abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216535635

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216535638
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:46 schreef phpmystyle het volgende:
Maar laten we eerlijk zijn. We glijden sowieso wel af naar wat je zou kunnen noemen; dikastocratie, rechtersstaat, autocratie, aristocratie, oliecharchie, en meer woorden van gelijke strekking of betekenis.

quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Na 8 jaar maga kunnen we wel weer terug naar een meer op het centrum gerichte politiek. We
Welke is het nu?
  maandag 3 februari 2025 @ 14:52:40 #3
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216535656
Goeie TT.
  maandag 3 februari 2025 @ 14:53:31 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216535667
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
Hij bedoeld dat al die vervelende woke libs gewoon allemaal weg moeten. En doet zo af en toe wel eens moeite om proberen dat idee wat meer intellectueel body te geven. Wat dan weinig consistente redeneertranten oplevert.
Mensen die bijvoorbeeld Janmaat geweldig vonden, die voelen zich jarenlang niet begrepen door de politiek. Met een romantische blik op de Tweede Wereldoorlog en het ontkennen van de holocaust, vindt men het gek dat we dat soort dingen juist uit de politiek wilden houden. Dus al dat aardig doen tegen elkaar, wetten naleven, grondwet belangrijk vinden, vrede en dat soort dingen moeten voor zo iemand dan als hel hebben aangevoeld. Bijzonder eigenlijk wel, maar het is nu weer in opkomst. Niet iedere kiezer zal dat soort gevoelens hebben, maar hoe normaler het wordt, hoe meer die lijn verschuift. Blind van de focus op een groep minderheden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 3 februari 2025 @ 14:53:40 #5
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216535671
quote:
Maar laten we eerlijk zijn. We glijden sowieso wel af naar wat je zou kunnen noemen; dikastocratie, rechtersstaat, autocratie, aristocratie, oliecharchie, en meer woorden van gelijke strekking of betekenis.

De vraag is alleen welke orde deze race gaat winnen. Die strijd is nog lang niet gevoerd. Maar het parlement als middel van het volk om invloed uit te oefenen heeft steeds minder betekenis.
Wie bedoel je met 'we'?
  maandag 3 februari 2025 @ 14:53:42 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216535672
quote:
5s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
[..]
Welke is het nu?
het één is mijn verwacht, de tweede is mijn hoop
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 14:53:56 #7
6484 ExTec
pi_216535675
Ik miste overigens de anno nu meest zichtbare in de VS: kakistocratie.
pi_216535680
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
het één is mijn verwacht, de tweede is mijn hoop
_O-
  maandag 3 februari 2025 @ 14:55:56 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216535693
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:53 schreef xzaz het volgende:

[..]
Wie bedoel je met 'we'?
Wij allemaal natuurlijk. We spelen allemaal een voetbalwedstrijd die we willen winnen om je eigen orde te kunnen vestigen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 14:57:27 #10
6484 ExTec
pi_216535707
Memetijd.

maandag 3 februari 2025 @ 14:58:02 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216535721
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij allemaal natuurlijk. We spelen allemaal een voetbalwedstrijd die we willen winnen om je eigen orde te kunnen vestigen.
Nee, het idee is juist om het voor zoveel mogelijk mensen goed te maken, het is geen wedstrijd.
  maandag 3 februari 2025 @ 15:01:17 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216535759
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, het idee is juist om het voor zoveel mogelijk mensen goed te maken, het is geen wedstrijd.
Natuurlijk is dat ook zo!
Maar een clash tussen ordes en ideologieën maakt ons ook gewoon mens. Het is noodzakelijk en onontkoombaar!
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 15:06:20 #13
6484 ExTec
pi_216535815
Ach ja.

twitter
  maandag 3 februari 2025 @ 15:07:26 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216535828
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar een clash tussen ordes en ideologieën maakt ons ook gewoon mens. Het is noodzakelijk en onontkoombaar!
En dat doe je dus met samenwerken, delegeren en goede afspraken maken.
  maandag 3 februari 2025 @ 15:08:52 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216535843
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:06 schreef ExTec het volgende:
Ach ja.

[ x ]
Putin zou hem naar het front sturen.
pi_216535897
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We spelen allemaal een voetbalwedstrijd die we willen winnen om je eigen orde te kunnen vestigen.
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat is dit voor flauwekul?

Beperk je clash maar liever tot die voetbalwedstrijd.
Met een doelpuntje meer heb je fijn je orde gevestigd.
Daarna samen een biertje in de kantine.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_216535964
goeie TT, misschien het woord Luipaarden er nog tussen zetten?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 3 februari 2025 @ 15:45:14 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216536338
Hoe gaan de trump-aanhangers goedpraten dat hij iedereen die heeft meegewerkt aan de onderzoeken naar J6 wil ontslaan?

Lijkt me ergens wel een een misbruik van macht of zie ik dat verkeerd?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216536403
quote:

De vraag is alleen welke orde deze race gaat winnen. Die strijd is nog lang niet gevoerd. Maar het parlement als middel van het volk om invloed uit te oefenen heeft steeds minder betekenis.
Rechterststaat en oliecharchie.

Jaja mensen, nu is de shit echt aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216536437
twitter

Zelfs hielenlikker Johnson maakt zich zorgen, dat is enigszins hoopgevend. En het wappiaanse Newsmax zendt het nog uit ook. Het kan niet op vandaag.
pi_216536486
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
_O-
Die arme jongen denkt dat Andreas Kinneging het nationale academische debat bepaalt en dat op campussen in heel het westen standbeelden van Roger Scruton verrijzen.
  maandag 3 februari 2025 @ 15:59:30 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216536505
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:45 schreef Gunner het volgende:
Hoe gaan de trump-aanhangers goedpraten dat hij iedereen die heeft meegewerkt aan de onderzoeken naar J6 wil ontslaan?

Lijkt me ergens wel een een misbruik van macht of zie ik dat verkeerd?
Drain the swamp toch?
  maandag 3 februari 2025 @ 15:59:40 #23
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216536507
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Zelfs hielenlikker Johnson maakt zich zorgen, dat is enigszins hoopgevend. En het wappiaanse Newsmax zendt het nog uit ook. Het kan niet op vandaag.
Ja leuk maar waar is het Congres dan om z’n positie op te eisen? We zien alleen maar slappe kuttweets.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:03:56 #24
6484 ExTec
pi_216536574
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs hielenlikker Johnson maakt zich zorgen, dat is enigszins hoopgevend.
Die andere hielenlikker mcconnel ook he. Draaide een zelfde soort verhaaltje af.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:04:41 #25
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216536582
Er was 1 GOP-klootzak (Tubberville) nodig om de benoemingen van de legertop maandenlang tegen te houden vanwege onzinargumenten, je gaat me niet vertellen dat de Democraten niet meer kunnen doen om al die waardeloze en staatsgevaarlijke nominees van Trump tegen te houden of traineren. Of om zwaar de schijnwerper te zetten op het sloopwerk van de ongekozen en ongescreende buitenlander Elon M.
pi_216536597
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:59 schreef Szura het volgende:

[..]
Ja leuk maar waar is het Congres dan om z’n positie op te eisen? We zien alleen maar slappe kuttweets.
Laat het nou maar eerst volledig uit de klauwen lopen. Zuur voor Canada en Mexico, maar als het Congres Trump nu terugfluit, dan kan hij blijven teren de mythe van de 'tariff' als economisch wondermiddel. Laat die Amerikanen maar eens flink hinder ondervinden van hun keuze voor Trump.

Als Trump straks de EU gaat bestoken met hogere importheffingen, dan is schade voor ons bedrijfsleven wel te overzien. Onze belangrijkste handelspartners zijn immers EU-landen, dus no biggie.
pi_216536609
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die andere hielenlikker mcconnel ook he. Draaide een zelfde soort verhaaltje af.
Die heeft er eeuwig spijt van dat hij de impeachment van Trump wegwuifde na de bestorming van het Capitool. Eigenwijze opa dacht dat het Trump-tijdperk voorbij was.
pi_216536630
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:59 schreef Szura het volgende:

[..]
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat gaat al een kleine 10 jaar zo.
Praatjes voor de vaak.

Laat ze straks maar uithuilen aan Liz Cheneys brede borst.
Mag hopen dat ze hen het huis uitschopt.
pi_216536655
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als Trump straks de EU gaat bestoken met hogere importheffingen, dan is schade voor ons bedrijfsleven wel te overzien. Onze belangrijkste handelspartners zijn immers EU-landen, dus no biggie.
Als onverwoestbare positivo zou ik willen zeggen: waarom maakt de EU nu geen extra werk van mooie handeldeals met Canada en Mexico? Bij voorkeur het VK erbij betrekken. Trump en Musk hebben genoeg aan zichzelf blijkbaar. (Tot die 2 dikke ruzie krijgen... mag ik hopen.)
  maandag 3 februari 2025 @ 16:14:07 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216536668
twitter

Voorlopig komt de natte droom van POL over die breuk die nu al zichtbaar zou zijn niet uit :).

Blijf hoop houden jongens!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216536685
Ik denk ook niet dat Trump en Musk ruzie krijgen, wordt een verhouding a la Grima Wormtongue versus King Theoden

Bekijk deze YouTube-video
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_216536709
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:12 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Als onverwoestbare positivo zou ik willen zeggen: waarom maakt de EU nu geen extra werk van mooie handeldeals met Canada en Mexico? Bij voorkeur het VK erbij betrekken. Trump en Musk hebben genoeg aan zichzelf blijkbaar. (Tot die 2 dikke ruzie krijgen... mag ik hopen.)
De EU heeft dat recentelijk dan ook gedaan met Mexico:

EU en Mexico sluiten deal om handelsrelaties te versterken
  maandag 3 februari 2025 @ 16:25:03 #33
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216536772
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:12 schreef Toby56 het volgende:

[..]
As we speak wordt op de eurotop in Brussel de Europese defensie en handelsbetrekkingen besproken. Bij het laatste deel zijn ook de Britten weer aanwezig. Warme betrekkingen met Canada, Mexico en andere door Kakistocratie Trump geschoffeerde of te schofferen landen zullen hoog op de agenda staan.

Trump gaat zeker een paar dingen bereiken met deze shit. Ten eerste, door de manier van doen, dat hij echte bijna persoonlijke vijanden creëert die geen enkele zin hebben om water bij welke wijn dan ook te doen. Ten tweede, dat die vijanden elkaar gaan opzoeken om niet alleen schade te beperken, maar juist ook schade toe te brengen. En ten derde dat China hiervan ongelofelijk kan profiteren en sneller dan ooit de nieuwe wereldmacht wordt.

China als redelijk alternatief gaat de komende periode opstaan. China is een lange-termijn speler die prima om kan gaan met amateuristische mongolen als Trump. Juist door maximaal daar ruimte te gaan nemen waar Trump die probeert weg te nemen. Extra nadruk dus op internationale organisaties en op de internationale rechtsorde. Niet omdat ze het lange termijn echt serieus nemen, maar omdat er op die manier enorme kansen gaan ontstaan.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:27:05 #34
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216536786
Overigens lijkt mij de reden van het 'vanuit het hart'-gebaar achteraf gezien om de kritiek te pareren die ontstaan was bij een bepaald gedeelte van Trump's achterban na zijn opmerkingen over H-1B-migranten. Die kritiek is daarna ook gestopt.
pi_216536826
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

Voorlopig komt de natte droom van POL over die breuk die nu al zichtbaar zou zijn niet uit :).

Zeker blijf ik hoop houden.
Dit zijn dezelfde teksten die Trump in zijn eerste ambtsperiode uitte over al zijn medewerkers. "The smartest people ever" "doing a great job"... tot het moment dat hij wat tegengas kreeg en het nodig vond om ze voor de bus te gooien.

En dat is zijn hele leven al zo.

"You're fired!"

We zijn nog maar net begonnen.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:40:18 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216536913
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Laat het nou maar eerst volledig uit de klauwen lopen. Zuur voor Canada en Mexico, maar als het Congres Trump nu terugfluit, dan kan hij blijven teren de mythe van de 'tariff' als economisch wondermiddel. Laat die Amerikanen maar eens flink hinder ondervinden van hun keuze voor Trump.

Gast. Wat denk jij wat er gebeurt met de winstgevenheid, banen, en omzet van bedrijven die exporteren naar USA?
Het zal geen hel en verdoemenis worden, maar het kan het laatste zetje zijn voor een land als Frankrijk. De boel staat er fragieler voor als we denken.
Vladimir Putin
pi_216536952
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gast. Wat denk jij wat er gebeurt met de winstgevenheid, banen, en omzet van bedrijven die exporteren naar USA?
Het zal geen hel en verdoemenis worden, maar het kan het laatste zetje zijn voor een land als Frankrijk. De boel staat er fragieler voor als we denken.
Niet om het een of ander, maar jij bent hier degene die Trump op het schild hijst en hem op tal van manieren veren in z'n reet steekt.

Zoals je je wellicht zal herinneren heb ik mij altijd uitgesproken tegen Trump en waarschuwde ik tijdens de campagne ook voor zijn gedreig met 'tariffs'. Maar figuren zoals jij liepen dat ofwel te bagatelliseren of stelde dat ik het verkeerd had begrepen.

Ja, ik snap dat hogere importheffingen nadelig zijn voor exporteurs. Dat was een van de (vele) redenen dat ik een stem op Trump zo'n vreselijk slecht idee vond.
pi_216536953
Trump laat er ieder geval geen gras over groeien, ik ben reuze benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken. Ik las net ergens dat Sheinbaum ieder geval 10.000 agenten aan de grens wil plaatsen om iets te doen tegen de illegale drugs die de VS binnenkomt. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat Canada uiteindelijk ook gaat buigen.
pi_216536956
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Anti institutioneel denken noemen we dat.

Misschien komen er wel burgerinspraakavonden. Dus ipv stemmen, kun je je mening geven in een gesprek!
Als je kijkt naar wat de mensen achter Trump denken (Thiel en consorten) dan streven zij naar een corporate bestuur. De enigen die daar wat te zeggen hebben is de board en dat zijn dus niet de burgers. Die mogen zich druk maken over de Anderen en verder doen wat ze opgedragen wordt.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:49:35 #40
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537015
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar jij bent hier degene die Trump op het schild hijst en hem op tal van manieren veren in z'n reet steekt.

Zoals je je wellicht zal herinneren heb ik mij altijd uitgesproken tegen Trump en waarschuwde ik tijdens de campagne ook voor zijn gedreig met 'tariffs'. Maar figuren zoals jij liepen dat ofwel te bagatelliseren of stelde dat ik het verkeerd had begrepen.

Ja, ik snap dat hogere importheffingen nadelig zijn voor exporteurs. Dat was een van de (vele) redenen dat ik een stem op Trump zo'n vreselijk slecht idee vond.
Ik ben vooral Trump-fan omdat hij de liberale orde aanvalt. Dat wat hij doet mij geld gaat kosten heb ik onderhand ook wel door. Het is niet anders.

We moeten afwachten hoe dit uitpakt voor Amerikaanse consument. Die zal dit in eerste instantie moeten betalen.
Wel bijzonder dat ie voor EU nog niks heeft afgekondigd.
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 16:50:22 #41
6484 ExTec
pi_216537025
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar hij zit ook handenwrijvend uit te kijken, naar dat moment dat hel en verdoemenis uitbreekt. Want dan verdwijnen die woke libs vanzelf wel.
pi_216537050
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:45 schreef Chivaz het volgende:
Trump laat er ieder geval geen gras over groeien, ik ben reuze benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken. Ik las net ergens dat Sheinbaum ieder geval 10.000 agenten aan de grens wil plaatsen om iets te doen tegen de illegale drugs die de VS binnenkomt. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat Canada uiteindelijk ook gaat buigen.
Buigen in welke richting precies?
Voordat Trump met de importheffingen kwam had Trudeau al maatregelen aangekondigd om de grensbewaking te versterken..
Verder blijkt uit statistieken dat de hoeveelheid drugs die via Canada loopt verwaarloosbaar klein is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216537059
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben vooral Trump-fan omdat hij de liberale orde aanvalt. Dat wat hij doet mij geld gaat kosten heb ik onderhand ook wel door. Het is niet anders.

We moeten afwachten hoe dit uitpakt voor Amerikaanse consument. Die zal dit in eerste instantie moeten betalen.
Wel bijzonder dat ie voor EU nog niks heeft afgekondigd.
Niet alleen in eerste instantie. Die prijzen gaan nooit meer omlaag.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:53:46 #44
6484 ExTec
pi_216537061
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voordat Trump met de importheffingen kwam had Trudeau al maatregelen aangekondigd om de grensbewaking te versterken..
Verder blijkt uit statistieken dat de hoeveelheid drugs die via Canada loopt verwaarloosbaar klein is.
Ja, en op zich ook fascinerend dat grensbewaking tegenwoordig blijkbaar een aangelegenheid is van je buurland, en niet van jou.
pi_216537063
quote:

[..]
Wat heeft de 'liberale orde' je aangedaan dat je zelfs voor Trumps gekut wil betalen? _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216537065
quote:

[..]
Ik ben vooral Trump-fan omdat hij de liberale orde aanvalt.
Dat rancuneuze is wel een drode draad bij Trump-fans ja.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:56:29 #47
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216537087
Trump gaat zeker ruzie krijgen met Elon. Trump gaat ook ruzie krijgen met Susie Wiles, Marco Rubio etcetera.

Net zoals Trump ruzie kreeg met bijna al zijn kabinetsleden in zijn eerste termijn en er uiteindelijk 17 (!) Kabinetsleden zijn opgestapt of ontslagen...

Waarom? Omdat Trump een ongeinformeerde kleuter is met wie niemand kan samenwerken :)
  maandag 3 februari 2025 @ 16:59:29 #48
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537119
Echt fan ben ik trouwens ook niet. Het is gewoon de mist geschikte kerel om dit te doen.
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 16:59:39 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216537120
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat doe je dus met samenwerken, delegeren en goede afspraken maken.
Helaas zijn er ook groepen die dat wat anders zien en dan de kans nemen om anderen daarin een loer te draaien.

In een mooie wereld mag je idd er vanuit gaan dat mensen niet slecht willen doen waarbij antisociale personen dat wat anders navolgen met zolang dit hun eigenbelang en opvattingen niet in de weg staat.
Menigeen daarin meent dat die mag pakken zolang het niet wordt tegenhouden.
Afspraken (wasda?), daarin zijn slechts van toepassing zolang dat dit iemand uitkomt en de grenzen kan verschuiven. Het bekende "staat niet dat het niet mag, dus mag het"

Irt USA/Trump veegt die zijn kont nog niet eens af met wat anderen dan zijn "groep" kan dienen of zouden hebben hebben afgesproken. De redenatie van een narcist dat die het niet heeft afgesproken en zo ja wel, was dat op een ander moment en in een andere situatie. Strijd, oorlog, misleiding zijn daarin slechts onderhandelingsinstrumenten om anderen tot gewenst inzicht te brengen.

Inzake die tarievenoorlog die hij imo welbewust aan het ontketenen is, heeft dat imo tot doel om bij gevolgen; een ander de schuld te geven en bij succes, dit aan zijn aanpak is te danken. In beide gevallen, schaadt hem het niet.
Daarbij, hij - oud - heeft niets te verliezen en alles dat hem wordt toegeschreven, dient zijn statuur.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 3 februari 2025 @ 16:59:43 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216537122
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat heeft de 'liberale orde' je aangedaan dat je zelfs voor Trumps gekut wil betalen? _O-
Het buurmens van drie deuren verder mag tegenwoordig een X in hens paspoort.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 3 februari 2025 @ 16:59:48 #51
6484 ExTec
pi_216537124
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:56 schreef GarlandBriggs het volgende:
Trump gaat zeker ruzie krijgen met Elon. Trump gaat ook ruzie krijgen met Susie Wiles, Marco Rubio etcetera.

Net zoals Trump ruzie kreeg met bijna al zijn kabinetsleden in zijn eerste termijn en er uiteindelijk 17 (!) Kabinetsleden zijn opgestapt of ontslagen...

Waarom? Omdat Trump een ongeinformeerde kleuter is met wie niemand kan samenwerken :)
En dan speelt elmo ook nog zeer hoog spel. Bv een ex generaal die mindef is, en er de brui aan geeft, heeft niks te verliezen.

Rancuneuze kleuter trump zal dan waarschijnlijk ineens vol gas gaan op de 1000+1 rechtszaken die elmo heeft lopen bij al die toezichthouders.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:01:23 #52
346939 Janneke141
pi_216537144
Maar goed, laat die tarieven er maar komen en laat het maar uitdraaien op een grote chaos en enorme prijsverhogingen voor Joe en Jane Average, volgens mij is dat de beste manier om er vanaf te komen. Zo lang het er niet komt maar wel boven de markt blijft hangen, blijf je ermee aan de gang.
pi_216537148
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:45 schreef Chivaz het volgende:
Gaat buigen en wat gaat doen? De 51e staat worden?
pi_216537150
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blijkbaar doet Canada niet genoeg, zodra Canada genoeg heeft gedaan zal het stoppen. Daar kun je het mee eens zijn of niet maar tot nu toe heeft deze powerplay al wel resultaten aan de zuidelijke grens.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:03:38 #55
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537169
quote:
12s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:59 schreef Vallon het volgende:

[..]
Helaas zijn er ook groepen die dat wat anders zien en dan de kans nemen om anderen daarin een loer te draaien.

In een mooie wereld mag je idd er vanuit gaan dat mensen niet slecht willen doen waarbij antisociale personen dat wat anders navolgen met zolang dit hun eigenbelang en opvattingen niet in de weg staat.
Menigeen daarin meent dat die mag pakken zolang het niet wordt tegenhouden.
Afspraken (wasda?), daarin zijn slechts van toepassing zolang dat dit iemand uitkomt en de grenzen kan verschuiven. Het bekende "staat niet dat het niet mag, dus mag het"

Irt USA/Trump veegt die zijn kont nog niet eens af met wat anderen dan zijn "groep" kan dienen of zouden hebben hebben afgesproken. De redenatie van een narcist dat die het niet heeft afgesproken en zo ja wel, was dat op een ander moment en in een andere situatie. Strijd, oorlog, misleiding zijn daarin slechts onderhandelingsinstrumenten om anderen tot gewenst inzicht te brengen.

Inzake die tarievenoorlog die hij imo welbewust aan het ontketenen is, heeft dat imo tot doel om bij gevolgen; een ander de schuld te geven en bij succes, dit aan zijn aanpak is te danken. In beide gevallen, schaadt hem het niet.
Daarbij, hij - oud - heeft niets te verliezen en alles dat hem wordt toegeschreven, dient zijn statuur.
Ja, daarom heb je dus ook die checks and balances, maar mensen vergeten wel eens dat die checks and balances alleen werken als ze ook uitgevoerd worden. Op deze manier loopt het altijd uit op geweld, dat is inevitable. Of dat grootschalig is, of van binnenuit, dat is de vraag, maar dit mondt altijd uit op geweld.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:04:25 #56
6484 ExTec
pi_216537177
Afijn, keutel ingetrokken. Zal met canada waarschijnlijk ook wel gebeuren. Tragisch, zijn we nog steeds niet af van al die woke libs :'(

maandag 3 februari 2025 @ 17:05:27 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537186
Trump krijgt zijn zin bij Mexico, keutel (weer de anale fixatie) ingetrokken :').
Get woke, go broke!
pi_216537189
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

Die breuk gaat denk ik ook niet komen. DOGE is behoorlijk populair bij Maga en Trump kan wijzen naar besparingen. Ik verwacht eerder nog meer ellende bij de democraten vooral omdat ze nu een radicale activist als vice chair hebben geselecteerd. Je zou denken dat de democraten zich enigszins zouden aanpassen aan deze shift maar helaas gaan de hakken nog verder in het zand.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:06:23 #59
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537200
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:04 schreef ExTec het volgende:
Afijn, keutel ingetrokken. Zal met canada waarschijnlijk ook wel gebeuren. Tragisch, zijn we nog steeds niet af van al die woke libs :'(

[ afbeelding ]
'For one month'.

Sowieso, is het een wassen neus. Het was zijn eigen afspraak en doet nu alsof heel stoer doen een goede keuze is voor een president. Dat trucje kun je echter niet te vaak uithalen op politiek gebied.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:07:05 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537204
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Die breuk gaat denk ik ook niet komen. DOGE is behoorlijk populair bij Maga en Trump kan wijzen naar besparingen. Ik verwacht eerder nog meer ellende bij de democraten vooral omdat ze nu een radicale activist als vice chair hebben geselecteerd. Je zou denken dat de democraten zich enigszins zouden aanpassen aan deze shift maar helaas gaan de hakken nog verder in het zand.
Dat is dus het punt, de anti-Trumpers gaan (ook hier) op precies dezelfde voet verder, dat is de reden waarom ze verloren hebben en waarschijnlijk zullen blijven verliezen.

DRUMPFFF, Nazi dom, etc roepen en nooit bij jezelf te rade gaan waarOM mensen niet op je stemmen, zo typisch.
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:07:54 #61
6484 ExTec
pi_216537215
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:05 schreef HeatWave het volgende:
Trump krijgt zijn zin bij Mexico, keutel (weer de anale fixatie) ingetrokken :').
Nou, nee, want douane's zelf besteden over het algemeen bitter weinig aandacht aan wie het land verlaat, meestal aan mensen die het land binnenkomen. En meeste fentanyl wordt door amerikanen het land binnengesmokkeld.

Dus, mooi theater. En jij bent dik tevreden ^O^
  maandag 3 februari 2025 @ 17:08:22 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537221
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Alsof die mensen ook maar enigszins verstand hebben van die uitgaven. En ze vinden DOGE alleen maar stoer omdat Musk verwijst naar een cryptomunt (en ook financiële belangen daarbij heeft, maar dat snappen ze dan weer niet) en denken dat je hiermee woke kunt uitschakelen en een beetje meeroepen zal ook vast meespelen. Totdat bepaalde zaakjes moeten regelen en er niemand is om ze te woord te staan.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:08:26 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537223
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'For one month'.

Sowieso, is het een wassen neus. Het was zijn eigen afspraak en doet nu alsof heel stoer doen een goede keuze is voor een president. Dat trucje kun je echter niet te vaak uithalen op politiek gebied.
Waarom niet? Mexico luistert en doet wat Trump wil. Dan vervalt de noodzaak tot tariffs.
Wij kunnen misschien ook de tariffs ontlopen als wij doen wat hij wil.
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 17:08:34 #64
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216537225
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:03 schreef HeatWave het volgende:
KONT REET KLEUTER SMEGMA PIJPEN!!!

Wat een zooi frusties hier :').

Kan het nou echt niet zonder constant die infantiele termen?
Aldus de fan van de ‘president’ die de meest infantiele bijnamen verzint
  maandag 3 februari 2025 @ 17:10:05 #65
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537243
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:08 schreef Szura het volgende:

[..]
Aldus de fan van de ‘president’ die de meest infantiele bijnamen verzint
En weer die aanname, als je niet 1000% tegen bent, ben je 100% voor.

Noem me anders nog even dom, dat werkt zo goed :).
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:10:16 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537245
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom niet? Mexico luistert en doet wat Trump wil. Dan vervalt de noodzaak tot tariffs.
Wij kunnen misschien ook de tariffs ontlopen als wij doen wat hij wil.
Mensen schofferen, net doen alsof je ze een straf oplegt (terwijl het een straf is voor consumenten in de USA) en dan gaan doen alsof het dreigen heeft gewerkt.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:10:24 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216537246
De werkelijkheid. Dit was het dividend van de unipolaire wereld.
twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door Perrin op 03-02-2025 17:15:34 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 3 februari 2025 @ 17:10:28 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216537248
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:04 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
De vraag is dan weer of dat idd en hoe precies dan gaat gebeuren.

Ik zou wanneer een bullebak mij dingen wil opleggen ook soepeltjes meebewegen om vervolgens braaf niets te doen. Iemand die op grond van intimidatie de baas wil zijn moet je dan vooral in die zelfbevestiging laten wegzakken.
pi_216537257
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat is dus het punt, de anti-Trumpers gaan (ook hier) op precies dezelfde voet verder, dat is de reden waarom ze verloren hebben en waarschijnlijk zullen blijven verliezen.

DRUMPFFF, Nazi dom, etc roepen en nooit bij jezelf te rade gaan waarOM mensen niet op je stemmen, zo typisch.
Alsof die stemmers überhaupt ooit een stem 'op links' zouden overwegen. Die waarOM is allang duidelijk en het verwijt dat links geen zelfkritiek kent is vooral grappig omdat het hoort bij de eindeloze aanval 'van het andere kamp'
  maandag 3 februari 2025 @ 17:12:00 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537268
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mensen schofferen, net doen alsof je ze een straf oplegt (terwijl het een straf is voor consumenten in de USA) en dan gaan doen alsof het dreigen heeft gewerkt.
Heeft ook gewerkt. Mexico doet wat er van hen gevraagd wordt.
Vladimir Putin
pi_216537272
Overigens laat Trump wel zien wat je kan doen als je bereid bent je macht te gebruiken. Ik verwijs even naar de buitengrenzen van de EU en de belachelijke situatie dat wij in Europa buigen voor de derde wereld als het gaat om illegale immigranten. Na jaren bakkeleien komen de boten hier nog steeds aan en durft niemand echt iets te ondernemen. Trump word president en binnen een maand heeft hij er voor gezorgd dat het aantal oversteken drastisch is verminderd en nu heeft hij het zover dat Mexico 10.000 agenten aan de grens plaatst om zo de illegale drugs en migranten te stoppen.
Ik denk dat men vooral boos is in Europa over het feit dat mensen zien dat je gewoon resultaten kan behalen zolang de politieke wil er is.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:12:36 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537275
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Alsof die stemmers überhaupt ooit een stem 'op links' zouden overwegen. Die waarOM is allang duidelijk en het verwijt dat links geen zelfkritiek kent is vooral grappig omdat het hoort bij de eindeloze aanval 'van het andere kamp'
Zal allemaal wel, ik zie de dems alleen maar doorborduren op DEI, niemand is illegaal, alles is racisme , wij zijn slim en zij zijn dom etc etc.

Gevolg:

Get woke, go broke!
pi_216537279
quote:

[..]
Als Mexico 10.000 militairen naar de grens stuurt zodat er minder Amerika in gesmokkeld kan worden. Dan zou ik ook zeggen dat Trump zijn zin heeft gekregen
pi_216537294
Trump zal wel geschrokken van de Dow die vanmiddag zwaar in de min dook. Hij mag zichzelf immers graag op de borst kloppen als de beurs het goed doet.

Maar goed, ook met zijn gedreig doet hij de Amerikaanse economie geen plezier.

Leuk voor Trump dat hij een overwinning kan claimen - want niemand wist wat zijn voorwaarden waren - maar buitenlandse ondernemers gaan de komende periode op zoek naar alternatieven voor de Amerikaanse afzetmarkt. De kans is immers groot dat Trump zich binnenkort weer bedenkt.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:14:33 #75
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537296
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:12 schreef Chivaz het volgende:
Overigens laat Trump wel zien wat je kan doen als je bereid bent je macht te gebruiken. Ik verwijs even naar de buitengrenzen van de EU en de belachelijke situatie dat wij in Europa buigen voor de derde wereld als het gaat om illegale immigranten. Na jaren bakkeleien komen de boten hier nog steeds aan en durft niemand echt iets te ondernemen. Trump word president en binnen een maand heeft hij er voor gezorgd dat het aantal oversteken drastisch is verminderd en nu heeft hij het zover dat Mexico 10.000 agenten aan de grens plaatst om zo de illegale drugs en migranten te stoppen.
Ik denk dat men vooral boos is in Europa over het feit dat mensen zien dat je gewoon resultaten kan behalen zolang de politieke wil er is.
Dit.
Iedereen ziet dat het wél kan. Maar dat er in de EU ontbreekt aan politieke wil.
De man is daarmee een groot gevaar voor de huidige politieke orde.
Vladimir Putin
pi_216537298
Het is ook wel bovenmatig frustrerend dat de EU nog altijd zo slecht geregeld is. Zo'n van der Leyen ziet duidelijk niet wat er moet gebeuren. Gaat ze een beetje dom lullen over eenzelfde type maatregelen nemen die Amerika in de problemen hebben gebracht, deregulatie maar dan ook veel en veel te laat. Alsof je door dezelfde fouten te maken in kunt lopen op je tegenstander.
Trump heeft dit toch aangekondigd hoezo slaan wij niet de eerste slag.

Lijkt me ook zaak om met China en de BRICS te onderhandelen welke munt de nieuwe handelsmunt wordt. Het lijkt me dat als massale handelsoorlog niet voorkomen kan worden want de Amerikanen willen met hun spierballen rollen een goede test om te kijken wat er sterker is. De wereldeconomie of de Amerikaanse.
pi_216537317
quote:

[..]
Ik zag trouwens dat Canada hun eigen tarieven gaan hanteren, vind je het verstandig dat de Canadezen nu hun eigen burgers straffen?
  maandag 3 februari 2025 @ 17:17:21 #78
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537322
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heeft ook gewerkt. Mexico doet wat er van hen gevraagd wordt.
En dat had alleen met dreigen gekund?
pi_216537331
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit.
Iedereen ziet dat het wél kan. Maar dat er in de EU ontbreekt aan politieke wil.
De man is daarmee een groot gevaar voor de huidige politieke orde.
12 juni 2026 start de nieuwe regelgeving
  maandag 3 februari 2025 @ 17:18:07 #80
38496 Perrin
pi_216537336
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is ook wel bovenmatig frustrerend dat de EU nog altijd zo slecht geregeld is. Zo'n van der Leyen ziet duidelijk niet wat er moet gebeuren. Gaat ze een beetje dom lullen over eenzelfde type maatregelen nemen die Amerika in de problemen hebben gebracht, deregulatie maar dan ook veel en veel te laat. Alsof je door dezelfde fouten te maken in kunt lopen op je tegenstander.
Trump heeft dit toch aangekondigd hoezo slaan wij niet de eerste slag.

Lijkt me ook zaak om met China en de BRICS te onderhandelen welke munt de nieuwe handelsmunt wordt. Het lijkt me dat als massale handelsoorlog niet voorkomen kan worden want de Amerikanen willen met hun spierballen rollen een goede test om te kijken wat er sterker is. De wereldeconomie of de Amerikaanse.
Yup, we worden links en rechts voorbijgestreefd en gepiepeld. We moeten echt aan de bak, laatste kans.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:19:15 #81
346939 Janneke141
pi_216537353
Dus we gooien de internationale samenwerking bij het grofvuil, vervangen die door het recht van de sterkste en/of het recht van degene met de grootste bek en we juichen het nog toe ook. Tja. Het zal er niet gezelliger op worden.
pi_216537355
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zal allemaal wel, ik zie de dems alleen maar doorborduren op DEI, niemand is illegaal, alles is racisme , wij zijn slim en zij zijn dom etc etc.

Gevolg:

[ afbeelding ]
Het zijn enkel rechtse lui die beweren dat de Dems zo over deze dingen praten.

Mensen die wel volgen waar de Dems zich mee bezig houden weten dat dit totale onzin is. De dems zijn voornamelijk van het gaslighten dat het systeem best goed werkt en dat mensen die zeggen van niet dom zijn.

Je merkt ook dat mensen als Bernie en AOC de enigen zijn die de kar moeten trekken bij de Democraten. Wat dat betreft is de frontrunner by a mile voor de volgende verkiezingen AOC. Misschien kan er nog een onbekende naam opstaan.
De democratische establishment zal wel een Buttigieg of iets dergelijks willen, want dat is zon democraat die diep bukt voor big business en geen enkele verandering wil aan de status quo waar die Democratische politici ook schathemeltjerijk door worden.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:20:42 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537372
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
Trump zal wel geschrokken van de Dow die vanmiddag zwaar in de min dook. Hij mag zichzelf immers graag op de borst kloppen als de beurs het goed doet.

Maar goed, ook met zijn gedreig doet hij de Amerikaanse economie geen plezier.

Leuk voor Trump dat hij een overwinning kan claimen - want niemand wist wat zijn voorwaarden waren - maar buitenlandse ondernemers gaan de komende periode op zoek naar alternatieven voor de Amerikaanse afzetmarkt. De kans is immers groot dat Trump zich binnenkort weer bedenkt.
Net als met die Noord-Koreaanse dictator, dat had die Trump maar mooi geregeld, al weet niemand precies wat er precies geregeld is.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:20:59 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537378
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat had alleen met dreigen gekund?
Zo blijkt. In 2016 lukte het Trump maar matig, Biden lukte het ook niet.
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 17:21:17 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537381
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Mensen die wel volgen waar de Dems zich mee bezig houden weten dat dit totale onzin is. De dems zijn voornamelijk van het gaslighten dat het systeem best goed werkt en dat mensen die zeggen van niet dom zijn.

Je merkt ook dat mensen als Bernie en AOC de enigen zijn die de kar moeten trekken bij de Democraten. Wat dat betreft is de frontrunner by a mile voor de volgende verkiezingen AOC. Misschien kan er nog een onbekende naam opstaan.
De democratische establishment zal wel een Buttigieg of iets dergelijks willen, want dat is zon democraat die diep bukt voor big business en geen enkele verandering wil aan de status quo waar die Democratische politici ook schathemeltjerijk door worden.
Ja, dat zal het zijn :').

En dan met het schoolvoorbeeld van mijn gelijk, AOC aankomen.

Maar goed, blijf volharden, kijk nooit in de spiegel, blijf Nazi, dom, wij slim roepen, rechts blijft je dankbaar :).
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:21:33 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537382
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
12 juni 2026 start de nieuwe regelgeving
Hopen dat het werkt. Op basis van historie ben ik niet positief gestemd. Maar ik laat mij graag verrassen. Ik blijf tenslotte een Europeaan.
Vladimir Putin
pi_216537397
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:19 schreef Janneke141 het volgende:
Dus we gooien de internationale samenwerking bij het grofvuil, vervangen die door het recht van de sterkste en/of het recht van degene met de grootste bek en we juichen het nog toe ook. Tja. Het zal er niet gezelliger op worden.
Tja. Ik ben zeer voor internationale samenwerking en internationaal recht. Maar als Amerika dat duidelijk niet meer is als machtigste land in de wereld. En meer en meer anderen landen daar niet van zijn en Europa de macht niet heeft het af te dwingen. Ja dan moet je mee met de tijd. Fijn is het niet nee, maar de struisvogelreactie is juist wat dit probleem zo groot maakt.

De EU heeft al sinds 2016! om zich hierop voor te bereiden. Maar wat hebben we gedaan, helemaal niets gewoon vrij baan gegeven aan het Amerikaanse economische imperialisme. Alleen maar meer macht gegeven aan partijtjes als PVV of AfD die staan te juichen om de nieuwe wereldorde waar de instanties (zoals onafhankelijke rechtspraak) waar ze zo van gruwelen in rap tempo hun macht verliezen.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:23:26 #88
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537400
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zag trouwens dat Canada hun eigen tarieven gaan hanteren, vind je het verstandig dat de Canadezen nu hun eigen burgers straffen?
Ja draai het maar weer eens om.
pi_216537406
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Zo’n AOC is toch volstrekt kansloos met nationale verkiezingen. Op het punt van immigratie alleen al heeft ze een compleet andere positie dan het Amerikaanse volk. Bernie Sanders is veel te oud om nog een keer mee te doen. Gavin Newsom de gedroomde kandidaat heeft niet echt een geweldige periode achter de rug. Ik riep het een paar jaar geleden al, de democraten moeten zich zelf opnieuw uitvinden. De republikeinen hebben die shift al gemaakt en met veel succes. Nu de democraten nog maar dan moet er wel een echte leider opstaan en die zie ik helaas nog niet bij de democraten.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:23:52 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537408
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar goed, blijf volharden, kijk nooit in de spiegel, blijf Nazi, dom, wij slim roepen, rechts blijft je dankbaar :).
Al die woorden en valse sneren behoren tot het laatste slotcouplet van de huidige regerende orde. Dergelijke posts, journalisten die politici extreemrechts noemen, democratische kandidaten die Trump-voters dom noemen. Allen kunnen over een tijdje de geschiedenisboeken in om te illustreren hoe de liberale orde haar macht is verloren.
Vladimir Putin
pi_216537420
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja draai het maar weer eens om.
Nee hoor, als tarieven slechts de consumenten schaden in eigen land waarom zou je dan je eigen handelstarieven op producten zetten. Logica verteld mij toch echt dat je je eigen land straft tenzij er toch nog een ander effect aan zit.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:25:15 #92
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537424
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:19 schreef Janneke141 het volgende:
Tegelijkertijd zelfs ook die EU willen laten breken, gulden weer terug. Het kleine Nederland heeft alles weer in de eigen hand! Wat zullen we daar sterker van worden...
pi_216537443
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh ja waarom is AOC jouw gelijk? Ze is de toekomst van de Democraten de enige niet geriatrische die snapt wat er moet gebeuren en bekend is bij het grote publiek.

Kun je mij proberen te stromannen met dingen die ik niet claim maar verder dan dat kom je blijkbaar ook niet. Je vorige post probeerde je maar even te stellen wat democraten dan zouden willen volgens Foxnews uit jouw toetsenbord.

Je toont wel perfect het probleem met democratie aan. Het werkt niet als mensen zoals jij moedwillig de discussie gijzelen en tegelijk volledig uit de weg gaan door een niet ophoudende stroom aan onzin.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:26:59 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537444
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee hoor, als tarieven slechts de consumenten schaden in eigen land waarom zou je dan je eigen handelstarieven op producten zetten. Logica verteld mij toch echt dat je je eigen land straft tenzij er toch nog een ander effect aan zit.
Dat ja, VS voert tariffs in, dat is slecht voor Amerikanen, Trudeau doet hetzelfde: sterke leider, echte staatsman, goed voor Canadezen!
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:28:02 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537453
quote:

[..]
Ja precies, wat weten de experts in de economische wereld inderdaad nou, die gozert op het internet weet het beter. Iets met de grote depressie.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:28:03 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537454
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh ja waarom is AOC jouw gelijk? Ze is de toekomst van de Democraten de enige niet geriatrische die snapt wat er moet gebeuren en bekend is bij het grote publiek.

Kun je mij proberen te stromannen met dingen die ik niet claim maar verder dan dat kom je blijkbaar ook niet. Je vorige post probeerde je maar even te stellen wat democraten dan zouden willen volgens Foxnews uit jouw toetsenbord.

Je toont wel perfect het probleem met democratie aan. Het werkt niet als mensen zoals jij moedwillig de discussie gijzelen en tegelijk volledig uit de weg gaan door een niet ophoudende stroom aan onzin.
AOC is een achterlijke activist die denkt dat als je 320 miljoen uitgeeft aan een campagne dat het weggegooid geld is want je had ook elke Amerikaan 1 miljoen kunnen geven.

Lijkt me voldoende :').
Get woke, go broke!
pi_216537461
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en op zich ook fascinerend dat grensbewaking tegenwoordig blijkbaar een aangelegenheid is van je buurland, en niet van jou.
Trump laat altijd anderen voor de kosten opdraaien.
Bijv de muur tussen Mexico en de VS wilde hij de rekening naar Mexico doorschuiven.
Bij de Rallies heeft hij talloze steden de rekening niet betaald. Die durven daar niet meer over te beginnen, uit angst voor represailles.
En als vastgoedmagnaat staat hij ook bekend als iemand die vaak niet betaalde.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:31:47 #98
6484 ExTec
pi_216537499
quote:

[..]
Als de handelsbalans zo heftig verstoord is, dat canada blijkbaar bakken exporteert naar, maar in verhouding zeer weinig importeert, moet je je denk ik eens afvragen wie wie nodig heeft.
pi_216537503
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Al die woorden en valse sneren behoren tot het laatste slotcouplet van de huidige regerende orde. Dergelijke posts, journalisten die politici extreemrechts noemen, democratische kandidaten die Trump-voters dom noemen. Allen kunnen over een tijdje de geschiedenisboeken in om te illustreren hoe de liberale orde haar macht is verloren.
:')
Alsof geschiedenis boeken worden geschreven door MAGA mensen die amper kunnen lezen of schrijven.
De gigantische fout van de Amerikaanse kiezer zal zeker in de geschiedenis boeken komen maar totaal tegenovergesteld aan de manier hoe jij dat denkt.

Grappig dat je denkt dat mensen extreem-rechts minder gaan gebruiken terwijl extreem-rechts meer en meer macht naar zich toetrekt.

Het zal de illiberale orde nog lastig blijken om de liberalen te onderdrukken. Dat de liberale orde de macht is verloren is ook een bizarre aanname. Die orde is nog altijd zo sterk dat mensen als dat nog even door gaat zo ook geweld gaan gebruiken om die macht te herstellen. De confedrates verloren hun strijd tegen de toekomst ook, dat zal nu niet anders aflopen.
pi_216537514
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik weet niet of de Romantische dialektiek tot deze oligarchie gaat leiden, dientegenzend amice.
pi_216537541
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat ja, VS voert tariffs in, dat is slecht voor Amerikanen, Trudeau doet hetzelfde: sterke leider, echte staatsman, goed voor Canadezen!
Het punt is vooral dat de criticasters vooral Trump op hun bek willen zien gaan. Die mogelijkheid bestaat natuurlijk gewoon maar om jezelf in allerlei vreemde bochten te wringen om goed te praten wat ze zelf krom vinden is dan weer ronduit lachwekkend.
pi_216537555
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof geschiedenis boeken worden geschreven door MAGA mensen die amper kunnen lezen of schrijven.
De gigantische fout van de Amerikaanse kiezer zal zeker in de geschiedenis boeken komen maar totaal tegenovergesteld aan de manier hoe jij dat denkt.

Grappig dat je denkt dat mensen extreem-rechts minder gaan gebruiken terwijl extreem-rechts meer en meer macht naar zich toetrekt.

Het zal de illiberale orde nog lastig blijken om de liberalen te onderdrukken. Dat de liberale orde de macht is verloren is ook een bizarre aanname. Die orde is nog altijd zo sterk dat mensen als dat nog even door gaat zo ook geweld gaan gebruiken om die macht te herstellen. De confedrates verloren hun strijd tegen de toekomst ook, dat zal nu niet anders aflopen.
Door wie werd Confederatie ook al weer gesteund? Oh ja. De pro-slaven partij: De Democraten.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:38:43 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537571
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het punt is vooral dat de criticasters vooral Trump op hun bek willen zien gaan. Die mogelijkheid bestaat natuurlijk gewoon maar om jezelf in allerlei vreemde bochten te wringen om goed te praten wat ze zelf krom vinden is dan weer ronduit lachwekkend.
Het is een verboden term, maar ik denk dat TDS echt bestaat. Sommigen (nee niet allemaal) lijken echt een rode waas voor de ogen te krijgen en rammen er met allerlei frustietermen posts uit die weinig getuigen dat het om de kant van redelijkheid en nuance gaat :').

En, dat geef ik dan ruiterlijk toe, vind dat vermakelijk, mea culpa :@.
Get woke, go broke!
pi_216537577
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
AOC is een achterlijke activist die denkt dat als je 320 miljoen uitgeeft aan een campagne dat het weggegooid geld is want je had ook elke Amerikaan 1 miljoen kunnen geven.

Ja als je denkt dat ze niet eens een simpele rekensom kan maken, maak je mijn punt inderdaad wel. Je hebt geen enkel idee waar je het over hebt. Gewoon een beetje extremistische nonsense nablaten.
Overduidelijk een zeer slimme vrouw al helemaal als je het vergelijkt met types als Musk of Trump.

Zoals we kunnen zien gaat het bij zon podcast helemaal niet over woke of lgbt. Maarja wat maakt het uit voor de rechtsmens in de fabelfuik. Gewoon blijven herhalen, de democraten praten alleen maar over woke!

Dat scoort wel nu mogen jullie blij zijn met Trump waar niemand wijzer van wordt en die op elk punt het gelijk van de criticasters bewijst.
pi_216537586
Trump is ook gewoon een Democraat, alleen heeft hij de Republikeinse Partij gekaapt.

Net als afvalligen als Kennedy en Tulsi Gabbard
pi_216537594
quote:

[..]
Tarieven schaden consumenten in eigen land en leiden ertoe dat de export van buitenlandse bedrijven een klap krijgt.

Het product van een Canadees bedrijf wordt daardoor immers duurder in de VS en dus minder aantrekkelijk, waardoor er mogelijk minder wordt verkocht.

Tarieven zijn vaak bedoeld om de eigen markt te beschermen, en binnenlandse (vaak duurdere) producten te bevoordelen.

En ja, ook Canadezen hebben last van tarieven die Trudeau oplegt aan de VS. Maar de regering reageert op een maatregel van Trump. Canada had dat liever niet hoeven doen.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:40:39 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537602
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja als je denkt dat ze niet eens een simpele rekensom kan maken, maak je mijn punt inderdaad wel. Je hebt geen enkel idee waar je het over hebt. Gewoon een beetje extremistische nonsense nablaten.
Overduidelijk een zeer slimme vrouw al helemaal als je het vergelijkt met types als Musk of Trump.

Zoals we kunnen zien gaat het bij zon podcast helemaal niet over woke of lgbt. Maarja wat maakt het uit voor de rechtsmens in de fabelfuik. Gewoon blijven herhalen, de democraten praten alleen maar over woke!

Dat scoort wel nu mogen jullie blij zijn met Trump waar niemand wijzer van wordt en die op elk punt het gelijk van de criticasters bewijst.
Dat was 1 voorbeeld, dat mens post constant allerlei rabiate bullshit.

Ik wil best mee met oprechte kritiek, maar AOC is echt een parodie op een politica. Dat is in Nederland Willem Engel erbij halen om je gelijk te halen :').
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:40:58 #108
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537608
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Slimme vrouwen zien zij als hysterisch. Terug naar de tijd waarin vrouwen tenminste nog huh plek wisten en maagd bleven voor het huwelijk. Echte family values, waarbij het huis mooi schoon blijft en het eten altijd op tafel staat.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:41:07 #109
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537610
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Bedankt. Ook deze post is daar een bewijs van.
Vladimir Putin
pi_216537611
Van die Amerikaanse zogenaamde libertariërs die nu alleen nog maar Trump kunnen pijpen en daardoor moeten juichen voor (import)tarieven. :')

Linkse Amerikanen die nu ineens tegen allerlei excessive belastingen (tarieven) zijn omdat Trump het doorvoert. :')
pi_216537615
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ze is de toekomst van de Democraten
Dat denkt ze ongetwijfeld zelf, maar no way., als de demmy's meer en meer naar links bewegen, dan is dat de genadeklap van de partij.
De enige echte.
pi_216537616
quote:

[..]
Het heeft ook gewerkt, want de achterban trapt er met beide beentjes in zoals je aan de reacties in dit topic kunt zien.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:41:48 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537618
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mooi punt, die je zou kunnen aansnijden in het politieke topic over Canada,
  maandag 3 februari 2025 @ 17:42:08 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537622
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:41 schreef cryptololol het volgende:
Van die Amerikaanse zogenaamde libertariërs die nu alleen nog maar Trump kunnen pijpen en daardoor moeten juichen voor (import)tarieven. :')

Linkse Amerikanen die nu ineens tegen allerlei excessive belastingen (tarieven) zijn omdat Trump het doorvoert. :')
PIJPEN!!!!!!
Get woke, go broke!
pi_216537623
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Het heeft ook gewerkt, want de achterban trapt er met beide beentjes in zoals je aan de reacties in dit topic kunt zien.
De trumpachterban post niet in dit topic.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:43:10 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537634
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:42 schreef cryptololol het volgende:

[..]
Sorry, Trumppijperts dan. ;)
pi_216537641
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:41 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat denkt ze ongetwijfeld zelf, maar no way., de demmy's meer en meer naar links bewegen is de doodsteek.
Ze zijn al 50 jaar niet naar links bewogen. Dat is precies het probleem. Als ze dit keer weer met een rechtse kandidaat ala Harris komen scheurt de partij gegarandeerd. Daarbij is het belangrijk om met oplossingen te komen, oplossingen die alleen vanuit de linkse ideologie komen.
pi_216537644
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Sorry, Trumppijperts dan. ;)
net zo treurig als de groep die doet alsof alles wat hij doet staatsgevaarlijk en verkeerd is

maar dat zul je zelf ook wel door hebben
  maandag 3 februari 2025 @ 17:44:27 #119
6484 ExTec
pi_216537647
quote:

[..]
Nee, klopt, ze beelden zich in dat ze zijn achterban zijn.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:44:29 #120
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537649
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tarieven schaden consumenten in eigen land en leiden ertoe dat de export van buitenlandse bedrijven een klap krijgt.

Het product van een Canadees bedrijf wordt daardoor immers duurder in de VS en dus minder aantrekkelijk, waardoor er mogelijk minder wordt verkocht.

Tarieven zijn vaak bedoeld om de eigen markt te beschermen, en binnenlandse (vaak duurdere) producten te bevoordelen.

En ja, ook Canadezen hebben last van tarieven die Trudeau oplegt aan de VS. Maar de regering reageert op een maatregel van Trump. Canada had dat liever niet hoeven doen.
Trumps doelstelling is om producten duurder te maken zodat het in eigen land wordt geproduceerd.
Vladimir Putin
pi_216537659
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Lees het nog eens terug, misschien snap je het dan wel.
pi_216537663
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze zijn al 50 jaar niet naar links bewogen. Dat is precies het probleem. Als ze dit keer weer met een rechtse kandidaat ala Harris komen scheurt de partij gegarandeerd. Daarbij is het belangrijk om met oplossingen te komen, oplossingen die alleen vanuit de linkse ideologie komen.
De Democratische Partij is in en in racistisch. Sinds jaar en dag gericht op ras, kleur en nu ook sekse. Om dat wat tegen te gaan moet je niet nog verder de uithoeken opzoeken.
pi_216537669
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mooi punt, die je zou kunnen aansnijden in het politieke topic over Canada,
twitter

Om even mijn punt bij te zetten, Guy Verhofstadt de held van progressief Europa die wil het toch anders aanpakken. Die kiest ervoor om achter de grote bedrijven aan te gaan. Dat was natuurlijk iets wat hij altijd wilde doen want hij houd van censuur en controle over informatie.
Maar hij is tenminste wel consistent in zijn opvattingen dat handelstarieven uiteindelijk betaald worden door de burger.
pi_216537677
quote:

[..]
Als het bij zijn Nederlandse fans werkt, zal het bij zijn Amerikaanse fans niet anders zijn.
pi_216537689
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik wil best mee met oprechte kritiek, maar AOC is echt een parodie op een politica. Dat is in Nederland Willem Engel erbij halen om je gelijk te halen :').
Typisch hoor dat je kritiek niet verder komt dan wat sneren.

Totaal niet vergelijkbaar. Trump kan je prima met Willem vergelijken of JFK jr. nog meer natuurlijk.
AOC is lastig vergelijken want er zijn weinig succesvolle vergelijkbare vrouwen in de politiek. Bernie is wel een goede om haar mee te vergelijken.

Die totale angst voor haar bij de Republikeinen laat dat ook wel zien. Toch bijzonder dat zon extreem dom iemand toch al een jaar of 8 een van de gezichten van de Democratische partij is. Terwijl ze ook nog eens totaal niet met de rest meeloopt maar een veel betere visie op de problemen en benodigde oplossingen heeft.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:48:30 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537690
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ x ]
Om even mijn punt bij te zetten, Guy Verhofstadt de held van progressief Europa die wil het toch anders aanpakken. Die kiest ervoor om achter de grote bedrijven aan te gaan. Dat was natuurlijk iets wat hij altijd wilde doen want hij houd van censuur en controle over informatie.
Maar hij is tenminste wel consistent in zijn opvattingen dat handelstarieven uiteindelijk betaald worden door de burger.
Nee. Verhofstadt wil van Amerikaanse vrijheids van meningsuiting af (social media) omdat dat dat een bedreiging is voor de liberale orde.
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 17:48:30 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537691
quote:

[..]
[ x ]
Zie ook de comments eronder, die gast wordt ook door niemand meer serieus genomen.
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:50:38 #128
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537724
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Totaal niet vergelijkbaar. Trump kan je prima met Willem vergelijken of JFK jr. nog meer natuurlijk.
AOC is lastig vergelijken want er zijn weinig succesvolle vergelijkbare vrouwen in de politiek. Bernie is wel een goede om haar mee te vergelijken.

Die totale angst voor haar bij de Republikeinen laat dat ook wel zien. Toch bijzonder dat zon extreem dom iemand toch al een jaar of 8 een van de gezichten van de Democratische partij is. Terwijl ze ook nog eens totaal niet met de rest meeloopt maar een veel betere visie op de problemen en benodigde oplossingen heeft.
Dat ik überhaupt antwoord geef aan iemand die moorden een prima oplossing vindt is al best netjes van me, al zeg ik het zelf :).

AOC is gewoon waardeloos, hoe je het ook wendt of keert. En als de Dems zich aan dat soort types blijven vastklampen zal het nog heel lang duren voor een weer een Democratische president komt.

En dat is dan eigen schuld, dikke bult, net als deze overwinning van Trump, Harris, really? :').
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:53:03 #129
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216537759
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ze is charismatisch, erg slim, erg knap en erg welbespraakt.
Ze heeft alles wat Drumpfff niet heeft en beheerst alles wat oliedomme Maga's nooit zullen beheersen.

Dus zijn ze haar haast wanhopig aan het beschuldigen, belachelijk te maken en haar zelfs heel driftig aan het uitschelden.
Zoals jij ook overduidelijk laat zien.

Wat een prachtige vrouw! *;
pi_216537761
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt betreffende de verandering van de partij, maar ik denk juist dat voor de democraten, als partij, de oplossing zit in het iets rechtser maken van de partij.

Klinkt gek, maar je stevent wat mij betreft langzaam af naar een verkapt "echt" vierpartijenstelsel. Het is voor de linkerflank bij de dems niet meer te houden op deze manier.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rnie op 03-02-2025 18:06:40 ]
De enige echte.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:55:51 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537796
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:53 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ze heeft alles wat Drumpfff niet heeft en beheerst alles wat oliedomme Maga's nooit zullen beheersen.

Dus zijn ze haar haast wanhopig aan het beschuldigen, belachelijk te maken en haar zelfs heel driftig aan het uitschelden.

Ja, ze is echt heel erg slim.

En welke wanhoop, haar partij heeft zwaar verloren :').
quote:
• Medicaid for all will save money on funeral expenses.” - August 2018

• Attorneys don’t know much about the law as lawyers do….” August 2018

• Congrats to President Joe Biden. Now let’s begin “The Purge” to roundup all Conservative traitors! Democrats, let’s make Auschwitz look like a picnic. – Tweet from November 2020

"Unemployment is low because everyone has two jobs. Unemployment is low because people are working 60, 70, 80 hours a week and can barely feed their family." (the number of people with two jobs is about 4.7% of the workforce. Average hours worked per week is about 34.5 hours per week.) - July 2018

• “the world is going to end in 12 years if we don’t address climate change.” – January 2019

• “There’s scientific consensus that the lives of children are going to be very difficult. And it does lead young people to have a legitimate question: is it okay to still have children?” – February 2019

• “It’s more important to be morally right than factually correct.” – January 2019

• “If we work our butts off we will take back all three chambers of congress.” – November 2018

• “If we want to reduce violent crime, if we want to reduce the number of people in our jails, the answer is to stop building more of them,” – June 2021

• Rep. Ocasio-Cortez brushed off recent reports of major cities experiencing a surge and crime – calling it “hysteria” June 2021

• We need to invent technology that hasn’t been invented yet.” December 2018

• “The United States is running concentration camps on our Southern Border.” – June 2019

• “My view of capitalism has always been that under capitalism, man oppresses man. But under socialism, it’s the other way around,” – December 2018
De intelligentie klotst tegen de plinten aan, duidelijk :').
Get woke, go broke!
pi_216537798
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zie ook de comments eronder, die gast wordt ook door niemand meer serieus genomen.
Als dat zo is hadden er geen comments onder gestaan...
pi_216537807
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat ik überhaupt antwoord geef aan iemand die moorden een prima oplossing vindt is al best netjes van me, al zeg ik het zelf :).

AOC is gewoon waardeloos, hoe je het ook wendt of keert. En als de Dems zich aan dat soort types blijven vastklampen zal het nog heel lang duren voor een weer een Democratische president komt.

En dat is dan eigen schuld, dikke bult, net als deze overwinning van Trump, Harris, really? :').
Je geeft geen antwoord. Een politica afdoen met gewoon waardeloos, rabiaat, activist, debiel. Dat is nou waardeloze kritiek. Je baseert het nergens op. Het is ook geen discussie, je stelt dat jouw labels nou eenmaal zo zijn. Dan nog even wat op de man spelen, oh wat ben je netjes zeg.

Dems hebben zich de afgelopen 70 jaar niet aan zon politicus vastgeklampt, nouja Roosevelt. Die was toch vrij succesvol.

Je bevestigt precies het beeld van de Trumpfan. Als halfzachte, geen enkel idee waar die het over heeft niet in staat tot discussie. Met jouw stijl komen we niet verder dan wat verwijten heen en weer gooien. Van de andere kant, zo win je wel verkiezingen blijkbaar.
pi_216537813
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:53 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Ze is inderdaad niet lelijk en daar is meteen ook alles mee gezegd. Ze zit in een veilige district in New York zodat ze heel lang nog congresslid kan blijven.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:58:10 #135
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537821
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Van de andere kant, zo win je wel verkiezingen blijkbaar.
En daar gaat het om, zeg ik als halfzachte :7.
Get woke, go broke!
pi_216537831
quote:

[..]
[ x ]
Guy weet dat je het bij de kern moet aanpakken, ipv het volk te straffen.
pi_216537835
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[..]
Als je mensen die domme dingen zeggen ongeschikt vindt voor het ambt kun je moeilijk, tenzij je een beetje simpel bent zoals wij dat zijn, Trump wel een goede president vinden.
  maandag 3 februari 2025 @ 18:00:45 #138
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216537845
quote:

[..]

[..]
Je bent de onhandige personificatie van jaloezie als het om AOC gaat...zoveel is duidelijk :Y
  maandag 3 februari 2025 @ 18:02:20 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537865
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:00 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Je bent de onhandige personificatie van jaloezie als het om AOC gaat...zoveel is duidelijk :Y
Ah, kom ik met een rij domme uitspraken van dr (wil je de YT en tiktoks ook) ben ik weer jaloers :').

Als dit het beste is waar de Dems mee komen moet je niet raar opkijken als er nooit meer een Dem aan de macht komt, wees daar maar jaloers op :7.
Get woke, go broke!
pi_216537866
quote:

[..]

[..]
Dat maakt haar uitermate geschikt.
Kijk naar Trump.
Die citeert uit Mein Kampf, waarbij hij toegeeft het zelf niet te hebben gelezen, en een meerderheid van de Amerikanen loopt weg met hem.
  maandag 3 februari 2025 @ 18:02:57 #141
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216537873
Guy Verhofstadt de held van progressief Europa, dat is nieuws voor me
  maandag 3 februari 2025 @ 18:04:13 #142
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216537890
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ze is inderdaad niet lelijk en daar is meteen ook alles mee gezegd. Ze zit in een veilige district in New York zodat ze heel lang nog congresslid kan blijven.
Zo kan het dus ook. Je kunt het wel met haar oneens zijn maar je hoeft niet van die gekke dingen te zeggen.

Dat mag alleen over Rand Paul en Ted Cruz :)
  maandag 3 februari 2025 @ 18:04:21 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216537893
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:02 schreef Szura het volgende:
Guy Verhofstadt de held van progressief Europa, dat is nieuws voor me
Is er iemand die ooit die zin heeft uitgesproken?
  maandag 3 februari 2025 @ 18:07:04 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216537920
Sowieso dat verafgoden van politici is toch meer iets voor tieners bij een idool ?

Niemand is een god en niemand is je vriend. Al die merchandise rond politieke partijen of figuren is echt tenenkrommend. Of ze nou links, rechts of van het midden zijn.
pi_216537923
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Blijkbaar doet Canada niet genoeg, zodra Canada genoeg heeft gedaan zal het stoppen. Daar kun je het mee eens zijn of niet maar tot nu toe heeft deze powerplay al wel resultaten aan de zuidelijke grens.
Dat heeft niets te maken met het ermee eens zijn.
Trump geeft niet aan wat genoeg is. Trump weigert met Trudeau te spreken. Trump tweet dat hij Canada helemaal kapot wil maken, zodat het land kan worden ingelijfd als 51e staat.

Wanneer is het dan genoeg voor Trump?

Zeg jij het maar.

Voor Canada betekent dit dat het land over het hele politieke spectrum zich tegen de VS heeft gekeerd.
Er gaan zien wat dat gaat betekenen.
  maandag 3 februari 2025 @ 18:08:08 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537933
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:04 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Zo kan het dus ook. Je kunt het wel met haar oneens zijn maar je hoeft niet van die gekke dingen te zeggen.

Oh komop met me nou?

Gaan we nou in het hoofdkwartier van Orange Man bad, constante verbasteringen, posts vol pijpen ,in de reet/kont, smegma op de wangen, achterlijke domme kleuter, etc etc klagen over de toon jegens een politica?

Serieus, zonder blikken of blozen of enige schaamte?

OK :).
Get woke, go broke!
pi_216537936
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Chivaz een keer of 100, verder niemand.
  maandag 3 februari 2025 @ 18:10:21 #148
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216537971
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah, kom ik met een rij domme uitspraken van dr (wil je de YT en tiktoks ook) ben ik weer jaloers :').

Als dit het beste is waar de Dems mee komen moet je niet raar opkijken als er nooit meer een Dem aan de macht komt, wees daar maar jaloers op :7.
Neem een voorbeeld aan Chivaz. Die zegt gewoon dat hij haar niet leuk vindt. Kort en bondig...die hoeft er ook niet voor in allerlei onhandige emoties te schieten :)
pi_216537981
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:04 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Aandoenlijk om een trollpoging te zien waarin je je echte, eigen mening vergroot neerzet. :P

Haha, het is echt schattig. :D
De enige echte.
  maandag 3 februari 2025 @ 18:12:47 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  maandag 3 februari 2025 @ 18:19:03 #151
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216538103
quote:
Er schijnt een houdbaarheidsdatum op te staan..maar dat snappen ze niet, denk ik. Moet je voor kunnen lezen...
  maandag 3 februari 2025 @ 18:19:41 #152
346939 Janneke141
pi_216538107
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:19 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Er schijnt een houdbaarheidsdatum op te staan..maar dat snappen ze niet, denk ik. Moet je voor kunnen lezen...
Zou je eitjes kunnen invriezen?
pi_216538112
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Guy weet dat je het bij de kern moet aanpakken, ipv het volk te straffen.
Guy straft het volk liever op andere manieren, bijvoorbeeld met censuur.
  maandag 3 februari 2025 @ 18:27:10 #154
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216538218
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zou je eitjes kunnen invriezen?
Dat zouden echte Maga-mannen eigenlijk moeten uitproberen...het liefst voordat ze aan kinderen beginnen. Met een jaar of vijftien dus ;)
pi_216538271
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Vast wel, hij deelt wel de mening van zowat alle progressieven die ik ooit in mijn leven heb gesproken. Verdere integratie van de EU, censuur op social media, pro oorlog in Oekraïne, Europees leger, straffen van het VK vanwege Brexit etc etc.
pi_216538430
Benieuwd welke deal er met Trudeau wordt gesloten. :+

Toch wel geinig, zo'n simpel pressiemiddeltje. De producten worden in Amerika duurder en dat is volgens het volk de schuld van Trudeau, die niet wilt reasonen met Trump.
De enige echte.
  maandag 3 februari 2025 @ 18:42:32 #157
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216538483
quote:

[..]

[..]
Tsja, als je zo nodig nepberichten moet citeren om je punt te maken, heb je geen punt.

https://apnews.com/articl(...)vatives-707970967503
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216538502
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin?

Het grootste (persoonlijke) merk op aarde, een Kennedy en een of andere gozer uit Nederland met 0 politieke of financiële invloed. Willem Engel heeft geen familienaam, geen groot kapitaal en geen politieke poot om op te staan.

Wat een gek wereldbeeld heb jij als je denkt dat deze mensen serieus te vergelijken zijn.
  maandag 3 februari 2025 @ 18:46:11 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216538539
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:42 schreef V. het volgende:

[..]
Tsja, als je zo nodig nepberichten moet citeren om je punt te maken, heb je geen punt.

https://apnews.com/articl(...)vatives-707970967503
Als ik echt veel woorden aan AOC wou verspillen had ik er wellicht iets meer werk van gemaakt en die ene er uitgevist, nu vond ik het voornamelijk een apart beeld van haar en heb ik idd even snel een lijst van iemand overgenomen, had zorgvuldiger gekund, heb je gelijk in.

Maar mijn mening over AOC blijft staan, daarvoor heb ik te veel beelden etc gezien om me van het tegendeel te overtuigen.
Get woke, go broke!
pi_216538668
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Guy straft het volk liever op andere manieren, bijvoorbeeld met censuur.
Raar dat jij dat dan ongestraft kunt posten
pi_216538804
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Raar dat jij dat dan ongestraft kunt posten
Ik vind het vooral raar dat ik geen Russia today kan kijken. Hoe zou dat komen denk je?
  maandag 3 februari 2025 @ 19:06:24 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216538807
Maar Trump heeft nu geen heffingen ingesteld tegen Mexico vanwege iets abstracts als grensbewaking?

Gaat zijn regering dan nu de hele tijd doen alsof er geen migranten meer binnenkomen omdat het zo goed werkt, of gaan ze de hele tijd dreigen om de heffingen nu deze keer wel echt maar dan ook echt geen grapjes in te stellen?
pi_216538826
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:43 schreef cryptololol het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin?

Het grootste (persoonlijke) merk op aarde, een Kennedy en een of andere gozer uit Nederland met 0 politieke of financiële invloed. Willem Engel heeft geen familienaam, geen groot kapitaal en geen politieke poot om op te staan.

Wat een gek wereldbeeld heb jij als je denkt dat deze mensen serieus te vergelijken zijn.
Lol. Het zijn wappies met redeneringen van hetzelfde niveau. Zeker Kennedy en Engel zouden het geweldig met elkaar kunnen vinden qua standpunten over gezondheid. Ze weten er ook evenveel vanaf. Dat je de vergelijking niet ziet is vrij pijnlijk voor je.
  maandag 3 februari 2025 @ 19:08:36 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216538835
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind het vooral raar dat ik geen Russia today kan kijken. Hoe zou dat komen denk je?
Tienduizenden burgerdoden?
  maandag 3 februari 2025 @ 19:09:01 #165
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216538841
quote:

[..]
Dat je een digibeet bent.
pi_216538895
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat je een digibeet bent.
Kortom ik ben een gemiddelde burger die nergens Russia today kan zien of lezen omdat figuren zoals Verhofstadt vinden dat het niet nodig is.
pi_216538908
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:07 schreef Momo het volgende:
Sowieso dat verafgoden van politici is toch meer iets voor tieners bij een idool ?

Niemand is een god en niemand is je vriend. Al die merchandise rond politieke partijen of figuren is echt tenenkrommend. Of ze nou links, rechts of van het midden zijn.
Dit type 'verlicht centrisme' is hoe je eindigt met idiote politici als Trump. Nee natuurlijk zijn het niet direct je vrienden, natuurlijk zijn het niet direct goden. Maar iemand als Bernie die zijn hele leven zich voor de goede zaak inzet is zeker wat merchandise waard. Een goede politicus zeker een Amerikaanse kan verandering bewerkstellen die vele levens raakt. Dat is zeker support waard. Doen alsof stemmen zinloos is want het zijn toch allemaal egoisten is misschien lekker cynisch maar ook tenenkrommend.

Helemaal als je bedenkt dat hele volksstammen met shirtjes rondlopen van hun favoriete balletjetrapper of favoriete race-autorijdertje.
pi_216538921
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Tienduizenden burgerdoden?
Wat hebben die doden te maken met deze media outlet? Het censureren van RT zorgt ervoor dat die doden weer tot leven komen?
  maandag 3 februari 2025 @ 19:19:54 #169
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216539015
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:06 schreef VoMy het volgende:
Maar Trump heeft nu geen heffingen ingesteld tegen Mexico vanwege iets abstracts als grensbewaking?

Gaat zijn regering dan nu de hele tijd doen alsof er geen migranten meer binnenkomen omdat het zo goed werkt, of gaan ze de hele tijd dreigen om de heffingen nu deze keer wel echt maar dan ook echt geen grapjes in te stellen?
Wat vind jij daar zo abstract aan?
Vladimir Putin
pi_216539032
Maar gaan de Dems geen impeachment starten tegen Trump om Trump coin?
Wat lawfare tegen Musk en zijn missie om de overheid te slopen zou ook een idee zijn. Of liever nog vind wat rechters die hem aanpakken om het oplichten van investeerders.

In elk geval heel kansloos hoe De Democraten muisstil zijn. Wat een verandering met 2016 toen ze wel begin tot einde weerstand boden. Over 2 jaar is het al midterms, tot die tijd moeten ze weerstand bieden vanuit een minderheid maar als ze niks van zich laten horen maken ze het Trump wel heel makkelijk.
pi_216539049
quote:

[..]
Wellicht omdat je geen verstand hebt van computers.
pi_216539139
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kortom ik ben een gemiddelde burger die nergens Russia today kan zien of lezen omdat figuren zoals Verhofstadt vinden dat het niet nodig is.
Je maakt mij niet wijs dat jij geen RT kunt kijken.
  maandag 3 februari 2025 @ 19:30:38 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216539186
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:06 schreef VoMy het volgende:

Laf is het wel, hoewel ik me wel kan voorstellen dat zo'n getroubleerd land foldt. Hopelijk houden we hier wel de rug recht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216539205
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lol. Het zijn wappies met redeneringen van hetzelfde niveau. Zeker Kennedy en Engel zouden het geweldig met elkaar kunnen vinden qua standpunten over gezondheid. Ze weten er ook evenveel vanaf. Dat je de vergelijking niet ziet is vrij pijnlijk voor je.
Kennedy en Willem Engel hebben niks met elkaar te maken, lijken echt in niets op elkaar. De een is lid van een zo'n beetje royal family, de ander is een activist/roeptoeter in NL.
  maandag 3 februari 2025 @ 19:32:43 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216539247
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wellicht omdat je geen verstand hebt van computers.
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wederom door om de hete brei heen te draaien en weigeren om op de daadwerkelijke vraag antwoord te geven om een topic proberen te laten ontsporen.

Waarom heb ik een extra tool nodig om RT te bekijken als ik dat zou willen?
Get woke, go broke!
pi_216539259
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zou het kunnen als ik er wat tijd en moeite in ga steken maar dat is het punt niet. Het punt is dat figuren zoals Verhofstadt in lijn met de progressieven hier houden van censuur. Dat heeft als direct gevolg dat ik geen RT kan kijken.
Wat dat betreft mogen we in Nederland blij zijn dat Ollongren haar zin niet heeft gekregen want buiten de overduidelijke censuur hadden we ook nog een ministerie van de waarheid gehad en ook dat werd redelijk toegejuicht hier.
  maandag 3 februari 2025 @ 19:35:09 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216539316
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[..]
Wederom door om de hete brei heen te draaien en weigeren om op de daadwerkelijke vraag antwoord te geven om een topic proberen te laten ontsporen.

Dat slaat nergens op inderdaad. Ook normale politici maken foute beslissingen helaas.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216539333
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zou het kunnen als ik er wat tijd en moeite in ga steken maar dat is het punt niet. Het punt is dat figuren zoals Verhofstadt in lijn met de progressieven hier houden van censuur. Dat heeft als direct gevolg dat ik geen RT kan kijken.
Wat dat betreft mogen we in Nederland blij zijn dat Ollongren haar zin niet heeft gekregen want buiten de overduidelijke censuur hadden we ook nog een ministerie van de waarheid gehad en ook dat werd redelijk toegejuicht hier.
Mijn vader kan ook geen RT kijken.
Ook geen nu.nl trouwens, of Twitter, Facebook...

Het is gejammer in de marge.
pi_216539369
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit type 'verlicht centrisme' is hoe je eindigt met idiote politici als Trump. Nee natuurlijk zijn het niet direct je vrienden, natuurlijk zijn het niet direct goden. Maar iemand als Bernie die zijn hele leven zich voor de goede zaak inzet is zeker wat merchandise waard. Een goede politicus zeker een Amerikaanse kan verandering bewerkstellen die vele levens raakt. Dat is zeker support waard. Doen alsof stemmen zinloos is want het zijn toch allemaal egoisten is misschien lekker cynisch maar ook tenenkrommend.

Helemaal als je bedenkt dat hele volksstammen met shirtjes rondlopen van hun favoriete balletjetrapper of favoriete race-autorijdertje.
Kun je nog uitleggen wat Engel en Kennedy gemeen hebben?

RFK Jr heeft alles al om een heerlijk leven te hebben. Willem Engel moest zichzelf omhoog schreeuwen en dankzij Corona heeft hij nog landelijke aandacht (gekregen) ook.

Heeft die Engel ook iets als de Waterkeeper Alliance opgezet? Of op andere manieren grote wateren e.d. schoon gekregen? Misschien is gedaan tegen partijen als Monsanto? Wel iets voor elkaar gekregen?
pi_216539387
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mijn vader kan ook geen RT kijken.
Ook geen nu.nl trouwens, of Twitter, Facebook...

Het is gejammer in de marge.
Toegeven dat Verhofstadt houd van censuur is nogal lastig blijkbaar. Waarom is dat, besef je jezelf stiekem dat het censureren van andere opvattingen hoort bij totalitaire regimes?
pi_216539411
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar gaan de Dems geen impeachment starten tegen Trump om Trump coin?
Wat lawfare tegen Musk en zijn missie om de overheid te slopen zou ook een idee zijn. Of liever nog vind wat rechters die hem aanpakken om het oplichten van investeerders.

In elk geval heel kansloos hoe De Democraten muisstil zijn. Wat een verandering met 2016 toen ze wel begin tot einde weerstand boden. Over 2 jaar is het al midterms, tot die tijd moeten ze weerstand bieden vanuit een minderheid maar als ze niks van zich laten horen maken ze het Trump wel heel makkelijk.
Dit leest echt alsof je fan bent van Team Blauw. Waarom in godsnaam? Heb je banden met de VS of andere belangen?
pi_216539422
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[..]

Omdat die tool daarvoor nodig is.
pi_216539456
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Toegeven dat Verhofstadt houd van censuur is nogal lastig blijkbaar. Waarom is dat, besef je jezelf stiekem dat het censureren van andere opvattingen hoort bij totalitaire regimes?
Je laat op geen enkele wijze zien dat hij houdt van censuur.
pi_216539470
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je laat op geen enkele wijze zien dat hij houdt van censuur.
Oké…..
  maandag 3 februari 2025 @ 19:41:55 #185
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216539479
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat die tool daarvoor nodig is.
Oh, en hoe komt dat zo, dat was voorheen niet zo, wat is er veranderd?
Get woke, go broke!
pi_216539540
quote:
5s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wat veranderd is, is dat Rusland Oekraïne is binnen gevallen, en de EU maatregelen tegen Rusland heeft genomen.
Waaronder het minder toegankelijk maken van Russische propagandakanalen.

Maar dat weet jij ook wel.
  maandag 3 februari 2025 @ 19:45:42 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216539559
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat vind jij daar zo abstract aan?
Er is al grensbewaking en ook met grensbewaking heb je migratie. Dusja, het is een soort virtue signalling.
  maandag 3 februari 2025 @ 19:46:15 #188
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216539571
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat veranderd is, is dat Rusland Oekraïne is binnen gevallen, en de EU maatregelen tegen Rusland heeft genomen.

En hoe heet de praktijk van het minder/niet toegankelijk maken van media omdat de alwijze overheid dat besloten heeft?
Get woke, go broke!
pi_216539592
quote:
5s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En hoe heet de praktijk van het minder/niet toegankelijk maken van media omdat de alwijze overheid dat besloten heeft?
Lol

Komop @Wantie gooi het eruit.
pi_216539605
quote:
5s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Voorheen hadden mensen met KPN ook geen tool nodig om champions league te kijken en nu wel, ligt dat ook aan Guy Verhofstadt?
pi_216539637
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:40 schreef Wantie het volgende:
Verhofstadt
censuur is taak van de overheid
twitter

één google zoektocht en één voorbeeldje

maar je kunt ook doen alsof Verhofstadt niet voor censuur is, terwijl dat letterlijk een van zijn uitgangspunten is: bedrijf A (of X ;)) censureert of stuur te veel en dat is een overheidstaak volgens hem

‘Ik was fan van Poetin, maar in zijn datsja ging het mis’

(lol)
pi_216539644
quote:
5s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vertel, hoe heet het minder toegankelijk maken?
pi_216539655
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vertel, hoe heet het minder toegankelijk maken?
beschermen van de democratie natuurlijk
pi_216539662
vrijheid is dan ook een grote paradox en moet soms worden beschermd met censuur, dwang en leugens
pi_216539704
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:49 schreef cryptololol het volgende:

[..]
[ x ]

maar je kunt ook doen alsof Verhofstadt niet voor censuur is, terwijl dat letterlijk een van zijn uitgangspunten is: bedrijf A (of X ;)) censureert of stuur te veel en dat is een overheidstaak volgens hem

[ afbeelding ]

(lol)
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:49 schreef cryptololol het volgende:

[..]
[ x ]

[ afbeelding ]

(lol)
Deze dappere nieuwe wereld van meneer #Zuckerberg waarin tienduizenden #Facebook-medewerkers bepalen wat nepnieuws is en wat niet, maakt mij bang. Dit is een publieke taak voor de overheid.

Jij vindt dat commerciële bedrijven dat mogen bepalen, hij vindt dat een publieke taak van de overheid.
pi_216539713
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:50 schreef cryptololol het volgende:
vrijheid is dan ook een grote paradox en moet soms worden beschermd met censuur, dwang en leugens
En als er iets is waar Trumpfans niet van houden is het censuur, dwang en leugens 8)7
pi_216539749
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Deze dappere nieuwe wereld van meneer #Zuckerberg waarin tienduizenden #Facebook-medewerkers bepalen wat nepnieuws is en wat niet, maakt mij bang. Dit is een publieke taak voor de overheid.

Jij vindt dat commerciële bedrijven dat mogen bepalen, hij vindt dat een publieke taak van de overheid.
Lmao!!!
pi_216539763
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lmao!!!
Ja, dan heb je geen weerwoord meer.
pi_216539781
quote:

[..]

Heeft zij die rekenfout gemaakt? Ik kan me daar niets van herinneren. Heb je daar een bron van?
pi_216539823
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
En als er iets is waar Trumpfans niet van houden is het censuur, dwang en leugens 8)7
oke

maar ik ben geen trumpfan
pi_216539895
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]

ja, dus censuur is een taak van de overheid

en niet van het platform dat iets publiceert

in de praktijk is het al zo dat het merendeel van de (grote) censuur op social media plaatsvindt door overheidsdruk

en dan heb je per platform nog wat (developer) bias e.d.

en laat dat 'jij vindt' maar weg, het gaat hier over verhofstadt
pi_216539898
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dan heb je geen weerwoord meer.
Weerwoord op wat? Je geeft zelf net aan dat Verhofstadt een voorstander is van censuur. Het heeft wel de nodige posts geduurd maar we zijn er eindelijk. Ik lach vooral om het feit dat je het niet toe durft te geven. Dat verteld mij vooral dat je censuur zelf niet zo tof vind maar dat je dat niet kan zeggen want je bent bang om je eigen ideologische helden af te vallen.
pi_216539959
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:59 schreef cryptololol het volgende:

[..]
ja, dus censuur is een taak van de overheid
Dat staat er niet.

quote:
en niet van het platform dat iets publiceert

in de praktijk is het al zo dat het merendeel van de (grote) censuur op social media plaatsvindt door overheidsdruk

en dan heb je per platform nog wat (developer) bias e.d.
De rest loopt daardoor mank.
pi_216539979
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
[..]
De rest loopt daardoor mank.
dat staat er wel

sterkte
  maandag 3 februari 2025 @ 20:03:56 #205
6484 ExTec
pi_216539982
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:59 schreef Chivaz het volgende:
Dat verteld mij vooral dat je censuur zelf niet zo tof vind maar dat je dat niet kan zeggen want je bent bang om je eigen ideologische helden af te vallen.
Censuur komt nu eenmaal wel eens voor. Op zich is dat niet vreemd. Tenminste, als je erkent dat misinformatie en desinformatie bestaan. En daar zou het bij sommigen hier wel eens kunnen gaan schuren. Want zonder mis- en desinformatie had trump zijn 1ste termijn niet gewonnen.
pi_216540003
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Censuur komt nu eenmaal wel eens voor. Op zich is dat niet vreemd. Tenminste, als je erkent dat misinformatie en desinformatie bestaan. En daar zou het bij sommigen hier wel eens kunnen gaan schuren. Want zonder mis- en desinformatie had trump zijn 1ste termijn niet gewonnen.
Mijn god :')
pi_216540005
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Weerwoord op wat? Je geeft zelf net aan dat Verhofstadt een voorstander is van censuur. Het heeft wel de nodige posts geduurd maar we zijn er eindelijk. Ik lach vooral om het feit dat je het niet toe durft te geven. Dat verteld mij vooral dat je censuur zelf niet zo tof vind maar dat je dat niet kan zeggen want je bent bang om je eigen ideologische helden af te vallen.
Meer, je bent wanhopig geworden en probeert me nu in die hoek te drukken.

Feit blijft dat nergens uit blijkt dat Verhofstadt houdt van censuur.
pi_216540030
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:03 schreef cryptololol het volgende:

[..]
dat staat er wel

sterkte
Nope, je wilt dat er in lezen.

Moet je verder zelf weten.
pi_216540051
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope, je wilt dat er in lezen.

Moet je verder zelf weten.
nee verhofstadt zegt letterlijk dat hij het vervelend vind dat facebook (en anderen) censureren en dat die taak meer bij overheden hoort te liggen

dat heeft niets met wat ik zelf moet weten te maken
  maandag 3 februari 2025 @ 20:07:09 #210
6484 ExTec
pi_216540058
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:04 schreef cryptololol het volgende:

[..]
Mijn god :')
Vertel, maak me wijzer.

Des- en misinformatie bestaan niet?

Of ben jij er zo 1 die zo slim is, die prikt daar vast wel doorheen?
pi_216540081
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vertel, maak me wijzer.
daar ben ik niet voor

quote:
jawel
quote:
nee
pi_216540090
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je ziet ook met de opkomst van Trump en hoe hij alles bij elkaar liegt dat er een explosie is aan desinformatie.
En wat wordt er tegen gedaan?

Vrijwel niets.

Maar toch wordt er gejammerd over censuur door de overheid die dat maar al te graag wil opleggen.
pi_216540100
@ExTec alle amerikaanse presidenten, partijen, verspreiden en gebruiken desinformatie
in hun campagnes, tijdens hun periodes in het witte huis etc

beetje debiel om te doen alsof trump dat bedacht heeft
dan geef je hem nogal wat eer
pi_216540119
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:06 schreef cryptololol het volgende:

[..]
nee verhofstadt zegt letterlijk dat hij het vervelend vind dat facebook (en anderen) censureren en dat die taak meer bij overheden hoort te liggen

dat heeft niets met wat ik zelf moet weten te maken
Letterlijk.

Wijs eens het woord 'censuur' aan in zijn tweet.

Ik wacht wel even.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 februari 2025 @ 20:10:02 #215
862 Arcee
Look closer
pi_216540133
quote:

[..]

[offtopic]

Is een interessant gegeven waarom mensen dat fout doen zoals duidelijk uitgelegd in deze video:

Niet ter verdediging van AOC, maar puur mathematisch gezien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_216540172
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Meer, je bent wanhopig geworden en probeert me nu in die hoek te drukken.

Feit blijft dat nergens uit blijkt dat Verhofstadt houdt van censuur.
Lol
Oke goed verhaal man…….
  maandag 3 februari 2025 @ 20:11:43 #217
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216540174
quote:

[..]
Vertel, maak me wijzer.

Ze bestaan weldegelijk en worden dan ook door alle kanten/stromingen/partijen etc met regelmaat gebruikt, misbruikt, aangenomen voor waar etc etc.

Waar het echter om gaat is dat wie bepaalt wat daadwerkelijk misinformatie is niet bij 1 instantie zou moeten liggen en zeker niet als die instantie, de EU, al velen malen zelf betrapt is op misinformatie.

Dus zeker mijnheer Verhofstadt of mevrouw von der Leyen niet, als praktijkvoorbeelden.
Get woke, go broke!
pi_216540187
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Letterlijk.

Wijs eens het woord 'censuur' aan in zijn tweet.

Ik wacht wel even.
This brave new world of Mr #Zuckerberg in which tens of thousands of #Facebook employees decide what is fake news and what is not, scares me. This is a public task for the public authorities.

lees dit nog een paar keer, allicht zie je het dan

of zoek op wat censuur betekent en vraag aan een willekeurige chatbot of het blokkeren van hele mediakanalen daar onder valt

china blokkeert westerse bronnen, dat is censuur
pleiten voor het creëren van een overheidsorgaan dat meer berichten kan bestempelen als fake of echt nieuws, is pleiten voor censuur
  maandag 3 februari 2025 @ 20:12:27 #219
6484 ExTec
pi_216540195
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:08 schreef cryptololol het volgende:

beetje debiel om te doen alsof trump dat bedacht heeft
Dat doe ik ook niet.

Ik bekijk niet werkelijk alles door een pro/anti-trump bril.

Ander voorbeeld is dat in WO2 nazi publicaties verboden werden.
pi_216540204
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:10 schreef Arcee het volgende:

[..]
[offtopic]

Is een interessant gegeven waarom mensen dat fout doen zoals duidelijk uitgelegd in deze video:

Niet ter verdediging van AOC, maar puur mathematisch gezien.
ik vind die meme wel erg leuk

maar komt niet van AOC die uistpraak
  maandag 3 februari 2025 @ 20:15:48 #221
6484 ExTec
pi_216540265
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ze bestaan weldegelijk en worden dan ook door alle kanten/stromingen/partijen etc met regelmaat gebruikt, misbruikt, aangenomen voor waar etc etc.

Waar het echter om gaat is dat wie bepaalt wat daadwerkelijk misinformatie is niet bij 1 instantie zou moeten liggen en zeker niet als die instantie, de EU, al velen malen zelf betrapt is op misinformatie.

Dus zeker mijnheer Verhofstadt of mevrouw von der Leyen niet, als praktijkvoorbeelden.
Is dit met een omweg iedereen en alles diskwalificeren, zodat er dus niemand meer is om dat te bepalen, en des- en misinformatie dus effectief vrij doorgang hebben?
pi_216540282
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is dit met een omweg iedereen en alles diskwalificeren, zodat er dus niemand meer is om dat te bepalen, en des- en misinformatie dus effectief vrij doorgang hebben?
nee

het is met een omweg stellen dat overheden niet de arbitors of truth zijn
  maandag 3 februari 2025 @ 20:17:24 #223
6484 ExTec
pi_216540298
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:16 schreef cryptololol het volgende:

[..]
nee
Ik stelde die vraag niet aan jou, tenzij je een kloon van heatwave bent.
pi_216540315
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik stelde die vraag niet aan jou, tenzij je een kloon van heatwave bent.
ik vertel je even dat je fout leest

het staat je vrij om te geloven/hopen/vinden dat dat de overheid de waarheid moet bepalen, maar dan moet je niet zo spastisch doen als daar een tegenreactie op komt

het is namelijk nogal fucking dom om dat over te willen laten aan een overheid als je ook maar iets van de wereld kent
pi_216540333
in noord-korea laten ze de waarheid over aan de overheid, niet geheel vrijwillig overigens
pi_216540347
maar laten we vooral normaliseren dat ze met hun vette ambtenarenvingers in nog meer dingen komen roeren

lekker man

maar is beetje offtopic allicht

dus bij deze

gr
  maandag 3 februari 2025 @ 20:20:19 #227
6484 ExTec
pi_216540360
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:16 schreef cryptololol het volgende:
het is met een omweg stellen dat overheden niet de arbitors of truth zijn
En dat klinkt wmb goed. Want de overheid zijn wij.

Tenzij je nu even terug wil gaan naar deze:

quote:

En gewoon 1 van de 2 kiest. Want dan heb je tenminste beantwoord waarom er niks aan des- misinformatie gedaan hoeft te worden (het bestaat niet cq ik ben zo slim ik heb daar geen last van).
pi_216540371
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:12 schreef cryptololol het volgende:

[..]
This brave new world of Mr #Zuckerberg in which tens of thousands of #Facebook employees decide what is fake news and what is not, scares me. This is a public task for the public authorities.

lees dit nog een paar keer, allicht zie je het dan

of zoek op wat censuur betekent en vraag aan een willekeurige chatbot of het blokkeren van hele mediakanalen daar onder valt

china blokkeert westerse bronnen, dat is censuur
pleiten voor het creëren van een overheidsorgaan dat meer berichten kan bestempelen als fake of echt nieuws, is pleiten voor censuur
Nieuws bestempelen als fake is geen censuur.
Nieuws verwijderen om welke reden dan ook is censuur.

In die specifieke tweet van Verhofstadt heeft hij het over het bestempelen van nieuws.
pi_216540405
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het experiment waarin de overheid aan fact checking doet is dan ook stilgelegd.

Niet voor niets wordt Verhofstadt in 2018 geciteerd, en niet recent.
  maandag 3 februari 2025 @ 20:22:58 #230
6484 ExTec
pi_216540410
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:18 schreef cryptololol het volgende:
het is namelijk nogal fucking dom om dat over te willen laten aan een overheid als je ook maar iets van de wereld kent
Dus we moeten er maar niks aan doen, zoiets.

Maar je erkent dat mis- en desinformatie bestaan. Maar binnen die definities zitten tevens de kwade werking van besloten. Dat erken je dan blijkbaar niet. Of het is niet zo'n biggie.

Weet je zeker dat optie 2: ik ben zo slim, heb daar geen last van niet je keuze is?
pi_216540412
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat klinkt wmb goed. Want de overheid zijn wij.
tja, dan zijn we wel uitgepraat ja :+
pi_216540419
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus we moeten er maar niks aan doen, zoiets.
onzin
pi_216540424
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Weet je zeker dat optie 2: ik ben zo slim, heb daar geen last van niet je keuze is?
wat een gelul
pi_216540453
overheden zijn één grote fake news fabriek, net als veel andere spelers in en buiten samenlevingen

die hoor je niet neer te zetten als vertellers van de waarheid, want dat zijn ze simpelweg niet

ook stellen dat 'wij de overheid zijn' is echt onzin

maar dus niet echt voor dit topic :+
pi_216540468
Vier op een rij!
  maandag 3 februari 2025 @ 20:29:17 #236
6484 ExTec
pi_216540537
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:25 schreef cryptololol het volgende:
die hoor je niet neer te zetten als vertellers van de waarheid, want dat zijn ze simpelweg niet
In de praktijk draait het daar nooit op uit.

Toen ze op twitter nog censuur hadden, hadden die ook geen lijntje naar verhofstad. De overheid verwacht van je, dat je je inspant om er het e.e.a. aan te doen. Hooguit met wat richtlijnen.

En heb je het dan over sociale media die pretenderen het wel helemaal zelf te doen, of gewoon totaal niet zoals twitter, ja, dan heb je een probleem met de overheid.
pi_216540554
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
In de praktijk draait het daar nooit op uit.

Toen ze op twitter nog censuur hadden, hadden die ook geen lijntje naar verhofstad. De overheid verwacht van je, dat je je inspant om er het e.e.a. aan te doen. Hooguit met wat richtlijnen.

En heb je het dan over sociale media die pretenderen het wel helemaal zelf te doen, of gewoon totaal niet zoals twitter, ja, dan heb je een probleem met de overheid.
Dus wat zeg je nou eigenlijk?
pi_216540596
Jaaaa terug naar 100k *O*

(Voor de 19e keer)
blablablabla
  maandag 3 februari 2025 @ 20:33:14 #239
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216540603
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zijn ook sancties tegen Rusland, he?
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 3 februari 2025 @ 20:33:29 #240
6484 ExTec
pi_216540610
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:23 schreef cryptololol het volgende:

[..]
onzin
Wat dan?

Je bent heel duidelijk hoe het allemaal niet moet.

Ben benieuwd hoe het dan wel moet.
  maandag 3 februari 2025 @ 20:35:08 #241
6484 ExTec
pi_216540651
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:30 schreef cryptololol het volgende:

[..]
Dus wat zeg je nou eigenlijk?
Dat de soep niet zo heet gegeten wordt.
pi_216540681
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat dan?

Je bent heel duidelijk hoe het allemaal niet moet.

Ben benieuwd hoe het dan wel moet.
hoe moet het dan niet?

ik heb dat helemaal niet gepost hier

stukje projectie hier _O-
  maandag 3 februari 2025 @ 20:38:41 #243
6484 ExTec
pi_216540761
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:36 schreef cryptololol het volgende:

[..]
hoe moet het dan niet?
Ja, dat maak je duidelijk. Het is duidelijk geen rol van welke overheid dan ook.

quote:
ik heb dat helemaal niet gepost hier
Ja, hele rant van dat de overheid geen arbitar of truth is enzo.

En als ik dan zeg: ow, blijkbaar moeten we er maar niks aan doen, antwoord je dit:

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:23 schreef cryptololol het volgende:

[..]
onzin
Dus is mijn vraag: wat moeten we er dan aan doen?
pi_216540775
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:38 schreef cryptololol het volgende:

[..]
Dit leest echt alsof je fan bent van Team Blauw. Waarom in godsnaam? Heb je banden met de VS of andere belangen?
Ik heb familie in de VS. Daarbij is het een belangrijke politieke speler in de wereld dus interessant als je van politiek houd zoals ik.
Ben zeker geen team blauw de democraten zijn uiteraard te preferen boven de Republikeinen maar het is grotendeels lood om oud ijzer. De progressieve vleugel heeft potentie, jammer genoeg krijgen ze nooit de kans. Bernie had het een stuk beter gedaan voor Amerika en de wereld in het alternatieve universum waar de partijtop hem niet haatte en de kiezer wat slimmer was.

Mijn familie stemt grotendeels Trump want christelijk dus anti-abortus, dus pro een pornosterren neukende criminele couppleger. Staat denk ik in de Bijbel ofzo dat je zo moet zijn als Trump.
pi_216540902
Veel nieuwe users in dit topic. Welkom.
De enige echte.
  maandag 3 februari 2025 @ 20:46:28 #246
6484 ExTec
pi_216540922
Intermezzo met wat nog meer "winning" van de MAGAts.

Veilige werkomgeving is immers maar woke.
pi_216540959
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Mijn familie stemt grotendeels Trump want christelijk dus anti-abortus, dus pro een pornosterren neukende criminele couppleger. Staat denk ik in de Bijbel ofzo dat je zo moet zijn als Trump.
Niet om compleet te derailen, maar hoe verlopen dit soort gesprekken bij jullie aan tafel? Gaat dat er hard aan toe?

[ Bericht 1% gewijzigd door Rnie op 03-02-2025 20:53:55 ]
De enige echte.
  maandag 3 februari 2025 @ 20:59:14 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216541191
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hmmm. strikt juridisch zijn die kanalen niet ontoegankelijk gemaakt.

Die door Russsche Staat geleide bedrijven mogen alleen geen gebruik meer maken van zaken in de EU die onder sancties vallen. Die sancties zijn o.a. omdat de EU geen media wil faciliteren die tot doel heeft de moraal te destabiliseren.
Dus geen RT-bedrijven of kantoren meer in Duitsland of Spanje, geen Astra satelliet meer mogen gebruiken of bankrekeningen in de EU hebben .... een ook geen internet(server)adres registraties hebben op de DomainNameServers die op/in EU gebied staan.
De EU heeft geen taak om Russische manipulaties mogelijk te maken. Iemand die dat wil kan prima de RT server zelf bereiken door gebruik te maken van een non-EU DNS server.

Mensen die dan gaan raaskallen over censuur en beperking van vrijheden, doen dat omdat ze dat graag willen uitkramen en zo ventileren. Dat Rusland dat gedrag stimuleert, is vooral omdat het daarmee de EU verdeeld.
pi_216541468
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:47 schreef Rnie het volgende:

[..]
Niet om compleet te derailen, maar hoe verlopen dit soort gesprekken bij jullie aan tafel? Gaat dat er hard aan toe?
Ik zit niet zo heel vaak met die Amerikanen aan tafel want ze wonen in Amerika en ik vlieg al jaren niet. Maar meestal hebben we het niet over politiek als je elkaar dan ziet. Eerder over hoe awesome de Amerikanen de Efteling vinden (beter dan disneyworld) of dat je niet weet wie er naast je woont in Amerika, terwijl wij bijvoorbeeld bij bijna al onze buren graag over de vloer komen. Of over hoe het gaat met mijn dementerende tante die in zo'n senior community zit. Familie gaat meer om gezelligheid, veel vinden politiek weinig gezellig en wie kan ze ongelijk geven. Ik kan online discussieren tot ik een ons weeg ;)
Ik wist ook niet dat het Trump stemmers waren tot mijn moeder erover begon dat ze het onbegrijpelijk vond dat mijn nicht Trump steunde en zon bumpersticker had enzo.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:21:59 #250
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216541615
twitter

twitter

twitter

twitter
pi_216541729
Allemaal 'competente' witte mannen hebben nu de leiding!

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 3 februari 2025 @ 21:29:04 #252
6484 ExTec
  maandag 3 februari 2025 @ 21:34:41 #253
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216541837
Overigens die deal met Mexico, die bestond kennelijk al

twitter
pi_216541917
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:34 schreef Szura het volgende:

[ x ]
De bekende Trump-truc om een niet bestaande overwinning te claimen. Overigens vertelde hij er niet bij dat hij van zijn kant beloofd heeft de wapenstroom richting Mexico aan te pakken.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216541918
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:34 schreef Szura het volgende:

[ x ]
Maar Biden maakte er geen circusvoorstelling van dus denkt het minder ontwikkelde deel van de Amerikanen dat het nooit heeft plaatsgevonden.
pi_216541952
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Maar Biden maakte er geen circusvoorstelling van dus denkt het minder ontwikkelde deel van de Amerikanen dat het nooit heeft plaatsgevonden.
Idd als je er maar een real live shitshow van maakt is de aanhang weer tevreden.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:42:06 #257
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216541979
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Idd als je er maar een real live shitshow van maakt is de aanhang weer tevreden.
Basket of dumb deplorables
pi_216542016
Musk bepaalt nu ook al wat een misdrijf is:

maandag 3 februari 2025 @ 21:47:51 #259
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216542065
quote:
81s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:28 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]
En nog steeds moet je in elk topic uitleggen waarom de grondwet, mensenrechten en verdragen zo belangrijk zijn. Men staat te popelen om een autocratie in te gaan, nogmaals het doet mij denken aan het enthousiasme waarmee burgers de Eerste Wereldoorlog in werden gepraat. Het werd echter al snel duidelijk dat oorlog voeren helemaal niet zo leuk was en een autocratie is alleen leuk voor de hoogste leider, de rest moet óf hielen likken of pijnlijden.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:48:28 #260
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216542071
quote:
Totdat we zogenaamd beloven mensen bij de grens neer te zetten? We hebben toch al 8 stukjes grens bewaakt!
pi_216542087
quote:
81s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:44 schreef Kijkertje het volgende:
Musk bepaalt nu ook al wat een misdrijf is:

[ afbeelding ]
Oei, laat Chivaz maar niet horen dat Musk die namen wil censureren, die zal woest worden.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:50:25 #262
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216542105
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Oei, laat Chivaz maar niet horen dat Musk die namen wil censureren, die zal woest worden.
Nee, dan is het juist weer democratie, of zoiets.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:51:09 #263
346939 Janneke141
pi_216542116
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Totdat we zogenaamd beloven mensen bij de grens neer te zetten? We hebben toch al 8 stukjes grens bewaakt!
Ff een foto van een paar marechaussees op deze plek en klaar is kees. Dat gelooft ie vast wel.
pi_216542125
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En nog steeds moet je in elk topic uitleggen waarom de grondwet, mensenrechten en verdragen zo belangrijk zijn. Men staat te popelen om een autocratie in te gaan, nogmaals het doet mij denken aan het enthousiasme waarmee burgers de Eerste Wereldoorlog in werden gepraat. Het werd echter al snel duidelijk dat oorlog voeren helemaal niet zo leuk was en een autocratie is alleen leuk voor de hoogste leider, de rest moet óf hielen likken of pijnlijden.
En iedere keer trapt het volk er weer in. Niks geleerd van de geschiedenis.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:53:00 #265
346939 Janneke141
pi_216542156
quote:
81s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:28 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]
Ik gebruik de :r -smiley niet graag, maar voor dit soort teksten is hij meer dan op zijn plaats. Echt, hoeveel eeuwen wil je terug in de tijd.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:54:15 #266
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216542172
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik gebruik de :r -smiley niet graag, maar voor dit soort teksten is hij meer dan op zijn plaats. Echt, hoeveel eeuwen wil je terug in de tijd.
Ik ben al aan het sparen voor een setje paard + wagen.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:58:31 #267
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216542222
quote:
84s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De bekende Trump-truc om een niet bestaande overwinning te claimen. Overigens vertelde hij er niet bij dat hij van zijn kant beloofd heeft de wapenstroom richting Mexico aan te pakken.
Net zoals de vrede die hij had gedwongen na een bezoekje aan Noord-Korea. Echt een hele mooie brief van die gekke bolle.
  maandag 3 februari 2025 @ 22:00:17 #268
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_216542247
Musk's team van studentjes heeft blijkbaar toegang tot heel veel overheidsdata en zit er lekker in te graaien, en Musk probeert iedereen van X te bannen die dat bekendmaakt.

pi_216542255
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:00 schreef Jan_Lul het volgende:
Musk's team van studentjes heeft blijkbaar toegang tot heel veel overheidsdata en zit er lekker in te graaien, en Musk probeert iedereen van X te bannen die dat bekendmaakt.

Maar Musk was toch juist tegen censuur en voor vrijheid van meningsuiting, daarom is domrechts toch zo dol op hem? :?
pi_216542258
twitter

Er wordt op kantoor geslapen bij DOGE.
De enige echte.
  maandag 3 februari 2025 @ 22:04:22 #271
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216542300
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Maar Musk was toch juist tegen censuur en voor vrijheid van meningsuiting, daarom is domrechts toch zo dol op hem? :?
Ja big shock inderdaad. Waren er maar mensen die zulke dingen aan zagen komen.
  maandag 3 februari 2025 @ 22:08:02 #272
38496 Perrin
pi_216542344
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja big shock inderdaad. Waren er maar mensen die zulke dingen aan zagen komen.
Het is een cultus. Als Musk die lui in hun mond pist, proeven ze champagne.
pi_216542358
twitter

twitter

:N
De enige echte.
pi_216542376
pi_216542398
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:10 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

[ x ]

Wat zou er mis zijn met mensen die hun constitutionele rechten gebruiken?
Opeens geen free speech absolutist meer?
  maandag 3 februari 2025 @ 22:14:37 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216542399
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien kan Frankrijk wat atoomkoppen op St Pierre & Miquelon stallen als ze daar in de VS rustig van worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216542414
quote:
Vooral doen.

Militair gezien is de EU wellicht geen supermacht, soms zijn we verdeeld en de economische groei valt de laatste jaren ietwat tegen.

Maar de EU omvat 500 miljoen consumenten, waarvan het grootste deel tot de meest welvarende wereldburgers behoort.

En qua regelgeving en handelsdeals is de EU een powerhouse. Daar kwamen de Britten ook achter toen ze als een stel amateurs een fijne Brexit-deal probeerden te sluiten met topambtenaren in Brussel.

Bij de EU weten ze precies hoe ze de VS moeten raken met 'countertariffs'.
  maandag 3 februari 2025 @ 22:19:25 #278
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216542437
Dat hele verhaal over mineralen uit Oekraine, zagen ze daar al aan komen in december.
Wachten zodat Trump kan pronken ermee naar zijn cultachtige achterban

Ukraine delays critical minerals deal with US ‘so Trump can claim credit’
pi_216542465
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:10 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

[ x ]

De holocaust ontkennen dat kan dan weer wél
pi_216542469
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:19 schreef Momo het volgende:
Dat hele verhaal over mineralen uit Oekraine, zagen ze daar al aan komen in december.

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lhc7rgfajs26
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216542487
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:19 schreef Momo het volgende:

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lhc7rgfajs26

maandag 3 februari 2025 @ 22:27:36 #282
6484 ExTec
pi_216542513
"Rare earth". Zeldzame aarde.

maandag 3 februari 2025 @ 22:28:02 #283
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216542519
twitter
  maandag 3 februari 2025 @ 22:30:20 #284
6484 ExTec
pi_216542542
Dus ook canada doet een dansje, en alles is weer koek en ei.

Vermoeiend, dit soort theater, voor de laag intellectuele MAGAts.
  maandag 3 februari 2025 @ 22:32:34 #285
38496 Perrin
pi_216542559
quote:
81s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:30 schreef ExTec het volgende:

Stiekem volgt iedereen hier de soap met ingehouden adem.
  maandag 3 februari 2025 @ 22:36:53 #286
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216542598
quote:
Dan zegt Oekraïne over 10 jaar toch gewoon de afspraken op. Dat zullen ze in de VS vast wel begrijpen :).
  maandag 3 februari 2025 @ 22:52:02 #287
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216542717
twitter

Het Canadese dansje
pi_216542747
quote:
81s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:30 schreef ExTec het volgende:

Het is gewoon een show, realityster Trump in optima forma. Veel spektakel maken, inclusief cliffhangers en climaxen.

Buitenlandse staatshoofden spelen een rol in het nieuwe seizoen van Trump 2.0, volgende maand de tweede aflevering van het tweeluik over 'trade wars' met Canada en Mexico. Stay tuned.
  maandag 3 februari 2025 @ 23:01:38 #289
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216542787
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:52 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Het Canadese dansje
Wat een cuckje :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 3 februari 2025 @ 23:01:44 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216542789
En gek genoeg geen Trumpfan die inziet dat je hier ook gewoon over had kunnen praten (en dat soort dingen gebeuren ook). Op naar de volgende maand aan wat dan weer de reden is om die trrifs toch in te stellen.
  maandag 3 februari 2025 @ 23:03:35 #291
6484 ExTec
pi_216542800
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:01 schreef Vis1980 het volgende:
En gek genoeg geen Trumpfan die inziet dat je hier ook gewoon over had kunnen praten (en dat soort dingen gebeuren ook). Op naar de volgende maand aan wat dan weer de reden is om die trrifs toch in te stellen.
En er komt gewoon een moment dat ze het terugkrijgen.
pi_216542872
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:01 schreef Vis1980 het volgende:
Ik neem aan dat trump dan met dezelfde reden als deze keer komt, namelijk het handelstekort. Het handelstekort blijft nog steeds even groot, voor en na deze deal
  maandag 3 februari 2025 @ 23:12:40 #293
6484 ExTec
pi_216542880
twitter

quote:
So lets recap:

- Trump announces tariffs.
- Allies turn against the U.S., launch boycotts on U.S. products and boo us at events.
- Markets nosedive.
- Trump caves.

The "deals":
- Mexico agrees to do the same things they always do at the border to help the U.S. (including under Biden)—but ALSO get Trump to agree to work to stop weapons trafficking from the U.S.-Mexico.
- Trudeau agrees to do the same things they always do to help the U.S., but also says he'll name a 'fentanyl czar' (despite the fact that barely any fentanyl at all comes from Canada to the U.S.)
pi_216542918
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:52 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Het Canadese dansje
Even een crosspost uit het "handelsoorlog" topic:

Weet je wat het leukste is?

Dat plan is al in december 2024 aangekondigd door Canada en Trump brengt het alsof hij iets bereikt heeft.

quote:
December 17, 2024 – Ottawa, Canada

Today, the Honourable Dominic LeBlanc, Minister of Finance and Intergovernmental Affairs, along with the Honourable Marc Miller, Minister of Immigration, Refugees and Citizenship and the Honourable Ya'ara Saks, Minister of Mental Health and Addictions and Associate Minister of Health, released Canada’s Border Plan. Backed by an investment of $1.3 billion and built around five pillars, this plan will bolster border security, strengthen our immigration system and contribute to ensuring Canada's future prosperity.
https://www.canada.ca/en/public-safety-canada/news/2024/12/government-of-canada-announces-its-plan-to-strengthen-border-security-and-our-immigration-system.html
pi_216542920
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:12 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
[..]

Maar de loonslaven die thuis niets te vertellen hebben en op Trump hebben gestemd denken dat hij nu toch maar mooi beide buren op hun plaats heeft gezet en voelen voor het eerst van hun leven een gevoel van trots.
pi_216542926
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik neem aan dat trump dan met dezelfde reden als deze keer komt, namelijk het handelstekort. Het handelstekort blijft nog steeds even groot, voor en na deze deal
En tariffs zouden de VS rijk maken reguliere belastingen vervangen, beloofde Trump. Dat deed hij dit weekend nog.

Dus vroeg of laat komt hij weer aanzetten met z'n verhaal over hoe geweldig tarieven zijn, en begint hij opnieuw te dreigen.

Misschien dat hij het nu probeert bij de EU.
  maandag 3 februari 2025 @ 23:34:38 #297
6484 ExTec
pi_216542974
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
Dus vroeg of laat komt hij weer aanzetten met z'n verhaal over hoe geweldig tarieven zijn, en begint hij opnieuw te dreigen.

Uh huh, maar dan gaan in de volgende akte van het zwakzinnigen kabuki theater canada en mexico zeggen dat trump zich niet aan de afspraken houd, en ze dus gaan terugdraaien wat ze sowieso niet gedaan hebben :D :')
  maandag 3 februari 2025 @ 23:34:41 #298
38496 Perrin
pi_216542975
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En tariffs zouden de VS rijk maken reguliere belastingen vervangen, beloofde Trump. Dat deed hij dit weekend nog.

Misschien dat hij het nu probeert bij de EU.
Even overal tegen de schenen schoppen en kijken of er iets te halen valt.
pi_216542976
Maar gaan we nu eigenlijk X boycotten vanwege Musk? Of is dat nog een brug (of meer) te ver? En zo ja, waarom?
pi_216542984
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Even een crosspost uit het "handelsoorlog" topic:

Weet je wat het leukste is?

Dat plan is al in december 2024 aangekondigd door Canada en Trump brengt het alsof hij iets bereikt heeft.
[..]
https://www.canada.ca/en/public-safety-canada/news/2024/12/government-of-canada-announces-its-plan-to-strengthen-border-security-and-our-immigration-system.html
Het obligate Trump-dansje dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')