SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Geniet iedereen!De Sahara is zonder meer erg droog.
@ijs_beer was op zoek naar zijn feestneus. Het ligt ergens tussen het Bloemetjesgordijnn en het kamerbreed tapijt.quote:
Trump moet gewoon worden afgezet. Dit kan niet, deze man is zo incapabel, zo volstrekt idioot. En een ongelooflijke lul, dat ook nog.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:10 schreef Strani het volgende:
Hoe vaker ik Trump bezig zie, nu weer met Zelensky in de Oval Room, hoe Europeser ik me voel. Het wordt echt tijd dat Europa een eensgezinde grootmacht in de wereld wordt. Zo klaar met de VS.
Inderdaad. En als afzetten niet lukt, dan maar een open rijtoer door bijvoorbeeld Dallas. Samen met Vance.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Trump moet gewoon worden afgezet. Dit kan niet, deze man is zo incapabel, zo volstrekt idioot. En een ongelooflijke lul, dat ook nog.
Weet je, ik dacht: hij heeft het toch voor elkaar, deal met Zelenski, dan kan hij weer de dealmaker spelen. En de media gaat daar standaard in mee. Maar hij kan zich gewoon niet inhouden, hij is zo'n ongelooflijke narcist en een klootviool. Dus blaast hij het weer op als Zelenski weigert z'n voeten te kussen. Benieuwd wat de media hier nu weer van gaan maken, alles om Trump maar niet de volslagen idioot te laten lijken die hij is.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad. En als afzetten niet lukt, dan maar een open rijtoer door bijvoorbeeld Dallas. Samen met Vance.
Binnen de VS zal hij het redelijk kunnen spinnen. In elk geval voor zijn volgers. Tenzij er opeens echt gekke dingen gebeuren en zelfs rechtse media dit te ver vinden gaan.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Weet je, ik dacht: hij heeft het toch voor elkaar, deal met Zelenski, dan kan hij weer de dealmaker spelen. En de media gaat daar standaard in mee. Maar hij kan zich gewoon niet inhouden, hij is zo'n ongelooflijke narcist en een klootviool. Dus blaast hij het weer op als Zelenski weigert z'n voeten te kussen. Benieuwd wat de media hier nu weer van gaat maken, alles om Trump maar niet de volslagen idioot te laten lijken die hij is.
Niet alleen de rechtse media, linkse media bestaan bijna niet meer. CNN maakt er nu van dat het ontaardt in een "shouting match". Nee CNN, Trump misdraagt zich volledig en Zelenski probeert zich te verdedigen. Maar het moet altijd zogenaamd "objectief" blijven, het mag niet lijken alsof Trump een domme lul is.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Binnen de VS zal hij het redelijk kunnen spinnen. In elk geval voor zijn volgers. Tenzij er opeens echt gekke dingen gebeuren en zelfs rechtse media dit te ver vinden gaan.
Ja hoewel ze analysten wel heel duidelijk hun mening (anti-Trump) laten verkondigen. Dus ze doen het nu via een omweg.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:46 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet alleen de rechtse media, linkse media bestaan bijna niet meer. CNN maakt er nu van dat het ontaardt in een "shouting match". Nee CNN, Trump misdraagt zich volledig en Zelenski probeert zich te verdedigen. Maar het moet altijd zogenaamd "objectief" blijven, het mag niet lijken alsof Trump een domme lul is.
Oh, dat is wel jammerquote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:14 schreef H_T het volgende:
Er is echt plek zát bij Windows95Man. Beetje chanant wel, ik hoopte gewoon lekker rustig achteraan te staan en niet op te vallen
Hij draait vooral muziek van anderen. Rustig achteraan hangen gaat primaquote:
Zeker. Ik hoop dat wij als Europa eens inzien dat echt samenwerken baat heeft..quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:10 schreef Strani het volgende:
Hoe vaker ik Trump bezig zie, nu weer met Zelensky in de Oval Room, hoe Europeser ik me voel. Het wordt echt tijd dat Europa een eensgezinde grootmacht in de wereld wordt. Zo klaar met de VS.
Fijnquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:13 schreef H_T het volgende:
[..]
Hij draait vooral muziek van anderen. Rustig achteraan hangen gaat prima
Inderdaad. Dat is misschien nog wel positief, dat het de algemene steun voor 'Europa' een duwtje in de rug kan geven.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:15 schreef Yesse het volgende:
[..]
Zeker. Ik hoop dat wij als Europa eens inzien dat echt samenwerken baat heeft..
Dat kan eigenlijk alleen Kartoffel zijnquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:29 schreef Arizona het volgende:
Avond!
Het “goed” laat ik maar even achterwege, ik schrok van het nieuws over Trump en de ruzie met Zelensky.
Wij zijn een nachtje naar Utrecht. We hebben heel lekker (en heel Europeesgegeten ) bij een Duits restaurant
![]()
Morgen gaan we wandelen op de Utrechtse Heuvelrug.
Tja je wil natuurlijk geen kritische media erbij hebben die daadwerkelijk beschrijven wat er gebeurd. Je moet alleen media erbij hebben die hun narratief volgen.quote:
Nou ja tegelijkertijd is het slecht wat er gebeurd, maar betekend het niet dat we niet alsnog een goede avond kunnen hebben hequote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:29 schreef Arizona het volgende:
Avond!
Het “goed” laat ik maar even achterwege, ik schrok van het nieuws over Trump en de ruzie met Zelensky.
Wij zijn een nachtje naar Utrecht. We hebben heel lekker (en heel Europeesgegeten ) bij een Duits restaurant
![]()
Morgen gaan we wandelen op de Utrechtse Heuvelrug.
Nou ja goed, de beelden spraken uiteindelijk wel redelijk voor zich over hoe het eraan toe ging.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Tja je wil natuurlijk geen kritische media erbij hebben die daadwerkelijk beschrijven wat er gebeurd. Je moet alleen media erbij hebben die hun narratief volgen.
Das stimmt!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:09 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat kan eigenlijk alleen Kartoffel zijn
Dat het in verleden ook wel gebeurde is wel zeker ja. De VS had veel eerder in moeten stappen ten tijde van WOII om het te stoppen, maar deed dat pas na Pearl Harbour. Het grote verschil is wel dat men toen nog wel aan de kant van de slachtoffers stond en ze in beperkte mate ook steun bood, alleen verder niks deed. Nu geldt niet alleen het laatste, maar staan ze ook nog eens aan de kant van de agressor. Plus dat er in dit geval Oekraïne ook wel bereid is tot een bepaalde betaling, maar dat Trump alleen maar meer wil en dan ook nog eens niks ervoor wil terugdoen, tja.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja goed, de beelden spraken uiteindelijk wel redelijk voor zich over hoe het eraan toe ging.
Ik heb daar verder niets aan toe te voegen, hooguit dat het goed is dat iedereen die nog twijfelde in Europa nu weet dat Amerika net als in WO1 en WO2 ook in WO3 pas gaat meedoen als er voor zichzelf iets te halen is. En hoewel de schandalige opstelling van amoebes Trump en Vance een nieuwe standaard neerzet, geloof ik ook wel dat voorgaande Amerikaanse politici achter de schermen deze benaderingswijze al veel vaker hebben toegepast, maar dat het nu wat inzichtelijker wordt.
Niet jij specifiek hoor, maar veel Trump-apologisten gebruiken dat als argument waarom hij niet zo rampzalig is: hij doet openlijk wat andere presidenten in het geheim deden. Ze zien het als iets positiefs, hij is tenminste niet hypocriet. Maar ja... waar houdt dat op? De man heeft geen geweten, geen moraliteit. Er is geen ondergrens bij hem.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja goed, de beelden spraken uiteindelijk wel redelijk voor zich over hoe het eraan toe ging.
Ik heb daar verder niets aan toe te voegen, hooguit dat het goed is dat iedereen die nog twijfelde in Europa nu weet dat Amerika net als in WO1 en WO2 ook in WO3 pas gaat meedoen als er voor zichzelf iets te halen is. En hoewel de schandalige opstelling van amoebes Trump en Vance een nieuwe standaard neerzet, geloof ik ook wel dat voorgaande Amerikaanse politici achter de schermen deze benaderingswijze al veel vaker hebben toegepast, maar dat het nu wat inzichtelijker wordt.
Precies. Waarbij dat hij is niet hypocriet juist ook wel weer mooi is, omdat er juist weer weinig hypocrietere mensen zijn als Trump en zijn volgers zelf.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet jij specifiek hoor, maar veel Trump-apologisten gebruiken dat als argument waarom hij niet zo rampzalig is: hij doet openlijk wat andere presidenten in het geheim deden. Ze zien het als iets positiefs, hij is tenminste niet hypocriet. Maar ja... waar houdt dat op? De man heeft geen geweten, geen moraliteit. Er is geen ondergrens bij hem.
Nou ja, het voordeel is dat bij openlijk ruziezoeken uiteindelijk beide partijen verliezen in de publieke opinie. Daar hebben we op korte termijn niet zo veel aan, maar als dit een gewoonte wordt, dan zal in elk geval de politieke voorkeur vanzelf verschuiven. Zo’n grote meerderheid in stemmers is er immers ook weer niet voor Trump en co.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet jij specifiek hoor, maar veel Trump-apologisten gebruiken dat als argument waarom hij niet zo rampzalig is: hij doet openlijk wat andere presidenten in het geheim deden. Ze zien het als iets positiefs, hij is tenminste niet hypocriet. Maar ja... waar houdt dat op? De man heeft geen geweten, geen moraliteit. Er is geen ondergrens bij hem.
NOS doet hieraan ook mee vind ik, door het over 'ruzie' te hebben op hun site.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:46 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet alleen de rechtse media, linkse media bestaan bijna niet meer. CNN maakt er nu van dat het ontaardt in een "shouting match". Nee CNN, Trump misdraagt zich volledig en Zelenski probeert zich te verdedigen. Maar het moet altijd zogenaamd "objectief" blijven, het mag niet lijken alsof Trump een domme lul is.
In de Nederlandse media doen ze dat constant sinds de herverkiezing van Trump.. Het is steeds dat ze het van beide kanten gaan bekijken en het dan overdreven neutraal brengen. I.p.v. het te brengen zoals het echt is.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
NOS doet hieraan ook mee vind ik, door het over 'ruzie' te hebben op hun site.
Verder heb ik geen filmpjes durven kijken, vind het echt verschrikkelijk.
Guaanquote:
Ik ga me lekker ergeren aan Duitsland vanavond.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:
Het programma vandaag en morgen, er komen 3 nummers bij!
[success]
Zaterdag 1 maart
[F] Denemarken [topic link] Melodi Grand Prix 2025 20:00-22:00
[F] Duitsland [topic link] Chefsache 20:15 - 23:30
[H] Zweden [topic link] Melodifestivalen heat 5 20:00-21:30
[H] Portugal [topic link] Festival da Canção 2025 -Tweede halve finale 22:00-01:00
Zondag 2 maart
[F] Kroatië [topic link] Dora 20:15 - 23:00
[/success]
Ze gaan met de net gewijzigde regels Feuerschwanz eruit gooien en dan wint een random niksig nummer die niemand zag aankomen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik ga me lekker ergeren aan Duitsland vanavond.
Dat sowieso, maar het gaat om de reis, niet de bestemmingquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze gaan met de net gewijzigde regels Feuerschwanz eruit gooien en dan wint een random niksig nummer die niemand zag aankomen.
Dat laffe is af en toe onuitstaanbaar, inderdaad. Soms is 'geen partij kiezen' juist partij kiezen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
In de Nederlandse media doen ze dat constant sinds de herverkiezing van Trump.. Het is steeds dat ze het van beide kanten gaan bekijken en het dan overdreven neutraal brengen. I.p.v. het te brengen zoals het echt is.
Eens. Door het te brengen als een ruzie lijkt het net als Zelensky ook iets te verwijten valt, maar hij ging juist heel beheerst om met die 2 achterlijke idioten. En bij Biden waren er de hele tijd berichten over hoe hij niet uit z'n woorden kwam enzo, nou als je Trump hoort praten, daar komt al helemaal geen normale zin uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
In de Nederlandse media doen ze dat constant sinds de herverkiezing van Trump.. Het is steeds dat ze het van beide kanten gaan bekijken en het dan overdreven neutraal brengen. I.p.v. het te brengen zoals het echt is.
Eens. Kijk iemand hoeft het echt niet op elk vlak politiek het met mij eens te zijn, maar ik verwacht wel bepaalde basale waarden van mensen en Trump en co laten wel goed zien welke mensen die waarden dus niet aanhangen. En je zult straks ook zien dat als er bepaalde mensen spijt hebben van dat ze op zo iemand hebben gestemd het ook alleen maar is omdat ze er zelf nadeel van ondervinden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:49 schreef Strani het volgende:
Ben nog steeds woedend over het gebeurde en de aggressie die ik al voelde richting mensen die Trump (en dergelijke idioten) steunen is er alleen maar groter van geworden. Het enige positieve is dat we dankzij Trump en andere populistische politici wel duidelijker zien waar mensen voor staan en of ze vooral uit eigenbelang handelen of het misschien ook nog een beetje goed voor hebben met de wereld.
Ja precies, dat zie je nu ook al een beetje. Thoughts and Prayers kunnen ze krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:57 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Eens. Kijk iemand hoeft het echt niet op elk vlak politiek het met mij eens te zijn, maar ik verwacht wel bepaalde basale waarden van mensen en Trump en co laten wel goed zien welke mensen die waarden dus niet aanhangen. En je zult straks ook zien dat als er bepaalde mensen spijt hebben van dat ze op zo iemand hebben gestemd het ook alleen maar is omdat ze er zelf nadeel van ondervinden.
