![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
De Sahara is zonder meer erg droog.
Een half uur geen SC
En dat vlak voor de Carnaval. De Kapotte Kachels staan al te trappelen met hun nieuwe kraker.
Bekijk deze YouTube-video
Strani
Beroemde influencer
Mensen Whatsapp doet het niet dus ik wil jullie even via deze weg laten weten dat ik jullie heel erg
oh nee laat maar Whatsapp doet het alweer.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
@ijs_beer was op zoek naar zijn feestneus. Het ligt ergens tussen het Bloemetjesgordijnn en het kamerbreed tapijt.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Strani
Beroemde influencer
Hoe vaker ik Trump bezig zie, nu weer met Zelensky in de Oval Room, hoe Europeser ik me voel. Het wordt echt tijd dat Europa een eensgezinde grootmacht in de wereld wordt. Zo klaar met de VS.
Op
Strani iets
Arizona
Zeg maar Arißona
Avond!
Het “goed” laat ik maar even achterwege, ik schrok van het nieuws over Trump en de ruzie met Zelensky.
Wij zijn een nachtje naar Utrecht. We hebben heel lekker (en heel Europees

gegeten ) bij een Duits restaurant
Morgen gaan we wandelen op de Utrechtse Heuvelrug.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 28 februari 2025 @ 22:09:30
H_T
2733
quote:
Op vrijdag 28 februari 2025 21:29 schreef Arizona het volgende:Avond!
Het “goed” laat ik maar even achterwege, ik schrok van het nieuws over Trump en de ruzie met Zelensky.

Dat kan eigenlijk alleen Kartoffel zijn
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Tja je wil natuurlijk geen kritische media erbij hebben die daadwerkelijk beschrijven wat er gebeurd. Je moet alleen media erbij hebben die hun narratief volgen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 28 februari 2025 21:29 schreef Arizona het volgende:Avond!

Nou ja tegelijkertijd is het slecht wat er gebeurd, maar betekend het niet dat we niet alsnog een goede avond kunnen hebben he

Heb zelf bijvoorbeeld een goede werkdag gehad en daarna schaatsen van heel erg hoog niveau gezien. Paar mooie races hoor
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
quote:
Op vrijdag 28 februari 2025 22:11 schreef Redefine het volgende:[..]
Tja je wil natuurlijk geen kritische media erbij hebben die daadwerkelijk beschrijven wat er gebeurd. Je moet alleen media erbij hebben die hun narratief volgen.
Nou ja goed, de beelden spraken uiteindelijk wel redelijk voor zich over hoe het eraan toe ging.
Ik heb daar verder niets aan toe te voegen, hooguit dat het goed is dat iedereen die nog twijfelde in Europa nu weet dat Amerika net als in WO1 en WO2 ook in WO3 pas gaat meedoen als er voor zichzelf iets te halen is. En hoewel de schandalige opstelling van amoebes Trump en Vance een nieuwe standaard neerzet, geloof ik ook wel dat voorgaande Amerikaanse politici achter de schermen deze benaderingswijze al veel vaker hebben toegepast, maar dat het nu wat inzichtelijker wordt.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 28 februari 2025 22:18 schreef Fred_B het volgende:[..]
Nou ja goed, de beelden spraken uiteindelijk wel redelijk voor zich over hoe het eraan toe ging.
Ik heb daar verder niets aan toe te voegen, hooguit dat het goed is dat iedereen die nog twijfelde in Europa nu weet dat Amerika net als in WO1 en WO2 ook in WO3 pas gaat meedoen als er voor zichzelf iets te halen is. En hoewel de schandalige opstelling van amoebes Trump en Vance een nieuwe standaard neerzet, geloof ik ook wel dat voorgaande Amerikaanse politici achter de schermen deze benaderingswijze al veel vaker hebben toegepast, maar dat het nu wat inzichtelijker wordt.
Dat het in verleden ook wel gebeurde is wel zeker ja. De VS had veel eerder in moeten stappen ten tijde van WOII om het te stoppen, maar deed dat pas na Pearl Harbour. Het grote verschil is wel dat men toen nog wel aan de kant van de slachtoffers stond en ze in beperkte mate ook steun bood, alleen verder niks deed. Nu geldt niet alleen het laatste, maar staan ze ook nog eens aan de kant van de agressor. Plus dat er in dit geval Oekraïne ook wel bereid is tot een bepaalde betaling, maar dat Trump alleen maar meer wil en dan ook nog eens niks ervoor wil terugdoen, tja.
Redefine
Ignorance is bliss
Dit laat overigens wel goed zien hoe het er aan toegaat tussen een senator die wel moreel besef (Crockett) heeft en iemand die zo ontzettend moreel corrupt (de immer walgelijke Jordan) is dat die niet verder komt dan een lulverhaal.
Positieve hierin is de Republikeinse senator die haar bijstaat in haar relaas.
Bekijk deze YouTube-video
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 28 februari 2025 22:27 schreef blackswangreen het volgende:[..]
Niet jij specifiek hoor, maar veel Trump-apologisten gebruiken dat als argument waarom hij niet zo rampzalig is: hij doet openlijk wat andere presidenten in het geheim deden. Ze zien het als iets positiefs, hij is tenminste niet hypocriet. Maar ja... waar houdt dat op? De man heeft geen geweten, geen moraliteit. Er is geen ondergrens bij hem.
Precies. Waarbij dat hij is niet hypocriet juist ook wel weer mooi is, omdat er juist weer weinig hypocrietere mensen zijn als Trump en zijn volgers zelf.
quote:
Op vrijdag 28 februari 2025 22:27 schreef blackswangreen het volgende:[..]
Niet jij specifiek hoor, maar veel Trump-apologisten gebruiken dat als argument waarom hij niet zo rampzalig is: hij doet openlijk wat andere presidenten in het geheim deden. Ze zien het als iets positiefs, hij is tenminste niet hypocriet. Maar ja... waar houdt dat op? De man heeft geen geweten, geen moraliteit. Er is geen ondergrens bij hem.
Nou ja, het voordeel is dat bij openlijk ruziezoeken uiteindelijk beide partijen verliezen in de publieke opinie. Daar hebben we op korte termijn niet zo veel aan, maar als dit een gewoonte wordt, dan zal in elk geval de politieke voorkeur vanzelf verschuiven. Zo’n grote meerderheid in stemmers is er immers ook weer niet voor Trump en co.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 28 februari 2025 23:31 schreef Guanabana het volgende:[..]
NOS doet hieraan ook mee vind ik, door het over 'ruzie' te hebben op hun site.
Verder heb ik geen filmpjes durven kijken, vind het echt verschrikkelijk.

In de Nederlandse media doen ze dat constant sinds de herverkiezing van Trump.. Het is steeds dat ze het van beide kanten gaan bekijken en het dan overdreven neutraal brengen. I.p.v. het te brengen zoals het echt is.
[ Bericht 1% gewijzigd door Redefine op 01-03-2025 00:28:45 ]
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Guaan
Hoe is het leven?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:
Op zaterdag 1 maart 2025 10:03 schreef Momo het volgende:Het programma vandaag en morgen, er komen 3 nummers bij!
[success]
Zaterdag 1 maart[F] Denemarken [topic link] Melodi Grand Prix 2025 20:00-22:00
[F] Duitsland [topic link] Chefsache 20:15 - 23:30[H] Zweden
[topic link] Melodifestivalen heat 5 20:00-21:30
[H] Portugal
[topic link] Festival da Canção 2025 -Tweede halve finale 22:00-01:00
Zondag 2 maart[F] Kroatië [topic link] Dora 20:15 - 23:00 [/success]
Ik ga me lekker ergeren aan Duitsland vanavond.
quote:
Op zaterdag 1 maart 2025 10:10 schreef Momo het volgende:[..]
Ze gaan met de net gewijzigde regels Feuerschwanz eruit gooien en dan wint een random niksig nummer die niemand zag aankomen.
Dat sowieso, maar het gaat om de reis, niet de bestemming
Strani
Beroemde influencer
Ben nog steeds woedend over het gebeurde en de aggressie die ik al voelde richting mensen die Trump (en dergelijke idioten) steunen is er alleen maar groter van geworden. Het enige positieve is dat we dankzij Trump en andere populistische politici wel duidelijker zien waar mensen voor staan en of ze vooral uit eigenbelang handelen of het misschien ook nog een beetje goed voor hebben met de wereld.
Op
Strani iets
Strani
Beroemde influencer
Tevens begrijp ik dat jullie vanaf vandaag jullie belastingaangifte kunnen doen? Ik wens jullie een hele fijne aangiftedag!
Op
Strani iets
Strani
Beroemde influencer
Nou ja, vanavond misschien wel lekker om me even boos te maken over één of ander NSF in plaats van dingen die er echt toe doen.
Op
Strani iets
Strani
Beroemde influencer
Nou, benieuwd wat Spijkers met Koppen zo te zeggen heeft over dat van gisterenavond. Luistert iemand hier daar nog wel eens naar? Sinds ik Alexa heb vind ik het wel relaxt om het op de zaterdag op te zetten in de woonkamer.
Op
Strani iets
quote:
Op zaterdag 1 maart 2025 12:01 schreef Strani het volgende:Nou, benieuwd wat Spijkers met Koppen zo te zeggen heeft over dat van gisterenavond. Luistert iemand hier daar nog wel eens naar? Sinds ik Alexa heb vind ik het wel relaxt om het op de zaterdag op te zetten in de woonkamer.
De voorbije 20 jaar nooit, geef ik toe, maar dat is toch voor boze linkse boomers?
quote:
Op de Vlaamse Radio 2 heb je ook zoiets trouwens, de Rechtvaardige Rechters, inclusief liedjes, sketches, moppen, alsof het weer even 1965 is.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Guanabana het volgende:[..]
Ik ben afgelopen jaar 12 (

) kilo afgevallen.
Dat heeft geholpen met het minder warm hebben heb ik het idee. En het helpt ook wel met zelfverzekerder voelen in zomerkleding.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zaterdag 1 maart 2025 13:38 schreef Strani het volgende:[..]
Hmm met alle respect maar normaal is het toch echt @:luctor.et.emergo die dit soort dingen bepaalt. Dus daar wacht ik liever nog even op.
Het is het eerste weekend van maart.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 1 maart 2025 13:38 schreef Strani het volgende:[..]
Hmm met alle respect maar normaal is het toch echt @:luctor.et.emergo die dit soort dingen bepaalt. Dus daar wacht ik liever nog even op.
Wachten tot maart bovenkomt na een worsteling inderdaad.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Oh, nou vooruit dan maar.
Fuck the EBU.