abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216535635

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216535638
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:46 schreef phpmystyle het volgende:
Maar laten we eerlijk zijn. We glijden sowieso wel af naar wat je zou kunnen noemen; dikastocratie, rechtersstaat, autocratie, aristocratie, oliecharchie, en meer woorden van gelijke strekking of betekenis.

quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Na 8 jaar maga kunnen we wel weer terug naar een meer op het centrum gerichte politiek. We
Welke is het nu?
  maandag 3 februari 2025 @ 14:52:40 #3
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216535656
Goeie TT.
  maandag 3 februari 2025 @ 14:53:31 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216535667
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
Hij bedoeld dat al die vervelende woke libs gewoon allemaal weg moeten. En doet zo af en toe wel eens moeite om proberen dat idee wat meer intellectueel body te geven. Wat dan weinig consistente redeneertranten oplevert.
Mensen die bijvoorbeeld Janmaat geweldig vonden, die voelen zich jarenlang niet begrepen door de politiek. Met een romantische blik op de Tweede Wereldoorlog en het ontkennen van de holocaust, vindt men het gek dat we dat soort dingen juist uit de politiek wilden houden. Dus al dat aardig doen tegen elkaar, wetten naleven, grondwet belangrijk vinden, vrede en dat soort dingen moeten voor zo iemand dan als hel hebben aangevoeld. Bijzonder eigenlijk wel, maar het is nu weer in opkomst. Niet iedere kiezer zal dat soort gevoelens hebben, maar hoe normaler het wordt, hoe meer die lijn verschuift. Blind van de focus op een groep minderheden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 3 februari 2025 @ 14:53:40 #5
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216535671
quote:
Maar laten we eerlijk zijn. We glijden sowieso wel af naar wat je zou kunnen noemen; dikastocratie, rechtersstaat, autocratie, aristocratie, oliecharchie, en meer woorden van gelijke strekking of betekenis.

De vraag is alleen welke orde deze race gaat winnen. Die strijd is nog lang niet gevoerd. Maar het parlement als middel van het volk om invloed uit te oefenen heeft steeds minder betekenis.
Wie bedoel je met 'we'?
  maandag 3 februari 2025 @ 14:53:42 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216535672
quote:
5s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
[..]
Welke is het nu?
het één is mijn verwacht, de tweede is mijn hoop
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 14:53:56 #7
6484 ExTec
pi_216535675
Ik miste overigens de anno nu meest zichtbare in de VS: kakistocratie.
pi_216535680
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
het één is mijn verwacht, de tweede is mijn hoop
_O-
  maandag 3 februari 2025 @ 14:55:56 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216535693
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:53 schreef xzaz het volgende:

[..]
Wie bedoel je met 'we'?
Wij allemaal natuurlijk. We spelen allemaal een voetbalwedstrijd die we willen winnen om je eigen orde te kunnen vestigen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 14:57:27 #10
6484 ExTec
pi_216535707
Memetijd.

maandag 3 februari 2025 @ 14:58:02 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216535721
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij allemaal natuurlijk. We spelen allemaal een voetbalwedstrijd die we willen winnen om je eigen orde te kunnen vestigen.
Nee, het idee is juist om het voor zoveel mogelijk mensen goed te maken, het is geen wedstrijd.
  maandag 3 februari 2025 @ 15:01:17 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216535759
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, het idee is juist om het voor zoveel mogelijk mensen goed te maken, het is geen wedstrijd.
Natuurlijk is dat ook zo!
Maar een clash tussen ordes en ideologieën maakt ons ook gewoon mens. Het is noodzakelijk en onontkoombaar!
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 15:06:20 #13
6484 ExTec
pi_216535815
Ach ja.

twitter
  maandag 3 februari 2025 @ 15:07:26 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216535828
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar een clash tussen ordes en ideologieën maakt ons ook gewoon mens. Het is noodzakelijk en onontkoombaar!
En dat doe je dus met samenwerken, delegeren en goede afspraken maken.
  maandag 3 februari 2025 @ 15:08:52 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216535843
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:06 schreef ExTec het volgende:
Ach ja.

[ x ]
Putin zou hem naar het front sturen.
pi_216535897
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We spelen allemaal een voetbalwedstrijd die we willen winnen om je eigen orde te kunnen vestigen.
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat is dit voor flauwekul?

Beperk je clash maar liever tot die voetbalwedstrijd.
Met een doelpuntje meer heb je fijn je orde gevestigd.
Daarna samen een biertje in de kantine.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_216535964
goeie TT, misschien het woord Luipaarden er nog tussen zetten?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 3 februari 2025 @ 15:45:14 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216536338
Hoe gaan de trump-aanhangers goedpraten dat hij iedereen die heeft meegewerkt aan de onderzoeken naar J6 wil ontslaan?

Lijkt me ergens wel een een misbruik van macht of zie ik dat verkeerd?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216536403
quote:

De vraag is alleen welke orde deze race gaat winnen. Die strijd is nog lang niet gevoerd. Maar het parlement als middel van het volk om invloed uit te oefenen heeft steeds minder betekenis.
Rechterststaat en oliecharchie.

Jaja mensen, nu is de shit echt aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216536437
twitter

Zelfs hielenlikker Johnson maakt zich zorgen, dat is enigszins hoopgevend. En het wappiaanse Newsmax zendt het nog uit ook. Het kan niet op vandaag.
pi_216536486
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
_O-
Die arme jongen denkt dat Andreas Kinneging het nationale academische debat bepaalt en dat op campussen in heel het westen standbeelden van Roger Scruton verrijzen.
  maandag 3 februari 2025 @ 15:59:30 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216536505
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:45 schreef Gunner het volgende:
Hoe gaan de trump-aanhangers goedpraten dat hij iedereen die heeft meegewerkt aan de onderzoeken naar J6 wil ontslaan?

Lijkt me ergens wel een een misbruik van macht of zie ik dat verkeerd?
Drain the swamp toch?
  maandag 3 februari 2025 @ 15:59:40 #23
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216536507
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Zelfs hielenlikker Johnson maakt zich zorgen, dat is enigszins hoopgevend. En het wappiaanse Newsmax zendt het nog uit ook. Het kan niet op vandaag.
Ja leuk maar waar is het Congres dan om z’n positie op te eisen? We zien alleen maar slappe kuttweets.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:03:56 #24
6484 ExTec
pi_216536574
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs hielenlikker Johnson maakt zich zorgen, dat is enigszins hoopgevend.
Die andere hielenlikker mcconnel ook he. Draaide een zelfde soort verhaaltje af.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:04:41 #25
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216536582
Er was 1 GOP-klootzak (Tubberville) nodig om de benoemingen van de legertop maandenlang tegen te houden vanwege onzinargumenten, je gaat me niet vertellen dat de Democraten niet meer kunnen doen om al die waardeloze en staatsgevaarlijke nominees van Trump tegen te houden of traineren. Of om zwaar de schijnwerper te zetten op het sloopwerk van de ongekozen en ongescreende buitenlander Elon M.
pi_216536597
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:59 schreef Szura het volgende:

[..]
Ja leuk maar waar is het Congres dan om z’n positie op te eisen? We zien alleen maar slappe kuttweets.
Laat het nou maar eerst volledig uit de klauwen lopen. Zuur voor Canada en Mexico, maar als het Congres Trump nu terugfluit, dan kan hij blijven teren de mythe van de 'tariff' als economisch wondermiddel. Laat die Amerikanen maar eens flink hinder ondervinden van hun keuze voor Trump.

Als Trump straks de EU gaat bestoken met hogere importheffingen, dan is schade voor ons bedrijfsleven wel te overzien. Onze belangrijkste handelspartners zijn immers EU-landen, dus no biggie.
pi_216536609
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die andere hielenlikker mcconnel ook he. Draaide een zelfde soort verhaaltje af.
Die heeft er eeuwig spijt van dat hij de impeachment van Trump wegwuifde na de bestorming van het Capitool. Eigenwijze opa dacht dat het Trump-tijdperk voorbij was.
pi_216536630
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:59 schreef Szura het volgende:

[..]
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat gaat al een kleine 10 jaar zo.
Praatjes voor de vaak.

Laat ze straks maar uithuilen aan Liz Cheneys brede borst.
Mag hopen dat ze hen het huis uitschopt.
pi_216536655
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als Trump straks de EU gaat bestoken met hogere importheffingen, dan is schade voor ons bedrijfsleven wel te overzien. Onze belangrijkste handelspartners zijn immers EU-landen, dus no biggie.
Als onverwoestbare positivo zou ik willen zeggen: waarom maakt de EU nu geen extra werk van mooie handeldeals met Canada en Mexico? Bij voorkeur het VK erbij betrekken. Trump en Musk hebben genoeg aan zichzelf blijkbaar. (Tot die 2 dikke ruzie krijgen... mag ik hopen.)
  maandag 3 februari 2025 @ 16:14:07 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216536668
twitter

Voorlopig komt de natte droom van POL over die breuk die nu al zichtbaar zou zijn niet uit :).

Blijf hoop houden jongens!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216536685
Ik denk ook niet dat Trump en Musk ruzie krijgen, wordt een verhouding a la Grima Wormtongue versus King Theoden

Bekijk deze YouTube-video
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_216536709
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:12 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Als onverwoestbare positivo zou ik willen zeggen: waarom maakt de EU nu geen extra werk van mooie handeldeals met Canada en Mexico? Bij voorkeur het VK erbij betrekken. Trump en Musk hebben genoeg aan zichzelf blijkbaar. (Tot die 2 dikke ruzie krijgen... mag ik hopen.)
De EU heeft dat recentelijk dan ook gedaan met Mexico:

EU en Mexico sluiten deal om handelsrelaties te versterken
  maandag 3 februari 2025 @ 16:25:03 #33
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216536772
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:12 schreef Toby56 het volgende:

[..]
As we speak wordt op de eurotop in Brussel de Europese defensie en handelsbetrekkingen besproken. Bij het laatste deel zijn ook de Britten weer aanwezig. Warme betrekkingen met Canada, Mexico en andere door Kakistocratie Trump geschoffeerde of te schofferen landen zullen hoog op de agenda staan.

Trump gaat zeker een paar dingen bereiken met deze shit. Ten eerste, door de manier van doen, dat hij echte bijna persoonlijke vijanden creëert die geen enkele zin hebben om water bij welke wijn dan ook te doen. Ten tweede, dat die vijanden elkaar gaan opzoeken om niet alleen schade te beperken, maar juist ook schade toe te brengen. En ten derde dat China hiervan ongelofelijk kan profiteren en sneller dan ooit de nieuwe wereldmacht wordt.

China als redelijk alternatief gaat de komende periode opstaan. China is een lange-termijn speler die prima om kan gaan met amateuristische mongolen als Trump. Juist door maximaal daar ruimte te gaan nemen waar Trump die probeert weg te nemen. Extra nadruk dus op internationale organisaties en op de internationale rechtsorde. Niet omdat ze het lange termijn echt serieus nemen, maar omdat er op die manier enorme kansen gaan ontstaan.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:27:05 #34
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216536786
Overigens lijkt mij de reden van het 'vanuit het hart'-gebaar achteraf gezien om de kritiek te pareren die ontstaan was bij een bepaald gedeelte van Trump's achterban na zijn opmerkingen over H-1B-migranten. Die kritiek is daarna ook gestopt.
pi_216536826
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

Voorlopig komt de natte droom van POL over die breuk die nu al zichtbaar zou zijn niet uit :).

Zeker blijf ik hoop houden.
Dit zijn dezelfde teksten die Trump in zijn eerste ambtsperiode uitte over al zijn medewerkers. "The smartest people ever" "doing a great job"... tot het moment dat hij wat tegengas kreeg en het nodig vond om ze voor de bus te gooien.

En dat is zijn hele leven al zo.

"You're fired!"

We zijn nog maar net begonnen.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:40:18 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216536913
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Laat het nou maar eerst volledig uit de klauwen lopen. Zuur voor Canada en Mexico, maar als het Congres Trump nu terugfluit, dan kan hij blijven teren de mythe van de 'tariff' als economisch wondermiddel. Laat die Amerikanen maar eens flink hinder ondervinden van hun keuze voor Trump.

Gast. Wat denk jij wat er gebeurt met de winstgevenheid, banen, en omzet van bedrijven die exporteren naar USA?
Het zal geen hel en verdoemenis worden, maar het kan het laatste zetje zijn voor een land als Frankrijk. De boel staat er fragieler voor als we denken.
Vladimir Putin
pi_216536952
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gast. Wat denk jij wat er gebeurt met de winstgevenheid, banen, en omzet van bedrijven die exporteren naar USA?
Het zal geen hel en verdoemenis worden, maar het kan het laatste zetje zijn voor een land als Frankrijk. De boel staat er fragieler voor als we denken.
Niet om het een of ander, maar jij bent hier degene die Trump op het schild hijst en hem op tal van manieren veren in z'n reet steekt.

Zoals je je wellicht zal herinneren heb ik mij altijd uitgesproken tegen Trump en waarschuwde ik tijdens de campagne ook voor zijn gedreig met 'tariffs'. Maar figuren zoals jij liepen dat ofwel te bagatelliseren of stelde dat ik het verkeerd had begrepen.

Ja, ik snap dat hogere importheffingen nadelig zijn voor exporteurs. Dat was een van de (vele) redenen dat ik een stem op Trump zo'n vreselijk slecht idee vond.
pi_216536953
Trump laat er ieder geval geen gras over groeien, ik ben reuze benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken. Ik las net ergens dat Sheinbaum ieder geval 10.000 agenten aan de grens wil plaatsen om iets te doen tegen de illegale drugs die de VS binnenkomt. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat Canada uiteindelijk ook gaat buigen.
pi_216536956
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Anti institutioneel denken noemen we dat.

Misschien komen er wel burgerinspraakavonden. Dus ipv stemmen, kun je je mening geven in een gesprek!
Als je kijkt naar wat de mensen achter Trump denken (Thiel en consorten) dan streven zij naar een corporate bestuur. De enigen die daar wat te zeggen hebben is de board en dat zijn dus niet de burgers. Die mogen zich druk maken over de Anderen en verder doen wat ze opgedragen wordt.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:49:35 #40
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537015
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar jij bent hier degene die Trump op het schild hijst en hem op tal van manieren veren in z'n reet steekt.

Zoals je je wellicht zal herinneren heb ik mij altijd uitgesproken tegen Trump en waarschuwde ik tijdens de campagne ook voor zijn gedreig met 'tariffs'. Maar figuren zoals jij liepen dat ofwel te bagatelliseren of stelde dat ik het verkeerd had begrepen.

Ja, ik snap dat hogere importheffingen nadelig zijn voor exporteurs. Dat was een van de (vele) redenen dat ik een stem op Trump zo'n vreselijk slecht idee vond.
Ik ben vooral Trump-fan omdat hij de liberale orde aanvalt. Dat wat hij doet mij geld gaat kosten heb ik onderhand ook wel door. Het is niet anders.

We moeten afwachten hoe dit uitpakt voor Amerikaanse consument. Die zal dit in eerste instantie moeten betalen.
Wel bijzonder dat ie voor EU nog niks heeft afgekondigd.
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 16:50:22 #41
6484 ExTec
pi_216537025
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar hij zit ook handenwrijvend uit te kijken, naar dat moment dat hel en verdoemenis uitbreekt. Want dan verdwijnen die woke libs vanzelf wel.
pi_216537050
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:45 schreef Chivaz het volgende:
Trump laat er ieder geval geen gras over groeien, ik ben reuze benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken. Ik las net ergens dat Sheinbaum ieder geval 10.000 agenten aan de grens wil plaatsen om iets te doen tegen de illegale drugs die de VS binnenkomt. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat Canada uiteindelijk ook gaat buigen.
Buigen in welke richting precies?
Voordat Trump met de importheffingen kwam had Trudeau al maatregelen aangekondigd om de grensbewaking te versterken..
Verder blijkt uit statistieken dat de hoeveelheid drugs die via Canada loopt verwaarloosbaar klein is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216537059
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben vooral Trump-fan omdat hij de liberale orde aanvalt. Dat wat hij doet mij geld gaat kosten heb ik onderhand ook wel door. Het is niet anders.

We moeten afwachten hoe dit uitpakt voor Amerikaanse consument. Die zal dit in eerste instantie moeten betalen.
Wel bijzonder dat ie voor EU nog niks heeft afgekondigd.
Niet alleen in eerste instantie. Die prijzen gaan nooit meer omlaag.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:53:46 #44
6484 ExTec
pi_216537061
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voordat Trump met de importheffingen kwam had Trudeau al maatregelen aangekondigd om de grensbewaking te versterken..
Verder blijkt uit statistieken dat de hoeveelheid drugs die via Canada loopt verwaarloosbaar klein is.
Ja, en op zich ook fascinerend dat grensbewaking tegenwoordig blijkbaar een aangelegenheid is van je buurland, en niet van jou.
pi_216537063
quote:

[..]
Wat heeft de 'liberale orde' je aangedaan dat je zelfs voor Trumps gekut wil betalen? _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216537065
quote:

[..]
Ik ben vooral Trump-fan omdat hij de liberale orde aanvalt.
Dat rancuneuze is wel een drode draad bij Trump-fans ja.
  maandag 3 februari 2025 @ 16:56:29 #47
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216537087
Trump gaat zeker ruzie krijgen met Elon. Trump gaat ook ruzie krijgen met Susie Wiles, Marco Rubio etcetera.

Net zoals Trump ruzie kreeg met bijna al zijn kabinetsleden in zijn eerste termijn en er uiteindelijk 17 (!) Kabinetsleden zijn opgestapt of ontslagen...

Waarom? Omdat Trump een ongeinformeerde kleuter is met wie niemand kan samenwerken :)
  maandag 3 februari 2025 @ 16:59:29 #48
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537119
Echt fan ben ik trouwens ook niet. Het is gewoon de mist geschikte kerel om dit te doen.
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 16:59:39 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216537120
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat doe je dus met samenwerken, delegeren en goede afspraken maken.
Helaas zijn er ook groepen die dat wat anders zien en dan de kans nemen om anderen daarin een loer te draaien.

In een mooie wereld mag je idd er vanuit gaan dat mensen niet slecht willen doen waarbij antisociale personen dat wat anders navolgen met zolang dit hun eigenbelang en opvattingen niet in de weg staat.
Menigeen daarin meent dat die mag pakken zolang het niet wordt tegenhouden.
Afspraken (wasda?), daarin zijn slechts van toepassing zolang dat dit iemand uitkomt en de grenzen kan verschuiven. Het bekende "staat niet dat het niet mag, dus mag het"

Irt USA/Trump veegt die zijn kont nog niet eens af met wat anderen dan zijn "groep" kan dienen of zouden hebben hebben afgesproken. De redenatie van een narcist dat die het niet heeft afgesproken en zo ja wel, was dat op een ander moment en in een andere situatie. Strijd, oorlog, misleiding zijn daarin slechts onderhandelingsinstrumenten om anderen tot gewenst inzicht te brengen.

Inzake die tarievenoorlog die hij imo welbewust aan het ontketenen is, heeft dat imo tot doel om bij gevolgen; een ander de schuld te geven en bij succes, dit aan zijn aanpak is te danken. In beide gevallen, schaadt hem het niet.
Daarbij, hij - oud - heeft niets te verliezen en alles dat hem wordt toegeschreven, dient zijn statuur.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 3 februari 2025 @ 16:59:43 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216537122
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat heeft de 'liberale orde' je aangedaan dat je zelfs voor Trumps gekut wil betalen? _O-
Het buurmens van drie deuren verder mag tegenwoordig een X in hens paspoort.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 3 februari 2025 @ 16:59:48 #51
6484 ExTec
pi_216537124
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:56 schreef GarlandBriggs het volgende:
Trump gaat zeker ruzie krijgen met Elon. Trump gaat ook ruzie krijgen met Susie Wiles, Marco Rubio etcetera.

Net zoals Trump ruzie kreeg met bijna al zijn kabinetsleden in zijn eerste termijn en er uiteindelijk 17 (!) Kabinetsleden zijn opgestapt of ontslagen...

Waarom? Omdat Trump een ongeinformeerde kleuter is met wie niemand kan samenwerken :)
En dan speelt elmo ook nog zeer hoog spel. Bv een ex generaal die mindef is, en er de brui aan geeft, heeft niks te verliezen.

Rancuneuze kleuter trump zal dan waarschijnlijk ineens vol gas gaan op de 1000+1 rechtszaken die elmo heeft lopen bij al die toezichthouders.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:01:23 #52
346939 Janneke141
pi_216537144
Maar goed, laat die tarieven er maar komen en laat het maar uitdraaien op een grote chaos en enorme prijsverhogingen voor Joe en Jane Average, volgens mij is dat de beste manier om er vanaf te komen. Zo lang het er niet komt maar wel boven de markt blijft hangen, blijf je ermee aan de gang.
pi_216537148
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:45 schreef Chivaz het volgende:
Gaat buigen en wat gaat doen? De 51e staat worden?
pi_216537150
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blijkbaar doet Canada niet genoeg, zodra Canada genoeg heeft gedaan zal het stoppen. Daar kun je het mee eens zijn of niet maar tot nu toe heeft deze powerplay al wel resultaten aan de zuidelijke grens.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:03:38 #55
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537169
quote:
12s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:59 schreef Vallon het volgende:

[..]
Helaas zijn er ook groepen die dat wat anders zien en dan de kans nemen om anderen daarin een loer te draaien.

In een mooie wereld mag je idd er vanuit gaan dat mensen niet slecht willen doen waarbij antisociale personen dat wat anders navolgen met zolang dit hun eigenbelang en opvattingen niet in de weg staat.
Menigeen daarin meent dat die mag pakken zolang het niet wordt tegenhouden.
Afspraken (wasda?), daarin zijn slechts van toepassing zolang dat dit iemand uitkomt en de grenzen kan verschuiven. Het bekende "staat niet dat het niet mag, dus mag het"

Irt USA/Trump veegt die zijn kont nog niet eens af met wat anderen dan zijn "groep" kan dienen of zouden hebben hebben afgesproken. De redenatie van een narcist dat die het niet heeft afgesproken en zo ja wel, was dat op een ander moment en in een andere situatie. Strijd, oorlog, misleiding zijn daarin slechts onderhandelingsinstrumenten om anderen tot gewenst inzicht te brengen.

Inzake die tarievenoorlog die hij imo welbewust aan het ontketenen is, heeft dat imo tot doel om bij gevolgen; een ander de schuld te geven en bij succes, dit aan zijn aanpak is te danken. In beide gevallen, schaadt hem het niet.
Daarbij, hij - oud - heeft niets te verliezen en alles dat hem wordt toegeschreven, dient zijn statuur.
Ja, daarom heb je dus ook die checks and balances, maar mensen vergeten wel eens dat die checks and balances alleen werken als ze ook uitgevoerd worden. Op deze manier loopt het altijd uit op geweld, dat is inevitable. Of dat grootschalig is, of van binnenuit, dat is de vraag, maar dit mondt altijd uit op geweld.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:04:25 #56
6484 ExTec
pi_216537177
Afijn, keutel ingetrokken. Zal met canada waarschijnlijk ook wel gebeuren. Tragisch, zijn we nog steeds niet af van al die woke libs :'(

maandag 3 februari 2025 @ 17:05:27 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537186
Trump krijgt zijn zin bij Mexico, keutel (weer de anale fixatie) ingetrokken :').
Get woke, go broke!
pi_216537189
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

Die breuk gaat denk ik ook niet komen. DOGE is behoorlijk populair bij Maga en Trump kan wijzen naar besparingen. Ik verwacht eerder nog meer ellende bij de democraten vooral omdat ze nu een radicale activist als vice chair hebben geselecteerd. Je zou denken dat de democraten zich enigszins zouden aanpassen aan deze shift maar helaas gaan de hakken nog verder in het zand.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:06:23 #59
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537200
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:04 schreef ExTec het volgende:
Afijn, keutel ingetrokken. Zal met canada waarschijnlijk ook wel gebeuren. Tragisch, zijn we nog steeds niet af van al die woke libs :'(

[ afbeelding ]
'For one month'.

Sowieso, is het een wassen neus. Het was zijn eigen afspraak en doet nu alsof heel stoer doen een goede keuze is voor een president. Dat trucje kun je echter niet te vaak uithalen op politiek gebied.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:07:05 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537204
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Die breuk gaat denk ik ook niet komen. DOGE is behoorlijk populair bij Maga en Trump kan wijzen naar besparingen. Ik verwacht eerder nog meer ellende bij de democraten vooral omdat ze nu een radicale activist als vice chair hebben geselecteerd. Je zou denken dat de democraten zich enigszins zouden aanpassen aan deze shift maar helaas gaan de hakken nog verder in het zand.
Dat is dus het punt, de anti-Trumpers gaan (ook hier) op precies dezelfde voet verder, dat is de reden waarom ze verloren hebben en waarschijnlijk zullen blijven verliezen.

DRUMPFFF, Nazi dom, etc roepen en nooit bij jezelf te rade gaan waarOM mensen niet op je stemmen, zo typisch.
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:07:54 #61
6484 ExTec
pi_216537215
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:05 schreef HeatWave het volgende:
Trump krijgt zijn zin bij Mexico, keutel (weer de anale fixatie) ingetrokken :').
Nou, nee, want douane's zelf besteden over het algemeen bitter weinig aandacht aan wie het land verlaat, meestal aan mensen die het land binnenkomen. En meeste fentanyl wordt door amerikanen het land binnengesmokkeld.

Dus, mooi theater. En jij bent dik tevreden ^O^
  maandag 3 februari 2025 @ 17:08:22 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537221
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Alsof die mensen ook maar enigszins verstand hebben van die uitgaven. En ze vinden DOGE alleen maar stoer omdat Musk verwijst naar een cryptomunt (en ook financiële belangen daarbij heeft, maar dat snappen ze dan weer niet) en denken dat je hiermee woke kunt uitschakelen en een beetje meeroepen zal ook vast meespelen. Totdat bepaalde zaakjes moeten regelen en er niemand is om ze te woord te staan.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:08:26 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537223
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'For one month'.

Sowieso, is het een wassen neus. Het was zijn eigen afspraak en doet nu alsof heel stoer doen een goede keuze is voor een president. Dat trucje kun je echter niet te vaak uithalen op politiek gebied.
Waarom niet? Mexico luistert en doet wat Trump wil. Dan vervalt de noodzaak tot tariffs.
Wij kunnen misschien ook de tariffs ontlopen als wij doen wat hij wil.
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 17:08:34 #64
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216537225
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:03 schreef HeatWave het volgende:
KONT REET KLEUTER SMEGMA PIJPEN!!!

Wat een zooi frusties hier :').

Kan het nou echt niet zonder constant die infantiele termen?
Aldus de fan van de ‘president’ die de meest infantiele bijnamen verzint
  maandag 3 februari 2025 @ 17:10:05 #65
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537243
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:08 schreef Szura het volgende:

[..]
Aldus de fan van de ‘president’ die de meest infantiele bijnamen verzint
En weer die aanname, als je niet 1000% tegen bent, ben je 100% voor.

Noem me anders nog even dom, dat werkt zo goed :).
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:10:16 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537245
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom niet? Mexico luistert en doet wat Trump wil. Dan vervalt de noodzaak tot tariffs.
Wij kunnen misschien ook de tariffs ontlopen als wij doen wat hij wil.
Mensen schofferen, net doen alsof je ze een straf oplegt (terwijl het een straf is voor consumenten in de USA) en dan gaan doen alsof het dreigen heeft gewerkt.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:10:24 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216537246
De werkelijkheid. Dit was het dividend van de unipolaire wereld.
twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door Perrin op 03-02-2025 17:15:34 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 3 februari 2025 @ 17:10:28 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216537248
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:04 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
De vraag is dan weer of dat idd en hoe precies dan gaat gebeuren.

Ik zou wanneer een bullebak mij dingen wil opleggen ook soepeltjes meebewegen om vervolgens braaf niets te doen. Iemand die op grond van intimidatie de baas wil zijn moet je dan vooral in die zelfbevestiging laten wegzakken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216537257
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat is dus het punt, de anti-Trumpers gaan (ook hier) op precies dezelfde voet verder, dat is de reden waarom ze verloren hebben en waarschijnlijk zullen blijven verliezen.

DRUMPFFF, Nazi dom, etc roepen en nooit bij jezelf te rade gaan waarOM mensen niet op je stemmen, zo typisch.
Alsof die stemmers überhaupt ooit een stem 'op links' zouden overwegen. Die waarOM is allang duidelijk en het verwijt dat links geen zelfkritiek kent is vooral grappig omdat het hoort bij de eindeloze aanval 'van het andere kamp'
  maandag 3 februari 2025 @ 17:12:00 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537268
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mensen schofferen, net doen alsof je ze een straf oplegt (terwijl het een straf is voor consumenten in de USA) en dan gaan doen alsof het dreigen heeft gewerkt.
Heeft ook gewerkt. Mexico doet wat er van hen gevraagd wordt.
Vladimir Putin
pi_216537272
Overigens laat Trump wel zien wat je kan doen als je bereid bent je macht te gebruiken. Ik verwijs even naar de buitengrenzen van de EU en de belachelijke situatie dat wij in Europa buigen voor de derde wereld als het gaat om illegale immigranten. Na jaren bakkeleien komen de boten hier nog steeds aan en durft niemand echt iets te ondernemen. Trump word president en binnen een maand heeft hij er voor gezorgd dat het aantal oversteken drastisch is verminderd en nu heeft hij het zover dat Mexico 10.000 agenten aan de grens plaatst om zo de illegale drugs en migranten te stoppen.
Ik denk dat men vooral boos is in Europa over het feit dat mensen zien dat je gewoon resultaten kan behalen zolang de politieke wil er is.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:12:36 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537275
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Alsof die stemmers überhaupt ooit een stem 'op links' zouden overwegen. Die waarOM is allang duidelijk en het verwijt dat links geen zelfkritiek kent is vooral grappig omdat het hoort bij de eindeloze aanval 'van het andere kamp'
Zal allemaal wel, ik zie de dems alleen maar doorborduren op DEI, niemand is illegaal, alles is racisme , wij zijn slim en zij zijn dom etc etc.

Gevolg:

Get woke, go broke!
pi_216537279
quote:

[..]
Als Mexico 10.000 militairen naar de grens stuurt zodat er minder Amerika in gesmokkeld kan worden. Dan zou ik ook zeggen dat Trump zijn zin heeft gekregen
pi_216537294
Trump zal wel geschrokken van de Dow die vanmiddag zwaar in de min dook. Hij mag zichzelf immers graag op de borst kloppen als de beurs het goed doet.

Maar goed, ook met zijn gedreig doet hij de Amerikaanse economie geen plezier.

Leuk voor Trump dat hij een overwinning kan claimen - want niemand wist wat zijn voorwaarden waren - maar buitenlandse ondernemers gaan de komende periode op zoek naar alternatieven voor de Amerikaanse afzetmarkt. De kans is immers groot dat Trump zich binnenkort weer bedenkt.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:14:33 #75
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537296
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:12 schreef Chivaz het volgende:
Overigens laat Trump wel zien wat je kan doen als je bereid bent je macht te gebruiken. Ik verwijs even naar de buitengrenzen van de EU en de belachelijke situatie dat wij in Europa buigen voor de derde wereld als het gaat om illegale immigranten. Na jaren bakkeleien komen de boten hier nog steeds aan en durft niemand echt iets te ondernemen. Trump word president en binnen een maand heeft hij er voor gezorgd dat het aantal oversteken drastisch is verminderd en nu heeft hij het zover dat Mexico 10.000 agenten aan de grens plaatst om zo de illegale drugs en migranten te stoppen.
Ik denk dat men vooral boos is in Europa over het feit dat mensen zien dat je gewoon resultaten kan behalen zolang de politieke wil er is.
Dit.
Iedereen ziet dat het wél kan. Maar dat er in de EU ontbreekt aan politieke wil.
De man is daarmee een groot gevaar voor de huidige politieke orde.
Vladimir Putin
pi_216537298
Het is ook wel bovenmatig frustrerend dat de EU nog altijd zo slecht geregeld is. Zo'n van der Leyen ziet duidelijk niet wat er moet gebeuren. Gaat ze een beetje dom lullen over eenzelfde type maatregelen nemen die Amerika in de problemen hebben gebracht, deregulatie maar dan ook veel en veel te laat. Alsof je door dezelfde fouten te maken in kunt lopen op je tegenstander.
Trump heeft dit toch aangekondigd hoezo slaan wij niet de eerste slag.

Lijkt me ook zaak om met China en de BRICS te onderhandelen welke munt de nieuwe handelsmunt wordt. Het lijkt me dat als massale handelsoorlog niet voorkomen kan worden want de Amerikanen willen met hun spierballen rollen een goede test om te kijken wat er sterker is. De wereldeconomie of de Amerikaanse.
pi_216537317
quote:

[..]
Ik zag trouwens dat Canada hun eigen tarieven gaan hanteren, vind je het verstandig dat de Canadezen nu hun eigen burgers straffen?
  maandag 3 februari 2025 @ 17:17:21 #78
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537322
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heeft ook gewerkt. Mexico doet wat er van hen gevraagd wordt.
En dat had alleen met dreigen gekund?
pi_216537331
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit.
Iedereen ziet dat het wél kan. Maar dat er in de EU ontbreekt aan politieke wil.
De man is daarmee een groot gevaar voor de huidige politieke orde.
12 juni 2026 start de nieuwe regelgeving
  maandag 3 februari 2025 @ 17:18:07 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216537336
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is ook wel bovenmatig frustrerend dat de EU nog altijd zo slecht geregeld is. Zo'n van der Leyen ziet duidelijk niet wat er moet gebeuren. Gaat ze een beetje dom lullen over eenzelfde type maatregelen nemen die Amerika in de problemen hebben gebracht, deregulatie maar dan ook veel en veel te laat. Alsof je door dezelfde fouten te maken in kunt lopen op je tegenstander.
Trump heeft dit toch aangekondigd hoezo slaan wij niet de eerste slag.

Lijkt me ook zaak om met China en de BRICS te onderhandelen welke munt de nieuwe handelsmunt wordt. Het lijkt me dat als massale handelsoorlog niet voorkomen kan worden want de Amerikanen willen met hun spierballen rollen een goede test om te kijken wat er sterker is. De wereldeconomie of de Amerikaanse.
Yup, we worden links en rechts voorbijgestreefd en gepiepeld. We moeten echt aan de bak, laatste kans.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 3 februari 2025 @ 17:19:15 #81
346939 Janneke141
pi_216537353
Dus we gooien de internationale samenwerking bij het grofvuil, vervangen die door het recht van de sterkste en/of het recht van degene met de grootste bek en we juichen het nog toe ook. Tja. Het zal er niet gezelliger op worden.
pi_216537355
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zal allemaal wel, ik zie de dems alleen maar doorborduren op DEI, niemand is illegaal, alles is racisme , wij zijn slim en zij zijn dom etc etc.

Gevolg:

[ afbeelding ]
Het zijn enkel rechtse lui die beweren dat de Dems zo over deze dingen praten.

Mensen die wel volgen waar de Dems zich mee bezig houden weten dat dit totale onzin is. De dems zijn voornamelijk van het gaslighten dat het systeem best goed werkt en dat mensen die zeggen van niet dom zijn.

Je merkt ook dat mensen als Bernie en AOC de enigen zijn die de kar moeten trekken bij de Democraten. Wat dat betreft is de frontrunner by a mile voor de volgende verkiezingen AOC. Misschien kan er nog een onbekende naam opstaan.
De democratische establishment zal wel een Buttigieg of iets dergelijks willen, want dat is zon democraat die diep bukt voor big business en geen enkele verandering wil aan de status quo waar die Democratische politici ook schathemeltjerijk door worden.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:20:42 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537372
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
Trump zal wel geschrokken van de Dow die vanmiddag zwaar in de min dook. Hij mag zichzelf immers graag op de borst kloppen als de beurs het goed doet.

Maar goed, ook met zijn gedreig doet hij de Amerikaanse economie geen plezier.

Leuk voor Trump dat hij een overwinning kan claimen - want niemand wist wat zijn voorwaarden waren - maar buitenlandse ondernemers gaan de komende periode op zoek naar alternatieven voor de Amerikaanse afzetmarkt. De kans is immers groot dat Trump zich binnenkort weer bedenkt.
Net als met die Noord-Koreaanse dictator, dat had die Trump maar mooi geregeld, al weet niemand precies wat er precies geregeld is.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:20:59 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537378
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat had alleen met dreigen gekund?
Zo blijkt. In 2016 lukte het Trump maar matig, Biden lukte het ook niet.
Vladimir Putin
  maandag 3 februari 2025 @ 17:21:17 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537381
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Mensen die wel volgen waar de Dems zich mee bezig houden weten dat dit totale onzin is. De dems zijn voornamelijk van het gaslighten dat het systeem best goed werkt en dat mensen die zeggen van niet dom zijn.

Je merkt ook dat mensen als Bernie en AOC de enigen zijn die de kar moeten trekken bij de Democraten. Wat dat betreft is de frontrunner by a mile voor de volgende verkiezingen AOC. Misschien kan er nog een onbekende naam opstaan.
De democratische establishment zal wel een Buttigieg of iets dergelijks willen, want dat is zon democraat die diep bukt voor big business en geen enkele verandering wil aan de status quo waar die Democratische politici ook schathemeltjerijk door worden.
Ja, dat zal het zijn :').

En dan met het schoolvoorbeeld van mijn gelijk, AOC aankomen.

Maar goed, blijf volharden, kijk nooit in de spiegel, blijf Nazi, dom, wij slim roepen, rechts blijft je dankbaar :).
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:21:33 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537382
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
12 juni 2026 start de nieuwe regelgeving
Hopen dat het werkt. Op basis van historie ben ik niet positief gestemd. Maar ik laat mij graag verrassen. Ik blijf tenslotte een Europeaan.
Vladimir Putin
pi_216537397
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:19 schreef Janneke141 het volgende:
Dus we gooien de internationale samenwerking bij het grofvuil, vervangen die door het recht van de sterkste en/of het recht van degene met de grootste bek en we juichen het nog toe ook. Tja. Het zal er niet gezelliger op worden.
Tja. Ik ben zeer voor internationale samenwerking en internationaal recht. Maar als Amerika dat duidelijk niet meer is als machtigste land in de wereld. En meer en meer anderen landen daar niet van zijn en Europa de macht niet heeft het af te dwingen. Ja dan moet je mee met de tijd. Fijn is het niet nee, maar de struisvogelreactie is juist wat dit probleem zo groot maakt.

De EU heeft al sinds 2016! om zich hierop voor te bereiden. Maar wat hebben we gedaan, helemaal niets gewoon vrij baan gegeven aan het Amerikaanse economische imperialisme. Alleen maar meer macht gegeven aan partijtjes als PVV of AfD die staan te juichen om de nieuwe wereldorde waar de instanties (zoals onafhankelijke rechtspraak) waar ze zo van gruwelen in rap tempo hun macht verliezen.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:23:26 #88
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537400
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zag trouwens dat Canada hun eigen tarieven gaan hanteren, vind je het verstandig dat de Canadezen nu hun eigen burgers straffen?
Ja draai het maar weer eens om.
pi_216537406
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Zo’n AOC is toch volstrekt kansloos met nationale verkiezingen. Op het punt van immigratie alleen al heeft ze een compleet andere positie dan het Amerikaanse volk. Bernie Sanders is veel te oud om nog een keer mee te doen. Gavin Newsom de gedroomde kandidaat heeft niet echt een geweldige periode achter de rug. Ik riep het een paar jaar geleden al, de democraten moeten zich zelf opnieuw uitvinden. De republikeinen hebben die shift al gemaakt en met veel succes. Nu de democraten nog maar dan moet er wel een echte leider opstaan en die zie ik helaas nog niet bij de democraten.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:23:52 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216537408
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar goed, blijf volharden, kijk nooit in de spiegel, blijf Nazi, dom, wij slim roepen, rechts blijft je dankbaar :).
Al die woorden en valse sneren behoren tot het laatste slotcouplet van de huidige regerende orde. Dergelijke posts, journalisten die politici extreemrechts noemen, democratische kandidaten die Trump-voters dom noemen. Allen kunnen over een tijdje de geschiedenisboeken in om te illustreren hoe de liberale orde haar macht is verloren.
Vladimir Putin
pi_216537420
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja draai het maar weer eens om.
Nee hoor, als tarieven slechts de consumenten schaden in eigen land waarom zou je dan je eigen handelstarieven op producten zetten. Logica verteld mij toch echt dat je je eigen land straft tenzij er toch nog een ander effect aan zit.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:25:15 #92
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537424
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:19 schreef Janneke141 het volgende:
Tegelijkertijd zelfs ook die EU willen laten breken, gulden weer terug. Het kleine Nederland heeft alles weer in de eigen hand! Wat zullen we daar sterker van worden...
pi_216537443
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh ja waarom is AOC jouw gelijk? Ze is de toekomst van de Democraten de enige niet geriatrische die snapt wat er moet gebeuren en bekend is bij het grote publiek.

Kun je mij proberen te stromannen met dingen die ik niet claim maar verder dan dat kom je blijkbaar ook niet. Je vorige post probeerde je maar even te stellen wat democraten dan zouden willen volgens Foxnews uit jouw toetsenbord.

Je toont wel perfect het probleem met democratie aan. Het werkt niet als mensen zoals jij moedwillig de discussie gijzelen en tegelijk volledig uit de weg gaan door een niet ophoudende stroom aan onzin.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:26:59 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537444
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee hoor, als tarieven slechts de consumenten schaden in eigen land waarom zou je dan je eigen handelstarieven op producten zetten. Logica verteld mij toch echt dat je je eigen land straft tenzij er toch nog een ander effect aan zit.
Dat ja, VS voert tariffs in, dat is slecht voor Amerikanen, Trudeau doet hetzelfde: sterke leider, echte staatsman, goed voor Canadezen!
Get woke, go broke!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:28:02 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216537453
quote:

[..]
Ja precies, wat weten de experts in de economische wereld inderdaad nou, die gozert op het internet weet het beter. Iets met de grote depressie.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:28:03 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216537454
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh ja waarom is AOC jouw gelijk? Ze is de toekomst van de Democraten de enige niet geriatrische die snapt wat er moet gebeuren en bekend is bij het grote publiek.

Kun je mij proberen te stromannen met dingen die ik niet claim maar verder dan dat kom je blijkbaar ook niet. Je vorige post probeerde je maar even te stellen wat democraten dan zouden willen volgens Foxnews uit jouw toetsenbord.

Je toont wel perfect het probleem met democratie aan. Het werkt niet als mensen zoals jij moedwillig de discussie gijzelen en tegelijk volledig uit de weg gaan door een niet ophoudende stroom aan onzin.
AOC is een achterlijke activist die denkt dat als je 320 miljoen uitgeeft aan een campagne dat het weggegooid geld is want je had ook elke Amerikaan 1 miljoen kunnen geven.

Lijkt me voldoende :').
Get woke, go broke!
pi_216537461
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en op zich ook fascinerend dat grensbewaking tegenwoordig blijkbaar een aangelegenheid is van je buurland, en niet van jou.
Trump laat altijd anderen voor de kosten opdraaien.
Bijv de muur tussen Mexico en de VS wilde hij de rekening naar Mexico doorschuiven.
Bij de Rallies heeft hij talloze steden de rekening niet betaald. Die durven daar niet meer over te beginnen, uit angst voor represailles.
En als vastgoedmagnaat staat hij ook bekend als iemand die vaak niet betaalde.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 3 februari 2025 @ 17:31:47 #98
6484 ExTec
pi_216537499
quote:

[..]
Als de handelsbalans zo heftig verstoord is, dat canada blijkbaar bakken exporteert naar, maar in verhouding zeer weinig importeert, moet je je denk ik eens afvragen wie wie nodig heeft.
pi_216537503
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Al die woorden en valse sneren behoren tot het laatste slotcouplet van de huidige regerende orde. Dergelijke posts, journalisten die politici extreemrechts noemen, democratische kandidaten die Trump-voters dom noemen. Allen kunnen over een tijdje de geschiedenisboeken in om te illustreren hoe de liberale orde haar macht is verloren.
:')
Alsof geschiedenis boeken worden geschreven door MAGA mensen die amper kunnen lezen of schrijven.
De gigantische fout van de Amerikaanse kiezer zal zeker in de geschiedenis boeken komen maar totaal tegenovergesteld aan de manier hoe jij dat denkt.

Grappig dat je denkt dat mensen extreem-rechts minder gaan gebruiken terwijl extreem-rechts meer en meer macht naar zich toetrekt.

Het zal de illiberale orde nog lastig blijken om de liberalen te onderdrukken. Dat de liberale orde de macht is verloren is ook een bizarre aanname. Die orde is nog altijd zo sterk dat mensen als dat nog even door gaat zo ook geweld gaan gebruiken om die macht te herstellen. De confedrates verloren hun strijd tegen de toekomst ook, dat zal nu niet anders aflopen.
pi_216537514
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik weet niet of de Romantische dialektiek tot deze oligarchie gaat leiden, dientegenzend amice.
pi_216537541
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat ja, VS voert tariffs in, dat is slecht voor Amerikanen, Trudeau doet hetzelfde: sterke leider, echte staatsman, goed voor Canadezen!
Het punt is vooral dat de criticasters vooral Trump op hun bek willen zien gaan. Die mogelijkheid bestaat natuurlijk gewoon maar om jezelf in allerlei vreemde bochten te wringen om goed te praten wat ze zelf krom vinden is dan weer ronduit lachwekkend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')