abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217695423
quote:
Die zullen vast niet voor de geruisloze optie gaan (verwerpen).
  dinsdag 20 mei 2025 @ 16:53:37 #202
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_217699241
Verworpen.

Topic kan gesloten worden. ;).
  dinsdag 20 mei 2025 @ 16:59:52 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217699350
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:53 schreef freako het volgende:
Verworpen.

Laat maar gaan .
Als men maar door gaat met modernisering van het pensioen stelsel

dat is eigenlijk veel belangrijker
Men moet eigenaar zijn van het pensioensaldo en niet een vage deelnemer

Dan heeft iedereen wat ie wil

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2025 17:26:45 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217699498
*O*
pi_217699549
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:53 schreef freako het volgende:
Verworpen.

Eigenlijk had TS dit topic niet hoeven te starten want geen meerderheid.
pi_217699595
Kan het NSC überhaupt iets anders dan falen?
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:18:59 #207
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217699629
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:14 schreef Nielsch het volgende:
https://pieteromtzigt.nl/(...)n-van-de-pensioenwet

25% van 1800 miljard weg en de rest dat zie je maar te krijgen , we moeten snel stoppen met deze marktwerking

het is de grootste diefstal ooit,
voor de gepensioneerden die al 20 jaar geen inflatie compensatie kregen , maar ook voor de pensioenspaarders
quote:
De regering heeft weliswaar zo ongeveer elke mogelijkheid tot bezwaar door deelnemers afgeschaft, maar toch zullen mensen juist vanwege het gebrek aan bezwaarmogelijkheden naar de rechter willen stappen.

U vraagt een voorbeeld? Het ABP bracht afgelopen jaren de persoonlijke pensioenvermogens van deelnemers in beeld. Met de nieuwe pensioenwet die ieders toegezegde uitkering standaard omzet in persoonlijke pensioenpotten natuurlijk bijzonder interessant om eens te bekijken.

Ik heb brieven ontvangen van mensen die in januari 2023 nog een bedrag hadden staan van 900.000 euro (een mooi kapitaal voor een flink pensioen) maar dit bedrag in april 2023 ineens nog maar 600.000 euro was.

Waarop deze geschrokken deelnemer vervolgens van ABP geen goede verklaring kreeg voor de daling van het pensioenpotje.

Sinds 25 mei is de berekening van het pensioenpotje bij ABP vervolgens voor iedereen offline gehaald.
Laat dat op u inwerken: we gaan over op individuele pensioenpotten in het nieuwe stelsel en het grootste pensioenfonds haalt de berekening hoeveel er in de pot per deelnemers gereserveerd is, offline.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217699642
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:14 schreef Nielsch het volgende:
Hopelijk niet, laat ze bij hun andere belangrijke punt, de verandering van het kiesstelsel, ook maar falen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:30:07 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217699755
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hopelijk niet, laat ze bij hun andere belangrijke punt, de verandering van het kiesstelsel, ook maar falen.
weet jij hoe hoog je spaar saldo is en was ??
pi_217699871
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
weet jij hoe hoog je spaar saldo is en was ??
Niemand die wist hoe hoog het was, juist één van de problemen van het oude stelsel: je had geen persoonlijk spaarsaldo.

En begin nou niet over wisselen van pensioenfonds en die berekeningen, die hebben er niets mee te maken. Je hebt onder het oude stelsel geen persoonlijke pot.

Ik heb het hier zo uitgelegd dat ook jij het moet snappen en daar moet je het mee doen: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #504
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:45:08 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217699890
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand die wist hoe hoog het was, juist één van de problemen van het oude stelsel: je had geen persoonlijk spaarsaldo.

En begin nou niet over wisselen van pensioenfonds en die berekeningen, die hebben er niets mee te maken. Je hebt onder het oude stelsel geen persoonlijke pot.

Ik heb het hier zo uitgelegd dat ook jij het moet snappen en daar moet je het mee doen: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #504
ik wel , vroeger kom je jou saldo exact zien op de site

vind jij het normaal dat je het spaar saldo niet meer kan zien ??

bij een scheiding moet je dat spaarsaldo verdelen
pi_217699909
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik wel , vroeger kom je jou saldo exact zien op de site
Je liegt gewoon. Hou daar mee op, lees mijn uitleg.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:48:28 #213
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217699920
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
ook in de derde pijler kun je het saldo zien

wil jij het spaarsaldo nooit meer kunnen zien dan ??

vroeger stond je saldo op het UFO overzicht
Uniform Pensioen Overzicht, maar de rechter heeft onlangs verklaard dat je daar geen rechten meer aan kunt ontlenen
https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/
quote:
Ik heb brieven ontvangen van mensen die in januari 2023 nog een bedrag hadden staan van 900.000 euro (een mooi kapitaal voor een flink pensioen) maar dit bedrag in april 2023 ineens nog maar 600.000 euro was.

Waarop deze geschrokken deelnemer vervolgens van ABP geen goede verklaring kreeg voor de daling van het pensioenpotje.

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2025 17:57:19 ]
pi_217699929
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 09:47 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Die zullen vast niet voor de geruisloze optie gaan (verwerpen).
Wel dus :P
pi_217699941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:50 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Wel dus :P
wtf ik hou van Denk nu
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:59:05 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217700004
Mooi dat DENK het plan van deze pensioenhooligan naar de prullenbak heeft gestemd.
pi_217700185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://pieteromtzigt.nl/(...)n-van-de-pensioenwet

25% van 1800 miljard weg en de rest dat zie je maar te krijgen , we moeten snel stoppen met deze marktwerking

het is de grootste diefstal ooit,
voor de gepensioneerden die al 20 jaar geen inflatie compensatie kregen , maar ook voor de pensioenspaarders
[..]

Je hebt helemaal gelijk.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:36:22 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217701194
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
weet je wel het saldo van je bankrekening> ?

Dat je van je pensioenrekening het saldo niet weet dat vind je normaal??

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2025 21:23:06 ]
pi_217702849
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ook in de derde pijler kun je het saldo zien

wil jij het spaarsaldo nooit meer kunnen zien dan ??

vroeger stond je saldo op het UFO overzicht
Uniform Pensioen Overzicht, maar de rechter heeft onlangs verklaard dat je daar geen rechten meer aan kunt ontlenen
https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/
[..]

Bij de “oude” regelingen (wat praktisch allemaal DB-regelingen waren) stond je saldo nooit op je UPO: je áánspraak stond erop, das heel wat anders.

En ook dat was niet gegarandeerd, kheb bij genoeg pensioenfondsen gewerkt waar er ook afgestempeld werd.

En dan deze anekdote:
quote:

Tsja wat moet je met die laatste zin :?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_217702859
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat je van je pensioenrekening het saldo niet weet dat vind je normaal??
Dat kun je dus straks met het nieuwe stelsel elke dag bekijken, onder het oude stelsel kon je alleen een (voor iedereen onder de 50 boterzachte) belofte zien van een maandelijkse uitkering, geen spaarsaldo oid want dat bestaat niet in het oude stelsel: er wordt niet per persoon gespaard.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 22:42:03 #221
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217702954
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 22:25 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Bij de “oude” regelingen (wat praktisch allemaal DB-regelingen waren) stond je saldo nooit op je UPO: je áánspraak stond erop, das heel wat anders.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 22:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kun je dus straks met het nieuwe stelsel elke dag bekijken, onder het oude stelsel kon je alleen een (voor iedereen onder de 50 boterzachte) belofte zien van een maandelijkse uitkering, geen spaarsaldo oid want dat bestaat niet in het oude stelsel: er wordt niet per persoon gespaard.
O, en ben je dan met dat mooie nieuwe stelsel ook echt eigenaar van je saldo , net als in de derde pijler ??

En moet je in dat nieuwe stelsel nog steeds pensioen waarde overdracht doen naar een andere pensioenuitvoerder als je ander werk gaat doen en in een andere CAO komt ??

Kun je met dat eigen pensioen potje ook zelf je beleggingsmix sturen, net als bij de Giro en ABNAMRO ??

Komt er een vrije keuze in pensioenuitvoerder ?
https://www.abnamro.nl/nl/prive/pensioen/waardeoverdracht.html

Kun je overstappen van de tweede naar een derde pijler pensioenuitvoerder ?

Allemaal vragen waar geen antwoord op is en waarschijnlijk ook nooit zal komen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2025 23:12:26 ]
pi_217703227
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok , en ben je dan ook eigenaar van je saldo , net als in de derde pijler ??
Het geld staat vast, je pensioenuitvoerder gaat over de uitbetaling. Dat is zo en dat blijft zo. Je kunt wel 10% ineens opnemen als je met pensioen gaat: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/pensioen/bedrag-ineens

quote:
En moet je dan nog steeds pensioen waarde overdracht doen naar een andere pensioenuitvoerder als je ander werk gaat doen en in een andere CAO komt ??
Er moet niks, het mag. En dat blijft hetzelfde. Alleen kan het tijdelijk niet als je oude pensioen in een ander stelsel zit dan het nieuwe. Je kunt geen waardeoverdracht doen van een pensioenfonds dat al is ingevaren naar een fonds dat dat nog niet heeft gedaan of andersom.

quote:
Allemaal vragen waar nog geen antwoord op is
Die antwoorden zijn er dus wel.
pi_217703235
quote:

[..]
[..]

Kun je met dat eigen pensioen potje ook zelf je beleggingsmix sturen, net als bij de Giro ??
Nee

quote:

Nee
pi_217703275
quote:

[..]
[..]
O, en ben je dan met dat mooie nieuwe stelsel ook echt eigenaar van je saldo , net als in de derde pijler ??

En moet je dan nog steeds pensioen waarde overdracht doen naar een andere pensioenuitvoerder als je ander werk gaat doen en in een andere CAO komt ??

Kun je met dat eigen pensioen potje ook zelf je beleggingsmix sturen, net als bij de Giro en ABNAMRO ??

https://www.abnamro.nl/nl/prive/pensioen/waardeoverdracht.html

Allemaal vragen waar geen antwoord op is en waarschijnlijk ook nooit zal komen

Er is wel een antwoord op, namelijk nee. Waarom? Het zijn verschillende pijlers! De eerste verschilt van de tweede en die verschilt ook weer van de derde. Allemaal hebben ze zo hun eigen kenmerken. Je doet net of je íets revolutionairs hebt bedacht met deze retorische vragen maar het antwoord is gewoon dat de pijlers verschillen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_217703333
quote:

[..]
[..]
Nee

Al deze antwoorden kun je trouwens ook zelf opzoeken. Vrij simpel zelfs. En ook zelf bedenken: het is een nieuw pensioenstelsel voor de tweede pijler, geen afbraak van het hele pijlersysteem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')