Terwijl Kherson dan eigenlijk weer heel goed is afgehandeld.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat de Russen de lijn van Izjoem van Vovtsjansk (of Voltsjansk) zijn kwijtgeraakt is de grootste militair strategische blunder van Poetin en de Russische generaals. Al in mei 2022 wezen de militaire analisten erop dat deze lijn onvoldoende verdedigd werd met maar slechts drie bataljons.
Toen werd al duidelijk dat als Severodonetsk en Lisitsjansk zou worden veroverd, dat dan veel baltaljons konden worden overgeheveld, omdat dan het front een heel stuk bekort zou worden. Op 1 juli 2022 was Lisitsjansk inderdaad veroverd door de Russen, en de frontlijn een heel stuk korter.
Maar wat deed Poetin. Hij gaf op papier zijn troepen een rustpauze, maar hij liet ondertussen die cruciale troepen verplaatsen naar het Khersonfront i.p.v. de lijn Izjoem - Vovtsjansk. Een blunder van jewelste.
Wat ook weer de navo heeft wakker gemaakt om defensie materieel bij te bouwen, troepenmachten te laten vergroten en ipv van op defensie te bezuinigen, meer te budgetteren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je versimplicifeert een en ander behoorlijk. Dan moeten we wat meer de details in.
Laten we even vooropstellen dat Kiev ook bijna was gevallen, maar blijkbaar - en wat weten we nu pas- hebbben de Amerikanen in allerijl nog antitankwapens en manpads geleverd alvorens Kiev onder vuur werd genomen. De Russen hadden in Hostomel al voet aan de grond. Maar het is de UA-strijdkrachten nipt gelukt om de Russen te ontzetten. In het Oosten ging het de eerste dagen enorm snel, zie de kaartje van uur-tot-uur om te zien hoe de invasie verliep. Maar daar liepen de Russen vast in o.a Marioepol door heldhaftig verzet door onder andere het azov-bataljon. Poetin had vervolgens te maken met een bevolking die nog niet klaar was voor oorlog, en veel oude meuk was niet in combattante staat. Maar we zien inmiddels dat de oorlogsmachine aardig op gang is gekomen.
En laten we eerlijk zijn: de Russen vecht niet alleen tegen Oekraiene, maar ook tegen de NAVO. Een significant deel van onze wapens uit de EU hebben wij geleverd.
Heb ik ook helemaal nergens lopen ontkennen he, ik was nb. een van degenen die zei dat lastdieren hun nut in elke oorlog hebben bewezen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:17 schreef ExTec het volgende:
Ontken je dat er paarden ingezet worden?
Je bent gewezen op een onzin post en nu ga je allerlei kulsmoezen ophangen.quote:Het gaat natuurlijk om een teneur vaststellen. En die teneur veranderd niet als 1 of meerdere plaatjes niet goed zijn.
Tenzij jij hier gewoon keihard wil stellen: nee, zijn geen paarden is werkelijk allemaal niet echt.
Mag je kiezen.
Als je je aangesproken voelt (ik schreef "sommigen") zal het wel een reden hebben lijkt me.quote:Neehoor.
Jij verwijt mij toch dat het kwartje niet valt?
Hear hearquote:Op donderdag 13 februari 2025 12:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
En dit soort naief geneuzel is exact de reden dat we in de hoek zijn gezet.
Het valt allemaal wel mee want bejaarden, scheppen, wapens uit 1800, Rusland hangt in de touwen, Rusland staat op instorten, Ben Hur wagentjes en weet ik wat voor bagatelliserende retoriek er continu gebezigd werd. En zelfs nu er verschillende inlichtingendiensten de noodklok nog harder luiden wil het kwartje nog steeds niet vallen bij sommigen.
Een lesje geschiedenis : bij de Duitse oorlogsmachine denken veel mensen aan een volledig gemechaniseerde strijdkracht. Ze gebruikten vooral paarden en ezels..heeft ze geen windeieren gelegd.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik ook helemaal nergens lopen ontkennen he, ik was nb. een van degenen die zei dat lastdieren hun nut in elke oorlog hebben bewezen.
Als je even terug leest kun je iets over "Ben Hur wagentjes" lezen en wie postte hier ook alweer heel triomfantelijk een AI gegenereerd plaatje? Juist ja.
ExTec in NWS / Oorlog in Oekrane #1080 Precious Bodlily Metals
[..]
Je bent gewezen op een onzin post en nu ga je allerlei kulsmoezen ophangen.
[..]
Als je je aangesproken voelt (ik schreef "sommigen") zal het wel een reden hebben lijkt me.
Wel werkwoorden vervoegen he. Je spreekt toch geen Russisch hequote:Op donderdag 13 februari 2025 13:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, wat altijd naadloos samen valt met wat het kremlin vindt. Zal wel dat "onafhankelijke denken" zijn waar iedereen het over heeft.
Dat is vooral een groupthink. Ik hoor alleen Rutte en die Estse dame daarover. Macron en Scholz hoor ik niet pleiten over een wapenwedloop.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vraag je liever af waarom Rutte 2% al niet meer genoeg vindt en inlichtingendiensten steeds meer hun zorgen uiten. Dat doen ze vast op basis van de berichten die verschijnen in de media en omdat het "de Russen toch niet lukt"...
Dit zijn propaganda filmpjes.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:17 schreef skysherrif het volgende:
Voor de gene die niet alles dagelijks bekijken.
Dit is hoe Rusland al 2 maanden aanvalt.
[ x ]
Dit is geen incident, dit is voor 90% hoe hun aanvallen eruitzien (inclusief, busjes en motors) de andere 10% zijn gepatnserde voertuigen Tanks/APCs/Ifvs whatever.
Scherp inzetten en alle kaarten meteen uit handen geven zijn hele verschillende dingen. Met die tarievenongein van hem kun je nog zeggen dat hij "hoog inzet", hoewel ook dat betwistbaar is, maar in dit geval zie ik dat totaal niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Scherp inzetten, paniek zaaien, reactie uitlokken.
Propaganda kan ook de waarheid zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit zijn propaganda filmpjes.
Dank dank.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn complimenten voor deze post, ik meen het.
Binnenkort hebben Merz in plaats van Scholz. Geen idee of dat wat verandert.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is vooral een groupthink. Ik hoor alleen Rutte en die Estse dame daarover. Macron en Scholz hoor ik niet pleiten over een wapenwedloop.
Frankrijk heeft atoomwapens. Die hoeven dat niet te doen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is vooral een groupthink. Ik hoor alleen Rutte en die Estse dame daarover. Macron en Scholz hoor ik niet pleiten over een wapenwedloop.
Kan. Waarom niet. Waarom wel.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:25 schreef kurk_droog het volgende:
Ik ben wel voor Oekrane richting eu te duwen. Ze hebben geen Navo nodig voor veiligheid. Iedereen vergeet dat de eu zijn eigen artikel 5 heeft die veel harder is.
Slechte propaganda dan. Normale auto's blaas je toch wel op met een cobra6, waarom heb je dan een manpad, stinger of abrams nodig? Veel te zwaar man...quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi om tegengewicht te lezen over dat Europa zwak is. Europa heeft last van bureaucratie en interne verdeeldheid. Maar is economisch en industrieel veel sterker dan Rusland.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Europa heeft juist een hele sterke defensie industrie en er is ook nog Zuid Korea als alternatief voor de VS. Ook is de stelling dat Rusland heel Europa wel even totaal zal vernietigen lachwekkend gezien hoe weinig ze in drie jaar hebben veroverd tegen een enorme prijs. Ik schat Polen's leger op dit moment al hoger in. Daarnaast heeft Frankrijk een strike first doctrine met kernwapens dus als Poetin dit alleen maar probeert veranderen Moskou en St Petersburg in rokende puinhopen.
Nederland + Vlaanderen is al economisch groter dan ruzzia.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooi om tegengewicht te lezen over dat Europa zwak is. Europa heeft last van bureaucratie en interne verdeeldheid. Maar is economisch en industrieel veel sterker dan Rusland.
Als we onze productie opschroeven, kunnen we veel wapens aan Oekrane (Scalp, Taurus, Leopard etc. etc.).
Je begrijpt zelf ook wel dat Rusland geen ezels of paarden hoeft in te zetten voor logistieke verplaatsingen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Propaganda kan ook de waarheid zijn.
De sportievere Duitser pakte ook nogal eens de fietsquote:Op donderdag 13 februari 2025 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een lesje geschiedenis : bij de Duitse oorlogsmachine denken veel mensen aan een volledig gemechaniseerde strijdkracht. Ze gebruikten vooral paarden en ezels..heeft ze geen windeieren gelegd.
Niet dat jij die les nodig hebt, maar goed
Merz heeft al aangegeven de Taurus te willen leveren. Die lijkt wel wat doortastender dan Scholz.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Binnenkort hebben Merz in plaats van Scholz. Geen idee of dat wat verandert.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Boltonquote:
Een kalende man naar een wat minder kalende man.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Binnenkort hebben Merz in plaats van Scholz. Geen idee of dat wat verandert.
Mijn punt is dat propaganda propaganda is als het sturend wordt gebruikt. Dat is hier het geval, alsof Rusland alleen maar paarden en ezels heeft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf ook wel dat Rusland geen ezels of paarden hoeft in te zetten voor logistieke verplaatsingen.
Ik denk dat je zelf slim genoeg bent om dat ook wel in te zien, je bent de realiteit denk ik niet verloren.
Ik denk dat jij vooral de slagkracht van West Europa overschat.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heeft rusland nog over dan na het hele gekloot in ukraine? Ze vragen zelfs om kamelen en paarden... Mochten de russen ooit het in hun hoofd halen een EU land aan te vallen, is het wel klaar.
Ik denk dat jij de kracht van rusland overschat.
Mwuah die maakten weer de fout om er een handjevol panthers en Tigers van te maken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:44 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De sportievere Duitser pakte ook nogal eens de fiets
Sterke reactie waarbij alle punten van Bolton weerlegd worden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bolton![]()
Die wil het liefste een totale derde wereldoorlog. Die geilt zo op oorlog die man.
Economisch in termen van aantal dollars wel. Alleen kun je met een dollar in RUS 3 x meer dan in het duurdere Nederland of Belgie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nederland + Vlaanderen is al economisch groter dan ruzzia.
Ik snap ook echt niet waarom Europa niet al heel snel de spierballen heeft laten zien aan rusland. gtfo putler, zuig je moeder, hier staan wij en we pikken je getrol niet langer [*insert mega investeringen in onafhankelijke wapenindustrie en legers*]
Ja, arbeid is veel goedkoper in Rusland. Maar in Rusland zijn ze natuurlijk ook afhankelijk van buitenlands staal, buitenlandse elektronica, chips etc. Dus het voordeel gaat niet altijd op.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economisch in termen van aantal dollars wel. Alleen kun je met een dollar in RUS 3 x meer dan in het duurdere Nederland of Belgie.
Anyway. Het heeft geen zin om ze voor schut te zetten of te kleineren, het ander uiterste is om te zeggen dat ze in staat zijn om over 6 maanden Roermond of Madrid te veroveren. Dat zullen ze ook niet kunnen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mijn punt is dat propaganda propaganda is als het sturend wordt gebruikt. Dat is hier het geval, alsof Rusland alleen maar paarden en ezels heeft.
Zelfs als dat het geval is zegt dat nog niet zo veel.
Niet gezien, maar zou kunnen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
De lada nivas die worden omgebouwd tot Mad max shturm ladas worden gebouwd tot in centraal azie aan toe om naar het front te worden gestuurd, massaal ook gedeeld op russische kanalen. Verder allemaal propaganda.
Dit is wel zo ja.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economisch in termen van aantal dollars wel. Alleen kun je met een dollar in RUS 3 x meer dan in het duurdere Nederland of Belgie.
Bolton is door Trump de deur gewezen. Die Bolton?quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bolton![]()
Die wil het liefste een totale derde wereldoorlog. Die geilt zo op oorlog die man.
Ja die ja.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bolton is door Trump de deur gewezen. Die Bolton?
Omdat rusland in principe genoeg gepantserde voertuigen hebben die in dit terrein sneller is dan een LADA, behendiger en bovnedien veel veiliger.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet gezien, maar zou kunnen.
Maar is dat allemaal zo gek dan? Datje snel zoekt naar goedkope oplossingen die veel effect veroorzaken? We lachen toch ook de Oekraieners niet uit toen ze MLAWS op buggy's hadden gemonteerd om aan te vallen?
Ja eens hoor maar dat krijg je nou eenmaal in zo'n conflict. Het was echt niet anders tussen de russen engelsen Amerikanen Duitsers etc.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Anyway. Het heeft geen zin om ze voor schut te zetten of te kleineren, het ander uiterste is om te zeggen dat ze in staat zijn om over 6 maanden Roermond of Madrid te veroveren. Dat zullen ze ook niet kunnen.
De waarheid ligt zoals bijna altijd, ergens in het midden. Paarden/ezels <--------(waarheid)-------->RUS in staat take over EU
Het is vooral bij de wil van de laffe politici. De scholzen enzo.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat jij vooral de slagkracht van West Europa overschat.
Ik zeg toch niet dat het een weerlegging is van zijn punten, dat heb ik nooit beweerd. Misschien ben ik het er wel mee eens.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sterke reactie waarbij alle punten van Bolton weerlegd worden.
Door Trump de deur gewezen worden is dan wel weer positief.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bolton is door Trump de deur gewezen. Die Bolton?
Het was een retorische vraag. Je weet dat Bolton betrokken was bij zijn impeachment en dat dat weer ging over het dwingen van Oekrane om mee te werken naar onderzoek van de Bidens.quote:
Op zich waar wat je schrijft, behalve dat we ook van het dogma af moeten dat we technologisch op hen voor lopen. Ik denk dat we onderhand wel equal zijn aan elkaar. We zouden natuurlijk wel de Russen moeten kunnen overruelen bij een totale inzet van al onze middelen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is wel zo ja.
Maar dan nog, europa heeft meer inwoners, is economisch beter en technologisch verder. Er moet alleen nog meer op defensie worden geconcentreerd dan we nu doen en zelf produceren zodat we onafhankelijk zijn van nukken van gekkies.
Bolton is een echte Amerikaanse havik, dat staat wel vast. De man is alleen niet gek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Door Trump de deur gewezen worden is dan wel weer positief.
De enige mensen die niet door hem de deur gewezen worden zijn dictators en hielenlikkers.
Ja hoor, dat weet ik, maar ik had het over Bolton en niet Trump. Het is niet de ene groep tegen de andere h? Mensen zijn allemaal heel verschillend.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het was een retorische vraag. Je weet dat Bolton betrokken was bij zijn impeachment en dat dat weer ging over het dwingen van Oekrane om mee te werken naar onderzoek van de Bidens.
Bolton was te redelijk voor Trump. Dat zegt eigenlijk alles.
Probleem is nu dat het lijkt door te schieten (sommige haviken althans) naar een nieuwe wapenwedloop. Als Rusland serieus plannen maakt om verder te gaan dan moeten we iets. Wat weet ik niet, want dat ligt allemaal niet zo eenvoudig.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja eens hoor maar dat krijg je nou eenmaal in zo'n conflict. Het was echt niet anders tussen de russen engelsen Amerikanen Duitsers etc.
Wat is je punt?quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
De lada nivas die worden omgebouwd tot Mad max shturm ladas worden gebouwd tot in centraal azie aan toe om naar het front te worden gestuurd, massaal ook gedeeld op russische kanalen. Verder allemaal propaganda.
Je zit de zaak simpelweg om te draaien.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Klinkt als verstandig beleid om een crisis te initiren terwijl je geen wapens hebt en daardoor noodgedwongen met lapmiddelen en handig knutselwerk de confrontatie met Rusland aan moet gaan.
Zou je zonder wapens niet beter gewoon je grote bek kunnen houden?
En waarom zetten wij berhaupt Nederlandse levens op het spel voor Oekrane?
Er is hier geen crisis, er is een crisis in Oekrane. Sommigen van jullie doen er werkelijk alles aan om die crisis ook hierheen te halen.
Estland houdt de moed erin.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:00 schreef egayalS het volgende:
Over oa meerdere punten wat hier besproken wordt.
Buitenlandminister Estland: ‘De nieuwe regering van de VS is heel beslist, Trump wil vrede’
https://www.volkskrant.nl(...)-wil-vrede~b5c41e0f/
Donald Trump kan de ‘Churchill van onze tijd’ worden door een vredesakkoord te sluiten tussen Oekrane en Rusland, zegt Margus Tsahkna, minister van Buitenlandse Zaken van Estland. Terwijl velen in Europa zich grote zorgen maken over de betrouwbaarheid van de nieuwe Amerikaanse president, is Tsahkna voorzichtig optimistisch.
Trump wil vrede, zegt hij, en begrijpt dat een duurzame vrede alleen tot stand kan komen als Oekrane sterk is en voldoende veiligheidsgaranties krijgt.
Vooral dat Rusland geen imperialistische doelen heeft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:51 schreef Discombobulate het volgende:
John Maersheimer heeft het wel aardig goed voorspeld, ook voor al voor 2022.
