abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:55:48 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216595817
https://nos.nl/artikel/25(...)ichten-imamopleiding

quote:
Nieuwe poging kabinet tot oprichten imamopleiding

Het kabinet wil met een brede aanpak de integratieproblemen aanpakken. Dat staat in een brief van staatssecretaris Nobel aan de Tweede Kamer. Daarbij doet het kabinet de belofte opnieuw te proberen om in Nederland een erkende Nederlandstalige imamopleiding op te richten.

Het kabinet noemt het ongewenst dat moslimgemeenschappen grotendeels afhankelijk zijn van imams uit het buitenland. "Hierdoor is er onvoldoende aansluiting bij de behoeften en leefwereld van onze Nederlandse moslims en onze Nederlandse normen en waarden", zo staat in de Kamerbrief.

Nederland heeft al geen officiële imamopleiding meer sinds 2013, toen de Hogeschool Inholland ermee stopte omdat er verlies op werd geleden. Afgelopen voorjaar strandde een laatste poging. De betrokken onderwijsinstellingen werden het over de invulling niet eens met het Contactorgaan Moslims en Overheid.

Barbaarse praktijk
Het kabinet wil ook meer doen aan de preventie van vrouwelijke genitale verminking, "een barbaarse en onaanvaardbare praktijk waartegen meisjes en vrouwen beschermd moeten worden". De pakkans van verminkers moet worden vergroot, vindt Nobel. Ook moeten meisjes en vrouwen beschermd worden tegen huwelijksdwang en andere "religieuze voorschriften" die hun "vaak meer beperkingen opleggen dan mannen en jongens".

Ook komen er nog dit jaar volgens Nobel "betere regels" voor versterkte oproepen tot gebed. Die oproepen kunnen bij sommige burgers leiden tot gevoelens van ongemak of overlast, schrijft de VVD-staatssecretaris.

Daarnaast wil het kabinet dat statushouders en Oekraïners sneller een baan krijgen en economisch zelfstandig worden. Daarbij worden werkgevers meer verantwoordelijk gehouden voor taalonderwijs. Daar staat tegenover dat discriminatie en racisme hard moeten worden bestreden, vindt het kabinet.

Buitenlandse inmenging
Nobel vraagt ook aandacht voor ongewenste buitenlandse inmenging die binnen gemeenschappen tot spanningen en soms geweld leiden. Onder anderen Eritreeërs, gevluchte Chinese minderheden en de Turks-Nederlandse gemeenschap hebben te maken met dergelijke inmenging van de autoriteiten in hun thuisland. "Mensen die hier wonen, ook als ze hun wortels ergens anders hebben, moeten zélf kunnen kiezen of en op welke manier zij contact onderhouden met hun thuisland. Hier maken we ons als kabinet dan ook hard voor."

Verder wil het kabinet wettelijk toezicht op informeel onderwijs aan kinderen zoals op weekendscholen, waardoor "signalen van aanzetten tot haat, geweld of discriminatie" kunnen worden onderzocht en er tegen overtredingen kan worden opgetreden.
:') Alsof dat de integratie zou verbeteren.

Ligt aan het gebrek aan imamopleidingen, niet aan maatschappelijke keuzes :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:03:08 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216595890
OMG, dit is echt te bizar voor woorden. Het kabinet van Wilders komt nu serieus met een imamopleiding?! _O- _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:03:10 #3
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_216595891
Alsof moslims in staat zijn hun extremistische ideeën los te laten. De extremisten voeren het uit, de rest keurt het niet af.
FIAT JUSTITIA RUAT CAELUM
C13H16ClNO
XD
Dit was post-id 212.000.000. :Y)
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:04:14 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216595897
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:03 schreef Starhopper het volgende:
OMG, dit is echt te bizar voor woorden. Het kabinet van Wilders komt nu serieus met een imamopleiding?! _O- _O- _O- _O- _O-
OMG OMG OMG HET IS TOCH NIET TE GELOVEN TUH BIZAR WEET JUH
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:04:52 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216595902
Op zich is het idee niet slecht dat een imam verplicht is aan door ons opgestelde criteria te voldoen en dat een moskee alleen door ons goedgekeurde imams mag hebben. Dat zal het in de praktijk niet worden. Het zou wel heel wenselijk zijn.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:05:21 #6
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_216595907
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:03 schreef Starhopper het volgende:
Als je even nadenkt zou je begrijpen dat ze willen proberen imams minder radicaal te maken en te vormen en te sturen.

Maar dat gaat toch niet werken.
FIAT JUSTITIA RUAT CAELUM
C13H16ClNO
XD
Dit was post-id 212.000.000. :Y)
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:13:22 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216595958
Dit werkt ongeveer hetzelfde als met harddrugs en illegaal vuurwerk wat hier ook verboden is.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:34:32 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216596077
Een soort gedoogbeleid voor de radicale islam.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_216596080
Franske zal trots op ze zijn :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:35:45 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216596087
Echt weer zo’n bizar idee van onze linkse regering. Lekker woke.
pi_216596134
Goede zaak ^O^

Immigranten denken vaak met weemoed aan hun oude land, dus je moet voorkomen dat de Imams dat aanwakkeren. Liever imams die wat gematigder zijn en proberen beide standpunten te combineren.
pi_216596140
lol
pi_216596152
Scheiding van kerk en staat? Levert de overheid ook opleidingen tot boeddhisme?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:54:09 #14
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216596201
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

Immigranten denken vaak met weemoed aan hun oude land, dus je moet voorkomen dat de Imams dat aanwakkeren.
Dan kunnen ze toch gewoon teruggaan, niemand verplicht ze hier te blijven. Sterker nog mensen zullen staan te juichen.
pi_216596233
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:54 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dan kunnen ze toch gewoon teruggaan, niemand verplicht ze hier te blijven. Sterker nog mensen zullen staan te juichen.
Ze zijn daar nu eenmaal opgegroeid. Dat wil niet zeggen dat ze daar willen leven. Hoe ouder je word, hoe meer je denkt dat vroeger alles beter was. Roze bril.
pi_216596255
Goed plan, gaan ze niks mee doen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216596270
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Scheiding van kerk en staat? Levert de overheid ook opleidingen tot boeddhisme?
Niet nodig, Boeddhisten rijden doorgaans niet in op een menigte mensen op een kerstmarkt.

Islam is wat dat betreft het typische 'special needs' kindje van de klas.
pi_216596281
Ben benieuwd wanneer ik me aan kan melden, vet lachen.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 16:06:16 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216596287
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat wil niet zeggen dat ze daar willen leven.
Hoe zou dat nou komen.
pi_216596291
Kabinet Wilders 1 gaat een imamopleiding oprichten. :') dit kan toch niet
Dit, dus.
pi_216596296
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Niet nodig, Boeddhisten rijden doorgaans niet in op een menigte mensen op een kerstmarkt.

Islam is wat dat betreft het typische 'special needs' kindje van de klas.
Laatste keer was het een AfD-stemmende fan van Wilders. Tel uit je winst.
Dit, dus.
pi_216596302
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Laatste keer was het een AfD-stemmende fan van Wilders. Tel uit je winst.
Er is altijd wel een uitzondering op de regel.
pi_216596429
Het woord voor een preek in de Moskee is 'khutbah'.
Zeer toepasselijk, wat mij betreft is dat ook de Nederlandse betekenis.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_216596475
Een imam-opleiding is geen oplossing. Nederlands lezen en schrijven wel. Dat staat in het plan, echter hoe ga je om met mensen of Moskeeen die dat weigeren?

Er blijkt nog steeds een wetsvoorstel nodig om inspectie mogelijk te maken bij een weekendschool? wtf waarom kan dat alleen bij reguliere scholen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_216596539
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Groetjes Breivik.
Zoals ik al zei, er is altijd wel een uitzondering op de regel. Zullen we er nu eens een lijstje naast leggen van islam gerelateerde aanslagen van de afgelopen 10 jaar?
pi_216596558
Is dit een artikel van de speld?
pi_216596582
Voor je het weet een pride vlag bij elke moskee

Hopeloos _O-
Heel veel sambal
pi_216596591
Het kabinet valt straks om een imam studie _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 februari 2025 @ 16:46:56 #29
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216596614
lol :') _O-
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_216596619
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:44 schreef Fok-it het volgende:
Het kabinet valt straks om een imam studie _O_
50 shades of VVD _O_
Heel veel sambal
  zaterdag 8 februari 2025 @ 16:47:46 #31
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216596628
Heeft Geert al gereageerd op Twitter?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_216596744
Hoe gaat deze opleiding heten?

Imanologie?
pi_216596938
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:39 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, er is altijd wel een uitzondering op de regel. Zullen we er nu eens een lijstje naast leggen van islam gerelateerde aanslagen van de afgelopen 10 jaar?
Dat mag. En ga je daarna dan de imamopleiding door dit kabinet verdedigen. Dat lijkt me erg vermakelijk :)
Dit, dus.
pi_216596952
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:58 schreef Cupfighter het volgende:
Hoe gaat deze opleiding heten?

Imanologie?
Imanooitmeer!!
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216597022
Is dit 'goed voor integratie moslims' of goed voor de integratie van de islam in Nederland? Of is dat hetzelfde? Hoe dan ook zal het niet goed zijn voor de integratie van moslims in de islam, zo een opgedrongen liberaal aftreksel, en daarom zal het aantal aanmeldingen nihil zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216597402
Raar idee, er zouden in Nederland helemaal geen imamopleidingen moeten worden aangeboden. Dit is geen Islamitisch land, zoek het maar uit ergens in het buitenland.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:03 schreef KoningWouter het volgende:
Alsof moslims in staat zijn hun extremistische ideeën los te laten. De extremisten voeren het uit, de rest keurt het niet af.
Correct. Hier zit inderdaad een grote kern van waarheid in.

1. Radicale moslims doen X
2. Gematigde moslims kijken weg, kruipen in de slachtofferrol of komen voor hun geloofsgenoten op
3. Samenleving bekritiseert Islam en moslims
4. Progressief linkse politici, journalisten en activisten springen in de bres voor moslims

Een standaard patroon inmiddels.

Soms kan de volgorde wellicht iets wisselen, zoals we na de antisemitische rellen in Amsterdam zagen vorig jaar november:

1. Moslims zetten een 'Jodenjacht' op die vervelende gelijkenissen vertoonde met vroegere tijden
2. Samenleving bekritiseert Islam en moslims
3. Progressief linkse politici, journalisten en activisten springen in de bres voor moslims
4. Gematigde moslims kijken weg, kruipen in de slachtofferrol en gaan jammeren over 'hoe zwaar men het heeft'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:16:40 #37
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216597487
Maar….

Zo’n imamopleiding…

Scoor je zo nog veel lekkere wijven?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216597501
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:16 schreef thedeedster het volgende:
Maar….

Zo’n imamopleiding…

72 x 72 maal
pi_216597524
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:16 schreef thedeedster het volgende:
Maar….

Zo’n imamopleiding…

Goede vraag. Ik neem aan dat de opleiding zowel mannen als vrouwen aanneemt en streeft naar een representatieve verdeling.
pi_216597578
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
Raar idee, er zouden in Nederland helemaal geen imamopleidingen moeten worden aangeboden. Dit is geen Islamitisch land, zoek het maar uit ergens in het buitenland.
[..]
Correct. Hier zit inderdaad een grote kern van waarheid in.

1. Radicale moslims doen X
2. Gematigde moslims kijken weg, kruipen in de slachtofferrol of komen voor hun geloofsgenoten op
3. Samenleving bekritiseert Islam en moslims
4. Progressief linkse politici, journalisten en activisten springen in de bres voor moslims

Een standaard patroon inmiddels.

Soms kan de volgorde wellicht iets wisselen, zoals we na de antisemitische rellen in Amsterdam zagen vorig jaar november:

1. Moslims zetten een 'Jodenjacht' op die vervelende gelijkenissen vertoonde met vroegere tijden
2. Samenleving bekritiseert Islam en moslims
3. Progressief linkse politici, journalisten en activisten springen in de bres voor moslims
4. Gematigde moslims kijken weg, kruipen in de slachtofferrol en gaan jammeren over 'hoe zwaar men het heeft'
Het is zeldzaam maar ik ben het met je eens dat dit soort opleidingen hier niet gegeven moeten worden
pi_216597738
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is zeldzaam maar ik ben het met je eens dat dit soort opleidingen hier niet gegeven moeten worden
Je kunt die mensen hun godsdienst niet verbieden. Dus dan kun je er beter voor zorgen dat het er allemaal een beetje vriendelijk aan toe gaat. Hier in Nederland is de Koran niet het wetboek.
pi_216597794
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je kunt die mensen hun godsdienst niet verbieden. Dus dan kun je er beter voor zorgen dat het er allemaal een beetje vriendelijk aan toe gaat. Hier in Nederland is de Koran niet het wetboek.
Tja, ik vind het de integratie niet ten goede komen
pi_216598302
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zou wel heel vreemd zijn als je in een land woont wat meerdere grondrechten wijdt aan vrijheid van geloofsbelijdenis. Het argument “ja, dat doe je maar ergens anders want het bevalt me niet” zegt ook wel alles, natuurlijk.
Dit, dus.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:15:54 #44
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216598330
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

Hier in Nederland is de Koran niet het wetboek.
Dit is denk ik het allerbelangrijkste wat je elke moslim moet gaan bijbrengen in Nederland. Dan kan die imamopleiding ook gewoon geschrapt worden.
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:16:55 #45
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216598348
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat zou wel heel vreemd zijn als je in een land woont wat meerdere grondrechten wijdt aan vrijheid van geloofsbelijdenis. Het argument “ja, dat doe je maar ergens anders want het bevalt me niet” zegt ook wel alles, natuurlijk.
Want er zit natuurlijk helemaal niks tussen “niet hier” en “we faciliteren volledige opleidingen voor islamitische gelovigen”.
pi_216598390
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit is denk ik het allerbelangrijkste wat je elke moslim moet gaan bijbrengen in Nederland. Dan kan die imamopleiding ook gewoon geschrapt worden.
Maar dat werkt alleen als die imam niet continu het tegenovergestelde beweert. Want het woord van Allah is natuurlijk veel machtiger en belangrijker dan zoiets onbeduidends als de Nederlandse wet.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:21:25 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216598419
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar dat werkt alleen als die imam niet continu het tegenovergestelde beweert. Want het woord van Allah is natuurlijk veel machtiger en belangrijker dan zoiets onbeduidends als de Nederlandse wet.
Je zou bijna denken dat die imam opleiding die Nederland wil instellen bedoeld is om dat tegen te gaan !
pi_216598880
Of we deporteren al die lui gewoon
-XOXO-
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:53:06 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216598966
Lijkt me wel een goed idee. OP die manier houd je de invloeden uit SA beter buiten de deur.
pi_216599068
Kunnen we ook een terroristen-opleiding beginnen, zodat terrorisme op een humane wijze uitgeoefend kan worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')