abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216611109
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:28 schreef Barreltje het volgende:
ouders }:|

vrijdags:
O: Hallo wanneer kunnen we weer skypen, we hebben je al zo lang noet gesproken!
B: ja ehh dat kan wel dit weekend ergens ?
Zaterdags :
B: Zullen we morgen om 18:00 doen?
O: Ja goed idee! dan doen we ereen snackie en een borreltje bij
Zondags 18:15
O: ...
O:...
B: .. hallo?
O:....
B Belt : ja hallo, lukt het met het opzetten van skype
O: ehh we zijn nu aan het kaas fonduen.. we .. ehh. kan het over een uurtje ?
B: }:| :X
Ai da’s niet fijn
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 9 februari 2025 @ 19:03:42 #198
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216611323
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:28 schreef Barreltje het volgende:
ouders }:|

vrijdags:
O: Hallo wanneer kunnen we weer skypen, we hebben je al zo lang noet gesproken!
B: ja ehh dat kan wel dit weekend ergens ?
Zaterdags :
B: Zullen we morgen om 18:00 doen?
O: Ja goed idee! dan doen we ereen snackie en een borreltje bij
Zondags 18:15
O: ...
O:...
B: .. hallo?
O:....
B Belt : ja hallo, lukt het met het opzetten van skype
O: ehh we zijn nu aan het kaas fonduen.. we .. ehh. kan het over een uurtje ?
B: }:| :X
vervolg :
19:00 O: ja we zitten klaar!!

B : :X }:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_216611390
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]
vervolg :
19:00 O: ja we zitten klaar!!

B : :X }:|
Altijd een beetje jammer als jouw tijd minder belangrijk is dan dat van een ander -O-
pi_216611562
Isegrim net weer aangevallen door de haan. Zowel onze hond als buurhond Laika sprongen er tussen en dat leek toch bijna einde haan :')
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 9 februari 2025 @ 19:25:45 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_216611583
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2025 17:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Countries of the world van animaniacs, maar dan alleen de landen waar same sex mariage mogelijk is

Insta reel
Dit is zowel _O_ als ;(
Spoilers!
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 20:46:57 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216612574
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Isegrim net weer aangevallen door de haan. Zowel onze hond als buurhond Laika sprongen er tussen en dat leek toch bijna einde haan :')
Laika, de Cane Corso van m'n oom was ook altijd erg goed in hanen verjagen als die je weer wilden aanvliegen. Dan zag je vervolgens veren rondvliegen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216612924
@AnneX het is gelukkig niet elke dag/avond hoor, en ook niet continu. Gister denk ik van de koude badkamervloer en daarna niet meer opgewarmd. Even halve minuut in warm water lost gelukkig vooralsnog het probleem steeds op, dus dat scheelt. Moet vooral gewoon eerder dat doen ipv in warme bed willen blijven en hopen dat het dan wel bij trekt. Heb vanavond wel wat dikkere sokken aan. Handen zijn wel gewoon warm, dat scheelt.

En dan goed nieuws:
Vandaag was het alweer 42 min eerder licht dan op het laatste moment, en 1u14 min later donker dan op het vroegste moment!
Over een week is het 13 min eerder licht en 13 min later donker dan vandaag!
Over twee weken is het 28 min eerder licht en 26 min later donker dan vandaag!
Over een maand is het alweer 59 min eerder licht en 52 min later donker dan vandaag!

*O*
pi_216613010
@vlindertje89 waarom neem je dan niet gewoon een kruik mee naar bed?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 9 februari 2025 @ 21:39:04 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216613149
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Altijd een beetje jammer als jouw tijd minder belangrijk is dan dat van een ander -O-
ja dat ja.. dat lijkt er bij hun dan niet in te gaan..
2.5 uur verder :P

was wel fijn om bij te kletsen.. nu weer even 2 maanden niet ^O^
pi_216613315
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Laika, de Cane Corso van m'n oom was ook altijd erg goed in hanen verjagen als die je weer wilden aanvliegen. Dan zag je vervolgens veren rondvliegen :D
Filmpje nog gezien van die gast die doordraaide bij de grens?
pi_216613316
quote:
5s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:28 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 waarom neem je dan niet gewoon een kruik mee naar bed?
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten. Maar dat hielp niet voldoende. Blijkbaar doet voet in water toch wat anders dan een kruik.

Ik luister overigens tijdens het wandelen nu 'slapen als een oermens', en daarin ging vandaag toevallig ook een stuk over koude voeten. Daar werd gezegd dat kruik niet bij je voeten hoeft, kruik in je rug zorgt ook al voor warm en betere doorbloeding en daarmee warmere voeten. Dus dat kan ik nog proberen als het weer nodig is, of dat beter werkt dan bij voeten.
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 22:21:24 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216613654
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Filmpje nog gezien van die gast die doordraaide bij de grens?
Nee, maar wel uitgebreider artikel gelezen van DvhN. De politie lijkt wel fouten gemaakt te hebben, de Staatsanwaltschaft in Aurich was een onderzoek gestart las ik.
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 22:22:56 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216613677
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten.
Wat doe je als het echt winter wordt dan? Groeten vanonder het 'zomer'dekbed :P
pi_216613777
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten. Maar dat hielp niet voldoende. Blijkbaar doet voet in water toch wat anders dan een kruik.

Ik luister overigens tijdens het wandelen nu 'slapen als een oermens', en daarin ging vandaag toevallig ook een stuk over koude voeten. Daar werd gezegd dat kruik niet bij je voeten hoeft, kruik in je rug zorgt ook al voor warm en betere doorbloeding en daarmee warmere voeten. Dus dat kan ik nog proberen als het weer nodig is, of dat beter werkt dan bij voeten.
2 of 3 sokken over elkaar werkt ook vaak goed, net als laagjes bij kleding.
pi_216613941
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat doe je als het echt winter wordt dan? Groeten vanonder het 'zomer'dekbed :P
Het is mn dunne zomerdekbed en mn zomerdeel van vier seizoenen dekbed, dus heb daar nog het winter deel van als echt koud ;) maar zo koud is het nu helemaal niet, en alleen mn voeten waren koud dus anders raakt de rest oververhit ;)

quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:29 schreef Blues het volgende:

[..]
2 of 3 sokken over elkaar werkt ook vaak goed, net als laagjes bij kleding.
Goeie tip. Ik heb nu wollen sokken aan, die schijnen beter te reguleren. Het is ook alleen begin vd nacht hoor als ik er last van heb, ergens in de nacht trek ik de sokken altijd in mn slaap uit :)
pi_216614203
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:38 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Het is mn dunne zomerdekbed en mn zomerdeel van vier seizoenen dekbed, dus heb daar nog het winter deel van als echt koud ;) maar zo koud is het nu helemaal niet, en alleen mn voeten waren koud dus anders raakt de rest oververhit ;)
[..]
Goeie tip. Ik heb nu wollen sokken aan, die schijnen beter te reguleren. Het is ook alleen begin vd nacht hoor als ik er last van heb, ergens in de nacht trek ik de sokken altijd in mn slaap uit :)
SokBoks :D
pi_216614250
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:22 schreef vlindertje89 het volgende:
@:AnneX het is gelukkig niet elke dag/avond hoor, en ook niet continu. Gister denk ik van de koude badkamervloer en daarna niet meer opgewarmd. Even halve minuut in warm water lost gelukkig vooralsnog het probleem steeds op, dus dat scheelt. Moet vooral gewoon eerder dat doen ipv in warme bed willen blijven en hopen dat het dan wel bij trekt. Heb vanavond wel wat dikkere sokken aan. Handen zijn wel gewoon warm, dat scheelt.

En dan goed nieuws:
Vandaag was het alweer 42 min eerder licht dan op het laatste moment, en 1u14 min later donker dan op het vroegste moment!
Over een week is het 13 min eerder licht en 13 min later donker dan vandaag!
Over twee weken is het 28 min eerder licht en 26 min later donker dan vandaag!
Over een maand is het alweer 59 min eerder licht en 52 min later donker dan vandaag!

*O*
Je merkt het echt al. Vanavond bracht m'n pa broertje en mij naar het station na het avondeten en het was gewoon nog een beetje licht _O_
pi_216614260
Sokken in bed, nope. Wel een warme kersenpittenzak als ik niet B als kachel heb.

Mijn problemen met wintertenen en continu koude voeten zijn volledig weggegaan toen ik regelmatig ging hardlopen. Ik denk dat het met doorbloeding te maken heeft :D
pi_216614352
Wanneer ik geen elektrische deken aan heb, altijd sokken aan, ook vaak in de zomer, hooguit een half uur De fijne bedsokken ben ik helaas doorheen, die je bij klm bc kreeg, maar na tig jaar veelvuldig gebruik zijn ze op.
En 2 losse dekbedden, zo blij met mijn idee (al blijkt een groot deel van familie en vrienden dat al jaren te hebben. Halverwege de nacht schuif ik er 1 af.
pi_216614480
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Had hier overheen gelezen, enig idee wat er aan de hand is met de haan? Of heeft hij een bloedhekel aan mensen?
pi_216614752
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Had hier overheen gelezen, enig idee wat er aan de hand is met de haan? Of heeft hij een bloedhekel aan mensen?
Hij verdedigt gewoon zijn hennen tegen dat verschrikkelijke monster dat iedere dag mais komt brengen :')
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_216615096
Twee uurtjes geslapen, woelen en nu digitaal winkelen bij ikea 😎
pi_216615190
Half uurtje later en bij bol een vloerbeschermingsmat 3W besteld w/

Oh en vanmiddag bij de makro - kwamen we toch ‘langs’ - een vloerwisser met lange stee. 75 cm breed.
En een liefheit / leitlief droogrek voor aan een deur: ik ga enorm de railing van de vide missen waarover de dekbedhoes XL snel droogt en de lakens. -O-
Even gerammeld aan de draadhekken /stellingkast voor in het magazijn.
Goed bevonden.nog even secuur inmeten.

[ Bericht 60% gewijzigd door AnneX op 10-02-2025 01:51:28 ]
pi_216615316
En het meest eenvoudige en betaalbare douchekrukje is onderweg.
https://www.beslist.nl/p/main_sanitair/nl-nl-gold-4008838234273/
Grijs is geen kleur, zwart is deprimerend, dan maar medisch wit.
Er was geen vrolijk rood. Daarvoor is er al een mooie rooie badkamermat.
Er is heel veel, ook design voor bijna ¤ 200,-😳

Tja, nu zijn wij gewend aan het betegelde bankje. Hendig heur.

Nu echt wel gaaaaap. :Z

[ Bericht 26% gewijzigd door AnneX op 10-02-2025 02:27:43 ]
pi_216615884
Dat is nog eens een productieve nacht @AnneX :O :z :Z ^O^ .
Mijn (teams)afspraak met de andere kant van de wereld om 7 uur vanmorgen gaat niet door dus ik doe lekker wat rustiger aan met opstaan.
pi_216616007
Ik had gisteravond computerstruggles en een existentiële crisis (wat doe ik in een computer-PhD als ik m'n privé computer al niet eens netjes kan backuppen?) dus uiteindelijk misschien 5 uurtjes slaap gehad. En ik moet nog een hele week :'( ik wil nu al niet meer :'(
pi_216616065
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Je merkt het echt al. Vanavond bracht m'n pa broertje en mij naar het station na het avondeten en het was gewoon nog een beetje licht _O_
:Y Ik kon afgelopen week voor het eerst weer de kortste route naar huis fietsen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216616570
Mogge!
Vandaag thuiswerken dus na de weker even omgedraaid, niet handig wel lekker.

@AnneX ik heb al sinds het begin dit droogrek (en een opstapje om erbij te kunnen :D ) https://www.bol.com/nl/nl(...)R2VOdDBoCFssQAvD_BwE
pi_216616617
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Vandaag thuiswerken dus na de weker even omgedraaid, niet handig wel lekker.

@:annex ik heb al sinds het begin dit droogrek (en een opstapje om erbij te kunnen :D ) https://www.bol.com/nl/nl(...)R2VOdDBoCFssQAvD_BwE
Verdorie…bol is commercieel…wil toch verkopen.!?
Tegenwoordig linkt het niet rechtstreeks en komt ‘gewoon’ een soort frontpage te voorschijn i.p.v. het artikel. Dus zoek het maar uit.
Heb je een link bij een andere winkel? Tja, blokker is niet meer. Helaasch. 8)7

Of een merknaam.
En ik bedenk mij nu, dat er zo’n buizen verwarming in de badkamer is.
Bijv. voor verwarmde handdoeken. Wil ik dat eigenlijk? Niet praktisch voor hoezen.

Nu lopen wij op adrenaline. Straks - over 2 weken - of na verkoop huis, stort ik ongelooflijk in. Vrees ik. 😎
Wat huis betreft: al 2 vragen naar de prijs en verwezen naar de makelaar, die vanmiddag komt. In ieder geval alvast onderzoeken zij wat hun opties zijn qua hypo.

Als ik in herhaling val..excuus. Lees er maar overheen.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 10-02-2025 09:18:40 ]
pi_216616640
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:06 schreef AnneX het volgende:

[..]
Verdorie…bol is commercieel…wil verkopen.
Tegenwoordig linkt het niet rechtstreeks en komt ‘gewoon’ een soort frontpage te voorschijn i.p.v. het artikel. Dus zoek het maar uit.
Heb je een link bij een andere winkel? Tja, blokker is niet meer. Helaasch. 8)7
De eigen site https://www.leifheit.nl/nl-nl/wanddroogrek/7945
pi_216616696
quote:
Ja, daarmee stond ik in mijn hand. Alleen huurhuis!
Dan toch even vragen aan verhuurder, tevens buurman. Die nadrukkelijk stelt, dattie geen huismeester is. Wèl behulpzaam zei de vorige bewoonster.

Andere huurders: hóe doen jullie dat? Zo’n hoes van 220 x 240 plus 2 x onderlakens in de droger komt er ongetwijfeld als een gigaprop uit. En dan moet die 2 x draaien: nog eens voor handdoeken en kleiner spul.
Nu ook in de wasmachine met al het kleine spul als ondergoed erin gedraaid. Of mouwen van shirts of overhemden.

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 10-02-2025 09:25:13 ]
pi_216616763
De dekbedhoes niet met kleine spul in de wasmachine en droger doen.
pi_216616789
Nou ben ik voorstander van schoon en fris.
Niet het slaafje van de machines om was erin/eruit te doen.
Het zijn beiden 8 kg machines. Half leeg draaien is ook weer zoiets.
pi_216616865
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dan toch even vragen aan verhuurder, tevens buurman. Die nadrukkelijk stelt, dattie geen huismeester is. Wèl behulpzaam zei de vorige bewoonster.

Andere huurders: hóe doen jullie dat? Zo’n hoes van 220 x 240 plus 2 x onderlakens in de droger komt er ongetwijfeld als een gigaprop uit. En dan moet die 2 x draaien: nog eens voor handdoeken en kleiner spul.
Nu ook in de wasmachine met al het kleine spul als ondergoed erin gedraaid. Of mouwen van shirts of overhemden.
Wanneer je niets aan de muren mag hangen zou je ook geen schilderijen mogen? Of een (ik verzin maar iets) een kapstok. Even vragen hoevdat zit, bij weggaan vul je de gaatjes weer. Bij mijn vorige (huurhuis j had ik boekenrekken aan de muur, gaatjes met alebastine dichtgemaakt
pi_216616875
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:17 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ik heb een simpel droogrek van Ikea. Ik hang mijn dekbedovertrek en onderlaken dubbelgevouwen eraan en dan zigzag. Dubbelgevouwen omdat m'n wasrek niet hoog genoeg is om de lap er languit te hangen, en zigzag omdat het wasrek natuurlijk niet breed genoeg is.

Je kan ook een lijntje spannen op het balkon of in logeerkamer/berging. B heeft van die uittreklijnen van Leifheit (zoek op Rollfix). Die zitten op een soort rol en kun je ook losmaken als je ze niet nodig hebt.
pi_216616898
Ik mag in mijn huurappartement ook gewoon in de muur boren hoor. Alleen niet in het plafond (alsnog gedaan voor gordijnrails haha)
pi_216616917
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:28 schreef AnneX het volgende:
Nou ben ik voorstander van schoon en fris.
Niet het slaafje van de machines om was erin/eruit te doen.
Het zijn beiden 8 kg machines. Half leeg draaien is ook weer zoiets.
Half leeg is zeker voor de droger geen issue. Die stopt als de boel droog is, meestal eerder als ie minder vol zit. Voor laatste beetje hang ik het dan in de weg in de kamer en een uurtje later is het dan wel droog.

Ook droog de dekbedhoes altijd los en dan kussenslopen en matrashoes samen.
pi_216617025
Ik doe een 200x200 dekbedovertrek, 180x200 hoeslaken, 180x200 molton en twee kussenslopen samen in de droger en dat gaat prima. Bij mij komt het er niet als een grote prop uit. Hoeveel handdoeken moeten er bij? Als er twee bij moeten past dat wss wel. Dan kan je 1x draaien voor beddengoed en handdoeken en 1x voor ander spul. Of je doet het klein spul als onderbroeken niet in de droger en hangt het uit. Of je draait je droger gewoon 2x.

Ik heb een 9kg wasmachine en 8kg droger. Ik doe 1x per week een kledingwas (gewoon alle kleuren enz bij elkaar) en ongeveer 1x per week een 60 graden was (om de week beddengoed, 1x per maand handdoeken en theedoeken enz - heb een redelijke voorraad dus is niet elke twee weken nodig). En dan bij beddengoedweek 2x droger (1x beddengoed, 1x kleding deel dat in droger kan) en bij handdoekenweek 1x (alles bij elkaar). Mijn droger past programma ook aan op hoeveelheid en hoe droog het is, dus een kleinere vulling leidt ook tot een korter programma.

Plus ik heb droogrekken die ik op de grond kan zetten, vooral omdat ik dat zelf handiger vind. Maar een huurhuis betekent niet dat je meteen helemaal nergens iets aan een muur mag ophangen ofzo he? Kijk even in je huurcontract wat daarover staat en/of vraag het inderdaad even na. Ik mag gewoon gaten boren in de muren, als ik ze maar opvul als ik wegga.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 10-02-2025 10:05:37 ]
pi_216617356
Ik heb geen droger *G*
Heb ook een hekel aan wasgoed dat zo helemaal zacht uit de droger komt. Liever ruwe handdoeken O+
pi_216617362
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen droger *G*
Heb ook een hekel aan wasgoed dat zo helemaal zacht uit de droger komt. Liever ruwe handdoeken O+
Daarom hangen mijn handdoeken nu aan dat leifheit rek. Team schuurpapier ;)
pi_216617367
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daarom hangen mijn handdoeken nu aan dat leifheit rek. Team schuurpapier ;)
Team schuurpapier *G*
pi_216617370
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen droger *G*
Ik heb wel een droger maar die doet het al een tijd niet meer :D

Maar ik gebruikte hem al nauwelijks. Ruwe handdoeken zijn heerlijk :Y
pi_216617430
Ik gebruik 'm alleen wanneer mijn armen/schouders pijn doen. En dan ben ik er ook heel erg blij mee (nooit gedacht)
  maandag 10 februari 2025 @ 10:29:39 #241
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216617486
tip : als je niet wilt dat alles er als 1 grote prop uit komt, doe dan je dekbed overtrek DICHT voor je hem in de wasmachine gooit.. kan er ook niks in komen
pi_216617496
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik gebruik 'm alleen wanneer mijn armen/schouders pijn doen. En dan ben ik er ook heel erg blij mee (nooit gedacht)
Dat kan ik me goed voorstellen :Y
pi_216617512
Man is ziek thuis. Ondertussen ben ik allemaal kleine klusjes voor de brouwerij aan het doen.
  maandag 10 februari 2025 @ 10:36:52 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216617601
ik ga vandaag denk ik eens eindelijk alle klusjes doen die ik dit weekend wilde doen :o

EN naar de huisarts, eens zien wat er in de menopause pijplijn zit :P
pi_216617620
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:31 schreef Sarabi het volgende:
Man is ziek thuis. Ondertussen ben ik allemaal kleine klusjes voor de brouwerij aan het doen.
Volgende week maandag is er bij de Keuringsdienst een special over IPA's
pi_216617638
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:29 schreef Barreltje het volgende:
tip : als je niet wilt dat alles er als 1 grote prop uit komt, doe dan je dekbed overtrek DICHT voor je hem in de wasmachine gooit.. kan er ook niks in komen
Yes dear. Alleen zijn er nog twee, waar dat niet gaat.
Affijn, wat Kaatje zegt: overleg met huisbaas. Die kwam vrijdag een bakkie doen en kreeg een rondleiding ( Aag) en weet nu waar wij vandaan komen.

Ach mijn hoofd tolt. Vanmiddag 2 afspraken en dan staan er weer zaken geregeld waar dan omheen te plannen is.
pi_216617682
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgende week maandag is er bij de Keuringsdienst een special over IPA's
Ah interessant. Even in de gaten houden, ookal zal het vast wel genoeg gedeeld worden in de bierwereld :D
pi_216617736
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren :D
https://www.gelderlander.(...)-van-state~aee86c70/
pi_216617791
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:29 schreef Barreltje het volgende:
Als je eentje hebt die dicht kan. Mijn Hema dekbedovertrekken hebben een gat en een instopstrook. Ik heb er een van de Ikea die wel knopen heeft, maar geen instopstrook. Maar zonder instopstrook raak ik m'n dekbed 's nachts de hele tijd kwijt :')
pi_216617839
Handdoeken van de lijn :'(
Nee, duidelijk team droger hier.

Na drie nachten op rij met weer urenlang wakker liggen, ging afgelopen nacht weer beter. Wel vaak wakker geweest, maar ook steeds snel weer in slaap gevallen. En ik sliep wat eerder dan vorige nachten. Toen ik de kat vanochtend hoorde springen naar de deurklink (meestal ergens tussen 6.30-7.15 begint dat) niet opgestaan en open gedaan en daarna terug naar bed, maar oordoppen in gedaan en verder geslapen. Werd pas 8.25 weer wakker :). Inmiddels had kat ook zelf de deur open gekregen dus ze zaten samen voor mijn deur klaar O+ .

Wel moeite met werk opstarten, maar dat is vooral door weinig werk met deadlines die deze week zijn. Dat vind ik ingewikkeld, dan ga ik uitstellen. Zometeen maar even weer alles opschrijven wat ik deze week wil doen en dan verdelen over de dagen en mezelf deadlines geven met een leuke beloning erop. Ik blijf die eeuwige student die niks gedaan krijgt als het niet écht écht NU moet :')
pi_216617898
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Als je eentje hebt die dicht kan. Mijn Hema dekbedovertrekken hebben een gat en een instopstrook. Ik heb er een van de Ikea die wel knopen heeft, maar geen instopstrook. Maar zonder instopstrook raak ik m'n dekbed 's nachts de hele tijd kwijt :')
Hier net zo. Alleen hou ik van de hoes zonder instopstrook. Al mijn volgende hoezen ga ik kopen zonder instopstrook :D
pi_216617918
@AnneX ik heb deze, kan ook een compleet dekbedhoes overheen gehangen worden.

Nederlands design en fabrikage.
https://www.speed-dryer.nl/

[ Bericht 7% gewijzigd door sigme op 10-02-2025 11:31:24 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216618311
pffff ging iets verkeerds met het systeem om documenten in te voeren, iets helemaal kwijt. Maar één van de teamleider werkt net zoals ik, dus binnen 3 minuten had zij het gevonden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 februari 2025 @ 12:35:00 #254
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216619027
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_216619036
Ja RB, pas 74.
pi_216619580
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:35 schreef Blues het volgende:
Ja RB, pas 74.
Ja, dat was best schrikken. Honeymoonquiz, zoveel naar gekeken.
pi_216620357
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:01 schreef sigme het volgende:
@:annex ik heb deze, kan ook een compleet dekbedhoes overheen gehangen worden.
[ afbeelding ]

Nederlands design en fabrikage.
https://www.speed-dryer.nl/
Oooooh….🥰 opgeslagen! Dank.
Even afwachten of er vrije ruimte overblijft.
pi_216620710
MnX begint te stressen en overschat zichzelf 8)7 met sjouwen van kasten.
Wat ik weer onverstandig vind.

Op het nieuwe adres is de keuze tussen kpn en delta. De laatste met glasvezel ín huis.
Eigenlijk wil ik met gmail en consorten niks te maken hebben.
Weten jullie van andere betrouwbare opties? Heeft delta de voorkeur boven kpn, gezien de glasvezel in huis.

Side note: huisadres veranderen heb ik minder moeite mee dan mailadres veranderen. 8)7
pi_216620731
Ach, Ron is overleden. Deed leuke amusementsprogramma’s.
pi_216620957
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
Op het nieuwe adres is de keuze tussen kpn en delta. De laatste met glasvezel ín huis.
Weten jullie van andere betrouwbare opties? Heeft delta de voorkeur boven kpn, gezien de glasvezel in huis.
Volgens mij zijn er twee (of drie) dingen door elkaar aan het lopen.

Ding 1: Glasvezel heb je of heb je niet. Als je het niet hebt en je wilt er wel gebruik van maken, dan zal het fysiek aangelegd moeten worden. Gravertje, straat open, kabels in de grond stoppen. Kost tijd en geld.

Ding 2: KPN en Delta zorgen voor internetprik op je kabel. Als je glasvezel hebt, kunnen ze allebei hun prik over die glasvezel aanbieden. Heb je geen glasvezel, dan gaat het waarschijnlijk over bestaande (koperen) kabels. Waar ook telefoon en TV overheen gaan.

Ding 3: Gmail is een website, een emailprovider. Daar kun je een emaidienst afnemen die je via Internet kunt benaderen. Maar je kunt ook een andere emailprovider kiezen, zoals yahoo, of hotmail, of outlook.com, of iets wat je prikprovider aanbiedt zoals kpnmail. Op zich kun je elke website benaderen met internetprik van elke provider, en kan internetprik over zowel koper als glas.

Dus als je niks met Gmail te maken wilt hebben, is op zich prima, maar dat zegt niks over of je KPN of Delta moet nemen. En trouwens, als je niks met Gmail te maken wilt hebben wil je dat waarschijnlijk ook niet met Microsoft of Apple. En die alle drie ontwijken gaat erg lastig worden. Succes :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 februari 2025 @ 15:21:33 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216621222
@AnneX heb je nu nog een annex@casema.net dan ?

en verder wat Fles zegt.

waarom eigenlijk niet Gmail ? wat is de aversie daartegen?
  maandag 10 februari 2025 @ 15:47:41 #262
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216621559
O+ gmail O+ google O+ microsoft O+ Apple O+ Samsung O+ Simca O+ L'Oreal O+
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 10 februari 2025 @ 15:54:19 #263
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216621636
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er twee (of drie) dingen door elkaar aan het lopen.

Ding 1: Glasvezel heb je of heb je niet. Als je het niet hebt en je wilt er wel gebruik van maken, dan zal het fysiek aangelegd moeten worden. Gravertje, straat open, kabels in de grond stoppen. Kost tijd en geld.

Ding 2: KPN en Delta zorgen voor internetprik op je kabel. Als je glasvezel hebt, kunnen ze allebei hun prik over die glasvezel aanbieden. Heb je geen glasvezel, dan gaat het waarschijnlijk over bestaande (koperen) kabels. Waar ook telefoon en TV overheen gaan.

Ding 3: Gmail is een website, een emailprovider. Daar kun je een emaidienst afnemen die je via Internet kunt benaderen. Maar je kunt ook een andere emailprovider kiezen, zoals yahoo, of hotmail, of outlook.com, of iets wat je prikprovider aanbiedt zoals kpnmail. Op zich kun je elke website benaderen met internetprik van elke provider, en kan internetprik over zowel koper als glas.

Dus als je niks met Gmail te maken wilt hebben, is op zich prima, maar dat zegt niks over of je KPN of Delta moet nemen. En trouwens, als je niks met Gmail te maken wilt hebben wil je dat waarschijnlijk ook niet met Microsoft of Apple. En die alle drie ontwijken gaat erg lastig worden. Succes :)
Ik begrijp nu wel waarom je ouders jouw opzadelen met hun computer issues…
pi_216621647
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik begrijp nu wel waarom je ouders jouw opzadelen met hun computer issues…
Godver. Lijkt het weer alsof ik er wat vanaf weet? :?
  maandag 10 februari 2025 @ 15:56:39 #265
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216621675
quote:
11s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Godver. Lijkt het weer alsof ik er wat vanaf weet? :?
Je legt het dusdanig uitvoerig en dummy-proof uit dat er geen speld tussen te krijgen is…
pi_216621730
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Je legt het dusdanig uitvoerig en dummy-proof uit dat er geen speld tussen te krijgen is…
Inderdaad. Ik snap dit ook helemaal (en op IT gebied ben ik een noob)
pi_216621748
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nou dat valt wel mee hoor :')
  maandag 10 februari 2025 @ 16:04:36 #268
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216621820
quote:
81s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou dat valt wel mee hoor :')
OK, dan is het onbegrijpelijk lulverhaal… :P
pi_216621832
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:04 schreef MadMaster het volgende:

[..]
OK, dan is het onbegrijpelijk lulverhaal… :P
Mooi. Dan mij niks meer vragen :P

Pfoei O-)
  maandag 10 februari 2025 @ 16:08:21 #270
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216621869
Punt 2 heb ik wel op- en of aanmerkingen over ;) Want -sommig glasvezel kan je kiezen wie-of-wat je erop aan laat sluiten, bij andere glasvezel heb je verplichte winkelnering bij 1 of 2 aanbieders.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216621992
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:08 schreef fietsie het volgende:
Punt 2 heb ik wel op- en of aanmerkingen over ;) Want -sommig glasvezel kan je kiezen wie-of-wat je erop aan laat sluiten, bij andere glasvezel heb je verplichte winkelnering bij 1 of 2 aanbieders.
Dat kan gebeuren ja. Dan kun je nog kiezen om een andere glasboer je infra aan te laten leggen en een zelfgekozen prikboer te nemen voor je signaal maar dat is meestal duurder. En soberzo veel meer uitzoekwerk en geregel en gezeik.
  maandag 10 februari 2025 @ 16:21:37 #272
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216622071
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dat kan gebeuren ja. Dan kun je nog kiezen om een andere glasboer je infra aan te laten leggen en een zelfgekozen prikboer te nemen voor je signaal maar dat is meestal duurder. En soberzo veel meer uitzoekwerk en geregel en gezeik.
Maar vaak wel weer betere diensten, configureerbare spullenboel en minder last van een scriptjes oplezende helpt-niet-desk
pi_216622081
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:21 schreef fietsie het volgende:
configureerbare spullenboel
Iets zegt me dat @AnneX hier betrekkelijk weinig voordeel aan gaat hebben.
pi_216622129
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:21 schreef Barreltje het volgende:

waarom eigenlijk niet Gmail ? wat is de aversie daartegen?
Dat wou ik ook net gaan vragen
pi_216622142
Verder is het zo'n dag waarop alles fout gaat.
Laat net een volle doos bier uit mijn handen vallen, gelukkig maar een paar flesjes kapot maar wel flink wat rotzooi.
En toen kwam ik er achter dat de stofzuiger toch echt kapot is -O-
pi_216622193
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Verder is het zo'n dag waarop alles fout gaat.
Laat net een volle doos bier uit mijn handen vallen, gelukkig maar een paar flesjes kapot maar wel flink wat rotzooi.
En toen kwam ik er achter dat de stofzuiger toch echt kapot is -O-
Gewoon even niets meer doen. Lekker op de bank met een (overgebleven) biertje en een boek. Veiligheid boven alles.

Zo, alle mails verwerkt, dossiers weer in orde gemaakt. Client die 2x per week komt vragen hoe het met zijn zaak zit voor de zoveelste keer verteld dat hij over een jaar op z'n vroegst wat kan verwachten. Hij zegt het te begrijpen, maar ik heb (na vorige ervaringen) zo m'n twijfels.
pi_216622318
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
MnX begint te stressen en overschat zichzelf 8)7 met sjouwen van kasten.
Wat ik weer onverstandig vind.

Side note: huisadres veranderen heb ik minder moeite mee dan mailadres veranderen. 8)7
O+
  maandag 10 februari 2025 @ 16:51:46 #278
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216622403
Naar aanleiding van het topic van G over Gault Millau
CUL / Gault&Millau 2025
Zat ik een paar reviews te lezen door klanten van restaurants. Eentje had een restaurant met 1 ster (van 5) beoordeeld. Na het Corona jaar was deze bij een restaurant gekomen en wilden lekker eten en hun cadeaubon daarbij inwisselen. Het restaurant weigerde dit, want verlopen (mede door corona).
Echt, het geld heb je al binnen en dan weiger je een dienst daarvoor te leveren?
Laat maar weer eens zien dat zulke cadeaubonnen gewoon een vreselijk slecht idee zijn, nog afgezien van de horkerigheid van deze Horecaffer.
Gezien de prijzen op de menukaart, en de hoogte van de cadeaubon had het restaurant wellicht geen winst gemaakt, maar verlies ook niet.
pi_216622567
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gewoon even niets meer doen. Lekker op de bank met een (overgebleven) biertje en een boek. Veiligheid boven alles.

Ik zou eigenlijk niet drinken vandaag maar ik vind dit als een goed idee klinken.
Warm bad, boek en een biertje it is.
  maandag 10 februari 2025 @ 17:12:16 #280
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216622658
ohh! ik doe mezelf zo ook even een baileys kado..
kan ik naast de poesels gaan liggen.. die kregen allebei een katnib kussentje kado, dus die liggen er voor de rest van de avond af :P
pi_216622689
ik moet vanavond nog naar de pedicure. Hopelijk komt de sneeuw pas later :X
  maandag 10 februari 2025 @ 17:17:35 #282
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216622724
Hier poedersuikersneeuwt het al uren, en het smelt direct weg
pi_216622769
Hier lijkt er geen sneeuw te komen -O-

Ondertussen een nieuwe stofzuiger besteld. Een budgettopper zoals Bol het noemt :D ondertussen maar sparen voor een nieuwe Dyson.
  maandag 10 februari 2025 @ 17:24:37 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216622843
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ik moet vanavond nog naar de pedicure. Hopelijk komt de sneeuw pas later :X
Ik heb nu een associatie met de eeltsneeuw die vaak door de lucht stoof als ik vroeger bij de thuiszorg werkte en net op moment dat de pedicure bezig was aankwam :') :')

Memories O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 februari 2025 @ 17:26:36 #285
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216622877
Geen sneeuw. Alleen kou :X maar daar kan je op kleden. Tis geen lekkere kou, dat wel oO<
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_216622905
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb nu een associatie met de eeltsneeuw die vaak door de lucht stoof als ik vroeger bij de thuiszorg werkte en net op moment dat de pedicure bezig was aankwam :') :')

Memories O+
Oh dat heb ik thuis ook ja met mijn elektrische voetenvijl. Soort schuurmachientje is dat.
pi_216623493
Dank aan @Dr_Flash w/ voor de foolproof uitleg.
Doorgemaild naar MnX.

Het was toch niet zó slim om de ikeakast te kopen afgelopen zondag.
Voor het bedrag van demonteren, vervoer en monteren hadden wij ook een nieuwe van ikea kunnen laten bezorgen😂
Nu mannetje putters uit de omgeving inschakelen en bus huren om het zelf te doen.

Vanmiddag de makelaar op bezoek, die de verkoop in gang zet. Wij kenden haar al van een vorig keer.
De dochter van buren, die hier is opgegroeid, kwam al langs. Kaartje afgegeven.
En even bijgekletst. Pre-corona was zij onze huiskapster.
Aan een andere jonge vent, uit het dorp, die ik het ook gun, het nummer van de makelaar doorgegeven. Die was cito naar de bank gegaan voor de opties.

En allerlei geregel dus.

@Barreltje mijn mailadres was <depraktijknaam@ziggo.nl>

Wij eten nog uit de box van vorige week: pittige laksa 😇
Er staan al weer 6 maaltijden in de koeling plus nóg eentje van vorige week.
Zondag net een eetafspraak gemaakt in Ouderkerk.
  maandag 10 februari 2025 @ 18:13:10 #288
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216623514
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:26 schreef borisz het volgende:
Geen sneeuw. Alleen kou :X maar daar kan je op kleden. Tis geen lekkere kou, dat wel oO<
Hier 38 graden in hartje Buenos Aires. Ruilen? :{
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 10 februari 2025 @ 18:18:51 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216623562
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:11 schreef AnneX het volgende:
Dank aan @:Dr_Flash w/ voor de foolproof uitleg.
Doorgemaild naar MnX.

En allerlei geregel dus.

@:Barreltje mijn mailadres was <depraktijknaam@ziggo.nl>

dan kunnen de slimme IT meneren je hier vast uitleggen hoe je dat email adres mee kan nemen ..
  maandag 10 februari 2025 @ 18:30:17 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216623688
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]
dan kunnen de slimme IT meneren je hier vast uitleggen hoe je dat email adres mee kan nemen ..
zo lang je bij Ziggo een abonnement afneemt ja
pi_216623781
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:30 schreef fietsie het volgende:

zo lang je bij Ziggo een abonnement afneemt ja
Je kan nu al een nieuw-onafhankelijk-van-een-provider-emailadres aanmaken en je ziggomail zo instellen dat, zolang je nog bij ziggo bent, de mails automagisch worden doorgestuurd.
@AnneX
pi_216623835
Weer een BHV opfriscursus gehad eind vd werkdag.
Blijft geinig om te oefenen met bijv zo'n vluchtstoel waarmee je een patiënt (nu een gillende collega)van de trap af kan krijgen.
_O-
pi_216623905
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef Blues het volgende:
Blijft geinig om te oefenen met bijv zo'n vluchtstoel waarmee je een patiënt (nu een gillende collega)van de trap af kan krijgen.
_O-
Misschien ook wel het idee :P Dat de patiënt in voorkomende gevallen harder schrikt van "Shit volgens mij doen die meiden dit vaker!" dan van "Halp de keet staat in de fik!" :P
pi_216623981
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef Blues het volgende:
_O-
Ik gaf een Excel opfriscursus aan het eind van mijn werkdag.
Blijft geinig, van die ICT-collega's die zich verbazen over wat een geweldige dingen excel kan.
En dan heb ik het over supereenvoudige instap-formuletjes he. Of sorteren. Er gaat een wereld voor ze open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')