abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216587283
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Ik vind het echt niks wat je doet. Je hebt blijkbaar de wijsheid in pacht en de rest moet gewoon zwijgen. Niet fijn.
Dit dus en hij tot zijn schouder in de reet van Israël
pi_216587289
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Leer van de geschiedenis:
Het uiteenvallen van multi etnische conglomeraten richting natiestaten gaat heel vaak gepaard met etnisch geweld.
Of het nu het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk was, of het uiteenvallen van Joegoslavië, of het uiteenvallen van het Habsburgse rijk. Hebben allemaal tot etnisch geweld en/of oorlogen geleid.

Opeens is daar het idee dat ieder volk een eigen staat moet hebben. Terwijl men daarvoor happy ever after geen enkel probleem had met het mixen met de buren onder Karel IV of Julius Caesar. Je was immers allemaal Romeins, of what ever, onderdaan.
(Ja, en daar waren heus ook andere spanningen)

Ik vind het uiteenvallen van Joegoslavië en de daaropvolgende oorlogen daar een heel goed voorbeeld van. Opeens moest ieder volk een eigen staat. En mocht je vooral niet wonen in het gebied waarvan je buurman vond dat het aan een andere etniciteit toebehoorde.

Etnische zuiveringen gaan hand in hand met de droom van de natiestaat.

Dat geldt ook voor 'from the river to the sea'-gedachte, en dat geldt ook voor het permanent op vakantie sturen van alle Gazanen.
Dat was ook de reden om de EU op te richten: als we het samen moeten doen, zijn we geen oorlog aan het voeren.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:53:25 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216587298
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee.

De naam 'Palestina' (Syria-Palaestina om precies te zijn) werd gegeven door de Romeinen aan dit gebied (dat dus voorheen Judea heette) na de Bar Kochba-opstand. De Romeinen kozen deze naam vanwege de rivaliteit die de Joden hadden met Filistijnen, een groep zeevaarders die hun origine kennen op de Egeïsche Eilanden. Dit zijn dus de hedendaagse Palestijnen, wat Arabieren zijn.
Het gebied heette voorheen niet Judea, het was een samenvoeging van de provincies Judea en Syria.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216587353
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Zo ziet etnische zuivering eruit. Het zal ook wel weer niet waar zijn volgens Howard wegens verderfelijke linkse krant. Die verboden moet worden. :)

quote:
Het heeft niet mogen baten. Kolonisten, met name die in de illegale buitenposten, maken gebruik van de Gaza-tragedie om hun praktijk van landjepik in een hogere versnelling te zetten. Het nationale wraakgevoel geeft hen wind in de rug. Bovendien is een groot deel van het Israëlische leger overgeplaatst naar de Gazastrook. Er zijn niet veel soldaten meer om de Palestijnse dorpelingen te beschermen – voor zover ze dat ooit hebben gedaan.
Best heel beschamend.

quote:
Wat deze week in Rashash en andere Palestijnse dorpen op de Westoever gebeurt, is een versnelde versie van wat al dertig jaar gaande is in bezet gebied. Terwijl de Israëlische regering via officiële weg Palestijns land overneemt, door het uitbreiden van nederzettingen, doen sommige kolonisten het op geniepiger wijze.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:59:01 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216587363
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Ik vind het echt niks wat je doet. Je hebt blijkbaar de wijsheid in pacht en de rest moet gewoon zwijgen. Niet fijn.
Je vult een boel in. Ik stel namelijk helemaal nergens dat mensen zouden moeten zwijgen. Maar enige onderbouwing mag natuurlijk wel, jij claimt een boel, maar weet het niet goed te onderbouwen, behalve dan een op-ed uit Trouw. En hoe ik dit weet? Dit zijn simpelweg historische feiten, dit geldt niet alleen voor Tel-Aviv natuurlijk, we weten ook hoe Amsterdam of Madrid tot stand zijn gekomen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:00:12 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216587375
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Zo ziet etnische zuivering eruit. Het zal ook wel weer niet waar zijn volgens Howard wegens verderfelijke linkse krant. Die verboden moet worden. :)
[..]
Best heel beschamend.
Wat heeft een situatie op de Westelijke Jordaanoever in oktober 2023 te maken met de oprichting van Tel-Aviv in 1909? Het ontgaat mij volledig welk argument je hier probeert te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216587387
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat heeft een situatie op de Westelijke Jordaanoever in oktober 2023 te maken met de oprichting van Tel-Aviv in 1909? Het ontgaat mij volledig welk argument je hier probeert te maken.
Er ontgaat je wel meer.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:03:06 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216587414
Maar goed die plannen van 2 miljoen Palestijnen die maar weg moeten gaan vrijwillig, gaat natuurlijk niet gebeuren. Maar een deel zal eventueel vrijwillig willen vertrekken naar een ander land. Waarschijnlijk willen de meeste daarvan dan wel weer naar West Europa gaan maar niet naar Jordanië of Egypte. De meeste Palestijnen zullen wel willen blijven daar, die geven Gaza echt niet zo maar op.
pi_216587420
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit dus en hij tot zijn schouder in de reet van Israël
Lijkt er sterk op. Het zijn uitsluitend "historische feiten" die hij debiteert waar de rest maar wat onzin in de ruimte lult.
pi_216587438
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Lijkt er sterk op. Het zijn uitsluitend "historische feiten" die hij debiteert waar de rest maar wat onzin in de ruimte lult.
Is gewoon tijdsverspilling om mee te discussiëren
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 21:04:44 #111
236264 crew  capricia
pi_216587440
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat was ook de reden om de EU op te richten: als we het samen moeten doen, zijn we geen oorlog aan het voeren.
En je kunt door die bril ook de oorlog van de Russische Federatie (opvolger van de Sovjet Unie- ook een rijk/empire) naar Oekraïne zien (waar ze wel die natiestaat willen).

Maar nu ga ik off topic. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216587479
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:50 schreef capricia het volgende:
Etnische zuiveringen gaan hand in hand met de droom van de natiestaat.
Is een mooi inzicht. Het is natuurlijk net als op de huizenmarkt hier een strijd tussen de belangen van de "haves" en de niet bezitters.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:07:28 #113
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216587491
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:03 schreef Momo het volgende:
Maar goed die plannen van 2 miljoen Palestijnen die maar weg moeten gaan vrijwillig, gaat natuurlijk niet gebeuren. Maar een deel zal eventueel vrijwillig willen vertrekken naar een ander land. Waarschijnlijk willen de meeste daarvan dan wel weer naar West Europa gaan maar niet naar Jordanië of Egypte. De meeste Palestijnen zullen wel willen blijven daar, die geven Gaza echt niet zo maar op.
Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Ik kan niet geloven dat trump het serieus meent, toch meldt nrc dat er al Amerikaanse projectontwikkelaars in Gaza zijn gespot.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:08:27 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216587506
Of het nu Gazanen, Limburgers of Aboriginals betreft, je kunt van mensen niet verlangen dat ze hun huis en haard, hun geboortegrond, zo maar verlaten... De oude filosofen wisten dat al. Iets verbindt eenieder met de plek waar hij geboren is en leeft.

Gedwongen verhuizing maakt het helemaal abject.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216587516
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Ik kan niet geloven dat trump het serieus meent, toch meldt nrc dat er al Amerikaanse projectontwikkelaars in Gaza zijn gespot.
De echte parasieten reizen per direct af en proberen de boel al te verdelen. Zou me niet heel erg verbazen als dat waar is.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:09:27 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216587529
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Er ontgaat je wel meer.
Het is mij in ieder geval niet ontgaan dat deze discussie je niet echt goed afgaat.

Je lijkt nogal beïnvloed te zijn door bepaalde pro-Palestijnse narratieven uit progressief linkse kringen (waarvoor je dan bij de Volkskrant wel goed zit) zonder dat je enige kennis van de daadwerkelijke geschiedenis van dit gebied hebt en daardoor niet goed weet hoe je moet reageren als er historische feiten op tafel worden gegooid die niet passen binnen dit frame.

Dit creëert de situatie waarbij jij lijkt te denken dat omdat er anno 2023 een confrontaties zijn op de Westelijke Jordaanoever tussen Joden en Arabieren, waarbij Joden, Arabieren verdrijven. Dit te generaliseren valt naar de volledige geschiedenis van Israël, inclusief het ontstaan van Tel-Aviv in 1909. Tja, dat is dus niet hoe het werkt.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:12:10 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216587574
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:07 schreef MissButterflyy het volgende:
toch meldt nrc dat er al Amerikaanse projectontwikkelaars in Gaza zijn gespot.
Dat is toch logisch? Wat er verder ook gaat gebeuren, gebouwd worden moet er toch en er gaan waarschijnlijk weer tientallen miljarden internationaal hulpgeld naartoe. Dan kun je maar het beste zorgen dat je wat van die pot met geld meepakt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216587575
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
als er historische feiten op tafel worden gegooid
Daar ga je alweer. Het zijn JOUW "historische feiten". Dat is wel een verschil.
Maar het lijkt of je geen enkele twijfel hebt over het "historische feit" dat je de waarheid in pacht hebt.
Dat trek ik gewoon niet zo goed maestro. Je doet jezelf voor als een soort alwetend orakel.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:12:24 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216587580
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:03 schreef Momo het volgende:
Alsjeblieft niet zeg. Ik zou ook niet weten waarom die mensen naar hier moeten komen? Laat het ze lekker uitzoeken elders.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:13:44 #120
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216587597
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is toch logisch? Wat er verder ook gaat gebeuren, gebouwd worden moet er toch en er gaan waarschijnlijk weer tientallen miljarden internationaal hulpgeld naartoe. Dan kun je maar het beste zorgen dat je wat van die pot met geld meepakt.
Hopelijk wordt er geleerd van hoe die miljarden aan hulpgeld worden besteed.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:13:58 #121
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216587603
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Daar ga je alweer. Het zijn JOUW "historische feiten". Dat is wel een verschil.
Maar het lijkt of je geen enkele twijfel hebt over het "historische feit" dat je de waarheid in pacht hebt.
Dat trek ik gewoon niet zo goed maestro.
Feiten zijn feiten.

En als je denkt dat alles subjectief is, dan kunnen we het narratief uit het artikel in de Volkskrant dus ook in twijfel trekken?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:14:24 #122
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216587606
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alsjeblieft niet zeg. Ik zou ook niet weten waarom die mensen naar hier moeten komen? Laat het ze lekker uitzoeken elders.
Ik zeg nergens dat ze hier naartoe moeten komen. Maar als mens zou ik wel die mensen snappen dat ze naar een gebied zouden willen gaan met de meeste voorzieningen en kansen.
pi_216587622
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:13 schreef HowardRoark het volgende:
Feiten zijn feiten.
Tering. Je lijkt door de manier van posten op een zeker iemand waar ik ook altijd ruzie mee kreeg.
Befehl ist Befehl is ongeveer hetzelfde.

Feiten zijn feiten is een "bewijs" vanuit het ongerijmde. Dus niks.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:16:52 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216587636
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat ze hier naartoe moeten komen. Maar als mens zou ik wel die mensen snappen dat ze naar een gebied zouden willen gaan met de meeste voorzieningen en kansen.
Dat zal vast, maar na 1,5 eeuw van terrorisme en antisemitisme (wat natuurlijk nog altijd de kern van de cultuur van deze mensen is) lijkt het mij geen handige zet om deze Arabische moslims en masse naar het Westen te halen.
pi_216587649
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 23:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een oncomfortabele waarheid en één van de redenen dat ze nog steeds niet verslagen zijn door een superieur leger.

Het Irakese leger, de rag tag milities en de Koerden hadden IS binnen 9 maanden uitgeroeid in Mosul. Maar ja, de bevolking motte IS daar niet.
Omdat IS een daadwerkelijk terroristische organisatie is die een zeer extreme interpretatie van de Islam er op nahoudt waar het overgrote deel van de moslimwereld niet achter staat. Hamas is een verzetsbeweging die zijn doelen op extremistische wijze probeert te behalen. Zit echt wel een verschil in waarom Palestijnen zich niet massaal verzetten tegen Hamas.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')