Hulp aan iemand die verdrinkt tegen de hoofdprijs verkopen is niet iets om trots op te zijn, maar je kunt in ieder geval wel zeggen dat je een goede deal binnengesleept hebt. Had Europa ook kunnen doen, gemiste kans (gelukkig).quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:23 schreef oheng het volgende:
Die Trump is wel een meester onderhandelaar zeg.
Een plan dat hij maakte toen hij in dienst van Trump was. Overigens hebben ze in de VS altijd wel wat van dat soort plannen klaarliggen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:56 schreef Discombobulate het volgende:
Dat Bolton te redelijk was voor Trump betekend niet dat het niet een ontzettende warmonger is. Met z'n Venezuela plannen en weet ik veel wat.
Moet zeggen dat deze cijfers me wat tegenvallen. Aan de andere kant is dit actief personeel dus is wat vertekend beeldquote:Op donderdag 13 februari 2025 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat je het formaat van het Russische leger onderschat, en de slagkracht van Europa overschat.
En daarbij hebben we het meeste wat we hadden inmiddels naar Oekrane gestuurd. Als je denkt dat Europa Rusland kan hebben zonder hulp van de VS heb je echt geen flauw idee waar je het over hebt:
[ afbeelding ]
Klopt. Alleen Finland al kan 1 miljoen soldaten mobiliseren indien nodig.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:12 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Moet zeggen dat deze cijfers me wat tegenvallen. Aan de andere kant is dit actief personeel dus is wat vertekend beeld
Is ze al warmonger genoemd?quote:
Jezus gast, verdiep je in de materie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jezus gast.
https://en.wikipedia.org/wiki/Galileo_(satellite_navigation)
Ik ga er toch vanuit dat de experts iets beter op de hoogte zijn en beter advies geven dan iemand die via het nieuws en internet het een en ander meekrijgt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
En dit soort naief geneuzel is exact de reden dat we in de hoek zijn gezet.
Het valt allemaal wel mee want bejaarden, scheppen, wapens uit 1800, Rusland hangt in de touwen, Rusland staat op instorten, Ben Hur wagentjes en weet ik wat voor bagatelliserende retoriek er continu gebezigd werd. En zelfs nu er verschillende inlichtingendiensten de noodklok nog harder luiden wil het kwartje nog steeds niet vallen bij sommigen.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik ook helemaal nergens lopen ontkennen he, ik was nb. een van degenen die zei dat lastdieren hun nut in elke oorlog hebben bewezen.
Als je even terug leest kun je iets over "Ben Hur wagentjes" lezen en wie postte hier ook alweer heel triomfantelijk een AI gegenereerd plaatje? Juist ja.
ExTec in NWS / Oorlog in Oekrane #1080 Precious Bodlily Metals
[..]
Je bent gewezen op een onzin post en nu ga je allerlei kulsmoezen ophangen.
Je quote mij.quote:Als je je aangesproken voelt (ik schreef "sommigen") zal het wel een reden hebben lijkt me.
Ontwikkelingssamenwerking stop zetten, bijstandsuitkeringen versoberen en gaan met die banaan. Al die bijstandsmoedertjes en in Afrika aktieve NGO's gaan ons niet tegen de Russen beschermen, dus die mogen per direct van het politieke prioriteitenlijstje af.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Probleem is nu dat het lijkt door te schieten (sommige haviken althans) naar een nieuwe wapenwedloop. Als Rusland serieus plannen maakt om verder te gaan dan moeten we iets. Wat weet ik niet, want dat ligt allemaal niet zo eenvoudig.
Maar domweg 4/5 % gaan uitgeven aan defensie om het Poetin fractioneel lastiger te maken (prestige kwestie) is ongeveer het domste wat we kunnen doen. Dan moet je zoveel saneren dat er toe kan leiden dat de economie verslechter en leidt tot een fall of the EU. Frankrijk, Italie, het staat er allemaal niet goed voor.
Het wordt alleen voor burgerdoeleinden gebruikt. Dat betekent niet dat het niet ook voor militaire doeleinden gebruikt kan worden. Daar wordt al aan gewerktquote:Op donderdag 13 februari 2025 14:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Jezus gast, verdiep je in de materie.
Galileo is geen militair maar een civiel satellietsysteem.
Ongelofelijk wat een gebrek aan kennis.
Wat boeit iemand wat iemand uit Estland vindt? Mijn hemel.quote:
Mensen in de bijstand kan je verplichten in de defensie industrie te werken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:39 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ontwikkelingssamenwerking stop zetten, bijstandsuitkeringen versoberen en gaan met die banaan. Al die bijstandsmoedertjes en in Afrika aktieve NGO's gaan ons niet tegen de Russen beschermen, dus die mogen per direct van het politieke prioriteitenlijstje af.
Ontwikkelingsamenwerking is ook niet zoveel meer omdat er al bezuinigingen zijn ingeboekt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:39 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ontwikkelingssamenwerking stop zetten, bijstandsuitkeringen versoberen en gaan met die banaan. Al die bijstandsmoedertjes en in Afrika aktieve NGO's gaan ons niet tegen de Russen beschermen, dus die mogen per direct van het politieke prioriteitenlijstje af.
Ik ben het een keer met je eens.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:50 schreef Nyamuk het volgende:
Backstabbing is gewoon verraad. Althans zo ziet de rest van de wereld dit. En daarmee sneuvelt de Amerikaanse geloofwaardigheid wederom.
Maar daar had je het niet over. Je had het over "een GPS systeem".quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Jezus gast, verdiep je in de materie.
Galileo is geen militair maar een civiel satellietsysteem.
Ongelofelijk wat een gebrek aan kennis.
Voortaan die doelpalen maar laten staan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:17 schreef Bassie48 het volgende:
Europa heeft niet eens een eigen GPS-systeem.
Ze zit er ook bij als een rasechte pleaser.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:43 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Alsof iemand dat poppetje serieus neemt
Mensen in de bijstand (excuus aan sommigen hier) dikwijls ook niet de beste mensen als het gaat om het bouwen van geavanceerde apparatuur.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Mensen in de bijstand kan je verplichten in de defensie industrie te werken.
Maar het is een NAVO land, dus wat wil Rusland doen? NAVO is verschrikkelijk gevaarlijk voor ze, zeggen ze.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:53 schreef phpmystyle het volgende:
Estland is serieus gevaarlijk bezig met haar militante opstelling. Vooral voor zichzelf, zij delen een lange grensstrook met Rusland.
Ik weet serieus niet of hen hulp toekomt als Rusland hybride aanvalt als USA het laat afweten, en de osptelling van Duitsland en Frankrijk op z'n zachts gezegd nogal ambivalent is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar het is een NAVO land, dus wat wil Rusland doen? NAVO is verschrikkelijk gevaarlijk voor ze, zeggen ze.
De butthurt belters wanen zichzelf veilig onder de NAVO-deken. Hopelijk komt die Kaja Kallas van en koude kermis thuis en zal Rusland in de toekomst een SMO in Estland aankondingen om de Russische minderheid te beschermen aldaar.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:53 schreef phpmystyle het volgende:
Estland is serieus gevaarlijk bezig met haar militante opstelling. Vooral voor zichzelf, zij delen een lange grensstrook met Rusland.
Dat is weer het ander uiterste. Ik wil vooral GEEN oorlog.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:03 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De butthurt belters wanen zichzelf veilig onder de NAVO-deken. Hopelijk komt die Kaja Kallas van en koude kermis thuis en zal Rusland in de toekomst een SMO in Estland aankondingen om de Russische minderheid te beschermen aldaar.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben het een keer met je eens.
Jij wil graag een oorlog met Rusland? Hoe noem je dat ook alweer, oorloghitser?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:03 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De butthurt belters wanen zichzelf veilig onder de NAVO-deken. Hopelijk komt die Kaja Kallas van en koude kermis thuis en zal Rusland in de toekomst een SMO in Estland aankondingen om de Russische minderheid te beschermen aldaar.
Ja, dat zou jij wel leuk vinden h. Hoe krijg je het uit je toetsenbordquote:Op donderdag 13 februari 2025 15:03 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
"Hou me tegen jongens! Hou me tegen!"quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar het is een NAVO land, dus wat wil Rusland doen? NAVO is verschrikkelijk gevaarlijk voor ze, zeggen ze.
Weten we ook weer welke user we niet serieus hoeven te nemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen in de bijstand (excuus aan sommigen hier) dikwijls ook niet de beste mensen als het gaat om het bouwen van geavanceerde apparatuur.
Ik denk dat de NAVO weinig kan doen als Rusland de Baltische staten aan valt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet serieus niet of hen hulp toekomt als Rusland hybride aanvalt als USA het laat afweten, en de osptelling van Duitsland en Frankrijk op z'n zachts gezegd nogal ambivalent is.
De NAVO grens begint wmb ook pas bij Polen.
Vroeger was het 't idee dat de Balten en Europeanen een korte periode stand zouden moeten houden. Waarna de Amerikanen zouden komen om de Russen naar hun grootje te bombarderen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat de NAVO weinig kan doen als Rusland de Baltische staten aan valt.
Rusland heeft een gigantisch strategisch voordeel wat betreft de logistieke lijnen.
Enige wat ze dan kunnen doen is Rusland op een andere plek aanvallen zodat die hun troepen uit de Baltische staten weg moeten halen.
Het is aantoonbaar nep. Maar he, als jij graag in dat soort propaganda trapt is verder niet echt mijn probleem. Ik zal het wel blijven benoemen als je weer eens onzin post.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:34 schreef ExTec het volgende:
Ah, nu gaan we het over een plaatje hebben wat al dan niet nep is.
Zit je weer eens stuk?
Niet alleen jou. Maar goed, zelfs jij zou moeten begrijpen dat mijn post redelijk algemeen van aard was. Dat je weer als een bok op de haverkist springt zegt wel iets over jouw gemoedstoestand.quote:Je quote mij.
Je bent aan het wezelen, niks meer, niks minder.quote:Maar ik zal het ff herhalen: wat jij bij elkaar fantaseert qua conclusies die ik daar dan zogenaamd aan verbind, komt op jouw conto, niet het mijne.
Ik kan er niks aan doen dat jij bij elkaar fantaseert dat ik deze of gene dreiging blijkbaar niet serieus neem omdat ik plaatjes van paarden en kamelen post.
Uhu. Die dappere houding van Estland past hen daarom ook niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat de NAVO weinig kan doen als Rusland de Baltische staten aan valt.
Rusland heeft een gigantisch strategisch voordeel wat betreft de logistieke lijnen.
Enige wat ze dan kunnen doen is Rusland op een andere plek aanvallen zodat die hun troepen uit de Baltische staten weg moeten halen.
Rare tweet dit. Zelensky heeft helemaal niks te zeggen of Trump en Poetin wel of niet met elkaar gaan praten.quote:
Jongen, we praatten over de staat van de Europese defensietechnologie niet over een routebepalingssysteem voor henk & ingrid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar daar had je het niet over. Je had het over "een GPS systeem".
quote:Op de valreep? Duitsland levert 6.000 supermoderne bijna niet te onderscheppen kamikazedrones aan Oekrane
Aangepast: 3 uur geledenVandaag, 11:30in Buitenland
Duitsland levert nog dit jaar aan Oekrane 6.000 supermoderne kamikazedrones die tanks en commandoposten kunnen aanvallen.
Hij heeft het over accept, niet over het voorkomen van. Dus ze kunnen best praten, maar daar gaat Oekrane niet mee akkoord als er van alles word beslist zonder Oekrane.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rare tweet dit. Zelensky heeft helemaal niks te zeggen of Trump en Poetin wel of niet met elkaar gaan praten.
Hij moet de outcome van die gesprekken niet accepteren als hij er zelf niet bij betrokken wordt.
Ik heb trouwens het vermoeden dat Mark bij dit soort bewegingen, op de achtergrond nauw betrokken is.
Maar het touwtrekken is in ieder geval begonnen.
Ik denk niet dat Mark hierbij betrokken wordt. Ik denk serieus dat hij op hetzelfde moment wordt genformeerd als jij en ik dat worden. Per Xquote:Op donderdag 13 februari 2025 15:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rare tweet dit. Zelensky heeft helemaal niks te zeggen of Trump en Poetin wel of niet met elkaar gaan praten.
Hij moet de outcome van die gesprekken niet accepteren als hij er zelf niet bij betrokken wordt.
Ik heb trouwens het vermoeden dat Mark bij dit soort bewegingen, op de achtergrond nauw betrokken is.
Maar het touwtrekken is in ieder geval begonnen.
Dit jaar nog wel. Met kerst?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:39 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)edrones-aan-oekraine
[..]
Yikes man, Galileo is accurater dan het Amerikaanse civiele gps. Ik weet niet hoe het zit met de militaire variant verder, Galileo is nooit ontworpen voor militair gebruik. Betekent niet dat het er niet voor gebruikt kan worden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:36 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Jongen, we praatten over de staat van de Europese defensietechnologie niet over een routebepalingssysteem voor henk & ingrid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |