt in een (in hun ogen) doelloze oorlog ergens op een ander continent, ver van Amerika vandaan. Ze willen lastenverlichting en meer investeringen in hun eigen land.
Waarom neem je ze dat kwalijk? Dat doet Europa toch ook? Europa kan ook miljarden pompen in die oorlog, maar spendeert het geld liever aan klimaatonzin en nog meer migranten toelaten. Daar hoor ik niemand over.
Als de VS dat verder niet meer wil doen, dan is dat verder aan de VS. Daar dan een slaatje uit proberen te slaan, dat is weer een heel ander verhaal. Overigens is de EU helemaal niet bezig met 'nog meer migranten toelaten' en meen ik 'klimaatonzin' helemaal geen onzin omdat we al een héél stuk minder afhankelijk zouden zijn geweest van de VS en het Midden-Oosten als er een jaar of vijftig geleden wat meer vaart was gemaakt met duurzame energieopwekking (maar ja, linkse hobby hè), maar dat is een beetje een ander verhaal. Het lijkt mij nu in ieder geval een goede zaak als Europa, en haar burgers, eens in beginnen te zien dat we elkaar keihard nodig hebben en dat we met hielenlikkers en navelstarende 'patriotten' als een Wilders, een Le Pen, een Orbán en meer van dat soort klootzakjes we nog een heel end verder van huis zijn.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:56:05 #159
346939 Janneke141
pi_216869843
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die Ik Vertrek-aflevering met StefanP was wel kostelijk.
Wacht. Bestaat die echt?
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:58:44 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216869914
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wacht. Bestaat die echt?
Zelfs als die echt had bestaan had je alsnog ernstig getwijfeld of het geen sketch van Arjan Ederveen was geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:00:33 #161
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216869969
Tja, mensen die vertrekken vanwege negatieve redenen komen er meestal achter dat die negatieve redenen niet in het land van vertrek zijn gelegen, maar onderdeel zijn van de eigen persoonlijkheid.

Mensen die hun welvaart en welzijn in de Nederlandse samenleving niet zelf kunnen organiseren zijn helaas meestal kneuzen eerste klas. Ja, we zijn wat slechter geworden, maar nog altijd top tien op alle belangrijke aspecten die een goede samenleving onderscheiden van een slechtere. En ja, de VS scoort standaard vele tientallen plaatsen slechter.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:01:54 #162
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216870018
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er hebben er in elk geval maar een stuk of 77 miljoen op hem gestemd.
Nee, het was geen stemmen omdat de andere kandidaat niet was genomineerd noch gekandideerd.
Ik denk dat we de zg meerderheid voor bully Trump niet moeten verwarren dat die Amerikanen, Trump dus vanwege zijn 'toekomst/gedachten' hebben gekozen. Trump heeft kunnen winnen omdat er geen keuze was.
Stemmen voor een Harris uit een doosje was onacceptabel voor o.a. grote groepen - ca 90 miljoen van de 245 - vaak maar zijn thuisgebleven met zal mijn tijd niet duren.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:06:51 #163
37950 JAM
pi_216870142
Nou, het wonder is geschied! Eerste keer in een helel ange tijd dat zelfs de GBV zich niet volledig en zonder enig punt van kritiek achter Trump schaart. Misschien begint hij toch ook in te zien dat de wind in Europa wat anders begint te draaien.

twitter
pi_216870168
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jij bent zo naief dat je denkt dat Trumpf dit niet gaat misbruiken tegen zijn eigen burgers met een andere afkomst / moedertaal?
Nee niet zo naief, maar zat meer te denken op welke manier je dit in je voordeel kunt gebruiken. Dat lijkt me niet zo enorm veel, maar ik ging er wel vanuit dat dit in nadeel kan zijn van de latino's.

Maar met wat er ondertussen gebeurd is vrij bizar :X
En vermoed toch een valstrik
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:09:05 #165
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216870194
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:06 schreef JAM het volgende:
Nou, het wonder is geschied! Eerste keer in een helel ange tijd dat zelfs de GBV zich niet volledig en zonder enig punt van kritiek achter Trump schaart. Misschien begint hij toch ook in te zien dat de wind in Europa wat anders begint te draaien.

[ x ]
Baudet staat nog te stuiteren denk ik, en Wilders is hypocriet, stond twee weken terug nog te juichen om het 'Gaza-plan'. Maar wel fijn dat zelfs hij dit wat ver vindt gaan.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:11:26 #166
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216870247
Impeach Trump én Vance.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:12:34 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216870272
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:06 schreef JAM het volgende:

[ x ]
Na al meerdere zetels in de peilingen te hebben verloren kijkt die wel uit met deze zaak.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:14:01 #168
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216870314
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Na al meerdere zetels in de peilingen te hebben verloren kijkt die wel uit met deze zaak.
Net als dat je geen Nazi's in je regering wil, ook geen MAGA-enablers. Steun aan Trump moet als hetzelfde als een NSB-er moeten worden gezien. En ja ik zet dik aan, velen van hen staan nu te hopen dat we worden aangevallen, wat meer is er nog nodig om die mensen te kunnen bestempelen als landverraders?
pi_216870338
quote:

[..]

Het irritante is dat je gewoon weet dat je uitgespeeld wordt in een klassiek verdeel en heers spelletje. De VS zou gewoon je bondgenoot moeten zijn en toch is er idd die neiging naar "Fuck Amerika"

God, wat zal de niet-Westerse wereld hier met genot naar kijken
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:16:52 #170
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216870384
Oja en volgend jaar maar geen WK daar, levensgevaarlijk.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:17:09 #171
136 V.
Like tears in rain...
pi_216870389
quote:

[..]
Je realiseert je dat meer dan 150 miljoen Amerikanen (waaronder een groot aantal hoogopgeleiden) volledig achter deze man staan en precies willen dat hij dit doet?
Jij bent echt de koning van de drogredenen.
77 miljoen mensen hebben op Trump gestemd, niet het dubbele zoals jij beweert.
En velen hebben nu al spijt van hun stem, zoals blijkt uit de ongekend instortende waarderingscijfers.

Los daarvan: al had de hele wereld op hem gestemd, het doet niets af aan mijn constatering.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:18:11 #172
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216870405
twitter
pi_216870429
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Het irritante is dat je gewoon weet dat je uitgespeeld wordt in een klassiek verdeel en heers spelletje. De VS zou gewoon je bondgenoot moeten zijn en toch is er idd die neiging naar "Fuck Amerika"

God, wat zal de niet-Westerse wereld hier met genot naar kijken
De niet-Westerse wereld is behoorlijk divers en ik denk dat er veel landen zijn die dit met argusogen volgen. Vergeet niet dat de gehele Arabische wereld al min of meer mot heeft met de VS na de Gaza-grap. Europa kan daar nog goed op inspelen.. De VS heeft ook mot met inmiddels een rijtje landen in Zuid-Amerika en ook nog eens met Canada. Ook daar kan Europa wat mee. In dat opzicht zie ik dus veel kansen, maar dan moeten we als Europa wel nu snel acteren.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:20:52 #174
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216870452
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:18 schreef Vis1980 het volgende:
[ x ]
Boter bij de vis dan. Defensie-uitgaven naar 3% minstens en kondig eindelijk eens nieuwe Oekraïne-steun die niet nog teert op dingen die Rutte IV in gang heeft gezet.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:22:11 #175
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216870474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:20 schreef Szura het volgende:

[..]
Boter bij de vis dan. Defensie-uitgaven naar 3% minstens en kondig eindelijk eens nieuwe Oekraïne-steun die niet nog teert op dingen die Rutte IV in gang heeft gezet.
Ik ga er meteen werk van maken! Maandag ligt het op je bureau!
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 22:24:09 #176
375570 crew  Cyan9
pi_216870515
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De niet-Westerse wereld is behoorlijk divers en ik denk dat er veel landen zijn die dit met argusogen volgen. Vergeet niet dat de gehele Arabische wereld al min of meer mot heeft met de VS na de Gaza-grap. Europa kan daar nog goed op inspelen.. De VS heeft ook mot met inmiddels een rijtje landen in Zuid-Amerika en ook nog eens met Canada. Ook daar kan Europa wat mee. In dat opzicht zie ik dus veel kansen, maar dan moeten we als Europa wel nu snel acteren.
Inderdaad nu vol inzetten op samenwerking met de andere landen die de VS op één of andere manier geschoffeerd heeft. Canada lijkt me een uitstekend begin.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:28:04 #177
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216870601

Wat een verraad zeg, 'leader of the free world' my ass.
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 22:28:55 #178
375570 crew  Cyan9
pi_216870627
Funny 'cause it's true. Maar ook eng.
twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:31:00 #179
38496 Perrin
pi_216870693
Dit ging niet om de grondstoffendeal, dit ging om overgave.
twitter
pi_216870695
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:32:44 #181
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216870732
Hoog tijd nu ook om die 200 miljard aan tegoeden te confisqueren
pi_216870745
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216870940
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:45:57 #184
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216870994
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:01 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Als dat gebeurd gaan we de gedurende tientallen jaren aan triljoenen in Amerikaans oorlogstuig in actie zien. En alleen al de 11 carrier strikes groups die meer vuurkracht hebben dan een compleet Europees en Russisch leger bij elkaar. Europa is te arrogant voor woorden, ik zou als ik jullie was maar beginnen te leren om met een wapen om te gaan, want die dienstplicht gaat er zeer snel komen.
In ieder geval kunnen wij dan onze (klein)kinderen in de ogen kijken als ze vragen wat wij deden toen de oorlog kwam in plaats van te zeggen: "Ik stond langs de weg met een Russische en Amerikaanse vlag en mijn rechterarm omhoog te juichen toen de fascisten kwamen, want nu zouden al die vieze bruine mensen in arme landen geen geld meer krijgen en werden de medicijnen en levensmiddelen tenminstre alleen nog maar betaalbaar voor rijke blanke Nederlanders zodat al die zwakke zieken en arme mensen zouden worden uitgefaseerd."
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216871017
pi_216871204
  vrijdag 28 februari 2025 @ 22:59:39 #187
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216871234
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:44 schreef Vallon het volgende:

[..]
Benieuwd via en vanuit welke transporthavens die goederen dan in de VS gaan aankomen.
Best lastig om die te delven grondstoffen uit een land in oorlog te krijgen en je als investeerder elke dag maar moet weer afwachten welk trein nu weer wordt opgeblazen.
Die situatie kan natuurlijk snel veranderen als de VS Starlink en hun intelligence onttrekken aan de situatie. Wat partizanenacties, ja misschien, maar als Rusland vrij spel heeft tegen een gekortwiekt UAF ziet dit vastgelopen offensief er op korte termijn ws heel anders uit.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:00:02 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216871241
Wat in Nieuwsuur een beetje naar voren kwam is dat deze publiekelijke echtscheiding door Trump/Vance was ingestudeerd omdat ze zich zo van verdere betrokkenheid en laat staan deal, kunnen onttrekken. Voor het maga volk w.o. Orban wordt dat gezien als krachtig wanneer een dictator een ander neerslaat.

Los van alles was het te onbeschoft woord woorden met wat zich wide-eyes-shut afspeelde om tegen een gast te eisen dat die dankjewel moet liggen en hem verder genadeloos af te blaffen. Vance zelf ging ook hard onderuit door nooit in Oekraïne geweest te zijn, een mening te verkondingen over het daar woedende oorlogsgeweld.

Kortom, scheduled mission.
pi_216871299
pi_216871348
Ik zit me even voor te stellen hoe het is als je een land vertegenwoordigd dat kapot wordt geschoten door de Russen. Dat een Trump je vervolgens leeg wil roven en je verwijt dat je met WW3 speelt als je niet tekent.

Wat wil Trump doen dan? Een ander land bombarderen en Zelensky zich schuldig laten voelen daarover?
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:06:58 #191
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216871370
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Die situatie kan natuurlijk snel veranderen als de VS Starlink en hun intelligence onttrekken aan de situatie. Wat partizanenacties, ja misschien, maar als Rusland vrij spel heeft tegen een gekortwiekt UAF ziet dit vastgelopen offensief er op korte termijn ws heel anders uit.
De geschiedenis heeft geleerd dat een partizanen of verzetsoorlog nooit een betere uitkomst is voor een agressor.
En dan nog, je kop buigen omdat er wordt gedreigd, lijkt mij - onder geen voorwaarde - een optie. Die onderdanigheid is dan alleen maar een inleiding tot verder geweld. Zelfs het dreigen met WO3, "so be it" is mijn gedachte waar ik zeker niet lichtvaardig in ben. Leven onder druk, is geen leven leiden maar dat door lijden laten vernietigen.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:09:17 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216871425
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, onze regering doet niet zoveel hoor.
Triest genoeg
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 februari 2025 @ 23:10:13 #193
862 Arcee
Look closer
pi_216871446
quote:
Je realiseert je dat meer dan 150 miljoen Amerikanen (waaronder een groot aantal hoogopgeleiden) volledig achter deze man (Trump) staan
Hoe kom je aan die 150 miljoen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:10:47 #194
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216871463
Duidelijk dat Trump Putin dient
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:13:16 #195
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216871513
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Duidelijk dat Trump Putin dient
twitter
pi_216871541
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:15:01 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216871554
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:10 schreef Arcee het volgende:

[..]
Hoe kom je aan die 150 miljoen?
De bekende politieke truc van mandatering door degene die hebben gestemd op de ander partij; en dus akkoord zijn met de uitslag, daarbij op te tellen.
Het kan verkeren in gedachten van een verknipte autocraat die een winst ziet als totale macht met wat Trump dus precies - psychologisch - doet. Hij heeft in zijn denken de stem van elke kiezer.
pi_216871573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
Geheel theoretisch natuurlijk...sommige mensen verdienen een Luigi-game *O* Mansion 3 oid..

JD Vance verdient een eckte Luigi _O_
De kogel kwam van extreem-links :7

De ironie is altijd wel prachtig om te zien wanneer je er ver vanaf staat.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216871754
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:33:40 #200
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216871926
Ik zat wat op en neer te zappen tussen ABC, CNN, MSNBC en CBS.
Ze staan compleet perplex. Daarnet op CNN door een politieke pundit de onvoorstelbare woorden: "We're the bad guys here. We're absolutely not the leader of the free world."

Heb me nog niet aan FOX News gewaagd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')