SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
quote:🇺🇸❗️ Russia used the first round of talks with the US over ending the war in Ukraine to demand the withdrawal of Nato forces from the alliance’s eastern flank, - FT
👀 US delegation had rejected Moscow’s demand, but there were no guarantees that US would not eventually make this concession to Putin.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3limwnbg3a22z
De temperaturen in pak'm beet Vladisvostok liggen hoger dan het enthousiasmeom nauwelijks getrainde Europese soldaten te laten knokken tegen een getrainde vijand.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:18 schreef fjs het volgende:
[..]
Tja en als Europa gaat mobiliseren, staat er ineens een veeeeeeel groter leger!
Dat is bij de intel diensten wel bekend, die de leiders informeren. Tenminste een kansberekening. Het grootste probleem is dat de EU legers allemaal individueel zijn en uit elkaar kunnen vallen of i.i.g. niet kunnen verenigen. Precies hoe nazi Duitsland kon winnen tegen vele Europese landen. Deze gast op Reddit is het beste antwoord dat ik kon vinden:quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende: [..] Ja klopt. Zat stukje de Wijk nog te luisteren (de alliantie) en daar was ook zo'n nitwit die zei dat Rusland elke dag 1500 militairen verliest. Als dat waar is dan was het Russische leger wel uitgeschakeld want dan zijn er meer doden gevallen dan ze aan soldaten hebben. Maar ook op X kom ik geen draadjes tegen e.d Maar wat schat je in? Zouden nederlandse intellgence dit weten of is dit zo secret dat alleen USA, UK, China en France dat weten? NB veel digitale systemen voor salarisadministratie, voorraden, registratie zijn van Amerikaanse origine of gebouwd stacks van Amerikaanse makelij. Die moeten a.d.h. dat soort software toch wel een beetje kunnen meeluisteren..
quote:This is an enormously complex question, complicated by the issue that we don't concretely know what's going on in Russia. Or if any NATO state does, such intel would be highly classified. Plus, well-informed experts are getting paid for their opinions on sites like those you've linked to, not giving them away for free on Reddit! But, for the sake of discussion, here's my unqualified take. It is true that, due to a reliance on US power, many of our NATO allies have let their military capabilities stagnate if not downright crumble. In Brief: • Britain has divested from some it's post Cold-War and GWOT programs, and has had trouble with projects meant to replace legacy platforms. (Not that the US hasn't also had issues here.) They're also suffering from recruiting issues and internal dissent in much the same way the US is. A point of note in both cases is that this internal weakening of national defense can attributed to Russian interference, in part. • Germany has maintained their legacy of innovative engineering, but hasn't been producing at scale. They have contributed massive amounts of munitions and fighting systems to Ukraine, but are struggling to catch up. However, it seems like they're attempting to ramp up ordnance production. • France... Well, as they say, "The French copy nobody, and nobody copies the French." Joking aside, French leadership has been very open about supporting Ukraine, and have arguably been the most vocal about directly opposing Russia. They're making obvious investments in modernizing their military, and they have units with recent combat experience due to near-continual operations in Africa. The French are experienced, well equipped, and ready for a fight. (They are perhaps the exception to the other listed examples, having an historically "arms-length" relationship with NATO.) • Italy, much like Germany, has some really interesting stuff, but not too much of it. I don't really know as much about their posture at the moment. That said, I would pay good money to watch a unit of Centauros flatten a Russian armored column, should it come to it. (Though I sincerely hope it does not.) • Poland, the Scandinavians, and other eastern European states (including the Baltics) are absolutely not fucking around at this point. Russia is on their borders, and they likely see Ukraine's fate as entwined with their own. This is why many of them have essentially opened their storehouses to the Ukrainians, donating vast quantities of Soviet-era materiel, and more limited stocks of more modern systems. This was absolutely necessary for the purpose of slowing down Russia in Ukraine, but has left them in the position of needing to replenish what was donated. (Even accounting for the reshuffling of assets that occurred after the donations, in some cases.) Still, most of these nations anticipate a fight with Russia at this point, and are doing everything in their power to build up their forces. It's simply an issue of time. Everyone is behind the curve, but everyone sees the writing on the wall. The question is if Europe can rapidly build the military industrial complex necessary to repel a Russian invasion and then possibly mount a counteroffensive. Of course, the other question is the state of Russia's military industrial complex. They've been dusting off Cold-War equipment, they've lost hundreds of thousands of men, their logistical chain is clearly in shambles, and Ukraine has been able to strike targets within Russia, including major gasoline facilities. Yet, they continue to be able to mount offensives and make gains. (This isn't praise, just an unwillingness to underestimate them.) What we really don't know is how long they can keep that up. To Directly address some of your other points: What capabilities does Russia have that no one else in NATO besides the USA has? They have some oddball leftovers from the Soviet era that are technically "unique" like erkoplans and their laser tank. (Which, oddly enough, might have been a decent counter to FPV drones.) More seriously, they have the TOS-1, that to my knowledge, is the only mass-produced, self propelled, thermobaric artillery system that has seen extensive combat use. Actually, Russian doctrine prioritizes overwhelming artillery fire in a way that Western doctrine does not. But again, how many shells they have left to fire is a key variable. There's also some evidence that they have not obeyed nonproliferation treaties governing space based weapons. If even the US was prepared to match that capability, such knowledge would be right up there with the alien bodies at Area 51 in terms of classification level. How could 20+ countries lose to one? This same question was being asked in the early 1940's when the Nazis did the same thing. They beat the French, they beat the Czechs, the Dutch, the Norwegians, the Finns, the Polish, and a few others, They arguably had the Brits on the ropes until the Americans and the Soviets took some of the pressure off. (Well that and the absolute thrashing they delivered during the battle of Britain.) The current situation is unnervingly similar, the only difference being that we're all more aware of what Russia's long-term goals are. (We can reasonably assume Putin wants to at least restore the borders of the USSR.) At the start of what would become WWII, most nations believed Hitler's ambitions to be more limited. So yeah. That's the opinion on global affairs from one guy on the internet. Take it for whatever it's worth..
quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De temperaturen in pak'm beet Vladisvostok liggen hoger dan het enthousiasmeom nauwelijks getrainde Europese soldaten te laten knokken tegen een getrainde vijand.
Tjah zelfs voor mij als Rutte stemmer klinkt het een beetje awkward. Aan de andere kant zijn we als Europeanen gewoon helemaal in slaap gesukkeld mbt dreiging vanuit Moskou.. Zeker als kind van de jaren midden jaren 80 was Moskou alleen in het prille begin van mijn leven iets om "bang" voor te zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Rutte is in mijn ogen nog steeds heel ongeloofwaardig als hij dingen roept als meer geld naar defensie. Ook al heeft ie gelijk
Alleen als je verdomd naef bent mogelijk, ieder ander (vriend of vijand) weet donders goed dat Putin meer wil en ook vroeg of laat gaat proberen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben vooral boos dat het zover is gekomen. Had in 03-2022 voorbij kunnen zijn.
Nu zit je in een situatie dat ik ook niet meer zeker weet of Poetin niet mr gaat proberen.
Het is pas denkbaar geworden omdat Rusland is gaan opschalen n 03-2022, de verkiezingen in Amerika, en het gebrek aan wederzijds dialoog tussen Moskou en Brussel.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:23 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tjah zelfs voor mij als Rutte stemmer klinkt het een beetje awkward. Aan de andere kant zijn we als Europeanen gewoon helemaal in slaap gesukkeld mbt dreiging vanuit Moskou.. Zeker als kind van de jaren midden jaren 80 was Moskou alleen in het prille begin van mijn leven iets om "bang" voor te zijn.
[..]
Alleen als je verdomd naef bent mogelijk, ieder ander (vriend of vijand) weet donders goed dat Putin meer wil en ook vroeg of laat gaat proberen.
Nee die Russen zijn lekker getraindquote:Op donderdag 20 februari 2025 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De temperaturen in pak'm beet Vladisvostok liggen hoger dan het enthousiasmeom nauwelijks getrainde Europese soldaten te laten knokken tegen een getrainde vijand.
Gelezen. Maar ook niks zeggend weer. Behalve dan dat het echt gissen is naar de voorraden manschappen en artillerievuur.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is bij de intel diensten wel bekend, die de leiders informeren. Tenminste een kansberekening. Het grootste probleem is dat de EU legers allemaal individueel zijn en uit elkaar kunnen vallen of i.i.g. niet kunnen verenigen. Precies hoe nazi Duitsland kon winnen tegen vele Europese landen. Deze gast op Reddit is het beste antwoord dat ik kon vinden:
[..]
Als Poetin de Baltische Staten binnenvalt dan gaan wij als Nederland echt niet ineens direct mobiliseren hoor omdat we NAVO zijn. Ik zie het niet meer gebeuren in deze tijd. Dan wordt gewoon een stukje Estland van Poetin als onze conventionele legers het niet goed meer handelen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee we gaan vaat niet mobiliseren als we ouderwets oorlog gaan voeren (lees existentile dreiging)
Dit topic man. Waarom doe ik het toch steeds weer .![]()
Lekker boeiend wat dat meisje zegt. Alsof ze er wat van weet.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:31 schreef fjs het volgende:
[..]
Nee die Russen zijn lekker getraindHet verschil qua technologie, mankracht en industrie is vele malen groter in de EU. Zoals Ex-Finnish PM, Sanna Marin het zei: 'To start, Europe must rid itself of the dangerous illusion that it is weak—and stop acting like it'
https://en.wikipedia.org/wiki/Finnish_Defence_Forcesquote:Finland's defence budget for 2022 equals approximately 5.8 billion. The voluntary overseas service is highly popular and troops serve around the world in UN, NATO, and EU missions.
Hoeft ook niet Europa heeft beroepsmilitairen zatquote:Op donderdag 20 februari 2025 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als Poetin de Baltische Staten binnenvalt dan gaan wij als Nederland echt niet ineens direct mobiliseren hoor omdat we NAVO zijn. Ik zie het niet meer gebeuren in deze tijd. Dan wordt gewoon een stukje Estland van Poetin als onze conventionele legers het niet goed meer handelen.
En dit is zonder de VS h, hypothetisch. Met de VS is de NAVO van een heel andere orde.
Dat.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als Poetin de Baltische Staten binnenvalt dan gaan wij als Nederland echt niet ineens direct mobiliseren hoor omdat we NAVO zijn. Ik zie het niet meer gebeuren in deze tijd. Dan wordt gewoon een stukje Estland van Poetin als onze conventionele legers het niet goed meer handelen.
En dit is zonder de VS h, hypothetisch. Met de VS is de NAVO van een heel andere orde.
Zou wel in de huidige lijn der verwachtingen liggen als de Amerikanen op den duur daadwerkelijk militairen terugtrekken uit (delen van) Europa.quote:
Arend Jan is een ouwe broekpoeperquote:Op donderdag 20 februari 2025 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
Boekesteijn over huidige Russische capaciteit:
https://x.com/ajboekestijn/status/1890933228304814569
Suwalki gap is niet super relevant meer nu Finland erbij isquote:Op donderdag 20 februari 2025 20:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Sluiten Suwalki gap en het is klaar.
Of Rusland dat kan weten we niet. Zij hebben de artillerie, en wij hebben de luchtmacht.
Ben ook geen fan van hem.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Arend Jan is een ouwe broekpoeper
Dat mes snijd hier wel aan twee kanten.. Het is natuurlijk voor de USA wel heel erg handig om hier uitvalbasissen te hebben. (en CIA martel cellen, maar dat is een ander verhaal..)quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zou wel in de huidige lijn der verwachtingen liggen als de Amerikanen op den duur daadwerkelijk militairen terugtrekken uit (delen van) Europa.
Nuchter beschouwd is het ook vreemd dat er anno 2025 nog steeds Amerikaanse militairen gelegerd zijn in Europa. Tot aan de val van het IJzeren Gordijn was dat nog volkomen logisch, maar idealiter had Europa de jaren '90 moeten gebruiken om in ieder geval militair op eigen benen te gaan staan, i.p.v. nog decennia leunen op de VS.
Neemt natuurlijk niet weg dat het volkomen van de ratten besnuffeld is dat de Amerikanen nu openlijk de zijde kiezen van een vijandelijk land, en in de afgelopen weken diverse andere landen in meerdere opzichten bedreigd heeft.
Daarvoor eerder waren er genoeg waarschuwingen m.b.t. Putin geweest, dat we ze niet al te serieus namen is een ander verhaal. Als je je overigens een beetje verdiept in het leven van Putin dan wordt het allemaal vrij snel duidelijk.. Had ik persoonlijk eerder moeten doen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is pas denkbaar geworden omdat Rusland is gaan opschalen n 03-2022, de verkiezingen in Amerika, en het gebrek aan wederzijds dialoog tussen Moskou en Brussel.
Het is wel wat complexere allemaal dan alleen een binaire ja en nee.
Vanuit Helsinki over de autobaan met de CV90 of Marder naar Talinnquote:Op donderdag 20 februari 2025 20:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Suwalki gap is niet super relevant meer nu Finland erbij is
Ik zou met de bootquote:Op donderdag 20 februari 2025 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vanuit Helsinki via de autobaan met de CV90 of Marder naar Talinn
Er zijn nu al Nederlandse troepen in de Baltische staten. Al weken.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rnf zit er al een tijden en rouleert ook, recent is nog geopperd/uitgevoerd dat er meer personeel die kant op moest.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Er zijn nu al Nederlandse troepen in de Baltische staten. Al weken.
Tot over drie maandenquote:
Ok, ik weet dat al weken. En dat is kennelijk langer dan sommige users hier die denken dat de militairen pas op de trein zullen stappen als Rusland Estland of Letland binnenvalt.quote:
Rubio is n van de weinigen in het kabinet Trump die nog een beetje weet waar hij het over heeft en toch ben ik niet verbaasd dat hij tegenvalt.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:02 schreef egayalS het volgende:
Marco Rubio toen hij nog niet onder de plak van Trump was
[ x ]
Als je omringd bent door dwazen en je gedraagt je niet op zijn minst enigszins dwaas, dan is het vrij snel klaar met je positie in team Trump.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:07 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Rubio is n van de weinigen in het kabinet Trump die nog een beetje weet waar hij het over heeft en toch ben ik niet verbaasd dat hij tegenvalt.
In een regering-Trump ben je een ja-knikker of ontslagen. Meer smaken lijken er niet te zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:07 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Rubio is n van de weinigen in het kabinet Trump die nog een beetje weet waar hij het over heeft en toch ben ik niet verbaasd dat hij tegenvalt.
Dit helaas. Je zou toch hopen dat deze man iets van een ruggengraat heeft als hij met Lavrov om tafel durft te zitten.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:09 schreef egayalS het volgende:
[..]
Als je omringd bent door dwazen en je gedraagt je niet op zijn minst enigszins dwaas, dan is het vrij snel klaar met je positie in team Trump.
Misschien was het wel waar wat men in 2022 zei: Dat Rusland de oude troep als eerste opmaakt. Dat kan die verwarring hebben veroorzaakt. En het klopt op een bepaalde manier ook wel. Ik ben er vrij zeker van dat de ezels nieuwer zijn dan de meeste Russische voertuigen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben ook geen fan van hem.
Maar hij was ook n van die conformisten die riep dat Russen niks konden en dat alles daar uit elkaar valt van ellende.
Met een pauze in St Petersburg.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vanuit Helsinki over de autobaan met de CV90 of Marder naar Talinn
Panzerschokoladequote:Op donderdag 20 februari 2025 21:00 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Wat chocola en koffie en gaan!
Ik ga toch wel uit van de theorie dat een werkend kanon, een werkend kanon is. Iedereen moest lachen dat de T-62s werden ingezet door Rusland maar zij staan niet aan de ontvangende kant.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien was het wel waar wat men in 2022 zei: Dat Rusland de oude troep als eerste opmaakt. Dat kan die verwarring hebben veroorzaakt. En het klopt op een bepaalde manier ook wel. Ik ben er vrij zeker van dat de ezels nieuwer zijn dan de meeste Russische voertuigen.
Waarom niet. Misschien worden wij wel onthaald met bloemen en muziek van de plaatselijke fanfare.quote:
Lavrov is ook een ja-knikker. Misschien zijn ze het beiden intern echt met elkaar eens maar moeten ze toch beiden doen alsof ze het met elkaar eens zijn op de door hun leiders gesanctioneerde manier.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:12 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Dit helaas. Je zou toch hopen dat deze man iets van een ruggengraat heeft als hij met Lavrov om tafel durft te zitten.
Lavrov is een ja-knikkker, maar met overtuiging. Ik kan me niet voorstellen dat Lavrov naar decennia aan dienst stiekem een tegenstander is.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lavrov is ook een ja-knikker. Misschien zijn ze het beiden intern echt met elkaar eens maar moeten ze toch beiden doen alsof ze het met elkaar eens zijn op de door hun leiders gesanctioneerde manier.
Rubio omdat hij anders wordt ontslagen, Lavrov omdat hij anders uit een raam valt.
Een Coenradie was al van de Trump tower gemieterd.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In een regering-Trump ben je een ja-knikker of ontslagen. Meer smaken lijken er niet te zijn.
Jaja, leiders kiezen mensen op loyaliteit. Youre telling me that fucking now!quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lavrov is ook een ja-knikker. Misschien zijn ze het beiden intern echt met elkaar eens maar moeten ze toch beiden doen alsof ze het met elkaar eens zijn op de door hun leiders gesanctioneerde manier.
Rubio omdat hij anders wordt ontslagen, Lavrov omdat hij anders uit een raam valt.
De EU s een clubje bondgenoten. De EU heeft zelfs een eigen "artikel vijf"... just saying.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja alles kan.
Eu blijft zonder bondgenoten zitten.
Dan sturen ze von der Leyen die "machen Sie das bitte nicht" komt roepen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De EU s een clubje bondgenoten. De EU heeft zelfs een eigen "artikel vijf"... just saying.
Poetin heeft alleen maar ja-knikkers om zich heen verzameld. Of ze overtuigd zijn of niet maakt niet uit ze worden er goed voor betaald. De kritische adviseurs zitten vast of zijn dood. Als morgen Lavrov zou zeggen het is onzin wat ik zeg maar ik moet het ook maar van Poetin zeggen. Dan valt uit per ongeluk uit het raam of staat 2 dagen later de politie op de stoep vanwege een corruptie schandaal.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:27 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Lavrov is een ja-knikkker, maar met overtuiging. Ik kan me niet voorstellen dat Lavrov naar decennia aan dienst stiekem een tegenstander is.
Nuchter, maar het is nu eenmaal in de mode om hysterisch te roepen dat Rusland zo door kan stoten naar West-europaquote:Op donderdag 20 februari 2025 21:41 schreef Idisrom het volgende:
Even voor jullie gemoedsrust.
De Russen hebben in n provincie (van de 24), dat is de oblast Donetsk sinds 1 augustus 2024 9% van die provincie veroverd. Er is nu nog steeds 33% van deze oblast in handen van de Oekraners.
In dit tempo blijft een deel van deze oblast nog steeds in Oekraense handen.
Dat de Russen een bedreiging zijn en zullen worden voor Europa, maar ook voor tweederde deel van Oekrane zie ik niet. Het gebied waar de meesten Russen en Russisch-gezinden zitten en zaten, komt nu in andere handen. maar Poetin gaat zich niet branden aan bezetting van gebieden, waar men niet pro-Russisch gezind is.
Okay, in februari 2022 dacht hij misschien nog dat Kiev ook nog pro-Russisch was, maar vrij snel daarna (een maand later) wist hij al dat dat inmiddels niet meer zo was.
Als de navo niet bereid is meteen ten strijde te trekken als een lidstaat wordt aangevallen dan kan zij zichzelf beter opheffen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nieuw presidentje instaleren en warempel iedereen is pro-Rus.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:41 schreef Idisrom het volgende:
De Russen hebben in n provincie (van de 24), dat is de oblast Donetsk sinds 1 augustus 2024 9% van die provincie veroverd. Er is nu nog steeds 33% van deze oblast in handen van de Oekraners.
Dat de Russen een bedreiging zijn en zullen worden voor Europa, maar ook voor tweederde deel van Oekrane zie ik niet. Het gebied waar de meesten Russen en Russisch-gezinden zitten en zaten, komt nu in andere handen. maar Poetin gaat zich niet branden aan bezetting van gebieden, waar men niet pro-Russisch gezind is.
Okay, in februari 2022 dacht hij misschien nog dat Kiev ook nog pro-Russisch was, maar vrij snel daarna (een maand later) wist hij al dat dat inmiddels niet meer zo was.
Ah nice.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien was het wel waar wat men in 2022 zei: Dat Rusland de oude troep als eerste opmaakt. Dat kan die verwarring hebben veroorzaakt. En het klopt op een bepaalde manier ook wel. Ik ben er vrij zeker van dat de ezels nieuwer zijn dan de meeste Russische voertuigen.
Daar gaat de dreiging niet over.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:41 schreef Idisrom het volgende:
Volgens mij zette Rusland veel sneller dan verwacht oude troep en de meest fantasierijk aan elkaar gesoldeerde vehikels in omdat er nogal wat geavanceerde tanks vastzaten in de modder en gezien hilarische filmpjes op de meest klunzige manier van bruggen vielen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wake up call, De NAVO bestaat de facto al niet meer, de stekker ligt er al uit, Europa zal zelf aan de slag moeten.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de navo niet bereid is meteen ten strijde te trekken als een lidstaat wordt aangevallen dan kan zij zichzelf beter opheffen.
Ik ben er van overtuigd dat de navo meteen zal reageren in dit geval. Zonder twijfel, massaal en effectief
Ja, Trump en Musk ook en daar zijn ze heel groot mee geworden.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Poetin heeft alleen maar ja-knikkers om zich heen verzameld. Of ze overtuigd zijn of niet maakt niet uit ze worden er goed voor betaald. De kritische adviseurs zitten vast of zijn dood. Als morgen Lavrov zou zeggen het is onzin wat ik zeg maar ik moet het ook maar van Poetin zeggen. Dan valt uit per ongeluk uit het raam of staat 2 dagen later de politie op de stoep vanwege een corruptie schandaal.
Vermoedelijke , best overtuigend hoor. En dat land heet Oekrane. Kan je dat niet spellen, of zo? Of is het pure luiheid?quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar gaat de dreiging niet over.
De dreiging gaat over de vermoedelijke 700k die nu in Oek zitten ook maar de suwalki gap kunnen.
Geen enkele reden om echt bang voor de Rus te zijn. Op termijn kunnen ze beetje vervelend worden, daarop voorbereiden is slimquote:Op donderdag 20 februari 2025 22:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wake up call, De NAVO bestaat de facto al niet meer, de stekker ligt er al uit, Europa zal zelf aan de slag moeten.
Yep. Alle 700.000 door de Sulawmski Gap, en dan voor Pasen weer thuis in Blyatistok aan de wodka.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar gaat de dreiging niet over.
De dreiging gaat over de vermoedelijke 700k die nu in Oek zitten ook maar de suwalki gap kunnen.
Het is hoog tijd om onze tartan op te tillen om Poetin onze blote harige ballen te laten zien.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Geen enkele reden om echt bang voor de Rus te zijn. Op termijn kunnen ze beetje vervelend worden, daarop voorbereiden is slim
Behalve als ze toch overal schijt aan hebben (en een doodswens) en met atoombommen gaan gooien.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Geen enkele reden om echt bang voor de Rus te zijn. Op termijn kunnen ze beetje vervelend worden, daarop voorbereiden is slim
En zonder de hulp van bijna 7miljoen Oekranse soldaten was het rode leger in de pan gehakt. Ironisch welquote:Op donderdag 20 februari 2025 22:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Ah nice.
Wacht maar tot de onstopbare russische beer op stoom is! Net als in de WO2, toen het samen met de USSR en de geallieerden...
*reads notes*
Duitsland versloeg.
quote:@EUdebatesLIVE
Shockwaves in NATO: Lithuania Warns Against Trump-Putin Ukraine Deal | Dovile Sakaliene Speaks Out!
Why Europe Didn't Prioritize Defense After WWII
Zowel de EU als NATO bestaan uit de deelnemende landen. Die kunnen gewoon samenwerken als ze daar zin in hebben. Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wake up call, De NAVO bestaat de facto al niet meer, de stekker ligt er al uit, Europa zal zelf aan de slag moeten.
En de EU leert voor zichzelf te zorgen en word de volgende supermacht.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:37 schreef polderturk het volgende:
Trump heeft druk uitgeoefend op Roemeni om Tristan en Andrew Tate niet meer te vervolgen.
[ x ]
Alleen, in hun stomme kiesstelsel kan het zo zijn dat reform tzt alsnog een meerderheid haalt met een minderheid aan stemmen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:17 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Mmmm, de Britten vinden de VS minder belangrijk.
Dus Andrew Tate heeft het helemaal gemaakt en is nou 1 van de Grote Mannen? Iemand die Trump ziet als een gelijke? Want hij zou het zelf ook graag zo gedaan hebben?quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:37 schreef polderturk het volgende:
Trump heeft druk uitgeoefend op Roemeni om Tristan en Andrew Tate niet meer te vervolgen.
[ x ]
Waar is de tijd gebleven dat je status had als wapenhandelaar?quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus Andrew Tate heeft het helemaal gemaakt en is nou 1 van de Grote Mannen? Iemand die Trump ziet als een gelijke? Want hij zou het zelf ook graag zo gedaan hebben?
Naast vastgoedontwikkelaar is pooier het beste beroep!
Al die Maga wappies, de Tate's en anti-vaccers samen op een eiland. Genieten.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:37 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Is hem deze week al tig x verteldquote:Op donderdag 20 februari 2025 21:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De EU s een clubje bondgenoten. De EU heeft zelfs een eigen "artikel vijf"... just saying.
Ja. Ik heb ook kaartjes voor de Crimea Beachparty. We gaan met meerdere fokkers.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Tjonge, en ExTec zei nog wel dat Oekrane tegen deze tijd allang de Krim had herovert.
Was dat voor de VS de hulp aan Ukraine een half jaar stop zette?quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Tjonge, en ExTec zei nog wel dat Oekrane tegen deze tijd allang de Krim had herovert.
Tja zullen we maar niet beginnen over hoe vaak jij niet riep dat Rusland wel nucleair zou gaan...quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb dat nooit zo gezegd, alleen dat de mogelijkheid bestond. Tijdens dat Khersen gebeuren was het 50-50 volgens Amerikaanse intel.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tja zullen we maar niet beginnen over hoe vaak jij niet riep dat Rusland wel nucleair zou gaan...
Een Russki Mir is geen optie. Putin mag niet weer iets winnen met zijn moordpartijen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:44 schreef Discombobulate het volgende:
Maar dat het oneindig lang een patstelling meatgrinder zou blijven was wel duidelijk. Op zich kun je ook wel zeggen dat een oneerlijke vrede beter is dan een rechtvaardige oorlog, wat iemand als Ewald Engelen beweert. Ik heb hier geen oordeel over.
Het lijkt wel alsof we in de Twilight zone zitten.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:09 schreef havanagila het volgende:
[..]
Al die Maga wappies, de Tate's en anti-vaccers samen op een eiland. Genieten.
Maar eerst eens de Russen uit Oekrane.
Woke kon een reactie verwachten natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof we in de Twilight zone zitten.
Anti-vaccers
MAGA wappies
Tate's
Alex Jones
Rusland
China.
Complotdenkers.
Ze regeren de wereld.
Wie had dat ooit gedacht?
Je klinkt alsof je doodsangsten uitstaat zodra je op school naar het toilet moet. Waarom dat je houding tov Europa en de oorlog in Oekrane rechtvaardigd zal wel een vraag zijn die nooit beantwoord zal worden.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Woke kon een reactie verwachten natuurlijk.
Negeren en geen tractie geven werkt beter bij zulke goedkope provocaties. Elke reactie hier wordt als winst beschouwd.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 01:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je doodsangsten uitstaat zodra je op school naar het toilet moet. Waarom dat je houding tov Europa en de oorlog in Oekrane rechtvaardigd zal wel een vraag zijn die nooit beantwoord zal worden.
Het is ook belangrijk op te merken dat de hoeveelheid ingenomen vierkante kilometers ten opzichte van januari is afgenomen in februari. Ik denk dat ze rond de 200-250 uitkomen deze maand.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:41 schreef Idisrom het volgende:
quote:https://bsky.app/profile/kevinrothrock.me/post/3linrp2i3m22v
Say what you will about the Republicans, but they sure use power when they've got it: Mike Johnson says today there is "no appetite" for another funding bill for Ukraine, a day after President Donald Trump called Ukrainian President Volodymyr Zelensky a "dictator." https://www.reuters.com/w(...)ing-bill-2025-02-20/
We moeten de VS nog een rekening sturen vanwege de kosten van onze hulp toen ze artikel 5 gebruikten.quote:https://bsky.app/profile/shashj.bsky.social/post/3lincyrhbhc2k
“White House officials have told Ukraine to stop badmouthing Donald Trump and to sign a deal handing over half of the country’s mineral wealth to the US, saying a failure to do so would be unacceptable.” https://www.theguardian.c(...)fficial-advises-kyiv
\quote:Sans les Etats-Unis, l’Ukraine risque de ne pas tenir plus de six mois contre la Russie
Analyse
Elise Vincent
L’aide militaire venue de Washington apparait indispensable, aux yeux des experts, la rsistance de Kiev contre la progression militaire de Moscou.
"I'm not willing to go fight for Ukraine, but you should!"quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:15 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En jij bent 1 van de pareltjes blijkbaar.
Natuurlijk wil iedereen dat het bloedvergieten stopt, maar je moet wel een verstandloze zijn om niet te zien dat deze manier van handelen alleen uit een brein van een totaal debiel kan ontspruiten.
Niet iedereen denk zoals jij gelukkig. Genoeg mensen hier die op hun manier "vechten" voor Oekrane.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:26 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
"I'm not willing to go fight for Ukraine, but you should!"
Don't feed the trollquote:
Was hij maar 80 jaar eerder geboren.quote:
quote:https://bsky.app/profile/kevinrothrock.me/post/3lioer3sw6s2s
The Trump admin gave Ukraine an “improved” draft for a minerals agreement after Zelensky infuriated President Trump by rejecting his initial offer. “There was significant improvement in the recent draft and it is in conformity with Ukrainian law,” a source told Axios. https://www.axios.com/202(...)h-minerals-agreement
Hij heeft gelijk. Oorlog lijkt dankzij Trump onafwendbaar.quote:Former Deputy Supreme Allied Commander Europe, British General Richard Shirreff: The only path to peace and preventing a larger war is for European forces to defeat Russia in Ukraine.
Britain needs to call up the reserves for duty and mobilize its economy for war.
Bekijk deze YouTube-video
Als Amerikaanse intel en Starlink etc wegvallen, waarschijnlijk niet eens 1.5 week. Men heeft het bad laten vollopen en nu gaat de stop eruit.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 06:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
\
https://www.lemonde.fr/in(...)ie_6555802_3210.html
Waar heb je het over. Lekker interessant lopen doen met onzin uitspraken.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:26 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
"I'm not willing to go fight for Ukraine, but you should!"
Je plaat hangt vast.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:44 schreef Discombobulate het volgende:
Maar dat het oneindig lang een patstelling meatgrinder zou blijven was wel duidelijk. Op zich kun je ook wel zeggen dat een oneerlijke vrede beter is dan een rechtvaardige oorlog, wat iemand als Ewald Engelen beweert. Ik heb hier geen oordeel over.
Sjonge jonge.. dan lever je als ambassadeur bij de VN toch ook je ontslag in als je niet voor die motie mag stemmenquote:
Je zal maar zo'n mening loze marionet zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:09 schreef nixxx het volgende:
[..]
Sjonge jonge.. dan lever je als ambassadeur bij de VN toch ook je ontslag in als je niet voor die motie mag stemmen
Er is natuurlijk de (conspiracy) theorie dat Europa en vooral de VS net genoeg helpen om Rusland af te zwakken, maar de Oekrainers niet genoeg ondersteuen om die Russen echt het land uit te jagen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:44 schreef Discombobulate het volgende:
Sommige mensen beweren zelfs 3 dagen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als Amerikaanse intel en Starlink etc wegvallen, waarschijnlijk niet eens 1.5 week. Men heeft het bad laten vollopen en nu gaat de stop eruit.
Ik vind dat het beroep ambassadeur met de moderne communicatie middelen natuurlijk ook een boel belang heeft ingeleverd.. en zeker US ambassadeur bij de VN. Dan ben je echt een doorgeefluik vanuit minister van buitenlandse zaken.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zal maar zo'n mening loze marionet zijn.![]()
Zou zo iemand trots zijn op wat hij doet?
Nouja je bent ambassadeur, dan is je eigen mening sowieso niet echt van belang mag ik hopen (oja dat bedoel jij ook zie ik nu). Als je het niet eens bent met waar je voor staan moet je uiteraard gewoon ontslag nemen, dat wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zal maar zo'n mening loze marionet zijn.![]()
Zou zo iemand trots zijn op wat hij doet?
Helaas hebben de EU en Zelensky niet de luxe om zoals Trump maar inhoudsloze bullshit de wereld in te spuien. Het gaat om mensen - nu en straks Een plan vraagt toch enige tijd. Uitwerking van scenario's ook. Het zal niet zijn dat het allemaal from scratch verzonnen moet worden, maar ik denk ook niet dat men heeft geanticipeerd op de afslagen die de VS nu lijken te nemen. Dus het kost gewoon even tijd. De kunst is dan om je niet te laten verleiden om elke keer als er weer braaksel uit het witte huis komt daarop te reageren.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Er is natuurlijk de (conspiracy) theorie dat Europa en vooral de VS net genoeg helpen om Rusland af te zwakken, maar de Oekrainers niet genoeg ondersteuen om die Russen echt het land uit te jagen.
Hoe de oorlog gevoerd wordt schiet inderdaad ook weinig op.
Eigenlijk moet de EU met Zelenksy ook met een voorstel komen, ze blijven ook veel te veel afwachten. Als het voorstel is alle Russen moeten het land uit, kan je als Europa niet eindeloos langs de lijn meekijken af en toe een afgedankte F16 opsturen, wat helmpjes en miljarden aan geld (waar dat alles precies heengaat, who knows). Zelensky is al jarenlang aan de bedelkraan en gaat constant de wereld over voor een paar kogels en een zak geld.Anders blijft die situatie ook onveranderd.
Tijdens onderhandelingen gebruik maken van moderne communicatiemiddelen is een beetje eng. Dus heb je poppetjes nodig die zo goed mogelijk de belangen van een land kunnen behartigen, zonder elke keer op instructies te wachten. Dan wordt je de volgende keer niet meer uitgenodigd, want de rest heeft geen trek in slappe hap.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vind dat het beroep ambassadeur met de moderne communicatie middelen natuurlijk ook een boel belang heeft ingeleverd.. en zeker US ambassadeur bij de VN. Dan ben je echt een doorgeefluik vanuit minister van buitenlandse zaken.
Godsamme, zelfs afpersen mislukt bij die mafkezen.quote:
quote:Oekrane zou direct NAVO-lid kunnen worden als Rusland vredesovereenkomst Trump schendt'
Het Witte Huis zou een clausule overwegen waardoor Oekrane snel lid kan worden van de NAVO als Rusland de vredesovereenkomst, die Amerikaans president Donald Trump onderhandelt, zou schenden. Dat meldt de Britse krant The Telegraph.
Dit zou een manier zijn om te voorkomen dat Rusland een staakt-het-vuren zou gebruiken om zich te hergroeperen en een nieuwe invasie te lanceren.
Oekrane zou hierdoor een aantal obstakels kunnen omzeilen om te bewijzen dat het geschikt is om toe te treden tot de westerse militaire alliantie.
Hoewel de VS in het openbaar niet heeft aangedrongen op toetreding van Oekrane, zouden functionarissen zeggen dat het Oekraense lidmaatschap op tafel kan liggen bij de onderhandelingen tussen Moskou en Washington.
Dit zou bedoeld zijn om zowel Kiev als de Europese bondgenoten ervan te overtuigen dat de VS in de toekomst betrokken zal zijn bij de bescherming van Oekraens grondgebied.
Ondertussen hebben Westerse functionarissen gezegd dat Washington gevraagd zou worden om straaljagers in Polen en Roemeni te stationeren als reactie op eventuele Russische aanvallen.
Roemeni heeft ook zijn zorgen geuit dat Moskou probeert Trump ervan te overtuigen om akkoord te gaan met het terugtrekken van NAVO-troepen uit Oost-Europa.
Oekraine NAVO lid is optie en tegelijk is Zelensky een dictator en Kremlin geweldig? Is dit tactisch of zitten ze achter de schermen ook niet een lijn daar?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nkomst-trump-schendt
[..]
De bron is nog wat vaag, maar dat zou gezien de huidige ontwikkelingen heel goed nieuws zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach je moet trump niet zo letterlijk nemenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Oekraine NAVO lid is optie en tegelijk is Zelensky een dictator en Kremlin geweldig? Is dit tactisch of zitten ze achter de schermen ook niet een lijn daar?
Ik vraag me af hoeveel tijd en goodwill sommige mensen nog nodig hebben voordat ze ook eindelijk tot de conclusie komen dat het een schadelijke randdebiel is.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach je moet trump niet zo letterlijk nemen
vooralsnog geef ik hem het voordeel van de twijfel of hoe heet dat?
Dat heet struisvogelgedrag.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach je moet trump niet zo letterlijk nemen
vooralsnog geef ik hem het voordeel van de twijfel of hoe heet dat?
ja ik vertrouw hem ook niet , maar tot op heden is alles nog recht te pratenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel tijd en goodwill sommige mensen nog nodig hebben voordat ze ook eindelijk tot de conclusie komen dat het een schadelijke randdebiel is.
ze zijn wel allebei een tikkie gestoord , maart als de ene gek de andere gek in bedwang kan houden dan is t goedquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:20 schreef Hyperdude het volgende:
Trump is net zo betrouwbaar als Poetin.
Geen twijfel nodig.
Wat dacht je van een factuur voor de vele honderden miljarden euro’s die Europese landen hebben gespendeerd aan de opvang van miljoenen vluchtelingen en migranten als gevolg van de Amerikaanse avonturen in het Midden-Oosten?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 05:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
We moeten de VS nog een rekening sturen vanwege de kosten van onze hulp toen ze artikel 5 gebruikten.
Een man als Trump als baas van de EU zou nooit al die syriers geaccepteerd hebben , nooitquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat dacht je van een factuur voor de vele honderden miljarden euro’s die Europese landen hebben gespendeerd aan de opvang van miljoenen vluchtelingen en migranten als gevolg van de Amerikaanse avonturen in het Midden-Oosten?
En dan heb ik het nog niet eens over de sociaal-maatschappelijke problemen die daar voor ons mee gepaard gingen.
Misschien moeten wij ook maar eens gaan denken als een zakenman. Overal iets voor terug eisen en voor niks gaat de zon op.
Dat je het voor elkaar krijgt om binnen ruim een maand al je bondgenoten te beledigen en schofferen, je reputatie als betrouwbare partner en al je goede betrekkingen door de plee te spoelen, is best een prestatie van formaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel tijd en goodwill sommige mensen nog nodig hebben voordat ze ook eindelijk tot de conclusie komen dat het een schadelijke randdebiel is.
Met of zonder Donbas? Hij bedoelt waarschijnlijk een Oekrane zonder de Donbas heeft weinig zeldzame aardmineralen. Vuile pro-Russische gluiperd die Honcharenko.quote:
Even los van wat de voorwaarden zijn (die ik op voorhand bijzonder pessimistisch inschat) lijkt me dit wel een goed punt om als consequentie op te nemen in een mogelijke overeenkomst.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Onder het Russische deel staat de Google vertaling.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is het nieuws? Ik spreek geen Russisch.
Trump is door de KGB gerecruteerd. Zijn handelingsname is Krasnov.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Engels staat er onderquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
bron?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Het is wel definitief voorbij nu
De winter? Of wat?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Kut niet goed gekekenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Trump is door de KGB gerecruteerd. Zijn handelingsname is Krasnov.
Staat er.
Wat?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Hopelijk vind je nu je rust.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ik dacht hij was eerst nog redelijk, maar Trump, Hegseth en Vance zeggen gewoon nu allemaal hetzelfde en ze herhalen het ook steeds.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vance is een brulaap die zelf ook alles en iedereen de maat neemt. Hypocriete zak hooi.
Het is meer de vraag hoe diep Trump er in zit. Heeft ie alleen geprobeerd wat hotels te bouwen, heeft ie iets te gek gaan met vrouwen in Moskou, of wordt hij nog steeds betaald door Rusland.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Engels staat er onder
Het is alleen weer iets van Isa dus ik neem het met een flinke korrel zout. Het past echter wel bij het decennialange plan van wat ooit de ussr was om Amerika er onder te krijgen.
Maar ik geloof het niet
Dat Oekrane gewoon weggegeven gaat worden en dat alles in het voordeel van Rusland gaat zijn.quote:
Met deze tweet erbij.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Oekraine NAVO lid is optie en tegelijk is Zelensky een dictator en Kremlin geweldig? Is dit tactisch of zitten ze achter de schermen ook niet een lijn daar?
Tactisch, als de VS zeggenschap heeft kan het gas weer stromen.quote:
Ik denk wel dat er iets van compromat isquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is meer de vraag hoe diep Trump er in zit. Heeft ie alleen geprobeerd wat hotels te bouwen, heeft ie iets te gek gaan met vrouwen in Moskou, of wordt hij nog steeds betaald door Rusland.
Ik zet in op dat 'ze' ook wel doorhebben/-hadden dat Trump een simpel, inhoudsloos en bovendien narcistisch karakter heeft dat doordoor makkelijk te manipuleren is.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er iets van compromat is
Het is gewoon gekloot. Je moet ook niet naef zijn en denken dat Trump messen in ruggen steekt om landen te forceren meer aan defensie te doen. Zijn eisen veranderen tenslotte ook steeds. Hij doet maar watquote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Trump is boos en iedereen moet boeten, behalve Poetin en andere dictators, want die zeiden dat Trump geweldig is.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er iets van compromat is
Kameraad Kim had dit in de vorige termijn ook al door. Gewoon een beetje bij hem slijmen en je kunt doen en laten wat je wilt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zet in op dat 'ze' ook wel doorhebben/-hadden dat Trump een simpel, inhoudsloos en bovendien narcistisch karakter heeft dat doordoor makkelijk te manipuleren is.
Dan moet hij de wapenleveringen weer vrijgeven. Nu staat alles stil.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:36 schreef phpmystyle het volgende:
Trump willing to help.
Trump blijft een schreeuwer, maar dat laat niet onverlet dat hij na Biden best een gunstige bijdrage zou kunnen gaan leveren aan de hopeloze toestand aldaar.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump is boos en iedereen moet boeten, behalve Poetin en andere dictators, want die zeiden dat Trump geweldig is.
Er is voldoende voor maanden.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet hij de wapenleveringen weer vrijgeven. Nu staat alles stil.
Praatjes vullen geen gaatjes.
Er wordt gepraat zoals Sykes en Picot over het MO praten. Of zoals Molotov en Ribbentop over Polen praten.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Trump blijft een schreeuwer, maar dat laat niet onverlet dat hij na Biden best een gunstige bijdrage zou kunnen gaan leveren aan de hopeloze toestand aldaar.
Er wordt tenminste weer gepraat!
Het is niet eens een belofte. Het is een toekomstige belofte. Daar zou ik dus ook niet op vertrouwen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:40 schreef Timwonnacott het volgende:
Clausule dat Oekrane snel bij de NAVO kan is ook geen ruk waard. Dat bepaald de US niet, alle leden moeten daar unaniem mee akkoord gaan. We hebben gezien hoe snel dat ging voor Zweden en Finland met landen als Hongarije.
Die kunnen dat eindeloos traineren als papa Poetin dat wil.
Watquote:Belgium will not be able to deliver its F-16 fighter jets this year due to delays in the arrival of its ordered F-35s. Belgian Chief of Defense, General Frdric Vansina, confirmed the postponement in an interview with the Belgian newspaper Le Soir on February 20.
Due to delays in the delivery of new aircraft meant to replace the aging F-16s, Belgium has postponed the transfer of its older jets to Ukraine by at least a year.
“The transfer of the first of Belgium’s 30 F-16s to Ukraine has been delayed by at least a year—until the end of 2025,” Vansina stated.
bullshitquote:
En dan? Poetin schrikt ons net zo goed af met zijn kernwapens. M.a.w. je behoudt gewoon de status quo, want Poetin gaat toch niet Duitsland aanvallen, dat is compleet ondenkbaar. Enige wat denkbaar is, is nucleaire armageddon.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:56 schreef Ulx het volgende:
Merz wil in discussie met het VK en Frankrijk over Nuclear Sharing of nucleaire bescherming. Screenshot in de link. Het lijkt me iets waar Poetin waarschijnlijk niet blij mee is. Want als Duitsland dit regelt zal Polen geen risico nemen.
https://bsky.app/profile/rebel44cz.bsky.social/post/3lioswhxkz22s
de gasprijs is de gasprijs FOB , sorry Free on rotterdamse kade TTF\quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:57 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Hoera, binnenkort weer goedkoop Russisch gas!
Dankzij Trumps idiote buitenlandse politiek zul je steeds meer landen met kernwapens zien. Ik voorzie dat Zuid Korea, Japan en eventueel Taiwan ook kernwapens ontwikkelen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:56 schreef Ulx het volgende:
Merz wil in discussie met het VK en Frankrijk over Nuclear Sharing of nucleaire bescherming. Screenshot in de link. Het lijkt me iets waar Poetin waarschijnlijk niet blij mee is. Want als Duitsland dit regelt zal Polen geen risico nemen.
https://bsky.app/profile/rebel44cz.bsky.social/post/3lioswhxkz22s
Hoe dan? NS 1 en 2 zijn voor altijd kapot en de pijpleidingen via Oekrane zie ik ook niet snel weer ik werking treden als Oekrane wordt genaaid door Trump.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:57 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Moeten ze zelf weten, maar ik denk dat om historische redenen Polen ook een bom wil als er in Duitsland vervangers voor de B61 komen. Oekrane zal ook wel genteresseerd zijn. Dat de andere nuclear sharing landen ook bekijken wat na het vertrek van de VS uit NAVO moet gebeuren zal logisch zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En dan? Poetin schrikt ons net zo goed af met zijn kernwapens. M.a.w. je behoudt gewoon de status quo, want Poetin gaat toch niet Duitsland aanvallen, dat is compleet ondenkbaar. Enige wat denkbaar is, is nucleaire armageddon.
Je zou de Baltische Staten bijvoorbeeld kernwapens moeten geven, dan snap ik het wel.
Inderdaad, als de VS ineens geld wil zien of op een andere manier een onbetrouwbare indruk geeft regelen ze de bescherming gewoon zelf.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dankzij Trumps idiote buitenlandse politiek zul je steeds meer landen met kernwapens zien. Ik voorzie dat Zuid Korea, Japan en eventueel Taiwan ook kernwapens ontwikkelen.
Dacht onlangs ook nog aan import van goedkope kolen uit rusland voor TATA. Fossiel mag helaas bijna niet meer!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:57 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Jij als inwoner van Overveen wil dat Tata toch zo snel mogelijk weg hebben lijkt me.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dacht onlangs ook nog aan import van goedkope kolen uit rusland voor TATA. Fossiel mag helaas bijna niet meer!
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:03 schreef MaxMark het volgende:
Even diep adem halen en.... HAHAHAHAHAAAA:
[ x ]
Gewoon de Limburgse mijnen weer openen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dacht onlangs ook nog aan import van goedkope kolen uit rusland voor TATA. Fossiel mag helaas bijna niet meer!
Haha, eventueel ja.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewoon de Limburgse mijnen weer openen.
Opdracht annuleren en Europese waar kopen. Levensgevaarlijk dat we met een Amerikaanse computer met vleugels het land moeten beschermen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:03 schreef Ulx het volgende:
https://united24media.com(...)until-late-2025-6104
[..]
Wat
Een
Toeval
Rusland heeft dus geen geld voor het opbouwen van de gebieden die ze zelf de tering in geschoten hebbenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:03 schreef MaxMark het volgende:
[ x ]
Ik ben nog getraumatiseerd van de energietransitie uut de jaren zeventig. Het was beter met een kolenkachel.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:23 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Haha, eventueel ja.Zal over dergelijke ideen binnenkort 'n onderwerp openen en niet hier bespreken, maar denk dat het over en uit is met fossiele brandstof helaas.
![]()
Die kunnen dat niet. Wij kunnen ook niet even de radar op schepen van de Royal Navy uitzetten. Kletskoek. Je kunt dat snel genoeg merken: Oekrane heeft tenslotte F-16's. Als die ineens alkemaal uit de lucht vallen dan misschien....quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Opdracht annuleren en Europese waar kopen. Levensgevaarlijk dat we met een Amerikaanse computer met vleugels het land moeten beschermen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland heeft dus geen geld voor het opbouwen van de gebieden die ze zelf de tering in geschoten hebben
quote:'Rusland wil maandag overwinning Oekrane-oorlog uitroepen’
Rusland zou zich voorbereiden om binnen enkele dagen een eenzijdige 'overwinning' in de oorlog tegen Oekrane uit te roepen.
De militaire inlichtingendienst van Kiev (GUR) stelt dat Vladimir Poetin deze aankondiging zal gebruiken om niet alleen op Oekrane, maar ook op de NAVO zijn triomf te vieren.
De Russen zouden deze 'overwinning' willen uitroepen op 24 februari 2025, precies drie jaar na het begin van de grootschalige invasie in Oekrane.
Het is echter onduidelijk of deze plannen daadwerkelijk doorgaan, vooral gezien de intense diplomatieke inspanningen onder leiding van Amerikaans president Donald Trump om de oorlog te beindigen.
Europese en Oekraense leiders vrezen dat een dergelijk vredesakkoord uiteindelijk vooral Rusland zal bevoordelen en Poetin zal belonen voor zijn agressie.
De onenigheid tussen Trump en de Oekraense president Volodimir Zelenski maakt de situatie er niet eenvoudiger op.
quote:9 minuten geleden
Trump-adviseur Mike Waltz over mineralendeal Oekrane: 'Zelenski gaat die tekenen'
De Amerikaanse adviseur Nationale Veiligheid Mike Waltz, die deel uitmaakt van het Amerikaanse onderhandelingsteam dat dinsdag de onderhandelingen met Rusland aftrapte in Moskou, verwacht dat de Oekraense president Zelenski een overeenkomst over zeldzame mineralen in het land zal tekenen.
"Kijk, dit is de kern van de zaak: president Zelensky gaat die deal ondertekenen", zegt hij op de Conservative Political Action Conference in de Verenigde Staten.
"Dat zul je op zeer korte termijn zien, en dat is goed voor Oekrane."
Buitenlandse mogendheden, waaronder de Verenigde Staten, hebben al langer belangstelling voor Oekraense mineralen.
President Trump heeft in het licht van de vredesonderhandelingen over de Oekrane-oorlog laten weten toegang te willen hebben tot Oekraense zeldzame mineralen in ruil voor Amerikaanse wapenleveranties.
Op die dag gewoon een shit-load aan drones die kant opsturen en helemaal naar Moskou. Kijken wat er dan van terecht komt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ine-oorlog-uitroepen
Maar dat wil niet zeggen dat Poetin stopt met donderstralen he
[..]
Ah, Oekrane is gedenazificeerd. Goed om te horen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja met deze mededeling kan Putin thuis komen hequote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, Oekrane is gedenazificeerd. Goed om te horen.
Poetin zou wel even binnen 3 dagen Oekrane veroveren. Heeft na 3 jaar geen kut gepresteerd. Wat een held!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kremlin kan enige vorm van humor niet worden ontzegd.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:03 schreef MaxMark het volgende:
[ x ]
beter dat trump en musk het stuur overnemen dan dat Putin binnenkomt, zo staan ze toch wel tegenover elkaarquote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:52 schreef Haags het volgende:
[..]
Poetin zou wel even binnen 3 dagen Oekrane veroveren. Heeft na 3 jaar geen kut gepresteerd. Wat een held!
Poetin moet dood.
De luchtmacht weet niet hoe een f35 werkt, maar jij blijkbaar wel. Knap!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die kunnen dat niet. Wij kunnen ook niet even de radar op schepen van de Royal Navy uitzetten. Kletskoek. Je kunt dat snel genoeg merken: Oekrane heeft tenslotte F-16's. Als die ineens alkemaal uit de lucht vallen dan misschien....
Dat is natuurlijk wel waar. De missie is grotendeels geslaagd. Niet in alles, maar wel op veel punten.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Mooi. Zijn weer extra economische impulsen voor Oekrane.quote:
Of eisen dat dezelfde F35 versie als Isral aan ons leveren vanaf nu. Die hebben alles in eigen beheer.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Opdracht annuleren en Europese waar kopen. Levensgevaarlijk dat we met een Amerikaanse computer met vleugels het land moeten beschermen.
Als zo'n killswitch zou bestaan had men gewoon alles kunnen leveren. Geen risico dat die over de grens zou worden gebruikt, want dan doen ze het heel snel niet meer.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De luchtmacht weet niet hoe een f35 werkt, maar jij blijkbaar wel. Knap!
Is het serieus zo dat er apparatuur in zit die USA kan sabboteren bij inzet?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Of eisen dat dezelfde F35 versie als Isral aan ons leveren vanaf nu. Die hebben alles in eigen beheer.
Daar lijkt het wel op. Die van Nederland staan rechtstreeks verbonden met de servers van Lockhead Martin.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is het serieus zo dat er apparatuur in zit die USA kan sabboteren bij inzet?
Nee.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is het serieus zo dat er apparatuur in zit die USA kan sabboteren bij inzet?
Tegen welke luchtmacht?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:02 schreef theunderdog het volgende:
Maak 'Europa great'. Maar nu lees ik dat Frankrijk het qua lucht-oorlog het slechts 3 dagen kan volhouden..
Hoe dan. Zelensky is toch een dictator die geen legitimiteit bezit als president van Oekrane? Hoe kan hij dan een deal tekenen?quote:
En waarom komen ze hier nu pas mee?quote:
De VS moeten nog veiligheidsgaranties geven, voor Oekraine akkoord gaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi. Zijn weer extra economische impulsen voor Oekrane.
De Yamal-leiding kan wel weer open.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe dan? NS 1 en 2 zijn voor altijd kapot en de pijpleidingen via Oekrane zie ik ook niet snel weer ik werking treden als Oekrane wordt genaaid door Trump.
Vooral weer zo'n maga-assclownquote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:15 schreef polderturk het volgende:
Deze oud-generaal is ook een agent van Poetin.
[ x ]
Dat gemekker over killerdronesquote:
Poetin heeft niks aangevallen gedurende Trump zijn administratie. Dus dat is echt flauwekul.quote:
Serieus?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Die van Nederland staan rechtstreeks verbonden met de servers van Lockhead Martin.
Anders zou het WK voetbal niet doorgaan, dat pr-feestje had gewoon effe voorrang.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin heeft niks aangevallen gedurende Trump zijn administratie. Dus dat is echt flauwekul.
nee die gaat er wel wat meer naar de US basis op Groenland sturenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:23 schreef polderturk het volgende:
Ik vraag me af wanneer Trump troepen gaat sturen om Rusland te helpen.
Vraag me af of er een Navo artikel is waarin hier voorzien wordt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die gaat er wel wat meer naar de US basis op Groenland sturen
.https://en.wikipedia.org/wiki/Pituffik_Space_Base
https://en.wikipedia.org/wiki/12th_Space_Warning_Squadron
en dat gaan ze gewoon toeeigenen
NATO / Rutte moet gewoon ondersteuning zoeken als vredestichter, langs de nieuwe grensquote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:51 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Tijd dat Netanyahu eens in de bres springt voor Oekrane.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:02 schreef PrivacyKoning het volgende:
Ben even weggeweest. Ik dictator Zelensky inmiddels opgerot ofnie?
[ afbeelding ]
ne die dictator die blijft welquote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:02 schreef PrivacyKoning het volgende:
Ben even weggeweest. Ik dictator Zelensky inmiddels opgerot ofnie?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:20 schreef PrivacyKoning het volgende:
De oekrainse en EU dictatuur moeten oprotten!! Vrijheid voor ALLE europeanen.
Welke luchtmacht is dat?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://www.lopinion.fr/i(...)iendrait-trois-jours
Stond dat ooit ter discussie dan?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne die dictator die blijft wel
Groenland/Inwonersaantalquote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:44 schreef kibo het volgende:
[..]
Vraag me af of er een Navo artikel is waarin hier voorzien wordt.
quote:In de daaropvolgende jaren bouwde de Amerikaanse defensie drie luchtmachtbases in Groenland: Narssarsuaq, Sondestrom en Thule.
Deze bases waren tijdens de Koude Oorlog bedoeld als operationele bases voor strategische bommenwerpers.
Niet zo lang Putin er zit, hopen dat hij snel dood gaatquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
In 2030 weer verkiezingen in Rusland. Misschien stemmen ze dan wel iets anders.
Ben bang dat de volgende niet veel beter gaat worden. Tenzij het volk het zat is. Tenzij het systeem instort.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet zo lang Putin er zit, hopen dat hij snel dood gaat
Dankzij de marxistische gekkies met hun woke gekte hebben we nu de MAGA downies als tegenreactie.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:30 schreef RamboDirk het volgende:
Ik ben een beetje in dubio wat ik vervelender vind. De psychose van linkse politieke correctheid of de psychose van het debielenleger van rechts onder aanvoering van bully Trump en zijn meelopers
Het aantal normale mensen lijkt een uitstervend ras in ieder geval.
Dat en hij geeft zijn leger hondenvoer te vreten, zijn staf is te geborneerd om met drones en andere moderne middelen te werken, en de karretjes met goederen moeten nog handmatig getrokken worden of ze gebruiken een ezeltje.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin had toch Parkinson of kanker?![]()
Ik denk dat ie er nog wel meer dan 10 jaar gaat zitten hoor.
En wie weet Trump ook, je weet het nooit wat er gaat gebeuren.
Maakt niet uit wat ze stemmen, Poetin wint sowieso.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
Ik voel je pijnquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat en hij geeft zijn leger hondenvoer te vreten, zijn staf is te geborneerd om met drones en andere moderne middelen te werken, en de karretjes met goederen moeten nog handmatig getrokken worden of ze gebruiken een ezeltje.
En nu doet iedereen het in zijn broek
Hij is bezig een derde mogelijk te maken.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:29 schreef sp3c het volgende:
Trump zit in zijn laatste termijn
Dus die zit nog minder dan vier jaar
Hij is ook bezig deze oorlog te beindigenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij is bezig een derde mogelijk te maken.
Dan is hij 82 toch? Ouder dan Biden president was.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kan godverdomme geen duits!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:35 schreef BlaZ het volgende:
De Duitse versie
Afgelopen keer 87% las ik.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat ze stemmen, Poetin wint sowieso.
Daar wordt openlijk verkiezingsfraude gepleegd.
Niet echt. Bovendien kan hij dat helemaal niet beslissen. Daar is een grondwetswijziging voor nodig.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit. Biden was ook ondanks zijn leeftijd nog een kwiek mannetje.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dan is hij 82 toch? Ouder dan Biden president was.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
Volgens mij is dat ook niet gebeurd.
is dat voordat ie tot Keizer van America gekroond is/?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:29 schreef sp3c het volgende:
Trump zit in zijn laatste termijn
Dus die zit nog minder dan vier jaar
De enige echte keizer van de USA was en blijft Norton.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is dat voordat ie tot Keizer van America gekroond is/?
tegen die tijd is Poetin al aan zijn 26 ste cluppie van 12.000 Noord Koreanen bezig , die steeds achtervolgt worden door doelzoekende autonome killer dronesquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat en hij geeft zijn leger hondenvoer te vreten, zijn staf is te geborneerd om met drones en andere moderne middelen te werken, en de karretjes met goederen moeten nog handmatig getrokken worden of ze gebruiken een ezeltje.
En nu doet iedereen het in zijn broek
Ik snap heel goed dat dit soort filmpjes gepost worden om het moraal hoog te houden, en Oekraine moet de vijand ook doden of eruit trappen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tegen die tijd is Poetin al aan zijn 26 ste cluppie van 12.000 Noord Koreanen bezig , die steeds achtervolgt worden door doelzoekende autonome killer drones
nee dat zie je verkeerd, killer drones die Noord Koreanen doden , die jongens hadden toch al een kut levenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat dit soort filmpjes gepost worden om het moraal hoog te houden, en Oekraine moet de vijand ook doden of eruit trappen.
Maar ik vind het allemaal niet zo heel grappig, jonge mannen die jonge mannen vermoorden. Maakt mij niet uit waar ze vandaan komen.
pfffquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat zie je verkeerd, killer drones die Noord Koreanen doden , die jongens hadden toch al een kut leven
Ik weet dat je daarvoor je ogen sluit.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Afgelopen keer 87% las ik.
Die vent hoeft niet eens te frauderen. Volgens mij is dat ook niet gebeurd.
Och, over 4 jaar is er zo weinig over van de rechtstaat, dat hij het per decreet kan beslissen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet echt. Bovendien kan hij dat helemaal niet beslissen. Daar is een grondwetswijziging voor nodig.
Ach Nederlands en Duits lijken dermate veel op elkaar dat je dit zo zouden moeten kunnen begrijpen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan godverdomme geen duits!
Wordt dit neutraal uitgelegd of wordt die positiever gebracht (ten faveure van Oekrane) dan de feitelijke situatie is?
Die heeft inmiddels op haar flikker gehad.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:41 schreef Aether het volgende:
NWS / PVV-minister Faber noemt Zelensky ‘niet democratisch gekozen'
https://nos.nl/artikel/25(...)-neemt-woorden-terugquote:Minister Faber noemt Zelensky 'niet democratisch gekozen', neemt woorden terug
Minister Faber van Asiel en Migratie heeft gezegd dat de Oekraense president Zelensky "niet democratisch gekozen" is. Later heeft ze haar uitspraken teruggenomen nadat minister Brekelmans van Defensie haar op haar gemaakte opmerkingen had aangesproken. Dit gebeurde vandaag in het Catshuis waar de wekelijkse ministerraad was.
Hah! Hier hoort een les van de Sam o'Nella Academy bij!!!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De enige echte keizer van de USA was en blijft Norton.
[ afbeelding ]
Edit: verdomme, deze vent was vast een betere president geweest dan oom Donald. Riep geen enorm achterlijke dingen en had zelfs wat innovatieve ideeen.![]()
Ja, en teruggetrokken. Maar ondertussen is het wel weer gezegd. En dat is echt niet per ongeluk gegaan hoor.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die heeft inmiddels op haar flikker gehad.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-neemt-woorden-terug
Dat is gewoon feitenvrij gelul natuurlijk. De VS blijft een federatie van staten en een president die zichzelf per decreet benoemt tot alleenheerser kan op een implosie van die federatie rekenen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Och, over 4 jaar is er zo weinig over van de rechtstaat, dat hij het per decreet kan beslissen.
Dit is het post truth tijdperk he.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is gewoon feitenvrij gelul natuurlijk. De VS blijft een federatie van staten en een president die zichzelf per decreet benoemt tot alleenheerser kan op een implosie van die federatie rekenen.
autonome drones zullen een staakt het vuren continue verstoren, je weet niet van wie ze zijn en waar ze vandaen komen, lijken allemaal op elkaarquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:52 schreef Alpha0 het volgende:
Wat vinden jullie van het volgende truukje om Rusland uit Oekrane te jagen:
Europese landen gaan de Oekraense grens met Rusland militair bewaken en proberen gevechten zoveel mogelijk te vermijden. Hierdoor is Russische leger in Oekrane gescheiden van hun leger in Rusland waardoor het Oekraense leger het Russische leger in Oekrane in de pak kan hakken.
Omdat Rusland het niet toe gaat staanquote:
Westerse landen zouden ook een no-fly zone boven Oekrane in kunnen stellen. Ook relatief veilig, en een luchtoverwicht zou het voor Oekrane een stuk makkelijker maken.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:52 schreef Alpha0 het volgende:
Wat vinden jullie van het volgende truukje om Rusland uit Oekrane te jagen:
Europese landen gaan de Oekraense grens met Rusland militair bewaken en proberen gevechten zoveel mogelijk te vermijden. Hierdoor is Russische leger in Oekrane gescheiden van hun leger in Rusland waardoor het Oekraense leger het Russische leger in Oekrane in de pak kan hakken.
Het Russische volk is niet in staat om een fatsoenlijke leider te kiezen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
Ah een dubbel dubbel spion.quote:
Samen de overwinning over Oekrane vieren. Over een tijdje is de rest van Europa aan de beurt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:04 schreef Discombobulate het volgende:
Trump gaat dus naar de 9 mei parade Moskou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |