quote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
quote:BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?
* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.
* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.
* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.
Game on!quote:Threads is een app die wat wegheeft van de functionaliteiten van Twitter (nu X). Net zoals Mastodon, Bluesky, Post en Spill is het een social media-platform dat inspeelt op het gemis van het oude Twitter.
Sinds Elon Musk aan het roer kwam, zijn er verschillende veranderingen doorgevoerd waar veel gebruikers door zijn afgehaakt. Voorbeelden zijn het kunnen kopen van verificatievinkjes, de toename van nepaccounts en spam en het weer herstellen van eerder verbannen accounts.
Threads laat je tekstberichten plaatsen, waar andere gebruikers op kunnen reageren of deze kunnen delen. Het plaatsen van tekstberichten op deze manier wordt ook wel gezien als microblogging: in compacte vorm bloggen over welk onderwerp dan ook. Op het platform is het mogelijk om berichten van maximaal 500 tekens te posten, waar dit op Twitter maximaal 280 tekens is. Ook kun je er foto's en video's van maximaal vijf minuten delen.
quote:Op maandag 13 januari 2025 17:10 schreef Ulx het volgende:
Kan die link naar de bluesky firehose in de OP worden gezet?
https://firehose3d.theo.io/
Zijn account is nog steeds in de lucht en nee Laurens Dassen met zijn 13 in een dozijn meningen vind ik nou niet bepaald een waardevolle toevoeging. Sowieso deed hij niets anders dan zenden want hij ging nooit in op inhoudelijke kritiek. Des te vreemder vind ik het dat je dan loopt te huilen over haat.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij is weg.
Dat is weer erg pijnlijk voor X....
Ik heb her en der gelezen dat het breed uit in de media is gekomen. Ik verwacht dan ook dat hij straks weer bij een van de prietpraatshows mag aansluiten en leeg mag lopen over zijn zeer moedig besluit om te schuilen op bluesky.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zal het misschien ook nog wel even blijven, want dan kan iedereen die daar komt lezen dat je weg bent en op de links klikken met de nieuwe socials he.
Wat heb je niet begrepen aan het afscheidsbericht?quote:Op maandag 13 januari 2025 17:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zijn account is nog steeds in de lucht en nee Laurens Dassen met zijn 13 in een dozijn meningen vind ik nou niet bepaald een waardevolle toevoeging. Sowieso deed hij niets anders dan zenden want hij ging nooit in op inhoudelijke kritiek. Des te vreemder vind ik het dat je dan loopt te huilen over haat.
Raketten zijn van die gast van de andere site.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:26 schreef Rnie het volgende:
[..]![]()
Wat een bullshit. Wat heeft een spelletje met een raket voor meerwaarde voor de OP?![]()
Kijk eens, als je op je eigen link hebt geklikt, rechtsonder.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:29 schreef Ulx het volgende:
Raketten zijn van die gast van de andere site.
Ja man, echt handig man, fucking handig.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:29 schreef Ulx het volgende:
Verder: wat lul je? Het is toch handig om dit soort visualisaties te hebben? Je kunt gewoon zien wat er allemaal wordt gepost. En ik welke taal. Dat is voor jou nogal belangrijk heb ik begrepen.
Ja zijn bericht is helder maar zijn account is nog steeds in de lucht. Gaat dit betekenen dat hij terug gaat keren als blijkt dat het toch niet zo handig is als politicus zijnde om slechts te preken voor eigen parochie?quote:Op maandag 13 januari 2025 18:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heb je niet begrepen aan het afscheidsbericht?
Die lijkt me vrij helder.
En dat zijn account nog 50 jaar online blijft: hij is niet zijn account he?
X heeft zoiets niet. Toch weer een functie minder.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:40 schreef Rnie het volgende:
Ja man, echt handig man, fucking handig.Godsamme man, ik heb nog nooit zo'n debiele cringe flex gezien als deze op FOK!
![]()
![]()
![]()
Misschien. Open zijn feed en klop de hele dag op f5 en je komt er zelf achter. Eigen onderzoek en zo.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja zijn bericht is helder maar zijn account is nog steeds in de lucht. Gaat dit betekenen dat hij terug gaat keren als blijkt dat het toch niet zo handig is als politicus zijnde om slechts te preken voor eigen parochie?
Ik snap dat je stille hoop hebt dat hij terug komt.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja zijn bericht is helder maar zijn account is nog steeds in de lucht. Gaat dit betekenen dat hij terug gaat keren als blijkt dat het toch niet zo handig is als politicus zijnde om slechts te preken voor eigen parochie?
Ik zie het vanzelf wel in dit topic terug als hij met zijn staart tussen de benen weer op X gaat zitten.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien. Open zijn feed en klop de hele dag op f5 en je komt er zelf achter. Eigen onderzoek en zo.
Een van de vele voordelen van verhuizen naar België is dat ik niet meer in aanraking hoeft te komen met de prietpraatshows waar figuren zoals Dassen vaste klant waren.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap dat je stille hoop hebt dat hij terug komt.
Maar in feite is er geen enkele reden om het account geheel te verwijderen.
Oh, daarvoor hoef ik niet naar België te verhuizen.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een van de vele voordelen van verhuizen naar België is dat ik niet meer in aanraking hoeft te komen met de prietpraatshows waar figuren zoals Dassen vaste klant waren.
Dassen is nu typisch zo’n persoon als je die 1 keer hebt horen lullen je eigenlijk al zijn standpunten wel weet. Een typische pro EU progressieve rijkeluiszoontje die pretendeert iets om democratie te geven.
Hij heeft geen originele gedachtes, hij volgt gewoon strak de progressieve lijn en wijkt daar niet vanaf.
Dolf werd ook gelyncht op Fok omdat zijn account niet onmiddellijk afgesloten werd..quote:
Ja ik dacht gisteren nog te lezen dat Dolf kut was omdat hij nog een account had ofzo?quote:Op maandag 13 januari 2025 19:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dolf werd ook gelyncht op Fok omdat zijn account niet onmiddellijk afgesloten werd..
Typisch...
"Functie"quote:Op maandag 13 januari 2025 18:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
X heeft zoiets niet. Toch weer een functie minder.
Toch heeft X zoiets niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
"Functie"![]()
De functionaliteiten van bluesky vallen in het niet bij X. Het komt nieteens in de buurt, dat begrijp je toch zeker ook wel?
Het zal best, maar BSky doet wat het moet doen. Berichten tonen die ik wil zien. En zo'n inkijkje in de firehose is gewoon leuk. Dat heeft X niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
"Functie"![]()
De functionaliteiten van bluesky vallen in het niet bij X. Het komt nieteens in de buurt, dat begrijp je toch zeker ook wel?
In plaats van een stom spelletje te maken, gebruikt X daadwerkelijk de data om het op een bruikbare manier in te zetten voor de users middels Grok. Op dit moment is xAI 50 miljard waard en het zal me niet verbazen dat het eind van het jaar 100 miljard is.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zal best, maar BSky doet wat het moet doen. Berichten tonen die ik wil zien. En zo'n inkijkje in de firehose is gewoon leuk. Dat heeft X niet.
Ja, precies.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
In plaats van een stom spelletje te maken, gebruikt X daadwerkelijk de data om het op een bruikbare manier in te zetten voor de users middels Grok. Op dit moment is xAI 50 miljard waard en het zal me niet verbazen dat het eind van het jaar 100 miljard is.
Doet mijn bakker ook met zijn klanten, je punt?quote:Op maandag 13 januari 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Musk verdient goudgeld over de ruggen van X gebruikers.
En dat wordt gezien als iets positiefs.
Staat er gewoon bij.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
Heeft bluesky al trending topics? Of is het nog steeds Beta?
Dus wat jij schrijft gebruikt Musk om geld op zijn bankrekening te krijgen.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:44 schreef Rnie het volgende:
In plaats van een stom spelletje te maken, gebruikt X daadwerkelijk de data om het op een bruikbare manier in te zetten voor de users middels Grok. Op dit moment is xAI 50 miljard waard en het zal me niet verbazen dat het eind van het jaar 100 miljard is.
Bankrekening? Lieverd toch, really?quote:Op maandag 13 januari 2025 21:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus wat jij schrijft gebruikt Musk om geld op zijn bankrekening te krijgen.
Waarbij? Ik las zoiets in een artikeltje.quote:
Bij de berichten op Bsky.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:43 schreef Rnie het volgende:
Waarbij? Ik las zoiets in een artikeltje.
Niet begrijpen wat marktwaarde isquote:Op maandag 13 januari 2025 21:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Doet mijn bakker ook met zijn klanten, je punt?
Daarnaast is het schattig om geld verdienen en marktwaarde onder dezelfde noemer te scharen.![]()
Hij is er trots op dat hij het product is.quote:Op maandag 13 januari 2025 21:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus wat jij schrijft gebruikt Musk om geld op zijn bankrekening te krijgen.
Musk wil Tiktok ook kopen. Vandaar de pogingen van Trump het ooit door hem gewenste verbod tegen te houden.quote:
Veel plezier met je je AI model gebaseerd op bot data.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat wel handig om mensen te hersenspoelen. Eerst je botfarms bullshit laten pushen op X en daarna maakt Grok het tot waarheid.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel plezier met je je AI model gebaseerd op bot data.
hihihihihi goeden garp hihihihihiquote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:50 schreef stinkielinkie het volgende:
Is bsky net als threads het nieuwe Twitter? 🤭
Van hetzelfde betreffende het raketspelletjequote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel plezier met je je AI model gebaseerd op bot data.
Ik had zelfs nog nooit van hem gehoord ...quote:Op maandag 13 januari 2025 19:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, daarvoor hoef ik niet naar België te verhuizen.
Ik heb die gast nog nooit gezien.
Tja, Volt heeft duidelijk aangegeven waarom ze X verlaten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Jammer dat Krispijn niet even goed doorvraagt want Dassen lulde zich in het begin eigenlijk al klem. Dassen beweert dat het oude Twitter onder Dorsey een vrij open platform was. Juist op het oude Twitter werd het links progressieve geluid erg versterkt. Zo werden er onevenredig bans uitgedeeld aan conservatieven en waren bijvoorbeeld Antifa en BLM actief bezig om daar rellen te organiseren in onder andere Portland. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je biologische feiten niet meer mocht benoemen maar dat je compleet mee moest gaan in je taal met het progressieve narratief.
Het vertrek van Dassen en Volt van X heeft echt niets te maken met haat etc. Hij en zijn partij kunnen gewoon niet overleven in een omgeving waar ze tegenspraak krijgen.
ik geloof hem niet, het factchecken is vervangen door community notes. Dus desinformatie kan al geen reden zijn. Dan blijft natuurlijk het dingetje over dat figuren zoals Dassen en Koekoek natuurlijk nooit in gesprek gingen. Ze waren daar slechts om te zenden, ongeacht wat voor haat er op het platform zit, als je alleen maar zend hoe kun je dan last hebben van haat?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, Volt heeft duidelijk aangegeven waarom ze X verlaten.
Beetje zinloos om een voor jezelf beter te accepteren narratief te verzinnen..
Joh.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:15 schreef Chivaz het volgende:
De redenen zijn puur ideologisch van aard.
Het gaat natuurlijk al mis bij dat X dus onder Musk niet neutraal is, maar een bepaalde politieke kleur heeft.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
ik geloof hem niet, het factchecken is vervangen door community notes. Dus desinformatie kan al geen reden zijn. Dan blijft natuurlijk het dingetje over dat figuren zoals Dassen en Koekoek natuurlijk nooit in gesprek gingen. Ze waren daar slechts om te zenden, ongeacht wat voor haat er op het platform zit, als je alleen maar zend hoe kun je dan last hebben van haat?
De redenen zijn puur ideologisch van aard.
Volt bestaat uit lieden die Nederland als land willen opheffen. Ze geloven in een federale EU en daar is geen plaats voor nationalistische sentimenten.
Musk steunt bepaalde politieke figuren in Europa die juist populair zijn vanwege hun nationalistische sentimenten. Juist die steun wat Dassen het vernietigen van democratie noemt steekt hun.
En in plaats van op basis van argumenten je tegenstanders te overtuigen van hun ongelijk zoals het een democraat betaamt. Pakt kleuter Dassen zijn bal en gaat in zijn veilige achtertuin spelen onder toezicht van mama zodat die vervelende jongens geen gemene dingetjes meer tegen arme Laurens kunnen zeggen.
Ja dat mag niet hé. Iedereen die niet meer aan de heilige Musk-MSM wil meedoen dient verketterd tw worden.quote:
Er zit meer balans op X dan ooit het geval was op Twitter.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk al mis bij dat X dus onder Musk niet neutraal is, maar een bepaalde politieke kleur heeft.
Je gaf zelf net wat anders aan.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er zit meer balans op X dan ooit het geval was op Twitter.
quote:
Musk profileert zichzelf bovendien sterk als eigenaar van X en gebruikt dat platform om Europese politiek te beïnvloeden.quote:Musk steunt bepaalde politieke figuren in Europa die juist populair zijn vanwege hun nationalistische sentimenten
Dat is Musk als user, als je mij voorbeelden kan geven van progressieven die worden geshadowbanned of überhaupt zonder goede reden van X worden afgegooid dan vind je mij aan jouw zijde. Zolang dat niet het geval is blijft mijn punt natuurlijk gewoon staan.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Musk profileert zichzelf bovendien sterk als eigenaar van X en gebruikt dat platform om Europese politiek te beïnvloeden.
Dat geeft X een bepaalde politieke kleur.
Ik kan geen ander sociaal platform bedenken waarbij dit op deze manier gebeurt.
Nee, dat is niet Musk als user.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is Musk als user, als je mij voorbeelden kan geven van progressieven die worden geshadowbanned of überhaupt zonder goede reden van X worden afgegooid dan vind je mij aan jouw zijde. Zolang dat niet het geval is blijft mijn punt natuurlijk gewoon staan.
Omdat dat eerst gemeengoed was op Twitter. Als rechtse user had je gewoon te maken met een andere standaard. En dat blijkt want nu het open ligt huilt half links X dat het een verschrikkelijk oord is geworden.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet Musk als user.
Dat is Musk, als eigenaar van X
En waarom je opeens over bans begint is mij een raadsel.
Ah, dus het is nog steeds wrok richting Twitter die je mening kleurt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat dat eerst gemeengoed was op Twitter. Als rechtse user had je gewoon te maken met een andere standaard. En dat blijkt want nu het open ligt huilt half links X dat het een verschrikkelijk oord is geworden.
Het wrok zit juist aan de linkerkant die nu menen achtergesteld te worden terwijl men naar niets kan wijzen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dus het is nog steeds wrok richting Twitter die je mening kleurt.
Tja, daar kan ik verder niets mee.
Achtergesteld?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het wrok zit juist aan de linkerkant die nu menen achtergesteld te worden terwijl men naar niets kan wijzen.
Dat is het argument van Dassen, kan ik ook weinig aan doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Achtergesteld?
Het wordt steeds gekker
Wijs eens aan:quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is het argument van Dassen, kan ik ook weinig aan doen.
quote:Wij gaan van X af.
Ooit was Twitter een dorpsplein, een ontmoetingsplek voor ideeën en inzichten. Maar de afgelopen jaren is ons dorpsplein een giftige plek geworden: de algoritmes van X geven ruim baan aan desinformatie, extremistisch gedachtegoed en bedreigingen. Het is geen fijne plek meer.
Elon Musk heeft X eerst misbruikt om Donald Trump aan de macht te helpen, en wordt nu over een week ook deel van zijn regering. De afgelopen weken hebben we de visie van Musk voor het ooit onafhankelijke Twitter gezien: het platform wordt als politiek wapen ingezet om Europese landen te verzwakken. De extreme geluiden die Musk en Trump goed uitkomen worden door X uitvergroot, kritische stemmen worden onderdrukt, en desinformatie krijgt ruim baan. Dit ondermijnt onze democratie, en geeft Musk en Trump macht die niemand zou moeten hebben.
Hoewel X ook voor Volt een belangrijk podium is, staat dit podium ondertussen zo ver af van onze waarden dat wij hier een grens trekken. Wij nemen nu het besluit te vertrekken, in de hoop dat andere politici ons volgen.
Den Haag kan niet langer toekijken hoe een Amerikaanse techmiljardair ons verdeelt, verzwakt en onze democratie ondermijnt. Iedereen met een X-account, ook niet-politici, heeft het gereedschap in handen om de alleenheerschappij van X te doorbreken. Ook jij kunt met jouw eigen #eXit het verschil maken en de alternatieven een kans geven. Wij zijn nog steeds te vinden op alternatieven zoals Bluesky en Mastodon.
Dit is een spannende stap. X gaf ons het bereik dat platforms als Bluesky niet direct zullen bieden. Maar Volt is een breekijzer voor vooruitgang. Samen strijden we voor een wereld waarin sociale media verbinden, niet verdelen; waar extremisme wordt verkleind, niet vergroot. Waar we techbedrijven beter reguleren. Een wereld waarin we onze eigen, door waarden gedreven, Europese sociale media maken.
Vanaf vandaag zijn wij buiten X te vinden. Ik hoop je daar te zien.
Laurens Dassen
Er moet een evenredig aantal bans uitgedeeld worden terwijl de conservatieven onevenredig meer leugens verspreiden?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zo werden er onevenredig bans uitgedeeld aan conservatieven
https://www.politico.com/(...)disclosures-00198295quote:SEC sues Elon Musk over Twitter purchase disclosures
“Musk underpaid Twitter investors by more than $150 million for his purchases of Twitter common stock during this period,” the SEC said.
The Securities and Exchange Commission on Tuesday filed a lawsuit against Elon Musk over the billionaire’s alleged failure to properly disclose his purchase of Twitter stock in 2022.
For 11 days, Musk — the world’s richest man and a major backer of President-elect Donald Trump — allegedly failed to properly file notice that he had acquired a major stake in Twitter, the SEC said in a court filing in Washington. The SEC said that as a result Musk benefited from what it described as “artificially low prices” as he snatched up shares in the company.
“In total, Musk underpaid Twitter investors by more than $150 million for his purchases of Twitter common stock during this period,” the SEC said in its complaint. “Investors who sold Twitter common stock during this period did so at artificially low prices and thus suffered substantial economic harm.”
quote:NEW: Meta has quietly dismantled the system that prevented misinformation from spreading in the United States. Machine-learning classifiers that once identified viral hoaxes and limited their reach have now been switched off, Platformer has learned https://www.platformer.ne(...)forcement-zuckerberg
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfqkdsesi222
/
Dat heeft verder niks te maken met Dassen, als het al zo zou zijn. Maar dat snap je zelf ook wel (hoop ik).quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Die verkrachtingszaken worden liever in de doofpot gestopt inderdaad.
Het is zelfs zo erg dat men kennelijk van de NOS eist dat deze jaren na dato nog steeds berichten blijft plaatsen over zaken die jaren geleden speelden. Je zal maar zo erg verslaafd zijn aan boosheid.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:05 schreef Ulx het volgende:
De boosmemsen accepteren het niet als iemand zegt daar niet meer aan mee te willen doen. Het blijven rage-junkies.
Zie je in dit topic ook.
Stomvervelende zeikerds zijn het.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is zelfs zo erg dat men kennelijk van de NOS eist dat deze jaren na dato nog steeds berichten blijft plaatsen over zaken die jaren geleden speelden. Je zal maar zo erg verslaafd zijn aan boosheid.
X verlaters bedoel je?quote:
Ik post zelden iets over X. Stukken minder dan jij over BSky.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:05 schreef Rnie het volgende:
[..]
X verlaters bedoel je?Bijzondere retoriek als ze zelf constant zeiken hoe kut het allemaal niet is op X, nieteens weten hoe ze bepaalde zaken kunnen oplossen (nouja, ze kunnen het wel oplossen maar kiezen er gewoon niet voor omdat dan hun hele spiel in duigen valt) en dan de bal leggen bij de ander.
![]()
- Laurens het studentje zeikt op X want puntje puntje puntje.
- X: Hier is de oplossing
- Laurens het studentje: Ik blijf boos en ga toch weg
- X:prima
X voorstanders: Wat een zeikert is die Laurens, liever kwijt dan rijk dan maar.![]()
X tegenstanders: Zie je wel hoe ze ons behandelen?!?!?!?!?!![]()
![]()
X-fans:quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:05 schreef Rnie het volgende:
[..]
X verlaters bedoel je?Bijzondere retoriek als ze zelf constant zeiken hoe kut het allemaal niet is op X, nieteens weten hoe ze bepaalde zaken kunnen oplossen (nouja, ze kunnen het wel oplossen maar kiezen er gewoon niet voor omdat dan hun hele spiel in duigen valt) en dan de bal leggen bij de ander.
![]()
- Laurens het studentje zeikt op X want puntje puntje puntje.
- X: Hier is de oplossing
- Laurens het studentje: Ik blijf boos en ga toch weg
- X:prima
X voorstanders: Wat een zeikert is die Laurens, liever kwijt dan rijk dan maar.![]()
X tegenstanders: Zie je wel hoe ze ons behandelen?!?!?!?!?!![]()
![]()
Ok en nu?quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik post zelden iets over X. Stukken minder dan jij over BSky.
Que? Houdt X als platform het studentje Dassen in de houdgreep en mag hij het platform niet verlaten?quote:
Voor de reacties van X fans hoef ik niet van Fok af.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:58 schreef Rnie het volgende:
[..]
Que? Houdt X als platform het studentje Dassen in de houdgreep en mag hij het platform niet verlaten?
Mocht je op de reactie doelen van X-fans, dan zou je eens de comments moeten checken van het bericht. Niemand (nouja, niemand, er zitten altijd een enkele staatsmongool bij) is boos zoals jij pretendeerd. Het merendeel vind het een zeikert en zwaait hem uit. Zoals Geenstijl het betaamt: Doei he!![]()
[ x ]
Hierbij het bericht, kan je even naslagwerk doen.
Slim plan. Zo behouden ze de controle over het platform en de data.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:15 schreef Rnie het volgende:
Gerucht: Chinese overheid overweegt TikTok VS aan Elon Musk te verkopen
https://tweakers.net/nieu(...)usk-te-verkopen.html
Prima, doen we het op deze manier.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor de reacties van X fans hoef ik niet van Fok af.
Die zijn hier altijd om te smullen.
Trump wilt nog onderhandelingen betreffende Tiktok. Dit zal dan wel de meest logische uitkomst worden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:15 schreef chibibo het volgende:
[..]
Slim plan. Zo behouden ze de controle over het platform en de data.
☝️ Deze bijvoorbeeldquote:Op woensdag 15 januari 2025 18:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Prima, doen we het op deze manier.![]()
Zou jij mij kunnen wijzen op een aantal posts van X-fans op FOK! die boos zijn op studentje Dassen omtrent zijn vertrek van X? Je claimt iets, dus zal er ongetwijfeld aanleiding toe zijn.
Ben benieuwd. Succes met de opdracht!
Kan je misschien aantonen waarom mijn post aantoont dat ik boos zou zijn op het vertrek van studentje Dassen?quote:
Nog eentje voor de lijst.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan je misschien aantonen waarom mijn post aantoont dat ik boos zou zijn op het vertrek van studentje Dassen?
Ben benieuwd. Succes met de opdracht!
Er is dus een lijst?quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nog eentje voor de lijst.
Misschien moet je een weekje naar de zon.
Nog eentje ☝️quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Levende Libresse, gecoined door GeenStijl, is eigenlijk nog leuker.
Als je zelf de studentenleeftijd niet ontgroeid bent misschien wel, inderdaad.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Levende Libresse, gecoined door GeenStijl, is eigenlijk nog leuker.
Is dit een post die aantoont dat ik boos ben op Laurens Dassen?quote:
Het is een en al boosheid dat je post hier.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Is dit een post die aantoont dat ik boos ben op Laurens Dassen?![]()
My gaaawwwwttttt, wat is er mis met jou vent?![]()
Thanks, dit is mijn nieuwe signaturequote:Op woensdag 15 januari 2025 18:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een en al boosheid dat je post hier.
Je hebt dat kennelijk niet eens meer door.
Ik wist wel dat je trots zou zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Thanks, dit is mijn nieuwe signature
Mooi, nu lekker wegwezen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je trots zou zijn.
Spuit elf alert voor Emily.quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:23 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/emilyliu.me/post/3lfsk5l2l7s2k
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eens, dit las lekker weg.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Thanks, dit is mijn nieuwe signature![]()
Zo borderline mental kom je ze maar zelden tegen hier.![]()
Tja het blijft niet plakken bij de fans. De feiten. Wel goed dat je ze nog een keer plaatst.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er moet een evenredig aantal bans uitgedeeld worden terwijl de conservatieven onevenredig meer leugens verspreiden?![]()
En voor de honderdduizendste keer, Twitter's algoritme was juist in het voordeel van de conservatieven![]()
Twitter admits bias in algorithm for rightwing politicians and news outlets
Twitter's algorithm favours right-leaning politics, research finds
Twitter's research shows that its algorithm favors conservative views
Dat Twitter een jaar voordat Musk het kocht een rechtse bias had? Kan je nagaan hoe erg het in een jaar naar links is getrokken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 00:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja het blijft niet plakken bij de fans. De feiten. Wel goed dat je ze nog een keer plaatst.
Ja dat komt omdat MAGA leugens wil kunnen vertellen en daarom willen ze ook geen factchecks. Zonder die des- en misinformatie kunnen ze het niet winnen. Je moet wel het volk voor de gek kunnen houden natuurlijk dus weg met de factchecks want die zijn 'biased'! Het is geen 'gelijk speelveld' meer als je steeds geband wordt voor leugensquote:Op donderdag 16 januari 2025 00:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja het blijft niet plakken bij de fans. De feiten. Wel goed dat je ze nog een keer plaatst.
Trolling at its finest.quote:Op donderdag 16 januari 2025 01:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat Twitter een jaar voordat Musk het kocht een rechtse bias had? Kan je nagaan hoe erg het in een jaar naar links is getrokken.
Overcompensatie at its finest.
Als dit X was had deze post een community note gehad lol.quote:Op donderdag 16 januari 2025 02:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat komt omdat MAGA leugens wil kunnen vertellen en daarom willen ze ook geen factchecks. Zonder die des- en misinformatie kunnen ze het niet winnen. Je moet wel het volk voor de gek kunnen houden natuurlijk dus weg met de factchecks want die zijn 'biased'! Het is geen 'gelijk speelveld' meer als je steeds geband wordt voor leugens
Dat laat mooi de kracht zien van Bluesky: een onafhankelijke ontwikkelaar die functionaliteit integreert in de app .quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:23 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/emilyliu.me/post/3lfsk5l2l7s2k
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nope.quote:Op donderdag 16 januari 2025 06:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als dit X was had deze post een community note gehad lol.
https://news.sky.com/stor(...)tate-actors-13028020quote:Musk wrote: "What is the status of this American journalist, Joe Biden?"
But a community note later appeared on the post, saying: "Lira is actually a YouTuber.
"He denied the Bucha massacre and other RU attacks against civilians, exposed the location of Western journalists and Ukrainian soldiers, including their faces, among other crimes."
Musk, in response to his own post, then claimed the community note had been "gamed by state actors
Er wordt geen functionaliteit geintegreert in de app, het is een kopie van de bluesky applicatie in een ander jasje waarbij enkel gefiltert wordt op foto's en video's.quote:Op donderdag 16 januari 2025 06:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat laat mooi de kracht zien van Bluesky: een onafhankelijke ontwikkelaar die functionaliteit integreert in de app .
Dat is het voordeel van decentralisatie.
Je geeft nu zelf toe dat het nieuwe functionaliteit bevat.quote:Op donderdag 16 januari 2025 07:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Er wordt geen functionaliteit geintegreert in de app, het is een kopie van de bluesky applicatie in een ander jasje waarbij enkel gefiltert wordt op foto's en video's.
Nee hoor. Je geeft aan dat een onafhankelijke ontwikkelaar die functionaliteit integreert in de app. Wat is de nieuwe functionaliteit in de app van bluesky dan?quote:Op donderdag 16 januari 2025 08:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft nu zelf toe dat het nieuwe functionaliteit bevat.
quote:
Dat kan natuurlijk ook gewoon door de firehose. Waarom niet?quote:More good news for those looking to exit Meta’s social app ecosystem in favor of a more open alternative: An independent developer is building a photo-sharing app for Bluesky called Flashes. The soon-to-launch app is powered by the same technology that underpins Bluesky, the AT Protocol, and has been built using code from the developer’s earlier Bluesky client, Skeets.
Dat is lekker flexibel. ATproto geeft dus heel veel mogelijkheden aan developers. .quote:Op donderdag 16 januari 2025 07:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Er wordt geen functionaliteit geintegreert in de app, het is een kopie van de bluesky applicatie in een ander jasje waarbij enkel gefiltert wordt op foto's en video's.
Dat is zeker zo, alleen de vraag is wat voor meerwaarde deze applicatie biedt voor gebruikers. Stel dat je op bluesky even scrollt door je tijdlijn van 200 posts, waarvan er 62 enkel foto's en video's zijn, waarom zou je dan ook nog een standalone app opengooien om diezelfde 62 posts te bekijken?quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is lekker flexibel. ATproto geeft dus heel veel mogelijkheden aan developers. .
Omdat er mensen zijn die blaten dat BSky een linkse circlejerk is. Nu kun je met een andere app je foto's delen zonder dat je BSky moet gebruiken, als dat een dingetje voor je is..quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, alleen de vraag is wat voor meerwaarde deze applicatie biedt voor gebruikers. Stel dat je op bluesky even scrollt door je tijdlijn van 200 posts, waarvan er 62 enkel foto's en video's zijn, waarom zou je dan ook nog een standalone app opengooien om diezelfde 62 posts te bekijken?
Bluesky zou er imo beter aandoen om een simpel filtertje in de applicatie aan te brengen die enkel sorteert op foto's en video's, dan ben je er in feite ook.
Nee, je moet dus een account hebben op bluesky aangezien je geuploade foto's en video's op je eigen bluesky tijdlijn komt te staan. Je kan het dus niet los van elkaar zien. Uiteraard kan je je bluesky applicatie niet gebruiken, maar dat betekend niet dat je geen account moet hebben.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat er mensen zijn die blaten dat BSky een linkse circlejerk is. Nu kun je met een andere app je foto's delen zonder dat je BSky moet gebruiken, als dat een dingetje voor je is..
Zo werkt ATproto. Je maakt een account aan en is er een federated connectie kun je die gebruiken. Als de maker van Flashes een eigen userdb maakt kun je daarmee ook BSky dingen doen. Als je wil.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, je moet dus een account hebben op bluesky aangezien je geuploade foto's en video's op je eigen bluesky tijdlijn komt te staan. Je kan het dus niet los van elkaar zien. Uiteraard kan je je bluesky applicatie niet gebruiken, maar dat betekend niet dat je geen account moet hebben.
Andersom werkt het ook zo, als je dus een foto upload via je bluesky app, dan komt hij ook te staan in de app van die ontwikkelaar.
Wat betreft bluesky en dat dat een linkse circlejerk zou zijn, dat zijn gewoon de feiten. Kan er niks meer van maken, maar dat doet niets af aan de discussie omtrent de applicatie in spe.
Dat heb je net zelf gezegdquote:Op donderdag 16 januari 2025 08:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee hoor. Je geeft aan dat een onafhankelijke ontwikkelaar die functionaliteit integreert in de app. Wat is de nieuwe functionaliteit in de app van bluesky dan?
Musk, de absolute free speech mascotte, heeft een streamer zijn blauwe vinkje afgenomen omdat hij kritiek had op Musk. En een DM openbaarde. Dat nadat Musk deed alsof hij een geweldige speler van Path of Exile 2 is, maar duidelijk werd dat hij Chinezen betaald om zijn account te boosten. Het is grappig hoe beschamend onzeker hij is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 06:47 schreef Wantie het volgende:
Musk zijn reactie op Community Notes toen hij er zelf een kreeg:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)tate-actors-13028020
Hij schijnt ook het algoritme te hebben laten aanpassen om zijn eigen tweets te boosten.quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Musk, de absolute free speech mascotte, heeft een streamer zijn blauwe vinkje afgenomen omdat hij kritiek had op Musk. En een DM openbaarde. Dat nadat Musk deed alsof hij een geweldige speler van Path of Exile 2 is, maar duidelijk werd dat hij Chinezen betaald om zijn account te boosten. Het is grappig hoe beschamend onzeker hij is.En het gebrek aan zelfbeheersing. Je zal maar afhankelijk zijn van een powertrippende eigenaar als je je mening wil uiten op een social media platform.
Ondertussen woont de Chinese eigenaar van TikTok de inauguratie van Trump bij.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 18:04 schreef Rnie het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)d-ban-gaat-zondag-in
Hooggerechtshof VS houdt TikTok-verbod in stand, ban gaat zondag in
Ik zag het ook al ja. Zo kennen we die sneuneus. Lekker boeiend dat hij iemand betaald om voor hem te gamen, maar waarom hij dan probeert te doen alsof hij heel goed is in gamen geen idee. Juist gamers prikken daar meteen doorheen. En ik denk niet dat het niet gamers iets boeit of Musk hoog level is in action RPGs.quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Musk, de absolute free speech mascotte, heeft een streamer zijn blauwe vinkje afgenomen omdat hij kritiek had op Musk. En een DM openbaarde. Dat nadat Musk deed alsof hij een geweldige speler van Path of Exile 2 is, maar duidelijk werd dat hij Chinezen betaald om zijn account te boosten. Het is grappig hoe beschamend onzeker hij is.En het gebrek aan zelfbeheersing. Je zal maar afhankelijk zijn van een powertrippende eigenaar als je je mening wil uiten op een social media platform.
Ik voel je pijnquote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:22 schreef Rnie het volgende:
Kan je al een video uploaden op bluesky lol.
Dus boze X fans gaan speciaal op Bluesky kijken wat oud gebruikers van X daar uitspoken, om dat vervolgens te posten op Xquote:
Ja, dat doen ze. En boos dat ze zijn op die vermaledijde BSky gebruikers wegens het onrecht dat ze Elongod aandoen. Razend zijn ze. Schuimbekkend over zulke blasfemie!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus boze X fans gaan speciaal op Bluesky kijken wat oud gebruikers van X daar uitspoken, om dat vervolgens te posten op X![]()
Wat een maffe wereld is social media.
Oh, nou. Dat wordt interne emails doorgeven. En snel.quote:"The European Commission has asked X to hand over internal documents about its algorithms, as it steps up its investigation into whether Elon Musk’s social media platform has breached EU rules on content moderation."
@theguardian.com
https://www.theguardian.c(...)eps-up-investigation
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfzm6ryutk2f
quote:EU asks X for internal documents about algorithms as it steps up investigation
Musk's company has been accused of manipulating systems to give far-right posts and politicians greater visibility
The European Commission has asked X to hand over internal documents about its algorithms, as it steps up its investigation into whether Elon Musk's social media platform has breached EU rules on content moderation.
The EU's executive branch told the company it wanted to see internal documentation about its "recommender system", which makes content suggestions to users, and any recent changes made to it, by 15 February.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, nou. Dat wordt interne emails doorgeven. En snel.
[..]
Het zal. Maar ze zullen zich toch aan de regels moeten houden. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het algoritme werkt.quote:
Die algoritmes staan gewoon hier:quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, nou. Dat wordt interne emails doorgeven. En snel.
[..]
Vind je dit een goede zaak?quote:Op zondag 19 januari 2025 01:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zal. Maar ze zullen zich toch aan de regels moeten houden. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het algoritme werkt.
Dat bedrijven zich aan de wet moeten houden? Ja, eigenlijk wel.quote:
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lg343jn75s24
TikTok has stopped working in the US. It's blocked!
It's also disappeared from the App Store and is throwing up an error message on Google Play.
Kan je al 1080p video's uploaden dan?quote:Op zondag 19 januari 2025 09:45 schreef Ulx het volgende:
BSky meer dan 28 miljoen gebruikers. Ik ben benieuwd of het Tiktok verbod in de VS hun groei weer een boost gaat geven.
Kan dat in de VS op TikTok?quote:
Dat kon uiteraard, nu niet meer natuurlijk, aangezien Tiktok in de VS op zwart is gezet. Je vraagt je af of er een boost komt op bsky omdat Tiktok op zwart is gezet. Waarom zouden users naar bsky vertrekken als er nergens een gedegen videofeed, icm een upswipe te bekennen is? Iets met appels en peren wat mij betreft.quote:
Ik ook hoor. Die wet zelf vind ik dan weer niet zo'n goed idee, maar het is wat het is.quote:Op zondag 19 januari 2025 08:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat bedrijven zich aan de wet moeten houden? Ja, eigenlijk wel.
Dit was sarcasme van jouw kant. Prima natuurlijk. Ik geef hier oprecht ook geen sneer mee. Ik vraag me alleen af wat dit nu zo anders maakt.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Erdogan heeft Musk blijkbaar even op de vingers getikt. Dan ga je natuurlijk censureren. Dat is logisch.
Het zal wel. Het gaat om die irritante camera-formaat filmpjes met die afgesneden zijkanten? We zien wel wat het doet.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat kon uiteraard, nu niet meer natuurlijk, aangezien Tiktok in de VS op zwart is gezet. Je vraagt je af of er een boost komt op bsky omdat Tiktok op zwart is gezet. Waarom zouden users naar bsky vertrekken als er nergens een gedegen videofeed, icm een upswipe te bekennen is? Iets met appels en peren wat mij betreft.
Wat wellicht mogelijk is, is dat een app ontwikkelaar zich kan bezigen middels ATproto, net zoals Flashes dat dus doet met hun Insta kloon, maar als er nog nieteens een simpele 1080p video opgenomen kan worden, dan zal er echt geen boost komen op het platformpje. Genoeg alternatieven die de gebruiker NU kan voorzien.
Behalve RedNote zijn Youtube Reels, Instagram Shorts en X middels hun eigen upswipe videofeed op dit moment de aangewezen platformen.
Boomer at its finest.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zal wel. Het gaat om die irritante camera-formaat filmpjes met die afgesneden zijkanten? We zien wel wat het doet.
Nee, patat-generatie.quote:
Dit was overigens van november, of de limieten/mogelijkheden ondertussen aangepast zijn ga ik niet niet voor je uitzoeken.quote:If you were wondering “can you post videos on Bluesky?”, the answer’s simple: yes, you can!
When it comes to video restrictions, you can only upload videos under a minute on Bluesky. The platform accepts common formats like MP4 and MOV, so most videos should upload without problems. To keep things running smoothly, aim for a file size under 100 MB.
Jammer dat je dat niet gaat uitzoeken.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:18 schreef Ulx het volgende:
Anyway:
[..]
Dit was overigens van november, of de limieten/mogelijkheden ondertussen aangepast zijn ga ik niet niet voor je uitzoeken.
quote:Op zondag 19 januari 2025 19:40 schreef Rnie het volgende:
TikTok start app in VS weer op
https://nos.nl/artikel/25(...)rt-app-in-vs-weer-op
Trump scoort weer wat puntjes bij de jongere generatie.
Trump heeft zijn ziel verkocht aan Bytedance.quote:Trump zei tijdens zijn vorige regeerperiode juist dat hij TikTok het liefst zou verbieden. Hij wees toen ook op de veiligheidsrisico's en stelde dat de VS "agressieve maatregelen moet nemen tegen de eigenaren van TikTok om onze nationale veiligheid te beschermen
quote:We had to get in on the video action too — Bluesky now has custom feeds for video!
Like any other feed, you can choose to pin these or not. Bluesky is yours to customize.
https://bsky.app/profile/bsky.app/post/3lg5g64vptc23
Waarom geen video tab in het menu?quote:
Vraag het zequote:Op maandag 20 januari 2025 18:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom geen video tab in het menu?Je moet eerst op zoeken klikken, dan naar video's alvorens je er komt?
Dat doet X nu ook niet meer.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:46 schreef Rnie het volgende:
En dan nog steeds zeggen dat het volk op bsky beide kanten van het politieke spectrum bediend lol.
Toch blijft het een uiterst bijzonder fenomeen. Waarom zou je na de inauguratie ineens besluiten om over te stappen? Waarom niet 4 dagen geleden bijvoorbeeld?quote:
Misschien heeft een siegheilende Musk en Zuckerberg's beslissing woorden als 'Biden' of 'Harris' te blokkeren er invloed op gehad.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Toch blijft het een uiterst bijzonder fenomeen. Waarom zou je na de inauguratie ineens besluiten om over te stappen? Waarom niet 4 dagen geleden bijvoorbeeld?
Zou kunnen. Het blijft tenslotte een "ik ben boos en vertrek" platform dat bsky.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien heeft een siegheilende Musk en Zuckerberg's beslissing woorden als 'Biden' of 'Harris' te blokkeren er invloed op gehad.
Wat blokkeert Bluesky dan?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:46 schreef Rnie het volgende:
En dan nog steeds zeggen dat het volk op bsky beide kanten van het politieke spectrum bediend lol.
Wie zegt dat dan?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:46 schreef Rnie het volgende:
28.621.000, gaat richting de 300.000 per etmaal als het zo doorgaat.quote:
Nah, eerder ik ben boos en blijf. Juist de mensen die geen zin hebben in al die boze reacties gaan er vandoor.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zou kunnen. Het blijft tenslotten een "ik ben boos en vertrek" platform dat bsky.
Zullen wel gewoon voornamelijk bots zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Toch blijft het een uiterst bijzonder fenomeen. Waarom zou je na de inauguratie ineens besluiten om over te stappen? Waarom niet 4 dagen geleden bijvoorbeeld?
Daarom Bluecryquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zou kunnen. Het blijft tenslotten een "ik ben boos en vertrek" platform dat bsky.
En heel toevallig worden die alleen in grote aantallen aangemaakt net nadat een Musk of Trump of zoals nu Zuckerberg wat flikt? Want daar lijkt het namelijk wel op.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zullen wel gewoon voornamelijk bots zijn.
Whoah.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:54 schreef Evangelion het volgende:
Sports subreddits lead a charge to ban X links after Elon Musk's Nazi salute
https://www.reddit.com/r/nfl/comments/1i6ne3o/twitter_and_rnfl
https://www.reddit.com/r/(...)e_ban_twitter_links/
https://www.reddit.com/r/(...)n_twitter_links_now/
https://www.reddit.com/r/(...)l_to_ban_xcom_links/
Votes to ban X on other subreddits are also popping up.
r/AntiWork has banned X.
r/Austria has banned X.
r/BoardGames has requested it.
r/Destiny2 has banned X.
r/Dropout has banned X.
r/Halo is thinking about it.
r/KingdomHearts has banned X.
r/Metalcore has banned X.
r/Nursing has banned X.
r/PCMasterRace has requested it.
r/RuPaulsDragRace has banned X.
r/Tennis is in favor, will likely ban X.
it's so over
De astroturf campagne is in volle gang idd, zelfs de meest ongerelateerde subreddits doen meequote:Op woensdag 22 januari 2025 10:54 schreef Evangelion het volgende:
Sports subreddits lead a charge to ban X links after Elon Musk's Nazi salute
https://www.reddit.com/r/nfl/comments/1i6ne3o/twitter_and_rnfl
https://www.reddit.com/r/(...)e_ban_twitter_links/
https://www.reddit.com/r/(...)n_twitter_links_now/
Votes to ban X on other subreddits are also popping up.
r/AntiWork has banned X.
r/Austria has banned X.
r/BoardGames has requested it.
r/Destiny2 has banned X.
r/Dropout has banned X.
r/Halo is thinking about it.
r/KingdomHearts has banned X.
r/Metalcore has banned X.
r/Nursing has banned X.
r/PCMasterRace has requested it.
r/RuPaulsDragRace has banned X.
r/Tennis is in favor, will likely ban X.
it's so over
Reddit is een top-down gereguleerde site vol met bots?quote:Op woensdag 22 januari 2025 14:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De astroturf campagne is in volle gang idd, zelfs de meest ongerelateerde subreddits doen mee
Kansloos
Astroturf? Wie betaalt daarvoor dan?quote:Op woensdag 22 januari 2025 14:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De astroturf campagne is in volle gang idd, zelfs de meest ongerelateerde subreddits doen mee
Kansloos
Tot ze he-le-maal leip worden van het screenshotten van een X-postquote:Op woensdag 22 januari 2025 21:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Je denkt niet dat een grote groep mensen oprecht zich niet willen associeren met iemand die op het grootste platform denkbaar lekker met nazi saluten strooit?
Jij raakt getriggerd als iemand op Fok een Bluesky bericht plaatst?quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:38 schreef Rnie het volgende:
Geniale comment in de Formule 1 subreddit
A community around a sport that runs races in the middle east purely for money, circuits, hotels, infrastructure built by slaves banning Twitter/X is the most funny thing![]()
Maar Reddit wordt dus net zo'n cringefest als FOK! met de screenshotjes van Bluesky? Maar dan van X?
Tijd zal het leren.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Tot ze he-le-maal leip worden van het screenshotten van een X-post![]()
Praktisch geen enkele onderneming/merk/bedrijf zit op bluesky of een ander platform wat naast foto's, voornamelijke tekstuele content doorpusht. Waarom zouden ze ook? Er valt op bluesky niks te halen.
De users binnen de subredditjes moeten dus wel.
Het is wel erg gecoördineerd allemaal. Zijn ook genoeg partijen die er belang bij hebben dat Twitter/Musk wat minder populair worden.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tijd zal het leren.
Maar goed, de user waar ik op reageerde dacht dat het een astroturf campagne zou zijn. Dat lijkt me sterk. Ik denk dat een aanzienlijke groep Amerikanen al geruime tijd klaar was met Musk en dat een andere groep die wat minder politiek geengageerd was en hem wellicht meer zagen als iets als "excentriek doch briljant" een cultuurshock ervoeren.
Je denkt ook dat het een astroturf campagne is?
Denk dat een groep users gewoon al dat soort posts geupvote hebben. Het is wel het type activiteit wat mensen aanspoort om wat te doen. Dat Liverpool topic was vanochtend nota bene hoog te vinden in /r/all, dus dan trekt superveel extra stemmen bovendien dan.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is wel erg gecoördineerd allemaal. Zijn ook genoeg partijen die er belang bij hebben dat Twitter/Musk wat minder populair worden.
Is goed te zien op subs waar flairs gebruikelijk zijn, opeens is dat een stuk minder in die draadjes. Om nog maar te zwijgen van de upvotes. Of is het logisch dat de meest populaire post ooit in de Liverpool sub over X gaat? https://www.reddit.com/r/LiverpoolFC/top/?t=all nog populairder dan hun Champions League of Premier League winst? En dit geldt voor tig subs.
En of het dan bots, oprechte users, useful idiots, of betaalde posts zijn vind ik niet zo heel relevant
Waaronder een Reddit.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:03 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn ook genoeg partijen die er belang bij hebben dat Twitter/Musk wat minder populair worden.
Ben niet zo stellig als Tjoptjop, maar vergis je niet, Reddit speelt achter de schermen vieze spelletjes om aandeelhoudertjes tevreden te houden. Ze zullen dit soort acties eerder toejuichen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Je denkt ook dat het een astroturf campagne is?
~29.946.200quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
28,880,262
132.000 in 12 uur tijd.
Gaat mal.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lgea2l7iqt2e
Tesla Gigafactory, Berlin - right now!
In cooperation with @ledbydonkeys.org
Neem aan dat dit strafbaar is.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tesla kan hier niet over klagen zonder te stellen dat Musk een hitlergroet maakte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige echte.
Alleen als Musk een hitlergroet deed, maar dat was het toch niet?quote:
Zie je wel! Haha, je bent zo voorspelbaar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alleen als Musk een hitlergroet deed, maar dat was het toch niet?
Waarom zou het strafbaar moeten zijn?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zie je wel! Haha, je bent zo voorspelbaar.
Helaas, je ninja-edit was nèt te laat.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zie je wel! Haha, je bent zo voorspelbaar.
Omdat je zonder fundering iets claimt en dit gedachtegoed projecteert op een gebouw wat niet van jou is. Daarnaast zijn dit soort dingen schadelijk voor Tesla, een beursgenoteerd bedrijf. Je kan een whataboutisme plegen door te stellen dat Musk dit zichzelf aandoet, maar dat beslist hij als grootaandeelhouder en CEO zelf.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou het strafbaar moeten zijn?
Ik sloeg mijn edit op en ververste de pagina. Toen zag ik je bericht.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Helaas, je ninja-edit was nèt te laat.
Het is gewoon vrijheid van meningsuiting. Tesla is toch geen sneeuwvlokjesbedrijf?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:24 schreef Rnie het volgende:
[..]
Omdat je zonder fundering iets claimt en dit gedachtegoed projecteert op een gebouw wat niet van jou is. Daarnaast zijn dit soort dingen schadelijk voor Tesla, een beursgenoteerd bedrijf. Je kan een whataboutisme plegen door te stellen dat Musk dit zichzelf aandoet, maar dat beslist hij als grootaandeelhouder en CEO zelf.
Muren bekladden omdat je het ergens niet mee eens bent is ook strafbaar. In het geval van projecteren doe je het muurtje geen fysieke schade aan, maar het lijkt me dat daar wel een soort van wetgeving op zit. Maar zoals ik zeg, ik laat me graag informeren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is gewoon vrijheid van meningsuiting. Tesla is toch geen sneeuwvlokjesbedrijf?
Lijkt me niet. Je maakt toch niets kapot? Met een zaklampje schijnen is ook niet verboden.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Muren bekladden omdat je het ergens niet mee eens bent is ook strafbaar. In het geval van projecteren doe je het muurtje geen fysieke schade aan, maar het lijkt me dat daar wel een soort van wetgeving op zit.
Voorbijgangers zien Heil Tesla staan. Je wekt daarmee de indruk dat Tesla als bedrijf zijnde een Nazi Duitsland sympatisant is. Je maakt weliswaar niks fysieks kapot, maar de projectie wordt gebruikt op een beeldbepalend gebouw zonder toestemming van de eigenaar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:29 schreef Ulx het volgende:
Lijkt me niet. Je maakt toch niets kapot?
Heil is gewoon een woord dat men in de kerk gebruikt. Niets mis mee, of wel?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Voorbijgangers zien Heil Tesla staan. Je wekt daarmee de indruk dat Tesla als bedrijf zijnde een Nazi Duitsland sympatisant is. Je maakt weliswaar niks fysieks kapot, maar de projectie wordt gebruikt op een beeldbepalend gebouw zonder toestemming van de eigenaar.
Ik zal morgen even langskomen bij je bedrijf en "Pas op: pedofielen" projecteren op de buitenkant van je muur. Ik maak toch niks kapot en het is hetzelfde als een zaklampje?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heil is gewoon een woord dat men in de kerk gebruikt. Niets mis mee, of wel?
Waarom doe je alsof het gebaar van Musk een teken van nazisme is? Dat was het toch niet? Er was toch niets mis mee?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik zal morgen even langskomen bij je bedrijf en "Pas op: pedofielen" projecteren op de buitenkant van je muur. Benieuwd of je dan de telefoon oppakt om bepaalde instanties in te schakelen.
De legacy-media schrijft er ook wat over.quote:https://bsky.app/profile/jowalter.bsky.social/post/3lgfle5hfls2s
News in Der Tagesspiegel, Berlin
https://www.tagesspiegel.(...)-haben-13069246.html
Whut?quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof het gebaar van Musk een teken van nazisme is? Dat was het toch niet? Er was toch niets mis mee?
Zolang het geen laster is ga je je gang maar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef Rnie het volgende:
[..]
Whut?![]()
Dat doe ik niet, dat doet het extreemlinkse projectiegroepje die het wederom voor zichzelf bevestigen door er Heil Tesla van te maken. Blijven opletten @:Ulx
Maar mag ik morgen langskomen met mijn beamer om dat bericht te projecteren op je bedrijfspand? Een simpele ja of nee is voldoende.
Precies, je bent toch geen pedofiel dus kan ik best projecteren dat je een pedofiel bent op je bedrijfspand.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zolang het geen laster is ga je je gang maar.
Nee, dat is laster/smaad.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:52 schreef Rnie het volgende:
[..]
Precies, je bent toch geen pedofiel dus kan ik best projecteren dat je een pedofiel bent op je bedrijfspand.
Er staat Heil Tesla. De link wordt dus door die extreemlinkse wappies zelf gelegt met Nazi-Duitsland.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, dat is laster/smaad.
Bij Tesla is het gewoon een afbeelding van Musk. Of ontken je dat hij dit gebaar maakte?
Heil Tesla is niet verboden. Ben je soms ook tegen de goedheiligman?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Er staat Heil Tesla. De link wordt dus door die extreemlinkse wappies zelf gelegt met Nazi-Duitsland.
Dit is dus met jouw eigen retoriek (waar ik het mee eens ben, laten we duidelijk zijn) laster/smaad naar Tesla toe.
En door.
Dan projecteer ik enkel het woord "Pedofiel" op je bedrijfspand. Een compleet normaal woord en niet verboden.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heil Tesla is niet verboden. Ben je soms ook tegen de goedheiligman?
Een afbeelding van Musk is vergelijkbaar met het woord pedofiel?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:32 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan projecteer ik enkel het woord "Pedofiel" op je bedrijfspand. Een compleet normaal woord en niet verboden.
Jazeker, beide niet verboden om opzichzelfstaand te projecteren hoor.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een afbeelding van Musk is vergelijkbaar met het woord pedofiel?
Dik door de 29 miljoenquote:Op donderdag 23 januari 2025 02:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
~29.946.200
66.000 erbij in 5 uur. Vandaag gaat het wel door de 29 miljoen.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Neem aan dat dit strafbaar is.Een afbeelding van Musk projecteren op een gebouw?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat maakt het strafbaar?
Copyright?
Portretrecht?
Duitse bedrijven moeten op X blijven posten want anders hypocriet want Hitler?quote:
Klopt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duitse bedrijven moeten op X blijven posten want anders hypocriet want Hitler?
Het lijkt wel of mensen voor het eerst ontdekken dat Duitse bedrijven ook in die jaren voor en met de Duitse overheid gewerkt hebben.quote:
Dat is bekend maar het komt nu naar boven omdat ze ineens willen deugen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt wel of mensen voor het eerst ontdekken dat Duitse bedrijven ook in die jaren voor en met de Duitse overheid gewerkt hebben.
Die mensen hebben onder een steen geleefd ofzo? Hebben ze wel eens van de Neurenbergse processen gehoord?
De Quandts hebben er al zo vaak afstand van genomen. Begrijp heel goed dat ze niet zo'n zin meer hebben in X.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:19 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Dat is bekend maar het komt nu naar boven omdat ze ineens willen deugen.
En deugen is verkeerd? Die bedrijven moeten niet deugen? Net als tijdens het Derde Rijk?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:19 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Haha ja nogal logisch dat ze er afstand van hebben genomen anders kost dat ze geld. Als er in de toekomst weer een nieuwe Hitler aan de macht komt en ze kunnen kiezen tussen geld verdienen samen met de nieuwe furher of failliet gaan wat denk je dat ze dan gaan doen?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
De Quandts hebben er al zo vaak afstand van genomen. Begrijp heel goed dat ze niet zo'n zin meer hebben in X.
Kennelijk leren sommigen wel van het verleden.
Nu stoppen ze met het posten/adverteren op het platform van de nieuwe Goebbels, dus ik denk dat je je antwoord zelf al geeft.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:31 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Haha ja nogal logisch dat ze er afstand van hebben genomen anders kost dat ze geld. Als er in de toekomst weer een nieuwe Hitler aan de macht komt en ze kunnen kiezen tussen geld verdienen samen met de nieuwe furher of failliet gaan wat denk je dat ze dan gaan doen?
😂🤡quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nu stoppen ze met het posten/adverteren op het platform van de nieuwe Goebbels, dus ik denk dat je je antwoord zelf al geeft.
Klopt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:35 schreef Ulx het volgende:
Maar vertrekken van X is blijkbaar nog steeds hoogverraad.
Inderdaad.. want de mensen die nu aan het roer staan bij BMW, stonden ook al aan het roer van het bedrijf zo'n 90 jaar geleden.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:19 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Totdat het ze teveel geld gaat kosten dan komen ze weer terug naar X. Net als Chris klomp.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Inderdaad.. want de mensen die nu aan het roer staan bij BMW, stonden ook al aan het roer van het bedrijf zo'n 90 jaar geleden.
De hebben de fountain of youth ontdekt en leven al meer dan 100 jaar.
En die gaan nu opeens deugen...
Ja, die was ook fout in de tweede wereldoorlog.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:56 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Totdat het ze teveel geld gaat kosten dan komen ze weer terug naar X. Net als Chris klomp.
Wie?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:56 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Totdat het ze teveel geld gaat kosten dan komen ze weer terug naar X. Net als Chris klomp.
Nee hij is fout in de huidige tijd.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, die was ook fout in de tweede wereldoorlog.
En daarmee verdient hij geld op X?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:17 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Nee hij is fout in de huidige tijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen verrassing dat jij hem komt verdedigen.
Ja, ik weet hoe je over mij denkt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:17 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Nee hij is fout in de huidige tijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen verrassing dat jij hem komt verdedigen.
29.278.320quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dik door de 29 miljoen
29,104,979
Was het een Hitlergroet? Nee toch?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 00:08 schreef Rnie het volgende:
https://www.dw.com/en/ger(...)a-factory/a-71403737
[ afbeelding ]
quote:https://bsky.app/profile/techmeme.com/post/3lgjbldyxgo2h
In email to X staff, Musk says "user growth is stagnant, revenue is unimpressive, and we're barely breaking even"; sources: banks plan to sell their debt in X (Wall Street Journal)
[Main Link](https://www.wsj.com/finan(...)opwebshare_permalink) | [Techmeme Permalink](http://www.techmeme.com/250124/p24#a250124p24)
Klopt, maar doordat ze Heil Tesla projecteren in combinatie met die opstekende hand, impliceert die groep dat Musk een Hitlergroet doet. En dat, dat is smaad en laster richting Tesla en richting Musk.quote:
Smaad en laster is geen woord van te vinden in het artikel.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Klopt, maar doordat ze Heil Tesla projecteren in combinatie met die opstekende hand, impliceert die groep dat Musk een Hitlergroet doet. En dat, dat is smaad en laster richting Tesla en richting Musk.
Het is net zoals ik het woord pedofiel op je bedrijfspand projecteer en jij mij aanklaagt voor smaad en laster omdat je denkt dat ik daarmee bedoel dat jij een pedofiel bent / of er pedofielen werken bij je bedrijf.
Dan moet je ook stellig zijn in je oordeel naar deze casus, maar daar probeer je omheen te draaien.
Even kijken:quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Klopt, maar doordat ze Heil Tesla projecteren in combinatie met die opstekende hand, impliceert die groep dat Musk een Hitlergroet doet. En dat, dat is smaad en laster richting Tesla en richting Musk.
Het is net zoals ik het woord pedofiel op je bedrijfspand projecteer en jij mij aanklaagt voor smaad en laster omdat je denkt dat ik daarmee bedoel dat jij een pedofiel bent / of er pedofielen werken bij je bedrijf.
Dan moet je ook stellig zijn in je oordeel naar deze casus, maar daar probeer je omheen te draaien.
Daar staat niets over smaad.quote:The British campaign group "Led By Donkeys" has claimed responsibility for the stunt that authorities say may have breached German laws on the use of symbols linked to illegal organizations
[...]
Now, German security services have launched an investigation into the suspected use of symbols of anti-constitutional organizations, including the depicted salute itself, the use or display of which is illegal in Germany
Dat is waar, maar vanuit common sense is dat imo het enige wat strafrechtelijk tot vervolging kan leiden in deze casus.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Smaad en laster is geen woord van te vinden in het artikel.
Vanuit jouw visie bedoel je.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:24 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar vanuit common sense is dat imo het enige wat strafrechtelijk tot vervolging kan leiden in deze casus.
Het doen van de hitlergroet is wèl strafbaar in Duitsland, maar het was geen hitlergroet. Dus een aanklacht wegens laster en smaad zal het niet worden. Bovendien is Musk heel erg van de vrijheid van meningsuiting, dus je kunt hem rustig een nazizwijn noemen. Hij zal dat verdedigen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vanuit jouw visie bedoel je.
Het is niet zo dat de politie spontaan en strafrechtelijk onderzoek wegens smaad start.
https://pluralistic.net/2025/01/23/defense-in-depth/quote:We're living through a key moment in enshittification history. Millions of people have become dissatisfied with legacy social media companies run by despicable, fascism-friendly billionaires like Elon Musk and Mark Zuckerberg and are ready to leave, despite the costs (losing contact with friends who stay behind). While many of them are moving to group chats and private Discord servers,tens of millions have moved to new social media platforms that advertise (though they don't necessarily deliver) decentralization: Mastodon (and the fediverse) and Bluesky (and the atmosphere).
Decentralization is itself a defensive countermeasure (code). When a service has diffuse power, it's harder for any one person to take it over. Federation adds another defensive layer, because users who don't like the way one server is run can move to another server, with varying degrees of data- and identity-portability. That makes it harder for server owners to squeeze users to make money (markets), and gives them an out if server owners try it anyway.
Je zegt dus dat het geen Hitlergroet is? Begrijp ik je zo goed?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het doen van de hitlergroet is wèl strafbaar in Duitsland, maar het was geen hitlergroet.
Wat ik zeg maakt niet uit. Wat zegt Musk?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je zegt dus dat het geen Hitlergroet is? Begrijp ik je zo goed?
Dat het geen Hitlergroet was. Maar ook jij geeft klaarblijkelijk aan dat het geen Hitlergroet was, eveneens het extreemlinkse clubje zometeen het verweer gaat opgooien dat het geen Hitlergroet was. Waarom impliceren ze dat dan wel, door het handgebaar van Musk in combinatie met de woorden Heil Tesla, te projecteren op de muur?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ik zeg maakt niet uit. Wat zegt Musk?
Als het geen Hitlergroet was zal niemand over smaad of laster beginnen. Zeker de politie niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat het geen Hitlergroet was. Maar ook jij geeft klaarblijkelijk aan dat het geen Hitlergroet was, eveneens het extreemlinkse clubje zometeen het verweer gaat opgooien dat het geen Hitlergroet was. Waarom impliceren ze dat dan wel, door het handgebaar van Musk in combinatie met de woorden Heil Tesla, te projecteren op de muur?
Als ze een beetje slim waren geweest dan hadden ze enkel zijn afbeelding geprojecteert. Maargoed, dat dekt de lading van de boodschap niet.
Onee, er was geen boodschap want het was geen Hitlergroet volgens het clubje.![]()
Je gaat elke keer compleet voorbij aan de link tussen het handgebaar van Musk en "Heil Tesla". Waarom doe je dat nou toch elke keer?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het geen Hitlergroet was zal niemand over smaad of laster beginnen. Zeker de politie niet.
Omdat Musk zegt dat het geen hitlergroet was. En het woordje heil is niet verboden.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je gaat elke keer compleet voorbij aan de link tussen het handgebaar van Musk en "Heil Tesla". Waarom doe je dat nou toch elke keer?
Je geeft zelf aan dat het smaad en laster is als ik pedofiel op je bedrijfspand projecteer. Waarom bij jezelf wel logisch nadenken, maar in het geval van Musk activistisch jezelf in duizend bochten wringen?
Je lijkt wel een kind man.
Pedofiel ook niet, maar dan vind je het laster en smaad. Leg eens uit?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat Musk zegt dat het geen hitlergroet was. En het woordje heil is niet verboden.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Pedofiel ook niet, maar dan vind je het laster en smaad. Leg eens uit?
quote:Laster is het kwaadspreken over een ander. Specifiek wordt er leugenachtige kwaadsprekerij mee bedoeld die als doel heeft om iemand in zijn eer, zijn goede naam of zijn aanzien tegenover anderen te beschadigen. Ook de leugenachtige bewering zelf wordt doorgaans met de term laster aangeduid.
Dus. Duidelijk?quote:Smaad is de aantasting van de eer, goede naam of het aanzien van iemand anders. Van Dale omschrijft smaad als 'bejegening die iemands eer, goede naam of aanzien aantast, opzettelijke grievende belediging' en in het Belgisch-Nederlands als 'daden, woorden, gebaren en bedreigingen die gericht zijn tegen overheidspersonen in functie',[1] terwijl het Etymologisch woordenboek van het Nederlands als betekenis 'openbare aantasting van iemands waardigheid' geeft.
Vanuit mijn kant wel hoor.quote:
OK.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Vanuit mijn kant wel hoor.
Het meten met twee maten is verbluffend kerel. Echt, geef jezelf eens ongelijk en toon ballen![]()
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
OK.
Rnie is een kindermisbruiker die is geboren uit de incestueuze relatie van zijn zuster/moeder en vader.
Dat mag dus volgens jou?
quote:X had in januari 2025 450.000 Nederlandse gebruikers minder dan in januari 2024, schrijft onderzoeksbureau Newcom. Dat is een daling van 14 procent. Wel zouden meer X-gebruikers de app dagelijks gebruiken.
Verreweg het populairste sociale medium in Nederland blijft WhatsApp, met 13,5 miljoen gebruikers. Dat schrijft Newcom in het Social Media Onderzoek 2025. YouTube is met 10,2 miljoen gebruikers het op een na populairst, gevolgd door Facebook. Laatstgenoemde verloor volgens het onderzoek wel 200.000 Nederlandse gebruikers ten opzichte van januari 2024.
Van de top tien meestgebruikte platformen verloor X het afgelopen jaar de meeste Nederlandse gebruikers, circa 450.000, waarmee het sociale medium momenteel 2,8 miljoen Nederlanders telt. Opvallend is wel dat het aantal dagelijkse gebruikers met 4 procent is gegroeid naar 1,4 miljoen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:45 schreef Ulx het volgende:
Onderzoek: X verliest in jaar tijd bijna half miljoen Nederlandse gebruikers
[..]
450.000 minder gebruikersquote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Van de top tien meestgebruikte platformen verloor X het afgelopen jaar de meeste Nederlandse gebruikers, circa 450.000, waarmee het sociale medium momenteel 2,8 miljoen Nederlanders telt. Opvallend is wel dat het aantal dagelijkse gebruikers met 4 procent is gegroeid naar 1,4 miljoen.
50% van alle nederlandse gebruikers op X gebruikt X dagelijks.![]()
Bluesky gister 5000 nederlandse posts lol. Dat platform komt maar niet van de grond in het buitenland. FOK! blijft gewoon groter.
Elonquote:Op zondag 26 januari 2025 17:35 schreef Breekfast het volgende:
BlueSky begint wel steeds levendiger te worden![]()
Ik snap alleen die Beta status van #Trending niet helemaal, dat lijkt mij toch niet de moeilijkste functionaliteit om in te bouwen?
Vergeet CP en oproepen tot moord van CEO's niet! Oh en communisme, zo....veel.... communismequote:Op zondag 26 januari 2025 17:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Elon
Trump
Fascism
Nazi Salut
Meer wordt er niet besproken op bluesky.
The coping is thoughquote:Op zondag 26 januari 2025 17:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Elon
Trump
Fascism
Nazi Salut
Ja, voor tweets van de AFD kun je bij Musk zijn account op X terechtquote:Op zondag 26 januari 2025 17:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vergeet CP en oproepen tot moord van CEO's niet! Oh en communisme, zo....veel.... communisme.
Ik dacht, laat ik eens voor de grap een bluecry burner accountje aanmaken. Sparta speelt nu, letterlijk nergens is er op bluesky iets over te vinden.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vergeet CP en oproepen tot moord van CEO's niet! Oh en communisme, zo....veel.... communisme.
En dat is een probleem, waarom precies?quote:Op zondag 26 januari 2025 18:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, voor tweets van de AFD kun je bij Musk zijn account op X terecht
Een breder pallet aan onderwerpen dan op X in ieder geval dusquote:Op zondag 26 januari 2025 17:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Elon
Trump
Fascism
Nazi Salut
Is Sparta woke of zijn ze anti-woke?quote:Op zondag 26 januari 2025 18:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik dacht, laat ik eens voor de grap een bluecry burner accountje aanmaken. Sparta speelt nu, letterlijk nergens is er op bluesky iets over te vinden.Het is echt enkel MAGA coping. De he-le dag door.
![]()
Echt?quote:Op zondag 26 januari 2025 18:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een breder pallet aan onderwerpen dan op X in ieder geval dusAls ik X moet geloven gaat alles in het leven om de strijd tussen woke en anti-woke.
Stom? Welke mensen zeggen dat?quote:Op zondag 26 januari 2025 18:11 schreef Ludachrist het volgende:
Mensen die een account maken op een platform dat ze stom vinden zodat ze op een ander platform kunnen posten hoe stom het eigenlijk is wat er daar gepost wordt. Tja.
Snappen ze wel, maar zullen ze niet toegeven.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:16 schreef HeatWave het volgende:
Als jij alleen maar onderwerp A of onderwerp B terugziet op je tijdslijn ligt dat toch echt aan jezelf hoor.
Ik volg allerlei tech, retro computing, gaming, pop culture, meme en andere entertainment accounts.
Uiteraard ook politieke, maar wat je ziet is toch voor een heel groot deel aan jezelf te danken dan.
Sparta is een kutclub.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Is Sparta woke of zijn ze anti-woke?
Vreemd, als ik nu op X kijk is voor Nederland o.a. het voetbal, de kunstroof in Assen, de ontsnapte gevangene uit Den Dolder en veldrijden trending. Naast (geo)politieke zaken.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een breder pallet aan onderwerpen dan op X in ieder geval dusAls ik X moet geloven gaat alles in het leven om de strijd tussen woke en anti-woke.
Je praten elkaar alleen maar na dat na Elon er alleen nog maar over haat en racisme en anti-woke en pro nazi gepost wordt ofzo, echt zo'n typische NPC one linerquote:Op zondag 26 januari 2025 18:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Snappen ze wel, maar zullen ze niet toegeven.
Het is inderdaad heel jammer.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:23 schreef HeatWave het volgende:
Dat er miljoenen totaal niet politiek geladen discussies gevoerd worden over wie de beste Star Trek captain is of wie er zou winnen tussen Superman en Goku, of welke klassieke Hot hatch, de Ford Fiesta of de Peugeot 205 de beste is negeren we gewoon, X is alleen HAAT!
Ik begrijp heel goed dat dat voor jou geen enkel probleem is.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat is een probleem, waarom precies?
Dat laatste heb je jezelf wijsgemaakt.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:32 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel jammer.![]()
Het merendeel van de users vertrekt om een enkel onderwerp (waar het gewoon altijd hard tegen hard is, neem POL als voorbeeld hiero) naar een ander platform. De grote grap is dat ze zich blijven afvragen waarom de grote menigte niet massaal meekomt om elkaar op het andere platform enkel gelijk te geven over dat enkele onderwerp.
Net als wat op Bluesky langskomt dus.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Vreemd, als ik nu op X kijk is voor Nederland o.a. het voetbal, de kunstroof in Assen, de ontsnapte gevangene uit Den Dolder en veldrijden trending. Naast (geo)politieke zaken.
Nee. Men vertrekt omdat o.a. (niet in volgorde) :quote:Op zondag 26 januari 2025 18:32 schreef Rnie het volgende:
Het merendeel van de users vertrekt om een enkel onderwerp
Echt niks van mijn tijdlijn op Bluesky bestaat hieruit.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Elon
Trump
Fascism
Nazi Salut
Rnie zal wel aan het coden zijn geslagen en heeft nu een custom feed met alleen maar berichten waar minstens Musk/Trump in staat en enkele van die genoemde woorden. En vervolgens maar klagen.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt niks van mijn tijdlijn op Bluesky bestaat hieruit.
Zou kunnen, ik zit niet op Bluesky.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Net als wat op Bluesky langskomt dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |