Had je dat over 7 oktober ook gezegd (van eigen schuld) als je een van je eigen familieleden door zijn / haar hoofd was geschoten ?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef Nexum het volgende:
Daarnaast heeft Israël zelf ook schuld aan 7 oktober. Ze wisten allang dat het er aan kwam en zijn op voorhand meerdere malen gewaarschuwd door hun meest betrouwbare bondgenoten. Dat boeide Bibi helemaal niets, hij kon die oorlog wel goed gebruiken om zijn eigen macht in stand te houden. Dat daar Israëlisch bloed voor moest vloeien kon hem geen reet schelen. Maar hier hoor ik pro-Israëliers nou nooit eens over.
Wat was het ook al weer? ''Palestijnen hebben het over zichzelf afgeroepen?'' Juist ja.

Jouw waarheid is de mijne niet idioot.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:33 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ja ja, die krokodillentranen kennen we nu wel. Hard hé, de waarheid?

Het overgrote merendeel van de Palestijnen steunen dit, anders keurt 75% de aanslagen van 7 oktober 2023 niet goed.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:35 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee, maar nu heb je het over de daden van Hamas. Dat is iets heel anders dan de gemiddelde Palestijn. Dat Palestijnen achter Hamas staan betekent niet dat ze zelf allemaal massaal vrouwen zitten te verkrachten en mensen staan te vermoorden. Je kan daar heus wel onderscheid tussen maken, ik weet dat je slimmer bent dan dat.

Is het heel anders dan alle andere bewegingen die streefden naar een menselijk bestaan voor hen en de hunnen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk...
Dat begrip voor Hamas... gat-ver-damme.

Ja, nogmaals, Hamas op zichzelf is niet terroristisch. En verkrachting, moord, etc. is ontzettend ernstig en moreel verwerpelijk, maar niet uitzonderlijk voor conflictsituaties zoals dit. Dat is helaas de realiteit.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Palestijnen. Ik heb het, net als jij, over Hamas.

Toen waren het misschien (op hun terrein) winnaars, maar dat is al lang niet meer zo en dus zijn de geschiedenisboekjes aangepast.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor...
Zie de Zuidelijke geschiedschrijving in de VS... toch ruim anderhalve eeuw het dominante narratief, die Lost Cause. Ging om States' Rights of zo, de burgeroorlog.

men moet die bevolking van GAZA binnen Israel verplaatsen , tijdelijk tot de hele GAZA geasfalteerd is en die tunnels onvindbaar en HAMAS nooit meer terug kan keren daarquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom is op zijn minst de halve populatie van Gaza dan nog niet uitgeroeid? Want als Israel werkelijk bezig was met een genocide waren die stakkers inmiddels al bijna weggevaagd.
Je praat gewoon poep man, hou daar eens gewoon mee op. Er is geen genocide, hoe hard je ook blijft huilen.

Dat zijn grote woorden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:30 schreef Nexum het volgende:
Daarnaast heeft Israël zelf ook schuld aan 7 oktober. Ze wisten allang dat het er aan kwam en zijn op voorhand meerdere malen gewaarschuwd door hun meest betrouwbare bondgenoten. Dat boeide Bibi helemaal niets, hij kon die oorlog wel goed gebruiken om zijn eigen macht in stand te houden. Dat daar Israëlisch bloed voor moest vloeien kon hem geen reet schelen. Maar hier hoor ik pro-Israëliers nou nooit eens over.
Wat was het ook al weer? ''Palestijnen hebben het over zichzelf afgeroepen?'' Juist ja.

quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Toen waren het misschien (op hun terrein) winnaars, maar dat is al lang niet meer zo en dus zijn de geschiedenisboekjes aangepast.
Neuh, dat was het dominante verhaal tot pak 'm beet 1970.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Toen waren het misschien (op hun terrein) winnaars, maar dat is al lang niet meer zo en dus zijn de geschiedenisboekjes aangepast.

Trump wil van Gaza toch een resort maken? Haal ze maar naar de VS dan, ruimte genoeg in pak em beet Texas.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet die bevolking van GAZA binnen Israel verplaatsen , tijdelijk tot de hele GAZA geasfalteerd is en die tunnels onvindbaar en HAMAS nooit meer terug kan keren daar

Jij kunt misschien de knop omdraaien en spontaan een totaal nieuw mens worden, maar voor alle andere mensen duurt dat heel wat langer. Probeer ze er mee te helpen, in plaats van ze er voor te straffen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag dat zonder de import van aartsconservatieve opvattingen over homo's, vrouwen en scheiding kerk en staat?

Ja, dus?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij kunt misschien de knop omdraaien en spontaan een totaal nieuw mens worden, maar voor alle andere mensen duurt dat heel wat langer.

Nee, waarschijnlijk niet. Wie zegt dat ik niet begrijp waarom Israëliers wiens familie is gegijzeld of vermoord niet ziedend zijn? Dan zou ik ook woedend zijn geweest. Ik begrijp echt wel hoor, waarom je niks moet hebben van Hamas als ze dat naar je flikken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:36 schreef TLC het volgende:
[..]
Had je dat over 7 oktober ook gezegd (van eigen schuld) als je een van je eigen familieleden door zijn / haar hoofd was geschoten ?
Als je vast zou houden aan je principes vast wel
Toch ?

Dus wat moeten we volgens jouw doen met alle mensen die het niet met jouw eens zijn? Gaan ze dat overleven?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dus?
Moeten we dat maar accepteren?
Ik ben wel gehecht aan gelijkwaardigheid tussen man en vrouw en het gegeven dat men homoseksueel mag zijn.

Jij zou je achter Hamas scharen als je een Palestijn was geweest. Maar dat kan je niet, want je verkeert je niet in die situatie. Je hoeft mij echt niks te vertellen over vluchten voor geweld en oorlog.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het overgrote merendeel van de Palestijnen steunen dit, anders keurt 75% de aanslagen van 7 oktober 2023 niet goed.

Wil je in Nederland komen wonen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus wat moeten we volgens jouw doen met alle mensen die het niet met jouw eens zijn? Gaan ze dat overleven?

Dus als jij moet vluchten voor oorlog in Nederland en het Midden-Oosten is nog het enige gebied in de wereld dat je kan opvangen, onderwerp jij je aan sharia?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wil je in Nederland komen wonen?
Dan pas je je aan.
Hoe denkt je dat dat andersom werkt?

Daar ga ik sowieso nooit heen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:44 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dus als jij moet vluchten voor oorlog in Nederland en het Midden-Oosten is nog het enige gebied in de wereld dat je kan opvangen, onderwerp jij je aan sharia?

Dus jij zou er een groot voorstander van zijn om al die mensen mee te nemen in een vriendelijk integratietraject? En ze niet zoals nu dat zelf maar laten uitzoeken en ze dan een examen laten doen waar vrijwel geen Nederlander voor slaagt? Aanmoedigen in plaats van hard straffen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wil je in Nederland komen wonen?
Dan pas je je aan.
Hoe denkt je dat dat andersom werkt?

Ligt eraan. Mannen in hun eentje die teveel testosteron hebben en geen vrouw hoef ik hier niet te hebben. Die zijn zeer onstabiel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar ga ik sowieso nooit heen.
Maar ik begrijp dat je het ook wel OK zou vinden als hier pak 'm beet 4 miljoen Afrikaners naar toe komen met hun orthodox calvinisme?

Uiteraard, het ligt weer niet aan de mensen zelf, maar aan Nederland.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus jij zou er een groot voorstander van zijn om al die mensen mee te nemen in een vriendelijk integratietraject? En ze niet zoals nu dat zelf maar laten uitzoeken en ze dan een examen laten doen waar vrijwel geen Nederlander voor slaagt? Aanmoedigen in plaats van hard straffen?
Ik krijg altijd het idee, dat jij ze pas toe wil staan nadat ze ingeburgerd zijn ...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |