quote:Sinds 22 juli 2024 is de zomer editie van De Slimste Mens weer op de buis.
Deze kandidaten zie je dit seizoen in De slimste mens:
Alle deelnemers van dit seizoen:
Afke Boven (NOS Journaal)
Anne-Maartje Lemereis (Componist des Vaderlands)
Appie Mussa (TikTokker)
Fay Lovsky (zanger)
Frida Boeke (podcast Hoeke en Boeke, schreef een boek over 'de zin en onzin van ons werkende leven')
Gullie (feestzanger en microbioloog)
Habtamu de Hoop (jongste kamerlid, PvdA)
Hannah Prins (klimaatactivist Extinction Rebellion)
Hendrik Jan Bökkers (zanger van de Sallandse rockband Bökkers)
Herman van der Zandt (presentator)
Imanuelle Grives (acteur)
Jet Berkhout (NPO Klassiek)
Jimmy Dijk (fractievoorzitter SP)
Julia Koopman (online persoonlijkheid)
Khalid Alterch (rapper ICE/acteur Mocro Maffia)
Lotfi El Hamidi (opinieredactie NRC)
Lucretia van der Vloot (zanger, acteur)
Maartje van de Wetering (acteur)
Max Terpstra (verslaggever Max Bijt Hond bij Sophie & Jeroen)
Nicolaas Veul (VPRO-programmamaker)
Nikki Dekker (schrijver, Volkskrant literair talent 2023)
Noni Kooiman (bekend van tv-programma over Surinaamse keuken)
Pepijn Crone (RTL Nieuws)
Roelof Hemmen (ex-RTL Nieuws)
Sabri Saad El Hamus (acteur)
Sacha Bronwasser (schrijver van bestseller Luister)
Soraya Verhoeve (profvoetballer)
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Dat lijkt mij ook. Gewoon geluk zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik lees wat dingen dat Herman makkelijke vragen zou krijgen (waar ik het niet per se mee oneens ben trouwens hoor), maar is dat niet toevallig omdat hij precies aan de beurt is op het moment dat die makkelijkere vragen ook komen? Ik geloof er niet in dat de vragen voor een specifiek iemand zijn, maar dat de volgorde van de vragen van te voren al vast staat.
Dat lijkt mij ook. Maar er zit vaak wel een verschil in moeilijkheid van de vragen, al zijn het ook wel vaak dingen die je maar net toevallig moet weten. Bij de galerij is het ook vaak zo dat je maar net toevallig de link moet zien.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik lees wat dingen dat Herman makkelijke vragen zou krijgen (waar ik het niet per se mee oneens ben trouwens hoor), maar is dat niet toevallig omdat hij precies aan de beurt is op het moment dat die makkelijkere vragen ook komen? Ik geloof er niet in dat de vragen voor een specifiek iemand zijn, maar dat de volgorde van de vragen van te voren al vast staat.
Bij open deur en 3-6-9 kun je natuurlijk ook niet sturen met vragen. Maar bij de galerij en die laatste ronde weet natuurlijk niemand welke vragen er voor staan en kun je een bepaalde vraag reserveren voor iemand. Weet ook niet of het echt gebeurt hoor, ik denk het niet, maar ik vind het wel opvallend soms. Sowieso zou ik zeggen: selecteer de vragen op mogelijkheid en geef in elk geval alle kandidaten en naar verwachting zelfde zwaarte aan moeilijkheid. Dat het over avonden heen wat wisselt is niet erg.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Je weet het nooit. Sinds ik weet dat de "door een gast vers bereide" maaltijd in Boerderij Van Dorst gewoon van de catering komt vertrouw ik die shit uit Hilversum echt niet meer. Het zou me niks verbazen als de vragen geselecteerd worden per kandidaat om de boel bij te sturen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Je weet het inderdaad nooit, maar ik heb niet de indruk. Ik ben een paar keer bij de opnames geweest en ze nemen het in 1 keer op. Af en toe moet er een verspreking van Philip opnieuw gedaan worden, maar de antwoorden nooit dus je wordt met de score sowieso niet genept. Er wordt ook niks ge-edit aan de volgorde, in de studio is bij de puzzel ook altijd de 2e vraag de appvraag.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je weet het nooit. Sinds ik weet dat de "door een gast vers bereide" maaltijd in Boerderij Van Dorst gewoon van de catering komt vertrouw ik die shit uit Hilversum echt niet meer. Het zou me niks verbazen als de vragen geselecteerd worden per kandidaat om de boel bij te sturen.
Ik heb genoten van m'n naamgenoot. Niks makkelijke vragen. Die vent is én intelligent én breed op de hoogte. De landkaarten had ie allemaal in 30 seconden geraden. Verder is deze serie afleveringen geweldig. Hoog niveau. Ik keek nooit door de debiele BNers. Nu wil ik geen minuut missen. Donny Ronny is ook gewoon een sympathieke vent bv.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Ook de resterende Franse gerechten schudde hij zonder plaatjes alle 4 uit de mouw. Verder heeft ie humor ook nog eens.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:46 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Maar er zit vaak wel een verschil in moeilijkheid van de vragen, al zijn het ook wel vaak dingen die je maar net toevallig moet weten. Bij de galerij is het ook vaak zo dat je maar net toevallig de link moet zien.
Dat had ik ook. Ik dacht van 'je zal er mee getrouwd zijn.'quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:59 schreef Niels_ het volgende:
Die Eric Smit was wel écht een aanfluiting zeg. Sowieso een nogal onsympathieke, zelfvoldane man.
Eerdaags zet ik mijn TV-kwis optreden bij de KRO op FOK!. Ik was ook fanatiek.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:59 schreef Niels_ het volgende:
Die Eric Smit was wel écht een aanfluiting zeg. Sowieso een nogal onsympathieke, zelfvoldane man. Van sommige ex-winnaars vind ik het ook jammer dat ze - met ongetwijfeld gegronde redenen - niet meedoen, zoals de bloedfanatieke Marieke van de Zilver (die een paar jaar terug nog wel een All Stars-editie won). Houd sowieso erg van fanatieke kandidaten, daarom had ik bijvoorbeeld ook graag Joël Broekaert en Mark Tuitert als oud-finalisten gezien. Maar goed, bij de ''onvergetelijke finalisten'' lijkt er niet alleen op ''onvergetelijkheid'', maar ook op ''diversiteit'' te zijn geselecteerd (Jörgen en Mischa, sowieso veel vrouwen). Bij de vragenstellers in de opendeurronde trouwens ook (die verschrikkelijke Akwasi). Dat schijnt dan verplicht te zijn als er onevenredig veel blanke mannen de Slimste zijn geworden of zo.
Van de kandidaten die nu nog komen heb ik vooral een hoge pet op van Diederik, Frank, Peter Hein en Tom. Kan me herinneren dat zij een erg brede kennis hadden. Frank heeft natuurlijk ook de hoogste score ooit gehaald, al was dat ook omdat zijn medekandidaten toen bar weinig wisten. Verder hoop ik dat Bram Douwes er na één aflevering uitligt.
Stukje dementiequote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:58 schreef tong80 het volgende:
Even andere topic gelezen. Natuurlijk kent hij Brigitte Kaandorp wel. Soms heb je plots een black outje. Een maat en ik kwamen laatst niet op het woord Corona. Ook heb ik eens Cruijff vergeten in m'n favoriete Ajax.
In de goede volgorde.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook de resterende Franse gerechten schudde hij zonder plaatjes alle 4 uit de mouw. Verder heeft ie humor ook nog eens.
Resultaten uit het verleden …quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:49 schreef Martinello het volgende:
Op basis van de eerdere voorspellingen is Lisa gedoemd deze aflevering te verliezen.
Hmmm…quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:49 schreef Martinello het volgende:
Op basis van de eerdere voorspellingen is Lisa gedoemd deze aflevering te verliezen.
Nieuwe glazen bol kopen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:49 schreef Martinello het volgende:
Bij nader inzien wordt Lisa een zevenklapper.quote:
Dat is nog de vraag.quote:
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:12 schreef Martinello het volgende:
[..]
Bij nader inzien wordt Liza een zevenklapper.
Maar, DR mocht nog, had zich dan ook laten zakken.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:11 schreef Aoibhin het volgende:
Dat was niet slim van Herman, hij had moeten laten zakken
Bedenk me nu pas dat Donny Ronny toch nog moest, dus dat had niet uitgemaaktquote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:11 schreef Aoibhin het volgende:
Die leeft niet op broodjes kaas tijdens de Ronde van Frankrijkquote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook de resterende Franse gerechten schudde hij zonder plaatjes alle 4 uit de mouw. Verder heeft ie humor ook nog eens.
In zo’n situatie waarbij je al binnen 40 seconden zit, kun je je ook laten zakken tot 1 of 2 seconden waarbij je weet dat de tegenstander nog een antwoord moet geven of zich ook zo ver moet laten zakken. Zeker dit seizoen (waarbij spelers zowat altijd wel 2 antwoorden geven), is dat laatste misschien wel logischer.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:13 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maar, DR mocht nog, had zich dan ook laten zakken.
1 van de instromers van morgen kan ook nog toch?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:12 schreef Martinello het volgende:
[..]
Bij nader inzien wordt Lisa een zevenklapper.
Nu Herman het niet was, ga ik er vanuit dat Lisa of Diederik de andere is die de 7 afleveringen vol gaat maken, alhoewel het ook degene kan zijn die donderdag begint, weet niet wie dat is. Bram Douwes zal niet de 7 halen vermoed ikquote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
1 van de instromers van morgen kan ook nog toch?
Maar dan krijg je 2 nieuwelingen op de laatste dag en kun je zomaar 2 spelers in de finaleweek krijgen die er net 1 dag zitten
Die van donderdag kan niet. Want dan kan er geen nieuwe kandidaat meer komen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:02 schreef Robinson00 het volgende:
[..]
Nu Herman het niet was, ga ik er vanuit dat Lisa of Diederik de andere is die de 7 afleveringen vol gaat maken, alhoewel het ook degene kan zijn die donderdag begint, weet niet wie dat is. Bram Douwes zal niet de 7 halen vermoed ik
Boeit hem allemaal maar weinig. Hij is een van de minst fanatieke deelnemers ooit.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:11 schreef Aoibhin het volgende:
Mja, in welke zin had het hem gisteren geholpen als hij wel fanatiek was geweest?quote:Op woensdag 15 januari 2025 07:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Boeit hem allemaal maar weinig. Hij is een van de minst fanatieke deelnemers ooit.
Hij wil denk ik ook voorkomen dat ie die trofee aan zichzelf moet uitreiken. Dat zou nogal awkward zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 07:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Boeit hem allemaal maar weinig. Hij is een van de minst fanatieke deelnemers ooit.
Dat gaat maar 1 van de 2 lukken.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zie Lisa en Diederik wel de 7 afleveringen halen.
Van beide verwacht ik wel veel, maar aan de andere kant dacht ik een paar dagen geleden ook dat Herman wel een zekerheidje voor de 7 wasquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zie Lisa en Diederik wel de 7 afleveringen halen.
Volgens mij ergerde Diederik zich er ook aan.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Wat mij betreft mogen ze er beide uit vliegen. Beide erg irritant
Als bij het 1e spel heel veel gepraat wordt tussendoor, weet je dat de finale heel snel gaat inderdaad.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:10 schreef MadMaster het volgende:
Ik begrijp nu al die praatjes tussendoor, anders krijgen ze de uitzending niet vol…
Zonde dat hij voetbal niet noemde in z’n antwoord, dan was het tactisch echt leuk geworden met waarschijnlijk beiden op 1 secondequote:
Dat hoeft niet hoor, ze kunnen allebei de 7 halen, alleen één van hen zal in dat geval de finale verliezen en zichzelf uitschakelen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gaat maar 1 van de 2 lukken.
Omdat ze (met veel zelfvertrouwen) een fout antwoord geeft?quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:34 schreef NoCigar het volgende:
Het is ook een tamelijk irrationeel natuurlijk, maar bijvoorbeeld toen met die vraag over Cher, zat ze daar met haar grote hoofd heel gretig, vol opdringerig aplomb, te brullen dat de zoon van Cher zelfmoord heeft gepleegd (bij mijn weten sws niet waar, maar goed) en dat stuitte me nogal tegen de borst.
Maar goed, als ze wint slaap ik er verder niet minder om natuurlijk.
quote:Dubbele rol
Hoewel Herman natuurlijk weer zijn best doet als kandidaat, is hij tegelijkertijd met zijn spannende klus bezig. ‘Ik ben al naar volgend seizoen aan het kijken, naar seizoen 26. Ik ben me nu aan het opladen. Bijna vol!’
Herman is ook zelf al mensen aan het benaderen om mee te doen. ‘Mensen die ik tegenkom vraag ik: ‘goh, zou je niet eens in de stoel willen zitten?’ Ik merk dat veel mensen het toch wel eng vinden. Een heleboel mensen zijn ook al een keer geweest. Maar er zijn er ook een paar die ‘ja’ hebben gezegd.’
Hij is altijd laidback. Is juist leuk. Zo'n karakter.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, in welke zin had het hem gisteren geholpen als hij wel fanatiek was geweest?
Denk dat hij het tactisch beter had kunnen doen qua moment van passen, maar dat vind ik iets anders dan fanatisme
Het niveau is erg hoog. Ik heb vrijwel niet één keer dat ik denk dat ik het beter had gekund. En ik ben al briljant.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:06 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Van beide verwacht ik wel veel, maar aan de andere kant dacht ik een paar dagen geleden ook dat Herman wel een zekerheidje voor de 7 wasÉén mindere dag en iemand ligt er zo uit
Ironie is een serieuze zaak.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:01 schreef DrMarten het volgende:
Wat hoop ik dat die Bram er direct weer uitvliegt. Verschrikkelijk irritante man.
Leuk dat ik niet de enige ben. Ha ha. Echt geweldige televisie.quote:
Ik vind haar geweldig. Meestal haat ik dit soort drukke meiden. Soundos, Emma Worteltrekker of Lenette van dongen......quote:
Lisa is dan ook niet te vergelijken met die anderen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind haar geweldig. Meestal haat ik dit soort drukke meiden. Soundos, Emma Worteltrekker of Lenette van dongen......Lisa is geweldig. En nog seksie ook met haar onderkin en te grote tanden.
Zoals ik zeg, geen idee waarom ze een BNer is. Ik zie haar in DSM voor het eerst. Een druk iemand zoals zij kan je op je zenuwen werken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:08 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Lisa is dan ook niet te vergelijken met die anderen.
Ze gaf überhaupt ook maar 5 antwoorden toch, gewoon precies zeggen wat gezocht wordtquote:Op donderdag 16 januari 2025 21:19 schreef Slobeend het volgende:
Lisa is heel irritant maar hoe ze gisteren alles wist over keizer Augustus
Ik miste Kezus van Nazareth nog.quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:05 schreef Felagund het volgende:
Cheese from the Bacon
Oplichters aangepakt.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 18:43 schreef NailQueen het volgende:
Gekeken naar een koreaanse douchekop. Stijf uitverkocht
Ha ha ha. Ik geloof het graag.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 18:43 schreef NailQueen het volgende:
Gekeken naar een koreaanse douchekop. Stijf uitverkocht
Chagrijnige ouwe lul…quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:47 schreef Aoibhin het volgende:
Maarten weer eens een keer met een "ik ben blij dat ze het niet wisten"
Dat dacht ik inderdaad ook te horen!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ze had Morticia toch al genoemd?
Wij deden het thuis, mijn moeder maakte alle cadeautjes, en dan mochten wij ook. De tafel waar ik in heb gezaagd is nog jaren meegegaan. (Wij waren arm, maar dat was iedereen in die tijd).quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:00 schreef Aoibhin het volgende:
Wij gingen ook altijd figuurzagen op schoolBrings back memories
Leuke herinneringquote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wij deden het thuis, mijn moeder maakte alle cadeautjes, en dan mochten wij ook. De tafel waar ik in heb gezaagd is nog jaren meegegaan. *Wij waren arm, maar dat was iedereen in die tijd).
Die zaag ging altijd kapot!quote:
Met een pas.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:06 schreef Aoibhin het volgende:
Diederik heeft zich wel teruggevochten zeg!
Maar die andere mag nogquote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:11 schreef Bill_Hillie het volgende:
Nou gaat ze wachten tot de 11 seconden uiteraard
Ik denk dat Lisa er zo op gebrand is om verder te gaan, dat ze soms niet helder nadenkt m.b.t. de spelregels. Aan haar kennis ligt het niet…quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:14 schreef Bayswater het volgende:
Wat vreselijk dom van beiden. Uitgerekend in dit programma.
Dat van Lisa gebeurt wel vaker (maar zou je niet verwachten van iemand die er al zo vaak zat), maar wat Hiske precies dacht, geen idee.. en dan opeens op 1 seconde wel het besef dat ze moest passen..quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:15 schreef Bill_Hillie het volgende:
Vanaf de bank kijkend is het ook heel dom, maar ik zou onder druk in een studio zeker ook zulke blunders maken
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ze had Morticia toch al genoemd?
"Marcia" zei ze.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:53 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat dacht ik inderdaad ook te horen!
En Lisa is Herman voorbij in het klassement omdat maandag haar vijfde aflevering wordt. Max zoals verwacht dus sowieso niet in de finaleweek. Als Diederik de aflevering van maandag overleeft verdwijnt Herman ook uit de top-5. Als ik het goed heb is Lisa ook zeker van de finaleweek (haalt sowieso 5/2), maar kan Diederik de finaleweek nog missen als hij dinsdag tijdens zijn vijfde aflevering wordt uitgeschakeld en Peter Hein de hele week blijft zitten en vaak genoeg de slimste van de dag wordt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:42 schreef Robinson00 het volgende:
Inmiddels is, naast Klaas en Donny, ook Roelof de Vries nu zeker van de finaleweek, met zijn derde plek tot nu toe (5 keer meegedaan en 4x de slimste).
Klopt allemaal, behalve dat Lisa al zeker is van de finaleweek, maandag wordt namelijk haar 5e aflevering, als ze er dan uitvliegt blijft ze 4e in het klassement met 5/2, zowel Diederik als Peter Hein zouden haar dan nog voorbij kunnen gaan en dan wordt ze nummer 6.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:17 schreef Niels_ het volgende:
[..]
En Lisa is Herman voorbij in het klassement omdat maandag haar vijfde aflevering wordt. Max zoals verwacht dus sowieso niet in de finaleweek. Als Diederik de aflevering van maandag overleeft verdwijnt Herman ook uit de top-5. Als ik het goed heb is Lisa ook zeker van de finaleweek (haalt sowieso 5/2), maar kan Diederik de finaleweek nog missen als hij dinsdag tijdens zijn vijfde aflevering wordt uitgeschakeld en Peter Hein de hele week blijft zitten en vaak genoeg de slimste van de dag wordt.
Er komt de aankomende week sowieso nog een aflevering met twee nieuwe kandidaten (Lisa of Diederik haalt dus de zeven), omdat er nog zes kandidaten in moeten stromen: Peter Hein, Tom, Margriet, Frank, Anniko en Rob. Van Margriet kan ik me niet bijster veel van haar deelname herinneren en Rob vond ik van alle Slimste Mensen (net als bijvoorbeeld George en Houts en Eric Smit, die dit - zeker laatstgenoemde - dit seizoen bevestigden) niet bepaald een absolute topper. Van Peter Hein, Tom, Anniko en Frank verwacht ik wel veel.
Ik vond allebei de dames een super sterke finale op hoog niveau spelen. Aantal keer 5 antwoorden goed zelfs! Aan de kennis lag het zeker niet, alleen de tactische blunders op het eind waren stom uiteraard.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:47 schreef Magere_Gein het volgende:
Zulk hoog niveau dit seizoen en dan zo'n finale. Beetje jammer wel, ach ja, het is ook wel wat anders onder druk natuurlijk (maar goed dat ze niet over de nucleaire wapens gaan).
Stress onder tijdsdruk, dan maak je fouten. Dat is heel menselijk, geldt zelfs voor bijna alle zoogdieren.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:33 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik vond allebei de dames een super sterke finale op hoog niveau spelen. Aantal keer 5 antwoorden goed zelfs! Aan de kennis lag het zeker niet, alleen de tactische blunders op het eind waren stom uiteraard.
Maar wat een stel ongelofelijke klunzen zeg. Je veel te vroeg terug laten zakken, dan vervolgens gewoon een minuut weggooien waarna de andere die een minuut de tijd heeft om na te denken zich laat terugzakken tot een seconde. Wat een domheid.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 23:02 schreef hhh38 het volgende:
Lisa is wel een fenomeen. Zo snel achter elkaar antwoorden opnoemen is echt knap.
Maar hier kwam ze heel goed weg. Als Hiske 1 seconde eerder erachter was gekomen dat ze moest passen had Lisa eruit gelegen.
Dit verdient een poepsmiley......quote:
Klopt. Ik heb ooit meegedaan. Nooit zo zenuwachtig geweest. De assistente moest me regelmatig deppen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:15 schreef Bill_Hillie het volgende:
Vanaf de bank kijkend is het ook heel dom, maar ik zou onder druk in een studio zeker ook zulke blunders maken
Vanaf de eerste aflevering fan. Ik weet nog steeds niet waarom ze BNer is.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 23:02 schreef hhh38 het volgende:
Lisa is wel een fenomeen. Zo snel achter elkaar antwoorden opnoemen is echt knap.
Net zoals Stefano/Donny, voornamelijk door de vorige keer dat ze met de Slimste meedeed. Iig niet echt van haar cabaret of podcast. Dan nog eerder van de tv-panels.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vanaf de eerste aflevering fan. Ik weet nog steeds niet waarom ze BNer is.
Ligt dus niet aan mij.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Net zoals Stefano/Donny, voornamelijk door de vorige keer dat ze met de Slimste meedeed. Iig niet echt van haar cabaret of podcast. Dan nog eerder van de tv-panels.
Je zag nogal duidelijk in beeld dat ze aan het kunstrijden was natuurlijk.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:12 schreef svann het volgende:
Sjoukje Dijkstra en dan kunstschaatsen er niet bij?
Ja, dat was wel karig. Gouden medaille moet wel genoeg zijn voor olympisch kampioen.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:12 schreef Felagund het volgende:
Beetje flauw dit, soms wordt het wel goedgerekend als je gouden plak zegt voor olympisch kampioen.
Hij heeft nu nog een groter probleem.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Diederik heeft een beginnend probleem.
Ja die maakt zichzelf wel steeds belachelijker zo. Geef gewoon toe dat je n denkfout hebt gemaakt.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:23 schreef Slobeend het volgende:
Wat een idiote onzin verklaring van Lisa over de finale vrijdag. Ze dacht gewoon echt dat ze weer aan de beurt zou zijn nadat ze net onder Hiske was gestopt.
En nu zeker is dat ze 7 afleveringen gaat halen nog meer zonde dat Hiske het niet heeft afgestraftquote:Op maandag 20 januari 2025 21:23 schreef Slobeend het volgende:
Wat een idiote onzin verklaring van Lisa over de finale vrijdag. Ze dacht gewoon echt dat ze weer aan de beurt zou zijn nadat ze net onder Hiske was gestopt.
Of Tom Roes op maandag, kan ook nog, als hij 4x meedoet, 3x de slimste wordt met totaal meer punten dan Herman en vrijdag de finale verliest, dan is hij de 5e geplaatste uit de voorrondes. In dat geval zouden ze vrijdag alle drie doorgaan naar maandagquote:Op maandag 20 januari 2025 21:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Klaas dus op vrijdag, Lisa op donderdag en Stefano op woensdag. Dan zal Roelof wel op dinsdag mogen en onze CBS-man of Herman op maandag. En dan Frank/Anniko/PH als instromer
Wel een finaleweek waar iedereen er zomaar uit kan.
Dan had Hiske gewoon sneller het goede antwoord moeten geven. Ik vind het fijn dat Lisa er nog in zit. Hup Lisaquote:Op maandag 20 januari 2025 21:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En nu zeker is dat ze 7 afleveringen gaat halen nog meer zonde dat Hiske het niet heeft afgestraft
Volgens mij werd het ook nog genoemd zelfs in dat fragmentquote:Op maandag 20 januari 2025 21:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je zag nogal duidelijk in beeld dat ze aan het kunstrijden was natuurlijk.
Ze had vooral sneller moeten passen zodat ze niet een antwoord binnen een seconde moest geven..quote:Op maandag 20 januari 2025 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dan had Hiske gewoon sneller het goede antwoord moeten geven. Ik vind het fijn dat Lisa er nog in zit. Hup Lisa
Meer punten dan Herman wordt wel een lastige, lijkt me. Al zie je sowieso wel dat iedereen goed scoortquote:Op maandag 20 januari 2025 21:49 schreef Robinson00 het volgende:
[..]
Of Tom Roes op maandag, kan ook nog, als hij 4x meedoet, 3x de slimste wordt met totaal meer punten dan Herman en vrijdag de finale verliest, dan is hij de 5e geplaatste uit de voorrondes. In dat geval zouden ze vrijdag alle drie doorgaan
Peter-Hein is doodsaai. Jammer dat ie niet in het spel kwam toen Donny erin zat.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:34 schreef peaceman het volgende:
Op zich jammer van Diederik maar Peter Hein is gewoon een sterke kandidaat.
Wel erg fijn dat hoge niveau.
Dat blokje was een stuk zwakker ja, daar had Gover Meit mazzel mee.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Peter-Hein is doodsaai. Jammer dat ie niet in het spel kwam toen Donny erin zat.
Peter Hein lijkt op zijn broer, maar zijn toch ook compleet verschillendquote:Op maandag 20 januari 2025 22:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Peter-Hein is doodsaai. Jammer dat ie niet in het spel kwam toen Donny erin zat.
Doodsaai is niet hetzelfde als slecht.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar het is jammer dat hij een leuke kandidaat als Diederik nu uitschakelt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 06:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Doodsaai is niet hetzelfde als slecht.
Opvallend dat de goede kandidaten uit het verleden, bijna stuk voor stuk sympathiek zijn. Iig geen weerstand opwekken. Kan me van deze reeks maar één herinneren. Alhoewel, ik ben z'n naam kwijt. Ik kan me voorstellen dat Lisa niet bij iedereen in goede aarde valt. Maar ik vind haar felheid en enthousiasme juist leuk. Niet gemaakt, soms iets té, maar ze blijft voor mij aaibaar.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:55 schreef Tourniquet het volgende:
Peter Hein geeft even een visitekaartje af.
Ik vond Amalia als eerste in beeld en dan Nederland als antwoord, lichtelijk debiel. Dat is zo voor de hand liggend dat je het niet in je hoofd haalt te roepen.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:12 schreef Felagund het volgende:
Beetje flauw dit, soms wordt het wel goedgerekend als je gouden plak zegt voor olympisch kampioen.
Was die zo makkelijk ? Ik kende hem niet One Direction wel. Deze Tom Roes ken ik ook niet. Hup Lisa...................quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:48 schreef NailQueen het volgende:
Lisa werd wel een beetje gematst met de makkelijke antwoorden bij Liam Payne.
Tom Roes!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Wereldberoemd van De slimste mens, blijkbaarquote:
Volgens mij waren de opnames halvewege november. De dood van Liam Payne lag toen nog vers in het geheugen (zit een maand tussen). Het kan je natuurlijk zijn ontgaan maar iemand als Lisa valt wel binnen de doelgroep. En de antwoorden waren vrij standaard en makkelijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was die zo makkelijk ? Ik kende hem niet One Direction wel. Deze Tom Roes ken ik ook niet. Hup Lisa...................
quote:
quote:Op maandag 20 januari 2025 21:18 schreef svann het volgende:
Morgen met Tom Roes, die moest ik even opzoeken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tom_Roes?wprov=sfla1
Gisteren werd bij Cloude ook niet het Songfestival genoemd. Werd pas later bekend.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Volgens mij waren de opnames halvewege november. De dood van Liam Payne lag toen nog vers in het geheugen (zit een maand tussen). Het kan je natuurlijk zijn ontgaan maar iemand als Lisa valt wel binnen de doelgroep. En de antwoorden waren vrij standaard en makkelijk.
Maarten houdt niet van dingen die leuk zijn!quote:
Gemiste kans om 80 als hint te geven.quote:
Jaquote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gemiste kans om 80 als hint te geven.
Er zat een rondje tussen waarbij niemand wist welke letter je op de blaastest zag als je nuchter bent. (Ik wist zelf niet eens dat je dan een letter zag).quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:30 schreef NailQueen het volgende:
Was dit nou de eerste keer dat een kandidaat de 3-6-9 heeft uitgespeeld?
Die wist ik toevallig wel. Ik heb nooit hoeven blazen maar het is weleens voorbij gekomen op tequote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Er zat een rondje tussen waarbij niemand wist welke letter je op de blaastest zag als je nuchter bent. (Ik wist zelf niet eens dat je dan een letter zag).
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gemiste kans om 80 als hint te geven.
Ja, dan komt Tom er gewoon bij vanuit de aflevering van vrijdag en Herman als nummer 5quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:29 schreef Niels_ het volgende:
Klaas, Lisa, Gover, Roelof en Herman in de finaleweek dus. Als Tom nu driemaal op rij met moeilijk veel punten de Slimste wordt steekt hij Herman nog voorbij, maar dan stroomt Herman alsnog maandag in, toch? Herman, Tom en Rob/Margriet/Anniko/Frank.
Klopt, maar dat is al sinds jaar en dag zo; juist omdat het zo moeilijk is om op te lossen. Dat geldt ook voor het je ''onsportieve'' laten zakken in de dagfinale. Dan roepen mensen op sociale media dat er een tijdlimiet moet worden ingesteld. Maar wat wordt die limiet dan? Tien seconden geen juist antwoord? Vijftien? Twintig? En wat nu als diegene wel serieus probeert een goed antwoord te geven? Is het überhaupt altijd duidelijk of iemand serieus probeert een goed antwoord te geven of dat hij/zij zich domweg wil laten zakken? En geldt die tijdlimiet altijd (dus ook als je op 310 staat, de ander op 300 en je je eronder laat zakken) of pas in de ''gevarenzone''? Daarnaast is er natuurlijk nog het ''probleem'' dat het aantal afleveringen voorrang heeft op het aantal gewonnen dagfinales: iemand met 7/0 komt in het klassement boven iemand met 6/5.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, dan komt Tom er gewoon bij vanuit de aflevering van vrijdag en Herman als nummer 5
War de opzet toch wel wat oneerlijk maakt, zeker met dit niveau spelers. Je gaat “gewoon” de finaleweek in als je vrijdag instroomt en dan de dagfinale wint, terwijl anderen klaar zijn met 3 dagen de slimste van de dag.. al is het ook lastig om het andere op te lossen
Dat heb ik ook! Ik dacht eerst dat het aan mij lag.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:56 schreef Slobeend het volgende:
Krijg iedere keer weer de rillingen van Nandi.
Ik zet bij haar graag het geluid uit. Dat soort musical mooizingerij trek ik niet zo goed.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:56 schreef Slobeend het volgende:
Krijg iedere keer weer de rillingen van Nandi.
Vertel. Las dat er best veel kritiek is op bv X. Voornamelijk vrouwen. Heerlijk.quote:
Ze versloeg gisteren 2 mannen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vertel. Las dat er best veel kritiek is op bv X. Voornamelijk vrouwen. Heerlijk.
Ik snap niet wat je bedoelt. Ze irriteert die dames. Ze is te druk, praat te hard, moet niet zingen....quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ze versloeg gisteren 2 mannen.
Niks meer, niks minder…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |