abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216283000

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.

quote:
BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?

* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.

* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.

* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.

quote:
Threads is een app die wat wegheeft van de functionaliteiten van Twitter (nu X). Net zoals Mastodon, Bluesky, Post en Spill is het een social media-platform dat inspeelt op het gemis van het oude Twitter.

Sinds Elon Musk aan het roer kwam, zijn er verschillende veranderingen doorgevoerd waar veel gebruikers door zijn afgehaakt. Voorbeelden zijn het kunnen kopen van verificatievinkjes, de toename van nepaccounts en spam en het weer herstellen van eerder verbannen accounts.

Threads laat je tekstberichten plaatsen, waar andere gebruikers op kunnen reageren of deze kunnen delen. Het plaatsen van tekstberichten op deze manier wordt ook wel gezien als microblogging: in compacte vorm bloggen over welk onderwerp dan ook. Op het platform is het mogelijk om berichten van maximaal 500 tekens te posten, waar dit op Twitter maximaal 280 tekens is. Ook kun je er foto's en video's van maximaal vijf minuten delen.
Game on!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 17:10:47 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216283018
Kan die link naar de bluesky firehose in de OP worden gezet?

https://firehose3d.theo.io/
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216283188
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:10 schreef Ulx het volgende:
Kan die link naar de bluesky firehose in de OP worden gezet?

https://firehose3d.theo.io/
:')

Wat een bullshit. Wat heeft een spelletje met een raket voor meerwaarde voor de OP? :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Rnie op 13-01-2025 17:35:20 ]
De enige echte.
pi_216283343
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij is weg.

Dat is weer erg pijnlijk voor X....
Zijn account is nog steeds in de lucht en nee Laurens Dassen met zijn 13 in een dozijn meningen vind ik nou niet bepaald een waardevolle toevoeging. Sowieso deed hij niets anders dan zenden want hij ging nooit in op inhoudelijke kritiek. Des te vreemder vind ik het dat je dan loopt te huilen over haat.
pi_216283439
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat zal het misschien ook nog wel even blijven, want dan kan iedereen die daar komt lezen dat je weg bent en op de links klikken met de nieuwe socials he.
Ik heb her en der gelezen dat het breed uit in de media is gekomen. Ik verwacht dan ook dat hij straks weer bij een van de prietpraatshows mag aansluiten en leeg mag lopen over zijn zeer moedig besluit om te schuilen op bluesky.
Je zou dan toch zeggen dat je genoeg exposure hebt gehad.
Maar goed hij moet het allemaal zelf weten, voor iemand die alleen doet zenden en nooit het gesprek aan gaat blijf ik het opmerkelijk vinden dat ze niet tegen de “haat” kunnen op social media. Als je daar al van de leg van raakt, hoe moet ik dan enig vertrouwen hebben dat zo iemand normaal kan functioneren in de 2e kamer?
Het is een slappe inhoudsloze zak met zeer voorspelbare meninkjes en daar hebben we er helaas veel te veel van in dit land.
Good riddance.
pi_216283886
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zijn account is nog steeds in de lucht en nee Laurens Dassen met zijn 13 in een dozijn meningen vind ik nou niet bepaald een waardevolle toevoeging. Sowieso deed hij niets anders dan zenden want hij ging nooit in op inhoudelijke kritiek. Des te vreemder vind ik het dat je dan loopt te huilen over haat.
Wat heb je niet begrepen aan het afscheidsbericht?

Die lijkt me vrij helder.

En dat zijn account nog 50 jaar online blijft: hij is niet zijn account he?
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 18:29:04 #7
3928 Ulx
pi_216284023
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
:')

Wat een bullshit. Wat heeft een spelletje met een raket voor meerwaarde voor de OP? :')
Raketten zijn van die gast van de andere site.

Verder: wat lul je? Het is toch handig om dit soort visualisaties te hebben? Je kunt gewoon zien wat er allemaal wordt gepost. En ik welke taal. Dat is voor jou nogal belangrijk heb ik begrepen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216284178
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:29 schreef Ulx het volgende:
Raketten zijn van die gast van de andere site.

Kijk eens, als je op je eigen link hebt geklikt, rechtsonder.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:29 schreef Ulx het volgende:
Verder: wat lul je? Het is toch handig om dit soort visualisaties te hebben? Je kunt gewoon zien wat er allemaal wordt gepost. En ik welke taal. Dat is voor jou nogal belangrijk heb ik begrepen.
Ja man, echt handig man, fucking handig. :') Godsamme man, ik heb nog nooit zo'n debiele cringe flex gezien als deze op FOK!
_O- _O- _O-
De enige echte.
pi_216284300
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat heb je niet begrepen aan het afscheidsbericht?

Die lijkt me vrij helder.

En dat zijn account nog 50 jaar online blijft: hij is niet zijn account he?
Ja zijn bericht is helder maar zijn account is nog steeds in de lucht. Gaat dit betekenen dat hij terug gaat keren als blijkt dat het toch niet zo handig is als politicus zijnde om slechts te preken voor eigen parochie?
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 18:49:25 #10
3928 Ulx
pi_216284307
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:40 schreef Rnie het volgende:

Ja man, echt handig man, fucking handig. :') Godsamme man, ik heb nog nooit zo'n debiele cringe flex gezien als deze op FOK!
_O- _O- _O-
X heeft zoiets niet. Toch weer een functie minder.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 18:51:07 #11
3928 Ulx
pi_216284334
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja zijn bericht is helder maar zijn account is nog steeds in de lucht. Gaat dit betekenen dat hij terug gaat keren als blijkt dat het toch niet zo handig is als politicus zijnde om slechts te preken voor eigen parochie?
Misschien. Open zijn feed en klop de hele dag op f5 en je komt er zelf achter. Eigen onderzoek en zo.
pi_216284358
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik snap dat je stille hoop hebt dat hij terug komt.

Maar in feite is er geen enkele reden om het account geheel te verwijderen.
pi_216284503
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Misschien. Open zijn feed en klop de hele dag op f5 en je komt er zelf achter. Eigen onderzoek en zo.
Ik zie het vanzelf wel in dit topic terug als hij met zijn staart tussen de benen weer op X gaat zitten.
pi_216284527
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik snap dat je stille hoop hebt dat hij terug komt.

Maar in feite is er geen enkele reden om het account geheel te verwijderen.
Een van de vele voordelen van verhuizen naar België is dat ik niet meer in aanraking hoeft te komen met de prietpraatshows waar figuren zoals Dassen vaste klant waren.
Dassen is nu typisch zo’n persoon als je die 1 keer hebt horen lullen je eigenlijk al zijn standpunten wel weet. Een typische pro EU progressieve rijkeluiszoontje die pretendeert iets om democratie te geven.
Hij heeft geen originele gedachtes, hij volgt gewoon strak de progressieve lijn en wijkt daar niet vanaf.
pi_216284622
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een van de vele voordelen van verhuizen naar België is dat ik niet meer in aanraking hoeft te komen met de prietpraatshows waar figuren zoals Dassen vaste klant waren.
Dassen is nu typisch zo’n persoon als je die 1 keer hebt horen lullen je eigenlijk al zijn standpunten wel weet. Een typische pro EU progressieve rijkeluiszoontje die pretendeert iets om democratie te geven.
Hij heeft geen originele gedachtes, hij volgt gewoon strak de progressieve lijn en wijkt daar niet vanaf.
Oh, daarvoor hoef ik niet naar België te verhuizen.
Ik heb die gast nog nooit gezien.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 19:18:55 #16
3928 Ulx
pi_216284659
Ik heb ook geen idee wie dat zou moeten zijn.
pi_216284725
twitter
pi_216284842
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:25 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dolf werd ook gelyncht op Fok omdat zijn account niet onmiddellijk afgesloten werd..

Typisch...
pi_216285242
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dolf werd ook gelyncht op Fok omdat zijn account niet onmiddellijk afgesloten werd..

Typisch...
Ja ik dacht gisteren nog te lezen dat Dolf kut was omdat hij nog een account had ofzo?
pi_216285287
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
X heeft zoiets niet. Toch weer een functie minder.
"Functie" :')

De functionaliteiten van bluesky vallen in het niet bij X. Het komt nieteens in de buurt, dat begrijp je toch zeker ook wel?
De enige echte.
pi_216285438
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:54 schreef Rnie het volgende:

[..]

De functionaliteiten van bluesky vallen in het niet bij X. Het komt nieteens in de buurt, dat begrijp je toch zeker ook wel?
Toch heeft X zoiets niet.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 20:26:53 #22
3928 Ulx
pi_216285901
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:54 schreef Rnie het volgende:

[..]

Het zal best, maar BSky doet wat het moet doen. Berichten tonen die ik wil zien. En zo'n inkijkje in de firehose is gewoon leuk. Dat heeft X niet.
pi_216286191
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het zal best, maar BSky doet wat het moet doen. Berichten tonen die ik wil zien. En zo'n inkijkje in de firehose is gewoon leuk. Dat heeft X niet.
In plaats van een stom spelletje te maken, gebruikt X daadwerkelijk de data om het op een bruikbare manier in te zetten voor de users middels Grok. Op dit moment is xAI 50 miljard waard en het zal me niet verbazen dat het eind van het jaar 100 miljard is.
De enige echte.
pi_216286256
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toch heeft X zoiets niet.
Heeft bluesky al trending topics? Of is het nog steeds Beta? _O-
De enige echte.
pi_216286463
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:44 schreef Rnie het volgende:

[..]
In plaats van een stom spelletje te maken, gebruikt X daadwerkelijk de data om het op een bruikbare manier in te zetten voor de users middels Grok. Op dit moment is xAI 50 miljard waard en het zal me niet verbazen dat het eind van het jaar 100 miljard is.

Ja, precies.
Musk verdient goudgeld over de ruggen van X gebruikers.

En dat wordt gezien als iets positiefs.
pi_216286576
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, precies.
Musk verdient goudgeld over de ruggen van X gebruikers.

En dat wordt gezien als iets positiefs.
Doet mijn bakker ook met zijn klanten, je punt?

Daarnaast is het schattig om geld verdienen en marktwaarde onder dezelfde noemer te scharen. _O-
De enige echte.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 21:19:57 #27
3928 Ulx
pi_216286793
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Heeft bluesky al trending topics? Of is het nog steeds Beta? _O-
Staat er gewoon bij.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 21:21:02 #28
3928 Ulx
pi_216286811
quote:
Dus wat jij schrijft gebruikt Musk om geld op zijn bankrekening te krijgen.
pi_216287983
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bankrekening? Lieverd toch, really? :') _O-

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Staat er gewoon bij.
Waarbij? Ik las zoiets in een artikeltje.

[ Bericht 21% gewijzigd door Rnie op 13-01-2025 22:49:13 ]
De enige echte.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 23:19:22 #30
3928 Ulx
pi_216288329
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 22:43 schreef Rnie het volgende:

Waarbij? Ik las zoiets in een artikeltje.

Bij de berichten op Bsky.
pi_216289383
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:06 schreef Rnie het volgende:

[..]
Doet mijn bakker ook met zijn klanten, je punt?

Daarnaast is het schattig om geld verdienen en marktwaarde onder dezelfde noemer te scharen. _O-
Niet begrijpen wat marktwaarde is :')
pi_216289384
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij is er trots op dat hij het product is.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 januari 2025 @ 07:05:15 #33
3928 Ulx
pi_216289555
quote:
Musk wil Tiktok ook kopen. Vandaar de pogingen van Trump het ooit door hem gewenste verbod tegen te houden.
pi_216289597
quote:

[..]

Veel plezier met je je AI model gebaseerd op bot data.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 januari 2025 @ 07:36:02 #35
3928 Ulx
pi_216289654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat wel handig om mensen te hersenspoelen. Eerst je botfarms bullshit laten pushen op X en daarna maakt Grok het tot waarheid.
pi_216289964
Is bsky net als threads het nieuwe Twitter? 🤭
pi_216289999
twitter

_O-
pi_216290000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 08:50 schreef stinkielinkie het volgende:
Is bsky net als threads het nieuwe Twitter? 🤭
hihihihihi goeden garp hihihihihi
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216290050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Van hetzelfde betreffende het raketspelletje ;)
De enige echte.
pi_216290508
pi_216295293
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, daarvoor hoef ik niet naar België te verhuizen.
Ik heb die gast nog nooit gezien.
Ik had zelfs nog nooit van hem gehoord ...
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216297346
twitter

Jammer dat Krispijn niet even goed doorvraagt want Dassen lulde zich in het begin eigenlijk al klem. Dassen beweert dat het oude Twitter onder Dorsey een vrij open platform was. Juist op het oude Twitter werd het links progressieve geluid erg versterkt. Zo werden er onevenredig bans uitgedeeld aan conservatieven en waren bijvoorbeeld Antifa en BLM actief bezig om daar rellen te organiseren in onder andere Portland. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je biologische feiten niet meer mocht benoemen maar dat je compleet mee moest gaan in je taal met het progressieve narratief.
Het vertrek van Dassen en Volt van X heeft echt niets te maken met haat etc. Hij en zijn partij kunnen gewoon niet overleven in een omgeving waar ze tegenspraak krijgen.
pi_216297399
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Jammer dat Krispijn niet even goed doorvraagt want Dassen lulde zich in het begin eigenlijk al klem. Dassen beweert dat het oude Twitter onder Dorsey een vrij open platform was. Juist op het oude Twitter werd het links progressieve geluid erg versterkt. Zo werden er onevenredig bans uitgedeeld aan conservatieven en waren bijvoorbeeld Antifa en BLM actief bezig om daar rellen te organiseren in onder andere Portland. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je biologische feiten niet meer mocht benoemen maar dat je compleet mee moest gaan in je taal met het progressieve narratief.
Het vertrek van Dassen en Volt van X heeft echt niets te maken met haat etc. Hij en zijn partij kunnen gewoon niet overleven in een omgeving waar ze tegenspraak krijgen.
Tja, Volt heeft duidelijk aangegeven waarom ze X verlaten.
Beetje zinloos om een voor jezelf beter te accepteren narratief te verzinnen..
pi_216297534
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, Volt heeft duidelijk aangegeven waarom ze X verlaten.
Beetje zinloos om een voor jezelf beter te accepteren narratief te verzinnen..
ik geloof hem niet, het factchecken is vervangen door community notes. Dus desinformatie kan al geen reden zijn. Dan blijft natuurlijk het dingetje over dat figuren zoals Dassen en Koekoek natuurlijk nooit in gesprek gingen. Ze waren daar slechts om te zenden, ongeacht wat voor haat er op het platform zit, als je alleen maar zend hoe kun je dan last hebben van haat?
De redenen zijn puur ideologisch van aard.
Volt bestaat uit lieden die Nederland als land willen opheffen. Ze geloven in een federale EU en daar is geen plaats voor nationalistische sentimenten.
Musk steunt bepaalde politieke figuren in Europa die juist populair zijn vanwege hun nationalistische sentimenten. Juist die steun wat Dassen het vernietigen van democratie noemt steekt hun.
En in plaats van op basis van argumenten je tegenstanders te overtuigen van hun ongelijk zoals het een democraat betaamt. Pakt kleuter Dassen zijn bal en gaat in zijn veilige achtertuin spelen onder toezicht van mama zodat die vervelende jongens geen gemene dingetjes meer tegen arme Laurens kunnen zeggen.
pi_216297575
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:15 schreef Chivaz het volgende:

Joh.
pi_216297599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
ik geloof hem niet, het factchecken is vervangen door community notes. Dus desinformatie kan al geen reden zijn. Dan blijft natuurlijk het dingetje over dat figuren zoals Dassen en Koekoek natuurlijk nooit in gesprek gingen. Ze waren daar slechts om te zenden, ongeacht wat voor haat er op het platform zit, als je alleen maar zend hoe kun je dan last hebben van haat?
Volt bestaat uit lieden die Nederland als land willen opheffen. Ze geloven in een federale EU en daar is geen plaats voor nationalistische sentimenten.
Musk steunt bepaalde politieke figuren in Europa die juist populair zijn vanwege hun nationalistische sentimenten. Juist die steun wat Dassen het vernietigen van democratie noemt steekt hun.
En in plaats van op basis van argumenten je tegenstanders te overtuigen van hun ongelijk zoals het een democraat betaamt. Pakt kleuter Dassen zijn bal en gaat in zijn veilige achtertuin spelen onder toezicht van mama zodat die vervelende jongens geen gemene dingetjes meer tegen arme Laurens kunnen zeggen.
Het gaat natuurlijk al mis bij dat X dus onder Musk niet neutraal is, maar een bepaalde politieke kleur heeft.
pi_216297603
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Joh.
Ja dat mag niet hé. Iedereen die niet meer aan de heilige Musk-MSM wil meedoen dient verketterd tw worden.
pi_216297709
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk al mis bij dat X dus onder Musk niet neutraal is, maar een bepaalde politieke kleur heeft.
Er zit meer balans op X dan ooit het geval was op Twitter.
pi_216297959
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zit meer balans op X dan ooit het geval was op Twitter.
Je gaf zelf net wat anders aan.
pi_216297977
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je gaf zelf net wat anders aan.
Nope
pi_216298023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nope
quote:
Musk steunt bepaalde politieke figuren in Europa die juist populair zijn vanwege hun nationalistische sentimenten
Musk profileert zichzelf bovendien sterk als eigenaar van X en gebruikt dat platform om Europese politiek te beïnvloeden.

Dat geeft X een bepaalde politieke kleur.

Ik kan geen ander sociaal platform bedenken waarbij dit op deze manier gebeurt.
pi_216298145
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Musk profileert zichzelf bovendien sterk als eigenaar van X en gebruikt dat platform om Europese politiek te beïnvloeden.

Dat geeft X een bepaalde politieke kleur.

Ik kan geen ander sociaal platform bedenken waarbij dit op deze manier gebeurt.
Dat is Musk als user, als je mij voorbeelden kan geven van progressieven die worden geshadowbanned of überhaupt zonder goede reden van X worden afgegooid dan vind je mij aan jouw zijde. Zolang dat niet het geval is blijft mijn punt natuurlijk gewoon staan.
pi_216298172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is Musk als user, als je mij voorbeelden kan geven van progressieven die worden geshadowbanned of überhaupt zonder goede reden van X worden afgegooid dan vind je mij aan jouw zijde. Zolang dat niet het geval is blijft mijn punt natuurlijk gewoon staan.
Nee, dat is niet Musk als user.
Dat is Musk, als eigenaar van X

En waarom je opeens over bans begint is mij een raadsel.
pi_216298279
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat is niet Musk als user.
Dat is Musk, als eigenaar van X

En waarom je opeens over bans begint is mij een raadsel.
Omdat dat eerst gemeengoed was op Twitter. Als rechtse user had je gewoon te maken met een andere standaard. En dat blijkt want nu het open ligt huilt half links X dat het een verschrikkelijk oord is geworden.
pi_216299495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omdat dat eerst gemeengoed was op Twitter. Als rechtse user had je gewoon te maken met een andere standaard. En dat blijkt want nu het open ligt huilt half links X dat het een verschrikkelijk oord is geworden.
Ah, dus het is nog steeds wrok richting Twitter die je mening kleurt.

Tja, daar kan ik verder niets mee.
pi_216299567
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, dus het is nog steeds wrok richting Twitter die je mening kleurt.

Tja, daar kan ik verder niets mee.
Het wrok zit juist aan de linkerkant die nu menen achtergesteld te worden terwijl men naar niets kan wijzen.
pi_216299581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het wrok zit juist aan de linkerkant die nu menen achtergesteld te worden terwijl men naar niets kan wijzen.
Achtergesteld?

Het wordt steeds gekker 8)7
pi_216299881
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Achtergesteld?

Het wordt steeds gekker 8)7
Dat is het argument van Dassen, kan ik ook weinig aan doen.
pi_216301110
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is het argument van Dassen, kan ik ook weinig aan doen.
Wijs eens aan:

quote:
Wij gaan van X af.

Ooit was Twitter een dorpsplein, een ontmoetingsplek voor ideeën en inzichten. Maar de afgelopen jaren is ons dorpsplein een giftige plek geworden: de algoritmes van X geven ruim baan aan desinformatie, extremistisch gedachtegoed en bedreigingen. Het is geen fijne plek meer.

Elon Musk heeft X eerst misbruikt om Donald Trump aan de macht te helpen, en wordt nu over een week ook deel van zijn regering. De afgelopen weken hebben we de visie van Musk voor het ooit onafhankelijke Twitter gezien: het platform wordt als politiek wapen ingezet om Europese landen te verzwakken. De extreme geluiden die Musk en Trump goed uitkomen worden door X uitvergroot, kritische stemmen worden onderdrukt, en desinformatie krijgt ruim baan. Dit ondermijnt onze democratie, en geeft Musk en Trump macht die niemand zou moeten hebben.

Hoewel X ook voor Volt een belangrijk podium is, staat dit podium ondertussen zo ver af van onze waarden dat wij hier een grens trekken. Wij nemen nu het besluit te vertrekken, in de hoop dat andere politici ons volgen.

Den Haag kan niet langer toekijken hoe een Amerikaanse techmiljardair ons verdeelt, verzwakt en onze democratie ondermijnt. Iedereen met een X-account, ook niet-politici, heeft het gereedschap in handen om de alleenheerschappij van X te doorbreken. Ook jij kunt met jouw eigen #eXit het verschil maken en de alternatieven een kans geven. Wij zijn nog steeds te vinden op alternatieven zoals Bluesky en Mastodon.

Dit is een spannende stap. X gaf ons het bereik dat platforms als Bluesky niet direct zullen bieden. Maar Volt is een breekijzer voor vooruitgang. Samen strijden we voor een wereld waarin sociale media verbinden, niet verdelen; waar extremisme wordt verkleind, niet vergroot. Waar we techbedrijven beter reguleren. Een wereld waarin we onze eigen, door waarden gedreven, Europese sociale media maken.

Vanaf vandaag zijn wij buiten X te vinden. Ik hoop je daar te zien.

Laurens Dassen
pi_216302354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zo werden er onevenredig bans uitgedeeld aan conservatieven
Er moet een evenredig aantal bans uitgedeeld worden terwijl de conservatieven onevenredig meer leugens verspreiden?

8)7

En voor de honderdduizendste keer, Twitter's algoritme was juist in het voordeel van de conservatieven :{w

Twitter admits bias in algorithm for rightwing politicians and news outlets

Twitter's algorithm favours right-leaning politics, research finds

Twitter's research shows that its algorithm favors conservative views

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 14-01-2025 23:32:10 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216303164
quote:
SEC sues Elon Musk over Twitter purchase disclosures
“Musk underpaid Twitter investors by more than $150 million for his purchases of Twitter common stock during this period,” the SEC said.

The Securities and Exchange Commission on Tuesday filed a lawsuit against Elon Musk over the billionaire’s alleged failure to properly disclose his purchase of Twitter stock in 2022.

For 11 days, Musk — the world’s richest man and a major backer of President-elect Donald Trump — allegedly failed to properly file notice that he had acquired a major stake in Twitter, the SEC said in a court filing in Washington. The SEC said that as a result Musk benefited from what it described as “artificially low prices” as he snatched up shares in the company.

“In total, Musk underpaid Twitter investors by more than $150 million for his purchases of Twitter common stock during this period,” the SEC said in its complaint. “Investors who sold Twitter common stock during this period did so at artificially low prices and thus suffered substantial economic harm.”
https://www.politico.com/(...)disclosures-00198295

Dat is niet zo netjes. En eigenlijk not-done in die wereld.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216305431
twitter
pi_216305495
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Poeh wat gek eej.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 januari 2025 @ 10:20:09 #64
3928 Ulx
pi_216305668
Ah, we krijgen binnenkort weer een tsunami aan shit over ons uitgestort. Fijn.

quote:
NEW: Meta has quietly dismantled the system that prevented misinformation from spreading in the United States. Machine-learning classifiers that once identified viral hoaxes and limited their reach have now been switched off, Platformer has learned https://www.platformer.ne(...)forcement-zuckerberg

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfqkdsesi222
/
pi_216305838
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Poeh wat gek eej.
Die verkrachtingszaken worden liever in de doofpot gestopt inderdaad.
pi_216305989
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Die verkrachtingszaken worden liever in de doofpot gestopt inderdaad.
Dat heeft verder niks te maken met Dassen, als het al zo zou zijn. Maar dat snap je zelf ook wel (hoop ik).

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 15-01-2025 11:08:46 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 15 januari 2025 @ 11:05:12 #67
3928 Ulx
pi_216306217
De boosmemsen accepteren het niet als iemand zegt daar niet meer aan mee te willen doen. Het blijven rage-junkies.

Zie je in dit topic ook.
pi_216306247
'Meta gaat 3600 slecht presterende mensen ontslaan en nieuwe mensen aannemen"

https://tweakers.net/nieu(...)mensen-aannemen.html

Musk-style _O_
De enige echte.
pi_216306311
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:05 schreef Ulx het volgende:
De boosmemsen accepteren het niet als iemand zegt daar niet meer aan mee te willen doen. Het blijven rage-junkies.

Zie je in dit topic ook.
Het is zelfs zo erg dat men kennelijk van de NOS eist dat deze jaren na dato nog steeds berichten blijft plaatsen over zaken die jaren geleden speelden. Je zal maar zo erg verslaafd zijn aan boosheid. :D
  Overall beste user 2022 woensdag 15 januari 2025 @ 11:17:19 #70
3928 Ulx
pi_216306339
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is zelfs zo erg dat men kennelijk van de NOS eist dat deze jaren na dato nog steeds berichten blijft plaatsen over zaken die jaren geleden speelden. Je zal maar zo erg verslaafd zijn aan boosheid. :D
Stomvervelende zeikerds zijn het.
pi_216306736
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:17 schreef Ulx het volgende:
Stomvervelende zeikerds zijn het.
X verlaters bedoel je? :? Bijzondere retoriek als ze zelf constant zeiken hoe kut het allemaal niet is op X, nieteens weten hoe ze bepaalde zaken kunnen oplossen (nouja, ze kunnen het wel oplossen maar kiezen er gewoon niet voor omdat dan hun hele spiel in duigen valt) en dan de bal leggen bij de ander. _O-

- Laurens het studentje zeikt op X want puntje puntje puntje.
- X: Hier is de oplossing
- Laurens het studentje: Ik blijf boos en ga toch weg
- X:prima

X voorstanders: Wat een zeikert is die Laurens, liever kwijt dan rijk dan maar. :W
X tegenstanders: Zie je wel hoe ze ons behandelen?!?!?!?!?! :'(

_O-

[ Bericht 18% gewijzigd door Rnie op 15-01-2025 12:11:41 ]
De enige echte.
pi_216306821
Gerucht: Chinese overheid overweegt TikTok VS aan Elon Musk te verkopen

https://tweakers.net/nieu(...)usk-te-verkopen.html
De enige echte.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 januari 2025 @ 12:37:27 #73
3928 Ulx
pi_216307059
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:05 schreef Rnie het volgende:

[..]
X verlaters bedoel je? :? Bijzondere retoriek als ze zelf constant zeiken hoe kut het allemaal niet is op X, nieteens weten hoe ze bepaalde zaken kunnen oplossen (nouja, ze kunnen het wel oplossen maar kiezen er gewoon niet voor omdat dan hun hele spiel in duigen valt) en dan de bal leggen bij de ander. _O-

X voorstanders: Wat een zeikert is die Laurens, liever kwijt dan rijk dan maar. :W

_O-
Ik post zelden iets over X. Stukken minder dan jij over BSky.
pi_216307179
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:05 schreef Rnie het volgende:

[..]

_O-
X-fans: :% :( :( :(
pi_216307201
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik post zelden iets over X. Stukken minder dan jij over BSky.
Ok en nu? :?
De enige echte.
pi_216307236
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
X-fans: :% :( :( :(
Que? Houdt X als platform het studentje Dassen in de houdgreep en mag hij het platform niet verlaten? :?

Mocht je op de reactie doelen van X-fans, dan zou je eens de comments moeten checken van het bericht. Niemand (nouja, niemand, er zitten altijd een enkele staatsmongool bij) is boos zoals jij pretendeerd. Het merendeel vind het een zeikert en zwaait hem uit. Zoals Geenstijl het betaamt: Doei he! :W

twitter

Hierbij het bericht, kan je even naslagwerk doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rnie op 15-01-2025 13:09:10 ]
De enige echte.
pi_216309228
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:58 schreef Rnie het volgende:

[..]
Que? Houdt X als platform het studentje Dassen in de houdgreep en mag hij het platform niet verlaten? :?

Mocht je op de reactie doelen van X-fans, dan zou je eens de comments moeten checken van het bericht. Niemand (nouja, niemand, er zitten altijd een enkele staatsmongool bij) is boos zoals jij pretendeerd. Het merendeel vind het een zeikert en zwaait hem uit. Zoals Geenstijl het betaamt: Doei he! :W

[ x ]

Hierbij het bericht, kan je even naslagwerk doen.
Voor de reacties van X fans hoef ik niet van Fok af.
Die zijn hier altijd om te smullen.
pi_216310437
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:15 schreef Rnie het volgende:
Gerucht: Chinese overheid overweegt TikTok VS aan Elon Musk te verkopen

https://tweakers.net/nieu(...)usk-te-verkopen.html
Slim plan. Zo behouden ze de controle over het platform en de data.
pi_216310465
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor de reacties van X fans hoef ik niet van Fok af.
Die zijn hier altijd om te smullen.
Prima, doen we het op deze manier. :Y

Zou jij mij kunnen wijzen op een aantal posts van X-fans op FOK! die boos zijn op studentje Dassen omtrent zijn vertrek van X? Je claimt iets, dus zal er ongetwijfeld aanleiding toe zijn.

Ben benieuwd. Succes met de opdracht!
De enige echte.
pi_216310523
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:15 schreef chibibo het volgende:

[..]
Slim plan. Zo behouden ze de controle over het platform en de data.
Trump wilt nog onderhandelingen betreffende Tiktok. Dit zal dan wel de meest logische uitkomst worden.
De enige echte.
pi_216310545
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:18 schreef Rnie het volgende:

[..]
Prima, doen we het op deze manier. :Y

Zou jij mij kunnen wijzen op een aantal posts van X-fans op FOK! die boos zijn op studentje Dassen omtrent zijn vertrek van X? Je claimt iets, dus zal er ongetwijfeld aanleiding toe zijn.

☝️ Deze bijvoorbeeld
pi_216310595
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
☝️ Deze bijvoorbeeld
Kan je misschien aantonen waarom mijn post aantoont dat ik boos zou zijn op het vertrek van studentje Dassen?

De enige echte.
pi_216310659
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Kan je misschien aantonen waarom mijn post aantoont dat ik boos zou zijn op het vertrek van studentje Dassen?

Nog eentje voor de lijst.

Misschien moet je een weekje naar de zon.
pi_216310757
'Studentje Dassen' :') .
pi_216310795
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nog eentje voor de lijst.

Misschien moet je een weekje naar de zon.
Er is dus een lijst? _O_

Zou je misschien het lijstje van alle boze posts van X-fans op FOK!, in relatie tot het vertrek van Dassen, willen delen?
De enige echte.
pi_216310860
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:36 schreef Ludachrist het volgende:
'Studentje Dassen' :') .
Levende Libresse, gecoined door GeenStijl, is eigenlijk nog leuker. :Y
De enige echte.
pi_216311009
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nog eentje ☝️
pi_216311027
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als je zelf de studentenleeftijd niet ontgroeid bent misschien wel, inderdaad.
pi_216311127
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nog eentje ☝️
Is dit een post die aantoont dat ik boos ben op Laurens Dassen? :?

My gaaawwwwttttt, wat is er mis met jou vent? :') :D
De enige echte.
pi_216311178
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:55 schreef Rnie het volgende:

[..]
Is dit een post die aantoont dat ik boos ben op Laurens Dassen? :?

My gaaawwwwttttt, wat is er mis met jou vent? :') :D
Het is een en al boosheid dat je post hier.
Je hebt dat kennelijk niet eens meer door.
pi_216312480
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een en al boosheid dat je post hier.
Je hebt dat kennelijk niet eens meer door.
Thanks, dit is mijn nieuwe signature _O_

Zo borderline mental kom je ze maar zelden tegen hier. :D
De enige echte.
pi_216312492
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:06 schreef Rnie het volgende:

[..]
Thanks, dit is mijn nieuwe signature :D
Ik wist wel dat je trots zou zijn.
pi_216312508
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik wist wel dat je trots zou zijn.
Mooi, nu lekker wegwezen. :W
De enige echte.
pi_216312530
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
Mooi, nu lekker wegwezen. :W
Ga je nu al?
pi_216312741
twitter

Voor X of voor Tiktok? Wie zal het zeggen. :Y
De enige echte.
pi_216314661
pi_216315350
quote:
Spuit elf alert voor Emily. _O-

Alhoewel het idee wel tof is, vraag ik me af of het voor de huis tuin en keuken gebruiker niet te lastig wordt allemaal. De app is niks meer dan een bluesky tijdlijn enkel gefilterd op foto's en video. Technisch gezien heb je dan twee bluesky applicaties op je telefoon, de orginele met tekst, foto's en video's en de andere met enkel de foto's en video's.

Feit blijft gewoon dat Mastodon de ongekroonde decentralisatie koning is en niet bluesky.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rnie op 16-01-2025 00:36:35 ]
De enige echte.
pi_216315421
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:06 schreef Rnie het volgende:

[..]
Thanks, dit is mijn nieuwe signature _O_

Zo borderline mental kom je ze maar zelden tegen hier. :D
Eens, dit las lekker weg.
pi_216315508
quote:
81s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 23:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Er moet een evenredig aantal bans uitgedeeld worden terwijl de conservatieven onevenredig meer leugens verspreiden?

8)7

En voor de honderdduizendste keer, Twitter's algoritme was juist in het voordeel van de conservatieven :{w

Twitter admits bias in algorithm for rightwing politicians and news outlets

Twitter's algorithm favours right-leaning politics, research finds

Twitter's research shows that its algorithm favors conservative views

Tja het blijft niet plakken bij de fans. De feiten. Wel goed dat je ze nog een keer plaatst.
pi_216315636
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja het blijft niet plakken bij de fans. De feiten. Wel goed dat je ze nog een keer plaatst.
Dat Twitter een jaar voordat Musk het kocht een rechtse bias had? Kan je nagaan hoe erg het in een jaar naar links is getrokken.

Overcompensatie at its finest.
De enige echte.
pi_216315674
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat komt omdat MAGA leugens wil kunnen vertellen en daarom willen ze ook geen factchecks. Zonder die des- en misinformatie kunnen ze het niet winnen. Je moet wel het volk voor de gek kunnen houden natuurlijk dus weg met de factchecks want die zijn 'biased'! Het is geen 'gelijk speelveld' meer als je steeds geband wordt voor leugens 8)7
pi_216315853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 01:41 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat Twitter een jaar voordat Musk het kocht een rechtse bias had? Kan je nagaan hoe erg het in een jaar naar links is getrokken.

Overcompensatie at its finest.
Trolling at its finest.
pi_216315857
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2025 02:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja dat komt omdat MAGA leugens wil kunnen vertellen en daarom willen ze ook geen factchecks. Zonder die des- en misinformatie kunnen ze het niet winnen. Je moet wel het volk voor de gek kunnen houden natuurlijk dus weg met de factchecks want die zijn 'biased'! Het is geen 'gelijk speelveld' meer als je steeds geband wordt voor leugens 8)7
Als dit X was had deze post een community note gehad lol.
pi_216315865
quote:
Dat laat mooi de kracht zien van Bluesky: een onafhankelijke ontwikkelaar die functionaliteit integreert in de app .
Dat is het voordeel van decentralisatie.
pi_216315868
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 06:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als dit X was had deze post een community note gehad lol.
Nope.
Maar je hebt het tenminste geprobeerd.
pi_216315885
Musk zijn reactie op Community Notes toen hij er zelf een kreeg:

quote:
Musk wrote: "What is the status of this American journalist, Joe Biden?"

But a community note later appeared on the post, saying: "Lira is actually a YouTuber.

"He denied the Bucha massacre and other RU attacks against civilians, exposed the location of Western journalists and Ukrainian soldiers, including their faces, among other crimes."

Musk, in response to his own post, then claimed the community note had been "gamed by state actors
https://news.sky.com/stor(...)tate-actors-13028020
pi_216316097
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 06:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat laat mooi de kracht zien van Bluesky: een onafhankelijke ontwikkelaar die functionaliteit integreert in de app .
Dat is het voordeel van decentralisatie.
Er wordt geen functionaliteit geintegreert in de app, het is een kopie van de bluesky applicatie in een ander jasje waarbij enkel gefiltert wordt op foto's en video's.
De enige echte.
pi_216316127
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 07:55 schreef Rnie het volgende:

[..]
Er wordt geen functionaliteit geintegreert in de app, het is een kopie van de bluesky applicatie in een ander jasje waarbij enkel gefiltert wordt op foto's en video's.
Je geeft nu zelf toe dat het nieuwe functionaliteit bevat.
pi_216316168
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je geeft nu zelf toe dat het nieuwe functionaliteit bevat.
Nee hoor. Je geeft aan dat een onafhankelijke ontwikkelaar die functionaliteit integreert in de app. Wat is de nieuwe functionaliteit in de app van bluesky dan?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 januari 2025 @ 09:22:10 #110
3928 Ulx
pi_216316639
quote:
quote:
More good news for those looking to exit Meta’s social app ecosystem in favor of a more open alternative: An independent developer is building a photo-sharing app for Bluesky called Flashes. The soon-to-launch app is powered by the same technology that underpins Bluesky, the AT Protocol, and has been built using code from the developer’s earlier Bluesky client, Skeets.
Dat kan natuurlijk ook gewoon door de firehose. Waarom niet?
  Overall beste user 2022 donderdag 16 januari 2025 @ 09:28:43 #111
3928 Ulx
pi_216316718
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 07:55 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat is lekker flexibel. ATproto geeft dus heel veel mogelijkheden aan developers. .
pi_216316952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is lekker flexibel. ATproto geeft dus heel veel mogelijkheden aan developers. .
Dat is zeker zo, alleen de vraag is wat voor meerwaarde deze applicatie biedt voor gebruikers. Stel dat je op bluesky even scrollt door je tijdlijn van 200 posts, waarvan er 62 enkel foto's en video's zijn, waarom zou je dan ook nog een standalone app opengooien om diezelfde 62 posts te bekijken?

Bluesky zou er imo beter aandoen om een simpel filtertje in de applicatie aan te brengen die enkel sorteert op foto's en video's, dan ben je er in feite ook.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 januari 2025 @ 10:17:22 #113
3928 Ulx
pi_216317258
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:49 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat is zeker zo, alleen de vraag is wat voor meerwaarde deze applicatie biedt voor gebruikers. Stel dat je op bluesky even scrollt door je tijdlijn van 200 posts, waarvan er 62 enkel foto's en video's zijn, waarom zou je dan ook nog een standalone app opengooien om diezelfde 62 posts te bekijken?

Bluesky zou er imo beter aandoen om een simpel filtertje in de applicatie aan te brengen die enkel sorteert op foto's en video's, dan ben je er in feite ook.
Omdat er mensen zijn die blaten dat BSky een linkse circlejerk is. Nu kun je met een andere app je foto's delen zonder dat je BSky moet gebruiken, als dat een dingetje voor je is..
pi_216317398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Omdat er mensen zijn die blaten dat BSky een linkse circlejerk is. Nu kun je met een andere app je foto's delen zonder dat je BSky moet gebruiken, als dat een dingetje voor je is..
Nee, je moet dus een account hebben op bluesky aangezien je geuploade foto's en video's op je eigen bluesky tijdlijn komt te staan. Je kan het dus niet los van elkaar zien. Uiteraard kan je je bluesky applicatie niet gebruiken, maar dat betekend niet dat je geen account moet hebben.

Andersom werkt het ook zo, als je dus een foto upload via je bluesky app, dan komt hij ook te staan in de app van die ontwikkelaar.

Wat betreft bluesky en dat dat een linkse circlejerk zou zijn, dat zijn gewoon de feiten. Kan er niks meer van maken, maar dat doet niets af aan de discussie omtrent de applicatie in spe.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 januari 2025 @ 11:05:12 #115
3928 Ulx
pi_216317732
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:36 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee, je moet dus een account hebben op bluesky aangezien je geuploade foto's en video's op je eigen bluesky tijdlijn komt te staan. Je kan het dus niet los van elkaar zien. Uiteraard kan je je bluesky applicatie niet gebruiken, maar dat betekend niet dat je geen account moet hebben.

Andersom werkt het ook zo, als je dus een foto upload via je bluesky app, dan komt hij ook te staan in de app van die ontwikkelaar.

Wat betreft bluesky en dat dat een linkse circlejerk zou zijn, dat zijn gewoon de feiten. Kan er niks meer van maken, maar dat doet niets af aan de discussie omtrent de applicatie in spe.
Zo werkt ATproto. Je maakt een account aan en is er een federated connectie kun je die gebruiken. Als de maker van Flashes een eigen userdb maakt kun je daarmee ook BSky dingen doen. Als je wil.
Die apps zijn slechts een schil, een frontend.
pi_216318797
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:11 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee hoor. Je geeft aan dat een onafhankelijke ontwikkelaar die functionaliteit integreert in de app. Wat is de nieuwe functionaliteit in de app van bluesky dan?
Dat heb je net zelf gezegd :o
  donderdag 16 januari 2025 @ 21:38:52 #117
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_216324967
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 06:47 schreef Wantie het volgende:
Musk zijn reactie op Community Notes toen hij er zelf een kreeg:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)tate-actors-13028020
Musk, de absolute free speech mascotte, heeft een streamer zijn blauwe vinkje afgenomen omdat hij kritiek had op Musk. En een DM openbaarde. Dat nadat Musk deed alsof hij een geweldige speler van Path of Exile 2 is, maar duidelijk werd dat hij Chinezen betaald om zijn account te boosten. Het is grappig hoe beschamend onzeker hij is. :D En het gebrek aan zelfbeheersing. Je zal maar afhankelijk zijn van een powertrippende eigenaar als je je mening wil uiten op een social media platform.
Géén kloon van tvlxd!
pi_216325720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 21:38 schreef Montov het volgende:

[..]
Musk, de absolute free speech mascotte, heeft een streamer zijn blauwe vinkje afgenomen omdat hij kritiek had op Musk. En een DM openbaarde. Dat nadat Musk deed alsof hij een geweldige speler van Path of Exile 2 is, maar duidelijk werd dat hij Chinezen betaald om zijn account te boosten. Het is grappig hoe beschamend onzeker hij is. :D En het gebrek aan zelfbeheersing. Je zal maar afhankelijk zijn van een powertrippende eigenaar als je je mening wil uiten op een social media platform.
Hij schijnt ook het algoritme te hebben laten aanpassen om zijn eigen tweets te boosten.

En ik verwacht dat Community Notes bij hem uitgezet zijn.

Gezien zijn reactie op de eerste Community Note die hij gehad heeft.
pi_216333034
https://nos.nl/artikel/25(...)d-ban-gaat-zondag-in

Hooggerechtshof VS houdt TikTok-verbod in stand, ban gaat zondag in
De enige echte.
pi_216333313
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:04 schreef Rnie het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)d-ban-gaat-zondag-in

Hooggerechtshof VS houdt TikTok-verbod in stand, ban gaat zondag in
Ondertussen woont de Chinese eigenaar van TikTok de inauguratie van Trump bij.

Dat verbod zal niet lang stand houden.
pi_216333878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 21:38 schreef Montov het volgende:

[..]
Ik zag het ook al ja. Zo kennen we die sneuneus. Lekker boeiend dat hij iemand betaald om voor hem te gamen, maar waarom hij dan probeert te doen alsof hij heel goed is in gamen geen idee. Juist gamers prikken daar meteen doorheen. En ik denk niet dat het niet gamers iets boeit of Musk hoog level is in action RPGs.

Ook best grappig om te zien hoe de Muskpijpers dit uiteraard compleet negeren. Niet zo leuk als ze hun ongelijk moeten toegeven. Die lui blijven tot hun dood houden dat hij voor vrijheid van meningsuiting is. Dat hij mensen hun vinkjes ontneemt als ze op zijn giga lange tenen staan is uiteraard wat je doet als absolutist in de vrijheid van meningstuiting bent.
pi_216338490
twitter
pi_216340754
twitter
Plaats hier uw advertentie
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2025 @ 13:45:16 #124
3928 Ulx
pi_216341250

Ja, dat klopt wel. En dat is heel prettig.
pi_216342629
Kan je al een redelijk tot goeie kwaliteit video uploaden op bluesky lol. Ik dacht dat bluesky dit ondertussen wel zou hebben.
De enige echte.
pi_216342635
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:22 schreef Rnie het volgende:
Kan je al een video uploaden op bluesky lol.
Ik voel je pijn :*
pi_216342649
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Dus boze X fans gaan speciaal op Bluesky kijken wat oud gebruikers van X daar uitspoken, om dat vervolgens te posten op X :7

Wat een maffe wereld is social media.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2025 @ 16:33:47 #128
3928 Ulx
pi_216342709
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus boze X fans gaan speciaal op Bluesky kijken wat oud gebruikers van X daar uitspoken, om dat vervolgens te posten op X :7

Wat een maffe wereld is social media.
Ja, dat doen ze. En boos dat ze zijn op die vermaledijde BSky gebruikers wegens het onrecht dat ze Elongod aandoen. Razend zijn ze. Schuimbekkend over zulke blasfemie!
pi_216342742
twitter

Top, kan ik eindelijk op mijn telefoon zien wie een modje is. ^O^
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2025 @ 16:41:15 #130
3928 Ulx
pi_216342790
quote:
"The European Commission has asked X to hand over internal documents about its algorithms, as it steps up its investigation into whether Elon Musk’s social media platform has breached EU rules on content moderation."
@theguardian.com
https://www.theguardian.c(...)eps-up-investigation

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfzm6ryutk2f
Oh, nou. Dat wordt interne emails doorgeven. En snel.

quote:
EU asks X for internal documents about algorithms as it steps up investigation
Musk's company has been accused of manipulating systems to give far-right posts and politicians greater visibility

The European Commission has asked X to hand over internal documents about its algorithms, as it steps up its investigation into whether Elon Musk's social media platform has breached EU rules on content moderation.

The EU's executive branch told the company it wanted to see internal documentation about its "recommender system", which makes content suggestions to users, and any recent changes made to it, by 15 February.
pi_216350158
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]

twitter
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zondag 19 januari 2025 @ 01:03:43 #132
3928 Ulx
pi_216350299
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 00:27 schreef Rnie het volgende:

[..]
[ x ]
Het zal. Maar ze zullen zich toch aan de regels moeten houden. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het algoritme werkt.
pi_216350356
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]

Die algoritmes staan gewoon hier:
https://github.com/twitter/the-algorithm
  zondag 19 januari 2025 @ 01:50:24 #134
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216350422
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 01:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het zal. Maar ze zullen zich toch aan de regels moeten houden. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het algoritme werkt.
Vind je dit een goede zaak?
pi_216350839
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 01:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk de EU zou X moeten bannen net als Amerika Tiktok banned.
  Overall beste user 2022 zondag 19 januari 2025 @ 08:47:24 #136
3928 Ulx
pi_216351325
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 01:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat bedrijven zich aan de wet moeten houden? Ja, eigenlijk wel.
  Overall beste user 2022 zondag 19 januari 2025 @ 08:53:30 #137
3928 Ulx
pi_216351356
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lg343jn75s24

TikTok has stopped working in the US. It's blocked!

It's also disappeared from the App Store and is throwing up an error message on Google Play.
  Overall beste user 2022 zondag 19 januari 2025 @ 09:45:42 #138
3928 Ulx
pi_216351833
BSky meer dan 28 miljoen gebruikers. Ik ben benieuwd of het Tiktok verbod in de VS hun groei weer een boost gaat geven.
pi_216351905
Censuur in het Westen: goed
Censuur in China: slecht
pi_216351977
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 09:45 schreef Ulx het volgende:
BSky meer dan 28 miljoen gebruikers. Ik ben benieuwd of het Tiktok verbod in de VS hun groei weer een boost gaat geven.
Kan je al 1080p video's uploaden dan?
De enige echte.
pi_216352111
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 09:56 schreef Rnie het volgende:

[..]
Doelpalen verzet :7
  Overall beste user 2022 zondag 19 januari 2025 @ 10:11:13 #142
3928 Ulx
pi_216352148
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 09:56 schreef Rnie het volgende:

[..]
Kan dat in de VS op TikTok?
pi_216353321
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kan dat in de VS op TikTok?
Dat kon uiteraard, nu niet meer natuurlijk, aangezien Tiktok in de VS op zwart is gezet. Je vraagt je af of er een boost komt op bsky omdat Tiktok op zwart is gezet. Waarom zouden users naar bsky vertrekken als er nergens een gedegen videofeed, icm een upswipe te bekennen is? Iets met appels en peren wat mij betreft.

Wat wellicht mogelijk is, is dat een app ontwikkelaar zich kan bezigen middels ATproto, net zoals Flashes dat dus doet met hun Insta kloon, maar als er nog nieteens een simpele 1080p video opgenomen kan worden, dan zal er echt geen boost komen op het platformpje. Genoeg alternatieven die de gebruiker NU kan voorzien.

Behalve RedNote zijn Youtube Reels, Instagram Shorts en X middels hun eigen upswipe videofeed op dit moment de aangewezen platformen.
De enige echte.
  zondag 19 januari 2025 @ 12:04:19 #144
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216353735
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 08:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat bedrijven zich aan de wet moeten houden? Ja, eigenlijk wel.
Ik ook hoor. Die wet zelf vind ik dan weer niet zo'n goed idee, maar het is wat het is.

Wat ik hierin dan opvallend vind, is dat dit destijds in het geval van Turkije blijkbaar niet bleek te gelden:

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Erdogan heeft Musk blijkbaar even op de vingers getikt. Dan ga je natuurlijk censureren. Dat is logisch.
Dit was sarcasme van jouw kant. Prima natuurlijk. Ik geef hier oprecht ook geen sneer mee. Ik vraag me alleen af wat dit nu zo anders maakt.
  Overall beste user 2022 zondag 19 januari 2025 @ 12:12:38 #145
3928 Ulx
pi_216353836
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:38 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat kon uiteraard, nu niet meer natuurlijk, aangezien Tiktok in de VS op zwart is gezet. Je vraagt je af of er een boost komt op bsky omdat Tiktok op zwart is gezet. Waarom zouden users naar bsky vertrekken als er nergens een gedegen videofeed, icm een upswipe te bekennen is? Iets met appels en peren wat mij betreft.

Wat wellicht mogelijk is, is dat een app ontwikkelaar zich kan bezigen middels ATproto, net zoals Flashes dat dus doet met hun Insta kloon, maar als er nog nieteens een simpele 1080p video opgenomen kan worden, dan zal er echt geen boost komen op het platformpje. Genoeg alternatieven die de gebruiker NU kan voorzien.

Behalve RedNote zijn Youtube Reels, Instagram Shorts en X middels hun eigen upswipe videofeed op dit moment de aangewezen platformen.
Het zal wel. Het gaat om die irritante camera-formaat filmpjes met die afgesneden zijkanten? We zien wel wat het doet.
pi_216354084
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het zal wel. Het gaat om die irritante camera-formaat filmpjes met die afgesneden zijkanten? We zien wel wat het doet.
Boomer at its finest.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zondag 19 januari 2025 @ 13:03:41 #147
3928 Ulx
pi_216354412
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:33 schreef Rnie het volgende:

[..]
Boomer at its finest.
Nee, patat-generatie.
  Overall beste user 2022 zondag 19 januari 2025 @ 13:18:47 #148
3928 Ulx
pi_216354547
Anyway:

quote:
If you were wondering “can you post videos on Bluesky?”, the answer’s simple: yes, you can!

When it comes to video restrictions, you can only upload videos under a minute on Bluesky. The platform accepts common formats like MP4 and MOV, so most videos should upload without problems. To keep things running smoothly, aim for a file size under 100 MB.

Dit was overigens van november, of de limieten/mogelijkheden ondertussen aangepast zijn ga ik niet niet voor je uitzoeken.
pi_216359003
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:18 schreef Ulx het volgende:
Anyway:
[..]
Dit was overigens van november, of de limieten/mogelijkheden ondertussen aangepast zijn ga ik niet niet voor je uitzoeken.
Jammer dat je dat niet gaat uitzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 19-01-2025 20:10:30 ]
De enige echte.
pi_216359015
TikTok start app in VS weer op
https://nos.nl/artikel/25(...)rt-app-in-vs-weer-op

Trump scoort weer wat puntjes bij de jongere generatie.
De enige echte.
pi_216360022
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:40 schreef Rnie het volgende:
TikTok start app in VS weer op
https://nos.nl/artikel/25(...)rt-app-in-vs-weer-op

Trump scoort weer wat puntjes bij de jongere generatie.
quote:
Trump zei tijdens zijn vorige regeerperiode juist dat hij TikTok het liefst zou verbieden. Hij wees toen ook op de veiligheidsrisico's en stelde dat de VS "agressieve maatregelen moet nemen tegen de eigenaren van TikTok om onze nationale veiligheid te beschermen
Trump heeft zijn ziel verkocht aan Bytedance.
De CEO van Bytedance is uitgenodigd voor de inauguratie van Trump.
pi_216360086
twitter

Uitgelezen kans om rond al die TT tumult dit weer te integreren binnen X.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 maandag 20 januari 2025 @ 17:53:59 #153
3928 Ulx
pi_216368894
quote:
We had to get in on the video action too — Bluesky now has custom feeds for video!

Like any other feed, you can choose to pin these or not. Bluesky is yours to customize.
https://bsky.app/profile/bsky.app/post/3lg5g64vptc23
pi_216369750
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom geen video tab in het menu? :? Je moet eerst op zoeken klikken, dan naar video's alvorens je er komt?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 maandag 20 januari 2025 @ 18:47:07 #155
3928 Ulx
pi_216370014
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 18:35 schreef Rnie het volgende:

[..]
Waarom geen video tab in het menu? :? Je moet eerst op zoeken klikken, dan naar video's alvorens je er komt?
Vraag het ze
pi_216376110
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 januari 2025 @ 13:58:33 #158
3928 Ulx
pi_216378661
De groei van Bluesky gaat weer omhoog sinds Zuckerberg termen als Biden en Harris laat blokkeren.
pi_216380084
En dan nog steeds zeggen dat het volk op bsky beide kanten van het politieke spectrum bediend lol.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 januari 2025 @ 15:49:09 #160
3928 Ulx
pi_216380114
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 15:46 schreef Rnie het volgende:
En dan nog steeds zeggen dat het volk op bsky beide kanten van het politieke spectrum bediend lol.
Dat doet X nu ook niet meer.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 januari 2025 @ 15:50:20 #161
3928 Ulx
pi_216380129
28.518.247

3.47 users per seconde erbij.
pi_216380224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 15:50 schreef Ulx het volgende:
28.518.247

Toch blijft het een uiterst bijzonder fenomeen. Waarom zou je na de inauguratie ineens besluiten om over te stappen? Waarom niet 4 dagen geleden bijvoorbeeld?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 januari 2025 @ 16:01:53 #163
3928 Ulx
pi_216380277
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 15:56 schreef Rnie het volgende:

[..]
Toch blijft het een uiterst bijzonder fenomeen. Waarom zou je na de inauguratie ineens besluiten om over te stappen? Waarom niet 4 dagen geleden bijvoorbeeld?
Misschien heeft een siegheilende Musk en Zuckerberg's beslissing woorden als 'Biden' of 'Harris' te blokkeren er invloed op gehad.
pi_216380342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Misschien heeft een siegheilende Musk en Zuckerberg's beslissing woorden als 'Biden' of 'Harris' te blokkeren er invloed op gehad.
Zou kunnen. Het blijft tenslotte een "ik ben boos en vertrek" platform dat bsky.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rnie op 22-01-2025 09:53:25 ]
De enige echte.
pi_216381968
quote:
Wat blokkeert Bluesky dan?
pi_216381978
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 15:50 schreef Ulx het volgende:
28.518.247

28,563,403
pi_216381980
quote:
Wie zegt dat dan?
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 januari 2025 @ 22:41:05 #168
3928 Ulx
pi_216385394
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
28,563,403
28.621.000, gaat richting de 300.000 per etmaal als het zo doorgaat.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 januari 2025 @ 22:45:48 #169
3928 Ulx
pi_216385462
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
Zou kunnen. Het blijft tenslotten een "ik ben boos en vertrek" platform dat bsky.
Nah, eerder ik ben boos en blijf. Juist de mensen die geen zin hebben in al die boze reacties gaan er vandoor.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 januari 2025 @ 09:42:19 #170
3928 Ulx
pi_216387404
28.747.600

220.000 erbij in 18 uur tijd.
pi_216387495
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 15:56 schreef Rnie het volgende:

[..]
Zullen wel gewoon voornamelijk bots zijn.
pi_216387502
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
Zou kunnen. Het blijft tenslotten een "ik ben boos en vertrek" platform dat bsky.
Daarom Bluecry
pi_216387511
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Daarom Bluecry
Het blijft een bijzonder fenomeen inderdaad.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 januari 2025 @ 09:59:47 #174
3928 Ulx
pi_216387553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Zullen wel gewoon voornamelijk bots zijn.
En heel toevallig worden die alleen in grote aantallen aangemaakt net nadat een Musk of Trump of zoals nu Zuckerberg wat flikt? Want daar lijkt het namelijk wel op.
pi_216388185
twitter
pi_216388218
Sports subreddits lead a charge to ban X links after Elon Musk's Nazi salute
https://www.reddit.com/r/nfl/comments/1i6ne3o/twitter_and_rnfl
https://www.reddit.com/r/(...)e_ban_twitter_links/
https://www.reddit.com/r/(...)n_twitter_links_now/
https://www.reddit.com/r/(...)l_to_ban_xcom_links/
Votes to ban X on other subreddits are also popping up.

r/AntiWork has banned X.
r/Austria has banned X.
r/BoardGames has requested it.
r/Destiny2 has banned X.
r/Dropout has banned X.
r/Halo is thinking about it.
r/KingdomHearts has banned X.
r/Metalcore has banned X.
r/Nursing has banned X.
r/PCMasterRace has requested it.
r/RuPaulsDragRace has banned X.
r/Tennis is in favor, will likely ban X.

it's so over
  Overall beste user 2022 woensdag 22 januari 2025 @ 11:05:21 #177
3928 Ulx
pi_216388366
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:54 schreef Evangelion het volgende:

r/AntiWork has banned X.
r/Austria has banned X.
r/Destiny2 has banned X.
r/Dropout has banned X.
r/Nursing has banned X.

it's so over
Whoah.
pi_216390572
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:54 schreef Evangelion het volgende:

r/AntiWork has banned X.
r/Austria has banned X.
r/Destiny2 has banned X.
r/Dropout has banned X.
r/Nursing has banned X.

it's so over
De astroturf campagne is in volle gang idd, zelfs de meest ongerelateerde subreddits doen mee

Kansloos :')
pi_216390647
X, including content from its predecessor Twitter, because Elon Musk promotes white supremacist ideology and gave a Nazi salute during Donald Trump's inauguration

Any platform owned by Meta, such as Facebook and Instagram, because Mark Zuckerberg openly encourages bigotry with Meta's new content policy

Platforms affiliated with the CCP, such as TikTok and Rednote, because China is a hostile foreign government and these platforms constitute information warfare

:D _O-
De enige echte.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 januari 2025 @ 15:24:55 #180
3928 Ulx
pi_216390932
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
De astroturf campagne is in volle gang idd, zelfs de meest ongerelateerde subreddits doen mee

Reddit is een top-down gereguleerde site vol met bots?
pi_216395527
Geniale comment in de Formule 1 subreddit

A community around a sport that runs races in the middle east purely for money, circuits, hotels, infrastructure built by slaves banning Twitter/X is the most funny thing

_O-

Maar Reddit wordt dus net zo'n cringefest als FOK! met de screenshotjes van Bluesky? Maar dan van X?
De enige echte.
pi_216395583
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Astroturf? Wie betaalt daarvoor dan?

Je denkt niet dat een grote groep mensen oprecht zich niet willen associeren met iemand die op het grootste platform denkbaar lekker met nazi saluten strooit?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216395668
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Je denkt niet dat een grote groep mensen oprecht zich niet willen associeren met iemand die op het grootste platform denkbaar lekker met nazi saluten strooit?
Tot ze he-le-maal leip worden van het screenshotten van een X-post _O-

Praktisch geen enkele onderneming/merk/bedrijf zit op bluesky of een ander platform wat naast foto's, voornamelijke tekstuele content doorpusht. Waarom zouden ze ook? Er valt op bluesky niks te halen.

De users binnen de subredditjes moeten dus wel.
De enige echte.
pi_216395708
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:38 schreef Rnie het volgende:
Geniale comment in de Formule 1 subreddit

A community around a sport that runs races in the middle east purely for money, circuits, hotels, infrastructure built by slaves banning Twitter/X is the most funny thing

_O-

Maar Reddit wordt dus net zo'n cringefest als FOK! met de screenshotjes van Bluesky? Maar dan van X?

Jij raakt getriggerd als iemand op Fok een Bluesky bericht plaatst?
pi_216395846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:42 schreef Ulx het volgende:
28.747.600

220.000 erbij in 18 uur tijd.
28,880,262
132.000 in 12 uur tijd.
Gaat mal.
pi_216395861
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:45 schreef Rnie het volgende:

[..]
Tot ze he-le-maal leip worden van het screenshotten van een X-post _O-

Praktisch geen enkele onderneming/merk/bedrijf zit op bluesky of een ander platform wat naast foto's, voornamelijke tekstuele content doorpusht. Waarom zouden ze ook? Er valt op bluesky niks te halen.

De users binnen de subredditjes moeten dus wel.
Tijd zal het leren.

Maar goed, de user waar ik op reageerde dacht dat het een astroturf campagne zou zijn. Dat lijkt me sterk. Ik denk dat een aanzienlijke groep Amerikanen al geruime tijd klaar was met Musk en dat een andere groep die wat minder politiek geengageerd was en hem wellicht meer zagen als iets als "excentriek doch briljant" een cultuurshock ervoeren.

Je denkt ook dat het een astroturf campagne is?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216395989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Tijd zal het leren.

Maar goed, de user waar ik op reageerde dacht dat het een astroturf campagne zou zijn. Dat lijkt me sterk. Ik denk dat een aanzienlijke groep Amerikanen al geruime tijd klaar was met Musk en dat een andere groep die wat minder politiek geengageerd was en hem wellicht meer zagen als iets als "excentriek doch briljant" een cultuurshock ervoeren.

Het is wel erg gecoördineerd allemaal. Zijn ook genoeg partijen die er belang bij hebben dat Twitter/Musk wat minder populair worden.

Is goed te zien op subs waar flairs gebruikelijk zijn, opeens is dat een stuk minder in die draadjes. Om nog maar te zwijgen van de upvotes. Of is het logisch dat de meest populaire post ooit in de Liverpool sub over X gaat? https://www.reddit.com/r/LiverpoolFC/top/?t=all nog populairder dan hun Champions League of Premier League winst? En dit geldt voor tig subs.

En of het dan bots, oprechte users, useful idiots, of betaalde posts zijn vind ik niet zo heel relevant
pi_216396027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 22:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Het is wel erg gecoördineerd allemaal. Zijn ook genoeg partijen die er belang bij hebben dat Twitter/Musk wat minder populair worden.

Is goed te zien op subs waar flairs gebruikelijk zijn, opeens is dat een stuk minder in die draadjes. Om nog maar te zwijgen van de upvotes. Of is het logisch dat de meest populaire post ooit in de Liverpool sub over X gaat? https://www.reddit.com/r/LiverpoolFC/top/?t=all nog populairder dan hun Champions League of Premier League winst? En dit geldt voor tig subs.

En of het dan bots, oprechte users, useful idiots, of betaalde posts zijn vind ik niet zo heel relevant
Denk dat een groep users gewoon al dat soort posts geupvote hebben. Het is wel het type activiteit wat mensen aanspoort om wat te doen. Dat Liverpool topic was vanochtend nota bene hoog te vinden in /r/all, dus dan trekt superveel extra stemmen bovendien dan.
pi_216396075
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 22:03 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn ook genoeg partijen die er belang bij hebben dat Twitter/Musk wat minder populair worden.
Waaronder een Reddit. :Y Herrineren we de Reddit Blackout nog? Reddit heeft nog nooit winst gedraait en staat ook op een punt dat het eens echt geld moet gaan verdienen.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ben niet zo stellig als Tjoptjop, maar vergis je niet, Reddit speelt achter de schermen vieze spelletjes om aandeelhoudertjes tevreden te houden. Ze zullen dit soort acties eerder toejuichen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Rnie op 22-01-2025 22:18:37 ]
De enige echte.
pi_216396614
twitter
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 02:59:59 #191
3928 Ulx
pi_216398259
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
28,880,262
132.000 in 12 uur tijd.
Gaat mal.
~29.946.200
66.000 erbij in 5 uur. Vandaag gaat het wel door de 29 miljoen.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 09:16:35 #192
3928 Ulx
pi_216399230
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lgea2l7iqt2e

Tesla Gigafactory, Berlin - right now!

In cooperation with @ledbydonkeys.org

Tesla kan hier niet over klagen zonder te stellen dat Musk een hitlergroet maakte.
pi_216399756
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Tesla kan hier niet over klagen zonder te stellen dat Musk een hitlergroet maakte.
Neem aan dat dit strafbaar is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 10:17:40 #194
3928 Ulx
pi_216399781
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:16 schreef Rnie het volgende:

[..]
Alleen als Musk een hitlergroet deed, maar dat was het toch niet?
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 10:18:08 #195
3928 Ulx
pi_216399786
29.008.000 gebruikers
pi_216399789
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Alleen als Musk een hitlergroet deed, maar dat was het toch niet?
Zie je wel! Haha, je bent zo voorspelbaar. :D
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 10:18:28 #197
3928 Ulx
pi_216399796
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:18 schreef Rnie het volgende:

[..]
Waarom zou het strafbaar moeten zijn?
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 10:19:00 #198
3928 Ulx
pi_216399802
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:18 schreef Rnie het volgende:

[..]
Helaas, je ninja-edit was nèt te laat.
pi_216399876
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zou het strafbaar moeten zijn?
Omdat je zonder fundering iets claimt en dit gedachtegoed projecteert op een gebouw wat niet van jou is. Daarnaast zijn dit soort dingen schadelijk voor Tesla, een beursgenoteerd bedrijf. Je kan een whataboutisme plegen door te stellen dat Musk dit zichzelf aandoet, maar dat beslist hij als grootaandeelhouder en CEO zelf.

Maargoed, ik neem aan dat het strafbaar is, maar laat me graag informeren.
De enige echte.
pi_216399881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Helaas, je ninja-edit was nèt te laat.
Ik sloeg mijn edit op en ververste de pagina. Toen zag ik je bericht. :D
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 10:27:08 #201
3928 Ulx
pi_216399906
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:24 schreef Rnie het volgende:

[..]
Omdat je zonder fundering iets claimt en dit gedachtegoed projecteert op een gebouw wat niet van jou is. Daarnaast zijn dit soort dingen schadelijk voor Tesla, een beursgenoteerd bedrijf. Je kan een whataboutisme plegen door te stellen dat Musk dit zichzelf aandoet, maar dat beslist hij als grootaandeelhouder en CEO zelf.
Het is gewoon vrijheid van meningsuiting. Tesla is toch geen sneeuwvlokjesbedrijf?
pi_216399931
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is gewoon vrijheid van meningsuiting. Tesla is toch geen sneeuwvlokjesbedrijf?
Muren bekladden omdat je het ergens niet mee eens bent is ook strafbaar. In het geval van projecteren doe je het muurtje geen fysieke schade aan, maar het lijkt me dat daar wel een soort van wetgeving op zit. Maar zoals ik zeg, ik laat me graag informeren.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 10:29:50 #203
3928 Ulx
pi_216399942
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:28 schreef Rnie het volgende:

[..]
Muren bekladden omdat je het ergens niet mee eens bent is ook strafbaar. In het geval van projecteren doe je het muurtje geen fysieke schade aan, maar het lijkt me dat daar wel een soort van wetgeving op zit.
Lijkt me niet. Je maakt toch niets kapot? Met een zaklampje schijnen is ook niet verboden.
pi_216400001
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:29 schreef Ulx het volgende:
Lijkt me niet. Je maakt toch niets kapot?
Voorbijgangers zien Heil Tesla staan. Je wekt daarmee de indruk dat Tesla als bedrijf zijnde een Nazi Duitsland sympatisant is. Je maakt weliswaar niks fysieks kapot, maar de projectie wordt gebruikt op een beeldbepalend gebouw zonder toestemming van de eigenaar.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 10:39:31 #205
3928 Ulx
pi_216400036
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:36 schreef Rnie het volgende:

[..]
Voorbijgangers zien Heil Tesla staan. Je wekt daarmee de indruk dat Tesla als bedrijf zijnde een Nazi Duitsland sympatisant is. Je maakt weliswaar niks fysieks kapot, maar de projectie wordt gebruikt op een beeldbepalend gebouw zonder toestemming van de eigenaar.
Heil is gewoon een woord dat men in de kerk gebruikt. Niets mis mee, of wel?
pi_216400053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heil is gewoon een woord dat men in de kerk gebruikt. Niets mis mee, of wel?
Ik zal morgen even langskomen bij je bedrijf en "Pas op: pedofielen" projecteren op de buitenkant van je muur. Ik maak toch niks kapot en het is hetzelfde als een zaklampje?

Benieuwd of je dan de telefoon oppakt om bepaalde instanties in te schakelen.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 10:41:34 #207
3928 Ulx
pi_216400057
Zijn deze beelden eigenlijk op X te vinden?
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 10:43:19 #208
3928 Ulx
pi_216400074
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:41 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik zal morgen even langskomen bij je bedrijf en "Pas op: pedofielen" projecteren op de buitenkant van je muur. Benieuwd of je dan de telefoon oppakt om bepaalde instanties in te schakelen.
Waarom doe je alsof het gebaar van Musk een teken van nazisme is? Dat was het toch niet? Er was toch niets mis mee?
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 10:44:39 #209
3928 Ulx
pi_216400097
quote:
De legacy-media schrijft er ook wat over.
pi_216400346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom doe je alsof het gebaar van Musk een teken van nazisme is? Dat was het toch niet? Er was toch niets mis mee?
Whut? :')

Dat doe ik niet, dat doet het extreemlinkse projectiegroepje die het wederom voor zichzelf bevestigen door er Heil Tesla van te maken. Blijven opletten @Ulx

Maar mag ik morgen langskomen met mijn beamer om dat bericht te projecteren op je bedrijfspand? Een simpele ja of nee is voldoende.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 11:34:06 #211
3928 Ulx
pi_216400686
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef Rnie het volgende:

[..]
Whut? :')

Dat doe ik niet, dat doet het extreemlinkse projectiegroepje die het wederom voor zichzelf bevestigen door er Heil Tesla van te maken. Blijven opletten @:Ulx

Maar mag ik morgen langskomen met mijn beamer om dat bericht te projecteren op je bedrijfspand? Een simpele ja of nee is voldoende.
Zolang het geen laster is ga je je gang maar.
pi_216400908
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zolang het geen laster is ga je je gang maar.
Precies, je bent toch geen pedofiel dus kan ik best projecteren dat je een pedofiel bent op je bedrijfspand. :Y
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 12:06:20 #213
3928 Ulx
pi_216401054
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:52 schreef Rnie het volgende:

[..]
Precies, je bent toch geen pedofiel dus kan ik best projecteren dat je een pedofiel bent op je bedrijfspand. :Y
Nee, dat is laster/smaad.

Bij Tesla is het gewoon een afbeelding van Musk. Of ontken je dat hij dit gebaar maakte?
pi_216401179
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, dat is laster/smaad.

Bij Tesla is het gewoon een afbeelding van Musk. Of ontken je dat hij dit gebaar maakte?
Er staat Heil Tesla. De link wordt dus door die extreemlinkse wappies zelf gelegt met Nazi-Duitsland.
Dit is dus met jouw eigen retoriek (waar ik het mee eens ben, laten we duidelijk zijn) laster/smaad naar Tesla toe.

En door. :W
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 12:30:16 #215
3928 Ulx
pi_216401285
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:21 schreef Rnie het volgende:

[..]
Er staat Heil Tesla. De link wordt dus door die extreemlinkse wappies zelf gelegt met Nazi-Duitsland.
Dit is dus met jouw eigen retoriek (waar ik het mee eens ben, laten we duidelijk zijn) laster/smaad naar Tesla toe.

En door. :W
Heil Tesla is niet verboden. Ben je soms ook tegen de goedheiligman?
pi_216401318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heil Tesla is niet verboden. Ben je soms ook tegen de goedheiligman?
Dan projecteer ik enkel het woord "Pedofiel" op je bedrijfspand. Een compleet normaal woord en niet verboden.
De enige echte.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 12:51:16 #217
3928 Ulx
pi_216401506
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:32 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dan projecteer ik enkel het woord "Pedofiel" op je bedrijfspand. Een compleet normaal woord en niet verboden.
Een afbeelding van Musk is vergelijkbaar met het woord pedofiel?
pi_216401551
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 12:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een afbeelding van Musk is vergelijkbaar met het woord pedofiel?
Jazeker, beide niet verboden om opzichzelfstaand te projecteren hoor.
De enige echte.
pi_216406538
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 02:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
~29.946.200
66.000 erbij in 5 uur. Vandaag gaat het wel door de 29 miljoen.
Dik door de 29 miljoen

29,104,979
pi_216406579
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:16 schreef Rnie het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een afbeelding van Musk projecteren op een gebouw?

Wat maakt het strafbaar?

Copyright?
Portretrecht?
pi_216411745
twitter

Oops
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 12:34:59 #222
3928 Ulx
pi_216412575
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 11:18 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Oops
Duitse bedrijven moeten op X blijven posten want anders hypocriet want Hitler?
pi_216412927
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 12:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Duitse bedrijven moeten op X blijven posten want anders hypocriet want Hitler?
Klopt.
pi_216412952
twitter
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 13:12:31 #225
236264 crew  capricia
pi_216412953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 11:18 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Oops
Het lijkt wel of mensen voor het eerst ontdekken dat Duitse bedrijven ook in die jaren voor en met de Duitse overheid gewerkt hebben.
Die mensen hebben onder een steen geleefd ofzo? Hebben ze wel eens van de Neurenbergse processen gehoord?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216413072
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Het lijkt wel of mensen voor het eerst ontdekken dat Duitse bedrijven ook in die jaren voor en met de Duitse overheid gewerkt hebben.
Die mensen hebben onder een steen geleefd ofzo? Hebben ze wel eens van de Neurenbergse processen gehoord?
Dat is bekend maar het komt nu naar boven omdat ze ineens willen deugen.
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 13:22:22 #227
236264 crew  capricia
pi_216413115
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:19 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
De Quandts hebben er al zo vaak afstand van genomen. Begrijp heel goed dat ze niet zo'n zin meer hebben in X.
Kennelijk leren sommigen wel van het verleden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 13:27:36 #228
3928 Ulx
pi_216413173
quote:

[..]
En deugen is verkeerd? Die bedrijven moeten niet deugen? Net als tijdens het Derde Rijk?
pi_216413228
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:22 schreef capricia het volgende:

[..]
De Quandts hebben er al zo vaak afstand van genomen. Begrijp heel goed dat ze niet zo'n zin meer hebben in X.
Kennelijk leren sommigen wel van het verleden.
Haha ja nogal logisch dat ze er afstand van hebben genomen anders kost dat ze geld. Als er in de toekomst weer een nieuwe Hitler aan de macht komt en ze kunnen kiezen tussen geld verdienen samen met de nieuwe furher of failliet gaan wat denk je dat ze dan gaan doen?
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 13:34:04 #230
3928 Ulx
pi_216413264
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:31 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Haha ja nogal logisch dat ze er afstand van hebben genomen anders kost dat ze geld. Als er in de toekomst weer een nieuwe Hitler aan de macht komt en ze kunnen kiezen tussen geld verdienen samen met de nieuwe furher of failliet gaan wat denk je dat ze dan gaan doen?
Nu stoppen ze met het posten/adverteren op het platform van de nieuwe Goebbels, dus ik denk dat je je antwoord zelf al geeft.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 13:35:35 #231
3928 Ulx
pi_216413278
Maar vertrekken van X is blijkbaar nog steeds hoogverraad.
pi_216413302
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nu stoppen ze met het posten/adverteren op het platform van de nieuwe Goebbels, dus ik denk dat je je antwoord zelf al geeft.
😂🤡
pi_216413346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:35 schreef Ulx het volgende:
Maar vertrekken van X is blijkbaar nog steeds hoogverraad.
Klopt.
pi_216413379
quote:

[..]
Inderdaad.. want de mensen die nu aan het roer staan bij BMW, stonden ook al aan het roer van het bedrijf zo'n 90 jaar geleden.
De hebben de fountain of youth ontdekt en leven al meer dan 100 jaar.

En die gaan nu opeens deugen...
pi_216413496
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Inderdaad.. want de mensen die nu aan het roer staan bij BMW, stonden ook al aan het roer van het bedrijf zo'n 90 jaar geleden.
De hebben de fountain of youth ontdekt en leven al meer dan 100 jaar.

En die gaan nu opeens deugen...
Totdat het ze teveel geld gaat kosten dan komen ze weer terug naar X. Net als Chris klomp.
pi_216413514
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:56 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Totdat het ze teveel geld gaat kosten dan komen ze weer terug naar X. Net als Chris klomp.
Ja, die was ook fout in de tweede wereldoorlog.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 14:16:27 #237
3928 Ulx
pi_216413664
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:56 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Wie?
pi_216413674
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, die was ook fout in de tweede wereldoorlog.
Nee hij is fout in de huidige tijd.

Geen verrassing dat jij hem komt verdedigen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 14:18:24 #239
3928 Ulx
pi_216413683
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:17 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En daarmee verdient hij geld op X?
pi_216414349
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:17 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ja, ik weet hoe je over mij denkt.

Maar dat zie ik als een compliment.
pi_216414358
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
En daarmee verdient hij geld op X?
Op X mag dat.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 19:33:07 #242
3928 Ulx
pi_216416580
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 20:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dik door de 29 miljoen

29,104,979
29.278.320

164.000 erbij in de afgelopen 23 uur, dus het vertraagt weer wat. Maar begin volgende week is de 30 miljoen wel gehaald.
pi_216417583
twitter
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 januari 2025 @ 01:04:02 #245
3928 Ulx
pi_216420759
quote:
Was het een Hitlergroet? Nee toch?
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 januari 2025 @ 01:12:35 #246
3928 Ulx
pi_216420795
quote:
https://bsky.app/profile/techmeme.com/post/3lgjbldyxgo2h

In email to X staff, Musk says "user growth is stagnant, revenue is unimpressive, and we're barely breaking even"; sources: banks plan to sell their debt in X (Wall Street Journal)

[Main Link](https://www.wsj.com/finan(...)opwebshare_permalink) | [Techmeme Permalink](http://www.techmeme.com/250124/p24#a250124p24)
pi_216420893
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 01:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als Musk hem doet niet, maar als je Musk afbeeldt terwijl hij het doet, dan wel.
pi_216421873
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 01:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt, maar doordat ze Heil Tesla projecteren in combinatie met die opstekende hand, impliceert die groep dat Musk een Hitlergroet doet. En dat, dat is smaad en laster richting Tesla en richting Musk.

Het is net zoals ik het woord pedofiel op je bedrijfspand projecteer en jij mij aanklaagt voor smaad en laster omdat je denkt dat ik daarmee bedoel dat jij een pedofiel bent / of er pedofielen werken bij je bedrijf.

Dan moet je ook stellig zijn in je oordeel naar deze casus, maar daar probeer je omheen te draaien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Rnie op 25-01-2025 08:49:02 ]
De enige echte.
pi_216422076
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:36 schreef Rnie het volgende:

[..]
Klopt, maar doordat ze Heil Tesla projecteren in combinatie met die opstekende hand, impliceert die groep dat Musk een Hitlergroet doet. En dat, dat is smaad en laster richting Tesla en richting Musk.

Het is net zoals ik het woord pedofiel op je bedrijfspand projecteer en jij mij aanklaagt voor smaad en laster omdat je denkt dat ik daarmee bedoel dat jij een pedofiel bent / of er pedofielen werken bij je bedrijf.

Dan moet je ook stellig zijn in je oordeel naar deze casus, maar daar probeer je omheen te draaien.

Smaad en laster is geen woord van te vinden in het artikel.
pi_216422104
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:36 schreef Rnie het volgende:

[..]

Even kijken:

quote:
The British campaign group "Led By Donkeys" has claimed responsibility for the stunt that authorities say may have breached German laws on the use of symbols linked to illegal organizations

[...]

Now, German security services have launched an investigation into the suspected use of symbols of anti-constitutional organizations, including the depicted salute itself, the use or display of which is illegal in Germany
Daar staat niets over smaad.
pi_216422283
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Smaad en laster is geen woord van te vinden in het artikel.
Dat is waar, maar vanuit common sense is dat imo het enige wat strafrechtelijk tot vervolging kan leiden in deze casus.
De enige echte.
pi_216423991
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:24 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat is waar, maar vanuit common sense is dat imo het enige wat strafrechtelijk tot vervolging kan leiden in deze casus.
Vanuit jouw visie bedoel je.
Het is niet zo dat de politie spontaan en strafrechtelijk onderzoek wegens smaad start.
pi_216424030
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 januari 2025 @ 12:19:57 #254
3928 Ulx
pi_216424107
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vanuit jouw visie bedoel je.
Het is niet zo dat de politie spontaan en strafrechtelijk onderzoek wegens smaad start.
Het doen van de hitlergroet is wèl strafbaar in Duitsland, maar het was geen hitlergroet. Dus een aanklacht wegens laster en smaad zal het niet worden. Bovendien is Musk heel erg van de vrijheid van meningsuiting, dus je kunt hem rustig een nazizwijn noemen. Hij zal dat verdedigen.
pi_216424151
Defense (of the internet) (from billionaires)
quote:
We're living through a key moment in enshittification history. Millions of people have become dissatisfied with legacy social media companies run by despicable, fascism-friendly billionaires like Elon Musk and Mark Zuckerberg and are ready to leave, despite the costs (losing contact with friends who stay behind). While many of them are moving to group chats and private Discord servers,tens of millions have moved to new social media platforms that advertise (though they don't necessarily deliver) decentralization: Mastodon (and the fediverse) and Bluesky (and the atmosphere).

Decentralization is itself a defensive countermeasure (code). When a service has diffuse power, it's harder for any one person to take it over. Federation adds another defensive layer, because users who don't like the way one server is run can move to another server, with varying degrees of data- and identity-portability. That makes it harder for server owners to squeeze users to make money (markets), and gives them an out if server owners try it anyway.
https://pluralistic.net/2025/01/23/defense-in-depth/
pi_216424162
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het doen van de hitlergroet is wèl strafbaar in Duitsland, maar het was geen hitlergroet.
Je zegt dus dat het geen Hitlergroet is? Begrijp ik je zo goed?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 januari 2025 @ 12:28:59 #257
3928 Ulx
pi_216424183
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je zegt dus dat het geen Hitlergroet is? Begrijp ik je zo goed?
Wat ik zeg maakt niet uit. Wat zegt Musk?
pi_216424240
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat ik zeg maakt niet uit. Wat zegt Musk?
Dat het geen Hitlergroet was. Maar ook jij geeft klaarblijkelijk aan dat het geen Hitlergroet was, eveneens het extreemlinkse clubje zometeen het verweer gaat opgooien dat het geen Hitlergroet was. Waarom impliceren ze dat dan wel, door het handgebaar van Musk in combinatie met de woorden Heil Tesla, te projecteren op de muur?

Als ze een beetje slim waren geweest dan hadden ze enkel zijn afbeelding geprojecteert. Maargoed, dat dekt de lading van de boodschap niet.

Onee, er was geen boodschap want het was geen Hitlergroet volgens het clubje. 8)7
De enige echte.
pi_216424308
Wel tof dat je het eindelijk een keer met me eens bent @Ulx Komt niet vaak voor hier. ^O^
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 januari 2025 @ 12:43:05 #260
3928 Ulx
pi_216424311
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:35 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat het geen Hitlergroet was. Maar ook jij geeft klaarblijkelijk aan dat het geen Hitlergroet was, eveneens het extreemlinkse clubje zometeen het verweer gaat opgooien dat het geen Hitlergroet was. Waarom impliceren ze dat dan wel, door het handgebaar van Musk in combinatie met de woorden Heil Tesla, te projecteren op de muur?

Als ze een beetje slim waren geweest dan hadden ze enkel zijn afbeelding geprojecteert. Maargoed, dat dekt de lading van de boodschap niet.

Onee, er was geen boodschap want het was geen Hitlergroet volgens het clubje. 8)7
Als het geen Hitlergroet was zal niemand over smaad of laster beginnen. Zeker de politie niet.
pi_216424331
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het geen Hitlergroet was zal niemand over smaad of laster beginnen. Zeker de politie niet.
Je gaat elke keer compleet voorbij aan de link tussen het handgebaar van Musk en "Heil Tesla". Waarom doe je dat nou toch elke keer?

Je geeft zelf aan dat het smaad en laster is als ik pedofiel op je bedrijfspand projecteer. Compleet terecht in mijn optiek. Waarom bij jezelf wel logisch nadenken, maar in het geval van Musk/Tesla activistisch jezelf in duizend bochten wringen?

Je lijkt wel een kind man. :') Het is ergens heel sneu hoor. :Y
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 januari 2025 @ 12:48:52 #262
3928 Ulx
pi_216424374
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:45 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je gaat elke keer compleet voorbij aan de link tussen het handgebaar van Musk en "Heil Tesla". Waarom doe je dat nou toch elke keer?

Je geeft zelf aan dat het smaad en laster is als ik pedofiel op je bedrijfspand projecteer. Waarom bij jezelf wel logisch nadenken, maar in het geval van Musk activistisch jezelf in duizend bochten wringen?

Je lijkt wel een kind man.
Omdat Musk zegt dat het geen hitlergroet was. En het woordje heil is niet verboden.
pi_216424377
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Omdat Musk zegt dat het geen hitlergroet was. En het woordje heil is niet verboden.
Pedofiel ook niet, maar dan vind je het laster en smaad. Leg eens uit?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 januari 2025 @ 12:55:43 #264
3928 Ulx
pi_216424437
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:49 schreef Rnie het volgende:

[..]
Pedofiel ook niet, maar dan vind je het laster en smaad. Leg eens uit?

quote:
Laster is het kwaadspreken over een ander. Specifiek wordt er leugenachtige kwaadsprekerij mee bedoeld die als doel heeft om iemand in zijn eer, zijn goede naam of zijn aanzien tegenover anderen te beschadigen. Ook de leugenachtige bewering zelf wordt doorgaans met de term laster aangeduid.
quote:
Smaad is de aantasting van de eer, goede naam of het aanzien van iemand anders. Van Dale omschrijft smaad als 'be­je­ge­ning die ie­mands eer, goe­de naam of aan­zien aan­tast, op­zet­te­lij­ke grie­ven­de be­le­di­ging' en in het Belgisch-Nederlands als 'daden, woorden, gebaren en bedreigingen die gericht zijn tegen overheidspersonen in functie',[1] terwijl het Etymologisch woordenboek van het Nederlands als betekenis 'openbare aantasting van iemands waardigheid' geeft.
Dus. Duidelijk?
pi_216424446
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dus. Duidelijk?
Vanuit mijn kant wel hoor. :D

Het meten met twee maten is verbluffend kerel. Echt, geef jezelf eens ongelijk en toon ballen _O-
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 januari 2025 @ 13:34:02 #266
3928 Ulx
pi_216424693
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:56 schreef Rnie het volgende:

[..]
Vanuit mijn kant wel hoor. :D

Het meten met twee maten is verbluffend kerel. Echt, geef jezelf eens ongelijk en toon ballen _O-
OK.

Rnie is een kindermisbruiker die is geboren uit de incestueuze relatie van zijn zuster/moeder en vader.

Dat mag dus volgens jou?
pi_216424893
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 13:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
OK.

Rnie is een kindermisbruiker die is geboren uit de incestueuze relatie van zijn zuster/moeder en vader.

Dat mag dus volgens jou?
:|W Ooow Ulxie, graaf het graf nou niet nog dieper lieve jongen.

Geheel off-topic, heb jij kinderen? :D
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 januari 2025 @ 15:45:59 #268
3928 Ulx
pi_216426013
Onderzoek: X verliest in jaar tijd bijna half miljoen Nederlandse gebruikers

quote:
X had in januari 2025 450.000 Nederlandse gebruikers minder dan in januari 2024, schrijft onderzoeksbureau Newcom. Dat is een daling van 14 procent. Wel zouden meer X-gebruikers de app dagelijks gebruiken.

Verreweg het populairste sociale medium in Nederland blijft WhatsApp, met 13,5 miljoen gebruikers. Dat schrijft Newcom in het Social Media Onderzoek 2025. YouTube is met 10,2 miljoen gebruikers het op een na populairst, gevolgd door Facebook. Laatstgenoemde verloor volgens het onderzoek wel 200.000 Nederlandse gebruikers ten opzichte van januari 2024.
pi_216426955
quote:
Van de top tien meestgebruikte platformen verloor X het afgelopen jaar de meeste Nederlandse gebruikers, circa 450.000, waarmee het sociale medium momenteel 2,8 miljoen Nederlanders telt. Opvallend is wel dat het aantal dagelijkse gebruikers met 4 procent is gegroeid naar 1,4 miljoen.

50% van alle nederlandse gebruikers op X gebruikt X dagelijks. _O_

Bluesky gister 5000 nederlandse posts lol. Dat platform komt maar niet van de grond in het buitenland. FOK! blijft gewoon groter. O+
De enige echte.
pi_216427971
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 17:19 schreef Rnie het volgende:

[..]
Van de top tien meestgebruikte platformen verloor X het afgelopen jaar de meeste Nederlandse gebruikers, circa 450.000, waarmee het sociale medium momenteel 2,8 miljoen Nederlanders telt. Opvallend is wel dat het aantal dagelijkse gebruikers met 4 procent is gegroeid naar 1,4 miljoen.

50% van alle nederlandse gebruikers op X gebruikt X dagelijks. _O_

Bluesky gister 5000 nederlandse posts lol. Dat platform komt maar niet van de grond in het buitenland. FOK! blijft gewoon groter. O+
450.000 minder gebruikers _O_

50% van wat overblijft zit amper op X _O_
pi_216439849
BlueSky begint wel steeds levendiger te worden :)

Ik snap alleen die Beta status van #Trending niet helemaal, dat lijkt mij toch niet de moeilijkste functionaliteit om in te bouwen?
pi_216440079
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 17:35 schreef Breekfast het volgende:
BlueSky begint wel steeds levendiger te worden :)

Ik snap alleen die Beta status van #Trending niet helemaal, dat lijkt mij toch niet de moeilijkste functionaliteit om in te bouwen?
Elon
Trump
Fascism
Nazi Salut

Meer wordt er niet besproken op bluesky.
De enige echte.
  zondag 26 januari 2025 @ 17:58:05 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216440102
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2025 17:56 schreef Rnie het volgende:

[..]
Elon
Trump
Fascism
Nazi Salut

Vergeet CP en oproepen tot moord van CEO's niet! Oh en communisme, zo....veel.... communisme :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216440114
quote:

[..]
Elon
Trump
Fascism
Nazi Salut

The coping is though :7
pi_216440127
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2025 17:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vergeet CP en oproepen tot moord van CEO's niet! Oh en communisme, zo....veel.... communisme :').
Ja, voor tweets van de AFD kun je bij Musk zijn account op X terecht :Y
pi_216440143
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2025 17:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik dacht, laat ik eens voor de grap een bluecry burner accountje aanmaken. Sparta speelt nu, letterlijk nergens is er op bluesky iets over te vinden. _O- Het is echt enkel MAGA coping. De he-le dag door. _O-

Moet wel zeggen dat de app prima zijn ding doet, maar het is enkel 5% van wat er bij X mogelijk is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Rnie op 26-01-2025 18:08:04 ]
De enige echte.
  zondag 26 januari 2025 @ 18:02:54 #277
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216440165
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, voor tweets van de AFD kun je bij Musk zijn account op X terecht :Y
En dat is een probleem, waarom precies?
Get woke, go broke!
pi_216440231
quote:

[..]
Elon
Trump
Fascism
Nazi Salut

Een breder pallet aan onderwerpen dan op X in ieder geval dus :) Als ik X moet geloven gaat alles in het leven om de strijd tussen woke en anti-woke.
pi_216440245
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:01 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik dacht, laat ik eens voor de grap een bluecry burner accountje aanmaken. Sparta speelt nu, letterlijk nergens is er op bluesky iets over te vinden. _O- Het is echt enkel MAGA coping. De he-le dag door. _O-
Is Sparta woke of zijn ze anti-woke?
pi_216440262
Voetbal = anti-woke denk ik. De VAR wordt denk ik als woke gezien, klopt dat?
pi_216440292
Mensen die een account maken op een platform dat ze stom vinden zodat ze op een ander platform kunnen posten hoe stom het eigenlijk is wat er daar gepost wordt. Tja.
pi_216440320
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Een breder pallet aan onderwerpen dan op X in ieder geval dus :) Als ik X moet geloven gaat alles in het leven om de strijd tussen woke en anti-woke.
Echt?
De enige echte.
  zondag 26 januari 2025 @ 18:16:28 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216440348
Als jij alleen maar onderwerp A of onderwerp B terugziet op je tijdslijn ligt dat toch echt aan jezelf hoor.

Ik volg allerlei tech, retro computing, gaming, pop culture, meme en andere entertainment accounts.

Uiteraard ook politieke, maar wat je ziet is toch voor een heel groot deel aan jezelf te danken dan.
Get woke, go broke!
pi_216440358
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:11 schreef Ludachrist het volgende:
Mensen die een account maken op een platform dat ze stom vinden zodat ze op een ander platform kunnen posten hoe stom het eigenlijk is wat er daar gepost wordt. Tja.
Stom? Welke mensen zeggen dat?
De enige echte.
pi_216440366
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:16 schreef HeatWave het volgende:
Als jij alleen maar onderwerp A of onderwerp B terugziet op je tijdslijn ligt dat toch echt aan jezelf hoor.

Ik volg allerlei tech, retro computing, gaming, pop culture, meme en andere entertainment accounts.

Uiteraard ook politieke, maar wat je ziet is toch voor een heel groot deel aan jezelf te danken dan.
Snappen ze wel, maar zullen ze niet toegeven. ;)
De enige echte.
pi_216440370
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:07 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Is Sparta woke of zijn ze anti-woke?
Sparta is een kutclub.
De enige echte.
  zondag 26 januari 2025 @ 18:21:40 #287
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216440397
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Vreemd, als ik nu op X kijk is voor Nederland o.a. het voetbal, de kunstroof in Assen, de ontsnapte gevangene uit Den Dolder en veldrijden trending. Naast (geo)politieke zaken.
pi_216440409
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:17 schreef Rnie het volgende:

[..]
Stom? Welke mensen zeggen dat?
Ik, dat zie je toch?
  zondag 26 januari 2025 @ 18:23:56 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216440427
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:18 schreef Rnie het volgende:

[..]
Snappen ze wel, maar zullen ze niet toegeven. ;)
Je praten elkaar alleen maar na dat na Elon er alleen nog maar over haat en racisme en anti-woke en pro nazi gepost wordt ofzo, echt zo'n typische NPC one liner :').

Dat er miljoenen totaal niet politiek geladen discussies gevoerd worden over wie de beste Star Trek captain is of wie er zou winnen tussen Superman en Goku, of welke klassieke Hot hatch, de Ford Fiesta of de Peugeot 205 de beste is negeren we gewoon, X is alleen HAAT!
Get woke, go broke!
pi_216440502
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:23 schreef HeatWave het volgende:
Dat er miljoenen totaal niet politiek geladen discussies gevoerd worden over wie de beste Star Trek captain is of wie er zou winnen tussen Superman en Goku, of welke klassieke Hot hatch, de Ford Fiesta of de Peugeot 205 de beste is negeren we gewoon, X is alleen HAAT!
Het is inderdaad heel jammer. :Y

Het merendeel van de users vertrekt om een enkel onderwerp (waar het gewoon altijd hard tegen hard is, neem POL als voorbeeld hiero) naar een ander platform. De grote grap is dat ze zich blijven afvragen waarom de grote menigte niet massaal meekomt om elkaar op het andere platform enkel gelijk te geven over dat enkele onderwerp. _O-
De enige echte.
pi_216440516
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik, dat zie je toch?
Als jij het zegt lieverd. :?
De enige echte.
pi_216440653
quote:
5s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dat is een probleem, waarom precies?
Ik begrijp heel goed dat dat voor jou geen enkel probleem is.
pi_216440703
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:32 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het is inderdaad heel jammer. :Y

Het merendeel van de users vertrekt om een enkel onderwerp (waar het gewoon altijd hard tegen hard is, neem POL als voorbeeld hiero) naar een ander platform. De grote grap is dat ze zich blijven afvragen waarom de grote menigte niet massaal meekomt om elkaar op het andere platform enkel gelijk te geven over dat enkele onderwerp. _O-

Dat laatste heb je jezelf wijsgemaakt.

Wat je hier in de thread ziet is dat elke keer als iemand X verlaat, dat door de X-fans wordt gezien als een dolk in de rug.
Kijk naar BMW die vertrekt: X-fans gaan gewoon 80 jaar terug in de tijd om het bedrijf aan te vallen op diens keuze.
pi_216440716
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Vreemd, als ik nu op X kijk is voor Nederland o.a. het voetbal, de kunstroof in Assen, de ontsnapte gevangene uit Den Dolder en veldrijden trending. Naast (geo)politieke zaken.
Net als wat op Bluesky langskomt dus.
  Overall beste user 2022 zondag 26 januari 2025 @ 20:59:22 #295
3928 Ulx
pi_216442469
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:32 schreef Rnie het volgende:
Het merendeel van de users vertrekt om een enkel onderwerp
Nee. Men vertrekt omdat o.a. (niet in volgorde) :

• Veel te veel chagrijnen zeiken onder elk bericht wat er wordt geplaatst.

• Musk een nazizwijn is en men die lul spuugzat is.

• Musk kleine accounts onvindbaar heeft gemaakt.

• Musk heeft besloten dat alles wat je post inclusief beeldmateriaal of muziek of whatever zijn eigendom is en hij het mag gebruiken om Grok te voeren. Veel makers vertrekken dus omdat ze geen zin hebben mee te werken aan het zichzelf werkloos maken.

• Veel mensen het niet meer leuk vinden.

• BSky is nieuw. X kent men nu wel.

• X-fanboys heerlijk uit hun dak gaan als je vertrekt, schuimbekkend en stampvoetend van woede over het onrecht dat hun leider, hun hoeder, hun goddelijke Elon daarmee wordt aangedaan.

Boeit verder ook niet. Lui zoals jij die alles wat Musk zegt of doet prachtig vinden hebben nog steeds een plek om zich te uiten, dus echt een drama zal dat niet zijn. Zie het als een overwinning.
  zondag 26 januari 2025 @ 22:02:04 #296
12221 Tijn