De geschiedenis is totaal niet relevant. Christenen en joden houden hun geloof in de moderne tijd voornamelijk achter de voordeur en zijn over het algemeen geweldloos. Dat kan je van de islam niet zeggen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar zul je je eigen beweegredenen voor hebben, maar het betoog van Straatcommando is correct. Het Christendom heeft in de geschiedenis van de mensheid net zo'n verschrikkelijke dingen gedaan als de Islam. En dat is geen mening, maar feit.
Het Romeinse Rijk was ooit ook net zo stout als Poetin. Is dat relevant voor hoe we met Poetin omgaan?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar zul je je eigen beweegredenen voor hebben, maar het betoog van Straatcommando is correct. Het Christendom heeft in de geschiedenis van de mensheid net zo'n verschrikkelijke dingen gedaan als de Islam. En dat is geen mening, maar feit.
Het probleem met deze vergelijking is dat mensen gaan denken dat ze daarom identiek aan elkaar zijn, en achterover kunnen leunen, omdat het christendom ogenschijnlijk vanzelf op de achtergrond verdween. Hiermee erken je aan de ene hand niet dat het christendom aspecten in zich heeft gehad welke het moderne denken heeft vormgegeven, en in de andere hand dat de islam voor het christendom vreemde eigenaardigheden heeft welke schikking aan de moderniteit kunnen bemoeilijken. Los van de theologische afwijkingen is het ook een probleem dat moslims door grotere etnische verschillen een langere en wankele brug moeten passeren.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die plek wordt ingenomen door de gedachtegoed van mensen als jij, die we ook de deur moeten wijzen. Extremisme, of dat nu van de islam, christendom of rechts-extremisme is moeten allemaal de deur gewezen worden.quote:Op zondag 2 februari 2025 00:05 schreef HeatWave het volgende:
Het Christendom is net zo erg als de islam hoor!
Ja, dat weten we, daarom hebben we de kerk de deur gewezen en zitten we niet te wachten op een opvolger om die plek in te nemen.
Er is totaal niets extreems aan mijn meningquote:Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Die plek wordt ingenomen door de gedachtegoed van mensen als jij, die we ook de deur moeten wijzen. Extremisme, of dat nu van de islam, christendom of rechts-extremisme is moeten allemaal de deur gewezen worden.
Dat zeggen al die extremisten, die zien het zelf niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is totaal niets extreems aan mijn mening.
Niemand hoeft dood, je moet alleen je sprookjes prive houden, that's all.
Prima knul, dan ben ik een extremist.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:20 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Dat zeggen al die extremisten, die zien het zelf niet.
Precies, dat zou een moslimextremist ook zeggen: "Niemand hoeft dood, je moet alleen je sprookjes (andere overtuigingen dan die van mij) privé houden, that's all."
Je kan zelf ook niks doen.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima knul, dan ben ik een extremist.
Wat ga je doen dan?.
Er is extremisme en extremisme.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:38 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Je kan zelf ook niks doen.
Dat ben je inderdaad. Met de maat waarmee je meet heb ik je gemeten. Volgens je eigen redenering moeten we je de deur wijzen.
Hou er trouwens wel rekening mee dat als je geen religie aanhangt, maar wel gelooft dat er geen God bestaat, je ook gewoon een extremist bent.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:20 schreef Kerelx het volgende:
Dat zeggen al die extremisten, die zien het zelf niet.
De staat duldt geen concurrentie op het gebied van ideologie.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hou er trouwens wel rekening mee dat als je geen religie aanhangt, maar wel gelooft dat er geen God bestaat, je ook gewoon een extremist bent.
Zeker als je met dwangmaatregelen komt om die andere geloofsovertuigingen dan die van jou verbannen moeten worden.
En dan zit je ongeveer op hetzelfde radicale spoor als de Islam. In China doen ze dat; daar mag je geen Christen zijn, want dan krijg je de politie achter je aan en heb je een vet probleem. En als moslim kom je in een heropvoedingskamp terecht.
Ach welnee! Poetin is vergeleken met het Romeinse Rijk een totale cuck.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het Romeinse Rijk was ooit ook net zo stout als Poetin. Is dat relevant voor hoe we met Poetin omgaan?
Niet relevant. Het is een analogie dat we niet naar de geschiedenis moeten kijken als we het heden beoordelen, in dit geval Islam vs Christendom. Je neemt het veel te letterlijk en dat leidt af van de discussie.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:37 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ach welnee! Poetin is vergeleken met het Romeinse Rijk een totale cuck.
Hier geloof ik dus werkelijk niets van.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb het liever niet hoor. Maar een bij-effect van dit soort gedragingen (verbranden van Korans e.d.) is dat er juist meer interessse komt voor de Islam met als netto effect meer bekeringen. Ik vind het prima. Ik zie het ook om mij heen. Fijn man.˛
Don't feed the trollquote:Op maandag 3 februari 2025 10:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier geloof ik dus werkelijk niets van.
Vergelijk het met 11 september. Maar dan op microschaal. Het is echt zo. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Blijf het fijn vinden. Dat wel.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier geloof ik dus werkelijk niets van.
Hoezo extremisten? Mensen met geen geloof krijgen helemaal geen gelegenheid om minderjarigen te indoctrineren.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hou er trouwens wel rekening mee dat als je geen religie aanhangt, maar wel gelooft dat er geen God bestaat, je ook gewoon een extremist bent.
Zeker als je met dwangmaatregelen komt om die andere geloofsovertuigingen dan die van jou verbannen moeten worden.
En dan zit je ongeveer op hetzelfde radicale spoor als de Islam. In China doen ze dat; daar mag je geen Christen zijn, want dan krijg je de politie achter je aan en heb je een vet probleem. En als moslim kom je in een heropvoedingskamp terecht.
Ik zie hier anders genoeg mensen op dit forum posten over sprookjesboeken, en mensen die dom zijn als ze in een hogere macht geloven en dat al die geloven alleen maar narigheid opleveren.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:27 schreef torentje het volgende:
Hoezo extremisten? Mensen met geen geloof krijgen helemaal geen gelegenheid om minderjarigen te indoctrineren.
Mensen zonder geloof besnijden echter geen meisjes of jongens en vermoorden ook geen mensen die hun kwetsen of beledigen.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie hier anders genoeg mensen op dit forum posten over sprookjesboeken, en mensen die dom zijn als ze in een hogere macht geloven en dat al die geloven alleen maar narigheid opleveren.
Dat zijn overtuigingen die worden opgelegd aan anderen voortkomend uit gelovigen die er heilig van overtuigd zijn dat er geen hogere macht bestaat.
Daarnaast houden ze er allerlei theorieen op na waarom er religies bestaan en waarom mensen zo'n God zelf hebben verzonnen.
En met dat soort overtuigingen beinvloed je dus ook je omgeving, omdat mensen ook de behoefte voelen om hun overtuigingen uit te dragen. Ze gaan dan graag in discussie, willen hun gelijk halen en voelen zich prettig als anderen uiteindelijk hun mening en ideeen over de werkelijkheid delen.
En dat klopt niet?quote:Op maandag 3 februari 2025 10:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie hier anders genoeg mensen op dit forum posten over sprookjesboeken, en mensen die dom zijn als ze in een hogere macht geloven en dat al die geloven alleen maar narigheid opleveren.
Hier staan ze in het winkelgebied met hoofddoekjes en platen met daarop de vraag of mensen willen proberen hoe dat voelt zo'n hoofddoekje.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De geschiedenis is totaal niet relevant. Christenen en joden houden hun geloof in de moderne tijd voornamelijk achter de voordeur en zijn over het algemeen geweldloos. Dat kan je van de islam niet zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |