Ai da’s niet fijnquote:Op zondag 9 februari 2025 18:28 schreef Barreltje het volgende:
ouders![]()
vrijdags:
O: Hallo wanneer kunnen we weer skypen, we hebben je al zo lang noet gesproken!
B: ja ehh dat kan wel dit weekend ergens ?
Zaterdags :
B: Zullen we morgen om 18:00 doen?
O: Ja goed idee! dan doen we ereen snackie en een borreltje bij
Zondags 18:15
O: ...
O:...
B: .. hallo?
O:....
B Belt : ja hallo, lukt het met het opzetten van skype
O: ehh we zijn nu aan het kaas fonduen.. we .. ehh. kan het over een uurtje ?
B:![]()
vervolg :quote:Op zondag 9 februari 2025 18:28 schreef Barreltje het volgende:
ouders![]()
vrijdags:
O: Hallo wanneer kunnen we weer skypen, we hebben je al zo lang noet gesproken!
B: ja ehh dat kan wel dit weekend ergens ?
Zaterdags :
B: Zullen we morgen om 18:00 doen?
O: Ja goed idee! dan doen we ereen snackie en een borreltje bij
Zondags 18:15
O: ...
O:...
B: .. hallo?
O:....
B Belt : ja hallo, lukt het met het opzetten van skype
O: ehh we zijn nu aan het kaas fonduen.. we .. ehh. kan het over een uurtje ?
B:![]()
Altijd een beetje jammer als jouw tijd minder belangrijk is dan dat van een anderquote:Op zondag 9 februari 2025 19:03 schreef Barreltje het volgende:
[..]
vervolg :
19:00 O: ja we zitten klaar!!
B :![]()
Dit is zowelquote:Op zondag 9 februari 2025 17:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Countries of the world van animaniacs, maar dan alleen de landen waar same sex mariage mogelijk is
Insta reel
Laika, de Cane Corso van m'n oom was ook altijd erg goed in hanen verjagen als die je weer wilden aanvliegen. Dan zag je vervolgens veren rondvliegenquote:Op zondag 9 februari 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Isegrim net weer aangevallen door de haan. Zowel onze hond als buurhond Laika sprongen er tussen en dat leek toch bijna einde haan
ja dat ja.. dat lijkt er bij hun dan niet in te gaan..quote:Op zondag 9 februari 2025 19:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Altijd een beetje jammer als jouw tijd minder belangrijk is dan dat van een ander
Filmpje nog gezien van die gast die doordraaide bij de grens?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Laika, de Cane Corso van m'n oom was ook altijd erg goed in hanen verjagen als die je weer wilden aanvliegen. Dan zag je vervolgens veren rondvliegen
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten. Maar dat hielp niet voldoende. Blijkbaar doet voet in water toch wat anders dan een kruik.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:28 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 waarom neem je dan niet gewoon een kruik mee naar bed?
Nee, maar wel uitgebreider artikel gelezen van DvhN. De politie lijkt wel fouten gemaakt te hebben, de Staatsanwaltschaft in Aurich was een onderzoek gestart las ik.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Filmpje nog gezien van die gast die doordraaide bij de grens?
Wat doe je als het echt winter wordt dan? Groeten vanonder het 'zomer'dekbedquote:Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten.
2 of 3 sokken over elkaar werkt ook vaak goed, net als laagjes bij kleding.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten. Maar dat hielp niet voldoende. Blijkbaar doet voet in water toch wat anders dan een kruik.
Ik luister overigens tijdens het wandelen nu 'slapen als een oermens', en daarin ging vandaag toevallig ook een stuk over koude voeten. Daar werd gezegd dat kruik niet bij je voeten hoeft, kruik in je rug zorgt ook al voor warm en betere doorbloeding en daarmee warmere voeten. Dus dat kan ik nog proberen als het weer nodig is, of dat beter werkt dan bij voeten.
Het is mn dunne zomerdekbed en mn zomerdeel van vier seizoenen dekbed, dus heb daar nog het winter deel van als echt koudquote:Op zondag 9 februari 2025 22:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat doe je als het echt winter wordt dan? Groeten vanonder het 'zomer'dekbed
Goeie tip. Ik heb nu wollen sokken aan, die schijnen beter te reguleren. Het is ook alleen begin vd nacht hoor als ik er last van heb, ergens in de nacht trek ik de sokken altijd in mn slaap uitquote:Op zondag 9 februari 2025 22:29 schreef Blues het volgende:
[..]
2 of 3 sokken over elkaar werkt ook vaak goed, net als laagjes bij kleding.
SokBoksquote:Op zondag 9 februari 2025 22:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het is mn dunne zomerdekbed en mn zomerdeel van vier seizoenen dekbed, dus heb daar nog het winter deel van als echt koudmaar zo koud is het nu helemaal niet, en alleen mn voeten waren koud dus anders raakt de rest oververhit
[..]
Goeie tip. Ik heb nu wollen sokken aan, die schijnen beter te reguleren. Het is ook alleen begin vd nacht hoor als ik er last van heb, ergens in de nacht trek ik de sokken altijd in mn slaap uit
Je merkt het echt al. Vanavond bracht m'n pa broertje en mij naar het station na het avondeten en het was gewoon nog een beetje lichtquote:Op zondag 9 februari 2025 21:22 schreef vlindertje89 het volgende:
@:AnneX het is gelukkig niet elke dag/avond hoor, en ook niet continu. Gister denk ik van de koude badkamervloer en daarna niet meer opgewarmd. Even halve minuut in warm water lost gelukkig vooralsnog het probleem steeds op, dus dat scheelt. Moet vooral gewoon eerder dat doen ipv in warme bed willen blijven en hopen dat het dan wel bij trekt. Heb vanavond wel wat dikkere sokken aan. Handen zijn wel gewoon warm, dat scheelt.
En dan goed nieuws:
Vandaag was het alweer 42 min eerder licht dan op het laatste moment, en 1u14 min later donker dan op het vroegste moment!
Over een week is het 13 min eerder licht en 13 min later donker dan vandaag!
Over twee weken is het 28 min eerder licht en 26 min later donker dan vandaag!
Over een maand is het alweer 59 min eerder licht en 52 min later donker dan vandaag!
Had hier overheen gelezen, enig idee wat er aan de hand is met de haan? Of heeft hij een bloedhekel aan mensen?quote:Op zondag 9 februari 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Isegrim net weer aangevallen door de haan. Zowel onze hond als buurhond Laika sprongen er tussen en dat leek toch bijna einde haan
Hij verdedigt gewoon zijn hennen tegen dat verschrikkelijke monster dat iedere dag mais komt brengenquote:Op zondag 9 februari 2025 23:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Had hier overheen gelezen, enig idee wat er aan de hand is met de haan? Of heeft hij een bloedhekel aan mensen?
quote:Op zondag 9 februari 2025 23:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je merkt het echt al. Vanavond bracht m'n pa broertje en mij naar het station na het avondeten en het was gewoon nog een beetje licht
Verdorie…bol is commercieel…wil toch verkopen.!?quote:Op maandag 10 februari 2025 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Vandaag thuiswerken dus na de weker even omgedraaid, niet handig wel lekker.
@:annex ik heb al sinds het begin dit droogrek (en een opstapje om erbij te kunnen) https://www.bol.com/nl/nl(...)R2VOdDBoCFssQAvD_BwE
De eigen site https://www.leifheit.nl/nl-nl/wanddroogrek/7945quote:Op maandag 10 februari 2025 09:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Verdorie…bol is commercieel…wil verkopen.
Tegenwoordig linkt het niet rechtstreeks en komt ‘gewoon’ een soort frontpage te voorschijn i.p.v. het artikel. Dus zoek het maar uit.
Heb je een link bij een andere winkel? Tja, blokker is niet meer. Helaasch.
Ja, daarmee stond ik in mijn hand. Alleen huurhuis!quote:Op maandag 10 februari 2025 09:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De eigen site https://www.leifheit.nl/nl-nl/wanddroogrek/7945
Wanneer je niets aan de muren mag hangen zou je ook geen schilderijen mogen? Of een (ik verzin maar iets) een kapstok. Even vragen hoevdat zit, bij weggaan vul je de gaatjes weer. Bij mijn vorige (huurhuis j had ik boekenrekken aan de muur, gaatjes met alebastine dichtgemaaktquote:Op maandag 10 februari 2025 09:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, daarmee stond ik in mijn hand. Alleen huurhuis!
Dan toch even vragen aan verhuurder, tevens buurman. Die nadrukkelijk stelt, dattie geen huismeester is. Wèl behulpzaam zei de vorige bewoonster.
Andere huurders: hóe doen jullie dat? Zo’n hoes van 220 x 240 plus 2 x onderlakens in de droger komt er ongetwijfeld als een gigaprop uit. En dan moet die 2 x draaien: nog eens voor handdoeken en kleiner spul.
Nu ook in de wasmachine met al het kleine spul als ondergoed erin gedraaid. Of mouwen van shirts of overhemden.
Ik heb een simpel droogrek van Ikea. Ik hang mijn dekbedovertrek en onderlaken dubbelgevouwen eraan en dan zigzag. Dubbelgevouwen omdat m'n wasrek niet hoog genoeg is om de lap er languit te hangen, en zigzag omdat het wasrek natuurlijk niet breed genoeg is.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, daarmee stond ik in mijn hand. Alleen huurhuis!
Dan toch even vragen aan verhuurder, tevens buurman. Die nadrukkelijk stelt, dattie geen huismeester is. Wèl behulpzaam zei de vorige bewoonster.
Andere huurders: hóe doen jullie dat? Zo’n hoes van 220 x 240 plus 2 x onderlakens in de droger komt er ongetwijfeld als een gigaprop uit. En dan moet die 2 x draaien: nog eens voor handdoeken en kleiner spul.
Nu ook in de wasmachine met al het kleine spul als ondergoed erin gedraaid. Of mouwen van shirts of overhemden.
Half leeg is zeker voor de droger geen issue. Die stopt als de boel droog is, meestal eerder als ie minder vol zit. Voor laatste beetje hang ik het dan in de weg in de kamer en een uurtje later is het dan wel droog.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:28 schreef AnneX het volgende:
Nou ben ik voorstander van schoon en fris.
Niet het slaafje van de machines om was erin/eruit te doen.
Het zijn beiden 8 kg machines. Half leeg draaien is ook weer zoiets.
Daarom hangen mijn handdoeken nu aan dat leifheit rek. Team schuurpapierquote:Op maandag 10 februari 2025 10:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen droger
Heb ook een hekel aan wasgoed dat zo helemaal zacht uit de droger komt. Liever ruwe handdoeken
Team schuurpapierquote:Op maandag 10 februari 2025 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daarom hangen mijn handdoeken nu aan dat leifheit rek. Team schuurpapier
Ik heb wel een droger maar die doet het al een tijd niet meerquote:Op maandag 10 februari 2025 10:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen droger
Heb ook een hekel aan wasgoed dat zo helemaal zacht uit de droger komt. Liever ruwe handdoeken
Dat kan ik me goed voorstellenquote:Op maandag 10 februari 2025 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik gebruik 'm alleen wanneer mijn armen/schouders pijn doen. En dan ben ik er ook heel erg blij mee (nooit gedacht)
Volgende week maandag is er bij de Keuringsdienst een special over IPA'squote:Op maandag 10 februari 2025 10:31 schreef Sarabi het volgende:
Man is ziek thuis. Ondertussen ben ik allemaal kleine klusjes voor de brouwerij aan het doen.
Yes dear. Alleen zijn er nog twee, waar dat niet gaat.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:29 schreef Barreltje het volgende:
tip : als je niet wilt dat alles er als 1 grote prop uit komt, doe dan je dekbed overtrek DICHT voor je hem in de wasmachine gooit.. kan er ook niks in komen
Ah interessant. Even in de gaten houden, ookal zal het vast wel genoeg gedeeld worden in de bierwereldquote:Op maandag 10 februari 2025 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgende week maandag is er bij de Keuringsdienst een special over IPA's
Als je eentje hebt die dicht kan. Mijn Hema dekbedovertrekken hebben een gat en een instopstrook. Ik heb er een van de Ikea die wel knopen heeft, maar geen instopstrook. Maar zonder instopstrook raak ik m'n dekbed 's nachts de hele tijd kwijtquote:Op maandag 10 februari 2025 10:29 schreef Barreltje het volgende:
tip : als je niet wilt dat alles er als 1 grote prop uit komt, doe dan je dekbed overtrek DICHT voor je hem in de wasmachine gooit.. kan er ook niks in komen
Hier net zo. Alleen hou ik van de hoes zonder instopstrook. Al mijn volgende hoezen ga ik kopen zonder instopstrookquote:Op maandag 10 februari 2025 10:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als je eentje hebt die dicht kan. Mijn Hema dekbedovertrekken hebben een gat en een instopstrook. Ik heb er een van de Ikea die wel knopen heeft, maar geen instopstrook. Maar zonder instopstrook raak ik m'n dekbed 's nachts de hele tijd kwijt
Ja, dat was best schrikken. Honeymoonquiz, zoveel naar gekeken.quote:
Oooooh….🥰 opgeslagen! Dank.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:01 schreef sigme het volgende:
@:annex ik heb deze, kan ook een compleet dekbedhoes overheen gehangen worden.
[ afbeelding ]
Nederlands design en fabrikage.
https://www.speed-dryer.nl/
Volgens mij zijn er twee (of drie) dingen door elkaar aan het lopen.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
Op het nieuwe adres is de keuze tussen kpn en delta. De laatste met glasvezel ín huis.
Eigenlijk wil ik met gmail en consorten niks te maken hebben.
Weten jullie van andere betrouwbare opties? Heeft delta de voorkeur boven kpn, gezien de glasvezel in huis.
Ik begrijp nu wel waarom je ouders jouw opzadelen met hun computer issues…quote:Op maandag 10 februari 2025 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er twee (of drie) dingen door elkaar aan het lopen.
Ding 1: Glasvezel heb je of heb je niet. Als je het niet hebt en je wilt er wel gebruik van maken, dan zal het fysiek aangelegd moeten worden. Gravertje, straat open, kabels in de grond stoppen. Kost tijd en geld.
Ding 2: KPN en Delta zorgen voor internetprik op je kabel. Als je glasvezel hebt, kunnen ze allebei hun prik over die glasvezel aanbieden. Heb je geen glasvezel, dan gaat het waarschijnlijk over bestaande (koperen) kabels. Waar ook telefoon en TV overheen gaan.
Ding 3: Gmail is een website, een emailprovider. Daar kun je een emaidienst afnemen die je via Internet kunt benaderen. Maar je kunt ook een andere emailprovider kiezen, zoals yahoo, of hotmail, of outlook.com, of iets wat je prikprovider aanbiedt zoals kpnmail. Op zich kun je elke website benaderen met internetprik van elke provider, en kan internetprik over zowel koper als glas.
Dus als je niks met Gmail te maken wilt hebben, is op zich prima, maar dat zegt niks over of je KPN of Delta moet nemen. En trouwens, als je niks met Gmail te maken wilt hebben wil je dat waarschijnlijk ook niet met Microsoft of Apple. En die alle drie ontwijken gaat erg lastig worden. Succes
Godver. Lijkt het weer alsof ik er wat vanaf weet?quote:Op maandag 10 februari 2025 15:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begrijp nu wel waarom je ouders jouw opzadelen met hun computer issues…
Je legt het dusdanig uitvoerig en dummy-proof uit dat er geen speld tussen te krijgen is…quote:Op maandag 10 februari 2025 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godver. Lijkt het weer alsof ik er wat vanaf weet?
Inderdaad. Ik snap dit ook helemaal (en op IT gebied ben ik een noob)quote:Op maandag 10 februari 2025 15:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je legt het dusdanig uitvoerig en dummy-proof uit dat er geen speld tussen te krijgen is…
Nou dat valt wel mee hoorquote:Op maandag 10 februari 2025 15:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je legt het dusdanig uitvoerig en dummy-proof uit dat er geen speld tussen te krijgen is…
Mooi. Dan mij niks meer vragenquote:Op maandag 10 februari 2025 16:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, dan is het onbegrijpelijk lulverhaal…
Dat kan gebeuren ja. Dan kun je nog kiezen om een andere glasboer je infra aan te laten leggen en een zelfgekozen prikboer te nemen voor je signaal maar dat is meestal duurder. En soberzo veel meer uitzoekwerk en geregel en gezeik.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:08 schreef fietsie het volgende:
Punt 2 heb ik wel op- en of aanmerkingen overWant -sommig glasvezel kan je kiezen wie-of-wat je erop aan laat sluiten, bij andere glasvezel heb je verplichte winkelnering bij 1 of 2 aanbieders.
Maar vaak wel weer betere diensten, configureerbare spullenboel en minder last van een scriptjes oplezende helpt-niet-deskquote:Op maandag 10 februari 2025 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan gebeuren ja. Dan kun je nog kiezen om een andere glasboer je infra aan te laten leggen en een zelfgekozen prikboer te nemen voor je signaal maar dat is meestal duurder. En soberzo veel meer uitzoekwerk en geregel en gezeik.
Iets zegt me dat @AnneX hier betrekkelijk weinig voordeel aan gaat hebben.quote:
Dat wou ik ook net gaan vragenquote:Op maandag 10 februari 2025 15:21 schreef Barreltje het volgende:
waarom eigenlijk niet Gmail ? wat is de aversie daartegen?
Gewoon even niets meer doen. Lekker op de bank met een (overgebleven) biertje en een boek. Veiligheid boven alles.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Verder is het zo'n dag waarop alles fout gaat.
Laat net een volle doos bier uit mijn handen vallen, gelukkig maar een paar flesjes kapot maar wel flink wat rotzooi.
En toen kwam ik er achter dat de stofzuiger toch echt kapot is
quote:Op maandag 10 februari 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
MnX begint te stressen en overschat zichzelfmet sjouwen van kasten.
Wat ik weer onverstandig vind.
Op het nieuwe adres is de keuze tussen kpn en delta. De laatste met glasvezel ín huis.
Eigenlijk wil ik met gmail en consorten niks te maken hebben.
Weten jullie van andere betrouwbare opties? Heeft delta de voorkeur boven kpn, gezien de glasvezel in huis.
Side note: huisadres veranderen heb ik minder moeite mee dan mailadres veranderen.
Ik zou eigenlijk niet drinken vandaag maar ik vind dit als een goed idee klinken.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gewoon even niets meer doen. Lekker op de bank met een (overgebleven) biertje en een boek. Veiligheid boven alles.
Ik heb nu een associatie met de eeltsneeuw die vaak door de lucht stoof als ik vroeger bij de thuiszorg werkte en net op moment dat de pedicure bezig was aankwamquote:Op maandag 10 februari 2025 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ik moet vanavond nog naar de pedicure. Hopelijk komt de sneeuw pas later
Oh dat heb ik thuis ook ja met mijn elektrische voetenvijl. Soort schuurmachientje is dat.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb nu een associatie met de eeltsneeuw die vaak door de lucht stoof als ik vroeger bij de thuiszorg werkte en net op moment dat de pedicure bezig was aankwam![]()
![]()
Memories
Hier 38 graden in hartje Buenos Aires. Ruilen?quote:Op maandag 10 februari 2025 17:26 schreef borisz het volgende:
Geen sneeuw. Alleen koumaar daar kan je op kleden. Tis geen lekkere kou, dat wel
dan kunnen de slimme IT meneren je hier vast uitleggen hoe je dat email adres mee kan nemen ..quote:Op maandag 10 februari 2025 18:11 schreef AnneX het volgende:
Dank aan @:Dr_Flashvoor de foolproof uitleg.
Doorgemaild naar MnX.
En allerlei geregel dus.
@:Barreltje mijn mailadres was <depraktijknaam@ziggo.nl>
zo lang je bij Ziggo een abonnement afneemt jaquote:Op maandag 10 februari 2025 18:18 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dan kunnen de slimme IT meneren je hier vast uitleggen hoe je dat email adres mee kan nemen ..
Je kan nu al een nieuw-onafhankelijk-van-een-provider-emailadres aanmaken en je ziggomail zo instellen dat, zolang je nog bij ziggo bent, de mails automagisch worden doorgestuurd.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:30 schreef fietsie het volgende:
zo lang je bij Ziggo een abonnement afneemt ja
Misschien ook wel het ideequote:Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef Blues het volgende:
Weer een BHV opfriscursus gehad eind vd werkdag.
Blijft geinig om te oefenen met bijv zo'n vluchtstoel waarmee je een patiënt (nu een gillende collega)van de trap af kan krijgen.
Ik gaf een Excel opfriscursus aan het eind van mijn werkdag.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef Blues het volgende:
Weer een BHV opfriscursus gehad eind vd werkdag.
Blijft geinig om te oefenen met bijv zo'n vluchtstoel waarmee je een patiënt (nu een gillende collega)van de trap af kan krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |