Op het moment dat er voldoende vraag naar is zal er gewoon een veerboot komen. En anders is Madeira geen optie meer. Verder is 2400 km rijden natuurlijk helemaal niet zo bijzonder ver. De reis erheen is onderdeel van de vakantie.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oké, ik wil dus bijvoorbeeld naar Madeira met de auto.
Dan moet ik eerst 2400 kilometer rijden naar Portimão, wat minstens twee dagen duurt. Daarna kan ik op de veerboot naar Madeira. Reistijd 24 uur. Klinkt dat aantrekkelijk?
Laat maar, die is alweer gecanceld. Er is momenteel geen veerboot die tussen het vasteland van Portugal en Madeira vaart.
Heb je nog meer opties, die niet tot gevolg hebben dat Madeira volledig instort en er geen droog brood meer te verdienen is voor de mensen aldaar?
Zie hier: https://www.volkskrant.nl(...)-rotterdam~b0244279/quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:44 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat de vorige coalitie (en nu voornamelijk oppositie) wilde doen en wat mevrouw Wiersma dag één in de prullenbak gemieterd heeft?
Dat laatste kun je niet met zekerheid zeggen, de regelingen tot nu toe waren zeer populair en er is veel animo voor uitkoop. Maar het moet wel een goede regeling zijn, laat dat nou precies iets zijn wat veel te ingewikkeld is voor de BBB.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie hier: https://www.volkskrant.nl(...)-rotterdam~b0244279/
Het lijkt er zo maar op dat Schiphol een prima methode gevonden heeft: extern salderen. Oftewel: echt bedrijven uitkopen en dus echt de uitstoot naar beneden brengen. De rechter is er ook al in mee gegaan.
Nou is het natuurlijk zo dat dit vrijwillige uitkoop is, daar is eerlijkheidshalve dit kabinet, deze minister en zelfs BBB niet tegen: https://www.bnr.nl/nieuws(...)vrijwillige-stoppers
Alleen met puur vrijwillig kom je er niet.
Laat ik het zo zeggen: de kans dat je bij letterlijk elk gebied met vrijwillige uitkoop voldoende animo hebt lijkt me klein. Wel eens dat je een eind kan komen, zeker als je gedwongen uitkoop als stok achter de deur laat staan.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat laatste kun je niet met zekerheid zeggen, de regelingen tot nu toe waren zeer populair en er is veel animo voor uitkoop. Maar het moet wel een goede regeling zijn, laat dat nou precies iets zijn wat veel te ingewikkeld is voor de BBB.
Maar dat is allemaal gestopt in de coalitie onderhandelingen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
De plannen zijn er al lang. De plannen van de provincies bijvoorbeeld. Het rapport van de WUR van afgelopen week. Alleen allemaal bevatten ze uitkoop, eventueel gedwongen.
Dat vind de PVV vast leuk.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:43 schreef Hanca het volgende:
NSC wil ondertussen dat in het voorstel van Uitermark over de politieke partijen wat begin maart uit komt, komt te staan dat een partij leden moet hebben: https://www.trouw.nl/poli(...)artner-pvv~b91be556/
Briljant, hoe groter, hoe meer kans op chaos en hoe minder kans op een doortastend besluit.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:00 schreef Hanca het volgende:
De ministeriële commissie heeft trouwens 12 bewindspersonen:
https://www.rijksoverheid(...)uurherstel-ingesteld
Schoof, Wiersma (BBB), Rummenie (BBB), Madlener (PVV), Keijzer (BBB), Beljaarts (PVV), Hermans (VVD), Brekelmans (VVD), Tuinman (BBB), Van Hijum (NSC), Uitermark (NSC) en Heinen (VVD).
De Navo top komt er ook nog aan. Waarschijnlijk wil de VVD Rutte zijn 3.5% wel geven tochquote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:13 schreef Hanca het volgende:
Schoof wil binnen 2 maanden nieuwe stikstofplannen en de doelen gewoon halen: https://www.ad.nl/politie(...)s-halen-br~ab13878d/
Het wordt straks kiezen voor VVD: of de zuinige schatkistmeester zijn en de doelen toch laten varen, of geld neerleggen om de doelen te halen.
https://www.nporadio1.nl/(...)-niet-gaan-overlevenquote:Van NSC naar D66
In november vertrok Zeedijk. Niet alleen verruilde ze de Haagse politiek voor de Eindhovense, ook veranderde ze van partij. Haar NSC-lidmaatschap zei ze op en onder de vlag van D66 gaat ze nu verder. Zeedijk zegt een breed netwerk te hebben bij D66 wat het een logische stap maakte om ook van die partij lid te worden.
Uit huidige peilingen blijkt ook dat NSC een behoorlijk aantal zetels zou verliezen in nieuwe verkiezingen. Zeedijk: "Ik zou het heel jammer vinden als NSC verdwijnt omdat ik bestaanszekerheid en goed bestuur heel belangrijke thema's vind."
Haha daarin zie je wel mooi terug dat de VVD de enige in de coalitie is die het een beetje snapt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 18:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De Navo top komt er ook nog aan. Waarschijnlijk wil de VVD Rutte zijn 3.5% wel geven tochIk mag hopen dat we lekker op 2% blijven.
VVD heeft het trouwens ook wel lekker geregeld dat geen van hun ministers hoeft te bezuinigen. Dat hebben ze allemaal bij hun coalitiepartners gedumpt.
Lekker in de Dodge RAM Van.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op het moment dat er voldoende vraag naar is zal er gewoon een veerboot komen. En anders is Madeira geen optie meer. Verder is 2400 km rijden natuurlijk helemaal niet zo bijzonder ver. De reis erheen is onderdeel van de vakantie.
Ik had je meer ingeschat als een Volvo-rijder.quote:
Komt in de buurt, het was ooit van Volvo (Polestar).quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik had je meer ingeschat als een Volvo-rijder.
Zeedijk was al eerder lid van D66. Zat in de gemeenteraad van Geldrop-Mierlo.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 18:38 schreef zakjapannertje het volgende:
nogal een pikante partijwisseling trouwens
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)-niet-gaan-overleven
Wat een argumentatie ook. Geen overtuigingen, maar pure nieuwsgierigheid naar het politieke vak. Ga dan maar stage lopen bij een fractie, als politici willen we mensen die staan voor wat ze uitdragen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:44 schreef Hexagon het volgende:
Tijs van den Brink heeft politieke ambities
https://www.nu.nl/achterk(...)et-niet-probeer.html
Leuke waggies.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Komt in de buurt, het was ooit van Volvo (Polestar).
Oh Tijs.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:44 schreef Hexagon het volgende:
Tijs van den Brink heeft politieke ambities
https://www.nu.nl/achterk(...)et-niet-probeer.html
Ik weet niet. Kan wel populair zijn juist toch. Misschien een goede kandidaat voor minister president. Hij tikt alle boxes. Geen overtuigingen, tv personaliteit, geen politieke establishment. Als hij een beetje handig is op sociale media zit ie gebakken.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een argumentatie ook. Geen overtuigingen, maar pure nieuwsgierigheid naar het politieke vak. Ga dan maar stage lopen bij een fractie, als politici willen we mensen die staan voor wat ze uitdragen.
Denk dank eerder BBB in plaats van SGP.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:32 schreef nostra het volgende:
Vier partijen bij wie hij zich vindt passen, CU, CDA, SGP en... NSC?
Ook wel amusant dat Tijs denkt dat hij de kieslijst van een partij opkomt door een briefje te schrijven en even een assessmentje te doen.quote:"Stel, ik schrijf een sollicitatiebrief in maart. In september wordt de kieslijst bekendgemaakt. Hoe moet ik in de tussentijd geloofwaardig een politicus van die partij interviewen? Als partijen hun sollicitatieprocedure zouden inkorten, zou ik de stap wagen."
Zeker geen SGP. Wellicht gewoon PvdA oid?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:32 schreef nostra het volgende:
Vier partijen bij wie hij zich vindt passen, CU, CDA, SGP en... NSC?
Lijkt me wel toch. Als ik zon minister Faber zie lijkt me dat ze niet eens een assesment doen. Dan zal op de kieslijst geplaatst worden toch gewoon zijn zoiets van als je een keer een borrel met Geert heb gedronken mag je best #45 staan.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Ook wel amusant dat Tijs denkt dat hij de kieslijst van een partij opkomt door een briefje te schrijven en even een assessmentje te doen.
Ja oké, de PVV is een uitzondering, maar binnen elke normale politieke partij bewandel je toch best een aardige weg om op een lijst te komen. Om te beginnen maar eens door lid te worden.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lijkt me wel toch. Als ik zon minister Faber zie lijkt me dat ze niet eens een assesment doen. Dan zal op de kieslijst geplaatst worden toch gewoon zijn zoiets van als je een keer een borrel met Geert heb gedronken mag je best #45 staan.
Mwah, er wordt ook wel buiten de partij gekeken voor kandidaten. Mensen met een goed CV kunnen ook via die weg op de lijst komen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja oké, de PVV is een uitzondering, maar binnen elke normale politieke partij bewandel je toch best een aardige weg om op een lijst te komen. Om te beginnen maar eens door lid te worden.
Misschien wil Harry Mens wel?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zou het eigenlijk geen idee zijn om ook een paar zetels per opbod te verkopen? Amerikaanse stijl.
Ook openstellen voor bedrijven. Misschien wil Asml of Microsoft wel een stoel, je weet maar nooit.quote:
Er worden wel eens mensen benaderd voor de hogere posities. Ook die geen lid zijn. Niet alleen voor ministers en staatssecretaris posten, ook op de gewone lijst. Maar dat zie ik bij Van den Brink dan weer niet echt voor me.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja oké, de PVV is een uitzondering, maar binnen elke normale politieke partij bewandel je toch best een aardige weg om op een lijst te komen. Om te beginnen maar eens door lid te worden.
https://www.nu.nl/economi(...)x-3-regels-door.htmlquote:Ondanks harde kritiek zet staatssecretaris nieuwe box-3-regels door
De plannen voor een belasting op het werkelijke rendement van spaargeld, aandelen en verhuurd vastgoed moeten toch doorgaan. Dat vindt staatssecretaris van Fiscaliteit Tjebbe van Oostenbruggen, die daarmee ingaat tegen advies van de Raad van State.
Dat adviesorgaan noemde de plannen vorige maand kostbaar, ingewikkeld en op korte termijn niet haalbaar. Maar volgens Van Oostenbruggen is het doorzetten van het plan de minst slechte optie.
Aan alternatieven kleven te grote bezwaren, aldus de bewindsman. "Ik zie eigenlijk geen andere route. Uiteindelijk moet je van alle routes uiteindelijk de minst slechte kiezen. En dat ben ik ook aan het doen", meldt hij aan nieuwsdienst ANP.
Het heffen van belasting op spaargeld, aandelenbezit en opbrengsten van bijvoorbeeld woningverhuur vormt al geruime tijd een hoofdpijndossier voor het huidige en het vorige kabinet.
Rechter zette streep door belastingregels
Jarenlang moesten vermogenden belasting betalen op basis van een verondersteld rendement. Maar dat was in veel gevallen hoger dan het werkelijke rendement, waardoor ze naar eigen zeggen te veel belasting betaalden.
Sommigen stapten naar de rechter en zij kregen eind 2021 gelijk bij de Hoge Raad. Die besliste dat de regels moesten worden aangepast zodat het werkelijke rendement zou worden belast.
Van Oostenbruggen kwam vorig jaar met een plan, maar het oordeel van de Raad van State hierover was niet mals. Het zou onder meer betekenen dat particulieren veel administratie moeten bijhouden. Daarnaast zou de Belastingdienst bijna 1.000 extra personeelsleden moeten aannemen om de nieuwe regels uit te voeren.
Ook het standpunt van de staatssecretaris dat de nieuwe regels moeten zorgen voor net zoveel belastingopbrengst als de oude regels, vond de Raad van State geen goed idee.
Staatssecretaris wil doorzetten
Van Oostenbruggen wil desondanks doorzetten. "Dat heeft mijn voorkeur", zegt de bewindsman. "En ik denk dat we eigenlijk aan heel veel bezwaren goed tegemoet kunnen komen."
Hij wil zijn plannen eerst met de Tweede Kamer bespreken. Donderdag staat hiervoor een debat gepland. Naar aanleiding van de kritiek van de Raad van State heeft de staatssecretaris "veel meer toelichting" toegevoegd aan zijn plannen, en is goed gekeken of de IT-systemen van de fiscus het aankunnen.
Jij dacht dat Pia Dijkstra ook eerst jarenlang bij Jong D66 in de Keukenkampioendivisie heeft gespeeld?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier moet je schijnbaar wat, de rechter zegt dat je geen fictief rendement mag belasten.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 00:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)x-3-regels-door.html
Vooral die laatste zin vervult mij met onmetelijk vertrouwen dat dit zonder problemen moet gaan lukken
Toont ook wel aan hoe serieus dit clownskabinet de RVS neemt en geeft veel vertrouwen over de houding van Bruin I t.o.v. adviezen van de RVS op echt belangrijke zaken.
Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn: gewoon alle ontvangen rente en dividend en het verschil tussen aankoop en verkoop van aandelen, crypto's e.d. pakken. Vermogen verder negeren, alleen naar de winst op vermogen kijken. Aanschafkosten e.d. ook negeren, als je kosten wil aftrekken start je maar een B.V. Om de berekening simpel te houden reken je voor aandelen e.d. met een fifo systeem, dan hoef je aanschafprijzen niet te berekenen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 07:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hier moet je schijnbaar wat, de rechter zegt dat je geen fictief rendement mag belasten.
Dan kom je uit bij een reëel rendement wat vervolgens een enorme draak is om te berekeken en te controleren.
In alle varianten die je hiervoor bedenkt zijn ze allemaal kut.
Misschien moeten we maar af van belasting heffen op geld wat je al verdient hebt.
Of je moet de vrijstelling maar naar een miljoen euro zetten en/of eventueel een vast bedrag per vermogens saldo. Dat scheelt een grote groep mensen/rekenopties.
De rente/dividend is nog wel redelijk te achterhalen (en controleren enigzins).quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn: gewoon alle ontvangen rente en dividend en het verschil tussen aankoop en verkoop van aandelen, crypto's e.d. pakken..
Gewoon op transactiebasis.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De rente/dividend is nog wel redelijk te achterhalen (en controleren enigzins).
Verschil tussen aankoop en verkoop van aandelen denk ik niet.
Zo een pakket kan natuurlijk wel 100* wijzigen gedurende het jaar.
En mag je verlies op je verkoop dan ook verrekenen.
Ik denk dat je juist BV constructies voor vermogensopbouw moet ontmoedigen. Dat betekent namelijk een groot uitstel van belastingafdrachten. En met 7,77% forfaitair wordt dat steeds interessanter.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn: gewoon alle ontvangen rente en dividend en het verschil tussen aankoop en verkoop van aandelen, crypto's e.d. pakken. Vermogen verder negeren, alleen naar de winst op vermogen kijken. Aanschafkosten e.d. ook negeren, als je kosten wil aftrekken start je maar een B.V. Om de berekening simpel te houden reken je voor aandelen e.d. met een fifo systeem, dan hoef je aanschafprijzen niet te berekenen.
En vervolgens, gezien het feit dat steeds meer mensen daar hun inkomen uit halen, die winst op vermogen in box 1 smijten en box 3 afschaffen. Betaal maar gewoon het inkomstenbelasting percentage over dividend, rente en winsten uit handel.
Koop je een accumulating tracker en klaar.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:03 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn: gewoon alle ontvangen rente en dividend en het verschil tussen aankoop en verkoop van aandelen, crypto's e.d. pakken. Vermogen verder negeren
Nee, maar die was in ieder geval al twee jaar lid. Het hóeft ook niet per se, maar Tijs lijkt het wel heel erg makkelijk te vinden als zelfs die paar maanden voor hem een belemmering zijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 01:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij dacht dat Pia Dijkstra ook eerst jarenlang bij Jong D66 in de Keukenkampioendivisie heeft gespeeld?
Dat is niet te doen. Wat een rompslomp. Alles in Excel bijhouden. En welke expert van de belastingdienst gaat dat controleren?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voor professionele organisaties lijkt me dat al lastig, maar voor particulieren?
Huh...dat kennen we toch helemaal niet?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:33 schreef KareldeStoute het volgende:
Ik zal wel simpel zijn maar waarom niet gewoon een belasting op vermogen op een bepaald meetmoment? En dan zonder geneuzel over daadwerkelijk of fictief rendement. Gewoon x,x % aftikken.
Een heel oude juist. Dat werkte zo vanaf de jaren '60 tot 2001. Laatste tarief was iets van 7 promille.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh...dat kennen we toch helemaal niet?
We belasten het rendement. Niet het vermogen op zich. Volgens mij introduceer je hier nu een heel nieuwe belasting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |