abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 januari 2025 @ 12:46:32 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216493814
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Heren toch, bekijk eens wat religie door de jaren heen heeft veroorzaakt en niet alleen vandaag de dag.

Tot een jaar of 60 geleden kon je een baan of zelfs partner op het buik schrijven als je van de verkeerde kerk was. En dat is nog een bijzonder onschuldig voorbeeld. Als we verder terug gaan komen we in bijvoorbeeld op de talloze veldslagen in Europa tussen verschillende religieuzen (en ik heb het niet over de ottomanen) en nog verder terug de kruistochten.

Daarmee sluit ik mijn ogen niet voor de problemen van Europa in 2025, maar die zieke obsessie voor islam is wel treurig. Het is allemaal een pot nat. Nu hebben we de hinder van islamitisch extremisme. Potato. Potato.
Opzich heb je helemaal gelijk, echter hebben "we" in Nederland al decennia de kerk massaal de rug toegekeerd, was religie niet meer de leidende stroming in de politiek, en dat zagen we bijna allemaal als een goed iets.

Waarom zou het waarnemen van terugkeren van religie, in dit geval de islam, niet moeten leiden tot wat jij blijkbaar een ziekelijke obsessie vindt? Het was toch allemaal verwerpelijk in het verleden?

We hebben 1 potato de deur gewezen, maar we mogen ons nu niet richten op een nieuwe potato, waarom niet dan?

Ik snap dat oprecht niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 31 januari 2025 @ 12:48:42 #102
3542 Gia
User under construction
pi_216493836
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 11:55 schreef Killumination het volgende:
Voor iedere tjappie die nu meent te lezen dat ik radicale moslims en religie een vrijbrief geef en relativeer ga weg aub. Ik ageer enkel tegen de notie dat een non-religeuze samenleving gelijk staat aan een vreedzame samenleving.
Ben ik het mee eens, maar andersom ook niet. Tenzij de hele wereld zich volledig onderwerpt aan een en dezelfde religie, en moslims willen dat dat de islam is, dan is onderdrukking van de massa mogelijk en daarmee wereldvrede. Maar goed, of mensen daar zo blij mee moeten zijn, waag ik te betwijfelen.

Feit is wel dat de islam op dit moment grote moeite heeft met andere godsdiensten, zoals het christendom en het jodendom, omdat deze drie religies in heel veel landen alledrie voorkomen. De islam wil in al die landen de belangrijkste godsdienst zijn en het grootste en dat lukt niet. En dan worden ze boos en gaan ze aanslagen plegen en zo. Dus, het is wel degelijk de islam die op veel plaatsen op aarde voor gewapende strijd zorgt.
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2025 @ 12:55:02 #103
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216493912
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Opzich heb je helemaal gelijk, echter hebben "we" in Nederland al decennia de kerk massaal de rug toegekeerd, was religie niet meer de leidende stroming in de politiek, en dat zagen we bijna allemaal als een goed iets.

Waarom zou het waarnemen van terugkeren van religie, in dit geval de islam, niet moeten leiden tot wat jij blijkbaar een ziekelijke obsessie vindt? Het was toch allemaal verwerpelijk in het verleden?

We hebben 1 potato de deur gewezen, maar we mogen ons nu niet richten op een nieuwe potato, waarom niet dan?

Ik sloeg vooral aan op het niet willen inzien dat niet alleen islam ellende veroorzaakt of veroorzaakt heeft. Alsof ze daar monopolie op hebben. Nu misschien, maar dat is echt niet altijd zo geweest. In Afrika hebben ze trouwens nog veel plezier van christendom. En islam ook, trouwens. Hence : religie :r

Ik weet ook wel dat er in Europa een groeiend probleem is met (extremistische) islam.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216493932
quote:

[..]
[..]
Heren toch, bekijk eens wat religie door de jaren heen heeft veroorzaakt en niet alleen vandaag de dag.

Tot een jaar of 60 geleden kon je een baan of zelfs partner op het buik schrijven als je van de verkeerde kerk was. En dat is nog een bijzonder onschuldig voorbeeld. Als we verder terug gaan komen we in bijvoorbeeld op de talloze veldslagen in Europa tussen verschillende religieuzen (en ik heb het niet over de ottomanen) en nog verder terug de kruistochten.

Daarmee sluit ik mijn ogen niet voor de problemen van Europa in 2025, maar die zieke obsessie voor islam is wel treurig. Het is allemaal een pot nat. Nu hebben we de hinder van islamitisch extremisme. Potato. Potato.
Ik ben het niet eens met je zogenaamd genuanceerde verhaal. Maar ja, ik begrijp dat je als moderator iedereen te vriend moet houden hier.
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2025 @ 12:57:40 #105
pi_216493940
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik ben het niet eens met je zogenaamd genuanceerde verhaal. Maar ja, ik begrijp dat je als moderator iedereen te vriend moet houden hier.
Nee jij wil ongenuanceerd en vooral niet geïnformeerd boos zijn denk ik.

Blijf vooral denken dat christendom de religie van zachte lieve mensen is dan.

Zo'n zwaktebod ook. "MaAr jIj bEnT mOd" :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216493964
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee jij wil ongenuanceerd en vooral niet geïnformeerd boos zijn denk ik.

Blijf vooral denken dat christendom de religie van zachte lieve mensen is dan.

Ik denk dat je niet erg veel weet over christenen
  vrijdag 31 januari 2025 @ 12:59:58 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216493967
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik sloeg vooral aan op het niet willen inzien dat niet alleen islam ellende veroorzaakt of veroorzaakt heeft. Alsof ze daar monopolie op hebben. Nu misschien, maar dat is echt niet altijd zo geweest. In Afrika hebben ze trouwens nog veel plezier van christendom. En islam ook, trouwens. Hence : religie :r

Ik weet ook wel dat er in Europa een groeiend probleem is met (extremistische) islam.
Echter snap ik dan nog steeds niet, oprecht, waarom het een ziekelijke obsessie is volgens jou?

We hebben in Europa nu bijna wekelijks een paar doden te betreuren, Aschaffenburg, deze moord. In Zweden zijn alleen deze maand al meer dan 100 explosies geweest etc etc.

Dat je, ik gok dat je ook mij bedoelde, dat als patroon herkent en daar gewoon iets tegen wil zien gebeuren is toch niet ziekelijk? Of begrijp ik je verkeerd?
Get woke, go broke!
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2025 @ 13:03:30 #108
pi_216494008
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet erg veel weet over christenen
Ik heb het idee dat jij geen enkele notie van de geschiedenis hebt.
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Echter snap ik dan nog steeds niet, oprecht, waarom het een ziekelijke obsessie is volgens jou?

We hebben in Europa nu bijna wekelijks een paar doden te betreuren, Aschaffenburg, deze moord. In Zweden zijn alleen deze maand al meer dan 100 explosies geweest etc etc.

Dat je, ik gok dat je ook mij bedoelde, dat als patroon herkent en daar gewoon iets tegen wil zien gebeuren is toch niet ziekelijk? Of begrijp ik je verkeerd?
Nee dat was niet richting jou. En je kunt het prima bespreken, zoals hier. Alleen maken sommige users er een sport van om overal en nergens de islam bij te betrekken ook al heeft dat er helemaal niets mee te maken.

Als dat dan ook nog eens gecombineerd wordt met stuitend slechte historische kennis zoals hierboven..ik zeg "religie" en het antwoord is "WAAROM ALLES OP EEN HOOP" waarna ik dat uitleg en dan is het "Ja maar islam!!11!1!1"
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2025 @ 13:06:01 #109
pi_216494027
En ook nog ontzettend triest er bij halen dat ik crew ben. Wat de neuk heeft dat er mee te maken man
pi_216494049
Het is onze plicht moeten zijn om islam weerstand te bieden.
pi_216494112
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]

Ga toch weg man, je zit appels met peren te vergelijken. Het gaat om het heden en waar hebben wij in het heden last van? Precies.
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2025 @ 13:12:33 #112
pi_216494124
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ga toch weg man, je zit appels met peren te vergelijken. Het gaat om het heden en waar hebben wij in het heden last van? Precies.
Je snapt er gewoon geen hol van, maar ipv #boos te zijn kun je ook eens een boek of artikel lezen.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 13:13:16 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216494129
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Nee dat was niet richting jou. En je kunt het prima bespreken, zoals hier. Alleen maken sommige users er een sport van om overal en nergens de islam bij te betrekken ook al heeft dat er helemaal niets mee te maken.

Als dat dan ook nog eens gecombineerd wordt met stuitend slechte historische kennis zoals hierboven..ik zeg "religie" en het antwoord is "WAAROM ALLES OP EEN HOOP" waarna ik dat uitleg en dan is het "Ja maar islam!!11!1!1"
Ik ben het 100% met je eens dat het om alle religies gaat, Christendom, Jodendom, Islam etc. Maar dan blijft mijn standpunt, dat we hier religie flink op de achterste rij gezet hadden in de samenleving en dat de nu oprukkende islam weldegelijk een veel groter probleem aan het worden is dan de andere religies samen op dit moment.

Dat het te pas en te onpas erbij wordt getrokken zal ik niet ontkennen, echter is dat ook iets dat je andersom constant ziet bij oa Femke Halsema, ja Joden worden lastig gevallen op straat, maarrrrrr arme moslims hebben het ook zwaar, de NOS die bij elk bericht over jodenjachten ook weer islamofobie er bij moet slepen, etc etc.

Tel daarbij de constante stroom islamadepten die, ook op FOK!, constant de islam komen verdedigen en dan is de huidige situatie echt niet ziekelijk wat mij betreft maar een redelijk logische reactie.

We doen het niet voor onze lol :+.
Get woke, go broke!
pi_216494148
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je snapt er gewoon geen hol van, maar ipv #boos te zijn kun je ook eens een boek of artikel lezen.
De kans is groot dat ik meer van geschiedenis weet dan jij, maar ik heb helemaal geen zin in het oprakelen van de geschiedenis omdat het in deze totaal niet relevant is.
pi_216494157
Welk punt probeer je nou eigenlijk te maken met een koranverbranding? Dat je een borderline pyromaan bent of zo? Je weet gewoon dat je daardoor in moeilijkheden gaat komen en de politie is er niet om jouw persoontje 24 uur per dag te beschermen.

Dom dom dom.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 13:16:21 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216494166
quote:

[..]
[..]

Mwah, religie heeft een belangrijke rol gespeeld in het ontdaan van de Westerse beschaving. Je hebt natuurlijk volledig gelijk dat het Christendom ook een hele problematische geschiedenis kent, maar ik heb het over het heden, niet de Middeleeuwen.

Het Christendom (en trouwens ook het Jodendom) hebben een hele duidelijke ontwikkeling doorgemaakt die de Islam niet heeft doorgemaakt en voorlopig ook niet door zal maken. Sterker nog, de Islam heeft mede in reactie op liberalisering vanuit het Westen een nieuwe golf radicalisering gekend.

En de kans is groot dat dit ook met de inhoud van deze religies te maken heeft. Mozes en Jezus waren nu eenmaal hele andere personen dan Mohamed, wat een gewelddadige legerleider betrof, waar bruut expansionisme de norm was.

We zien anno 2025 geen Christelijke of Joodse terreurgroeperingen in het Westen die ervoor zorgen dat de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 24/7 paraat staan en we hebben hier ook geen Christenen of Joden die meteen overgaan tot agressie of (dodelijk) geweld zodra er iets wordt gezegd over hun heilige geschriften.

Kortom, ik snap je punt, maar het lijkt mij wel zo realistisch om de duidelijk zichtbare verschillen te benoemen. Het heeft dus niets te maken met een obsessie voor de Islam, maar het aantoonbare probleem dat deze religie vormt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 31 januari 2025 @ 13:19:32 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216494208
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:15 schreef Hathor het volgende:
Welk punt probeer je nou eigenlijk te maken met een koranverbranding? Dat je een borderline pyromaan bent of zo? Je weet gewoon dat je daardoor in moeilijkheden gaat komen en de politie is er niet om jouw persoontje 24 uur oer dag te beschermen.

Dom dom dom.
Het punt is aantonen dat we een groep mensen in onze samenleving hebben wonen die niet om kunnen gaan met onze vrijheden, dat ze hun religieuze wetten boven onze plaatsen en daar dus gewelddadig tot moord aan toe naar handelen.

Het feit dat zoiets onschuldigs kan leiden tot moord is het hele punt, helaas. Een volwassen religie lacht om zo'n domme demonstratie en zou de "dader" aanbieden om zich te bekeren ofzo. Niet dat ik daar fan van ben, maar als je enige reactie op iets als dit moord is, dan bewijs je het gelijk van de verbrander.

Islam hoort hier niet.
Get woke, go broke!
  vrijdag 31 januari 2025 @ 13:22:42 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216494253
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het punt is aantonen dat we een groep mensen in onze samenleving hebben wonen die niet om kunnen gaan met onze vrijheden, dat ze hun religieuze wetten boven onze plaatsen en daar dus gewelddadig tot moord aan toe naar handelen.

Het feit dat zoiets onschuldigs kan leiden tot moord is het hele punt, helaas. Een volwassen religie lacht om zo'n domme demonstatie en zou de "dader" aanbieden om zich te bekeren ofzo. Niet dat ik daar fan van ben, maar als je enige reactie op iets als dit moord is, dan bewijs je het gelijk van de verbrander.

Islam hoort hier niet.
Het blijft ook zo raar dat als dit wordt benoemd, dit bij zoveel ergernis zorgt bij sommige Westerlingen. In veel gevallen nu juist degenen die aan de lopende band hun gal spuwen over het Christendom en het Jodendom.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 31 januari 2025 @ 13:25:05 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216494295
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijft ook zo raar dat als dit wordt benoemd, dit bij zoveel ergernis zorgt bij sommige Westerlingen. In veel gevallen nu juist degenen die aan de lopende band hun gal spuwen over het Christendom en het Jodendom.
Nog iets dat ik niet snap idd :P.

Als ik een koran koop mag ik er mee doen en laten wat ik wil, lezen, in de kast zetten, weggeven, door de shredder halen en, mits veilig, verbranden. Dat is mijn recht op basis van onze wetten.

Als iemand mij op basis van zijn religie die vrijheid wil afnemen, desnoods met moord, stelt die persoon zijn religieuze wetten boven de wetten van mijn/dit land.

En dat lijkt me gewoon onwenselijk.
Get woke, go broke!
  vrijdag 31 januari 2025 @ 13:27:12 #120
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216494319
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:25 schreef HeatWave het volgende:
Nog iets dat ik niet snap idd :P.

Als ik een koran koop mag ik er mee doen en laten wat ik wil, lezen, in de kast zetten, weggeven, door de shredder halen en, mits veilig, verbranden. Dat is mijn recht op basis van onze wetten.

Als iemand mij op basis van zijn religie die vrijheid wil afnamen, desnoods met moord, stelt die persoon zijn religieuze wetten boven de wetten van mijn/dit land.

En dat lijkt me gewoon onwenselijk.
Maar dan is het wel belangrijk om direct daarna gelijk op de Kruistochten van een paar honderd jaar terug te bashen, snap je.

Zo houden we onze nieuwe religie ook een beetje uit de wind. En vraag me niet waarom die de voorkeur heeft; ik zou het niet weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 31-01-2025 13:33:27 ]
pi_216494473
quote:

[..]
[..]

Hierbij wil ik wel aantekenen dat er vaak heel andere motieven een belangrijke casus belli vormden voor de oorlogen, kruistochten en onderdrukkingen die uit naam van een geloof zijn begaan. De lokale heersertjes die meededen aan de kruistochten bijvoorbeeld, deden dat ook (vooral) om hun macht en landbezit uit te breiden.

En dat is nog steeds zo, natuurlijk. De theologische heersers van Iran willen ook vooral hun eigen macht behouden.
pi_216494483
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:15 schreef Hathor het volgende:
Welk punt probeer je nou eigenlijk te maken met een koranverbranding? Dat je een borderline pyromaan bent of zo? Je weet gewoon dat je daardoor in moeilijkheden gaat komen en de politie is er niet om jouw persoontje 24 uur per dag te beschermen.

Dom dom dom.
Kom laten we het slachtoffer van een paar gestoorde moordenaars uitschelden voor borderline pyromaan en hem de schuld van zijn eigen dood geven.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 13:52:37 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216494522
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dit is iets waar ik me volledig bij kan aansluiten. In mijn jeugd woonde ik aan het randje van de Bijbelgordel, en daar waren we het met de groeiende groep seculieren eens dat het een goede zaak was dat de invloed van die kleine groep zeloten tanende was.

De uitwassen ervan, zoals de onderdrukking van vrouwen, de inteelt, de indoctrinatie van kinderen, de seksuele repressie, de geëiste uitzonderingen op gebieden als verzekeringen en ook het niet vaccineren werden openlijk besproken en afgekraakt.

Nu zitten we hier in hetzelfde gebied met dezelfde uitwassen, maar nu door andere gemeenschappen, en nu slaan er mensen op hol als je met diezelfde openheid diezelfde problematiek wilt bespreken. In dit topic nog werd er op een vorige pagina gesuggereerd dat je dan een probleem zou hebben met huidskleur.
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2025 @ 13:52:37 #124
pi_216494523
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hierbij wil ik wel aantekenen dat er vaak heel andere motieven een belangrijke casus belli vormden voor de oorlogen, kruistochten en onderdrukkingen die uit naam van een geloof zijn begaan. De lokale heersertjes die meededen aan de kruistochten bijvoorbeeld, deden dat ook (vooral) om hun macht en landbezit uit te breiden.

En dat is nog steeds zo, natuurlijk. De theologische heersers van Iran willen ook vooral hun eigen macht behouden.
Religie is inderdaad heel vaak misbruikt als hefboom of als rechtvaardiging van geweld of overheersing.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 13:55:14 #125
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216494545
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit klinkt altijd zo religieus antireligieus.
pi_216494563
Islam is heel erg, met al die barbarie, maar het Christendom! Ook echt super erg hoor!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2025 @ 13:57:31 #127
pi_216494571
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:55 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dit klinkt altijd zo religieus antireligieus.
Ik ben geen atheïst en ik zal nooit tegen een gelovige zeggen dat hij er naast zit. Leef en laat leven, maar hier bespreken we het in vogelvlucht.

Sommige atheïsten hebben net zo goed zendings drang
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2025 @ 13:58:03 #128
pi_216494578
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:56 schreef ludovico het volgende:
Islam is heel erg, met al die barbarie, maar het Christendom! Ook echt super erg hoor!
Dit bedoel ik nou _O-
pi_216494605
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit bedoel ik nou _O-
Ik snap de bedoeling niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216494642
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is iets waar ik me volledig bij kan aansluiten. In mijn jeugd woonde ik aan het randje van de Bijbelgordel, en daar waren we het met de groeiende groep seculieren eens dat het een goede zaak was dat de invloed van die kleine groep zeloten tanende was.

De uitwassen ervan, zoals de onderdrukking van vrouwen, de inteelt, de indoctrinatie van kinderen, de seksuele repressie, de geëiste uitzonderingen op gebieden als verzekeringen en ook het niet vaccineren werden openlijk besproken en afgekraakt.

Nu zitten we hier in hetzelfde gebied met dezelfde uitwassen, maar nu door andere gemeenschappen, en nu slaan er mensen op hol als je met diezelfde openheid diezelfde problematiek wilt bespreken. In dit topic nog werd er op een vorige pagina gesuggereerd dat je dan een probleem zou hebben met huidskleur.
Dat vergoeilijkende toontje waarmee er over de wandaden gepleegd door die religieuze groep wordt gesproken heeft ook iets racistisch in zich, vind ik. Alsof je ze niet aan dezelfde normen als de westerling kunt houden. Beledig hun profeet niet, maak ze maar niet boos. Waarom van hen niet (ook) eenzelfde mate zelfbeheersing en relativeringsvermogen verwachten?

quote:
In dit topic nog werd er op een vorige pagina gesuggereerd dat je dan een probleem zou hebben met huidskleur.
En dat is raar want huidskleur is niet gelieerd aan religieus extremisme. De echt donkere mensen die ik ken zijn vaker christen dan moslims. Zingen ze samen wat vrolijk klinkende gospel in hun kerkgemeenschap. Ik denk niet dat we daar veel gewelddadige aanslagen van hoeven te vrezen.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 14:06:08 #131
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216494659
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 14:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat vergoeilijkende toontje waarmee er over de wandaden gepleegd door die religieuze groep wordt gesproken heeft ook iets racistisch in zich, vind ik. Alsof je ze niet aan dezelfde normen als de westerling kunt houden. Beledig hun profeet niet, maak ze maar niet boos. Waarom van hen niet (ook) eenzelfde mate zelfbeheersing en relativeringsvermogen verwachten?
Precies. Het is datzelfde toontje waarmee er beweerd wordt "dat mensen van mediterrane afkomst nou eenmaal meer temperament hebben" op het moment dat er iemand doordraait. Dat is iets wat je zegt over kleine kinderen, niet over een hele bevolkingsgroep.
pi_216494751
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 14:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat verwachten we toch ook gewoon? Welk vergoeilijk toontje? Je doet alsof er een verschil in verwachtingen is terwijl die er niet is. Daarom dat de overheid ook gewoon de dader probeert te pakken en te berechten. Je mag niet iemand doden omdat iemand een profeet/god/religie heeft beledigd. Het moment dat de overheid dat toe gaat staan is pas het moment dat je gelijk hebt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216494788
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het feit dat zoiets onschuldigs kan leiden tot moord is het hele punt, helaas. Een volwassen religie lacht om zo'n domme demonstratie en zou de "dader" aanbieden om zich te bekeren ofzo. Niet dat ik daar fan van ben, maar als je enige reactie op iets als dit moord is, dan bewijs je het gelijk van de verbrander.

Islam hoort hier niet.
Ja helemaal mee eens, maar is dat alles het je nu echt waard om je leven op het spel te zetten? Want dat is dus letterlijk wat je doet als je publiekelijk een koran in brand steekt. Je weet dat je vanaf dat moment een joekel van een bullseye op je voorhoofd hebt en dat er psychopaten zijn die naar je op zoek gaan.

En dat allemaal om aan te tonen wat we allemaal allang weten, dat islam een barbaarse religie is die miljoenen levensgevaarlijke idioten voort heeft gebracht.
pi_216494821
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kom laten we het slachtoffer van een paar gestoorde moordenaars uitschelden voor borderline pyromaan en hem de schuld van zijn eigen dood geven.
Ja inderdaad, hij is naar alle waarschijnlijkheid het slachtoffer geworden van een gestoorde moslim puur en alleen omdat hij publiekelijk een koran heeft verbrand.

Is gewoon niet slim.
pi_216494849
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 14:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja inderdaad, hij is naar alle waarschijnlijkheid het slachtoffer geworden van een gestoorde moslim puur en alleen omdat hij publiekelijk een koran heeft verbrand.

Is gewoon niet slim.
^p^
  vrijdag 31 januari 2025 @ 15:36:32 #136
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216495311
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:24 schreef KCais het volgende:

[..]
Geloof van de liefde *O*
Een beetje rijmen is niet voor iedereen zie ik al -O-
Haters everywhere but I don't really care.
pi_216495444
twitter
  vrijdag 31 januari 2025 @ 16:17:27 #138
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216495774
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 09:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Religie :r

Fanatieke religieuzen :r :r
Ik ben het op zich wel met andere users eens dat je kleur mag bekennen. In Europa hebben we in principe maar van één religie last.

De andere zich via de kerk intolerante en dominant opstellende religie hebben we de Verlichting doorgekregen en aan een scheiding van kerk en staat onderworpen. Daar hebben we geen last meer van. Ook kennen we geen gesegregeerde Joodse buurten meer.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 16:37:31 #139
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216495951
"Ze zien ons als een minderwaardig soort mensen. Marokkaanse jongens bestelen nooit een Marokkaan. Is u dat wel eens opgevallen? Wij kunnen wel bestolen worden. En ik natuurlijk nog dubbel, want ik ben niet alleen een christenhond, maar ook nog minder dan een varken.
Meneer, als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen! Maar dat kan ik niet rond krijgen. De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur."

Pim
Haters everywhere but I don't really care.
pi_216496057
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 16:37 schreef matthijst het volgende:
"Ze zien ons als een minderwaardig soort mensen. Marokkaanse jongens bestelen nooit een Marokkaan. Is u dat wel eens opgevallen? Wij kunnen wel bestolen worden. En ik natuurlijk nog dubbel, want ik ben niet alleen een christenhond, maar ook nog minder dan een varken.
Meneer, als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen! Maar dat kan ik niet rond krijgen. De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur."

Pim
Toch is hij vermoordt door een blanke niet-moslim die nu vrij rondloopt.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 16:57:58 #141
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216496082
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 16:37 schreef matthijst het volgende:
En hoe heeft dat met Islam te maken. De Islam die leert dat je helemaal niet mag stelen. Van niemand niet.

Wat een geklets. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 31 januari 2025 @ 17:07:46 #142
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216496163
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:56 schreef Pleun2011 het volgende:

Ik ben het niet eens met je zogenaamd genuanceerde verhaal.
Daar zul je je eigen beweegredenen voor hebben, maar het betoog van Straatcommando is correct. Het Christendom heeft in de geschiedenis van de mensheid net zo'n verschrikkelijke dingen gedaan als de Islam. En dat is geen mening, maar feit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 31 januari 2025 @ 17:09:55 #143
Why is all the rum gone?
pi_216496178
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:

En hoe heeft dat met Islam te maken.
Cultuur.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 31 januari 2025 @ 17:12:54 #144
Why is all the rum gone?
pi_216496205
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 14:32 schreef Hathor het volgende:

Ja inderdaad, hij is naar alle waarschijnlijkheid het slachtoffer geworden van een gestoorde moslim

Daar zijn er iets te veel van, als je het mij vraagt.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 17:23:24 #145
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216496294
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
De Islam die leert dat je helemaal niet mag stelen. Van niemand niet.
_O-

Misschien eens wat betere leermeesters naar voren schuiven dan.

Er zit een goede kop op, dat wel.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 17:37:53 #146
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216496400
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 17:23 schreef Mubassie het volgende:

[..]
_O-

Misschien eens wat betere leermeesters naar voren schuiven dan.

Er zit een goede kop op, dat wel.

:')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 31 januari 2025 @ 18:00:43 #147
396550 Richestorags
pi_216496591
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wat men vaak "vergeet" te vermelden is dat de kruistochten een reactie waren op de expansie van de Islam tot in het "Heilige Land". In feite hebben ze latere invasies tot aan de poorten van Wenen op een eerder moment gestopt.

De Inquisitie was ook een voortzetting van het Apartheidssysteem onder de Moren en hun expansiedrang tot aan Frankrijk. Wel problematisch natuurlijk.

Niet dat er daarna geen eigen veroveringen kwamen en dat de Inquisitie geen problematisch systeem was maar we hebben dat niet voor niets gestopt en een scheiding van kerk en staat aangebracht. Het heeft Spanje ook lang afgesneden van de culturele en wetenschappelijke ontwikkelingen in Europa.

Waarom men het steeds verder afbrokkelen van die verworven vrijheden door de (politieke) Islam steeds maar weer onder het tapijt schuift is me een raadsel. Los van de toegenomen criminaliteit, antisemitisme, verloederde buurten en algeheel een meer onguur straatbeeld veelal door migranten uit Mohammedaanse landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 31-01-2025 21:19:36 ]
  vrijdag 31 januari 2025 @ 18:02:06 #148
396550 Richestorags
pi_216496605
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Daar zul je je eigen beweegredenen voor hebben, maar het betoog van Straatcommando is correct. Het Christendom heeft in de geschiedenis van de mensheid net zo'n verschrikkelijke dingen gedaan als de Islam. En dat is geen mening, maar feit.

Leven we vroeger of nu? De Duitsers waren vroeger ook zeer problematisch. Moeten we daar naar terugkijken als we het over Poetin hebben?
  vrijdag 31 januari 2025 @ 18:12:24 #149
Why is all the rum gone?
pi_216496709
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 18:02 schreef Richestorags het volgende:

Leven we vroeger of nu?
Je eigen geschiedenis vergeten is het domste wat je kan doen.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 18:14:15 #150
396550 Richestorags
pi_216496730
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 18:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je eigen geschiedenis vergeten is het domste wat je kan doen.
Die zijn we juist NIET vergeten. Daarom roept de oprukkende Islam zoveel weerstand op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')