In theorie wel, in de praktijk is het vaak de eerste week van maart continu overbelastquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:04 schreef Strani het volgende:
Tevens begrijp ik dat jullie vanaf vandaag jullie belastingaangifte kunnen doen? Ik wens jullie een hele fijne aangiftedag!
Niks werkt in Nederland ook gewoon zoals het zou moeten hèquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:53 schreef Meke het volgende:
[..]
In theorie wel, in de praktijk is het vaak de eerste week van maart continu overbelast
Joah gaat wel oke hoor, alleen al het gedoe in de wereld/de VS is wel extreem kut.quote:
Huh hoe is dat zo gekomen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:07 schreef Guanabana het volgende:
Oja, stop de persen; ik zie niet meer op tegen de zomer en warm(er) weerIk kijk er zelfs een beetje naar uit
Ik denk dat moet ik toch even melden hier.![]()
Ik ben afgelopen jaar 12 (quote:
Nice! Snap ik ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen jaar 12 () kilo afgevallen.
Dat heeft geholpen met het minder warm hebben heb ik het idee. En het helpt ook wel met zelfverzekerder voelen in zomerkleding.
Weet ik nog niet, we zullen zienquote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Nice! Snap ik ja.
Kom je weer wat vaker hier posten ook of is dit een bliksembezoekje?
Vroeger hadden mijn ouders dit altijd op staan. Maar ik trek radioprogramma's met weinig muziek en te veel gepraat en gelach heel slecht.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:01 schreef Strani het volgende:
Nou, benieuwd wat Spijkers met Koppen zo te zeggen heeft over dat van gisterenavond. Luistert iemand hier daar nog wel eens naar? Sinds ik Alexa heb vind ik het wel relaxt om het op de zaterdag op te zetten in de woonkamer.
Ik heb dit jaar eigenlijk maar heel weinig gevolgd. Op Benidorm Fest en San Remo (hoewel dat op zichzelf staat) na ook niks gezien. Wel een keer een ander NSF geprobeerd maar toen dacht ik na 20 minuten 'waar ben ik mee bezig' en ben toen een film gaan kijken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:21 schreef Guanabana het volgende:
Weet ook nog niet hoe ik het ESF-jaar ga 'vormgeven' voor mezelf. Ik ga wel kijken maar niet meer echt fanatiek/geïnvesteerd.
(Ik begreep dat Måns () weer meedoet en misschien gaat winnen?
)
Ja het is ook een ander concept dan de meeste radioprogramma's ja. Maar ik snap het wel dat je er niet graag naar luistert.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vroeger hadden mijn ouders dit altijd op staan. Maar ik trek radioprogramma's met weinig muziek en te veel gepraat en gelach heel slecht.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar eigenlijk maar heel weinig gevolgd. Op Benidorm Fest en San Remo (hoewel dat op zichzelf staat) na ook niks gezien. Wel een keer een ander NSF geprobeerd maar toen dacht ik na 20 minuten 'waar ben ik mee bezig' en ben toen een film gaan kijken.
Dat is inderdaad een prima opsommingquote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja, NSF's volgde ik sowieso al nooit, dat gaat me te ver.
Denk dat ik maar gewoon alles over me heen laten komen op de avonden zelf. En dan net als de dagjesmensen alles circus ga vinden.![]()
En dan gedesillusioneerd naar bed gaan als Måns met de trofee staat en Nederland weer 11e is geworden. Zoals het hoort .
De voorbije 20 jaar nooit, geef ik toe, maar dat is toch voor boze linkse boomers?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:01 schreef Strani het volgende:
Nou, benieuwd wat Spijkers met Koppen zo te zeggen heeft over dat van gisterenavond. Luistert iemand hier daar nog wel eens naar? Sinds ik Alexa heb vind ik het wel relaxt om het op de zaterdag op te zetten in de woonkamer.
Links is het zeker jaquote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De voorbije 20 jaar nooit, geef ik toe, maar dat is toch voor boze linkse boomers?
Op de Vlaamse Radio 2 heb je ook zoiets trouwens, de Rechtvaardige Rechters, inclusief liedjes, sketches, moppen, alsof het weer even 1965 is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Links is het zeker jaMaar niet heel boos, gemiddeld.
Echt super knap zeg!!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat heeft geholpen met het minder warm hebben heb ik het idee. En het helpt ook wel met zelfverzekerder voelen in zomerkleding.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Alsof er überhaupt mensen zijn die dat Oost-Europese feestje kijken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:22 schreef Guanabana het volgende:
Oh wacht, hier in de SC gaat het nooit over het ESF.
Hmm met alle respect maar normaal is het toch echt @Luctor.et.Emergo die dit soort dingen bepaalt. Dus daar wacht ik liever nog even op.quote:
Ik heb het als podcast, luister het soms. Net alsquote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:01 schreef Strani het volgende:
Het is het eerste weekend van maart.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm met alle respect maar normaal is het toch echt @:luctor.et.emergo die dit soort dingen bepaalt. Dus daar wacht ik liever nog even op.
Dat zou hier echt nooit gebeurenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:05 schreef Meke het volgende:
Tegen beter weten in toch maar geprobeerd @:strani
[ afbeelding ]
Wachten tot maart bovenkomt na een worsteling inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm met alle respect maar normaal is het toch echt @:luctor.et.emergo die dit soort dingen bepaalt. Dus daar wacht ik liever nog even op.
Oh, nou vooruit dan maar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:02 schreef Strani het volgende:
Tevens is het met Luctor's goedkeuren vandaag ook de eerste dag van de Ramadan
Of nietquote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat zou hier echt nooit gebeurenMaar goed, hier zullen ook niet veel mensen de aangifte meteen op de eerste dag doen
Komt later wel.
Misschien wel een mooie aanleiding voor een toxische relatie waarin jij hem dwingt te doen alsof hij die jongen van Il Volo is?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:47 schreef NailQueen het volgende:
Ik kreeg net een even lichte (esf)hartverzakkingIk zag een jongen lopen die ontzettend op een van de jongens van Il Volo leek (en ook nog eens de leukste). Het was hem niet want die jongens weten Nederland al niet te vinden als ze een tour hebben laat staan een stad zoals Groningen. Maar het was toch even schrikken
WAT?!? Wat heb je met Guana gedaan?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:07 schreef Guanabana het volgende:
Oja, stop de persen; ik zie niet meer op tegen de zomer en warm(er) weerIk kijk er zelfs een beetje naar uit
Ik denk dat moet ik toch even melden hier.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Dat jij dit voorstelt baat me zorgen. Heb jij thuis een vrouw zitten die op Annalisa lijkt?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Misschien wel een mooie aanleiding voor een toxische relatie waarin jij hem dwingt te doen alsof hij die jongen van Il Volo is?
Tegen de verwachting in kon ik net gewoon inloggenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:05 schreef Meke het volgende:
Tegen beter weten in toch maar geprobeerd @:strani
[ afbeelding ]
Haha ik kwam er net ook doorquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:24 schreef H_T het volgende:
[..]
Tegen de verwachting in kon ik net gewoon inloggenHad alleen geen gegevens bij de hand, dus ik heb de aangifte nog niet verzonden
Als alles gewoon klopt hoef ik niets meer te betalen
Maar ik krijg ook niets terug
![]()
Stom! Heb jij wel meteen je aangifte ingestuurd?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Haha ik kwam er net ook door![]()
Ik krijg ook geen geld terug omdat het niet meer dan 56 euro is
Nu ben ik dus weer boos.quote:De NAVO-chef zegt contact te hebben gehad met de Oekraïense president: "Wat ik Zelensky heb verteld, is dat we respect moeten hebben voor wat Trump tot nu toe heeft gedaan." Volgens Rutte moet Zelensky nu "een manier vinden om de relatie met Trump te herstellen".
Nog veel beter, ik heb thuis een denkbeeldige vrouw zitten die op elk moment in elke andere vrouw kan veranderenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:14 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat jij dit voorstelt baat me zorgen. Heb jij thuis een vrouw zitten die op Annalisa lijkt?
Ja je hebt er helemaal niks aan. Niet dat we van hem realistisch wat anders konden verwachten, in zijn positie. Wel bijzonder om de laatste baas van de NAVO te zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:50 schreef Guanabana het volgende:
Rutte, wtf joh.
[..]
Nu ben ik dus weer boos.
quote:Rutte noemt de confrontatie in de Oval Office 'ongelukkig': "Trump was denk ik niet uit op een ruzie."
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:29 schreef H_T het volgende:
[..]
Stom! Heb jij wel meteen je aangifte ingestuurd?
Ik inmiddels ookquote:
Zijn de mods er niet?? Snel, post brood!!1quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:10 schreef H_T het volgende:
Snel, plaats brood en harken! (@:Moira )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uhm. Trump schoffeert, die zou excuses moeten maken aan Zelensky.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:50 schreef Guanabana het volgende:
Rutte, wtf joh.
[..]
Nu ben ik dus weer boos.
Dat is juist het tegenovergestelde van naïviteit... Dat is juist heel goed snappen wat er nodig is om kleuter Trump aan het lijntje te houden.quote:
Leukquote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:05 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Joah gaat wel oke hoor, alleen al het gedoe in de wereld/de VS is wel extreem kut.![]()
Hoe was het in Utrecht?
Wat knapquote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Rutte heeft momenteel zo ongeveer de meest deëscalerende functie in de wereld, en als baas van de NAVO te maken met Amerika als sterkste land en financieel belangrijkste lid. Dan heb je eigenlijk totaal geen ruimte voor scherpe meningen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is juist het tegenovergestelde van naïviteit... Dat is juist heel goed snappen wat er nodig is om kleuter Trump aan het lijntje te houden.
Maakt het op moreel vlak niet minder lachwekkend dat die het zo gezegd heeft. Sowieso had hij het ook nog steeds diplomatiek kunnen verwoorden en alsnog niet alleen Zelensky in de hoek te zetten, maar dat is wel teveel gevraagd natuurlijk voor Rutte.
Dat heb je met een grote vastgoedportefeuille inderdaad. Allemaal hypotheken met andere voorwaarden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:29 schreef Arizona het volgende:
Ik ga later deze week wel even rustig zitten voor de Belastingaangifte, ik moet altijd veel dingen controleren omdat wij een hypotheek met heel veel delen hebben. Met een deel nog onder oude voorwaarden. Tegenwoordig zet de Belastingdienst het meestal wel zelf al in het goede vakje, maar niet altijd .
Dat zeg ik eigenlijk al met met eeste zin hequote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Rutte heeft momenteel zo ongeveer de meest deëscalerende functie in de wereld, en als baas van de NAVO te maken met Amerika als sterkste land en financieel belangrijkste lid. Dan heb je eigenlijk totaal geen ruimte voor scherpe meningen.
Dan kunnen wij wel willen dat hij roept dat Trump de grootste oetlul is die hij ooit tegengekomen is, en dat die gedreven wordt door primaire instincten als lompheid, rancune, narcisme, eigenbelang en opportunisme. Maar dan kan je beter Johan Derksen daar neerzetten. Het enige probleem is dat de Aarde dan waarschijnlijk binnen een paar jaar is veranderd in een radioactief bolletje, waar geen enkele levensvorm mogelijk is.
Nog een extra reden om niet onder de rivieren te komen tijdens carnavalquote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:44 schreef sportfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Toch fijn dat Oeteldonkers die mensen van boven de rivieren waarschuwen voor als ze patat bestellen
Wees blij dat iemand het met je eens is. Straks zet @Strani weer hoofdschuddend zijn computer aan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zeg ik eigenlijk al met met eeste zin he![]()
Waarbij die het nog steeds wel iets minder in de schoenen had kunnen schuiven van Zelensky, maar het past binnen die rol.
Teflon Mark is denk ik best een goeie nu, op deze positie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Rutte heeft momenteel zo ongeveer de meest deëscalerende functie in de wereld, en als baas van de NAVO te maken met Amerika als sterkste land en financieel belangrijkste lid. Dan heb je eigenlijk totaal geen ruimte voor scherpe meningen.
Dan kunnen wij wel willen dat hij roept dat Trump de grootste oetlul is die hij ooit tegengekomen is, en dat die gedreven wordt door primaire instincten als lompheid, rancune, narcisme, eigenbelang en opportunisme. Maar dan kan je beter Johan Derksen daar neerzetten. Het enige probleem is dat de Aarde dan waarschijnlijk binnen een paar jaar is veranderd in een radioactief bolletje, waar geen enkele levensvorm mogelijk is.
Ik ga mij juist zorgen maken als onze Stranjaard het wel met mij eens is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wees blij dat iemand het met je eens is. Straks zet @:strani weer hoofdschuddend zijn computer aan.
Het is nog wachten tot de leider van FOK! NAVO mij gaat vragen om mijn excuses aan te bieden aan jou en JD Fred_B Vance.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:53 schreef Strani het volgende:
Ik zit hier echt weer de grootste onzin te lezen. Dat mensen als Redefine nog mogen posten hier is echt belachelijk
Heb je nou eigenlijk al dank jullie wel gezegd? Voor alles wat we voor jou gedaan hebben de afgelopen jaren?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is nog wachten tot de leider van FOK! NAVO mij gaat vragen om mijn excuses aan te bieden aan jou en JD Fred_B Vance.
Ik vind het ook wel respectloos dat hij nooit in pak post.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Heb je nou eigenlijk al dank jullie wel gezegd? Voor alles wat we voor jou gedaan hebben de afgelopen jaren?
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Heb je nou eigenlijk al dank jullie wel gezegd? Voor alles wat we voor jou gedaan hebben de afgelopen jaren?
Dat is juist uit om @Strani de schaamte besparen van slechts geklede man in de ruimte. Heb je zijn pakken wel gezien? Die zijn altijd drie maten te groot.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel respectloos dat hij nooit in pak post.
Ik heb in m'n leven nog nooit een pak gedragenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is juist uit om @:Strani de schaamte besparen van slechts geklede man in de ruimte. Heb je zijn pakken wel gezien? Die zijn altijd drie maten te groot.
Dit is geen pak? En je kunt inderdaad zeggen geen stropdas om, al is los hangend rond de nek eigenlijk ook omhebben, maar goed.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb in m'n leven nog nooit een pak gedragen
En ook nog nooit een stropdas omgehad trouwens.
In je nieuwe functie als Paus Strani I hoeft dat ook niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb in m'n leven nog nooit een pak gedragen
En ook nog nooit een stropdas omgehad trouwens.
Wordt nog druk om dit te doen naast het presidentschap/dictatorschapquote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:17 schreef usagi414 het volgende:
[..]
In je nieuwe functie als Paus Strani I hoeft dat ook niet.
Ach, voor het Amerikaanse presidentschap blijkt dat je niks hoeft te kunnen en meer dan de helft van de tijd op de golfbaan hoeft te staan. Iemand die wel wat kan zoals jij, moet dat dan wel makkelijk kunnen combineren met het pausschap.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Wordt nog druk om dit te doen naast het presidentschap/dictatorschap
Je bent slim genoeg om daar een draai aan te geven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Wordt nog druk om dit te doen naast het presidentschap/dictatorschap
Maar we verwachten morgen wel een oplossing.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:43 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je bent slim genoeg om daar een draai aan te geven.
No pressure verder.
En dat noem je dan de Neue Welle/The New Wave?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:03 schreef Strani het volgende:
Ik kan er misschien wel een leuke theocratische wereldwijde beweging van maken.
Nee da's al gedaan. Ik noem het...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
En dat noem je dan de Neue Welle/The New Wave?
Deze?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee da's al gedaan. Ik noem het...
Make Earth Scared Again.
quote:
Elon is een wappie, dus daar luisteren we niet naar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:34 schreef Strani het volgende:
[..]
@:luctor.et.emergo wordt mijn Elon. Wat hij zegt, gebeurt.
Dat lijkt mij dan wel weer broodnodig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:36 schreef Strani het volgende:
De komende week verwacht Luctor ook een email van alle mods met een overzicht van wat ze de afgelopen week hebben gedaan
Hier sta ik ook achter!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:36 schreef Strani het volgende:
De komende week verwacht Luctor ook een email van alle mods met een overzicht van wat ze de afgelopen week hebben gedaan
Het gevolg zal daarna denk ik wel zijn dat er massaontslagen komen. Er moet toch wel gesneden worden in de mod uitgaven.quote:
En dan weet jij nog niet dat de Donald Straan aan Luctor Musk de opdracht heeft gegeven om al jouw social media te bestoken met plaatjes en video's van Ed Sheeran.quote:
Als Momo maar blijft, dan mag de rest ontslagen worden hoor.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het gevolg zal daarna denk ik wel zijn dat er massaontslagen komen. Er moet toch wel gesneden worden in de mod uitgaven.
Shots fired!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:47 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als Momo maar blijft, dan mag de rest ontslagen worden hoor.
Zo danquote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:47 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:47 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
* Verwijderd snel haar Feesboek accountquote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
En dan weet jij nog niet dat de Donald Straan aan Luctor Musk de opdracht heeft gegeven om al jouw social media te bestoken met plaatjes en video's van Ed Sheeran.
Ik claim gewoon dat ik dat al gedaan heb. Luctor leest toch niet terugquote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:36 schreef Strani het volgende:
Ik heb nog niks ontvangen van je.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:45 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik claim gewoon dat ik dat al gedaan heb. Luctor leest toch niet terug
Present!quote:Op zondag 2 maart 2025 08:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Goedemorgen![]()
Tijd om weer uit bed te komen.
Zelfs het weer is tegen jouquote:Op zondag 2 maart 2025 10:28 schreef Strani het volgende:
Hier regent het, waait het en is het 12 graden. En voor de komende zeven dagen wordt ook nog regen voorspeld.
Ja maar ik ben momenteel ook tegen het weer dus het is wederzijdsquote:
Ownee. Zeker niet. Jij wel? Jij woont onder de rivieren.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Heb je carnaval gevierd? Dat hoort niet hè, boven de rivieren.
Neequote:Op zondag 2 maart 2025 10:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ownee. Zeker niet. Jij wel? Jij woont onder de rivieren.
In Boeskoolstad?quote:Op zondag 2 maart 2025 10:50 schreef Arizona het volgende:
Wij gaan vandaag optocht kijken.
Onder een stralend blauwe hemel
Haha ik zie nu pas je nieuwe ondertitelquote:Op zondag 2 maart 2025 10:50 schreef Arizona het volgende:
Wij gaan vandaag optocht kijken.
Onder een stralend blauwe hemel
Ze hebben stiekem Dick Advocaat bondscoach gemaakt?quote:Op zondag 2 maart 2025 17:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wisselen gaat niet echt lekker bij Nederland.
Die diskwalificaties zijn nooit toevallig hèquote:Op zondag 2 maart 2025 17:43 schreef Redefine het volgende:
@:Strani Spanje heeft zilver bij het schaatsen behaaldWeliswaar op een kermis nummer na twee diskwalificaties, maar een kniesoor die daar op let
Heb jij weer mensen omgekochtquote:Op zondag 2 maart 2025 17:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Die diskwalificaties zijn nooit toevallig hè
Ik vermoed het.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:28 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ze hebben stiekem Dick Advocaat bondscoach gemaakt?
quote:
Goed om te horen dat je een leuke middag hebt gehadquote:Op zondag 2 maart 2025 18:12 schreef Arizona het volgende:
[..]![]()
Het was weer een prachtige optocht! Ontzettend druk en gezellig ook.
Of we willen er gewoon niet over praten Sjorsquote:Op zondag 2 maart 2025 18:33 schreef GeorgeM het volgende:
Als niemand zegt hoe het gaat, dan zal het goed gaan
Dan moet je juist praten Straan!quote:Op zondag 2 maart 2025 18:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Of we willen er gewoon niet over praten Sjors
Het is nog te vers, we moeten het nog verwerken voor we er überhaupt een woord over kunnen zeggen.quote:
‘We’?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is nog te vers, we moeten het nog verwerken voor we er überhaupt een woord over kunnen zeggen.
En dat alles voor The greater good.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja Sjors, we staan hier sámen in en samen moeten we er ons doorheen slaan
Nou ja nu je het zo specifiek vraagt, ik heb echt een heel leuk weekend gehad, alleen heb ik telkens tussen de leuke momenten door migraine en/of hoofdpijn (gehadquote:
Als je eraan toe bent om te praten, ben ik er voor je.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja Sjors, we staan hier sámen in en samen moeten we er ons doorheen slaan
Migraine sucks zo erg jaquote:Op zondag 2 maart 2025 20:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou ja nu je het zo specifiek vraagt, ik heb echt een heel leuk weekend gehad, alleen heb ik telkens tussen de leuke momenten door migraine en/of hoofdpijn (gehad) . Zowel gisteren als vandaag. Ik zit nu ook weer met koppijn op de bank. Ik kan momenteel totaal geen prikkels hebben lijkt het. Ik heb zo'n drukke en stressvolle periode op het werk gehad, volgens mij komt het er nu uit
Dank je! Het is inderdaad kut. Gelukkig heb ik er best lang geen last van gehadquote:Op zondag 2 maart 2025 20:20 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Migraine sucks zo erg ja![]()
En stress is een trigger. Nu ik (tijdelijk) niet werk, is het bijna weg.
Sterkte
Mogen we al slapen?quote:Op zondag 2 maart 2025 21:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ok, mijn weekend is weer voorbij.
Voor degenen die komende week vakantie hebben, wens ik hen een fijne vakantie.
Dat mag. Maar dat laat ik helemaal aan jou over.quote:
quote:Op zondag 2 maart 2025 22:39 schreef Strani het volgende:
Wacht even, begrijp ik nu goed dat @:arizona nu ook uitmaakt wanneer de rest mag slapen?
Wat als ze dit niet meer ziet tot morgenochtend en dat wij dan allemaal de hele nacht wakker moeten blijven?quote:
quote:Op zondag 2 maart 2025 22:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat als ze dit niet meer ziet tot morgenochtend en dat wij dan allemaal de hele nacht wakker moeten blijven?
ah, thanks. Dat is zeer verse cakequote:Op zondag 2 maart 2025 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
ESF / [2025] Kroatië: Marko Bo¨njak - Poison Cake #1
Je geeft ons vergif te etenquote:Op zondag 2 maart 2025 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
ESF / [2025] Kroatië: Marko Bo¨njak - Poison Cake #1
Sorryquote:Op zondag 2 maart 2025 22:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat als ze dit niet meer ziet tot morgenochtend en dat wij dan allemaal de hele nacht wakker moeten blijven?
Ja, dat had ik ook. Zag er mooi uit.quote:Op maandag 3 maart 2025 07:36 schreef Redefine het volgende:
Hier ziet er vanochtend mooi uit. Een licht vrieslaagje op het gras wat het wit maakt. Een klein beetje mist en de zon die er aan het doorkomen is
Ik heb mijn vriend op vakantie gestuurdquote:
Zul je altijd zienquote:Op maandag 3 maart 2025 10:19 schreef Guanabana het volgende:
DigiD heeft weer een ddos-aanval, uitgerekend nu ik het nodig heb voor de huisarts.
Ik ben er dit jaar zó weinig mee bezigquote:Op maandag 3 maart 2025 10:57 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb mijn vriend op vakantie gestuurdScheelt ook weer
Ja ik luister dingadong, en lees hier een beetje. Moet binnenkort even een inhaalslag qua liedjes luisteren ook makenquote:Op maandag 3 maart 2025 11:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben er dit jaar zó weinig mee bezig![]()
Komt misschien nog wel.
Ik ben kapót Arizonaquote:Op maandag 3 maart 2025 08:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Sorry![]()
Ik wist niet dat ik deze verantwoordelijkheid had gekregen!
Hopelijk hebben de Oscars je door de nacht geholpen!
Gewoon binnen komen lopen, de huisarts een tik op de wang geven, de patiënt de ruimte uit schoppen en je verhaal doen. Zo ging dat vroeger ookquote:Op maandag 3 maart 2025 10:19 schreef Guanabana het volgende:
DigiD heeft weer een ddos-aanval, uitgerekend nu ik het nodig heb voor de huisarts.
Mijn overheersende emotie richting het ESF is toch nog steeds vrij negatief, geloof ik. Niet alleen om Joost hoor, maar ook om het hele ESF fandom. Maar goed, hopen dat er een paar juweeltjes tussen zitten dit jaar en dat de snacks die ik er ongetwijfeld voor ga kopen lekker zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Komt misschien nog wel.
Lekker weekje Basel voor hem?quote:Op maandag 3 maart 2025 10:57 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb mijn vriend op vakantie gestuurdScheelt ook weer
Ik wou zeggen, met zoveel potentiële vijanden kan het overal vandaan komen.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:01 schreef Guanabana het volgende:
Oh, daar zal je de Russen hebben.
Of de Amerikanen. Je weet het tegenwoordig niet.
Haha nee dan was ik zelf wel gegaanquote:
quote:Op maandag 3 maart 2025 11:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Komt misschien nog wel.
quote:Op maandag 3 maart 2025 11:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik luister dingadong, en lees hier een beetje. Moet binnenkort even een inhaalslag qua liedjes luisteren ook maken
Ik was er afgelopen jaar van overtuigd dat ik niet meer zou kijken en er niks meer mee te maken wilde hebben, maar je wordt er toch vanzelf wel weer ingetrokken. Nou ja, ook omdat ik hier en daar blijf meelezen hier. En ik vind C'est La Vie wel een aardige inzending, dus wil ook wel om Claude kijken hoe hij het gaat doen.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Mijn overheersende emotie richting het ESF is toch nog steeds vrij negatief, geloof ik. Niet alleen om Joost hoor, maar ook om het hele ESF fandom. Maar goed, hopen dat er een paar juweeltjes tussen zitten dit jaar en dat de snacks die ik er ongetwijfeld voor ga kopen lekker zijn.
Ik denk dat ik pas weer écht blij zou worden van het ESF als het allemaal weer wat serieuzer werd genomen. Minder 'grappige' entries, wat minder geseksualiseer en een beetje meer respect voor het festival. En een orkestquote:Op maandag 3 maart 2025 12:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik was er afgelopen jaar van overtuigd dat ik niet meer zou kijken en er niks meer mee te maken wilde hebben, maar je wordt er toch vanzelf wel weer ingetrokken. Nou ja, ook omdat ik hier en daar blijf meelezen hier. En ik vind C'est La Vie wel een aardige inzending, dus wil ook wel om Claude kijken hoe hij het gaat doen.
Maar ik ga niet weer zoals voorgaande jaren helemaal tijd erin stoppen en een Excelbestand maken met hoe ik elk land beoordeel en vanalles (ja dat deed ik). En ook geen rehearsals volgen en favorieten hebben en hopen op een satisfactory uitkomst.
Ja ik vind het ook echt wel veel joke-entries voor m'n gevoel dit jaarquote:Op maandag 3 maart 2025 12:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat ik pas weer écht blij zou worden van het ESF als het allemaal weer wat serieuzer werd genomen. Minder 'grappige' entries, wat minder geseksualiseer en een beetje meer respect voor het festival. En een orkestMaar dat zal nooit meer gebeuren natuurlijk.
Gelukkig hebben we Sanremo nog.
Het lijkt dit topic wel, eigenlijkquote:Op maandag 3 maart 2025 12:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook echt wel veel joke-entries voor m'n gevoel dit jaar
Dat ik het fijner zou vinden als kinderen er ook gewoon naar kunnen kijken zonder dat papa en mama een hele hoop uit te leggen hebbenquote:
Maar welke inzendingen dan bijvoorbeeld?quote:Op maandag 3 maart 2025 12:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat ik het fijner zou vinden als kinderen er ook gewoon naar kunnen kijken zonder dat papa en mama een hele hoop uit te leggen hebben
Ik vergeet altijd meteen wie en wat dus dat zou ik je niet kunnen zeggen, maar het gaat me ook om de outfits in het algemeen bij sommige acts. Het mag gewoon wel wat netterquote:Op maandag 3 maart 2025 12:37 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar welke inzendingen dan bijvoorbeeld?Ik kan zo gauw niks bedenken. Ja Polen 2014 (?) maarja.
Sorry maar moet hier wel om lachenquote:Op maandag 3 maart 2025 12:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vergeet altijd meteen wie en wat dus dat zou ik je niet kunnen zeggen, maar het gaat me ook om de outfits in het algemeen bij sommige acts. Het mag gewoon wel wat netter
Niet dat ik enorm preuts ben verder hoor maar ik zou gewoon liever een ESF met meer klasse zien.
Dat is echt snel gegaanquote:
Het is de leeftijd Straanquote:Op maandag 3 maart 2025 12:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vergeet altijd meteen wie en wat dus dat zou ik je niet kunnen zeggen, maar het gaat me ook om de outfits in het algemeen bij sommige acts. Het mag gewoon wel wat netter
Niet dat ik enorm preuts ben verder hoor maar ik zou gewoon liever een ESF met meer klasse zien.
quote:Op maandag 3 maart 2025 13:31 schreef NailQueen het volgende:
Ik hoop dat Meneer Aart en Bram van der Vlugt haar staan op te wachten
Namen en rugnummers willen we. Dat je een mening hebt over @Redefine en mij is één ding, maar dit suggereert dat er meer zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Mijn overheersende emotie richting het ESF is toch nog steeds vrij negatief, geloof ik. Niet alleen om Joost hoor, maar ook om het hele ESF fandom. Maar goed, hopen dat er een paar juweeltjes tussen zitten dit jaar en dat de snacks die ik er ongetwijfeld voor ga kopen lekker zijn.
Wat was er mis met Polen 2014?quote:Op maandag 3 maart 2025 12:37 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar welke inzendingen dan bijvoorbeeld?Ik kan zo gauw niks bedenken. Ja Polen 2014 (?) maarja.
Niksquote:Op maandag 3 maart 2025 13:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat was er mis met Polen 2014?
Leuk account is dat inderdaad. Al moet ik zeggen dat dit vooral visueel een mooi plaatje is. Grap-technisch had er meer ingezeten.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:56 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Even tussendoor plemp ik dit hier neer
Villa Volta heb ik nog niet door. Nietrijk, Assenpoester en Volk van (a)Laaf vind ik best leuk gevondenquote:Op maandag 3 maart 2025 13:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Leuk account is dat inderdaad. Al moet ik zeggen dat dit vooral visueel een mooi plaatje is. Grap-technisch had er meer ingezeten.
Redelijk matig ja, maar wel leuk idee.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:56 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Even tussendoor plemp ik dit hier neer
Ik kan niet zo snel een optreden of kledingstuk bedenken wat schrikbarend kan zijn voor kinderen. Wel bij Benidorm Fest en Sanremoquote:Op maandag 3 maart 2025 12:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet in de zomervakantie is een uitstekend ideequote:Op maandag 3 maart 2025 14:04 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Redelijk matig ja, maar wel leuk idee.
Wij gaan dit jaar weer na 6 jaar niet geweest te zijn (). Vraag is nog even wanneer precies, want we willen eigenlijk in het Grand Hotel overnachten maar die is in het voorjaar nog niet af. Dus dan wordt het misschien pas september (want we gaan natuurlijk niet in de zomervakantie).
Omdat we dan twee dagen hebbenquote:Op maandag 3 maart 2025 14:07 schreef H_T het volgende:
[..]
Niet in de zomervakantie is een uitstekend ideeNet als na jaren weer eens naar de Efteling gaan. Is er nog een speciale reden waarom je zo graag in het hotel wil? Zó ver is het nou ook weer niet van de Efteling naar jouw woonplaats
Meer redenen dan dat heb je niet nodig!quote:Op maandag 3 maart 2025 14:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Omdat we dan twee dagen hebbenEn omdat we overnachten in een hotel leuk vinden.
Ik heb zelfs Max & Moritz nog niet meegemaaktquote:Op maandag 3 maart 2025 14:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Meer redenen dan dat heb je niet nodig!
Ik ben er al wat vaker geweest, dus vaak heb ik aan één dag wel weer genoeg
Ik één helft van die twee, maar ik weet niet meer zeker welke. Ik vermoed de blauwe kant. Behoorlijk milde achtbaan, wel grappig, maar vond het niet direct nodig om die andere kant ook te doen (al zal dat ook met de wachtrij te maken hebben gehad. Met een rij van 5 minuten was ik zo doorgelopen)quote:Op maandag 3 maart 2025 14:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik heb zelfs Max & Moritz nog niet meegemaakt
Mja oké het gaat ook om @Luctor.et.Emergo want hij is gewoon zo verschrikkelijk fanatiek met het ESF en staat nooit meningen toe die ook maar een beetje verschillen van de zijnequote:Op maandag 3 maart 2025 13:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Namen en rugnummers willen we. Dat je een mening hebt over @:redefine en mij is één ding, maar dit suggereert dat er meer zijn.
Ja, die denkt af en toe dat die het hele ESF heeft uitgevonden. Er is echt meer in de wereldquote:Op maandag 3 maart 2025 14:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Mja oké het gaat ook om @:luctor.et.emergo want hij is gewoon zo verschrikkelijk fanatiek met het ESF en staat nooit meningen toe die ook maar een beetje verschillen van de zijne
Twee dagen is echt wel fijn. De Efteling is er groot genoeg voor. Wij zijn vorige maand een dag geweest en dat ging nét. Terwijl het niet druk was. Het park was wel maar van 11 tot 18 open, maar toch. Het is veel fijner om het rustig aan te kunnen doen.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Omdat we dan twee dagen hebbenEn omdat we overnachten in een hotel leuk vinden.
Echt hè. Dus ja daar kan ik gewoon niet zo goed tegen. Maar laat dat maar eens tot hem doordringen hè, gaat je niet lukkenquote:Op maandag 3 maart 2025 15:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, die denkt af en toe dat die het hele ESF heeft uitgevonden. Er is echt meer in de wereld
Ja, ik voel me veel te opgejaagd als ik het in één dag zou moeten doen. En we zijn zo lang niet geweest, wil wel gewoon rustig aan kunnen doenquote:Op maandag 3 maart 2025 16:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Twee dagen is echt wel fijn. De Efteling is er groot genoeg voor. Wij zijn vorige maand een dag geweest en dat ging nét. Terwijl het niet druk was. Het park was wel maar van 11 tot 18 open, maar toch. Het is veel fijner om het rustig aan te kunnen doen.
De Efteling is geen pretpark, het is een ervaring van verwondering en magie!quote:Op maandag 3 maart 2025 16:16 schreef Strani het volgende:
Ik vond pretparken als kind/tiener heel leuk maar ik geloof dat ik inmiddels al een jaar of 15 niet meer in een pretpark ben geweest. Thuis op de bank zitten geeft me al adrenaline genoeg!
Ben je al in Danse Macabre geweest?quote:Op maandag 3 maart 2025 14:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik één helft van die twee, maar ik weet niet meer zeker welke. Ik vermoed de blauwe kant. Behoorlijk milde achtbaan, wel grappig, maar vond het niet direct nodig om die andere kant ook te doen (al zal dat ook met de wachtrij te maken hebben gehad. Met een rij van 5 minuten was ik zo doorgelopen)
Hugo van de Loonsche Duinen denk ik.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:02 schreef H_T het volgende:
[..]
Villa Volta heb ik nog niet door. Nietrijk, Assenpoester en Volk van (a)Laaf vind ik best leuk gevonden
quote:Op maandag 3 maart 2025 16:16 schreef Strani het volgende:
Ik vond pretparken als kind/tiener heel leuk maar ik geloof dat ik inmiddels al een jaar of 15 niet meer in een pretpark ben geweest. Thuis op de bank zitten geeft me al adrenaline genoeg!
Nee, nog niet. Laatste Eftelingbezoek was iets meer dan een maand voor die open ging (wisten we niet toen we de datum prikten). Sowieso probeer ik nieuwe attracties niet meteen te doen, omdat er dan een enorme rij staat en ze vaker storing hebben. Nu schijnt dat laatste wel mee te vallen, maar enorme rijen waren er zekerquote:Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ben je al in Danse Macabre geweest?
Wij gaan in het najaar naar Disneyquote:Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Guanabana het volgende:
[..]
De Efteling is geen pretpark, het is een ervaring van verwondering en magie!
(Ik heb verder ook geen behoefte aan andere pretparken, al is het maar omdat ik toch niet in achtbanen en enge dingen durf)
Liggen die niet een stuk meer naar het westen?quote:Op maandag 3 maart 2025 16:24 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hugo van de Loonsche Duinen denk ik.
Ah leukquote:Op maandag 3 maart 2025 16:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij gaan in het najaar naar Disney![]()
Dat park heeft ook die magie vind ik.
Ja, wij zijn ook eens twee dagen gegaan, en dan heb je eindelijk eens tijd voor dingen als het Sprookjesbos, Eftelingmuseum, theater enz. wat je normaal niet zo gauw zou doen.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Twee dagen is echt wel fijn. De Efteling is er groot genoeg voor. Wij zijn vorige maand een dag geweest en dat ging nét. Terwijl het niet druk was. Het park was wel maar van 11 tot 18 open, maar toch. Het is veel fijner om het rustig aan te kunnen doen.
Ja, ik vind het ook erg mooi, maar mensen zetten dit op hetzelfde niveau als Fata Morgana of Droomvlucht, en dan vind ik het toch net even iets minder.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:26 schreef Arizona het volgende:
Ik vond Danse Macabre erg mooi gedaan! Wel best korten volgens mij zie je niet alles in een rit.
Nou ik vind thuis op de bank zitten anders óók een ervaring van verwondering en magie.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Guanabana het volgende:
[..]
De Efteling is geen pretpark, het is een ervaring van verwondering en magie!
(Ik heb verder ook geen behoefte aan andere pretparken, al is het maar omdat ik toch niet in achtbanen en enge dingen durf)
Altijd spannend of de Spaanse FIOD ineens binnen komt vallenquote:Op maandag 3 maart 2025 16:16 schreef Strani het volgende:
Daar kan je je prima vermaken zonder in achtbanen te gaanquote:Op maandag 3 maart 2025 16:28 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ah leukJa, dat is het enige andere pretpark dat ik ook nog wel zou overwegen
Eén keer geweest als kind, maar daarna nooit meer.
Nee die komt altijd morgen pasquote:Op maandag 3 maart 2025 16:48 schreef H_T het volgende:
[..]
Altijd spannend of de Spaanse FIOD ineens binnen komt vallen
Dat zijn mijn twee favoriete attractiesquote:Op maandag 3 maart 2025 16:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook erg mooi, maar mensen zetten dit op hetzelfde niveau als Fata Morgana of Droomvlucht, en dan vind ik het toch net even iets minder.
Dat komt omdat geen pretpark in Spanje op kan tegen de Efteling natuurlijk.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:16 schreef Strani het volgende:
Ze hebben bij Salou wel Port Aventura. Met daar een achtbaan die 8 keer over de kop gaat en ik dacht dat ik er nooit meer levend uit zou komenquote:Op maandag 3 maart 2025 17:17 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat komt omdat geen pretpark in Spanje op kan tegen de Efteling natuurlijk.
Dat is waar ook. Was wel een leuke verwijzing geweest. Zie er wel het logo van de Belasting naast staan. Misschien daar iets mee te maken?quote:Op maandag 3 maart 2025 16:25 schreef H_T het volgende:
[..]
Liggen die niet een stuk meer naar het westen?
Nee nou ja we hebben hier dan weer 8000km aan bruikbaar strand, daar valt ook wat voor te zeggen.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:17 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat komt omdat geen pretpark in Spanje op kan tegen de Efteling natuurlijk.
Moet dat dan? Ik vind de Efteling een beetje overrated. Strand ook trouwensquote:Op maandag 3 maart 2025 18:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee nou ja we hebben hier dan weer 8000km aan bruikbaar strand, daar valt ook wat voor te zeggen.
Ja ik ga ook nooit naar het strand hoor maar het is leuk om naar te kijkenquote:Op maandag 3 maart 2025 18:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Moet dat dan? Ik vind de Efteling een beetje overrated. Strand ook trouwens
Wordt weleens tijd dan dat je daarover wat gaat zeggen. En dan wel elke kilometer benoemen hequote:Op maandag 3 maart 2025 18:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee nou ja we hebben hier dan weer 8000km aan bruikbaar strand, daar valt ook wat voor te zeggen.
Oké. Ik begin morgen!quote:Op maandag 3 maart 2025 20:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wordt weleens tijd dan dat je daarover wat gaat zeggen. En dan wel elke kilometer benoemen he
Misschien dat het nog komt, anders misschien volgend jaar weer. Heb zelf buiten het nummer van Claude om (wat ik vrij niksig vind) nog niks gehoord, dus kan daar weinig over zeggen. Maar als Zweden de grote favoriet is omdat er een grote kans is dat Mans weer tijdens het ESF meedoet. En het dus zomaar kan zijn dat we voor de derde keer in vier jaar tijd de winnaar van te voren al vast kunnen zetten, dan wordt ik daar niet heel blij vanquote:Op maandag 3 maart 2025 11:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |