abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216664611
europa zit nu in een uiterst lastige maar compleet verdiende situatie. als er vrede zou komen dan is dat dus met terreinverlies in oekraïne aan gebieden die al door de russen zijn bezet, en grondstofwinning ten gunste van de amerikanen.

als europa nou allang haar zaakjes voor mekaar had wat betreft militaire capaciteit dan was het niet zover gekomen. dit was een decennium of twee geleden al te voorzien. dit mag nooit meer gebeuren.
pi_216664613
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 13:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Klinkt als verstandig beleid om een crisis te initiëren terwijl je geen wapens hebt en daardoor noodgedwongen met lapmiddelen en handig knutselwerk de confrontatie met Rusland aan moet gaan.

Zou je zonder wapens niet beter gewoon je grote bek kunnen houden?

En waarom zetten wij überhaupt Nederlandse levens op het spel voor Oekraïne?

Er is hier geen crisis, er is een crisis in Oekraïne. Sommigen van jullie doen er werkelijk alles aan om die crisis ook hierheen te halen.
Je zit de zaak simpelweg om te draaien.
Poetin/Rusland zag/ziet een zwak Europa en maakt daar simpelweg gebruik van.
Het is niet opeens dat ze deze mening en methode gaan veranderen, ofzo.
pi_216664633
Over oa meerdere punten wat hier besproken wordt.

Buitenlandminister Estland: ‘De nieuwe regering van de VS is heel beslist, Trump wil vrede’
https://www.volkskrant.nl(...)-wil-vrede~b5c41e0f/
Donald Trump kan de ‘Churchill van onze tijd’ worden door een vredesakkoord te sluiten tussen Oekraïne en Rusland, zegt Margus Tsahkna, minister van Buitenlandse Zaken van Estland. Terwijl velen in Europa zich grote zorgen maken over de betrouwbaarheid van de nieuwe Amerikaanse president, is Tsahkna voorzichtig optimistisch.

Trump wil vrede, zegt hij, en begrijpt dat een duurzame vrede alleen tot stand kan komen als Oekraïne sterk is en voldoende veiligheidsgaranties krijgt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216664662
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:00 schreef egayalS het volgende:
Over oa meerdere punten wat hier besproken wordt.

Buitenlandminister Estland: ‘De nieuwe regering van de VS is heel beslist, Trump wil vrede’
https://www.volkskrant.nl(...)-wil-vrede~b5c41e0f/
Donald Trump kan de ‘Churchill van onze tijd’ worden door een vredesakkoord te sluiten tussen Oekraïne en Rusland, zegt Margus Tsahkna, minister van Buitenlandse Zaken van Estland. Terwijl velen in Europa zich grote zorgen maken over de betrouwbaarheid van de nieuwe Amerikaanse president, is Tsahkna voorzichtig optimistisch.

Trump wil vrede, zegt hij, en begrijpt dat een duurzame vrede alleen tot stand kan komen als Oekraïne sterk is en voldoende veiligheidsgaranties krijgt.
Estland houdt de moed erin.
  donderdag 13 februari 2025 @ 14:05:20 #255
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216664696
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 13:51 schreef Discombobulate het volgende:
John Maersheimer heeft het wel aardig goed voorspeld, ook voor al voor 2022.
Vooral dat Rusland geen imperialistische doelen heeft.
pi_216664731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 13:23 schreef oheng het volgende:
Die Trump is wel een meester onderhandelaar zeg.
Hulp aan iemand die verdrinkt tegen de hoofdprijs verkopen is niet iets om trots op te zijn, maar je kunt in ieder geval wel zeggen dat je een goede deal binnengesleept hebt. Had Europa ook kunnen doen, gemiste kans (gelukkig).
pi_216664753
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 13:56 schreef Discombobulate het volgende:
Dat Bolton te redelijk was voor Trump betekend niet dat het niet een ontzettende warmonger is. Met z'n Venezuela plannen en weet ik veel wat.
Een plan dat hij maakte toen hij in dienst van Trump was. Overigens hebben ze in de VS altijd wel wat van dat soort plannen klaarliggen.
pi_216664780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik denk dat je het formaat van het Russische leger onderschat, en de slagkracht van Europa overschat.

En daarbij hebben we het meeste wat we hadden inmiddels naar Oekraïne gestuurd. Als je denkt dat Europa Rusland kan hebben zonder hulp van de VS heb je echt geen flauw idee waar je het over hebt:

[ afbeelding ]
Moet zeggen dat deze cijfers me wat tegenvallen. Aan de andere kant is dit actief personeel dus is wat vertekend beeld
pi_216664796
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:12 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Moet zeggen dat deze cijfers me wat tegenvallen. Aan de andere kant is dit actief personeel dus is wat vertekend beeld
Klopt. Alleen Finland al kan 1 miljoen soldaten mobiliseren indien nodig.
  Forum Admin donderdag 13 februari 2025 @ 14:19:42 #261
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216664879
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Is ze al warmonger genoemd?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216664952
quote:
[ x ]
Daar hebben we het al. Doei Trump ^p^
pi_216665057
quote:
Jezus gast, verdiep je in de materie.
Galileo is geen militair maar een civiel satellietsysteem.

Ongelofelijk wat een gebrek aan kennis.
pi_216665066
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
En dit soort naief geneuzel is exact de reden dat we in de hoek zijn gezet.

Het valt allemaal wel mee want bejaarden, scheppen, wapens uit 1800, Rusland hangt in de touwen, Rusland staat op instorten, Ben Hur wagentjes en weet ik wat voor bagatelliserende retoriek er continu gebezigd werd. En zelfs nu er verschillende inlichtingendiensten de noodklok nog harder luiden wil het kwartje nog steeds niet vallen bij sommigen.
Ik ga er toch vanuit dat de experts iets beter op de hoogte zijn en beter advies geven dan iemand die via het nieuws en internet het een en ander meekrijgt.

Maar als Rusland al paar jaar met Oekraïne bezig is en niet veel verder komt dan heb ik hoop dat het meevalt met aanvallen van andere landen die weer worden gesteund door andere landen
  donderdag 13 februari 2025 @ 14:34:07 #265
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216665096
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 13:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heb ik ook helemaal nergens lopen ontkennen he, ik was nb. een van degenen die zei dat lastdieren hun nut in elke oorlog hebben bewezen.

Als je even terug leest kun je iets over "Ben Hur wagentjes" lezen en wie postte hier ook alweer heel triomfantelijk een AI gegenereerd plaatje? Juist ja.

ExTec in NWS / Oorlog in Oekraïne #1080 Precious Bodlily Metals
[..]
Je bent gewezen op een onzin post en nu ga je allerlei kulsmoezen ophangen.
:O

Ah, nu gaan we het over een plaatje hebben wat al dan niet nep is.

Zit je weer eens stuk?

quote:
Als je je aangesproken voelt (ik schreef "sommigen") zal het wel een reden hebben lijkt me.
Je quote mij.

Maar ik zal het ff herhalen: wat jij bij elkaar fantaseert qua conclusies die ik daar dan zogenaamd aan verbind, komt op jouw conto, niet het mijne.

Ik kan er niks aan doen dat jij bij elkaar fantaseert dat ik deze of gene dreiging blijkbaar niet serieus neem omdat ik plaatjes van paarden en kamelen post.
pi_216665156
Trump gaat het weggeven, Poetin luistert niet naar de EU, dus ben bang dat het gewoon een fait accompli gaat worden. We kunnen eigenlijk niet veel zelf doen of Trump onder druk zetten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216665178
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2025 13:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Probleem is nu dat het lijkt door te schieten (sommige haviken althans) naar een nieuwe wapenwedloop. Als Rusland serieus plannen maakt om verder te gaan dan moeten we iets. Wat weet ik niet, want dat ligt allemaal niet zo eenvoudig.

Maar domweg 4/5 % gaan uitgeven aan defensie om het Poetin fractioneel lastiger te maken (prestige kwestie) is ongeveer het domste wat we kunnen doen. Dan moet je zoveel saneren dat er toe kan leiden dat de economie verslechter en leidt tot een fall of the EU. Frankrijk, Italie, het staat er allemaal niet goed voor.
Ontwikkelingssamenwerking stop zetten, bijstandsuitkeringen versoberen en gaan met die banaan. Al die bijstandsmoedertjes en in Afrika aktieve NGO's gaan ons niet tegen de Russen beschermen, dus die mogen per direct van het politieke prioriteitenlijstje af.
pi_216665207
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:32 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

Het wordt alleen voor burgerdoeleinden gebruikt. Dat betekent niet dat het niet ook voor militaire doeleinden gebruikt kan worden. Daar wordt al aan gewerkt

https://www.gpsworld.com/(...)uipment-for-galileo/
  donderdag 13 februari 2025 @ 14:42:36 #269
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216665227
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Estland houdt de moed erin.
Wat boeit iemand wat iemand uit Estland vindt? Mijn hemel.
Land telt 1,3 miljoen inwoners, is deels Russich, en verbaal heel agressief richting Rusland.
Als ze zo doorgaan krijgen zijn ook te maken met Russische zorgen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216665246
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:39 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ontwikkelingssamenwerking stop zetten, bijstandsuitkeringen versoberen en gaan met die banaan. Al die bijstandsmoedertjes en in Afrika aktieve NGO's gaan ons niet tegen de Russen beschermen, dus die mogen per direct van het politieke prioriteitenlijstje af.
Mensen in de bijstand kan je verplichten in de defensie industrie te werken.
pi_216665249
quote:
[ x ]
Alsof iemand dat poppetje serieus neemt :D
  donderdag 13 februari 2025 @ 14:44:03 #272
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216665254
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:39 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ontwikkelingsamenwerking is ook niet zoveel meer omdat er al bezuinigingen zijn ingeboekt.
Lagere uitkeringen is altijd een goed idee.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216665263
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:50 schreef Nyamuk het volgende:
Backstabbing is gewoon verraad. Althans zo ziet de rest van de wereld dit. En daarmee sneuvelt de Amerikaanse geloofwaardigheid wederom.
Ik ben het een keer met je eens. :{
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 13 februari 2025 @ 14:44:50 #274
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216665266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:32 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

Maar daar had je het niet over. Je had het over "een GPS systeem".

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:17 schreef Bassie48 het volgende:
Europa heeft niet eens een eigen GPS-systeem.
Voortaan die doelpalen maar laten staan.
pi_216665361
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:43 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Alsof iemand dat poppetje serieus neemt :D
Ze zit er ook bij als een rasechte pleaser.
Heel veel sambal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')