quote:
Musk profileert zichzelf bovendien sterk als eigenaar van X en gebruikt dat platform om Europese politiek te beïnvloeden.quote:Musk steunt bepaalde politieke figuren in Europa die juist populair zijn vanwege hun nationalistische sentimenten
Dat is Musk als user, als je mij voorbeelden kan geven van progressieven die worden geshadowbanned of überhaupt zonder goede reden van X worden afgegooid dan vind je mij aan jouw zijde. Zolang dat niet het geval is blijft mijn punt natuurlijk gewoon staan.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Musk profileert zichzelf bovendien sterk als eigenaar van X en gebruikt dat platform om Europese politiek te beïnvloeden.
Dat geeft X een bepaalde politieke kleur.
Ik kan geen ander sociaal platform bedenken waarbij dit op deze manier gebeurt.
Nee, dat is niet Musk als user.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is Musk als user, als je mij voorbeelden kan geven van progressieven die worden geshadowbanned of überhaupt zonder goede reden van X worden afgegooid dan vind je mij aan jouw zijde. Zolang dat niet het geval is blijft mijn punt natuurlijk gewoon staan.
Omdat dat eerst gemeengoed was op Twitter. Als rechtse user had je gewoon te maken met een andere standaard. En dat blijkt want nu het open ligt huilt half links X dat het een verschrikkelijk oord is geworden.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet Musk als user.
Dat is Musk, als eigenaar van X
En waarom je opeens over bans begint is mij een raadsel.
Ah, dus het is nog steeds wrok richting Twitter die je mening kleurt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat dat eerst gemeengoed was op Twitter. Als rechtse user had je gewoon te maken met een andere standaard. En dat blijkt want nu het open ligt huilt half links X dat het een verschrikkelijk oord is geworden.
Het wrok zit juist aan de linkerkant die nu menen achtergesteld te worden terwijl men naar niets kan wijzen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dus het is nog steeds wrok richting Twitter die je mening kleurt.
Tja, daar kan ik verder niets mee.
Achtergesteld?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het wrok zit juist aan de linkerkant die nu menen achtergesteld te worden terwijl men naar niets kan wijzen.
Dat is het argument van Dassen, kan ik ook weinig aan doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Achtergesteld?
Het wordt steeds gekker
Wijs eens aan:quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is het argument van Dassen, kan ik ook weinig aan doen.
quote:Wij gaan van X af.
Ooit was Twitter een dorpsplein, een ontmoetingsplek voor ideeën en inzichten. Maar de afgelopen jaren is ons dorpsplein een giftige plek geworden: de algoritmes van X geven ruim baan aan desinformatie, extremistisch gedachtegoed en bedreigingen. Het is geen fijne plek meer.
Elon Musk heeft X eerst misbruikt om Donald Trump aan de macht te helpen, en wordt nu over een week ook deel van zijn regering. De afgelopen weken hebben we de visie van Musk voor het ooit onafhankelijke Twitter gezien: het platform wordt als politiek wapen ingezet om Europese landen te verzwakken. De extreme geluiden die Musk en Trump goed uitkomen worden door X uitvergroot, kritische stemmen worden onderdrukt, en desinformatie krijgt ruim baan. Dit ondermijnt onze democratie, en geeft Musk en Trump macht die niemand zou moeten hebben.
Hoewel X ook voor Volt een belangrijk podium is, staat dit podium ondertussen zo ver af van onze waarden dat wij hier een grens trekken. Wij nemen nu het besluit te vertrekken, in de hoop dat andere politici ons volgen.
Den Haag kan niet langer toekijken hoe een Amerikaanse techmiljardair ons verdeelt, verzwakt en onze democratie ondermijnt. Iedereen met een X-account, ook niet-politici, heeft het gereedschap in handen om de alleenheerschappij van X te doorbreken. Ook jij kunt met jouw eigen #eXit het verschil maken en de alternatieven een kans geven. Wij zijn nog steeds te vinden op alternatieven zoals Bluesky en Mastodon.
Dit is een spannende stap. X gaf ons het bereik dat platforms als Bluesky niet direct zullen bieden. Maar Volt is een breekijzer voor vooruitgang. Samen strijden we voor een wereld waarin sociale media verbinden, niet verdelen; waar extremisme wordt verkleind, niet vergroot. Waar we techbedrijven beter reguleren. Een wereld waarin we onze eigen, door waarden gedreven, Europese sociale media maken.
Vanaf vandaag zijn wij buiten X te vinden. Ik hoop je daar te zien.
Laurens Dassen
Er moet een evenredig aantal bans uitgedeeld worden terwijl de conservatieven onevenredig meer leugens verspreiden?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zo werden er onevenredig bans uitgedeeld aan conservatieven
https://www.politico.com/(...)disclosures-00198295quote:SEC sues Elon Musk over Twitter purchase disclosures
“Musk underpaid Twitter investors by more than $150 million for his purchases of Twitter common stock during this period,” the SEC said.
The Securities and Exchange Commission on Tuesday filed a lawsuit against Elon Musk over the billionaire’s alleged failure to properly disclose his purchase of Twitter stock in 2022.
For 11 days, Musk — the world’s richest man and a major backer of President-elect Donald Trump — allegedly failed to properly file notice that he had acquired a major stake in Twitter, the SEC said in a court filing in Washington. The SEC said that as a result Musk benefited from what it described as “artificially low prices” as he snatched up shares in the company.
“In total, Musk underpaid Twitter investors by more than $150 million for his purchases of Twitter common stock during this period,” the SEC said in its complaint. “Investors who sold Twitter common stock during this period did so at artificially low prices and thus suffered substantial economic harm.”
quote:NEW: Meta has quietly dismantled the system that prevented misinformation from spreading in the United States. Machine-learning classifiers that once identified viral hoaxes and limited their reach have now been switched off, Platformer has learned https://www.platformer.ne(...)forcement-zuckerberg
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfqkdsesi222
/
Dat heeft verder niks te maken met Dassen, als het al zo zou zijn. Maar dat snap je zelf ook wel (hoop ik).quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Die verkrachtingszaken worden liever in de doofpot gestopt inderdaad.
Het is zelfs zo erg dat men kennelijk van de NOS eist dat deze jaren na dato nog steeds berichten blijft plaatsen over zaken die jaren geleden speelden. Je zal maar zo erg verslaafd zijn aan boosheid.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:05 schreef Ulx het volgende:
De boosmemsen accepteren het niet als iemand zegt daar niet meer aan mee te willen doen. Het blijven rage-junkies.
Zie je in dit topic ook.
Stomvervelende zeikerds zijn het.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is zelfs zo erg dat men kennelijk van de NOS eist dat deze jaren na dato nog steeds berichten blijft plaatsen over zaken die jaren geleden speelden. Je zal maar zo erg verslaafd zijn aan boosheid.
X verlaters bedoel je?quote:
Ik post zelden iets over X. Stukken minder dan jij over BSky.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:05 schreef Rnie het volgende:
[..]
X verlaters bedoel je?Bijzondere retoriek als ze zelf constant zeiken hoe kut het allemaal niet is op X, nieteens weten hoe ze bepaalde zaken kunnen oplossen (nouja, ze kunnen het wel oplossen maar kiezen er gewoon niet voor omdat dan hun hele spiel in duigen valt) en dan de bal leggen bij de ander.
![]()
- Laurens het studentje zeikt op X want puntje puntje puntje.
- X: Hier is de oplossing
- Laurens het studentje: Ik blijf boos en ga toch weg
- X:prima
X voorstanders: Wat een zeikert is die Laurens, liever kwijt dan rijk dan maar.![]()
X tegenstanders: Zie je wel hoe ze ons behandelen?!?!?!?!?!![]()
![]()
X-fans:quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:05 schreef Rnie het volgende:
[..]
X verlaters bedoel je?Bijzondere retoriek als ze zelf constant zeiken hoe kut het allemaal niet is op X, nieteens weten hoe ze bepaalde zaken kunnen oplossen (nouja, ze kunnen het wel oplossen maar kiezen er gewoon niet voor omdat dan hun hele spiel in duigen valt) en dan de bal leggen bij de ander.
![]()
- Laurens het studentje zeikt op X want puntje puntje puntje.
- X: Hier is de oplossing
- Laurens het studentje: Ik blijf boos en ga toch weg
- X:prima
X voorstanders: Wat een zeikert is die Laurens, liever kwijt dan rijk dan maar.![]()
X tegenstanders: Zie je wel hoe ze ons behandelen?!?!?!?!?!![]()
![]()
Ok en nu?quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik post zelden iets over X. Stukken minder dan jij over BSky.
Que? Houdt X als platform het studentje Dassen in de houdgreep en mag hij het platform niet verlaten?quote:
Voor de reacties van X fans hoef ik niet van Fok af.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:58 schreef Rnie het volgende:
[..]
Que? Houdt X als platform het studentje Dassen in de houdgreep en mag hij het platform niet verlaten?
Mocht je op de reactie doelen van X-fans, dan zou je eens de comments moeten checken van het bericht. Niemand (nouja, niemand, er zitten altijd een enkele staatsmongool bij) is boos zoals jij pretendeerd. Het merendeel vind het een zeikert en zwaait hem uit. Zoals Geenstijl het betaamt: Doei he!![]()
[ x ]
Hierbij het bericht, kan je even naslagwerk doen.
Slim plan. Zo behouden ze de controle over het platform en de data.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:15 schreef Rnie het volgende:
Gerucht: Chinese overheid overweegt TikTok VS aan Elon Musk te verkopen
https://tweakers.net/nieu(...)usk-te-verkopen.html
Prima, doen we het op deze manier.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor de reacties van X fans hoef ik niet van Fok af.
Die zijn hier altijd om te smullen.
Trump wilt nog onderhandelingen betreffende Tiktok. Dit zal dan wel de meest logische uitkomst worden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:15 schreef chibibo het volgende:
[..]
Slim plan. Zo behouden ze de controle over het platform en de data.
☝️ Deze bijvoorbeeldquote:Op woensdag 15 januari 2025 18:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Prima, doen we het op deze manier.![]()
Zou jij mij kunnen wijzen op een aantal posts van X-fans op FOK! die boos zijn op studentje Dassen omtrent zijn vertrek van X? Je claimt iets, dus zal er ongetwijfeld aanleiding toe zijn.
Ben benieuwd. Succes met de opdracht!
Kan je misschien aantonen waarom mijn post aantoont dat ik boos zou zijn op het vertrek van studentje Dassen?quote:
Nog eentje voor de lijst.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan je misschien aantonen waarom mijn post aantoont dat ik boos zou zijn op het vertrek van studentje Dassen?
Ben benieuwd. Succes met de opdracht!
Er is dus een lijst?quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nog eentje voor de lijst.
Misschien moet je een weekje naar de zon.
Nog eentje ☝️quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Levende Libresse, gecoined door GeenStijl, is eigenlijk nog leuker.
Als je zelf de studentenleeftijd niet ontgroeid bent misschien wel, inderdaad.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Levende Libresse, gecoined door GeenStijl, is eigenlijk nog leuker.
Is dit een post die aantoont dat ik boos ben op Laurens Dassen?quote:
Het is een en al boosheid dat je post hier.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Is dit een post die aantoont dat ik boos ben op Laurens Dassen?![]()
My gaaawwwwttttt, wat is er mis met jou vent?![]()
Thanks, dit is mijn nieuwe signaturequote:Op woensdag 15 januari 2025 18:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een en al boosheid dat je post hier.
Je hebt dat kennelijk niet eens meer door.
Ik wist wel dat je trots zou zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Thanks, dit is mijn nieuwe signature
Mooi, nu lekker wegwezen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je trots zou zijn.
Spuit elf alert voor Emily.quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:23 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/emilyliu.me/post/3lfsk5l2l7s2k
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eens, dit las lekker weg.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Thanks, dit is mijn nieuwe signature![]()
Zo borderline mental kom je ze maar zelden tegen hier.![]()
Tja het blijft niet plakken bij de fans. De feiten. Wel goed dat je ze nog een keer plaatst.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er moet een evenredig aantal bans uitgedeeld worden terwijl de conservatieven onevenredig meer leugens verspreiden?![]()
En voor de honderdduizendste keer, Twitter's algoritme was juist in het voordeel van de conservatieven![]()
Twitter admits bias in algorithm for rightwing politicians and news outlets
Twitter's algorithm favours right-leaning politics, research finds
Twitter's research shows that its algorithm favors conservative views
Dat Twitter een jaar voordat Musk het kocht een rechtse bias had? Kan je nagaan hoe erg het in een jaar naar links is getrokken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 00:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja het blijft niet plakken bij de fans. De feiten. Wel goed dat je ze nog een keer plaatst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |