Dit dus en hij tot zijn schouder in de reet van Israëlquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Ik vind het echt niks wat je doet. Je hebt blijkbaar de wijsheid in pacht en de rest moet gewoon zwijgen. Niet fijn.
Dat was ook de reden om de EU op te richten: als we het samen moeten doen, zijn we geen oorlog aan het voeren.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Leer van de geschiedenis:
Het uiteenvallen van multi etnische conglomeraten richting natiestaten gaat heel vaak gepaard met etnisch geweld.
Of het nu het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk was, of het uiteenvallen van Joegoslavië, of het uiteenvallen van het Habsburgse rijk. Hebben allemaal tot etnisch geweld en/of oorlogen geleid.
Opeens is daar het idee dat ieder volk een eigen staat moet hebben. Terwijl men daarvoor happy ever after geen enkel probleem had met het mixen met de buren onder Karel IV of Julius Caesar. Je was immers allemaal Romeins, of what ever, onderdaan.
(Ja, en daar waren heus ook andere spanningen)
Ik vind het uiteenvallen van Joegoslavië en de daaropvolgende oorlogen daar een heel goed voorbeeld van. Opeens moest ieder volk een eigen staat. En mocht je vooral niet wonen in het gebied waarvan je buurman vond dat het aan een andere etniciteit toebehoorde.
Etnische zuiveringen gaan hand in hand met de droom van de natiestaat.
Dat geldt ook voor 'from the river to the sea'-gedachte, en dat geldt ook voor het permanent op vakantie sturen van alle Gazanen.
Het gebied heette voorheen niet Judea, het was een samenvoeging van de provincies Judea en Syria.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee.
De naam 'Palestina' (Syria-Palaestina om precies te zijn) werd gegeven door de Romeinen aan dit gebied (dat dus voorheen Judea heette) na de Bar Kochba-opstand. De Romeinen kozen deze naam vanwege de rivaliteit die de Joden hadden met Filistijnen, een groep zeevaarders die hun origine kennen op de Egeïsche Eilanden. Dit zijn dus de hedendaagse Palestijnen, wat Arabieren zijn.
Best heel beschamend.quote:Het heeft niet mogen baten. Kolonisten, met name die in de illegale buitenposten, maken gebruik van de Gaza-tragedie om hun praktijk van landjepik in een hogere versnelling te zetten. Het nationale wraakgevoel geeft hen wind in de rug. Bovendien is een groot deel van het Israëlische leger overgeplaatst naar de Gazastrook. Er zijn niet veel soldaten meer om de Palestijnse dorpelingen te beschermen – voor zover ze dat ooit hebben gedaan.
quote:Wat deze week in Rashash en andere Palestijnse dorpen op de Westoever gebeurt, is een versnelde versie van wat al dertig jaar gaande is in bezet gebied. Terwijl de Israëlische regering via officiële weg Palestijns land overneemt, door het uitbreiden van nederzettingen, doen sommige kolonisten het op geniepiger wijze.
Je vult een boel in. Ik stel namelijk helemaal nergens dat mensen zouden moeten zwijgen. Maar enige onderbouwing mag natuurlijk wel, jij claimt een boel, maar weet het niet goed te onderbouwen, behalve dan een op-ed uit Trouw. En hoe ik dit weet? Dit zijn simpelweg historische feiten, dit geldt niet alleen voor Tel-Aviv natuurlijk, we weten ook hoe Amsterdam of Madrid tot stand zijn gekomen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Ik vind het echt niks wat je doet. Je hebt blijkbaar de wijsheid in pacht en de rest moet gewoon zwijgen. Niet fijn.
Wat heeft een situatie op de Westelijke Jordaanoever in oktober 2023 te maken met de oprichting van Tel-Aviv in 1909? Het ontgaat mij volledig welk argument je hier probeert te maken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Zo ziet etnische zuivering eruit. Het zal ook wel weer niet waar zijn volgens Howard wegens verderfelijke linkse krant. Die verboden moet worden.
[..]
Best heel beschamend.
Er ontgaat je wel meer.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat heeft een situatie op de Westelijke Jordaanoever in oktober 2023 te maken met de oprichting van Tel-Aviv in 1909? Het ontgaat mij volledig welk argument je hier probeert te maken.
Lijkt er sterk op. Het zijn uitsluitend "historische feiten" die hij debiteert waar de rest maar wat onzin in de ruimte lult.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit dus en hij tot zijn schouder in de reet van Israël
Is gewoon tijdsverspilling om mee te discussiërenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Lijkt er sterk op. Het zijn uitsluitend "historische feiten" die hij debiteert waar de rest maar wat onzin in de ruimte lult.
En je kunt door die bril ook de oorlog van de Russische Federatie (opvolger van de Sovjet Unie- ook een rijk/empire) naar Oekraïne zien (waar ze wel die natiestaat willen).quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat was ook de reden om de EU op te richten: als we het samen moeten doen, zijn we geen oorlog aan het voeren.
Is een mooi inzicht. Het is natuurlijk net als op de huizenmarkt hier een strijd tussen de belangen van de "haves" en de niet bezitters.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:50 schreef capricia het volgende:
Etnische zuiveringen gaan hand in hand met de droom van de natiestaat.
Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:03 schreef Momo het volgende:
Maar goed die plannen van 2 miljoen Palestijnen die maar weg moeten gaan vrijwillig, gaat natuurlijk niet gebeuren. Maar een deel zal eventueel vrijwillig willen vertrekken naar een ander land. Waarschijnlijk willen de meeste daarvan dan wel weer naar West Europa gaan maar niet naar Jordanië of Egypte. De meeste Palestijnen zullen wel willen blijven daar, die geven Gaza echt niet zo maar op.
De echte parasieten reizen per direct af en proberen de boel al te verdelen. Zou me niet heel erg verbazen als dat waar is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Ik kan niet geloven dat trump het serieus meent, toch meldt nrc dat er al Amerikaanse projectontwikkelaars in Gaza zijn gespot.
Het is mij in ieder geval niet ontgaan dat deze discussie je niet echt goed afgaat.quote:
Dat is toch logisch? Wat er verder ook gaat gebeuren, gebouwd worden moet er toch en er gaan waarschijnlijk weer tientallen miljarden internationaal hulpgeld naartoe. Dan kun je maar het beste zorgen dat je wat van die pot met geld meepakt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:07 schreef MissButterflyy het volgende:
toch meldt nrc dat er al Amerikaanse projectontwikkelaars in Gaza zijn gespot.
Daar ga je alweer. Het zijn JOUW "historische feiten". Dat is wel een verschil.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
als er historische feiten op tafel worden gegooid
Alsjeblieft niet zeg. Ik zou ook niet weten waarom die mensen naar hier moeten komen? Laat het ze lekker uitzoeken elders.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:03 schreef Momo het volgende:
Maar goed die plannen van 2 miljoen Palestijnen die maar weg moeten gaan vrijwillig, gaat natuurlijk niet gebeuren. Maar een deel zal eventueel vrijwillig willen vertrekken naar een ander land. Waarschijnlijk willen de meeste daarvan dan wel weer naar West Europa gaan maar niet naar Jordanië of Egypte. De meeste Palestijnen zullen wel willen blijven daar, die geven Gaza echt niet zo maar op.
Hopelijk wordt er geleerd van hoe die miljarden aan hulpgeld worden besteed.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Wat er verder ook gaat gebeuren, gebouwd worden moet er toch en er gaan waarschijnlijk weer tientallen miljarden internationaal hulpgeld naartoe. Dan kun je maar het beste zorgen dat je wat van die pot met geld meepakt.
Feiten zijn feiten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar ga je alweer. Het zijn JOUW "historische feiten". Dat is wel een verschil.
Maar het lijkt of je geen enkele twijfel hebt over het "historische feit" dat je de waarheid in pacht hebt.
Dat trek ik gewoon niet zo goed maestro.
Ik zeg nergens dat ze hier naartoe moeten komen. Maar als mens zou ik wel die mensen snappen dat ze naar een gebied zouden willen gaan met de meeste voorzieningen en kansen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Ik zou ook niet weten waarom die mensen naar hier moeten komen? Laat het ze lekker uitzoeken elders.
Tering. Je lijkt door de manier van posten op een zeker iemand waar ik ook altijd ruzie mee kreeg.quote:
Dat zal vast, maar na 1,5 eeuw van terrorisme en antisemitisme (wat natuurlijk nog altijd de kern van de cultuur van deze mensen is) lijkt het mij geen handige zet om deze Arabische moslims en masse naar het Westen te halen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze hier naartoe moeten komen. Maar als mens zou ik wel die mensen snappen dat ze naar een gebied zouden willen gaan met de meeste voorzieningen en kansen.
Omdat IS een daadwerkelijk terroristische organisatie is die een zeer extreme interpretatie van de Islam er op nahoudt waar het overgrote deel van de moslimwereld niet achter staat. Hamas is een verzetsbeweging die zijn doelen op extremistische wijze probeert te behalen. Zit echt wel een verschil in waarom Palestijnen zich niet massaal verzetten tegen Hamas.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een oncomfortabele waarheid en één van de redenen dat ze nog steeds niet verslagen zijn door een superieur leger.
Het Irakese leger, de rag tag milities en de Koerden hadden IS binnen 9 maanden uitgeroeid in Mosul. Maar ja, de bevolking motte IS daar niet.
Hamas is 100% terreur, meer niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:17 schreef Nexum het volgende:
[..]
Omdat IS een daadwerkelijk terroristische organisatie is die een zeer extreme interpretatie van de Islam er op nahoudt waar het overgrote deel van de moslimwereld niet achter staat. Hamas is een verzetsbeweging die zijn doelen op extremistische wijze probeert te behalen. Zit echt wel een verschil in waarom Palestijnen zich niet massaal verzetten tegen Hamas.
Laten we deze keer eens proberen om het niet te gebruiken voor de wederopbouw van de infrastructuur van Hamas.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hopelijk wordt er geleerd van hoe die miljarden aan hulpgeld worden besteed.
Zowel IS als Hamas zijn natuurlijk terreurorganisaties. En de Palestijnen verzetten zich niet tegen Hamas omdat het overgrote merendeel het achterliggende gedachtegoed steunt. Dat hebben we op 7 oktober 2023 allemaal kunnen zien. Er hoeft maar één gat in het hek te zitten rond de Gazastrook en men doet euforisch mee aan het martelen en afslachten van Israëliërs.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:17 schreef Nexum het volgende:
[..]
Omdat IS een daadwerkelijk terroristische organisatie is die een zeer extreme interpretatie van de Islam er op nahoudt waar het overgrote deel van de moslimwereld niet achter staat. Hamas is een verzetsbeweging die zijn doelen op extremistische wijze probeert te behalen. Zit echt wel een verschil in waarom Palestijnen zich niet massaal verzetten tegen Hamas.
Het is zoals de geschiedenis zich beweegt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is een mooi inzicht. Het is natuurlijk net als op de huizenmarkt hier een strijd tussen de belangen van de "haves" en de niet bezitters.
Wat een reactie is op de jarenlange onderdrukking van Palestijnen. Je kan niet mensen in een hoekje duwen en verwachten dat er niet terug wordt gereageerd.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zowel IS als Hamas zijn natuurlijk terreurorganisaties. En de Palestijnen verzetten zich niet tegen Hamas omdat het overgrote merendeel het achterliggende gedachtegoed steunt. Dat hebben we op 7 oktober 2023 allemaal kunnen zien. Er hoeft maar één gat in het hek te zitten rond de Gazastrook en men doet euforisch mee aan het martelen en afslachten van Israëliërs.
Nee, het verricht terroristische daden om vrijheid terug te winnen. Hamas op zichzelf is niet terroristisch. Het wil vrijheid voor hun eigen volk en af van de Israëlische bezetting. Hoe ze dit bereiken is een heel ander verhaal. Je moet wel het hele beeld schetsen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hamas is 100% terreur, meer niet.
Het wil de vernietiging van Israël.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:25 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee, het verricht terroristische daden om vrijheid terug te winnen. Hamas op zichzelf is niet terroristisch. Het wil vrijheid voor hun eigen volk en af van de Israëlische bezetting. Hoe ze dit bereiken is een heel ander verhaal. Je moet wel het hele beeld schetsen.
Dit dusquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:23 schreef Nexum het volgende:
[..]
Wat een reactie is op de jarenlange onderdrukking van Palestijnen. Je kan niet mensen in een hoekje duwen en verwachten dat er niet terug wordt gereageerd.
Goh, dat vind ik nou niet gek gezien Israël jarenlang met valse backroom deals is wegkomen met het wegwuiven van de rechten van Palestijnen. Maar goed, Israël heeft dit natuurlijk zeer netjes en diplomatiek gedaan, daarom zijn ze moreel superieurquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het wil de vernietiging van Israël.
Ook weer prachtig inzicht en mooi omschreven Capries.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:23 schreef capricia het volgende:
Heel veel hiervan in die regio is het resultaat van het ineenstorten van het Ottomaanse rijk..volkeren die gewoon hun leven leefden onder dat rijk, merken nu dat ze zwaar in de problemen zitten doordat ze geen eigen staat hebben. Het zijn pingpong-ballen op het wereldtoneel.
Dat geldt ook voor de Palestijnen.
Zie bijvoorbeeld hoe makkelijk Trump er over praat. Maar ook in bepaalde Arabische kringen wordt er minachtend over dit volk zonder land gesproken. Een volk wat geen land en geen staat heeft, heeft zo te zeggen, de boot gemist.
Tuurlijk...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:28 schreef Nexum het volgende:
[..]
Goh, dat vind ik nou niet gek gezien Israël jarenlang met valse backroom deals is wegkomen met het wegwuiven van de rechten van Palestijnen. Maar goed, Israël heeft dit natuurlijk zeer netjes en diplomatiek gedaan, daarom zijn ze moreel superieur
Je weet toch, dat de geschiedenis geschreven wordt door de winnaars?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is mij in ieder geval niet ontgaan dat deze discussie je niet echt goed afgaat.
Je lijkt nogal beïnvloed te zijn door bepaalde pro-Palestijnse narratieven uit progressief linkse kringen (waarvoor je dan bij de Volkskrant wel goed zit) zonder dat je enige kennis van de daadwerkelijke geschiedenis van dit gebied hebt en daardoor niet goed weet hoe je moet reageren als er historische feiten op tafel worden gegooid die niet passen binnen dit frame.
Dit creëert de situatie waarbij jij lijkt te denken dat omdat er anno 2023 een confrontaties zijn op de Westelijke Jordaanoever tussen Joden en Arabieren, waarbij Joden, Arabieren verdrijven. Dit te generaliseren valt naar de volledige geschiedenis van Israël, inclusief het ontstaan van Tel-Aviv in 1909. Tja, dat is dus niet hoe het werkt.
Nee hoor...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je weet toch, dat de geschiedenis geschreven wordt door de winnaars?
Waarom zou je geen begrip hebben met een onderdrukte en bezette bevolking? Waarom zou je geen empathie tonen voor een bevolkingsgroep wie het al decennialang ontzettend zuur wordt gemaakt. Israël dwarsboomt de Palestijnen op letterlijk elk gebied, economisch, fysiologisch, biologisch, hun land wordt vernield, ze hebben zeer slechte toegang tot basisvoorzieningen, kinderen worden psychologisch gemarteld, LHBT-ers (ja, van dat zo vrije Israël) worden opgepakt en gedwongen om als spion voor de Israëlische overheid te funderen omdat ze weten hoe ze op de angst moeten inspelen, de lijst gaat door.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk...
Dat begrip voor Hamas... gat-ver-damme.
Gatverdamme hoe krijg je het uit je strot joh.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef Nexum het volgende:
Daarnaast heeft Israël zelf ook schuld aan 7 oktober. Ze wisten allang dat het er aan kwam en zijn op voorhand meerdere malen gewaarschuwd door hun meest betrouw bondgenoten. Dat boeide Bibi helemaal niets, hij kon die oorlog wel goed gebruiken om zijn eigen macht in stand te houden. Dat daar Israëlisch bloed voor moest vloeien kon hem geen reet schelen. Maar hier hoor ik pro-Israëliers nou nooit eens over.
Wat was het ook al weer? ''Palestijnen hebben het over zichzelf afgeroepen?'' Juist ja.
Ik heb empathie voor iedereen die leed ondervindt. Ik heb geen sympathie voor verkrachtende, moordende, martelende bewegingen als Hamas.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:32 schreef Nexum het volgende:
[..]
Waarom zou je geen begrip hebben met een onderdrukte en bezette bevolking? Waarom zou je geen empathie tonen voor een bevolkingsgroep wie het al decennialang ontzettend zuur wordt gemaakt. Israël dwarsboomt de Palestijnen op letterlijk elk gebied, economisch, fysiologisch, biologisch, hun land wordt vernield, ze hebben zeer slechte toegang tot basisvoorzieningen, kinderen worden psychologisch gemarteld, LHBT-ers (ja, van dat zo vrije Israël) worden opgepakt en gedwongen om als spion voor de Israëlische overheid te funderen omdat ze weten hoe ze op de angst moeten inspelen, de lijst gaat door.
Israël is echt geen engeltje hoor. Verre van. Maar blijf je maar hard maken voor dat geweldige democratische land. Nee joh, prachtig die democratie. Zo zuiver en puur.
Ja ja, die krokodillentranen kennen we nu wel. Hard hé, de waarheid?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gatverdamme hoe krijg je het uit je strot joh.
Ze komen hier niet om de zaak te terroriseren, maar omdat ze hier een nieuw leven op willen bouwen. Ze zijn dus gemotiveerd om hun best te doen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar na 1,5 eeuw van terrorisme en antisemitisme (wat natuurlijk nog altijd de kern van de cultuur van deze mensen is) lijkt het mij geen handige zet om deze Arabische moslims en masse naar het Westen te halen.
Nee, dat is het niet. Dit antisemitische terrorisme jegens Joden is al vele jaren een probleem in deze regio. Wederom:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:23 schreef Nexum het volgende:
[..]
Wat een reactie is op de jarenlange onderdrukking van Palestijnen. Je kan niet mensen in een hoekje duwen en verwachten dat er niet terug wordt gereageerd.
quote:However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Bron
Wat schattig dat je denkt dat wanneer men je radicale pro-Palestina geneuzel afwijst, men radicaal pro-Israël zou zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:33 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ja ja, die krokodillentranen kennen we nu wel. Hard hé, de waarheid?
Mag dat zonder de import van aartsconservatieve opvattingen over homo's, vrouwen en scheiding kerk en staat?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze komen hier niet om de zaak te terroriseren, maar omdat ze hier een nieuw leven op willen bouwen. Ze zijn dus gemotiveerd om hun best te doen.
Nee, maar nu heb je het over de daden van Hamas. Dat is iets heel anders dan de gemiddelde Palestijn. Dat Palestijnen achter Hamas staan betekent niet dat ze zelf allemaal massaal vrouwen zitten te verkrachten en mensen staan te vermoorden. Je kan daar heus wel onderscheid tussen maken, ik weet dat je slimmer bent dan dat.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb empathie voor iedereen die leed ondervindt. Ik heb geen sympathie voor verkrachtende, moordende, martelende bewegingen als Hamas.
En over LHBT spreken, wat een gotspe...
Ik heb het niet over Palestijnen. Ik heb het, net als jij, over Hamas.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:35 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee, maar nu heb je het over de daden van Hamas. Dat is iets heel anders dan de gemiddelde Palestijn. Dat Palestijnen achter Hamas staan betekent niet dat ze zelf allemaal massaal vrouwen zitten te verkrachten en mensen staan te vermoorden. Je kan daar heus wel onderscheid tussen maken, ik weet dat je slimmer bent dan dat.
Dank je.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ook weer prachtig inzicht en mooi omschreven Capries.
Had je dat over 7 oktober ook gezegd (van eigen schuld) als je een van je eigen familieleden door zijn / haar hoofd was geschoten ?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef Nexum het volgende:
Daarnaast heeft Israël zelf ook schuld aan 7 oktober. Ze wisten allang dat het er aan kwam en zijn op voorhand meerdere malen gewaarschuwd door hun meest betrouwbare bondgenoten. Dat boeide Bibi helemaal niets, hij kon die oorlog wel goed gebruiken om zijn eigen macht in stand te houden. Dat daar Israëlisch bloed voor moest vloeien kon hem geen reet schelen. Maar hier hoor ik pro-Israëliers nou nooit eens over.
Wat was het ook al weer? ''Palestijnen hebben het over zichzelf afgeroepen?'' Juist ja.
Jouw waarheid is de mijne niet idioot.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:33 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ja ja, die krokodillentranen kennen we nu wel. Hard hé, de waarheid?
Het overgrote merendeel van de Palestijnen steunen dit, anders keurt 75% de aanslagen van 7 oktober 2023 niet goed.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:35 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee, maar nu heb je het over de daden van Hamas. Dat is iets heel anders dan de gemiddelde Palestijn. Dat Palestijnen achter Hamas staan betekent niet dat ze zelf allemaal massaal vrouwen zitten te verkrachten en mensen staan te vermoorden. Je kan daar heus wel onderscheid tussen maken, ik weet dat je slimmer bent dan dat.
Is het heel anders dan alle andere bewegingen die streefden naar een menselijk bestaan voor hen en de hunnen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk...
Dat begrip voor Hamas... gat-ver-damme.
Ja, nogmaals, Hamas op zichzelf is niet terroristisch. En verkrachting, moord, etc. is ontzettend ernstig en moreel verwerpelijk, maar niet uitzonderlijk voor conflictsituaties zoals dit. Dat is helaas de realiteit.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Palestijnen. Ik heb het, net als jij, over Hamas.
Toen waren het misschien (op hun terrein) winnaars, maar dat is al lang niet meer zo en dus zijn de geschiedenisboekjes aangepast.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor...
Zie de Zuidelijke geschiedschrijving in de VS... toch ruim anderhalve eeuw het dominante narratief, die Lost Cause. Ging om States' Rights of zo, de burgeroorlog.
men moet die bevolking van GAZA binnen Israel verplaatsen , tijdelijk tot de hele GAZA geasfalteerd is en die tunnels onvindbaar en HAMAS nooit meer terug kan keren daarquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom is op zijn minst de halve populatie van Gaza dan nog niet uitgeroeid? Want als Israel werkelijk bezig was met een genocide waren die stakkers inmiddels al bijna weggevaagd.
Je praat gewoon poep man, hou daar eens gewoon mee op. Er is geen genocide, hoe hard je ook blijft huilen.
Dat zijn grote woorden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef Nexum het volgende:
Daarnaast heeft Israël zelf ook schuld aan 7 oktober. Ze wisten allang dat het er aan kwam en zijn op voorhand meerdere malen gewaarschuwd door hun meest betrouwbare bondgenoten. Dat boeide Bibi helemaal niets, hij kon die oorlog wel goed gebruiken om zijn eigen macht in stand te houden. Dat daar Israëlisch bloed voor moest vloeien kon hem geen reet schelen. Maar hier hoor ik pro-Israëliers nou nooit eens over.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Toen waren het misschien (op hun terrein) winnaars, maar dat is al lang niet meer zo en dus zijn de geschiedenisboekjes aangepast.
Neuh, dat was het dominante verhaal tot pak 'm beet 1970.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Toen waren het misschien (op hun terrein) winnaars, maar dat is al lang niet meer zo en dus zijn de geschiedenisboekjes aangepast.
Trump wil van Gaza toch een resort maken? Haal ze maar naar de VS dan, ruimte genoeg in pak em beet Texas.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet die bevolking van GAZA binnen Israel verplaatsen , tijdelijk tot de hele GAZA geasfalteerd is en die tunnels onvindbaar en HAMAS nooit meer terug kan keren daar
Jij kunt misschien de knop omdraaien en spontaan een totaal nieuw mens worden, maar voor alle andere mensen duurt dat heel wat langer. Probeer ze er mee te helpen, in plaats van ze er voor te straffen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag dat zonder de import van aartsconservatieve opvattingen over homo's, vrouwen en scheiding kerk en staat?
Ja, dus?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij kunt misschien de knop omdraaien en spontaan een totaal nieuw mens worden, maar voor alle andere mensen duurt dat heel wat langer.
Nee, waarschijnlijk niet. Wie zegt dat ik niet begrijp waarom Israëliers wiens familie is gegijzeld of vermoord niet ziedend zijn? Dan zou ik ook woedend zijn geweest. Ik begrijp echt wel hoor, waarom je niks moet hebben van Hamas als ze dat naar je flikken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:36 schreef TLC het volgende:
[..]
Had je dat over 7 oktober ook gezegd (van eigen schuld) als je een van je eigen familieleden door zijn / haar hoofd was geschoten ?
Als je vast zou houden aan je principes vast wel
Toch ?
Dus wat moeten we volgens jouw doen met alle mensen die het niet met jouw eens zijn? Gaan ze dat overleven?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dus?
Moeten we dat maar accepteren?
Ik ben wel gehecht aan gelijkwaardigheid tussen man en vrouw en het gegeven dat men homoseksueel mag zijn.
Jij zou je achter Hamas scharen als je een Palestijn was geweest. Maar dat kan je niet, want je verkeert je niet in die situatie. Je hoeft mij echt niks te vertellen over vluchten voor geweld en oorlog.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het overgrote merendeel van de Palestijnen steunen dit, anders keurt 75% de aanslagen van 7 oktober 2023 niet goed.
Wil je in Nederland komen wonen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus wat moeten we volgens jouw doen met alle mensen die het niet met jouw eens zijn? Gaan ze dat overleven?
Dus als jij moet vluchten voor oorlog in Nederland en het Midden-Oosten is nog het enige gebied in de wereld dat je kan opvangen, onderwerp jij je aan sharia?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wil je in Nederland komen wonen?
Dan pas je je aan.
Hoe denkt je dat dat andersom werkt?
Daar ga ik sowieso nooit heen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:44 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dus als jij moet vluchten voor oorlog in Nederland en het Midden-Oosten is nog het enige gebied in de wereld dat je kan opvangen, onderwerp jij je aan sharia?
Dus jij zou er een groot voorstander van zijn om al die mensen mee te nemen in een vriendelijk integratietraject? En ze niet zoals nu dat zelf maar laten uitzoeken en ze dan een examen laten doen waar vrijwel geen Nederlander voor slaagt? Aanmoedigen in plaats van hard straffen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wil je in Nederland komen wonen?
Dan pas je je aan.
Hoe denkt je dat dat andersom werkt?
Ligt eraan. Mannen in hun eentje die teveel testosteron hebben en geen vrouw hoef ik hier niet te hebben. Die zijn zeer onstabiel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar ga ik sowieso nooit heen.
Maar ik begrijp dat je het ook wel OK zou vinden als hier pak 'm beet 4 miljoen Afrikaners naar toe komen met hun orthodox calvinisme?
Uiteraard, het ligt weer niet aan de mensen zelf, maar aan Nederland.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus jij zou er een groot voorstander van zijn om al die mensen mee te nemen in een vriendelijk integratietraject? En ze niet zoals nu dat zelf maar laten uitzoeken en ze dan een examen laten doen waar vrijwel geen Nederlander voor slaagt? Aanmoedigen in plaats van hard straffen?
Ik krijg altijd het idee, dat jij ze pas toe wil staan nadat ze ingeburgerd zijn ...
Nee, hoor. Het ligt gewoon aan jou.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, het ligt weer niet aan de mensen zelf, maar aan Nederland.
Neuh. Het ging er eigenlijk over dat jij extreem koppig bent.quote:
Wat ligt aan mij? Dat er mensen zijn die moeite hebben met gelijkheid tussen man en vrouw en homo's?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het ligt gewoon aan jou.
Zullen we dat maar niet doen, kijkend naar je laatste posts over Hamas?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:47 schreef Nexum het volgende:
[..]
Neuh. Het ging er eigenlijk over dat jij extreem koppig bent.
Het lijkt erop dat jouw account overgenomen is door een rechtsgekkie...quote:
Nee, een groot gebrek aan tolerantie.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ligt aan mij? Dat er mensen zijn die moeite hebben met gelijkheid tussen man en vrouw en homo's?
Apart.
Een resort kan ook met palestijnen er bij, maar wel zonder HAMASquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Trump wil van Gaza toch een resort maken? Haal ze maar naar de VS dan, ruimte genoeg in pak em beet Texas.
Hoe scheid je Hamas van de onschuldige burgers?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:38 schreef TLC het volgende:
Van mij mogen ze iedereen van hamas zonder pardon tegen de muur zetten.
From the river to the sea Israel will be free
Een rechtsgekkie die juist emancipatie van vrouwen en homo's belangrijk vindt en daarom wat minder snel enthousiast wordt van religie?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat jouw account overgenomen is door een rechtsgekkie...Je bent dit wel zelf?
Het leest allemaal zo als niet de oude Etto. Is er iets gebeurd onlangs?
Je kan best met mij een gesprek voeren over Hamas hoor. Ik kan ook prima daden van Hamas veroordelen. Ik steun alleen de notie niet dat Hamas op zichzelf terroristisch is. Waar ze voor strijden komt precies overeen met duizenden anderen verzetsbewegingen die ook geweld hebben gebruikt om hun doelen te bereiken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we dat maar niet doen, kijkend naar je laatste posts over Hamas?
Omdat, Symbolic, die tolerantie de laatste tijd nogal eenrichtingsverkeer betreft. Misschien ga jij dat ook ooit nog eens zienquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, een groot gebrek aan tolerantie.
Een paar jaar geleden was je veel gematigder en was er goed met je te praten. Maar dat is veranderd.
Daar ging het niet zozeer over dacht ik. Zeer belangrijk natuurlijk, dat wel. Maar wat off-topic hier mogelijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een rechtsgekkie die juist emancipatie van vrouwen en homo's belangrijk vindt en daarom wat minder snel enthousiast wordt van religie?
Opnieuw: apart.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat, Symbolic, die tolerantie de laatste tijd nogal eenrichtingsverkeer betreft. Misschien ga jij dat ook ooit nog eens zien
Dus mijn religiekritiek kwalificeert mij ineens tot 'rechts'?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar ging het niet zozeer over dacht ik. Zeer belangrijk natuurlijk, dat wel. Maar wat off-topic hier mogelijk.
Wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Je kan best met mij een gesprek voeren over Hamas hoor. Ik kan ook prima daden van Hamas veroordelen. Ik steun alleen de notie niet dat Hamas op zichzelf terroristisch is. Waar ze voor strijden komt precies overeen met duizenden anderen verzetsbewegingen die ook geweld hebben gebruikt om hun doelen te bereiken.
Pacifistische verzetsbewegingen zijn zeer uniek in de geschiedenis.
Precies die link dacht ik ook te leggen in #154. In de zin dat het niet heel anders is en dat er in de statuten van de vereniging niet staat doel: het bedrijven van terreur. De beweegredenen zijn doorgaans normaal gezien vanuit hun situatie.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Je kan best met mij een gesprek voeren over Hamas hoor. Ik kan ook prima daden van Hamas veroordelen. Ik steun alleen de notie niet dat Hamas op zichzelf terroristisch is. Waar ze voor strijden komt precies overeen met duizenden anderen verzetsbewegingen die ook geweld hebben gebruikt om hun doelen te bereiken.
Pacifistische verzetsbewegingen zijn zeer uniek in de geschiedenis.
Ik vind mezelf al een kribbige, oude man, vergeleken met 5 of 10 jaar geleden. Ik moet ook regelmatig nadenken en uitzoeken of het vroeger wel beter was. In sommige opzichten wel en in andere niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat, Symbolic, die tolerantie de laatste tijd nogal eenrichtingsverkeer betreft. Misschien ga jij dat ook ooit nog eens zien
Dat deed ik dan al een tijdje. Vandaar dat ik tot mijn conclusie kom. Secularisme hier moet gewaarborgd en beschermd blijven... Voor iedereen beterquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind mezelf al een kribbige, oude man, vergeleken met 5 of 10 jaar geleden. Ik moet ook regelmatig nadenken en uitzoeken of het vroeger wel beter was. In sommige opzichten wel en in andere niet.
Maar ik heb toch wel een steeds genuanceerder beeld van de wereld, door al die introspectie en het nakijken van de feiten, voordat ik wat zeg of post. Vaak had ik het goed gezien of onthouden, soms wordt ik verrast en is het heel anders dan ik had gedacht.
Ik kijk ook nooit alleen naar de eerste link die me wel bevalt, je moet het minstens van twee en liever meerdere kanten bekijken.
Het lijkt soms wel alsof je over niks anders meer een mening hebt…quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus mijn religiekritiek kwalificeert mij ineens tot 'rechts'?
Laten we hier inderdaad maar mee ophouden, want het gaat nergens meer over.
Je hebt wel voor de nationalistische en populistische (agressieve) optie gekozen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat deed ik dan al een tijdje. Vandaar dat ik tot mijn conclusie kom.
Laatst nog over de Frans-Duitse oorlog. Ander topic, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het lijkt soms wel alsof je over niks anders meer een mening hebt…
Werkelijk niets van wat ik zeg is nationalistisch, populistisch of agressief. Misschien kun je daarvoor beter terecht bij lieden die Hamas vergoeilijken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt wel voor de nationalistische en populistische (agressieve) optie gekozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |