Ja, ik ben het wel een beetje met je eens. Ik kende voorheen alleen de grappige momenten uit dit programma, maar ik merk nu dat het hele programma volledig draait om droge humor. Best leuk overigens, maar de quiz zelf volg ik nauwelijks.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, ik neem alles terug over teveel ouwehoeren bij Herman en Paulien, want daar is t nog veel erger. Niet door te komen, die 1e ronde. Alleen de grappen van Jonas en Phillipe maken het wel amusant.
Mwa, de antwoorden zijn makkelijker dan bij de Nederlandse editie, vind ik. De lastigheid zit m wel in de onbekendheid van Vlaamse namen/zaken.quote:Op woensdag 1 juli 2026 23:22 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb wel het idee dat de vragen iets moeilijker zijn, los van de eventueelVlaamse context die ik niet ken.
Ik vind het soms ook wel irritanter, en nu helemaal met die vreselijke Koundos.
Het is leuk, maar heb het vermoeden dat er veel grapjes tussen presentator en jury vooraf zijn bedacht.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:51 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik vind de Vlaamse versie van "De Slimste Mens" eigenlijk véél leuker dan de Nederlandse. Regelmatig lig ik gestrekt van het lachen, om de gortdroge humor van de diverse juryleden. Maar ik vind ook de presentatie door Erik van Looy veel leuker: spontaner, soepeler, wat geintjes tussendoor ("Erik is coming" - boem, en de hele studio ligt te slapen) en ook de nodige zelfspot. Wat mij betreft mag deze serie veel vaker op NPO uitgezonden worden. Veel meer energie en humor.
Dat zou me niks verbazen hoor, maar ik vind het echt stúkken leuker om te zien. Ook de filmpjes waarin mensen een vraag stellen zijn veel leuker. Laatst ook, toen een jurylid opeens tijdens de quiz verdween en daarna in een filmpje verscheen in een bubbelbad. Na het filmpje kwam ze weer terug in een ochtendjas en handdoek om haar hoofd. Geweldig!quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:34 schreef spapaars het volgende:
[..]
Het is leuk, maar heb het vermoeden dat er veel grapjes tussen presentator en jury vooraf zijn bedacht.
Ja, mee eens. Door al het geklets tussendoor volg ik de quiz zelf soms een stuk minder en ligt het tempo behoorlijk laag. Tegelijkertijd kijkt het juist daardoor wel lekker ontspannen weg. Zeker als er zo’n heerlijk ongemakkelijk type als Gover Meit tussen zit, kan ik er erg om lachen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als je een kennisquiz wilt zien, ben je in Nederland beter af, maar als amusementsprogramma ben je wel beter af bij de zuiderburen
Dat uber gerepeteerd gehalte maakt het juist irritant imo.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:34 schreef spapaars het volgende:
[..]
Het is leuk, maar heb het vermoeden dat er veel grapjes tussen presentator en jury vooraf zijn bedacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |