https://www.telegraaf.nl/(...)zweden-doodgeschotenquote:ÖDERTÄLJE - Een uit het noorden van Irak afkomstige Assyrische christen die in Zweden vorige zomer meerdere keren publiekelijk uit protest tegen moslims een koran verbrandde, is vermoord. De man, Salwan Momika, veroorzaakte destijds veel ophef met zijn acties, vooral in islamitische landen. De Zweedse ambassade in Bagdad werd bijvoorbeeld bestormd. De politie heeft de identiteit van het slachtoffer na enige tijd bevestigd.
Momika werd samen met Salwan Najem vervolgd en ze zouden donderdag wegens opruiing voor de rechter in Stockholm moeten verschijnen. De zitting is afgelast omdat „de beklaagde Momika dood is”, aldus de rechtbank.
Hij werd woensdagavond laat doodgeschoten in Södertälje, ten zuidwesten van Stockholm. Volgens de politie werd hij in zijn woning neergeschoten. Hij zou op dat moment op sociale media actief zijn geweest en de moord is mogelijk op beelden vastgelegd. De Zweedse politie heeft naar eigen zeggen al vijf mensen aangehouden in het onderzoek naar de moord op Momika.
Momika kwam in 2018 naar Zweden. Hij kreeg in 2021 een verblijfsvergunning voor drie jaar, die vorig jaar werd verlengd.
Omdat je een newbie bent. Zoek via fok mycroft even op mijn naam en de termen 'Goldwater', 'Trump', 'GOP', 'States' Rights', 'Nixon' en 'Reagan'.quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nou nee. Als ik het mij goed herinner maak je onderscheid tussen de twee geloven en hoe je ernaar kijkt. Ikzie je overigens nooit de Amerikaanse taliban zien bekritiseren die een heel land slopen. En die op het punt staan om homorechten en vrouwenrechten te verbannen
Ach, mensen van die specifieke religie stenigen meisjes omdat hun hoofddoekje een beetje scheef zit. Dus flikker lekker op met je 'verontwaardiging'.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:49 schreef Boca_Raton het volgende:
En ik vind het godsgeklaagd dat wat voor mensen een heilig boek is, dat je dat verbrandt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 30 januari 2025 20:28 schreef Killumination het volgende:
Geen christen maar een atheīst dus?
Hier Theo al natuurlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
Risico van het vak. Vroeg of laat gebeurd dit. Hier Edwin Wagensveld?
En ja, ik keur het ten zeerste af.
Waarom haal je er huidskleur bij?quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:44 schreef Killumination het volgende:
[..]
Schoonheid.
Mag dat wel bij jou, een artiest met een donker huidskleur?
Just asking, mag dus?quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom haal je er huidskleur bij?
De beste man had politiebewaking moeten krijgen, ipv daarvan wilde de Zweedse rechtstaat hem vervolgen en berechten.quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
Ja. Dat mag. Ik begrijp dat namelijk ook.quote:
Ze willen het niet geloven, dat iedere enkeling die een ouderwets geloof aanhangt er een teveel is.quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:40 schreef RotatoR het volgende:
Importeer islam, oogst dood en verderf.
Een artiest met een donker huidkleur is dus oke. Progressief van je.quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja. Dat mag. Ik begrijp dat namelijk ook.
Immers, kritiek op islam is voor onze woke-adepten en hun bondgenoten direct racisme, want de meeste islamieten zijn niet-wit.
Homo- en vrouwenonderdrukking en theocratie, dat zijn zaken die enkel laakbaar zijn wanneer dat door die drie gereformeerden en ene katholiek die we nog rijk zijn beoefend wordt. Kom vooral niet aan onze a priori slachtoffers-want-getint moslims en hun even zo debiele denkbeelden over homo's, vrouwen en andersgelovigen c.q. denkenden, want dan is het racisme en Nazi en Hitler en Treblinka.
Uhm...quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:54 schreef Killumination het volgende:
[..]
Een artiest met een donker huidkleur is dus oke. Progressief van je.
Zoals ik al zei, progressief.quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm...
Ik luister eigenlijk alleen naar soul, blues, R&B en Funk.
En nu??
Ja, kom alleen niet aan die heilige islam... want dan je SS-übersturmführer.quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:57 schreef Killumination het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, progressief.
Ik moet vooral verwerken hoe progressief je bent.quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, kom alleen niet aan die heilige islam... want dan je SS-übersturmführer.
Wat is dit voor gezeik en insinuatie? Waarom impliceer je dat iemand die kritisch ten opzichte van (bepaalde aspecten aan) de islam een probleem zou hebben met donkere huidskleuren?quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:44 schreef Killumination het volgende:
[..]
Schoonheid.
Mag dat wel bij jou, een artiest met een donker huidskleur?
Zullen we het daar eens over hebben?quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:57 schreef Killumination het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, progressief.
Man ga toch fietsen met je selectieve verontwaardiging.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat is dit voor gezeik en insinuatie? Waarom impliceer je dat iemand die kritisch ten opzichte van (bepaalde aspecten aan) de islam een probleem zou hebben met donkere huidskleuren?
Wat voegt dit toe aan de discussie in dit topic?
Jij bent veel te oud voor mij met al je referenties. Dat is wel duidelijk. Ik zou over de helft van de namen niet eens mee kunnen praten joh.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we het daar eens over hebben?
Vind jij net als ik dat Joe Tex net zoveel betekend heeft voor rap-muziek als James Brown? Acht je het ook niet schande dat drummer Clyde Stubblefield, wiens 'Funky Drummer' de blauwdruk is geweest voor een keur aan r&r., hiphop en rock samples, nooit geld heeft gekregen voor diens samples, en dat het laakbaar is dat de bassist Johnny Flippin van Fatback Band nooit centen heeft gekregen van Ice Cube?
Waar ben ik selectief over verontwaardigd?quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:05 schreef Killumination het volgende:
[..]
Man ga toch fietsen met je selectieve verontwaardiging.
Even serieus ga nog harder fietsen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waar ben ik selectief over verontwaardigd?
Je bleek je huiswerk ook al niet gedaan te hebben wat betreft Etto's consistentie, dus misschien moet je ook even kijken of je mij verkeerd hebt ingeschat.
Niet echt.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:06 schreef Killumination het volgende:
[..]
Jij bent veel te oud voor mij met al je referenties. Dat is wel duidelijk.
Ik heb al 5km intervalletjes gelopen vandaag, dus fietsen zit er even niet in.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:08 schreef Killumination het volgende:
[..]
Even serieus ga nog harder fietsen.
En om het consistent te houden: wat jammer dat niemand meer weet wiequote:Op donderdag 30 januari 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we het daar eens over hebben?
Vind jij net als ik dat Joe Tex net zoveel betekend heeft voor rap-muziek als James Brown? Acht je het ook niet schande dat drummer Clyde Stubblefield, wiens 'Funky Drummer' de blauwdruk is geweest voor een keur aan r&r., hiphop en rock samples, nooit geld heeft gekregen voor diens samples, en dat het laakbaar is dat de bassist Johnny Flippin van Fatback Band nooit centen heeft gekregen van Ice Cube?
Er is gewoon aardig een generatiekloof tussen ons gezien onze muzieksmaak, moeten we niet al te moeilijk over doen. Je bent progressief, ik ben aangenaam verrast.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt.
Je toont niet alleen nul begrip en respect voor muziek die je zelf post, kennelijk was je er vooral weer op uit om iemand racist te noemen.
Didn't work
[ afbeelding ]
Nog een goede fitness app waarmee je alles registreert en kunt tippen?quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb al 5km intervalletjes gelopen vandaag, dus fietsen zit er even niet in.
Maar even serieus, spreekwoordelijk gezien hoef ik ook niet te gaan fietsen denk ik tenzij jij me kan uitleggen waarover ik selectief verontwaardigd zou zijn.
Vette bass!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En om het consistent te houden: wat jammer dat niemand meer weet wieDuck Dunn
is
Ik was al progressief toen jij niet bestond.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:10 schreef Killumination het volgende:
[..]
Er is gewoon aardig een generatiekloof tussen ons gezien onze muzieksmaak, moeten we niet al te moeilijk over doen. Je bent progressief, ik ben aangenaam verrast.
Nee, ik registreer niks en vergeet mijn telefoon doorgaansquote:Op donderdag 30 januari 2025 21:13 schreef Killumination het volgende:
[..]
Nog een goede fitness app waarmee je alles registreert en kunt tippen?
Vanaf mijn eerste post in het vorige topic slingert Etto de ene na de andere vage insinuaties naar mijn hoofd. Lees je even in en kijk hoe zo een reactie tot stand komt zou ik zeggen.
Omdat ik een hekel heb aan de islam?quote:
Strava sowieso ftw.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, ik registreer niks en vergeet mijn telefoon doorgaans
Strava is als je dat niet doet een prima app
Zeker. Ben nog op jacht naar zijn signature model zodat ik Otis, Sam en Dave echt goed tot hun recht kan laten komen in mijn huiskamer.quote:
Heb je Albert King's platen?quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zeker. Ben nog op jacht naar zijn signature model zodat ik Otis, Sam en Dave echt goed tot hun recht kan laten komen in mijn huiskamer.
Maakt kritiek op de islam je geen racist?quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik een hekel heb aan de islam?
Klopt, een Arnoud van Doorn, daar schijt ik net zo graag op.
Nee.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:19 schreef Killumination het volgende:
[..]
Maakt kritiek op de islam je geen racist?
Apologeet voor watquote:Op donderdag 30 januari 2025 21:20 schreef Killumination het volgende:
[..]
En kritiek op jouw schrijfstijl wel een apologeet?
Je muzieksmaak dient je beter dan je korte termijn geheugen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Apologeet voor wat
Bekijk deze YouTube-video
Oh nee hoor, voor eenieder is het hier duidelijk wat je wil zeggen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:22 schreef Killumination het volgende:
[..]
Je muzieksmaak dient je beter dan je korte termijn geheugen.
Kind, ik ben onder een slecht gesternte geborenquote:Op donderdag 30 januari 2025 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je Albert King's platen?
Boeit mij echt vrij weinig wat je over een religie te zeggen hebt. De mijne of een ander. Even los van dat je blijkbaar compleet niets hebt begrepen. Dat is wel duidelijkquote:Op donderdag 30 januari 2025 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh nee hoor, voor eenieder is het hier duidelijk wat je wil zeggen.
Alleen: it's saying nothin'.
Kom niet aan mijn religie, anders is het racisme of zo
been down since I began to crawl...quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kind, ik ben onder een slecht gesternte geboren
Negro please.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:28 schreef Killumination het volgende:
[..]
Boeit mij echt vrij weinig wat je over een religie te zeggen hebt. De mijne of een ander. Even los van dat je blijkbaar compleet niets hebt begrepen. Dat is wel duidelijk
Reageer even op de rest...quote:
Je illustreert met iedere woord alleen maar meer dat je er echt oprecht niets van hebt begrepen. Voor het zelfde geld ben je met een Chinees of Afrikaan getrouwd en heb je gemengde kinderen of ben jezelf gemengd. Ken je niet. Je lijkt spijtig genoeg niet capabel om te begrijpen dus dat je niet zomaar dingen over mensen moet roepen als je ze niet kent. Maar dat lijkt echt niet bij je binnen te komen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Negro please.
Zoals gewoonlijk probeerde je me in het racisme-kamp te plaatsen, dit terwijl ik meer kennis heb van en respect heb voor bv de Afro-Amerikaanse culuur.
Joe Tex is te ouderwets? Zelden zo'n denigrerend commentaar gelezen op een musicus die de populaire muziek heeft gerevolutisioneerd... Tex is de godfather van hip hop.
Vreemd... jij weet nochtans heel snel 'racisten' te zien; ook al hebben die 'racisten' meer kennis en respect voor in dit geval afro-amerikaanse cultuur dan jij.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:42 schreef Killumination het volgende:
[..]
Je illustreert met iedere woord alleen maar meer dat je er echt oprecht niets van hebt begrepen. Voor het zelfde geld ben je met een Chinees of Afrikaan getrouwd en heb je gemengde kinderen of ben jezelf gemengd. Ken je niet. Je lijkt spijtig genoeg niet capabel om te begrijpen dus dat je niet zomaar dingen over mensen moet roepen als je ze niet kent. Maar dat lijkt echt niet bij je binnen te komen.
Ben je wel of geen racist? Gesloten vraag.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd... jij weet nochtans heel snel 'racisten' te zien; ook al hebben die 'racisten' meer kennis en respect voor in dit geval afro-amerikaanse cultuur dan jij.
Met je ouderwets.
Nee.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:50 schreef Killumination het volgende:
[..]
Ben je wel of geen racist? Gesloten vraag.
Vraag dat aan onze apologeet killuquote:Op donderdag 30 januari 2025 21:52 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Waarom gaat het opeens over racisme in plaats van moslimterrorisme?
Zou je het vervelend vinden om uit gemaakt te worden voor racist?quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Huidskleur interesseert me geen moer.
Wat ben jij voor "aanwinst" hier dan?quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:54 schreef Killumination het volgende:
[..]
Zou je het vervelend vinden om uit gemaakt te worden voor racist?
Neuh, ben ik al gewend. En omdat dat altijd of extreemlinkse debilio's betreft of salafisten, lig 'k daar niet wakker vanquote:Op donderdag 30 januari 2025 21:54 schreef Killumination het volgende:
[..]
Zou je het vervelend vinden om uit gemaakt te worden voor racist?
Maar je maakt je zelf er ook wel een beetje schuldig aan of niet?quote:Op donderdag 30 januari 2025 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, ben ik al gewend. En omdat dat altijd of extreemlinkse debilio's betreft of salafisten, lig 'k daar niet wakker van
Je had je antwoord toch al?quote:Op donderdag 30 januari 2025 22:05 schreef Killumination het volgende:
Maar je maakt je zelf er ook wel een beetje schuldig aan of niet?
Houd gewoon op met het verleggen van het onderwerp. Dit is gewoon dezelfde tactiek als na de ‘jodenjacht’ in Amsterdam. Zodra het over geweld gaat uit Islamitische hoek wordt direct de aandacht afgeleid. Dan wordt het onderwerp direct veranderd in discriminatie door autochtone Nederlanders of iets dergelijks. En dat terwijl Islamitisch geweld een groot probleem in onze maatschappij en besproken moet kunnen worden.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:50 schreef Killumination het volgende:
[..]
Ben je wel of geen racist? Gesloten vraag.
Benoem het vooral. Nergens hoeft aandacht van afgeleid te worden. Ik voer vooral een onderonsje met Etto. Als jij wilt spreken over de gevaren van Abdel en Abu, doe je ding, laat je niet afleiden, doe je zegje.quote:Op donderdag 30 januari 2025 22:09 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Houd gewoon op met het verleggen van het onderwerp. Dit is gewoon dezelfde tactiek als na de ‘jodenjacht’ in Amsterdam. Zodra het over geweld gaat uit Islamitische hoek wordt direct de aandacht afgeleid. Dan wordt het onderwerp direct veranderd in discriminatie door autochtone Nederlanders of iets dergelijks. En dat terwijl Islamitisch geweld een groot probleem in onze maatschappij en besproken moet kunnen worden.
Deze act.quote:Op donderdag 30 januari 2025 22:13 schreef Killumination het volgende:
[..]
Benoem het vooral. Nergens hoeft aandacht van afgeleid te worden. Ik voer vooral een onderonsje met Etto. Als jij wilt spreken over de gevaren van Abdel en Abu, doe je ding, laat je niet afleiden, doe je zegje.
Waarom?quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik had graag hem to justice gebracht zien worden.
Rechter.˛
Racisme?quote:
moord afkeuren? moet niet gekker wordenquote:Op donderdag 30 januari 2025 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
Voor de rechter brengen? Waarvoor? Een boek verbranden is niet strafbaar in Zweden.quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Rechter.˛
Laat dat maar aan de rechter over aub.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Waarom?
Hij doet niks strafbaars hoor...
Hoe dan?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Laat dat maar aan de rechter over aub.˛
Liever aan de linkerquote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geloven in een god, die zelf oordeelt en straft, maar dan ook van mening zijn dat je het als gewoon mens wel beter weet dan die god, en het zelf afhandelen....quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Rechter.˛
Dat is het jammere er aan.quote:
Ja maar als er echt een god is die hierdoor beledigd is kan die nu toch recht over hem spreken?quote:
Misschien moeten Moslims hun boekjes eens beter lezen, in de Koran staat vrij duidelijk dat je je als gast aan de wetten van een land moet houden.quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)oord-koranverbranderquote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:54 schreef nixxx het volgende:
Nog niet het onvermijdelijke nieuws over de gearresteerde verdachten vrijgegeven? Zit daar een officier van justitie zwetend achter zijn bureau met een stofkammetje door het persbericht te gaan?
Salaam aleykoem broeder.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat voor quotes?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 02:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racisme?
Kom maar met quotes.
Dat je het over deze boeg wil werpen zegt zo ontzettend veel.
Religie is inderdaad een goede remedie tegen de kwaal "een vreedzame samenleving waar mensen elkaar geen normatief kader uit de steentijd opleggen".quote:
Zeg dat maar tegen Stalin.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Religie is inderdaad een goede remedie tegen de kwaal "een vreedzame samenleving waar mensen elkaar geen normatief kader uit de steentijd opleggen".
Was opgeleid als priester, dus uitstekend bekend met de methodiek van religie. Niet voor niets had het Stalinisme heel veel religieuze aspecten.quote:
Humanisme heeft ook veel religieuze aspecten. Het is maar waar je de focus op wilt leggen. Kameraad Stalin was een atheīst pur sang. Zijn opleiding als priester heeft hem niet aan boord gehouden.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Was opgeleid als priester, dus uitstekend bekend met de methodiek van religie. Niet voor niets had het Stalinisme heel veel religieuze aspecten.
Geloof van de liefdequote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:09 schreef matthijst het volgende:
Geloof van de liefde![]()
Maar niet voor varkens zoals jij.
Zonder baard hoor je er niet bij.
Doe je hoofddoek af, ik maak je dood.
Hou niet van jou, want jij bent een jood.
Pleur toch op met die sprookjes
Het is maar één religie die zich op deze manier weet te onderscheiden, dat kun je dus niet generaliseren.quote:
Waarom gooi je alles op een hoop.. hebben wij van christenen zoveel last dan? Wees eens een vent en benoem alleen de islam.quote:
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is maar één religie die zich op deze manier weet te onderscheiden, dat kun je dus niet generaliseren.
Heren toch, bekijk eens wat religie door de jaren heen heeft veroorzaakt en niet alleen vandaag de dag.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom gooi je alles op een hoop.. hebben wij van christenen zoveel last dan? Wees eens een vent en benoem alleen de islam.
Opzich heb je helemaal gelijk, echter hebben "we" in Nederland al decennia de kerk massaal de rug toegekeerd, was religie niet meer de leidende stroming in de politiek, en dat zagen we bijna allemaal als een goed iets.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Heren toch, bekijk eens wat religie door de jaren heen heeft veroorzaakt en niet alleen vandaag de dag.
Tot een jaar of 60 geleden kon je een baan of zelfs partner op het buik schrijven als je van de verkeerde kerk was. En dat is nog een bijzonder onschuldig voorbeeld. Als we verder terug gaan komen we in bijvoorbeeld op de talloze veldslagen in Europa tussen verschillende religieuzen (en ik heb het niet over de ottomanen) en nog verder terug de kruistochten.
Daarmee sluit ik mijn ogen niet voor de problemen van Europa in 2025, maar die zieke obsessie voor islam is wel treurig. Het is allemaal een pot nat. Nu hebben we de hinder van islamitisch extremisme. Potato. Potato.
Ben ik het mee eens, maar andersom ook niet. Tenzij de hele wereld zich volledig onderwerpt aan een en dezelfde religie, en moslims willen dat dat de islam is, dan is onderdrukking van de massa mogelijk en daarmee wereldvrede. Maar goed, of mensen daar zo blij mee moeten zijn, waag ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:55 schreef Killumination het volgende:
Voor iedere tjappie die nu meent te lezen dat ik radicale moslims en religie een vrijbrief geef en relativeer ga weg aub. Ik ageer enkel tegen de notie dat een non-religeuze samenleving gelijk staat aan een vreedzame samenleving.
Ik sloeg vooral aan op het niet willen inzien dat niet alleen islam ellende veroorzaakt of veroorzaakt heeft. Alsof ze daar monopolie op hebben. Nu misschien, maar dat is echt niet altijd zo geweest. In Afrika hebben ze trouwens nog veel plezier van christendom. En islam ook, trouwens. Hence : religiequote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich heb je helemaal gelijk, echter hebben "we" in Nederland al decennia de kerk massaal de rug toegekeerd, was religie niet meer de leidende stroming in de politiek, en dat zagen we bijna allemaal als een goed iets.
Waarom zou het waarnemen van terugkeren van religie, in dit geval de islam, niet moeten leiden tot wat jij blijkbaar een ziekelijke obsessie vindt? Het was toch allemaal verwerpelijk in het verleden?
We hebben 1 potato de deur gewezen, maar we mogen ons nu niet richten op een nieuwe potato, waarom niet dan?
Ik snap dat oprecht niet.
Ik ben het niet eens met je zogenaamd genuanceerde verhaal. Maar ja, ik begrijp dat je als moderator iedereen te vriend moet houden hier.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Heren toch, bekijk eens wat religie door de jaren heen heeft veroorzaakt en niet alleen vandaag de dag.
Tot een jaar of 60 geleden kon je een baan of zelfs partner op het buik schrijven als je van de verkeerde kerk was. En dat is nog een bijzonder onschuldig voorbeeld. Als we verder terug gaan komen we in bijvoorbeeld op de talloze veldslagen in Europa tussen verschillende religieuzen (en ik heb het niet over de ottomanen) en nog verder terug de kruistochten.
Daarmee sluit ik mijn ogen niet voor de problemen van Europa in 2025, maar die zieke obsessie voor islam is wel treurig. Het is allemaal een pot nat. Nu hebben we de hinder van islamitisch extremisme. Potato. Potato.
Nee jij wil ongenuanceerd en vooral niet geīnformeerd boos zijn denk ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met je zogenaamd genuanceerde verhaal. Maar ja, ik begrijp dat je als moderator iedereen te vriend moet houden hier.
Ik denk dat je niet erg veel weet over christenenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee jij wil ongenuanceerd en vooral niet geīnformeerd boos zijn denk ik.
Blijf vooral denken dat christendom de religie van zachte lieve mensen is dan.
Echter snap ik dan nog steeds niet, oprecht, waarom het een ziekelijke obsessie is volgens jou?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik sloeg vooral aan op het niet willen inzien dat niet alleen islam ellende veroorzaakt of veroorzaakt heeft. Alsof ze daar monopolie op hebben. Nu misschien, maar dat is echt niet altijd zo geweest. In Afrika hebben ze trouwens nog veel plezier van christendom. En islam ook, trouwens. Hence : religie
Ik weet ook wel dat er in Europa een groeiend probleem is met (extremistische) islam.
Ik heb het idee dat jij geen enkele notie van de geschiedenis hebt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet erg veel weet over christenen
Nee dat was niet richting jou. En je kunt het prima bespreken, zoals hier. Alleen maken sommige users er een sport van om overal en nergens de islam bij te betrekken ook al heeft dat er helemaal niets mee te maken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Echter snap ik dan nog steeds niet, oprecht, waarom het een ziekelijke obsessie is volgens jou?
We hebben in Europa nu bijna wekelijks een paar doden te betreuren, Aschaffenburg, deze moord. In Zweden zijn alleen deze maand al meer dan 100 explosies geweest etc etc.
Dat je, ik gok dat je ook mij bedoelde, dat als patroon herkent en daar gewoon iets tegen wil zien gebeuren is toch niet ziekelijk? Of begrijp ik je verkeerd?
Ga toch weg man, je zit appels met peren te vergelijken. Het gaat om het heden en waar hebben wij in het heden last van? Precies.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij geen enkele notie van de geschiedenis hebt.
[..]
Je snapt er gewoon geen hol van, maar ipv #boos te zijn kun je ook eens een boek of artikel lezen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ga toch weg man, je zit appels met peren te vergelijken. Het gaat om het heden en waar hebben wij in het heden last van? Precies.
Ik ben het 100% met je eens dat het om alle religies gaat, Christendom, Jodendom, Islam etc. Maar dan blijft mijn standpunt, dat we hier religie flink op de achterste rij gezet hadden in de samenleving en dat de nu oprukkende islam weldegelijk een veel groter probleem aan het worden is dan de andere religies samen op dit moment.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij geen enkele notie van de geschiedenis hebt.
[..]
Nee dat was niet richting jou. En je kunt het prima bespreken, zoals hier. Alleen maken sommige users er een sport van om overal en nergens de islam bij te betrekken ook al heeft dat er helemaal niets mee te maken.
Als dat dan ook nog eens gecombineerd wordt met stuitend slechte historische kennis zoals hierboven..ik zeg "religie" en het antwoord is "WAAROM ALLES OP EEN HOOP" waarna ik dat uitleg en dan is het "Ja maar islam!!11!1!1"
De kans is groot dat ik meer van geschiedenis weet dan jij, maar ik heb helemaal geen zin in het oprakelen van de geschiedenis omdat het in deze totaal niet relevant is.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je snapt er gewoon geen hol van, maar ipv #boos te zijn kun je ook eens een boek of artikel lezen.
Mwah, religie heeft een belangrijke rol gespeeld in het ontdaan van de Westerse beschaving. Je hebt natuurlijk volledig gelijk dat het Christendom ook een hele problematische geschiedenis kent, maar ik heb het over het heden, niet de Middeleeuwen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Het punt is aantonen dat we een groep mensen in onze samenleving hebben wonen die niet om kunnen gaan met onze vrijheden, dat ze hun religieuze wetten boven onze plaatsen en daar dus gewelddadig tot moord aan toe naar handelen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:15 schreef Hathor het volgende:
Welk punt probeer je nou eigenlijk te maken met een koranverbranding? Dat je een borderline pyromaan bent of zo? Je weet gewoon dat je daardoor in moeilijkheden gaat komen en de politie is er niet om jouw persoontje 24 uur oer dag te beschermen.
Dom dom dom.
Het blijft ook zo raar dat als dit wordt benoemd, dit bij zoveel ergernis zorgt bij sommige Westerlingen. In veel gevallen nu juist degenen die aan de lopende band hun gal spuwen over het Christendom en het Jodendom.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het punt is aantonen dat we een groep mensen in onze samenleving hebben wonen die niet om kunnen gaan met onze vrijheden, dat ze hun religieuze wetten boven onze plaatsen en daar dus gewelddadig tot moord aan toe naar handelen.
Het feit dat zoiets onschuldigs kan leiden tot moord is het hele punt, helaas. Een volwassen religie lacht om zo'n domme demonstatie en zou de "dader" aanbieden om zich te bekeren ofzo. Niet dat ik daar fan van ben, maar als je enige reactie op iets als dit moord is, dan bewijs je het gelijk van de verbrander.
Islam hoort hier niet.
Nog iets dat ik niet snap iddquote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft ook zo raar dat als dit wordt benoemd, dit bij zoveel ergernis zorgt bij sommige Westerlingen. In veel gevallen nu juist degenen die aan de lopende band hun gal spuwen over het Christendom en het Jodendom.
Maar dan is het wel belangrijk om direct daarna gelijk op de Kruistochten van een paar honderd jaar terug te bashen, snap je.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:25 schreef HeatWave het volgende:
Nog iets dat ik niet snap idd.
Als ik een koran koop mag ik er mee doen en laten wat ik wil, lezen, in de kast zetten, weggeven, door de shredder halen en, mits veilig, verbranden. Dat is mijn recht op basis van onze wetten.
Als iemand mij op basis van zijn religie die vrijheid wil afnamen, desnoods met moord, stelt die persoon zijn religieuze wetten boven de wetten van mijn/dit land.
En dat lijkt me gewoon onwenselijk.
Hierbij wil ik wel aantekenen dat er vaak heel andere motieven een belangrijke casus belli vormden voor de oorlogen, kruistochten en onderdrukkingen die uit naam van een geloof zijn begaan. De lokale heersertjes die meededen aan de kruistochten bijvoorbeeld, deden dat ook (vooral) om hun macht en landbezit uit te breiden.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Kom laten we het slachtoffer van een paar gestoorde moordenaars uitschelden voor borderline pyromaan en hem de schuld van zijn eigen dood geven.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:15 schreef Hathor het volgende:
Welk punt probeer je nou eigenlijk te maken met een koranverbranding? Dat je een borderline pyromaan bent of zo? Je weet gewoon dat je daardoor in moeilijkheden gaat komen en de politie is er niet om jouw persoontje 24 uur per dag te beschermen.
Dom dom dom.
Dit is iets waar ik me volledig bij kan aansluiten. In mijn jeugd woonde ik aan het randje van de Bijbelgordel, en daar waren we het met de groeiende groep seculieren eens dat het een goede zaak was dat de invloed van die kleine groep zeloten tanende was.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich heb je helemaal gelijk, echter hebben "we" in Nederland al decennia de kerk massaal de rug toegekeerd, was religie niet meer de leidende stroming in de politiek, en dat zagen we bijna allemaal als een goed iets.
Waarom zou het waarnemen van terugkeren van religie, in dit geval de islam, niet moeten leiden tot wat jij blijkbaar een ziekelijke obsessie vindt? Het was toch allemaal verwerpelijk in het verleden?
We hebben 1 potato de deur gewezen, maar we mogen ons nu niet richten op een nieuwe potato, waarom niet dan?
Ik snap dat oprecht niet.
Religie is inderdaad heel vaak misbruikt als hefboom of als rechtvaardiging van geweld of overheersing.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hierbij wil ik wel aantekenen dat er vaak heel andere motieven een belangrijke casus belli vormden voor de oorlogen, kruistochten en onderdrukkingen die uit naam van een geloof zijn begaan. De lokale heersertjes die meededen aan de kruistochten bijvoorbeeld, deden dat ook (vooral) om hun macht en landbezit uit te breiden.
En dat is nog steeds zo, natuurlijk. De theologische heersers van Iran willen ook vooral hun eigen macht behouden.
Dit klinkt altijd zo religieus antireligieus.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik sloeg vooral aan op het niet willen inzien dat niet alleen islam ellende veroorzaakt of veroorzaakt heeft. Alsof ze daar monopolie op hebben. Nu misschien, maar dat is echt niet altijd zo geweest. In Afrika hebben ze trouwens nog veel plezier van christendom. En islam ook, trouwens. Hence : religie
Ik weet ook wel dat er in Europa een groeiend probleem is met (extremistische) islam.
Ik ben geen atheīst en ik zal nooit tegen een gelovige zeggen dat hij er naast zit. Leef en laat leven, maar hier bespreken we het in vogelvlucht.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit klinkt altijd zo religieus antireligieus.
Dit bedoel ik nouquote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:56 schreef ludovico het volgende:
Islam is heel erg, met al die barbarie, maar het Christendom! Ook echt super erg hoor!
Ik snap de bedoeling niet.quote:
Dat vergoeilijkende toontje waarmee er over de wandaden gepleegd door die religieuze groep wordt gesproken heeft ook iets racistisch in zich, vind ik. Alsof je ze niet aan dezelfde normen als de westerling kunt houden. Beledig hun profeet niet, maak ze maar niet boos. Waarom van hen niet (ook) eenzelfde mate zelfbeheersing en relativeringsvermogen verwachten?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is iets waar ik me volledig bij kan aansluiten. In mijn jeugd woonde ik aan het randje van de Bijbelgordel, en daar waren we het met de groeiende groep seculieren eens dat het een goede zaak was dat de invloed van die kleine groep zeloten tanende was.
De uitwassen ervan, zoals de onderdrukking van vrouwen, de inteelt, de indoctrinatie van kinderen, de seksuele repressie, de geëiste uitzonderingen op gebieden als verzekeringen en ook het niet vaccineren werden openlijk besproken en afgekraakt.
Nu zitten we hier in hetzelfde gebied met dezelfde uitwassen, maar nu door andere gemeenschappen, en nu slaan er mensen op hol als je met diezelfde openheid diezelfde problematiek wilt bespreken. In dit topic nog werd er op een vorige pagina gesuggereerd dat je dan een probleem zou hebben met huidskleur.
En dat is raar want huidskleur is niet gelieerd aan religieus extremisme. De echt donkere mensen die ik ken zijn vaker christen dan moslims. Zingen ze samen wat vrolijk klinkende gospel in hun kerkgemeenschap. Ik denk niet dat we daar veel gewelddadige aanslagen van hoeven te vrezen.quote:In dit topic nog werd er op een vorige pagina gesuggereerd dat je dan een probleem zou hebben met huidskleur.
Precies. Het is datzelfde toontje waarmee er beweerd wordt "dat mensen van mediterrane afkomst nou eenmaal meer temperament hebben" op het moment dat er iemand doordraait. Dat is iets wat je zegt over kleine kinderen, niet over een hele bevolkingsgroep.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat vergoeilijkende toontje waarmee er over de wandaden gepleegd door die religieuze groep wordt gesproken heeft ook iets racistisch in zich, vind ik. Alsof je ze niet aan dezelfde normen als de westerling kunt houden. Beledig hun profeet niet, maak ze maar niet boos. Waarom van hen niet (ook) eenzelfde mate zelfbeheersing en relativeringsvermogen verwachten?
Dat verwachten we toch ook gewoon? Welk vergoeilijk toontje? Je doet alsof er een verschil in verwachtingen is terwijl die er niet is. Daarom dat de overheid ook gewoon de dader probeert te pakken en te berechten. Je mag niet iemand doden omdat iemand een profeet/god/religie heeft beledigd. Het moment dat de overheid dat toe gaat staan is pas het moment dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat vergoeilijkende toontje waarmee er over de wandaden gepleegd door die religieuze groep wordt gesproken heeft ook iets racistisch in zich, vind ik. Alsof je ze niet aan dezelfde normen als de westerling kunt houden. Beledig hun profeet niet, maak ze maar niet boos. Waarom van hen niet (ook) eenzelfde mate zelfbeheersing en relativeringsvermogen verwachten?
Ja helemaal mee eens, maar is dat alles het je nu echt waard om je leven op het spel te zetten? Want dat is dus letterlijk wat je doet als je publiekelijk een koran in brand steekt. Je weet dat je vanaf dat moment een joekel van een bullseye op je voorhoofd hebt en dat er psychopaten zijn die naar je op zoek gaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het punt is aantonen dat we een groep mensen in onze samenleving hebben wonen die niet om kunnen gaan met onze vrijheden, dat ze hun religieuze wetten boven onze plaatsen en daar dus gewelddadig tot moord aan toe naar handelen.
Het feit dat zoiets onschuldigs kan leiden tot moord is het hele punt, helaas. Een volwassen religie lacht om zo'n domme demonstratie en zou de "dader" aanbieden om zich te bekeren ofzo. Niet dat ik daar fan van ben, maar als je enige reactie op iets als dit moord is, dan bewijs je het gelijk van de verbrander.
Islam hoort hier niet.
Ja inderdaad, hij is naar alle waarschijnlijkheid het slachtoffer geworden van een gestoorde moslim puur en alleen omdat hij publiekelijk een koran heeft verbrand.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kom laten we het slachtoffer van een paar gestoorde moordenaars uitschelden voor borderline pyromaan en hem de schuld van zijn eigen dood geven.
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja inderdaad, hij is naar alle waarschijnlijkheid het slachtoffer geworden van een gestoorde moslim puur en alleen omdat hij publiekelijk een koran heeft verbrand.
Is gewoon niet slim.
Ik ben het op zich wel met andere users eens dat je kleur mag bekennen. In Europa hebben we in principe maar van één religie last.quote:
Toch is hij vermoordt door een blanke niet-moslim die nu vrij rondloopt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:37 schreef matthijst het volgende:
"Ze zien ons als een minderwaardig soort mensen. Marokkaanse jongens bestelen nooit een Marokkaan. Is u dat wel eens opgevallen? Wij kunnen wel bestolen worden. En ik natuurlijk nog dubbel, want ik ben niet alleen een christenhond, maar ook nog minder dan een varken.
Meneer, als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen! Maar dat kan ik niet rond krijgen. De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur."
Pim
En hoe heeft dat met Islam te maken. De Islam die leert dat je helemaal niet mag stelen. Van niemand niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:37 schreef matthijst het volgende:
"Ze zien ons als een minderwaardig soort mensen. Marokkaanse jongens bestelen nooit een Marokkaan. Is u dat wel eens opgevallen? Wij kunnen wel bestolen worden. En ik natuurlijk nog dubbel, want ik ben niet alleen een christenhond, maar ook nog minder dan een varken.
Daar zul je je eigen beweegredenen voor hebben, maar het betoog van Straatcommando is correct. Het Christendom heeft in de geschiedenis van de mensheid net zo'n verschrikkelijke dingen gedaan als de Islam. En dat is geen mening, maar feit.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben het niet eens met je zogenaamd genuanceerde verhaal.
Cultuur.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:
En hoe heeft dat met Islam te maken.
Daar zijn er iets te veel van, als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:32 schreef Hathor het volgende:
Ja inderdaad, hij is naar alle waarschijnlijkheid het slachtoffer geworden van een gestoorde moslim
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De Islam die leert dat je helemaal niet mag stelen. Van niemand niet.
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:23 schreef Mubassie het volgende:
[..]![]()
Misschien eens wat betere leermeesters naar voren schuiven dan.
Er zit een goede kop op, dat wel.
Wat men vaak "vergeet" te vermelden is dat de kruistochten een reactie waren op de expansie van de Islam tot in het "Heilige Land". In feite hebben ze latere invasies tot aan de poorten van Wenen op een eerder moment gestopt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hierbij wil ik wel aantekenen dat er vaak heel andere motieven een belangrijke casus belli vormden voor de oorlogen, kruistochten en onderdrukkingen die uit naam van een geloof zijn begaan. De lokale heersertjes die meededen aan de kruistochten bijvoorbeeld, deden dat ook (vooral) om hun macht en landbezit uit te breiden.
En dat is nog steeds zo, natuurlijk. De theologische heersers van Iran willen ook vooral hun eigen macht behouden.
Leven we vroeger of nu? De Duitsers waren vroeger ook zeer problematisch. Moeten we daar naar terugkijken als we het over Poetin hebben?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar zul je je eigen beweegredenen voor hebben, maar het betoog van Straatcommando is correct. Het Christendom heeft in de geschiedenis van de mensheid net zo'n verschrikkelijke dingen gedaan als de Islam. En dat is geen mening, maar feit.
Je eigen geschiedenis vergeten is het domste wat je kan doen.quote:
Die zijn we juist NIET vergeten. Daarom roept de oprukkende Islam zoveel weerstand op.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je eigen geschiedenis vergeten is het domste wat je kan doen.
Jeukt dat niet enorm? Hele dag je kop in het zand?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En hoe heeft dat met Islam te maken. De Islam die leert dat je helemaal niet mag stelen. Van niemand niet.
Wat een geklets.˛
En stelen trouwens ookquote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jeukt dat niet enorm? Hele dag je kop in het zand?
Die Allah snackbargasten steken er aardig op los de laatste tijd.
Hij zal het wellicht niet hardop opperen hier, maar ergens zal hij een verwrongen vorm van trots voelen voor zijn "strijdende" broeders.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jeukt dat niet enorm? Hele dag je kop in het zand?
Die Allah snackbargasten steken er aardig op los de laatste tijd.
Spreek je Marokkaanse schoonbroer nog?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hij zal het wellicht niet hardop opperen hier, maar ergens zal hij een verwrongen vorm van trots voelen voor zijn "strijdende" broeders.
Too late too littlle.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:37 schreef matthijst het volgende:
Meneer, als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen! Maar dat kan ik niet rond krijgen. De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur."
Pim
Donderstraal anders eens gewoon op met dat teringgeloof van je.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En hoe heeft dat met Islam te maken. De Islam die leert dat je helemaal niet mag stelen. Van niemand niet.
Wat een geklets.˛
Hij is niet Marokkaans maar voormalig Joegoslavisch.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:50 schreef Killumination het volgende:
[..]
Spreek je Marokkaanse schoonbroer nog?
Dat zit er allang niet meer in. We are here to stay.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Donderstraal anders eens gewoon op met dat teringgeloof van je.
Yes, on our terms.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zit er allang niet meer in. We are here to stay.˛
Ik vind dat wel mooi dat groepsgevoel. Kan best een voorbeeld aan worden genomen door andere (bio)culturen. Ik ben er erg fier mee. Of je nu uit Syberië komt of van het eiland Amoras. Broederschap in geloof overstijgt grenzen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hij zal het wellicht niet hardop opperen hier, maar ergens zal hij een verwrongen vorm van trots voelen voor zijn "strijdende" broeders.
Zonde dat hij niet meer praktiseert.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:31 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hij is niet Marokkaans maar voormalig Joegoslavisch.
En toen al ook niet meer praktiserend, hoewel wel als zodanig opgevoed.
Wel op blijven letten.
Prachtig ja, zijn ook meestal heeeeel gezellige mensenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind dat wel mooi dat groepsgevoel. Kan best een voorbeeld aan worden genomen door andere (bio)culturen. Ik ben er erg fier mee. Of je nu uit Syberië komt of van het eiland Amoras. Broederschap in geloof overstijgt grenzen.
Mooi man.˛
Helemaal mee eens. Als je die eensgezinsheid op 7 Oktober zagquote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind dat wel mooi dat groepsgevoel. Kan best een voorbeeld aan worden genomen door andere (bio)culturen. Ik ben er erg fier mee. Of je nu uit Syberië komt of van het eiland Amoras. Broederschap in geloof overstijgt grenzen.
Mooi man.˛
Je lijkt het ietwat cynisch te brengen. Toch zal ik je het voordeel van de twijfel geven. Ja, absoluut, zijn meestal gezellige mensen die familiewaarden en saamhorigheid hoog in het vaandel hebben. Je komt daar meestal wel weg met meer dan één koekje uit de koekjestrommel. "We gaan eten!" zodat je het huis verlaat zal niet bij ze gebeuren.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 00:09 schreef havanagila het volgende:
[..]
Prachtig ja, zijn ook meestal heeeeel gezellige mensen
En omdat je anderen soms een beetje eten geeft is de islam superieur en moet je alle andere gevolgen als dode kinderen maar op de koop toenemenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je lijkt het ietwat cynisch te brengen. Toch zal ik je het voordeel van de twijfel geven. Ja, absoluut, zijn meestal gezellige mensen die familiewaarden en saamhorigheid hoog in het vaandel hebben. Je komt daar meestal wel weg met meer dan één koekje uit de koekjestrommel. "We gaan eten!" zodat je het huis verlaat zal niet bij ze gebeuren.˛
Dit heb ik nog niet eerder gezien, dat het in NL gecensureerd wordt.quote:
Look around and observe what is happening to this world...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:20 schreef HeatWave het volgende:
Dit heb ik nog niet eerder gezien, dat het in NL gecensureerd wordt.
Waar komt dat verzoek tot blokkeren dan vandaan?
Ik had de melding wel eerder gezien, maar dan mbt Frankrijk en Duitsland.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Look around and observe what is happening to this world...
Zeg ik toch, die zijn superlief. Van die fascisten die hun eigen dochters, koranverbranders en alles wat niet moslim is doodmaken, daarintegen...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je lijkt het ietwat cynisch te brengen. Toch zal ik je het voordeel van de twijfel geven. Ja, absoluut, zijn meestal gezellige mensen die familiewaarden en saamhorigheid hoog in het vaandel hebben. Je komt daar meestal wel weg met meer dan één koekje uit de koekjestrommel. "We gaan eten!" zodat je het huis verlaat zal niet bij ze gebeuren.˛
Prima.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:09 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zeg ik toch, die zijn superlief.
De geschiedenis is totaal niet relevant. Christenen en joden houden hun geloof in de moderne tijd voornamelijk achter de voordeur en zijn over het algemeen geweldloos. Dat kan je van de islam niet zeggen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar zul je je eigen beweegredenen voor hebben, maar het betoog van Straatcommando is correct. Het Christendom heeft in de geschiedenis van de mensheid net zo'n verschrikkelijke dingen gedaan als de Islam. En dat is geen mening, maar feit.
Het Romeinse Rijk was ooit ook net zo stout als Poetin. Is dat relevant voor hoe we met Poetin omgaan?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het probleem met deze vergelijking is dat mensen gaan denken dat ze daarom identiek aan elkaar zijn, en achterover kunnen leunen, omdat het christendom ogenschijnlijk vanzelf op de achtergrond verdween. Hiermee erken je aan de ene hand niet dat het christendom aspecten in zich heeft gehad welke het moderne denken heeft vormgegeven, en in de andere hand dat de islam voor het christendom vreemde eigenaardigheden heeft welke schikking aan de moderniteit kunnen bemoeilijken. Los van de theologische afwijkingen is het ook een probleem dat moslims door grotere etnische verschillen een langere en wankele brug moeten passeren.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die plek wordt ingenomen door de gedachtegoed van mensen als jij, die we ook de deur moeten wijzen. Extremisme, of dat nu van de islam, christendom of rechts-extremisme is moeten allemaal de deur gewezen worden.quote:Op zondag 2 februari 2025 00:05 schreef HeatWave het volgende:
Het Christendom is net zo erg als de islam hoor!
Ja, dat weten we, daarom hebben we de kerk de deur gewezen en zitten we niet te wachten op een opvolger om die plek in te nemen.
Er is totaal niets extreems aan mijn meningquote:Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Die plek wordt ingenomen door de gedachtegoed van mensen als jij, die we ook de deur moeten wijzen. Extremisme, of dat nu van de islam, christendom of rechts-extremisme is moeten allemaal de deur gewezen worden.
Dat zeggen al die extremisten, die zien het zelf niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is totaal niets extreems aan mijn mening.
Niemand hoeft dood, je moet alleen je sprookjes prive houden, that's all.
Prima knul, dan ben ik een extremist.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:20 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Dat zeggen al die extremisten, die zien het zelf niet.
Precies, dat zou een moslimextremist ook zeggen: "Niemand hoeft dood, je moet alleen je sprookjes (andere overtuigingen dan die van mij) privé houden, that's all."
Je kan zelf ook niks doen.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima knul, dan ben ik een extremist.
Wat ga je doen dan?.
Er is extremisme en extremisme.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:38 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Je kan zelf ook niks doen.
Dat ben je inderdaad. Met de maat waarmee je meet heb ik je gemeten. Volgens je eigen redenering moeten we je de deur wijzen.
Hou er trouwens wel rekening mee dat als je geen religie aanhangt, maar wel gelooft dat er geen God bestaat, je ook gewoon een extremist bent.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:20 schreef Kerelx het volgende:
Dat zeggen al die extremisten, die zien het zelf niet.
De staat duldt geen concurrentie op het gebied van ideologie.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hou er trouwens wel rekening mee dat als je geen religie aanhangt, maar wel gelooft dat er geen God bestaat, je ook gewoon een extremist bent.
Zeker als je met dwangmaatregelen komt om die andere geloofsovertuigingen dan die van jou verbannen moeten worden.
En dan zit je ongeveer op hetzelfde radicale spoor als de Islam. In China doen ze dat; daar mag je geen Christen zijn, want dan krijg je de politie achter je aan en heb je een vet probleem. En als moslim kom je in een heropvoedingskamp terecht.
Ach welnee! Poetin is vergeleken met het Romeinse Rijk een totale cuck.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het Romeinse Rijk was ooit ook net zo stout als Poetin. Is dat relevant voor hoe we met Poetin omgaan?
Niet relevant. Het is een analogie dat we niet naar de geschiedenis moeten kijken als we het heden beoordelen, in dit geval Islam vs Christendom. Je neemt het veel te letterlijk en dat leidt af van de discussie.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:37 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ach welnee! Poetin is vergeleken met het Romeinse Rijk een totale cuck.
Hier geloof ik dus werkelijk niets van.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb het liever niet hoor. Maar een bij-effect van dit soort gedragingen (verbranden van Korans e.d.) is dat er juist meer interessse komt voor de Islam met als netto effect meer bekeringen. Ik vind het prima. Ik zie het ook om mij heen. Fijn man.˛
Don't feed the trollquote:Op maandag 3 februari 2025 10:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier geloof ik dus werkelijk niets van.
Vergelijk het met 11 september. Maar dan op microschaal. Het is echt zo. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Blijf het fijn vinden. Dat wel.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier geloof ik dus werkelijk niets van.
Hoezo extremisten? Mensen met geen geloof krijgen helemaal geen gelegenheid om minderjarigen te indoctrineren.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hou er trouwens wel rekening mee dat als je geen religie aanhangt, maar wel gelooft dat er geen God bestaat, je ook gewoon een extremist bent.
Zeker als je met dwangmaatregelen komt om die andere geloofsovertuigingen dan die van jou verbannen moeten worden.
En dan zit je ongeveer op hetzelfde radicale spoor als de Islam. In China doen ze dat; daar mag je geen Christen zijn, want dan krijg je de politie achter je aan en heb je een vet probleem. En als moslim kom je in een heropvoedingskamp terecht.
Ik zie hier anders genoeg mensen op dit forum posten over sprookjesboeken, en mensen die dom zijn als ze in een hogere macht geloven en dat al die geloven alleen maar narigheid opleveren.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:27 schreef torentje het volgende:
Hoezo extremisten? Mensen met geen geloof krijgen helemaal geen gelegenheid om minderjarigen te indoctrineren.
Mensen zonder geloof besnijden echter geen meisjes of jongens en vermoorden ook geen mensen die hun kwetsen of beledigen.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie hier anders genoeg mensen op dit forum posten over sprookjesboeken, en mensen die dom zijn als ze in een hogere macht geloven en dat al die geloven alleen maar narigheid opleveren.
Dat zijn overtuigingen die worden opgelegd aan anderen voortkomend uit gelovigen die er heilig van overtuigd zijn dat er geen hogere macht bestaat.
Daarnaast houden ze er allerlei theorieen op na waarom er religies bestaan en waarom mensen zo'n God zelf hebben verzonnen.
En met dat soort overtuigingen beinvloed je dus ook je omgeving, omdat mensen ook de behoefte voelen om hun overtuigingen uit te dragen. Ze gaan dan graag in discussie, willen hun gelijk halen en voelen zich prettig als anderen uiteindelijk hun mening en ideeen over de werkelijkheid delen.
En dat klopt niet?quote:Op maandag 3 februari 2025 10:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie hier anders genoeg mensen op dit forum posten over sprookjesboeken, en mensen die dom zijn als ze in een hogere macht geloven en dat al die geloven alleen maar narigheid opleveren.
Hier staan ze in het winkelgebied met hoofddoekjes en platen met daarop de vraag of mensen willen proberen hoe dat voelt zo'n hoofddoekje.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De geschiedenis is totaal niet relevant. Christenen en joden houden hun geloof in de moderne tijd voornamelijk achter de voordeur en zijn over het algemeen geweldloos. Dat kan je van de islam niet zeggen.
Je moet ergens beginnen inderdaad. Daarna gaan ze moeilijk doen dat jij een boterhammetje eet als zij aan het vasten zijn etc. Follow 'the leader'.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:10 schreef Gia het volgende:
Hier staan ze in het winkelgebied met hoofddoekjes en platen met daarop de vraag of mensen willen proberen hoe dat voelt zo'n hoofddoekje.
https://www.ed.nl/helmond(...)B353Y2FO2ITzrTUhAt3g
Denk je echt dat het niet voorkomt dat mensen zonder geloof andere mensen vermoorden omdat ze zich gekwetst of beledigd voelen? Mensen, gelovig of niet, vermoorden andere mensen uit allerlei emoties, waaronder woede en haat. Emoties waar kwetsing of belediging naartoe kunnen leiden.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Mensen zonder geloof besnijden echter geen meisjes of jongens en vermoorden ook geen mensen die hun kwetsen of beledigen.
Met dat laatste ben ik het enigszins eens. Ik vind besnijden onnodig. Zeker op zo'n jonge leeftijd. Als het kind hier zelf de keuze in mag maken als hij 16 of 18 is, vind ik het prima. Maar die geslachtsveranderende medicatie is inderdaad erger. Echter, beide zijn onomkeerbaar.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:51 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Denk je echt dat het niet voorkomt dat mensen zonder geloof andere mensen vermoorden omdat ze zich gekwetst of beledigd voelen? Mensen, gelovig of niet, vermoorden andere mensen uit allerlei emoties, waaronder woede en haat. Emoties waar kwetsing of belediging naartoe kunnen leiden.
Kinderen verwarren met dat er tientallen geslachten zijn en ze op jonge leeftijd gevaarlijke medicatie geven waarmee de ontwikkeling van hun geslacht tegengegaan wordt vind ik erger dan een stukje voorhuid weghalen.
Het is bij veel moslims allemaal eenrichtingsverkeer. Ken een oma, Nederlandse, wiens zoon getrouwd is met een moslima, zich dus ook bekeerd heeft. Oma wordt wel verwacht bij de Iftar, suikerfeest, offerfeest, maar de kleinkinderen mogen geen cadeautjes met Kerst. Gezin komt ook niet thuis voor het kerstfeest. Lijkt me zo moeilijk voor een moeder/oma.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen inderdaad. Daarna gaan ze moeilijk doen dat jij een boterhammetje eet als zij aan het vasten zijn etc. Follow 'the leader'.
Je zou moeten zeggen "Dat is goed en kom jij dan een keertje met mij mee van de zomer om lekker topless te gaan zonnen?"
#dwingelantgedrag #manipulatie
Ik zie niet zo heel veel verschil in een geslachtsveranderende ingreep en een medische ingreep in je geslacht aka besnijdenis. Vreemd dat die eerste vorm dan in de Islam wordt afgekeurd; eigenlijk zouden ze daar vanuit hun eigen gewoontes nou juist begrip voor moeten hebben.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:03 schreef Gia het volgende:
Met dat laatste ben ik het enigszins eens. Ik vind besnijden onnodig. Zeker op zo'n jonge leeftijd. Als het kind hier zelf de keuze in mag maken als hij 16 of 18 is, vind ik het prima. Maar die geslachtsveranderende medicatie is inderdaad erger. Echter, beide zijn onomkeerbaar.
Klopt, en bij veel mensen begint dat eenrichtingsverkeer en het rupsje nooit tevreden steeds meer op te vallen.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:15 schreef Gia het volgende:
Het is bij veel moslims allemaal eenrichtingsverkeer. Ken een oma, Nederlandse, wiens zoon getrouwd is met een moslima, zich dus ook bekeerd heeft. Oma wordt wel verwacht bij de Iftar, suikerfeest, offerfeest, maar de kleinkinderen mogen geen cadeautjes met Kerst. Gezin komt ook niet thuis voor het kerstfeest. Lijkt me zo moeilijk voor een moeder/oma.
Ik heb ooit Syrische buren gehad. Zij kwamen bij ons voor een kerstmaaltijd en brachten ook eten mee uit hun cultuur. Was keigezellig. Hoewel de taal bij de ouders toen nog wel een dingetje was. De kinderen spraken vloeiend Nederlands. Heb een taalmaatje gehad die me uitlegde hoe je falafel maakte, wat za'atar was, welke kruiden ze allemaal gebruikten. Was interessant. We kunnen van elkaar leren, maar het hoort niet maar een richting op te gaan. Beide werelden hebben leuke, interessante aspecten waar we van elkaar kunnen leren en waar we elkaar kunnen vinden, maar dan moet je er wel voor open staan.
Ik ben tegen de verplichting dat zij een hoofddoek moeten dragen, dus ik ga dat zeker niet proberen.
Maar ik sta er wel voor open naar een iftar te gaan, of eten te proeven uit hun cultuur. Ik verwacht ook niet dat zij hier spek eten. Ik lust geen lamsvlees. Heb het geprobeerd, vind het echt niet lekker. En niet omdat een lammetje zielig is of zo; ik eet wel konijn met Kerst.
Als de mensen met geen geloof zichzelf niet konden beheersen, dan waren er toch nooit zoveel gebedsruimtes voor de mensen die een geloof aanhangen?quote:Op maandag 3 februari 2025 12:51 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Denk je echt dat het niet voorkomt dat mensen zonder geloof andere mensen vermoorden omdat ze zich gekwetst of beledigd voelen? Mensen, gelovig of niet, vermoorden andere mensen uit allerlei emoties, waaronder woede en haat. Emoties waar kwetsing of belediging naartoe kunnen leiden.
Kinderen verwarren met dat er tientallen geslachten zijn en ze op jonge leeftijd gevaarlijke medicatie geven waarmee de ontwikkeling van hun geslacht tegengegaan wordt vind ik erger dan een stukje voorhuid weghalen.
Jij ziet geen verschil tussen iets wat je vrijwillig doet en iets wat je opgelegd wordt door een ander?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:35 schreef Tengano het volgende:
Ik zie niet zo heel veel verschil in een geslachtsveranderende ingreep en een medische ingreep in je geslacht aka besnijdenis.
Tering, jouw PoHi is zowel eng als typisch.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 00:06 schreef Killumination het volgende:
[..]
Zonde dat hij niet meer praktiseert.
Die gast kan geen andere posts maken joh. Laat lekker gaan.quote:
Echt?quote:Op maandag 3 februari 2025 15:46 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Tering, jouw PoHi is zowel eng als typisch.
Wtf. Wat is er in Engeland allemaal gaande?quote:
Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik in Nederland in zowat elke stad in een moskee terecht kan. De ene moskee mooier dan de ander. Ik kijk er met gepaste trots naar, dat mag je best weten. Voelt goed.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Als de mensen met geen geloof zichzelf niet konden beheersen, dan waren er toch nooit zoveel gebedsruimtes voor de mensen die een geloof aanhangen?
Maar de mensen zonder geloof hebben niet zoveel ruimte in iedere stad als de mensen die een geloof aanhangen, dat is toch onrechtvaardig?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik in Nederland in zowat elke stad in een moskee terecht kan. De ene moskee mooier dan de ander. Ik kijk er met gepaste trots naar, dat mag je best weten. Voelt goed.˛
Ik zie veel mensen Moslim worden. Lost dat "probleem" op een goede manier op. Netjes.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar de mensen zonder geloof hebben niet zoveel ruimte in iedere stad als de mensen die een geloof aanhangen, dat is toch onrechtvaardig?
Een verstandige regering zou de strijdende partijen uit elkaar zetten, dus de mensen die een geloof aanhangen naar de moslimlanden of andere warmere landen en de mensen die geen geloof hebben in het Noorden.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie veel mensen Moslim worden. Lost dat "probleem" op een goede manier op. Netjes.˛
quote:British mainstream media remain silent about the attack by an employee of the Turkish consulate in London against an ex-Muslim who set a Quran on fire in front of the consulate to protest against the murder of Salwan Momika.
The consulate employee used a knife in the attac
In hoeverre geldt hier diplomatieke onschendbaarheid?quote:
Wat sneu dit. Dat kleine meisje ernaast op de foto ook iets te promoten waar ze straks de rest van haar leven onder gebukt gaat. Sowieso die tekst van die vrouw ookquote:Op maandag 3 februari 2025 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier staan ze in het winkelgebied met hoofddoekjes en platen met daarop de vraag of mensen willen proberen hoe dat voelt zo'n hoofddoekje.
https://www.ed.nl/helmond(...)B353Y2FO2ITzrTUhAt3g
Dit is echt ziek. En dan zo'n willekeurige thuisbezorgd gast die ook nog eens een trap uitdeelt. Dat geeft wel weer aan dat geen enkele moslim te vertrouwen is. Als hyena's met schuim op de bekken op een gewelddadige manier het "geloof van vrede" verdedigen. Totaal ziek in hun hoofd. Walgelijkquote:
Het gaat mij altijd een beetje de pet te boven, waarom veel van die moslim mannen zo onzeker zijn. Over hun geloof maar ook als je wat over een moeder zegt bijvoorbeeld gaan ze helemaal over de flos. Komt zo totaal infantiel, puberaal en verstandelijk beperkt overquote:Op vrijdag 14 februari 2025 13:22 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dit is echt ziek. En dan zo'n willekeurige thuisbezorgd gast die ook nog eens een trap uitdeelt. Dat geeft wel weer aan dat geen enkele moslim te vertrouwen is. Als hyena's met schuim op de bekken op een gewelddadige manier het "geloof van vrede" verdedigen. Totaal ziek in hun hoofd. Walgelijk
Gewoon aanpakken zo'n idioot.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
In hoeverre geldt hier diplomatieke onschendbaarheid?
Engeland is sowieso al verloren, politie, overheden en pers, ze gaan allemaal op de knieën voor immigranten.quote:
Ik vind je hier ook wel met het schuim op de bek reageren. Loop in het weekend een willekeurig café binnen en scheld iemands moeder uit en kijk wat voor reactie je krijgt. Diegene is dan gewelddadig, maar jij bent zelf ook niet "vredelievend" en "gezond in je hoofd" als je een ander beledigd. Ik zie het gewoon als domme actie en re-actie, karma, de natuur die zijn werk doet.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 13:22 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dit is echt ziek. En dan zo'n willekeurige thuisbezorgd gast die ook nog eens een trap uitdeelt. Dat geeft wel weer aan dat geen enkele moslim te vertrouwen is. Als hyena's met schuim op de bekken op een gewelddadige manier het "geloof van vrede" verdedigen. Totaal ziek in hun hoofd. Walgelijk
Je zit nu als man een vrouw te vertellen wat ze niet moet dragen en hoe ze dat moet ervaren. Dan ben je zelf aan het onderdrukken. Het lijkt er meer op dat je zelf een ‘probleem’ hebt met dat “vod”. Als ik zeg dat je gebukt gaat onder het dragen van je kleding en je legt uit dat dat niet zo is, dan kan ik ook antwoorden met: “je verkoopt het als ik wil het echt echt zelf”. Verder, in Iran zijn vrouwen niet allemaal eensgezind, de meeste vrouwen daar zijn religieus.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 13:17 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Wat sneu dit. Dat kleine meisje ernaast op de foto ook iets te promoten waar ze straks de rest van haar leven onder gebukt gaat. Sowieso die tekst van die vrouw ookhaar man/vader/broer/neef vind het vast geen probleem als ze dat vod af doet nee.
en dan het maar verkopen als zijnde ik wil het echt echt zelf. Vrouwen uit Iran kotsen op dit soort komedianten.
Het probleem ligt dus bij die "mafklapper".quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:54 schreef HowardRoark het volgende:
Turkse ambassade, Londen gisteren. Dit benadrukt weer waar het probleem ligt en dat is niet bij de mafklapper die daar een koran in de fik steekt.
[ x ]
Hmm, nee. We leven hier een liberale samenleving. Mensen mogen een boek verbranden en anderen staat het vrij hier niet mee eens te zijn. Wat niet mag is een machete pakken en als een dolle de aanval inzetten op degene die een boek verbrand.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:01 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Het probleem ligt dus bij die "mafklapper".
Wat ik nog veel raarder en zorgwekkender vind is die maaltijdbezorger die zonder aarzelen ook een flinke schop uitdeelt. Dat is een voorbijganger die nul band heeft met die ene doorgedraaide gek maar die instant partij kiest en de situatie zo beoordeelt dat een op de grond liggende man nog een gevaarlijke schop verdient.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee. We leven hier een liberale samenleving. Mensen mogen een boek verbranden en anderen staat het vrij hier niet mee eens te zijn. Wat niet mag is een machete pakken en als een dolle de aanval inzetten op degene die een boek verbrand.
Bizar dat je dit moet benadrukken.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee. We leven hier een liberale samenleving. Mensen mogen een boek verbranden en anderen staat het vrij hier niet mee eens te zijn. Wat niet mag is een machete pakken en als een dolle de aanval inzetten op degene die een boek verbrand.
En we hebben weer een nieuwe moslimkloon te pakken hoor!!!! Nummer 364.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:00 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Ik vind je hier ook wel met het schuim op de bek reageren. Loop in het weekend een willekeurig café binnen en scheld iemands moeder uit en kijk wat voor reactie je krijgt. Diegene is dan gewelddadig, maar jij bent zelf ook niet "vredelievend" en "gezond in je hoofd" als je een ander beledigd. Ik zie het gewoon als domme actie en re-actie, karma, de natuur die zijn werk doet.
[..]
Je zit nu als man een vrouw te vertellen wat ze niet moet dragen en hoe ze dat moet ervaren. Dan ben je zelf aan het onderdrukken. Het lijkt er meer op dat je zelf een ‘probleem’ hebt met dat “vod”. Als ik zeg dat je gebukt gaat onder het dragen van je kleding en je legt uit dat dat niet zo is, dan kan ik ook antwoorden met: “je verkoopt het als ik wil het echt echt zelf”. Verder, in Iran zijn vrouwen niet allemaal eensgezind, de meeste vrouwen daar zijn religieus.
Dit benoem ik dus ook in mijn eerdere stukje. Compleet bizar. Dat is werkelijk waar hetzelfde als dat ik twee totaal willekeurige mensen die ik niet ken een beetje zie worstelen op straat en dan maar vanuit het niets 1 van de 2 neermep. Die mogen ze aan de hand van dit filmpje ook opsporen en opsluiten (moet niet zo moeilijk zijn met die fiets en die rugzak).quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat ik nog veel raarder en zorgwekkender vind is die maaltijdbezorger die zonder aarzelen ook een flinke schop uitdeelt. Dat is een voorbijganger die nul band heeft met die ene doorgedraaide gek maar die instant partij kiest en de situatie zo beoordeelt dat een op de grond liggende man nog een gevaarlijke schop verdient.
Dat doet niets af aan dat je fatsoenlijk met anderen mensen omgaat en als je dat niet doet mensen uit emoties kunnen reageren. Als je in het weekend in een café iemand beledigd door zijn moeder uit te schelden en je krijgt een klap zullen veel mensen het begrijpen, ongeacht “Liberalisme”. Doe je het vaker bij die persoon zou het zelfs verder kunnen escaleren. Als je "vrij" bent om anderen tot in het diepste van hun ziel te beledigen, en dat ook nog eens gaat opzoeken door het voor hun neus te gaan doen, dan kan je verwachten dat er tussen de miljarden mensen er mensen zullen zijn die vanuit wat zij als hun "vrijheid" zien reageren. We kunnen wel doen alsof beledigingen geen emoties mogen oproepen, maar zo werkt de menselijke natuur niet en is niet de realiteit.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, want zodra iemand je hier van inhoudelijke repliek bedient moet het wel een kloon zijn, want het kan niet zo zijn dat iemand het gewoon oneens is met je generalisatie en haatzaaierij richting een bevolkingsgroep. Volgens sommige users in F&L ben ik een christen of dan weer een hindoe, leuk dat je dan weer denkt dat ik een moslim ben.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:00 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
En we hebben weer een nieuwe moslimkloon te pakken hoor!!!! Nummer 364.wel opvallend dat jullie vaak Nederlandse namen gebruiken voor jullie kloontjes. Waarom niet gewoon mohammed of souffian? Je houdt niemand voor de gek hoor.
Het reageren in een topic gelijk stellen aan iemand met een mes aanvallen.x 1.000.000
Ik wil geen raketgeleerde zijn, maar gewoon niks over hun moeder zeggen. Simpel.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 13:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het gaat mij altijd een beetje de pet te boven, waarom veel van die moslim mannen zo onzeker zijn. Over hun geloof maar ook als je wat over een moeder zegt bijvoorbeeld gaan ze helemaal over de flos. Komt zo totaal infantiel, puberaal en verstandelijk beperkt overalsof hun standaard zijn, de staat van overspannenheid is. Heel vermoeiend volk.
Nee, ook dit is ontoelaatbaar. Je lijkt dan ook niet goed te begrijpen hoe de Westerse samenlevingen werken. Het is hier de bedoeling dat je niet voor eigen rechter gaat spelen. De enige die een geweldmonopolie heeft is de politie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:17 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan dat je fatsoenlijk met anderen mensen omgaat en als je dat niet doet mensen uit emoties kunnen reageren. Als je in het weekend in een café iemand beledigd door zijn moeder uit te schelden en je krijgt een klap zullen veel mensen het begrijpen, ongeacht “Liberalisme”. Doe je het vaker bij die persoon zou het zelfs verder kunnen escaleren. Als je "vrij" bent om anderen tot in het diepste van hun ziel te beledigen, en dat ook nog eens gaat opzoeken door het voor hun neus te gaan doen, dan kan je verwachten dat er tussen de miljarden mensen er mensen zullen zijn die vanuit wat zij als hun "vrijheid" zien reageren. We kunnen wel doen alsof beledigingen geen emoties mogen oproepen, maar zo werkt de menselijke natuur niet en is niet de realiteit.
Ik vind beiden ontoelaatbaar man. Koran moet je niet verbranden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ook dit is ontoelaatbaar.
Kan je vinden, maar het gebeurt wel en men begrijpt het. Je lijkt echter niet te begrijpen dat het niet gaat om “Liberalisme” of “niet voor eigen rechter spelen”. Die zaken kunnen niet voorkomen dat als je iemand beledigd het een emotie kan opwekken die je een klap kan bezorgen. De dingen die je noemt kan je makkelijk en heel mooi van achter de pc typen, maar je veegt deze zaken net zo goed van tafel als het je niet uitkomt, als het bijv. gaat om haatzaaien richting moslims/allochtonen. Verder begrijp ik, als Nederlander, heel goed hoe Westerse samenlevingen werken. En nee, mensen zijn niet vrij om anderen te beledigen, ook daar zitten grenzen aan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ook dit is ontoelaatbaar. Je lijkt dan ook niet goed te begrijpen hoe de Westerse samenlevingen werken. Het is hier de bedoeling dat je niet voor eigen rechter gaat spelen. De enige die een geweldmonopolie heeft is de politie.
En inderdaad mensen zijn vrij om anderen te beledigen, het is aan mensen om vervolgens hun emotie onder controle te houden en desnoods (bijvoorbeeld bij smaad, laster of aanzet tot haat) aangifte te doen en naar de rechter stappen.
Typerend dat het hier gaat om zoiets gestoords als mensen die anderen vermoorden (of een poging doen tot) na aanleiding van een vermeende belediging door middel van een zogenaamde provocatie zoals een boek onteren of door een tekening van een zekere profeet te tonen, en jij het dan hier hebt over ''een klap''.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:56 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Kan je vinden, maar het gebeurt wel en men begrijpt het. Je lijkt echter niet te begrijpen dat het niet gaat om “Liberalisme” of “niet voor eigen rechter spelen”. Die zaken kunnen niet voorkomen dat als je iemand beledigd het een emotie kan opwekken die je een klap kan bezorgen. De dingen die je noemt kan je makkelijk en heel mooi van achter de pc typen, maar je veegt deze zaken net zo goed van tafel als het je niet uitkomt, als het bijv. gaat om haatzaaien richting moslims/allochtonen. Verder begrijp ik, als Nederlander, heel goed hoe Westerse samenlevingen werken. En nee, mensen zijn niet vrij om anderen te beledigen, ook daar zitten grenzen aan.
Was ook niet nodig geweest als moslims zich niet steeds van hun meest achterlijke en barbaarse kant zouden laten zien na elke vermeende belediging of zogenaamde provocatie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind beiden ontoelaatbaar man. Koran moet je niet verbranden.˛
Wat bereik je er mee? Het is gewoon een domme actie. Het spreekt jouw onderbuikgevoel aan, maar intellectueel is het van een laxeerbaar niveau.quote:
quote:
Jij laat met deze post weer aan alle kanten zien dat jij hooguit een 'nederlander' bent. Ik hoor hier gewoon een moslim praten. Waarom deze zogenaamde faįade hooghouden? Ik heb je postgeschiedenis even bekeken en jij bent gewoon 100% moslim. En dat je niks van de Nederlandse samenleving snapt laat je (zoals anderen hier je ook al op wijzen) dan ook ruimschoots zien. Ziek in je hoofd ben je.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:56 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Kan je vinden, maar het gebeurt wel en men begrijpt het. Je lijkt echter niet te begrijpen dat het niet gaat om “Liberalisme” of “niet voor eigen rechter spelen”. Die zaken kunnen niet voorkomen dat als je iemand beledigd het een emotie kan opwekken die je een klap kan bezorgen. De dingen die je noemt kan je makkelijk en heel mooi van achter de pc typen, maar je veegt deze zaken net zo goed van tafel als het je niet uitkomt, als het bijv. gaat om haatzaaien richting moslims/allochtonen. Verder begrijp ik, als Nederlander, heel goed hoe Westerse samenlevingen werken. En nee, mensen zijn niet vrij om anderen te beledigen, ook daar zitten grenzen aan.
En dan? Laat hem iderdaad Moslim zijn, wat is het probleem?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:18 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Jij laat met deze post weer aan alle kanten zien dat jij hooguit een 'nederlander' bent. Ik hoor hier gewoon een moslim praten. Waarom deze zogenaamde faįade hooghouden? Ik heb je postgeschiedenis even bekeken en jij bent gewoon 100% moslim. En dat je niks van de Nederlandse samenleving snapt laat je (zoals anderen hier je ook al op wijzen) dan ook ruimschoots zien. Ziek in je hoofd ben je.
Hij ontkent het. Waarom? Jullie zijn toch zo 'fier' zoals jij het altijd zegt op jullie zieke ideologie? Waarom dan net doen alsof je geen moslim bent?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dan? Laat hem iderdaad Moslim zijn, wat is het probleem?˛
Oh, ik heb de ontekkenig niet gelezen. Waarom ga je uit van te kwader trouw?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:22 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Hij ontkent het. Waarom? Jullie zijn toch zo 'fier' zoals jij het altijd zegt op jullie zieke ideologie? Waarom dan net doen alsof je geen moslim bent?
Kom maar met een post waaruit blijkt dat ik een moslim ben. In F&L denkt men dat ik een christen ben, omdat ik het vaak eens met christenen ben en het christendom verdedig. Andere keren verdenken ze mij van dat ik een hindoe ben. Jij denkt dat ik een moslim ben, omdat ik niet generaliseer zoals rechtsextremisten en islamofoben hier. Dat zijn de ziekelingen hier waar je zelf ook toe behoort.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:18 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Jij laat met deze post weer aan alle kanten zien dat jij hooguit een 'nederlander' bent. Ik hoor hier gewoon een moslim praten. Waarom deze zogenaamde faįade hooghouden? Ik heb je postgeschiedenis even bekeken en jij bent gewoon 100% moslim. En dat je niks van de Nederlandse samenleving snapt laat je (zoals anderen hier je ook al op wijzen) dan ook ruimschoots zien. Ziek in je hoofd ben je.
Ow je bent dus gewoon een sneue conservatief die in de bres springt voor alle achterlijke culturen. Dat is misschien nog wel sneuer dan een moslim. Die staan tenminste voor hun achterlijkheid, hoe sneu ook.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:46 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Kom maar met een post waaruit blijkt dat ik een moslim ben. In F&L denkt men dat ik een christen ben, omdat ik het vaak eens met christenen ben en het christendom verdedig. Andere keren verdenken ze mij van dat ik een hindoe ben. Jij denkt dat ik een moslim ben, omdat ik niet generaliseer zoals rechtsextremisten en islamofoben hier. Dat zijn de ziekelingen hier waar je zelf ook toe behoort.
Ik lees alleen vooroordelen en voorbarige conclusies in je posts. Je had het over dat je mijn postgeschiedenis hebt bekeken en dat ik 100% moslim ben. Ik vroeg je om met een post te komen waaruit dat zou blijken, maar je ontwijkt die vraag. Je etaleert onderbuikgevoelens, vandaar dat het niet inhoudelijk is en je alleen in termen van “sneu dit en dat” “achterlijk dit en dat” spreekt. Je zal vast intelligent zijn, maar hiermee kom je zelf niet bepaald ontwikkeld over.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:09 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ow je bent dus gewoon een sneue conservatief die in de bres springt voor alle achterlijke culturen. Dat is misschien nog wel sneuer dan een moslim. Die staan tenminste voor hun achterlijkheid, hoe sneu ook.
Ben je nou een moslim of gewoon conservatief?quote:Op zondag 16 februari 2025 13:51 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Ik lees alleen vooroordelen en voorbarige conclusies in je posts. Je had het over dat je mijn postgeschiedenis hebt bekeken en dat ik 100% moslim ben. Ik vroeg je om met een post te komen waaruit dat zou blijken, maar je ontwijkt die vraag. Je etaleert onderbuikgevoelens, vandaar dat het niet inhoudelijk is en je alleen in termen van “sneu dit en dat” “achterlijk dit en dat” spreekt. Je zal vast intelligent zijn, maar hiermee kom je zelf niet bepaald ontwikkeld over.
Ik constateer dat mensen met haat beter een ander boek moeten gaan verbranden. Het is uiterst onverstandig gebleken.quote:
Ga huilen.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik constateer dat mensen met haat beter een ander boek moeten gaan verbranden. Het is uiterst onverstandig gebleken.
Ik heb overigens veel liever dat er geen enkel boek verbrand wordt. Intellecutele armoede.˛
Triggert het je echt, als je een plaatje ziet van een brandende Koran?quote:Op zondag 16 februari 2025 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik constateer dat mensen met haat beter een ander boek moeten gaan verbranden. Het is uiterst onverstandig gebleken.
Ik heb overigens veel liever dat er geen enkel boek verbrand wordt. Intellecutele armoede.˛
Mij niet. Maar je moet dat risico niet willen nemen joh.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:54 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Triggert het je echt, als je een plaatje ziet van een brandende Koran?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |