quote:Nieuwe poging kabinet tot oprichten imamopleiding
Het kabinet wil met een brede aanpak de integratieproblemen aanpakken. Dat staat in een brief van staatssecretaris Nobel aan de Tweede Kamer. Daarbij doet het kabinet de belofte opnieuw te proberen om in Nederland een erkende Nederlandstalige imamopleiding op te richten.
Het kabinet noemt het ongewenst dat moslimgemeenschappen grotendeels afhankelijk zijn van imams uit het buitenland. "Hierdoor is er onvoldoende aansluiting bij de behoeften en leefwereld van onze Nederlandse moslims en onze Nederlandse normen en waarden", zo staat in de Kamerbrief.
Nederland heeft al geen officiële imamopleiding meer sinds 2013, toen de Hogeschool Inholland ermee stopte omdat er verlies op werd geleden. Afgelopen voorjaar strandde een laatste poging. De betrokken onderwijsinstellingen werden het over de invulling niet eens met het Contactorgaan Moslims en Overheid.
Barbaarse praktijk
Het kabinet wil ook meer doen aan de preventie van vrouwelijke genitale verminking, "een barbaarse en onaanvaardbare praktijk waartegen meisjes en vrouwen beschermd moeten worden". De pakkans van verminkers moet worden vergroot, vindt Nobel. Ook moeten meisjes en vrouwen beschermd worden tegen huwelijksdwang en andere "religieuze voorschriften" die hun "vaak meer beperkingen opleggen dan mannen en jongens".
Ook komen er nog dit jaar volgens Nobel "betere regels" voor versterkte oproepen tot gebed. Die oproepen kunnen bij sommige burgers leiden tot gevoelens van ongemak of overlast, schrijft de VVD-staatssecretaris.
Daarnaast wil het kabinet dat statushouders en Oekraïners sneller een baan krijgen en economisch zelfstandig worden. Daarbij worden werkgevers meer verantwoordelijk gehouden voor taalonderwijs. Daar staat tegenover dat discriminatie en racisme hard moeten worden bestreden, vindt het kabinet.
Buitenlandse inmenging
Nobel vraagt ook aandacht voor ongewenste buitenlandse inmenging die binnen gemeenschappen tot spanningen en soms geweld leiden. Onder anderen Eritreeërs, gevluchte Chinese minderheden en de Turks-Nederlandse gemeenschap hebben te maken met dergelijke inmenging van de autoriteiten in hun thuisland. "Mensen die hier wonen, ook als ze hun wortels ergens anders hebben, moeten zélf kunnen kiezen of en op welke manier zij contact onderhouden met hun thuisland. Hier maken we ons als kabinet dan ook hard voor."
Verder wil het kabinet wettelijk toezicht op informeel onderwijs aan kinderen zoals op weekendscholen, waardoor "signalen van aanzetten tot haat, geweld of discriminatie" kunnen worden onderzocht en er tegen overtredingen kan worden opgetreden.
OMG OMG OMG HET IS TOCH NIET TE GELOVEN TUH BIZAR WEET JUHquote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:03 schreef Starhopper het volgende:
OMG, dit is echt te bizar voor woorden. Het kabinet van Wilders komt nu serieus met een imamopleiding?!![]()
![]()
![]()
![]()
Als je even nadenkt zou je begrijpen dat ze willen proberen imams minder radicaal te maken en te vormen en te sturen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:03 schreef Starhopper het volgende:
OMG, dit is echt te bizar voor woorden. Het kabinet van Wilders komt nu serieus met een imamopleiding?!![]()
![]()
![]()
![]()
Dan kunnen ze toch gewoon teruggaan, niemand verplicht ze hier te blijven. Sterker nog mensen zullen staan te juichen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
Immigranten denken vaak met weemoed aan hun oude land, dus je moet voorkomen dat de Imams dat aanwakkeren.
Ze zijn daar nu eenmaal opgegroeid. Dat wil niet zeggen dat ze daar willen leven. Hoe ouder je word, hoe meer je denkt dat vroeger alles beter was. Roze bril.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dan kunnen ze toch gewoon teruggaan, niemand verplicht ze hier te blijven. Sterker nog mensen zullen staan te juichen.
Niet nodig, Boeddhisten rijden doorgaans niet in op een menigte mensen op een kerstmarkt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Scheiding van kerk en staat? Levert de overheid ook opleidingen tot boeddhisme?
Hoe zou dat nou komen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ze daar willen leven.
Laatste keer was het een AfD-stemmende fan van Wilders. Tel uit je winst.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet nodig, Boeddhisten rijden doorgaans niet in op een menigte mensen op een kerstmarkt.
Islam is wat dat betreft het typische 'special needs' kindje van de klas.
Er is altijd wel een uitzondering op de regel.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Laatste keer was het een AfD-stemmende fan van Wilders. Tel uit je winst.
Zoals ik al zei, er is altijd wel een uitzondering op de regel. Zullen we er nu eens een lijstje naast leggen van islam gerelateerde aanslagen van de afgelopen 10 jaar?quote:
50 shades of VVDquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:44 schreef Fok-it het volgende:
Het kabinet valt straks om een imam studie
Dat mag. En ga je daarna dan de imamopleiding door dit kabinet verdedigen. Dat lijkt me erg vermakelijkquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er is altijd wel een uitzondering op de regel. Zullen we er nu eens een lijstje naast leggen van islam gerelateerde aanslagen van de afgelopen 10 jaar?
Imanooitmeer!!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:58 schreef Cupfighter het volgende:
Hoe gaat deze opleiding heten?
Imanologie?
Correct. Hier zit inderdaad een grote kern van waarheid in.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:03 schreef KoningWouter het volgende:
Alsof moslims in staat zijn hun extremistische ideeën los te laten. De extremisten voeren het uit, de rest keurt het niet af.
72 x 72 maalquote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:16 schreef thedeedster het volgende:
Maar….
Zo’n imamopleiding…
Scoor je zo nog veel lekkere wijven?
Goede vraag. Ik neem aan dat de opleiding zowel mannen als vrouwen aanneemt en streeft naar een representatieve verdeling.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:16 schreef thedeedster het volgende:
Maar….
Zo’n imamopleiding…
Scoor je zo nog veel lekkere wijven?
Het is zeldzaam maar ik ben het met je eens dat dit soort opleidingen hier niet gegeven moeten wordenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
Raar idee, er zouden in Nederland helemaal geen imamopleidingen moeten worden aangeboden. Dit is geen Islamitisch land, zoek het maar uit ergens in het buitenland.
[..]
Correct. Hier zit inderdaad een grote kern van waarheid in.
1. Radicale moslims doen X
2. Gematigde moslims kijken weg, kruipen in de slachtofferrol of komen voor hun geloofsgenoten op
3. Samenleving bekritiseert Islam en moslims
4. Progressief linkse politici, journalisten en activisten springen in de bres voor moslims
Een standaard patroon inmiddels.
Soms kan de volgorde wellicht iets wisselen, zoals we na de antisemitische rellen in Amsterdam zagen vorig jaar november:
1. Moslims zetten een 'Jodenjacht' op die vervelende gelijkenissen vertoonde met vroegere tijden
2. Samenleving bekritiseert Islam en moslims
3. Progressief linkse politici, journalisten en activisten springen in de bres voor moslims
4. Gematigde moslims kijken weg, kruipen in de slachtofferrol en gaan jammeren over 'hoe zwaar men het heeft'
Je kunt die mensen hun godsdienst niet verbieden. Dus dan kun je er beter voor zorgen dat het er allemaal een beetje vriendelijk aan toe gaat. Hier in Nederland is de Koran niet het wetboek.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is zeldzaam maar ik ben het met je eens dat dit soort opleidingen hier niet gegeven moeten worden
Tja, ik vind het de integratie niet ten goede komenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je kunt die mensen hun godsdienst niet verbieden. Dus dan kun je er beter voor zorgen dat het er allemaal een beetje vriendelijk aan toe gaat. Hier in Nederland is de Koran niet het wetboek.
Dat zou wel heel vreemd zijn als je in een land woont wat meerdere grondrechten wijdt aan vrijheid van geloofsbelijdenis. Het argument “ja, dat doe je maar ergens anders want het bevalt me niet” zegt ook wel alles, natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
Raar idee, er zouden in Nederland helemaal geen imamopleidingen moeten worden aangeboden. Dit is geen Islamitisch land, zoek het maar uit ergens in het buitenland.
Dit is denk ik het allerbelangrijkste wat je elke moslim moet gaan bijbrengen in Nederland. Dan kan die imamopleiding ook gewoon geschrapt worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hier in Nederland is de Koran niet het wetboek.
Want er zit natuurlijk helemaal niks tussen “niet hier” en “we faciliteren volledige opleidingen voor islamitische gelovigen”.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zou wel heel vreemd zijn als je in een land woont wat meerdere grondrechten wijdt aan vrijheid van geloofsbelijdenis. Het argument “ja, dat doe je maar ergens anders want het bevalt me niet” zegt ook wel alles, natuurlijk.
Maar dat werkt alleen als die imam niet continu het tegenovergestelde beweert. Want het woord van Allah is natuurlijk veel machtiger en belangrijker dan zoiets onbeduidends als de Nederlandse wet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is denk ik het allerbelangrijkste wat je elke moslim moet gaan bijbrengen in Nederland. Dan kan die imamopleiding ook gewoon geschrapt worden.
Je zou bijna denken dat die imam opleiding die Nederland wil instellen bedoeld is om dat tegen te gaan !quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar dat werkt alleen als die imam niet continu het tegenovergestelde beweert. Want het woord van Allah is natuurlijk veel machtiger en belangrijker dan zoiets onbeduidends als de Nederlandse wet.
Opleidingen tot dominee, rabbijn en priester worden toch ook gefaciliteerd? Over welke tussenoptie heb jij het dan precies, want dat is me niet helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want er zit natuurlijk helemaal niks tussen “niet hier” en “we faciliteren volledige opleidingen voor islamitische gelovigen”.
Vermoeiend mannetje, dat is wat je bent.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat mag. En ga je daarna dan de imamopleiding door dit kabinet verdedigen. Dat lijkt me erg vermakelijk
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vermoeiend mannetje, dat is wat je bent.
Maar jij bent dus wel een beetje een voorstander van het verdedigen van deze ideologie of hoe moet ik dat zien?quote:
Welke ideologie?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar jij bent dus wel een beetje een voorstander van het verdedigen van deze ideologie of hoe moet ik dat zien?
De ideologie dat het goed is dat een kabinet ruimte vrijmaakt om ruimte te bieden aan een opleiding voor geestelijke voorgangers? Ben ik voor. Alles wat strookt met de grondwet ben ik voorstander van.quote:
Het is een religie die niet verdedigt hoeft te worden, maar dat snapt hij ook wel. Komt omdat hij trolt.quote:
Tja, de user in de kwestie heeft al eens aangegeven hartstikke veel te leren van zijn Islamtische vrienden, wiens denkbeelden hij ook als bijzonder prettig ervaart en graag naar een iftar gaat. Kortom, een klassiek geval van Islamofilie.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar jij bent dus wel een beetje een voorstander van het verdedigen van deze ideologie of hoe moet ik dat zien?
Gezien de hoeveelheid achterlijkheden die jij hier op het forum goedpraat zou de radicale islam goed bij je passen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de user in de kwestie heeft al eens aangegeven hartstikke veel te leren van zijn Islamtische vrienden, wiens denkbeelden hij ook als bijzonder prettig ervaart en graag naar een iftar gaat. Kortom, een klassiek geval van Islamofilie.
Realistische discussies over de Islam hebben dan ook weinig zin, want zulke mensen zullen deze ideologie/religie met hand en tand verdedigen. Het wil ook nog wel eens voorkomen dat dergelijke individuen zich bekeren tot de Islam.
Het is jammer, want cultureel en religieus gezien kun je wat mij betreft als Westers mens eigenlijk niet lager zakken dan jezelf te bekeren tot de Islam. De normen en waarden van bijna alle Islamtische culturen staan haaks op de Westerse.
Hartstikke veel te leren?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de user in de kwestie heeft al eens aangegeven hartstikke veel te leren van zijn Islamtische vrienden, wiens denkbeelden hij ook als bijzonder prettig ervaart en graag naar een iftar gaat. Kortom, een klassiek geval van Islamofilie.
Realistische discussies over de Islam hebben dan ook weinig zin, want zulke mensen zullen deze ideologie/religie met hand en tand verdedigen. Het wil ook nog wel eens voorkomen dat dergelijke individuen zich bekeren tot de Islam.
Pardon?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:47 schreef datismijnmening het volgende:
Of we deporteren al die lui gewoon
Hmm. Hele bijzondere opmerking.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid achterlijkheden die jij hier op het forum goedpraat zou de radicale islam goed bij je passen.
Doen we eens wat voor jullie, is het weer niet goed?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Ah weer een topic over Moslims. Maar niet door en met Moslims. Ben ik ff blij dat ik er in jullie landje een leuk leven op nahoudt. Want deze zuurheid mogen jullie houden. Man man man.²
Ik wil je avond niet verpesten. Maar we zijn al ruimschoots voorbij het punt of no return. We zijn inmiddels in zulke aantallen dat we zelf faciliteren joh.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:35 schreef HowardRoark het volgende:
Ik stem dan ook niet voor een partij die hier de Islam verder wil faciliteren, iets dat jij wel doet.
De Islam zorgt nog altijd voor heel veel problemen en migranten uit Islamtische landen zijn ook op talloze negatieve manieren oververtegenwoordigd. Er ook is er nog altijd de nodige weerstand uit de Islamtische gemeenschappen om goed te integreren en assimileren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hartstikke veel te leren?
Als je een realistische discussie wil moet je eerst eens woorden als Islamofolie afleren. Dat is niks en zorgt ervoor dat je al vrij snel de trein van de rails laat lopen. Wat je wel kunt doen is de cijfers van het cbs erbij pakken en kijken hoe het zit met de participatie van moslims binnen de maatschappij. Dan zul je zien dat de resultaten qua groeicijfers in opleidingsniveau goed zijn. Dat de bijdrage aan de economie met ondernemingen ook goed zijn en dat de welvaart onder moslims ook groeiende is, in vergelijking met de eerste twee generaties.
Het moment dat je dus daadwerkelijk met iets te discussiëren komt dan alleen je stropopjes en op de man zoals je hierboven keurig demonstreert heb je kans op een zinnige discussie. Tot die tijd kom ik niet veel verder dan een grote grijns om je posts.
Dat is natuurlijk allemaal gebakken lucht wanneer een groot deel van de criminele activiteiten ook uit diezelfde groep komt. En je kunt bijvoorbeeld nog zo succesvol zijn, maar wanneer je het niet aandurft om de hand te schudden van een vrouw is er toch iets ergens niet goed gegaan (even vanuit de decadente Westerse wereld gezien, waar we volgens mij ook zijn?).quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat je wel kunt doen is de cijfers van het cbs erbij pakken en kijken hoe het zit met de participatie van moslims binnen de maatschappij. Dan zul je zien dat de resultaten qua groeicijfers in opleidingsniveau goed zijn. Dat de bijdrage aan de economie met ondernemingen ook goed zijn en dat de welvaart onder moslims ook groeiende is, in vergelijking met de eerste twee generaties.
De intentie, daar zit het probleem. En mijn post was meer gericht naar de usual suspects hier met hun islamofobe opmerkingen. Mijn royale visschotel en oesters van vandaag smaken er niet minder om. Maar het geeft te denken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Doen we eens wat voor jullie, is het weer niet goed?
Tja, als je daar zo'n groot probleem mee hebt, kun je beter in een land gaan wonen waar de islam geen toegestane godsdienst is. Ok, die landen hebben vaak een hele grote lijst aan dingen die de bevolking niet mag doen, dus het is wel even een kwestie van goed zoeken en afwegen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Islam zorgt nog altijd voor heel veel problemen en migranten uit Islamtische landen zijn ook op talloze negatieve manieren oververtegenwoordigd. Er ook is er nog altijd de nodige onwelwillendheid uit de Islamtische gemeenschappen om goed te integreren en assimileren om nog maar te zwijgen over het feit dat de inlichten en veiligheidsdiensten overuren maken om enigszins grip te kunnen krijgen op de dreiging voor Islamtische terrorisme, zoals die er in veel Westerse landen is.
Jawel, jij stemt voor kabinetspartijen die dit nu faciliteren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:35 schreef HowardRoark het volgende:
Ik stem dan ook niet voor een partij die hier de Islam verder wil faciliteren, iets dat jij wel doet.
Nee!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is een religie die niet verdedigt hoeft te worden, maar dat snapt hij ook wel. Komt omdat hij trolt.
Als hij echt zo denkt is het een vijand van het vrije geloof.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is jammer, want cultureel en religieus gezien kun je wat mij betreft als Westers mens eigenlijk niet lager zakken dan jezelf te bekeren tot de Islam. De normen en waarden van bijna alle Islamtische culturen staan haaks op de Westerse.
Wie zegt dat ze niet weg gaan?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, moslims zijn hier en gaan ook niet weg. Dus dan lijkt het me beter als ze hun geestelijk voorgangers hier opleiden dan in een schurkenstaat.
???quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als hij echt zo denkt is het een vijand van het vrije geloof.
Correct.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, jij stemt voor kabinetspartijen die dit nu faciliteren.
Nee hoor, ga het maar eens proberen dan.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil je avond niet verpesten. Maar we zijn al ruimschoots voorbij het punt of no return. We zijn inmiddels in zulke aantallen dat we zelf faciliteren joh.²
Rapport van het CBS over integratie in 2024 zegt letterlijk het tegenovergestelde van wat jij hier beweert. Betere sociaal-maatschappelijke positie, meer bezitters van koopwoningen, stijging van opleidingsniveau, werkeloosheid en bijbehorende uitkeringen afgenomen en dus een hogere arbeidsparticipatie en over het algemeen een hoger inkomen. Schaar ik even alle Niet-westerse afkomsten zoals Turks en Marokkaans even onder dezelfde noemer, maar dat de integratie aantoonbaar successen boekt onder moslims is gewoon aan te tonen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Islam zorgt nog altijd voor heel veel problemen en migranten uit Islamtische landen zijn ook op talloze negatieve manieren oververtegenwoordigd. Er ook is er nog altijd de nodige weerstand uit de Islamtische gemeenschappen om goed te integreren en assimileren.
Om natuurlijk nog maar te zwijgen over het feit dat de inlichten en veiligheidsdiensten overuren maken om enigszins grip te kunnen krijgen op de dreiging voor Islamtische terrorisme, zoals die er in veel Westerse landen is.
Je wil minder Islamisering en het kabinet wat gevormd is uit o.a. jouw stem gaat nu actief opleidingen tot Imam realiseren. Lekker gewerkt, pik. Ga zo door.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
En dat zou ik ook zo weer doen. Ik wil namelijk dat er duidelijk rechts en conservatief beleid wordt gevoerd er minder (niet-Westerse) migranten naar Nederland komen, minder Islamisering is en de Westerse cultuur weer de norm wordt in plaats van een woke samenraapsel waarin de Westerse cultuur negatief wordt belicht en andere culturen op een voetstuk worden gezet.
Dit is Nederland, dit is een Westers land waar een Christelijk-Joodse inslag de norm zou moeten zijn. Mensen die zich hierin willen schikken, integreren en assimileren en op een positieve manier kunnen bijdragen zijn welkom, al de rest moet buiten de deur worden gehouden.
Sinds wanneer ben ik christelijk? pleur effe op met je hokjesdenken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
???
Dat begrijp ik niet. Je hebt alleen de vrijheid om christelijk te zijn?
Ik moet ze niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rapport van het CBS over integratie in 2024 zegt letterlijk het tegenovergestelde van wat jij hier beweert. Betere sociaal-maatschappelijke positie, meer bezitters van koopwoningen, stijging van opleidingsniveau, werkeloosheid en bijbehorende uitkeringen afgenomen en dus een hogere arbeidsparticipatie en over het algemeen een hoger inkomen. Schaar ik even alle Niet-westerse afkomsten zoals Turks en Marokkaans even onder dezelfde noemer, maar dat de integratie aantoonbaar successen boekt onder moslims is gewoon aan te tonen.
Dat de Islam je niet bevalt is je goed recht, maar de argumenten kloppen niet. Ben dan gewoon eerlijk en zeg; ik moet ze niet, klaar.
Mooi staaltje holle retoriek.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
En dat zou ik ook zo weer doen. Ik wil namelijk dat er duidelijk rechts en conservatief beleid wordt gevoerd er minder (niet-Westerse) migranten naar Nederland komen, minder Islamisering is en de Westerse cultuur weer de norm wordt in plaats van een woke samenraapsel waarin de Westerse cultuur negatief wordt belicht en andere culturen op een voetstuk worden gezet.
Dit is Nederland, dit is een Westers land waar een Christelijk-Joodse inslag de norm zou moeten zijn. Mensen die zich hierin willen schikken, integreren en assimileren en op een positieve manier kunnen bijdragen zijn welkom, al de rest moet buiten de deur worden gehouden.
Van wat?quote:
We proberen niet meer. We doen. Moskeeën houden regelmatig benefieten voor uitbreiden of bouwen grotere moskee. Je moet eens zien hoeveel er wordt opgehaald in korte tijd binnen de gemeenschap. Ton-nen! Mooi om te zien man. Ik ben fier.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, ga het maar eens proberen dan.
Zak in de stront blinde mafkees,quote:
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We proberen niet meer. We doen. Moskeeën houden regelmatig benefieten voor uitbreiden of bouwen grotere moskee. Je moet eens zien hoeveel er wordt opgehaald in korte tijd binnen de gemeenschap. Ton-nen! Mooi om te zien man. Ik ben fier.²
Dat is niet waar. In dat rapport wordt enkel gesteld dat er een stijgende lijn zichtbaar is. Maar een stijgende lijn wil niet zeggen dat alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Zie bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rapport van het CBS over integratie in 2024 zegt letterlijk het tegenovergestelde van wat jij hier beweert. Betere sociaal-maatschappelijke positie, meer bezitters van koopwoningen, stijging van opleidingsniveau, werkeloosheid en bijbehorende uitkeringen afgenomen en dus een hogere arbeidsparticipatie en over het algemeen een hoger inkomen. Schaar ik even alle Niet-westerse afkomsten zoals Turks en Marokkaans even onder dezelfde noemer, maar dat de integratie aantoonbaar successen boekt onder moslims is gewoon aan te tonen.
Dat de Islam je niet bevalt is je goed recht, maar de argumenten kloppen niet. Ben dan gewoon eerlijk en zeg; ik moet ze niet, klaar.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat beter, maar nog altijd duidelijk onder het gemiddelde. En dat is ook zichtbaar als je naar bijvoorbeeld de cijfers kijkt omtrent criminaliteit, onderwijs of participatie op de arbeidsmarkt.quote:Onderwijs
Leerlingen van Buiten-Europese herkomst volgen minder vaak havo of vwo dan gemiddeld. Wel is hun onderwijsniveau gestegen. Zo krijgen zij na de basisschool vaker een havo- of vwo-advies en volgen zij die niveaus vaker dan voorheen. Dit geldt vooral voor leerlingen van Turkse herkomst.
Sociaaleconomische positie
De nettoarbeidsparticipatie neemt al lange tijd toe. Ook zijn de werkloosheid, de jeugd- werkloosheid en het aandeel ontvangers van een werkloosheidsuitkering afgenomen. Wel hebben migranten van Buiten-Europese herkomst minder vaak betaald werk dan gemiddeld.
Criminaliteit
Sinds 2005 is het percentage geregistreerde verdachten van misdrijven gedaald. Vooral migranten en mensen van de tweede generatie worden nu minder vaak van een misdrijf verdacht dan voorheen.Wel ligt het percentage verdachten in die groepen nog boven het gemiddelde.
Bron
Dus er is wel degelijk een stijgende lijn en het gaat op meerdere fronten aantoonbaar beter? Zijn we eruit.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is niet waar. In dat rapport wordt enkel gesteld dat er een stijgende lijn zichtbaar is. Maar een stijgende lijn wil niet zeggen dat alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Zie bijvoorbeeld:
[..]
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat beter, maar nog altijd duidelijk onder het gemiddelde. En dat is ook zichtbaar als je naar bijvoorbeeld de cijfers kijkt omtrent criminaliteit, onderwijs of participatie op de arbeidsmarkt.
Je hebt alleen de vrijheid om niet in een godsdienst te geloven?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben ik christelijk? pleur effe op met je hokjesdenken.
Ik ben redelijk vriendelijk, ik heb alleen een probleem met blinde mafkezen zoals jij.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij bent geen vriendelijk mannetje. Ga eens wat meer naar buiten en met vrouwen praten.
Nee hoor, ondanks de stijgende lijn zijn er nog altijd veel problemen en mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen en zijn zij op verscheidene negatieve manieren oververtegenwoordigd.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus er is wel degelijk een stijgende lijn en het gaat op meerdere fronten aantoonbaar beter? Zijn we eruit.
Negeer ik die onzin over problemen als sneeuw voor de zon bla bla die je er zelf bij verzint even. Het besef is er eindelijk.
Wel grappig advies voor dit draadjequote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij bent geen vriendelijk mannetje. Ga eens wat meer naar buiten en met vrouwen praten.
Waarom probeer je het eigenlijk nog?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ondanks de stijgende lijn zijn er nog altijd veel problemen en mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen en zijn zij op verscheidene negatieve manieren oververtegenwoordigd.
Dat jij dit lastig vindt om te accepteren omdat je zelf een zwak hebt voor de Islam en moslims is een tweede, dat haalt die negatieve oververtegenwoordiging van deze groep niet weg.
Voor mij ben je ook niet zo vriendelijk. Terwijl ik je met respect benader altijd.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben redelijk vriendelijk, ik heb alleen een probleem met blinde mafkezen zoals jij.
Niet echt, je praat altijd poep.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor mij ben je ook niet zo vriendelijk. Terwijl ik je met respect benader altijd.²
Nee nee, zo werkt het niet. Je liet net zelf zien dat het op een aantal gebieden wel degelijk succesvol verloopt, dan kun je niet zeggen dat een oververtegenwoordiging van een véél kleiner onderdeel van diezelfde gemeenschap dat teniet doen. Het is statistiek, geen cherrypicking. Het hele plaatje, daar gaat het om.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ondanks de stijgende lijn zijn er nog altijd veel problemen en mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen en zijn zij op verscheidene negatieve manieren oververtegenwoordigd.
Dat jij dit lastig vindt om te accepteren omdat je zelf een zwak hebt voor de Islam en moslims is een tweede, dat haalt die negatieve oververtegenwoordiging van deze groep niet weg.
Als je wat langer zou nadenken dan komt er toch langzaam een besef dat het gek is dat juist de PVV de koran een lesboek gaat maken terwijl hun verkiezingsprogramma zei dat het boek verboden moest worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Als je even nadenkt zou je begrijpen dat ze willen proberen imams minder radicaal te maken en te vormen en te sturen.
Maar dat gaat toch niet werken.
Mag aannemen dat er meer mensen opsporing verzocht kijken dan dat ze een Turkse kapper hebben.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee nee, zo werkt het niet. Je liet net zelf zien dat het op een aantal gebieden wel degelijk succesvol verloopt, dan kun je niet zeggen dat een oververtegenwoordiging van een véél kleiner onderdeel van diezelfde gemeenschap dat teniet doen. Het is statistiek, geen cherrypicking. Het hele plaatje, daar gaat het om.
Ik snap het wel. Je ziet het gebeuren en je kan niks doen. Stukje frustratie. Ik blijf het zeggen. Je gaat rust vinden in de acceptatie.quote:
Een stijgende lijn, waarbij een groep nog altijd al meerdere vlakken negatief is oververtegenwoordigd is niet succesvol.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee nee, zo werkt het niet. Je liet net zelf zien dat het op een aantal gebieden wel degelijk succesvol verloopt, dan kun je niet zeggen dat een oververtegenwoordiging van een véél kleiner onderdeel van diezelfde gemeenschap dat teniet doen. Het is statistiek, geen cherrypicking. Het hele plaatje, daar gaat het om.
Het hele plaatje? We hebben hier een barbaars volk naar binnen gehaald dat oververtegenwoordigd is in letterlijk alle misdaadstatistieken, oververtegenwoordigd is in alle religieuze aanslagen, en geen enkele toegevoegde waarde heeft tot geen enkele maatschappij waar dan ook. En alsnog heb jij het gore lef om een grote bek op te zetten om deze uitbaters te verdedigen. Je zou je dood moeten schamen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik lach jou hardop uit, met je strontreligie.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Je ziet het gebeuren en je kan niks doen. Stukje frustratie. Ik blijf het zeggen. Je gaat rust vinden in de acceptatie.²
Je bent nu de cijfers op mesoniveau van een bevolkingsgroep langs je eigen maatstaven aan het leggen wat acceptabel is. Zo werkt statistiek natuurlijk niet hèquote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een stijgende lijn, waarbij een groep nog altijd al meerdere vlakken negatief is oververtegenwoordigd is niet succesvol.
Mij niet, ik daag je uit om het te proberenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:28 schreef Killumination het volgende:
Als Imam had ik jullie wel allemaal bekeerd denk ik.
Te laat, je hebt al geaccepteerd dat wij broeders zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mij niet, ik daag je uit om het te proberen
En jij zou je íets meer moeten verdiepen en hoe de cijfers zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het hele plaatje? We hebben hier een barbaars volk naar binnen gehaald dat oververtegenwoordigd is in letterlijk alle misdaadstatistieken, oververtegenwoordigd is in alle religieuze aanslagen, en geen enkele toegevoegde waarde heeft tot geen enkele maatschappij waar dan ook. En alsnog heb jij het gore lef om een grote bek op te zetten om deze uitbaters te verdedigen. Je zou je dood moeten schamen.
Broeders is niet hetzelfde als geloofsgenoten.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:32 schreef Killumination het volgende:
[..]
Te laat, je hebt al geaccepteerd dat wij broeders zijn.
Is dat alles wat je hebt?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En jij zou je íets meer moeten verdiepen en hoe de cijfers zijn.
Nouja, dat zou vrij bepalend moeten zijn om te kunnen concluderen hoe het met een bepaalde bevolkingsgroep ervoor staat.quote:
Ziende blind. Staat dat niet voor onnadenkend?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben redelijk vriendelijk, ik heb alleen een probleem met blinde mafkezen zoals jij.
Mijn religieuze overtuiging leert mij dat je geen goede mens bent als je met een volle buik slaapt terwijl je buurman in armoede en honger verkeert. Zullen de meeste mensen het hier wel mee eens zijn gok ik zo.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Broeders is niet hetzelfde als geloofsgenoten.
Bedankt trouwens.
Nou, in de misdaadstatistieken zijn ze nogal oververtegenwoordigd, vandaar mijn reactie, maar jij vond dat blijkbaar overtrokken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nouja, dat zou vrij bepalend moeten zijn om te kunnen concluderen hoe het met een bepaalde bevolkingsgroep ervoor staat.
Hoe weet je dat? Wat jij nu als extreem beschouwt was vroeger heel normaal en alledaags.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:03 schreef KoningWouter het volgende:
Alsof moslims in staat zijn hun extremistische ideeën los te laten. De extremisten voeren het uit, de rest keurt het niet af.
Ze gaan proberen het te herschrijven naar een vriendelijkere versie? Alhoewel ik ze dat ten zeerste afraad.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je wat langer zou nadenken dan komt er toch langzaam een besef dat het gek is dat juist de PVV de koran een lesboek gaat maken terwijl hun verkiezingsprogramma zei dat het boek verboden moest worden.
Je moet sowieso nooit met een volle buik gaan slapen, dan verteerd je voedsel niet goed. Vertellen ze je dat niet in de moskee?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:36 schreef Killumination het volgende:
[..]
Mijn religieuze overtuiging leert mij dat je geen goede mens bent als je met een volle buik slaapt terwijl je buurman in armoede en honger verkeert. Zullen de meeste mensen het hier wel mee eens zijn gok ik zo.
Dus je focust je op 1 onderdeel om een conclusie te trekken? Dat is niet heel slim.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, in de misdaadstatistieken zijn ze nogal oververtegenwoordigd, vandaar mijn reactie, maar jij vond dat blijkbaar overtrokken.
Dat zal het zijn. Ik kijk noot televisie, maar heb inderdaad een Turkse kapper.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mag aannemen dat er meer mensen opsporing verzocht kijken dan dat ze een Turkse kapper hebben.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus je focust je op 1 onderdeel om een conclusie te trekken? Dat is niet heel slim.
Vooroordelen, vooroordelen. En nog schelden ook! In de hoek, en in het vervolg eerst nadenken voor je wat zegt!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het hele plaatje? We hebben hier een barbaars volk naar binnen gehaald dat oververtegenwoordigd is in letterlijk alle misdaadstatistieken, oververtegenwoordigd is in alle religieuze aanslagen, en geen enkele toegevoegde waarde heeft tot geen enkele maatschappij waar dan ook. En alsnog heb jij het gore lef om een grote bek op te zetten om deze uitbaters te verdedigen. Je zou je dood moeten schamen.
Maar je bent stout geweest en krijgt geen kusje!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:41 schreef Hathor het volgende:
Beste vrienden, ik ga slapen, ik wens jullie allen een goedenacht.
Waar zag jij een scheldwoord?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vooroordelen, vooroordelen. En nog schelden ook! In de hoek, en in het vervolg eerst nadenken voor je wat zegt!
Jij gaat weer woelen. Al die Moslims om je heen.quote:
Meer islamieten die werken zegt niet veel over integratie lijkt mij. De binding met ons land, als die er al is, is alleen financieel van aard. Qua normen en waarden, cultuur, etc hebben ze niks met Nederland. Vervelend volkquote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Arbeid is 1 van de belangrijkste aspecten van integratie en participatie.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Meer islamieten die werken zegt niet veel over integratie lijkt mij. De binding met ons land, als die er al is, is alleen financieel van aard. Qua normen en waarden, cultuur, etc hebben ze niks met Nederland. Vervelend volk
Veel van die zgn waarden laten we inderdaad links liggen. En dat siert ons juist. Paar voorbeelden:quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Meer islamieten die werken zegt niet veel over integratie lijkt mij. De binding met ons land, als die er al is, is alleen financieel van aard. Qua normen en waarden, cultuur, etc hebben ze niks met Nederland. Vervelend volk
Dat zou heel knap zijn aangezien de islamistische authoriteiten (wie dat ook moge zijn) helemaal niet kunnen bepalen wat haram is.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:06 schreef Akkerdjie het volgende:
Die opleiding zal simpelweg haram verklaard worden door de islamistische authoriteiten en dan is het klaar.
Je snapt heel goed wat ik bedoel.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zou heel knap zijn aangezien de islamistische authoriteiten (wie dat ook moge zijn) helemaal niet kunnen bepalen wat haram is.
Nee. Wat je zegt klopt op meerdere fronten niet. Geen islamistische autoriteit en geen verklaring of iets haram is. Het is mij een groot vraagteken wat nu precies je punt is.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:14 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je snapt heel goed wat ik bedoel.
Je vergeet eerwraak, inteelt, en terrorisme. Als we toch zo gaan beginnen.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Veel van die zgn waarden laten we inderdaad links liggen. En dat siert ons juist. Paar voorbeelden:
• Blokjes kaas en osseworst op een satéprikker en wat pate op een cracker als je mensen uitnodigt.
• Partnerruil.
• Als vader toekijken hoe snelle Henk van het kippenkamp je dochter vol op de mond neemt.
• Als vader condooms kopen voor je dochter.
• Koekjestrommel hermetisch afsluiten nadat je er een koekje uit hebt gepakt.
Waarden die ons wel aan staan en met gepaste trots en dito grimas wel overnemen:
• Goed plannen
• Stiptheid
• Zuinigheid (moet alleen niet doorschieten)
• Rationaliteit
• Redelijkheid
• Totaalvoetbal
Dan mag je haram vervangen voor “niet de juiste opleiding” of iets vergelijkbaars voor het geval je verder gaat met je simplistische semantische discussie. Je weet heel goed wat ik bedoel.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee. Wat je zegt klopt op meerdere fronten niet. Geen islamistische autoriteit en geen verklaring of iets haram is. Het is mij een groot vraagteken wat nu precies je punt is.
En hoe zat dat dan tussen 2006 en 2013 toen er wel een imamopleiding bestond? 7 jaar is dan toch wel bijzonder lang voor hetgeen wat jij claimt.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:22 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dan mag je haram vervangen voor “niet de juiste opleiding” of iets vergelijkbaars voor het geval je verder gaat met je simplistische semantische discussie. Je weet heel goed wat ik bedoel.
Je linker hand vies vinden niet te vergeten.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:16 schreef havanagila het volgende:
[..]
Je vergeet eerwraak, inteelt, en terrorisme. Als we toch zo gaan beginnen.
Ligt eraan waarom deze gestopt is. En waarom zou het nu wel werken?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En hoe zat dat dan tussen 2006 en 2013 toen er wel een imamopleiding bestond? 7 jaar is dan toch wel bijzonder lang voor hetgeen wat jij claimt.
De opleiding was verliesgevend. Uiteindelijk gaat het om de centen, uiteraard. Maar dat staat nog altijd niet in lijn met wat jij zegt over ingrijpen vanuit een zekere richting. Die opleiding heeft gewoon rustig 7 jaar bestaan.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:26 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ligt eraan waarom deze gestopt is. En waarom zou het nu wel werken?
Een christelijk-joodse norm willen aandringen terwijl het gros van het land helemaal niks heeft met die sprookjesfigurenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is Nederland, dit is een Westers land waar een Christelijk-Joodse inslag de norm zou moeten zijn.
Ondertussen is er in 2024 gepoogd een nieuwe officiele opleiding op te zetten maar kwamen de moslimorganisatie (neem deze maar voor jouw prangende vraag als gemak voor de authoriteit aan. Ik heb geen zin om verder te zoeken of het moslim broederschap of wie dan ook erachter zit. Blijkbaar hebben ze authoriteit) en de opleidingen niet tot overeenstemming. Ik zit warm in ieder geval. En je weet heel goed wat ik bedoel.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De opleiding was verliesgevend. Uiteindelijk gaat het om de centen, uiteraard. Maar dat staat nog altijd niet in lijn met wat jij zegt over ingrijpen vanuit een zekere richting. Die opleiding heeft gewoon rustig 7 jaar bestaan.
Ja, je sluit iedere post keurig af met “je weet wat ik bedoel” maar tot dusver heb je echt nog helemaal niks kunnen aantonen wat dat nou precies is. Ze kwamen er niet uit. Oké.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:36 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ondertussen is er in 2024 gepoogd een nieuwe officiele opleiding op te zetten maar kwamen de moslimorganisatie (neem deze maar voor jouw prangende vraag als gemak voor de authoriteit aan. Ik heb geen zin om verder te zoeken of het moslim broederschap of wie dan ook erachter zit. Blijkbaar hebben ze authoriteit) en de opleidingen niet tot overeenstemming. Ik zit warm in ieder geval. En je weet heel goed wat ik bedoel.
https://nos.nl/artikel/25(...)sverschil-aanbieders
Ik mis goede argumenten om verder met je in discussie te gaat. Als er een opleiding zou komen onder de huidige regering zou die zeker niet door die authoriteit goedgekeurd worden als die authoriteit al onder de vorige regering al te ver af lag qua inzichten (herken het eufemisme). Wat precies mijn punt was. Dit was 5 minuten googlewerk, ben weer wat wijzer geworden zelfs hierdoor (en de omstanders vast ook).quote:Op zondag 9 februari 2025 00:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, je sluit iedere post keurig af met “je weet wat ik bedoel” maar tot dusver heb je echt nog helemaal niks kunnen aantonen wat dat nou precies is. Ze kwamen er niet uit. Oké.
Het begint tijd te worden dat iemand je gaat blokken ouwe want je begint echt uit je aars te praten nu.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Veel van die zgn waarden laten we inderdaad links liggen. En dat siert ons juist. Paar voorbeelden:
• Blokjes kaas en osseworst op een satéprikker en wat pate op een cracker als je mensen uitnodigt.
• Partnerruil.
• Als vader toekijken hoe snelle Henk van het kippenkamp je dochter vol op de mond neemt.
Waarden die ons wel aan staan en met gepaste trots en dito grimas wel overnemen:
• Goed plannen
• Stiptheid
• Rationaliteit
• Redelijkheid
• Totaalvoetbal
Ik ben bewapend baardmans, kom maar langs.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij gaat weer woelen. Al die Moslims om je heen.²
Maar wel met die islamfiguren?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een christelijk-joodse norm willen aandringen terwijl het gros van het land helemaal niks heeft met die sprookjesfiguren
Die schaal met hapjes en vlaggetjes die daarna vervolgens na een rondje in de woonkamer vervolgens linea recta weer de keuken in verdwijntquote:Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
• Partnerruil.
• Goed plannen
• Stiptheid
• Rationaliteit
• Redelijkheid
• Totaalvoetbal
Je reet afvegen met papierquote:Op zondag 9 februari 2025 00:25 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je linker hand vies vinden niet te vergeten.
Jij veegt het af met je hand of zo?quote:
Die gebruik je toch ook als je doucht? En traditioneel doe je dit wassen met je linkerhand. En om dat hygienisch te houden gebruik je daar bidet voor. Maar hoe dan ook rijkelijk met water. Dat papier gebruik je om de boel droog te maken voordat je je onderbroek weer op hijst, en niet om de boel 'schoon' te maken. Als je je nagels verzorgt (een absolute must) en je handen naderhand wast met zeep ben je super schoon.quote:
quote:Op zondag 9 februari 2025 03:35 schreef Nyamuk het volgende:
Of rond 5 uur:
"Wij gaan zo eten, hoe laat zien we je morgen?"
Ongehoord
Dat is eerlijker dan zeggen: "Blijf toch nog even! Je bent altijd welkom!" als je dat niet meent, omdat dat zo hoort.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe laat gaan we eten betekent wil je nu weggaan.²
Het is een ronduit bizar en abject idee. Er was al een opleiding en die was niet winstgevend, dus dan gaan we maar van publiek geld een imamopleiding bekostigen? En door de staat goedgekeurde imams vind je niet rieken naar het loslaten van de scheiding tussen kerk en staat?quote:Op zondag 9 februari 2025 06:10 schreef raptorix het volgende:
Dit is helemaal niet zo een gek idee, in Turkije zijn Imams Ambtenaren en worden centraal benoemd, juist om extremisme te voorkomen.
Ik wil niet wetenschappelijk doen, maar er is een derde optie. Iemand mee laten eten en het wel gemeend vragen.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is eerlijker dan zeggen: "Blijf toch nog even! Je bent altijd welkom!" als je dat niet meent, omdat dat zo hoort.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:59 schreef Cockwhale het volgende:
Kunnen we ook een terroristen-opleiding beginnen, zodat terrorisme op een humane wijze uitgeoefend kan worden?
Je mag de hele avond lekker flirten met zijn vrouw en dansen. Maar je komt niet aan de hapjes (en het salarisstrookje)!quote:Op zondag 9 februari 2025 03:34 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Die schaal met hapjes en vlaggetjes die daarna vervolgens na een rondje in de woonkamer vervolgens linea recta weer de keuken in verdwijnt
wow wist niet jullie gastvrijheid uitgevonden haddenquote:Op zondag 9 februari 2025 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je mag de hele avond lekker flirten met zijn vrouw en dansen. Maar je komt niet aan de hapjes (en het salarisstrookje)!
Laten we nou niet net doen of alles wat men in Nederland tot de normen en waarden rekent superieur is. Sommige dingen moet je gewoon niet willen overnemen. Sommige zaken wel. Eerlijk is eerlijk. En daarom denk ik dat we samen elkaar verrijken. Je moet het alleen wel willen (zien).
Jason.²
Hoezo bij een lerarenopleiding word die toch ook door de staat geregeld?quote:Op zondag 9 februari 2025 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een ronduit bizar en abject idee. Er was al een opleiding en die was niet winstgevend, dus dan gaan we maar van publiek geld een imamopleiding bekostigen? En door de staat goedgekeurde imams vind je niet rieken naar het loslaten van de scheiding tussen kerk en staat?
Als je een niet-winstgevende opleiding (die inderdaad toch al is gesubsidieerd) in stand wil houden, is er nóg meer subsidie nodig. Ik zit er niet op te wachten dat dat van ons belastinggeld gebeurt. De staat moet zich verre houden van religie.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo bij een lerarenopleiding word die toch ook door de staat geregeld?
Daarnaast waarom zou de opleiding gratis moeten zijn?
Klopt, Diyanet.quote:Op zondag 9 februari 2025 06:10 schreef raptorix het volgende:
Dit is helemaal niet zo een gek idee, in Turkije zijn Imams Ambtenaren en worden centraal benoemd, juist om extremisme te voorkomen.
Je probleem zit van binnen man. Je lijdt een gefrusrtreerd leven. Het enige wat ik probeer is je leven wat dragelijker te maken. Ik denk dus dat dat hem zit in een stukje acceptatie. Laten we eerlijk zijn: je bent niet vies van een Turkse pizza "met alles er op en er aan" voor 2 euro. Dat moet je doortrekken.quote:Op zondag 9 februari 2025 03:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben bewapend baardmans, kom maar langs.
Dat zou vreemd zijn voor een land dat is gebouwd op een dergelijke inslag. Maar je het staat je natuurlijk om te onderbouwen waarom een Christelijk-Joodse inslag niet juist zou zijn, maar de Islam faciliteren wel?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een christelijk-joodse norm willen aandringen terwijl het gros van het land helemaal niks heeft met die sprookjesfiguren
Wat jullie niet willen begrijpen is dat we genoeg ruimte krijgen binnen de wettelijke kaders om zelf te faciliteren. En dat gaat prima.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou vreemd zijn voor een land dat is gebouwd op een dergelijke inslag. Maar je het staat je natuurlijk om te onderbouwen waarom een Christelijk-Joodse inslag niet juist zou zijn, maar de Islam faciliteren wel?
Ik verbaas me er meer over dat moslims weten wat NL tradities zouden zijn (overigens hoef ik daar niet over de vloer te komen wanneer ik dat over die koekjes hoor). Tenzij ze het van filmpjes online hebben.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:47 schreef Loverboii het volgende:
[..]
wow wist niet jullie gastvrijheid uitgevonden hadden
Jij bent gevormd door de Koran en de interpretatie daarvan door de imams. Dat is de enige goede manier van leven, want God heeft dat gezegd. En dat hoor je al je hele leven. Je kunt daar niet van afwijken, want God is alwetend. Je kunt Hem niet voor de gek houden. Hoogstens je medemensen.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je mag de hele avond lekker flirten met zijn vrouw en dansen. Maar je komt niet aan de hapjes (en het salarisstrookje)!
Laten we nou niet net doen of alles wat men in Nederland tot de normen en waarden rekent superieur is. Sommige dingen moet je gewoon niet willen overnemen. Sommige zaken wel. Eerlijk is eerlijk. En daarom denk ik dat we samen elkaar verrijken. Je moet het alleen wel willen (zien).
Jason.²
compleet deluluquote:Op zondag 9 februari 2025 11:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik verbaas me er meer over dat moslims weten wat NL tradities zouden zijn (overigens hoef ik daar niet over de vloer te komen wanneer ik dat over die koekjes hoor). Tenzij ze het van filmpjes online hebben.
Overigens hoef je daar inderdaad niet bang te zijn dat je gaat flirten met de vrouw. Ik zou in die context gelijk aan mijn oma van vroeger moeten denken
Dat is een goed beginquote:Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:
• Goed plannen
• Stiptheid
• Rationaliteit
• Redelijkheid
• Totaalvoetbal
Turkse pizza heb ik ooit een keer geprobeerd, matig voedsel, niet voor herhaling vatbaar. Als je pizza wil, moet je gewoon voor de echte Italiaanse gaan, alle alternatieven zijn gewoon vet en vies.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je probleem zit van binnen man. Je lijdt een gefrusrtreerd leven. Het enige wat ik probeer is je leven wat dragelijker te maken. Ik denk dus dat dat hem zit in een stukje acceptatie. Laten we eerlijk zijn: je bent niet vies van een Turkse pizza "met alles er op en er aan" voor 2 euro. Dat moet je doortrekken.²
Ik weet een goed adresje voor je in Rotterdam. Die maakt goede Turkse pizza's. Probeer het een keer. Erg lekker.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Turkse pizza heb ik ooit een keer geprobeerd, matig voedsel, niet voor herhaling vatbaar. Als je pizza wil, moet je gewoon voor de echte Italiaanse gaan, alle alternatieven zijn gewoon vet en vies.
Dat gaat niet gebeuren. We are here to stay.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Halfbakken beleid. De islam zou beter gewoon compleet verdreven moeten worden uit Nederland.
Het zijn geen mensen als zij een ouderwets geloof hebben.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. We are here to stay.
En zoals ik het nu zie zie ik meer mensen van jullie naar ons de overstap maken dan andersom. Prima.²
Hetzelfde geldt voor pedofilie in de kerk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:03 schreef KoningWouter het volgende:
Prima, maak jij je druk om de semantiek. Proces is onomkeerbaar. Is ook een stukje goede mond op mond reclame.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn geen mensen als zij een ouderwets geloof hebben.
Inderdaad, dat ZIE je. Die mensen kunnen open en bloot ervoor uitkomen dat ze moslim zijn geworden. Daarbij, als ze verliefd zijn op een islamitisch meisje, dan moeten ze wel, anders kunnen ze niet trouwen.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En zoals ik het nu zie zie ik meer mensen van jullie naar ons de overstap maken dan andersom. Prima.²
quote:Ze komen uit Brabant, Friesland, Gelderland en Limburg: voormalige moslims en moslima's komen bijeen in een grote stad en wisselen ervaringen uit, geven elkaar suggesties of vinden een luisterend oor. Waar zulke bijeenkomsten - georganiseerd door het Humanistisch Verbond - tot voor kort bezocht werden door een handjevol mensen, puilt het zaaltje nu vaak uit z'n voegen.
Ryan heeft in elk geval niet de mogelijkheid meer om nog een overstap te maken. Prima gedaan weer, lekker fier zijn!quote:Op zondag 9 februari 2025 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het werkt beide kanten op. Het is dat Geert Wilders conservatief rechts heeft gekoppeld aan moslimhaat, maar op zich past de Islam daar wel bij als overtuiging. Hoe rechtser en conservatiever mensen worden, hoe meer dat geloof ze aan zal spreken.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, dat ZIE je. Die mensen kunnen open en bloot ervoor uitkomen dat ze moslim zijn geworden. Daarbij, als ze verliefd zijn op een islamitisch meisje, dan moeten ze wel, anders kunnen ze niet trouwen.
Mensen die de islam de rug toekeren zijn er waarschijnlijk veel meer, maar dat ZIE je niet. Omdat dat stiekem moet.
Hieronder een artikel waarom dat is:
https://eenvandaag.avrotr(...)en-worden-beschermd/
[..]
Dat komt natuurlijk ook omdat opleidingen daar niet voor bedoeld zijn. Die zijn om je een vak te leren.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Volgens mij is religie zoiets wat je niet kunt leren in een klaslokaal, net zoals hoe het leven werkelijk in elkaar steekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |