De "pensioenwet" regelt de controle op een correcte belastingafdracht, van het uitgesteld loon. want dat geld is eigendom van de overheid, verder niksquote:Op zondag 27 april 2025 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen pensioenwet hebben is een nationale ramp.
De overheid neemt geen hap uit je inkomen, jij laat dat pensioen spaarfonds van je een hap uit je belastbaar inkomen nemen voor je eigen pensioen spaarpot , omdat je een CAO hebt bij je werkgever waar dat in staatquote:Op zondag 27 april 2025 11:59 schreef Hanca het volgende:
De zin "Ik wil helemaal niet dat de overheid zo'n hap uit mijn inkomen neemt" is exact de reden waarom de pensioenwet een goed idee is.
quote:Pensioen was en bleef een secundaire arbeidsvoorwaarde waarvoor werkgever en werknemers verantwoordelijk bleven.
Net als onder de Psw is in de Pensioenwet een pensioenregeling niet verplicht,
Pensioen sparen is geen paternalisme, pensioensparen is niet verplicht , pensioensparen is een civiele zaakquote:Op zondag 27 april 2025 11:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen in het parlement begrijpt dat het paternalisme is, maar dat is ook exact de bedoeling.
nee dat is onzinquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat maakt de noodzaak voor dit nieuwe stelsel niet minder, het nieuwe stelsel is gewoon nodig voor de huidige generatie werkenden.
Wat is toch steeds jouw vreemde focus op “inhuur bij de NPO”. Op de hele beroepsbevolking waar dit over gaat (10 miljoen mensen ofzo) focus je steeds op een groepje van misschien enkele tientallen mensen.quote:Op zondag 27 april 2025 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als je bij een bedrijf werkt die geen vakbond heeft als IT ofzo dan mag je die 30% zelf belastingvrij sparen, dan heb je geen spaarplicht bij een pensioenvereniging fonds
Of als je voor jezelf werkt ,of inhuur bij de NPO of inhuur bij de overheid dan ook niet
Daar had Omtzigt wel gelijk in , dat zijn we wel eens denk ikquote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:30 schreef Hanca het volgende:
En was het Omtzigt zelf niet die uitgebreid betoogde dat het huidige stelsel in elk geval niet kon voortbestaan?
Ja, hij was ook tegen het nieuwe, maar hij roept al meer dan 15 jaar dat het pensioenstelsel hervormd moet worden.
quote:De cao is achterhaald, ouderwets en past niet meer bij deze tijd, wordt wel gezegd.
Maar is dat zo?
Robert Schuurman pleit voor het moderniseren van de CAO in plaats van die zo maar weg te gooien
Een gemoderniseerde versie van de cao is een beter antwoord op de veranderende arbeidsmarkt dat het sec afschaffen daarvan..
quote:Een collectieve arbeidsovereenkomst (cao) is een schriftelijke overeenkomst waarin afspraken over arbeidsvoorwaarden staan.
Bijvoorbeeld over loon, toeslagen, betaling van overwerk, scholing, werktijden, proeftijd, opzegtermijn of pensioen.
quote:In een individuele arbeidsovereenkomst staan individuele keuzes van de werknemer
Een werknemer sluit bij de indiensttreding bij een werkgever een individuele arbeidsovereenkomst af.
Hierin staan zaken vermeld zoals de functiebeschrijving, het specifieke uurloon, leaseauto, pensioenvorm, en het aantal arbeidsuren.
De individuele arbeidsovereenkomst moet altijd voldoen aan de afspraken die zijn gemaakt binnen de overkoepelende cao.
wat is er zo extreem complex aan een spaarsaldo , dat overwegend achterlijke kiezers er niets van snappen ??quote:Op dinsdag 21 januari 2025 14:05 schreef Caland het volgende:
Overwegend achterlijke mensen laten stemmen over een extreem complex iets als het pensioenstelsel lijkt me geen geweldig plan, eigenlijk.
het hinderen van deze pensioenwisseltruc middels een referendum heeft geen enkel nutquote:Op maandag 12 mei 2025 22:10 schreef Hexagon het volgende:
Stemming wordt uitgesteld om gevolgen te "bestuderen"
https://www.nu.nl/politie(...)-steeds-onzeker.html
Zal wel afstel worden
Je moet wel het hele verhaal vertellenquote:Op zondag 18 mei 2025 20:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ik zie wel wat er gebeurt.
Kan nu toch niet aan dat geld komen.
Overzetten naar een andere pensioenfonds doe ik ook niet.
Omdat ze nog steeds geen bedrag over compensatie gaan uitvoeren.
Dus als ik het over zet naar een andere fonds , welke fonds gaat die compensatie dan vergoeden?
Juist omdat het nu niet duidelijk is laat ik het maar staan .
Omdat er dadelijk word gezegd dan had u het maar niet over moeten zetten .
Pensioen, bank , leningen het zijn net zulke kont draaiers als onze politiek.
Spaar nu zelf via crypto.
Gewoon een klein bedrag elke maand en laat het maar staan .
Zo lang het nog geen 50k is dan is er ook geen belasting er over .
Opgezegd. Fuckers.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:19 schreef V. het volgende:
Hoog tijd dat ik mijn lidmaatschap van de PvdD ga heroverwegen.
Die zullen vast niet voor de geruisloze optie gaan (verwerpen).quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:45 schreef Hexagon het volgende:
Het hangt nu van DENK af![]()
https://www.nu.nl/politie(...)sc-pensioenplan.html
Laat maar gaan .quote:
https://pieteromtzigt.nl/(...)n-van-de-pensioenwetquote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:14 schreef Nielsch het volgende:
Kan het NSC überhaupt iets anders dan falen?
quote:De regering heeft weliswaar zo ongeveer elke mogelijkheid tot bezwaar door deelnemers afgeschaft, maar toch zullen mensen juist vanwege het gebrek aan bezwaarmogelijkheden naar de rechter willen stappen.
U vraagt een voorbeeld? Het ABP bracht afgelopen jaren de persoonlijke pensioenvermogens van deelnemers in beeld. Met de nieuwe pensioenwet die ieders toegezegde uitkering standaard omzet in persoonlijke pensioenpotten natuurlijk bijzonder interessant om eens te bekijken.
Ik heb brieven ontvangen van mensen die in januari 2023 nog een bedrag hadden staan van 900.000 euro (een mooi kapitaal voor een flink pensioen) maar dit bedrag in april 2023 ineens nog maar 600.000 euro was.
Waarop deze geschrokken deelnemer vervolgens van ABP geen goede verklaring kreeg voor de daling van het pensioenpotje.
Sinds 25 mei is de berekening van het pensioenpotje bij ABP vervolgens voor iedereen offline gehaald.
Laat dat op u inwerken: we gaan over op individuele pensioenpotten in het nieuwe stelsel en het grootste pensioenfonds haalt de berekening hoeveel er in de pot per deelnemers gereserveerd is, offline.
Hopelijk niet, laat ze bij hun andere belangrijke punt, de verandering van het kiesstelsel, ook maar falen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:14 schreef Nielsch het volgende:
Kan het NSC überhaupt iets anders dan falen?
weet jij hoe hoog je spaar saldo is en was ??quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hopelijk niet, laat ze bij hun andere belangrijke punt, de verandering van het kiesstelsel, ook maar falen.
Niemand die wist hoe hoog het was, juist één van de problemen van het oude stelsel: je had geen persoonlijk spaarsaldo.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weet jij hoe hoog je spaar saldo is en was ??
ik wel , vroeger kom je jou saldo exact zien op de sitequote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niemand die wist hoe hoog het was, juist één van de problemen van het oude stelsel: je had geen persoonlijk spaarsaldo.
En begin nou niet over wisselen van pensioenfonds en die berekeningen, die hebben er niets mee te maken. Je hebt onder het oude stelsel geen persoonlijke pot.
Ik heb het hier zo uitgelegd dat ook jij het moet snappen en daar moet je het mee doen: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #504
Je liegt gewoon. Hou daar mee op, lees mijn uitleg.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik wel , vroeger kom je jou saldo exact zien op de site
ook in de derde pijler kun je het saldo zienquote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je liegt gewoon. Hou daar mee op, lees mijn uitleg.
quote:Ik heb brieven ontvangen van mensen die in januari 2023 nog een bedrag hadden staan van 900.000 euro (een mooi kapitaal voor een flink pensioen) maar dit bedrag in april 2023 ineens nog maar 600.000 euro was.
Waarop deze geschrokken deelnemer vervolgens van ABP geen goede verklaring kreeg voor de daling van het pensioenpotje.
Wel dusquote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:47 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Die zullen vast niet voor de geruisloze optie gaan (verwerpen).
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://pieteromtzigt.nl/(...)n-van-de-pensioenwet
25% van 1800 miljard weg en de rest dat zie je maar te krijgen , we moeten snel stoppen met deze marktwerking
het is de grootste diefstal ooit,
voor de gepensioneerden die al 20 jaar geen inflatie compensatie kregen , maar ook voor de pensioenspaarders
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |