abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2025 @ 11:17:09 #181
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216518626
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Die plek wordt ingenomen door de gedachtegoed van mensen als jij, die we ook de deur moeten wijzen. Extremisme, of dat nu van de islam, christendom of rechts-extremisme is moeten allemaal de deur gewezen worden.
Er is totaal niets extreems aan mijn mening :).

Niemand hoeft dood, je moet alleen je sprookjes prive houden, that's all.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216518694
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Er is totaal niets extreems aan mijn mening :).

Niemand hoeft dood, je moet alleen je sprookjes prive houden, that's all.
Dat zeggen al die extremisten, die zien het zelf niet. :)

Precies, dat zou een moslimextremist ook zeggen: "Niemand hoeft dood, je moet alleen je sprookjes (andere overtuigingen dan die van mij) privé houden, that's all."
  zondag 2 februari 2025 @ 11:21:18 #183
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216518705
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:20 schreef Kerelx het volgende:

[..]

Precies, dat zou een moslimextremist ook zeggen: "Niemand hoeft dood, je moet alleen je sprookjes (andere overtuigingen dan die van mij) privé houden, that's all."
Prima knul, dan ben ik een extremist.

Wat ga je doen dan? :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216518953
quote:
10s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Prima knul, dan ben ik een extremist.

Wat ga je doen dan? :).
Je kan zelf ook niks doen. :)

Dat ben je inderdaad. Met de maat waarmee je meet heb ik je gemeten. Volgens je eigen redenering moeten we je de deur wijzen.
  zondag 2 februari 2025 @ 11:44:48 #185
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216519039
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:38 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Je kan zelf ook niks doen. :)

Dat ben je inderdaad. Met de maat waarmee je meet heb ik je gemeten. Volgens je eigen redenering moeten we je de deur wijzen.
Er is extremisme en extremisme.

Er is ook zoiets als je kop in het zand steken.
  zondag 2 februari 2025 @ 11:47:31 #186
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216519086
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:20 schreef Kerelx het volgende:
Hou er trouwens wel rekening mee dat als je geen religie aanhangt, maar wel gelooft dat er geen God bestaat, je ook gewoon een extremist bent.

Zeker als je met dwangmaatregelen komt om die andere geloofsovertuigingen dan die van jou verbannen moeten worden.
En dan zit je ongeveer op hetzelfde radicale spoor als de Islam. In China doen ze dat; daar mag je geen Christen zijn, want dan krijg je de politie achter je aan en heb je een vet probleem. En als moslim kom je in een heropvoedingskamp terecht.
  zondag 2 februari 2025 @ 12:22:20 #187
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216519574
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hou er trouwens wel rekening mee dat als je geen religie aanhangt, maar wel gelooft dat er geen God bestaat, je ook gewoon een extremist bent.

Zeker als je met dwangmaatregelen komt om die andere geloofsovertuigingen dan die van jou verbannen moeten worden.
En dan zit je ongeveer op hetzelfde radicale spoor als de Islam. In China doen ze dat; daar mag je geen Christen zijn, want dan krijg je de politie achter je aan en heb je een vet probleem. En als moslim kom je in een heropvoedingskamp terecht.
De staat duldt geen concurrentie op het gebied van ideologie.
pi_216526400
twitter
pi_216531857
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 23:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het Romeinse Rijk was ooit ook net zo stout als Poetin. Is dat relevant voor hoe we met Poetin omgaan?
Ach welnee! Poetin is vergeleken met het Romeinse Rijk een totale cuck.
  maandag 3 februari 2025 @ 09:57:52 #190
396550 Richestorags
pi_216532068
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 09:37 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ach welnee! Poetin is vergeleken met het Romeinse Rijk een totale cuck.
Niet relevant. Het is een analogie dat we niet naar de geschiedenis moeten kijken als we het heden beoordelen, in dit geval Islam vs Christendom. Je neemt het veel te letterlijk en dat leidt af van de discussie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Richestorags op 03-02-2025 10:04:37 ]
  maandag 3 februari 2025 @ 10:01:34 #191
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216532105
Ik heb het liever niet hoor. Maar een bij-effect van dit soort gedragingen (verbranden van Korans e.d.) is dat er juist meer interessse komt voor de Islam met als netto effect meer bekeringen. Ik vind het prima. Ik zie het ook om mij heen. Fijn man.

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 3 februari 2025 @ 10:03:12 #192
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216532123
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb het liever niet hoor. Maar een bij-effect van dit soort gedragingen (verbranden van Korans e.d.) is dat er juist meer interessse komt voor de Islam met als netto effect meer bekeringen. Ik vind het prima. Ik zie het ook om mij heen. Fijn man.

Hier geloof ik dus werkelijk niets van. :')
  maandag 3 februari 2025 @ 10:05:34 #193
396550 Richestorags
pi_216532148
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Don't feed the troll
  maandag 3 februari 2025 @ 10:08:09 #194
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216532181
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Vergelijk het met 11 september. Maar dan op microschaal. Het is echt zo. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Blijf het fijn vinden. Dat wel.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_216532390
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Tengano het volgende:

[..]

Hoezo extremisten? Mensen met geen geloof krijgen helemaal geen gelegenheid om minderjarigen te indoctrineren.
  maandag 3 februari 2025 @ 10:31:23 #196
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216532423
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:27 schreef torentje het volgende:
Hoezo extremisten? Mensen met geen geloof krijgen helemaal geen gelegenheid om minderjarigen te indoctrineren.
Ik zie hier anders genoeg mensen op dit forum posten over sprookjesboeken, en mensen die dom zijn als ze in een hogere macht geloven en dat al die geloven alleen maar narigheid opleveren.

Dat zijn overtuigingen die worden opgelegd aan anderen voortkomend uit gelovigen die er heilig van overtuigd zijn dat er geen hogere macht bestaat.

Daarnaast houden ze er allerlei theorieen op na waarom er religies bestaan en waarom mensen zo'n God zelf hebben verzonnen.

En met dat soort overtuigingen beinvloed je dus ook je omgeving, omdat mensen ook de behoefte voelen om hun overtuigingen uit te dragen. Ze gaan dan graag in discussie, willen hun gelijk halen en voelen zich prettig als anderen uiteindelijk hun mening en ideeen over de werkelijkheid delen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tengano op 03-02-2025 10:36:37 ]
pi_216533124
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:31 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik zie hier anders genoeg mensen op dit forum posten over sprookjesboeken, en mensen die dom zijn als ze in een hogere macht geloven en dat al die geloven alleen maar narigheid opleveren.

Dat zijn overtuigingen die worden opgelegd aan anderen voortkomend uit gelovigen die er heilig van overtuigd zijn dat er geen hogere macht bestaat.

Daarnaast houden ze er allerlei theorieen op na waarom er religies bestaan en waarom mensen zo'n God zelf hebben verzonnen.

En met dat soort overtuigingen beinvloed je dus ook je omgeving, omdat mensen ook de behoefte voelen om hun overtuigingen uit te dragen. Ze gaan dan graag in discussie, willen hun gelijk halen en voelen zich prettig als anderen uiteindelijk hun mening en ideeen over de werkelijkheid delen.
Mensen zonder geloof besnijden echter geen meisjes of jongens en vermoorden ook geen mensen die hun kwetsen of beledigen.
  maandag 3 februari 2025 @ 11:56:08 #198
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216533355
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:31 schreef Tengano het volgende:

[..]
En dat klopt niet?
  maandag 3 februari 2025 @ 12:10:04 #199
3542 Gia
User under construction
pi_216533506
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:49 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De geschiedenis is totaal niet relevant. Christenen en joden houden hun geloof in de moderne tijd voornamelijk achter de voordeur en zijn over het algemeen geweldloos. Dat kan je van de islam niet zeggen.
Hier staan ze in het winkelgebied met hoofddoekjes en platen met daarop de vraag of mensen willen proberen hoe dat voelt zo'n hoofddoekje.

https://www.ed.nl/helmond(...)B353Y2FO2ITzrTUhAt3g
  maandag 3 februari 2025 @ 12:11:45 #200
396550 Richestorags
pi_216533523
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:56 schreef Mubassie het volgende:

[..]
En dat klopt niet?
M.u.v. het dom zijn als je in een hogere macht gelooft klopt het wel aardig.
  maandag 3 februari 2025 @ 12:42:08 #201
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216533834
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:10 schreef Gia het volgende:
Hier staan ze in het winkelgebied met hoofddoekjes en platen met daarop de vraag of mensen willen proberen hoe dat voelt zo'n hoofddoekje.

https://www.ed.nl/helmond(...)B353Y2FO2ITzrTUhAt3g
Je moet ergens beginnen inderdaad. Daarna gaan ze moeilijk doen dat jij een boterhammetje eet als zij aan het vasten zijn etc. Follow 'the leader'.

Je zou moeten zeggen "Dat is goed en kom jij dan een keertje met mij mee van de zomer om lekker topless te gaan zonnen?"

#dwingelantgedrag #manipulatie

Bekijk deze YouTube-video

pi_216533958
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Mensen zonder geloof besnijden echter geen meisjes of jongens en vermoorden ook geen mensen die hun kwetsen of beledigen.
Denk je echt dat het niet voorkomt dat mensen zonder geloof andere mensen vermoorden omdat ze zich gekwetst of beledigd voelen? Mensen, gelovig of niet, vermoorden andere mensen uit allerlei emoties, waaronder woede en haat. Emoties waar kwetsing of belediging naartoe kunnen leiden.

Kinderen verwarren met dat er tientallen geslachten zijn en ze op jonge leeftijd gevaarlijke medicatie geven waarmee de ontwikkeling van hun geslacht tegengegaan wordt vind ik erger dan een stukje voorhuid weghalen.
  maandag 3 februari 2025 @ 13:03:56 #203
3542 Gia
User under construction
pi_216534097
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:51 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Denk je echt dat het niet voorkomt dat mensen zonder geloof andere mensen vermoorden omdat ze zich gekwetst of beledigd voelen? Mensen, gelovig of niet, vermoorden andere mensen uit allerlei emoties, waaronder woede en haat. Emoties waar kwetsing of belediging naartoe kunnen leiden.

Kinderen verwarren met dat er tientallen geslachten zijn en ze op jonge leeftijd gevaarlijke medicatie geven waarmee de ontwikkeling van hun geslacht tegengegaan wordt vind ik erger dan een stukje voorhuid weghalen.
Met dat laatste ben ik het enigszins eens. Ik vind besnijden onnodig. Zeker op zo'n jonge leeftijd. Als het kind hier zelf de keuze in mag maken als hij 16 of 18 is, vind ik het prima. Maar die geslachtsveranderende medicatie is inderdaad erger. Echter, beide zijn onomkeerbaar.
  maandag 3 februari 2025 @ 13:15:25 #204
3542 Gia
User under construction
pi_216534282
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je moet ergens beginnen inderdaad. Daarna gaan ze moeilijk doen dat jij een boterhammetje eet als zij aan het vasten zijn etc. Follow 'the leader'.

Je zou moeten zeggen "Dat is goed en kom jij dan een keertje met mij mee van de zomer om lekker topless te gaan zonnen?"

#dwingelantgedrag #manipulatie

Het is bij veel moslims allemaal eenrichtingsverkeer. Ken een oma, Nederlandse, wiens zoon getrouwd is met een moslima, zich dus ook bekeerd heeft. Oma wordt wel verwacht bij de Iftar, suikerfeest, offerfeest, maar de kleinkinderen mogen geen cadeautjes met Kerst. Gezin komt ook niet thuis voor het kerstfeest. Lijkt me zo moeilijk voor een moeder/oma.

Ik heb ooit Syrische buren gehad. Zij kwamen bij ons voor een kerstmaaltijd en brachten ook eten mee uit hun cultuur. Was keigezellig. Hoewel de taal bij de ouders toen nog wel een dingetje was. De kinderen spraken vloeiend Nederlands. Heb een taalmaatje gehad die me uitlegde hoe je falafel maakte, wat za'atar was, welke kruiden ze allemaal gebruikten. Was interessant. We kunnen van elkaar leren, maar het hoort niet maar een richting op te gaan. Beide werelden hebben leuke, interessante aspecten waar we van elkaar kunnen leren en waar we elkaar kunnen vinden, maar dan moet je er wel voor open staan.

Ik ben tegen de verplichting dat zij een hoofddoek moeten dragen, dus ik ga dat zeker niet proberen.
Maar ik sta er wel voor open naar een iftar te gaan, of eten te proeven uit hun cultuur. Ik verwacht ook niet dat zij hier spek eten. Ik lust geen lamsvlees. Heb het geprobeerd, vind het echt niet lekker. En niet omdat een lammetje zielig is of zo; ik eet wel konijn met Kerst.
  maandag 3 februari 2025 @ 14:35:01 #205
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216535488
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:03 schreef Gia het volgende:
Met dat laatste ben ik het enigszins eens. Ik vind besnijden onnodig. Zeker op zo'n jonge leeftijd. Als het kind hier zelf de keuze in mag maken als hij 16 of 18 is, vind ik het prima. Maar die geslachtsveranderende medicatie is inderdaad erger. Echter, beide zijn onomkeerbaar.
Ik zie niet zo heel veel verschil in een geslachtsveranderende ingreep en een medische ingreep in je geslacht aka besnijdenis. Vreemd dat die eerste vorm dan in de Islam wordt afgekeurd; eigenlijk zouden ze daar vanuit hun eigen gewoontes nou juist begrip voor moeten hebben.
  maandag 3 februari 2025 @ 14:53:29 #206
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216535665
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:15 schreef Gia het volgende:
Het is bij veel moslims allemaal eenrichtingsverkeer. Ken een oma, Nederlandse, wiens zoon getrouwd is met een moslima, zich dus ook bekeerd heeft. Oma wordt wel verwacht bij de Iftar, suikerfeest, offerfeest, maar de kleinkinderen mogen geen cadeautjes met Kerst. Gezin komt ook niet thuis voor het kerstfeest. Lijkt me zo moeilijk voor een moeder/oma.

Ik heb ooit Syrische buren gehad. Zij kwamen bij ons voor een kerstmaaltijd en brachten ook eten mee uit hun cultuur. Was keigezellig. Hoewel de taal bij de ouders toen nog wel een dingetje was. De kinderen spraken vloeiend Nederlands. Heb een taalmaatje gehad die me uitlegde hoe je falafel maakte, wat za'atar was, welke kruiden ze allemaal gebruikten. Was interessant. We kunnen van elkaar leren, maar het hoort niet maar een richting op te gaan. Beide werelden hebben leuke, interessante aspecten waar we van elkaar kunnen leren en waar we elkaar kunnen vinden, maar dan moet je er wel voor open staan.

Ik ben tegen de verplichting dat zij een hoofddoek moeten dragen, dus ik ga dat zeker niet proberen.
Maar ik sta er wel voor open naar een iftar te gaan, of eten te proeven uit hun cultuur. Ik verwacht ook niet dat zij hier spek eten. Ik lust geen lamsvlees. Heb het geprobeerd, vind het echt niet lekker. En niet omdat een lammetje zielig is of zo; ik eet wel konijn met Kerst.
Klopt, en bij veel mensen begint dat eenrichtingsverkeer en het rupsje nooit tevreden steeds meer op te vallen.

Daarnaast betekent Islam letterlijk onderwerping. En dat is ook wat er met alle niet moslims moet gebeuren. En zo'n 'onschuldig' kraampje met de uitnodiging om een keer een hoofddoek uit te proberen :) of de uitnodiging voor de Iftar omdat het zo gezellig :) is, zijn daarom ook niet zo onschuldig bedoeld.

En inderdaad als je hen uitnodigt op een kerstmis, een gezellige kerstmarkt of gewoon voor een kerstmaaltijd moeten ze daar niets van weten, want dat past niet bij de richting die we met z'n allen op moeten bewegen.
pi_216535956
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:51 schreef Kerelx het volgende:

[..]

Als de mensen met geen geloof zichzelf niet konden beheersen, dan waren er toch nooit zoveel gebedsruimtes voor de mensen die een geloof aanhangen?
  maandag 3 februari 2025 @ 15:28:53 #208
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216536076
Of niet :?
pi_216536328
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:35 schreef Tengano het volgende:
Ik zie niet zo heel veel verschil in een geslachtsveranderende ingreep en een medische ingreep in je geslacht aka besnijdenis.
Jij ziet geen verschil tussen iets wat je vrijwillig doet en iets wat je opgelegd wordt door een ander?

Tering. |:(
pi_216536352
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 00:06 schreef Killumination het volgende:

[..]
Zonde dat hij niet meer praktiseert.
Tering, jouw PoHi is zowel eng als typisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')