Het gaat hier over ambtenaren die een eed moeten afleggen, dat heeft niets te maken met het afbreken van wetten en regels. Sterker nog, de democratie wordt juist in gevaar gebracht door een ambtenarenapparaat dat een eigen koers denkt te kunnen varen. Een koers die haaks staat op wat de democratie heeft besloten. En dit komt niet van rechts en conservatief, maar juist van progressief links, waar men herhaaldelijk denkt tegen de wil van het volk in, de eigen mening te kunnen doordrijven.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dus als wetten en regels ons behoeden voor een afbrokkelende democratie moet het door conservatieve rechtsen maar gedownplayed worden als symboolpolitiek. Hoe ging dat ook alweer in 1932 beste Howard.
History repeats...
Oh, dat wordt 1 grote ramp.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Deze jongen gaat de hele US administration opnieuw opzetten, from scratch.
Ik denk dat er maar heel heel erg weinig administratief personeel overblijft , het is afgelopen met de kleine koninkrijkjes
Als er een beslissing is genomen aan de top, dan is de rest te automatiseren ,
Ondersteunend personeel kan ook naar huis
Het is over met voortdurend uitbuikende ministeries
Het is ook afgelopen met het thuiswerken
Ik ben heel benieuwd hoe dit uitpakt
Bekijk deze YouTube-video
[..]
zonder medewerkers doet de medewerkers tevredenheid er niet veel toe
------------------
Elon Musk reveals handpicked DOGE team of young engineers
Elon Musk's DoGE Department: No Pay, High IQ, 80+ Hours!
Ja, dat had je al gezegd, dat meneer Musk van scratch gaat "opbouwen" en ik had je al gezegd dat dit geen duurzaam model is gebleken.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Deze jongen gaat de hele US administration opnieuw opzetten, from scratch.
Ik denk dat er maar heel heel erg weinig administratief personeel overblijft , het is afgelopen met de kleine koninkrijkjes
Als er een beslissing is genomen aan de top, dan is de rest te automatiseren ,
Ondersteunend personeel kan ook naar huis
Het is over met voortdurend uitbuikende ministeries
Het is ook afgelopen met het thuiswerken
Ik ben heel benieuwd hoe dit uitpakt
[..]
zonder medewerkers doet de medewerkers tevredenheid er niet veel toe
------------------
Elon Musk reveals handpicked DOGE team of young engineers
Elon Musk's DoGE Department: No Pay, High IQ, 80+ Hours!
Volgende stap, NOS Teletekst:quote:
het internet staat vol met die vent, hij komt bij palantir vandaanquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:48 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, dat had je al gezegd, dat meneer Musk van scratch gaat "opbouwen" en ik had je al gezegd dat dit geen duurzaam model is gebleken.
Ook bij zijn eigen X is dat geen succes gebleken.
Musk is een goede ondernemer en pionier, maar een slechte tot middelmatige manager/leider en als ik de Reps was dan zou ik op de achtergrond zijn acties goed blijven monitoren, want het kan zomaar zijn dat er zoveel wordt gescratcht dat er niets meer op te bouwen valt en deskundigheid, ervaring en belangrijke relaties verloren gaan.
https://invezz.com/nl/nie(...)bij-elon-musks-doge/quote:Wie is Akash Bobba? Afgestudeerde van de UC Berkeley met Indiase roots sluit zich aan bij Elon Musks DOGE
https://usafacts.org/arti(...)-federal-government/quote:3 million people
In November 2024, the federal government employed just over 3 million people, or 1.87% of the entire civilian workforce, according to BLS data.
That figure doesn't count the roughly 1.3 million active-duty military personnel, who aren't typically considered "employees."7 jan 2025
Bekijk deze YouTube-videoquote:Elon's DOGE | A Once In A Lifetime Opportunity
Ik vond dat Trump al een knikker mistte op het moment dat hij zei dat je wel desinfectiemiddel in je aderen kon spuiten tegen Covid.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien blijkt over een jaar of zo dat zowel Trump als Musk een knikker missen, gedeeltelijk gek zijn. En dan met die macht die ze hebben…
Damn. Waarom had ie het niet even voor gedaan?quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vond dat Trump al een knikker mistte op het moment dat hij zei dat je wel desinfectiemiddel in je aderen kon spuiten tegen Covid.
Volgens mij ga je dan harstikke dood. Als je dat doet.
Ja, hij heeft van die idiote dingen…quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vond dat Trump al een knikker mistte op het moment dat hij zei dat je wel desinfectiemiddel in je aderen kon spuiten tegen Covid.
Volgens mij ga je dan harstikke dood. Als je dat doet.
Maar ja het alternatief was Biden en Harris, allebei volslagen dement / mesjokkequote:Op donderdag 6 februari 2025 19:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, hij heeft van die idiote dingen…
Herbouwen?quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ja het alternatief was Biden en Harris, allebei volslagen dement / mesjokke
Het is wel amusant om Musk de US government te zien slopen en herbouwen
is nog niet begonnenquote:
Ik heb nooit geweten dat je een bedrijf compleet moet slopen om financieel inzicht te krijgen..quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is nog niet begonnen
Gaat erom dat de bevolking de aandeelhouders zijn en dat die een inzichtelijke financiele verslaglegging krijgen net als het hoort in een bedrijf
Ja klopt, of failliet laten gaan en een ander bedrijf startenquote:Op donderdag 6 februari 2025 19:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb nooit geweten dat je een bedrijf compleet moet slopen om financieel inzicht te krijgen..
Weer wat geleerd.
Denk ik.
Om financieel inzicht te krijgen?quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja klopt, of failliet laten gaan en een ander bedrijf starten
soms is het beter om te slopen en herbouwen naar eigen inzichten met gebruikmaking van herbruikbaar materiaal
ja met 10 % van de oorspronkelijke aantal ambtenarenquote:Op donderdag 6 februari 2025 20:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Om financieel inzicht te krijgen?
Dat wordt een ramp.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja met 10 % van de oorspronkelijke aantal ambtenaren
wat hij zegt
Het is een interne reorganisatiequote:Op donderdag 6 februari 2025 20:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat wordt een ramp.
Poetin en Xi smullen.
Eentje die samen met het absurde buitenland beleid van Trump Amerika steeds verder verzwakt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is een interne reorganisatie
stoelendans met heel weinig beschikbare stoelen
Yup, en de comment sectie op X smult ervan en hoopt dat het overwaait naar Europa.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Diversiteitsbeleid is racistisch en polariserend. Weg ermee.
Niet bang dat er spionnen tussen zitten, want ze hebben toch al een directe lijn naar Putinquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het internet staat vol met die vent, hij komt bij palantir vandaan
[..]
https://invezz.com/nl/nie(...)bij-elon-musks-doge/
[..]
https://usafacts.org/arti(...)-federal-government/
Ik denk dat 90% van de ambtenaren het pand gaan verlaten ,
Trump die zegt wat en doet iets anders, Musk daarentegen die zegt iets en Doet het ook
[..]
Enkele witmannen overalquote:Op donderdag 6 februari 2025 20:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Diversiteitsbeleid is racistisch en polariserend. Weg ermee.
Nee joh klopt niet.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja klopt, of failliet laten gaan en een ander bedrijf starten
soms is het beter om te slopen en herbouwen naar eigen inzichten met gebruikmaking van herbruikbaar materiaal
er is veel teveel woke bla bla bla in de wereldquote:Op vrijdag 7 februari 2025 04:23 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nee joh klopt niet.
Het is een ouderwetse gedachtegang en geen duurzaam model gebleken.
Bedrijven/overheden zijn geen gebouwen – Je kunt een bedrijf niet behandelen als een huis dat je zomaar afbreekt en weer opbouwt. De ‘bakstenen’ in deze vergelijking zijn mensen: werknemers, partners, en belanghebbenden met kennis, ervaring en loyaliteit en die gebaat zijn bij stabiliteit (en een doordachte fundering) en waarborging van rechten. Het opzettelijk laten instorten van een organisatie schaadt hen en vernietigt waarde en relaties en schaadt niet alleen direct betrokkenen maar heeft ook impact op een sector/samenleving.
Financieel inzicht krijg je door controle en transparantie, door analyse en toetsing, door consistentie en interne cohesie, niet door roekeloos slopen. Een faillissement of tot scratch slopen betekent verloren capaciteit, verloren productie, vernietigd kapitaal en schade aan partners en relaties etc.
Bedrijven die bewust deze weg kiezen, verspillen doorgaans meer middelen dan nodig en laten schade achter op diverse vlakken (procesmatig, financieel, imago).
Een bedrijf of overheidsorgaan bewust slopen, zeker zonder gedegen onderzoek, is geen bewijs van of middel tot financieel inzicht. Het is een willekeurige gok met (andermans) toekomst en geld.
De ideeën van Trump/Musk zijn nog niet half zo knettergek als die jij hier op dit forum allemaal baggert.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 04:19 schreef bianconeri het volgende:
Trump die het ICC per decreet straft om Netanyahu.
Die man is knettergek.... Die man huisvest een internationaal gezochte oorlogsmisdadiger. Gezocht voor vreselijke misdaden tegen de mensheid en genocide.
Maar wat doet Trump? Hij gaat een gerechtelijk orgaan dat in dit geval een dader van genocide wil laten oppakken straffen.
Wat een gek.
Past wel in het rijtje samen met Musk van beetje oude Nazi tijden die herleven.
Dus de VS biedt alle CIA medewerkers een ontslagregeling aan, met een aanmoediging om daadwerkelijk op te hoepelen, zodat de wereld minder Woke wordt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 07:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is veel teveel woke bla bla bla in de wereld
uithalen en opnieuw beginnen met breien
Gelukkig heeft deze user geen publieke functie dit in tegenstelling tot Musk en Trump met hun nog steeds knettergekke ideeën en acties.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:01 schreef kibo het volgende:
[..]
De ideeën van Trump/Musk zijn nog niet half zo knettergek als die jij hier op dit forum allemaal baggert.
En dan vooral deze redenatie:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 01:09 schreef Shotty het volgende:
En de volgende keutel: sancties tegen het ICC vanwege de arrestatiebevelen tegen Netayahu en Gallant
Voorspelling: die worden over 2 dagen opgeheven in ruil voor een arrestatiebevel tegen Deif.
terecht, soms moeten er veel mensen uit om nieuw bloed binnen te halen , desnoods ff iedereen eruitquote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de VS biedt alle CIA medewerkers een ontslagregeling aan, met een aanmoediging om daadwerkelijk op te hoepelen, zodat de wereld minder Woke wordt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Palantir CEO Calls Musk's DOGE a 'Revolution'!
Noem 1 gek idee die ik hier "uitbagger"?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:01 schreef kibo het volgende:
[..]
De ideeën van Trump/Musk zijn nog niet half zo knettergek als die jij hier op dit forum allemaal baggert.
Sterker nog...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dan vooral deze redenatie:
De president vindt dat het ICC "een gevaarlijk precedent schept" dat Amerikanen in gevaar brengt door hen bloot te stellen aan "intimidatie, misbruik en mogelijk arrestaties".
Dit is net zo goed van toepassing op Trump zelf met zijn decreten tegen zijn eigen staatsburgers en Amerikaanse organisaties die hem onwelgevallig zijn of gewoon hun werk doen.
Nee hoor, Trump heeft tot op heden een aantal uitstekende beleidsplannen op tafel gelegd. Het is alleen beleid waar velen binnen bepaalde kringen zich niet in kunnen vinden omdat het hun hele wereldbeeld onderuit weet te halen. Dat kan natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat de ideeën van Trump slecht zijn. Het probleem zit vooral bij het wereldbeeld van zijn critici.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig heeft deze user geen publieke functie dit in tegenstelling tot Musk en Trump met hun nog steeds knettergekke ideeën en acties.
Als je iets helemaal belachelijk of onverklaarbaar vindt, zou je eens op moeten zoeken waarom dat zo is. Goede kans dat het helemaal niet zo schimmig of onverklaarbaar is, maar dat je propaganda kanalen uit Israel en de briljant rechtse hoek, maar een halve waarheid vertellen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:
Dit zijn natuurlijk uitstekende maatregelen die er zijn genomen tegen het Internationaal Strafhof, dit is het zoveelste corrupte en partijdige orgaan binnen de vermeende internationale gemeenschap.
Men voert op een vooringenomen wijze een heksenjacht tegen sommige landen en diens leiders gebaseerd op onbewezen aantijgingen en leugens (Israël), waar andere overduidelijke en daadwerkelijke misdaden (bijv. China, Jemen, Syrië en Iran) grotendeels als niet in de volledigheid worden genegeerd. Met het hanteren van zo'n dubbele standaard verliest een dergelijk orgaan alle geloofwaardigheid en tevens neutraliteit.
[..]
Nee hoor, Trump heeft tot op heden een aantal uitstekende beleidsplannen op tafel gelegd. Het is alleen beleid waar velen binnen bepaalde kringen zich niet in kunnen vinden omdat het hun hele wereldbeeld onderuit weet te halen. Dat kan natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat de ideeën van Trump slecht zijn. Het probleem zit vooral bij het wereldbeeld van zijn critici.
Hmm, ik vind het bijzonder dat je mij beticht van het nuttigen van propagandakanalen (welke precies eigenlijk?) en je eigen wereldbeeld baseert op de narratieven van media zoals Al Jazeera. Het lijkt er dan ook sterk op dat je hier vooral projecteert.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je iets helemaal belachelijk of onverklaarbaar vindt, zou je eens op moeten zoeken waarom dat zo is. Goede kans dat het helemaal niet zo schimmig of onverklaarbaar is, maar dat je propaganda kanalen uit Israel en de briljant rechtse hoek, maar een halve waarheid vertellen.
Ik vind het wel een gek idee dat je denkt dat iemand antwoord kan geven voordat jij op "invoeren" drukt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Noem 1 gek idee die ik hier "uitbagger"?
3, 2, 1 start.....
Ah, precies wat ik dacht. Kun je niet.
Ik vind het daarentegen totaal niet bijzonder dat je zo reageert ipv nieuwsgierig bent naar nieuwe informatie die je wereldbeeld kan veranderen. Past in een patroon.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, ik vind het bijzonder dat je mij beticht van het nuttigen van propagandakanalen (welke precies eigenlijk?) en je eigen wereldbeeld baseert op de narratieven van media zoals Al Jazeera. Het lijkt er dan ook sterk op dat je hier vooral projecteert.
Oké duidelijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 07:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is veel teveel woke bla bla bla in de wereld
uithalen en opnieuw beginnen met breien
Je mening is langer dan een soud bite. Dat is lastig voor sommige mensen en die voelen zich daarom persoonlijk aangevallen op hun intelligentie. BLA BLA BLA!! is dan een redelijke reactie voor ze.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:06 schreef FYazz het volgende:
[..]
Oké duidelijk.
Je staat niet open voor enige toelichting of kennis over goed leiderschap en goed bestuur, op alles wat je nu is aangedragen reageer je niet of ontwijk je.
Je geeft zelf geen enkele onderbouwing voor je eigen claims en uiteindelijk blijkt de 'onderbouwing' niets meer te zijn dan dat je graag je onderbuikje wil legen over woke bla bla.
Er is teveel niet onderbouwd bla bla op dit forum wat onterecht als waarheid of feit wordt neergezet
Wil niemand aanvallen op zijn/haar intelligentie, wil ook deze indruk niet wekken. Zal eens kijken wat ik zelf kan doen om het toegankelijk te houden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je mening is langer dan een soud bite. Dat is lastig voor sommige mensen en die voelen zich daarom persoonlijk aangevallen op hun intelligentie. BLA BLA BLA!! is dan een redelijke reactie voor ze.
Velen komen alleen om te zenden. En hun gelijk te halen. Anderen komen om te trollen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wil niemand aanvallen op zijn/haar intelligentie, wil ook deze indruk niet wekken. Zal eens kijken wat ik zelf kan doen om het toegankelijk te houden.
Wat ik gewoon jammer, en ook wel vervelend, aan NWS vind worden is dat er helemaal geen inhoudelijke discussies meer zijn.
Topics zijn opsommingen van monologen. Users die overtuigd zijn van hun mening, dat blijven posten en elke andere inhoudelijke reactie niet eens tot zich nemen.
Ik heb alle links bekeken die user aandraagt en nog wat extra informatie gezocht om daarna een weloverwogen en inhoudelijke reactie te geven.
Maar het is niet dat user mijn reactie ook serieus neemt en even een moment neemt om hier goed over na te denken alvorens te reageren.
Ik snap niet goed wat mensen op een forum doen als ze alleen zichzelf willen horen.
Jawel, je voortdurende geblaat over een genocide die nooit heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Noem 1 gek idee die ik hier "uitbagger"?
3, 2, 1 start.....
Ah, precies wat ik dacht. Kun je niet.
Feitelijk gezien heeft het wel plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jawel, je voortdurende geblaat over een genocide die nooit heeft plaatsgevonden.
Jij begrijpt de definitie van genocide niet helemaal.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Feitelijk gezien heeft het wel plaatsgevonden.
Dat moslim haters de feiten ontkennen doet daar niets aan af.
quote:Internationale rechtsorde
Daarin staat dat sprake is van genocide bij: handelingen gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:
het doden van leden van de groep.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij begrijpt de definitie van genocide niet helemaal.
quote:Hoe definieer je genocide?
Raphael Lemkin, die de term als eerste bedacht, definieerde genocide als " de vernietiging van een natie of een etnische groep " door middel van bijvoorbeeld "de desintegratie van [zijn] politieke en sociale instellingen, van [zijn] cultuur, taal, nationale gevoelens, religie en [zijn] economisch bestaan".
quote:Het VN-genocideverdrag omvat wel de gedwongen overbrenging van kinderen naar een andere groep, vertelde Schabas, waarbij hij benadrukte dat dit alleen genocide is als buiten redelijke twijfel kan worden vastgesteld dat een overbrenging werd uitgevoerd met de bedoeling een groep fysiek te vernietigen.
Volgens mij reageer je op de verkeerde post en moet je een andere user quoten ipv mij.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
definitie genocide
[..]
[..]
[..]
https://youtube.com/shorts/S8dRAw1WIcg?si=Gg0L7zm1PzqEiL19quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:06 schreef FYazz het volgende:
[..]
Oké duidelijk.
Je staat niet open voor enige toelichting of kennis over goed leiderschap en goed bestuur, op alles wat je nu is aangedragen reageer je niet of ontwijk je.
Je geeft zelf geen enkele onderbouwing voor je eigen claims en uiteindelijk blijkt de 'onderbouwing' niets meer te zijn dan dat je graag je onderbuikje wil legen over woke bla bla.
Er is teveel niet onderbouwd bla bla op dit forum wat onterecht als waarheid of feit wordt neergezet
Ik kan me geen enkele situatie voorstellen waarbij het goed is om het volledige personeel te ontslaan.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
terecht, soms moeten er veel mensen uit om nieuw bloed binnen te halen , desnoods ff iedereen eruit
[..]
Ach, filmpjes van de ene oligarch die de kont kust van de andere oligarch zijn helaas in topic.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:42 schreef xzaz het volgende:
Kunnen we stoppen met het posten van vage Youtube filmpjes?
Ik zou het voor de discussie wel prettig vinden als je met onderbouwing komt ipv steeds filmpjes van Musk te posten. Anders heeft praten ook geen zin.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://youtube.com/shorts/S8dRAw1WIcg?si=Gg0L7zm1PzqEiL19
klopt; de koffiejuffrouw die moet altijd blijven, parttimequote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kan me geen enkele situatie voorstellen waarbij het goed is om het volledige personeel te ontslaan.
Met andere woorden, je bent aan het trollen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt; de koffiejuffrouw die moet altijd blijven, parttime
Jij de feitelijke definitie niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij begrijpt de definitie van genocide niet helemaal.
Klopt , heel washington DC schijt lettlerlijk peukenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kan me geen enkele situatie voorstellen waarbij het goed is om het volledige personeel te ontslaan.
Fire Elon , Fire Elon ,quote:TIP OF THE ICEBERG': Elon Musk's DOGE strikes fear in DC
quote:He has billions at stake': The real reason behind Elon Musk's government takeover
quote:The departments he's been shutting down were investigating his companies.
USAID was Investigating Starlink over Its contracts in Ukraine.
The FAA was investigating Space X.
NHTSA was investigating crashes caused by his FSD cars.
The departments he's been shutting down were investigating his companies.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Klopt , heel washington DC schijt lettlerlijk peuken
3 miljoen ambtenaren zijn pislink, prachtig om te zien hoe dit afloopt
ik zie er van komen dat heel DC gaat staken om Musk weg te krijgen , Musk vind het prachtig
Maar hij loopt wle flink kans om opgeruimd te worden door de corrupte instituties
[..]
Fire Elon , Fire Elon ,
Ha ha ha ha, wat een circus
Musk heeft 3 miljoen vijanden erbij
[..]
[..]
zulke kreten gaan uiteraaard rond , men doet alles om de eigen baan te beschermenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
The departments he's been shutting down were investigating his companies.
USAID was Investigating Starlink over Its contracts in Ukraine.
The FAA was investigating Space X.
NHTSA was investigating crashes caused by his FSD cars.
Met andere woorden, Musk is corrupt.
Dat is je eigen citaat.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat uiteraaard rond , men doet alles om de eigen baan te beschermen
3 milljoen felle vijanden heeft ie erbij
j e hij komyt aan hun brood en levenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is je eigen citaat.
Maar ik begrijp dat je dat niet gecontroleerd hebt?
En wat vind je eigenlijk goed aan het maken van vijanden?
quote:'Ferocious' Democrats bring on the lawyers to try to stop Elon Musk
En dat is normaal?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
j e hij komyt aan hun brood en leven
belangrijkste verweer ie dat ie niet gekozen is
[..]
ja ze zullen wel ziek worden nuquote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat is normaal?
Dat je 3 miljoen medewerkers dit aan doet?
Wat voor effect heeft dat denk je op hun werkzaamheden?
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is je eigen citaat.
Maar ik begrijp dat je dat niet gecontroleerd hebt?
Het is niet hun schuld, maar je vindt het wel geweldig dat er flink wordt ingegrepen in hun leven...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ze zullen wel ziek worden nu
hun schuld is het niet, ze zijn binnen gehaald door andere ambtenaren
en die ook weer door andere ambtenaren
een voorbeeld van een voortdurend uitbuikende overheid
maar wel interresant om gade te slaan
nee voor hen persoonlijk is het een drama , dat begrijp ikquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is niet hun schuld, maar je vindt het wel geweldig dat er flink wordt ingegrepen in hun leven...
Dat is inherent aan Maga.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:13 schreef FYazz het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat user zelf allemaal niet meer weet wat hij brabbelt.
Een coherent gesprek gaat er niet komen dus ik haak af.
Maar dat gun je ze.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee voor hen persoonlijk is het een drama , dat begrijp ik
Dan weet je ook dat het snijden bij de belastingdienst jaren geleden meer schade heeft aangericht dan goed gedaan.quote:maar ook in nederland is de overheid veel en veel te groot, ik ben zelf ook 35 jaaar ambtenaar geweest dus ik weet hoe het gaat
Snijden daarin kan ook op een fatsoenlijke manier.quote:stoelen moesten vol blijven kost wat kost , wat ze doen dat dondert niet
grote afdelingen, dat is veel mensen, veel FTE
geen stoelen inleveren en als het kan een stoel erbij , dwars tegen de automatisering in
was je bij de overheid dan was je kostje gekocht , eeuwig bescherming en baan garantie, ieder jaar een trede erbij en periodiek een hogere schaal , hoort erbij
en steeds meer collegas
om dat men IEDEREEN liet gaan , en een bonus gaf als men zou vertrekkenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat gun je ze.
[..]
Dan weet je ook dat het snijden bij de belastingdienst jaren geleden meer schade heeft aangericht dan goed gedaan.
Veel expertise is weggelopen dankzij de aantrekkelijke oprotpremie.
En nu hebben ze daar een tekort aan.
Kwalitatief is de dienst vooral niet verbeterd.
[..]
Snijden daarin kan ook op een fatsoenlijke manier.
En dat doet Trump niet die biedt enkel de mogelijkheid aan, met een aanbod.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
om dat men IEDEREEN liet gaan , en een bonus gaf als men zou vertrekken
de veelbelovende goedopgeleidde jongeren vertrokken , die goede mensen die kwamen met de bonus in de pocket terug als prive consultant
de oudere nietsnutten die bleven , die ouderen lieten de superdikke bonus voor wat het was ,dat was niet handig
de personen die de regeling hadden verzonnen die waren ook weg
dan kun je beter iedereen weg sturen en van scratch weer gaan bouwen
Trump doet nietsquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat doet Trump niet die biedt enkel de mogelijkheid aan, met een aanbod.
Zelfde als bij de belastingdienst.
Ja, en terwijl jij die 35 jaar volmaakte maakte je jezelf daar allemaal niet zo veel zorgen over.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ook in nederland is de overheid veel en veel te groot, ik ben zelf ook 35 jaaar ambtenaar geweest dus ik weet hoe het gaat
stoelen moesten vol blijven kost wat kost , wat ze doen dat dondert niet
geen stoelen inleveren en als het kan een stoel erbij , dwars tegen de automatisering in
was je bij de overheid dan was je kostje gekocht , eeuwig bescherming en baan garantie, ieder jaar een trede erbij en periodiek een hogere schaal , hoort erbij
en steeds meer collegas
juistquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en terwijl jij die 35 jaar volmaakte maakte je jezelf daar allemaal niet zo veel zorgen over.
Schaapjes op het droge.
En nu zeiken hoe onnodig ambteren zijn... Koddig.
hoe zou jij een nieuwe overheid bouwen ??quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat is normaal?
Dat je 3 miljoen medewerkers dit aan doet?
Wat voor effect heeft dat denk je op hun werkzaamheden?
Waarom is op zijn minst de halve populatie van Gaza dan nog niet uitgeroeid? Want als Israel werkelijk bezig was met een genocide waren die stakkers inmiddels al bijna weggevaagd.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij de feitelijke definitie niet.
Je weet wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump doet niets
Het DOGE team doet
Musk is in dienst van Trumpquote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:02 schreef TLC het volgende:
Is er werkelijk niemand in de VS die zich afvraagt waarom een Zuid-Afrikaan überhaupt zo'n grote invloed heeft in de Amerikaanse politiek ? Hij is niet eens een Amerikaan, laat staan dat ie gekozen is dmv verkiezingen
Door eerst een nieuwe op te tuigen voordat de oude wordt afgestoten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe zou jij een nieuwe overheid bouwen ??
--
Musk tweet net heel blij dat plastic disposables terug komen in de VS ..quote:misschien kan men Musk beter vragen om de oceanen schoon van plastic te maken
kloptquote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Door eerst een nieuwe op te tuigen voordat de oude wordt afgestoten.
[..]
Inderdaad. Heeft het Amerikaanse volk ooit een dommere keuze gemaakt bij de verkiezingen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is in dienst van Trump
geen mens die het aandurft om er tegen in te gaan, je kunt wel een grote mond hebben ,
In moscow dan ga je het raam uit
In de USA ben je je baan kwijt en je toegangspasje doet niet meer dan
dat durf ik niet te zeggen , wat is dom, dat zal nog moeten blijkenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:31 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Inderdaad. Heeft het Amerikaanse volk ooit een dommere keuze gemaakt bij de verkiezingen?
Er zal inderdaad een kans zijn dat dit goed uitpakt. Die kans is echter denk ik wel zo klein dat ik wel durf te zeggen dat de Amerikanen een domme keuze hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat durf ik niet te zeggen , wat is dom, dat zal nog moeten blijken
AI?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
en dan verplaats je het zinvolle volk en huur je jong ambtieus volk in en stuur de rest (90% ) met vakantie
zo zal t wel gaan
Maar waar een hele grote plek is ingeruimd voor AI , zodat alle beslissingen altijd inzichtelijk zijn , inclusief begroting en kosten
er zal inderdaad voor Palantir een zeer grote plek worden ingeruimd in de nieuwe administratiequote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
AI?
Vandaar dat het holmaatje van Musk zo enthousiast was.
Die 8 man mogen de overheidsgebouwen niet inquote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zal inderdaad voor Palantir een zeer grote plek worden ingeruimd in de nieuwe administratie
The company that rules the world
https://finance.yahoo.com/quote/PLTR/
Die Musk heeft continu 8 man beveiliging om zich heen he
Is wel even wat anders dan Rutte op zn fietsje.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zal inderdaad voor Palantir een zeer grote plek worden ingeruimd in de nieuwe administratie
The company that rules the world
https://finance.yahoo.com/quote/PLTR/
Die Musk heeft continu 8 man beveiliging om zich heen he
Die maakt er geen sport van om binnen een week 3 miljoen vijanden te hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is wel even wat anders dan Rutte op zn fietsje.
Die Musk heeft gruwelijk veel vijanden , die gaan ze nog eens overhoop schietenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is wel even wat anders dan Rutte op zn fietsje.
Goh hoe zou dat nou komen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die Musk heeft gruwelijk veel vijanden , die gaan ze nog eens overhoop schieten
gezond maken van de overheid begint met het breken van de macht van de topambtenarenquote:
Je bent aardig vergiftigd door 35 jaar ambtenaar zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gezond maken van de overheid begint met het breken van de macht van de topambtenaren
en dat stuit op enorm veel tegenstand , dat staat je te wachten als je met de ondertop gaat vechten
de mafiose ondertop die triljarden kan besteden en zichzelf steeds vetter en belangrijker maakt
het is afwachten wie er gaat winnen
maak je niet ongerust , het is hier niet andersquote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bent aardig vergiftigd door 35 jaar ambtenaar zijn.
Wellicht had je daar eerder mee moeten stoppen.
Nu reageer je dat af op Amerikaanse federale ambtenaren...
We hebben hier geen mafkees die de hele boel gaat slopen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maak je niet ongerust , het is hier niet anders
als deze methodiek aanslaat dan konden andere regeringen het wel eens overnemenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 00:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
We hebben hier geen mafkees die de hele boel gaat slopen.
quote:Rechtmatigheid bestedingen verder onder druk
Nieuwsbericht | 18-05-2022 | 10:45
Van bijna 5% van alle verplichtingen die de rijksoverheid in 2021 aanging en die leiden tot uitgaven in de toekomst staat de rechtmatigheid niet vast.
Met die 5% is veel geld gemoeid: ¤ 15,5 miljard.
De Algemene Rekenkamer stelt vast dat voor het derde achtereenvolgende jaar de tolerantiegrens van 1% is overschreden en noemt dit zorgwekkend.
Als, als...quote:Op zaterdag 8 februari 2025 00:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als deze methodiek aanslaat dan konden andere regeringen het wel eens overnemen
inzichtelijk maken van de uitgaven , daar hamert de rekenkamer steeds op
de 100 miljoen aan siewert is een lachtertje
Uitgaven zonder bonnetje![]()
[..]
[ afbeelding ]
de financien van de USA inzichtelijk maken heeft niks met China te makenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 00:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als, als...
Tot nu toe heeft het maar 2 doel: Musk machtiger maken.
Dit kan ook een enorme terugslag opleveren, waaruit blijkt dat radicale hervormingen meer schaden dan dat ze goed do8
Ik ben benieuwd of de Amerikaanse federale overheid dit gaat overleven.
Ondertussen zitten landen als China niet stil.
Die spinnen hier garen bij.
Sinds wanneer is dat onderdeel van de definitie van genocide?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom is op zijn minst de halve populatie van Gaza dan nog niet uitgeroeid? Want als Israel werkelijk bezig was met een genocide waren die stakkers inmiddels al bijna weggevaagd.
Je praat gewoon poep man, hou daar eens gewoon mee op. Er is geen genocide, hoe hard je ook blijft huilen.
Klinkt als de immigranten die tegen het toelaten van ander immigranten is, maar zelf wel 35 jaar van de regeling heeft geprofiteerd, met een uitkering van de staat.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ook in nederland is de overheid veel en veel te groot, ik ben zelf ook 35 jaaar ambtenaar geweest dus ik weet hoe het gaat
stoelen moesten vol blijven kost wat kost , wat ze doen dat dondert niet
en steeds meer collegas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |