abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216283000

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.

quote:
BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?

* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.

* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.

* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.

quote:
Threads is een app die wat wegheeft van de functionaliteiten van Twitter (nu X). Net zoals Mastodon, Bluesky, Post en Spill is het een social media-platform dat inspeelt op het gemis van het oude Twitter.

Sinds Elon Musk aan het roer kwam, zijn er verschillende veranderingen doorgevoerd waar veel gebruikers door zijn afgehaakt. Voorbeelden zijn het kunnen kopen van verificatievinkjes, de toename van nepaccounts en spam en het weer herstellen van eerder verbannen accounts.

Threads laat je tekstberichten plaatsen, waar andere gebruikers op kunnen reageren of deze kunnen delen. Het plaatsen van tekstberichten op deze manier wordt ook wel gezien als microblogging: in compacte vorm bloggen over welk onderwerp dan ook. Op het platform is het mogelijk om berichten van maximaal 500 tekens te posten, waar dit op Twitter maximaal 280 tekens is. Ook kun je er foto's en video's van maximaal vijf minuten delen.
Game on!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 17:10:47 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216283018
Kan die link naar de bluesky firehose in de OP worden gezet?

https://firehose3d.theo.io/
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216283188
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:10 schreef Ulx het volgende:
Kan die link naar de bluesky firehose in de OP worden gezet?

https://firehose3d.theo.io/
:')

Wat een bullshit. Wat heeft een spelletje met een raket voor meerwaarde voor de OP? :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Rnie op 13-01-2025 17:35:20 ]
De enige echte.
pi_216283343
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij is weg.

Dat is weer erg pijnlijk voor X....
Zijn account is nog steeds in de lucht en nee Laurens Dassen met zijn 13 in een dozijn meningen vind ik nou niet bepaald een waardevolle toevoeging. Sowieso deed hij niets anders dan zenden want hij ging nooit in op inhoudelijke kritiek. Des te vreemder vind ik het dat je dan loopt te huilen over haat.
pi_216283439
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat zal het misschien ook nog wel even blijven, want dan kan iedereen die daar komt lezen dat je weg bent en op de links klikken met de nieuwe socials he.
Ik heb her en der gelezen dat het breed uit in de media is gekomen. Ik verwacht dan ook dat hij straks weer bij een van de prietpraatshows mag aansluiten en leeg mag lopen over zijn zeer moedig besluit om te schuilen op bluesky.
Je zou dan toch zeggen dat je genoeg exposure hebt gehad.
Maar goed hij moet het allemaal zelf weten, voor iemand die alleen doet zenden en nooit het gesprek aan gaat blijf ik het opmerkelijk vinden dat ze niet tegen de “haat” kunnen op social media. Als je daar al van de leg van raakt, hoe moet ik dan enig vertrouwen hebben dat zo iemand normaal kan functioneren in de 2e kamer?
Het is een slappe inhoudsloze zak met zeer voorspelbare meninkjes en daar hebben we er helaas veel te veel van in dit land.
Good riddance.
pi_216283886
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zijn account is nog steeds in de lucht en nee Laurens Dassen met zijn 13 in een dozijn meningen vind ik nou niet bepaald een waardevolle toevoeging. Sowieso deed hij niets anders dan zenden want hij ging nooit in op inhoudelijke kritiek. Des te vreemder vind ik het dat je dan loopt te huilen over haat.
Wat heb je niet begrepen aan het afscheidsbericht?

Die lijkt me vrij helder.

En dat zijn account nog 50 jaar online blijft: hij is niet zijn account he?
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 18:29:04 #7
3928 Ulx
pi_216284023
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
:')

Wat een bullshit. Wat heeft een spelletje met een raket voor meerwaarde voor de OP? :')
Raketten zijn van die gast van de andere site.

Verder: wat lul je? Het is toch handig om dit soort visualisaties te hebben? Je kunt gewoon zien wat er allemaal wordt gepost. En ik welke taal. Dat is voor jou nogal belangrijk heb ik begrepen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216284178
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:29 schreef Ulx het volgende:
Raketten zijn van die gast van de andere site.

Kijk eens, als je op je eigen link hebt geklikt, rechtsonder.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:29 schreef Ulx het volgende:
Verder: wat lul je? Het is toch handig om dit soort visualisaties te hebben? Je kunt gewoon zien wat er allemaal wordt gepost. En ik welke taal. Dat is voor jou nogal belangrijk heb ik begrepen.
Ja man, echt handig man, fucking handig. :') Godsamme man, ik heb nog nooit zo'n debiele cringe flex gezien als deze op FOK!
_O- _O- _O-
De enige echte.
pi_216284300
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat heb je niet begrepen aan het afscheidsbericht?

Die lijkt me vrij helder.

En dat zijn account nog 50 jaar online blijft: hij is niet zijn account he?
Ja zijn bericht is helder maar zijn account is nog steeds in de lucht. Gaat dit betekenen dat hij terug gaat keren als blijkt dat het toch niet zo handig is als politicus zijnde om slechts te preken voor eigen parochie?
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 18:49:25 #10
3928 Ulx
pi_216284307
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:40 schreef Rnie het volgende:

Ja man, echt handig man, fucking handig. :') Godsamme man, ik heb nog nooit zo'n debiele cringe flex gezien als deze op FOK!
_O- _O- _O-
X heeft zoiets niet. Toch weer een functie minder.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 18:51:07 #11
3928 Ulx
pi_216284334
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja zijn bericht is helder maar zijn account is nog steeds in de lucht. Gaat dit betekenen dat hij terug gaat keren als blijkt dat het toch niet zo handig is als politicus zijnde om slechts te preken voor eigen parochie?
Misschien. Open zijn feed en klop de hele dag op f5 en je komt er zelf achter. Eigen onderzoek en zo.
pi_216284358
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik snap dat je stille hoop hebt dat hij terug komt.

Maar in feite is er geen enkele reden om het account geheel te verwijderen.
pi_216284503
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Misschien. Open zijn feed en klop de hele dag op f5 en je komt er zelf achter. Eigen onderzoek en zo.
Ik zie het vanzelf wel in dit topic terug als hij met zijn staart tussen de benen weer op X gaat zitten.
pi_216284527
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik snap dat je stille hoop hebt dat hij terug komt.

Maar in feite is er geen enkele reden om het account geheel te verwijderen.
Een van de vele voordelen van verhuizen naar België is dat ik niet meer in aanraking hoeft te komen met de prietpraatshows waar figuren zoals Dassen vaste klant waren.
Dassen is nu typisch zo’n persoon als je die 1 keer hebt horen lullen je eigenlijk al zijn standpunten wel weet. Een typische pro EU progressieve rijkeluiszoontje die pretendeert iets om democratie te geven.
Hij heeft geen originele gedachtes, hij volgt gewoon strak de progressieve lijn en wijkt daar niet vanaf.
pi_216284622
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een van de vele voordelen van verhuizen naar België is dat ik niet meer in aanraking hoeft te komen met de prietpraatshows waar figuren zoals Dassen vaste klant waren.
Dassen is nu typisch zo’n persoon als je die 1 keer hebt horen lullen je eigenlijk al zijn standpunten wel weet. Een typische pro EU progressieve rijkeluiszoontje die pretendeert iets om democratie te geven.
Hij heeft geen originele gedachtes, hij volgt gewoon strak de progressieve lijn en wijkt daar niet vanaf.
Oh, daarvoor hoef ik niet naar België te verhuizen.
Ik heb die gast nog nooit gezien.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 19:18:55 #16
3928 Ulx
pi_216284659
Ik heb ook geen idee wie dat zou moeten zijn.
pi_216284725
twitter
pi_216284842
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:25 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dolf werd ook gelyncht op Fok omdat zijn account niet onmiddellijk afgesloten werd..

Typisch...
pi_216285242
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dolf werd ook gelyncht op Fok omdat zijn account niet onmiddellijk afgesloten werd..

Typisch...
Ja ik dacht gisteren nog te lezen dat Dolf kut was omdat hij nog een account had ofzo?
pi_216285287
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
X heeft zoiets niet. Toch weer een functie minder.
"Functie" :')

De functionaliteiten van bluesky vallen in het niet bij X. Het komt nieteens in de buurt, dat begrijp je toch zeker ook wel?
De enige echte.
pi_216285438
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:54 schreef Rnie het volgende:

[..]

De functionaliteiten van bluesky vallen in het niet bij X. Het komt nieteens in de buurt, dat begrijp je toch zeker ook wel?
Toch heeft X zoiets niet.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 20:26:53 #22
3928 Ulx
pi_216285901
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:54 schreef Rnie het volgende:

[..]

Het zal best, maar BSky doet wat het moet doen. Berichten tonen die ik wil zien. En zo'n inkijkje in de firehose is gewoon leuk. Dat heeft X niet.
pi_216286191
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het zal best, maar BSky doet wat het moet doen. Berichten tonen die ik wil zien. En zo'n inkijkje in de firehose is gewoon leuk. Dat heeft X niet.
In plaats van een stom spelletje te maken, gebruikt X daadwerkelijk de data om het op een bruikbare manier in te zetten voor de users middels Grok. Op dit moment is xAI 50 miljard waard en het zal me niet verbazen dat het eind van het jaar 100 miljard is.
De enige echte.
pi_216286256
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toch heeft X zoiets niet.
Heeft bluesky al trending topics? Of is het nog steeds Beta? _O-
De enige echte.
pi_216286463
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:44 schreef Rnie het volgende:

[..]
In plaats van een stom spelletje te maken, gebruikt X daadwerkelijk de data om het op een bruikbare manier in te zetten voor de users middels Grok. Op dit moment is xAI 50 miljard waard en het zal me niet verbazen dat het eind van het jaar 100 miljard is.

Ja, precies.
Musk verdient goudgeld over de ruggen van X gebruikers.

En dat wordt gezien als iets positiefs.
pi_216286576
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, precies.
Musk verdient goudgeld over de ruggen van X gebruikers.

En dat wordt gezien als iets positiefs.
Doet mijn bakker ook met zijn klanten, je punt?

Daarnaast is het schattig om geld verdienen en marktwaarde onder dezelfde noemer te scharen. _O-
De enige echte.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 21:19:57 #27
3928 Ulx
pi_216286793
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Heeft bluesky al trending topics? Of is het nog steeds Beta? _O-
Staat er gewoon bij.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 21:21:02 #28
3928 Ulx
pi_216286811
quote:
Dus wat jij schrijft gebruikt Musk om geld op zijn bankrekening te krijgen.
pi_216287983
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bankrekening? Lieverd toch, really? :') _O-

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Staat er gewoon bij.
Waarbij? Ik las zoiets in een artikeltje.

[ Bericht 21% gewijzigd door Rnie op 13-01-2025 22:49:13 ]
De enige echte.
  Overall beste user 2022 maandag 13 januari 2025 @ 23:19:22 #30
3928 Ulx
pi_216288329
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 22:43 schreef Rnie het volgende:

Waarbij? Ik las zoiets in een artikeltje.

Bij de berichten op Bsky.
pi_216289383
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:06 schreef Rnie het volgende:

[..]
Doet mijn bakker ook met zijn klanten, je punt?

Daarnaast is het schattig om geld verdienen en marktwaarde onder dezelfde noemer te scharen. _O-
Niet begrijpen wat marktwaarde is :')
pi_216289384
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij is er trots op dat hij het product is.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 januari 2025 @ 07:05:15 #33
3928 Ulx
pi_216289555
quote:
Musk wil Tiktok ook kopen. Vandaar de pogingen van Trump het ooit door hem gewenste verbod tegen te houden.
pi_216289597
quote:

[..]

Veel plezier met je je AI model gebaseerd op bot data.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 januari 2025 @ 07:36:02 #35
3928 Ulx
pi_216289654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat wel handig om mensen te hersenspoelen. Eerst je botfarms bullshit laten pushen op X en daarna maakt Grok het tot waarheid.
pi_216289964
Is bsky net als threads het nieuwe Twitter? 🤭
pi_216289999
twitter

_O-
pi_216290000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 08:50 schreef stinkielinkie het volgende:
Is bsky net als threads het nieuwe Twitter? 🤭
hihihihihi goeden garp hihihihihi
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216290050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Van hetzelfde betreffende het raketspelletje ;)
De enige echte.
pi_216290508
pi_216295293
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, daarvoor hoef ik niet naar België te verhuizen.
Ik heb die gast nog nooit gezien.
Ik had zelfs nog nooit van hem gehoord ...
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216297346
twitter

Jammer dat Krispijn niet even goed doorvraagt want Dassen lulde zich in het begin eigenlijk al klem. Dassen beweert dat het oude Twitter onder Dorsey een vrij open platform was. Juist op het oude Twitter werd het links progressieve geluid erg versterkt. Zo werden er onevenredig bans uitgedeeld aan conservatieven en waren bijvoorbeeld Antifa en BLM actief bezig om daar rellen te organiseren in onder andere Portland. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je biologische feiten niet meer mocht benoemen maar dat je compleet mee moest gaan in je taal met het progressieve narratief.
Het vertrek van Dassen en Volt van X heeft echt niets te maken met haat etc. Hij en zijn partij kunnen gewoon niet overleven in een omgeving waar ze tegenspraak krijgen.
pi_216297399
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Jammer dat Krispijn niet even goed doorvraagt want Dassen lulde zich in het begin eigenlijk al klem. Dassen beweert dat het oude Twitter onder Dorsey een vrij open platform was. Juist op het oude Twitter werd het links progressieve geluid erg versterkt. Zo werden er onevenredig bans uitgedeeld aan conservatieven en waren bijvoorbeeld Antifa en BLM actief bezig om daar rellen te organiseren in onder andere Portland. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je biologische feiten niet meer mocht benoemen maar dat je compleet mee moest gaan in je taal met het progressieve narratief.
Het vertrek van Dassen en Volt van X heeft echt niets te maken met haat etc. Hij en zijn partij kunnen gewoon niet overleven in een omgeving waar ze tegenspraak krijgen.
Tja, Volt heeft duidelijk aangegeven waarom ze X verlaten.
Beetje zinloos om een voor jezelf beter te accepteren narratief te verzinnen..
pi_216297534
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, Volt heeft duidelijk aangegeven waarom ze X verlaten.
Beetje zinloos om een voor jezelf beter te accepteren narratief te verzinnen..
ik geloof hem niet, het factchecken is vervangen door community notes. Dus desinformatie kan al geen reden zijn. Dan blijft natuurlijk het dingetje over dat figuren zoals Dassen en Koekoek natuurlijk nooit in gesprek gingen. Ze waren daar slechts om te zenden, ongeacht wat voor haat er op het platform zit, als je alleen maar zend hoe kun je dan last hebben van haat?
De redenen zijn puur ideologisch van aard.
Volt bestaat uit lieden die Nederland als land willen opheffen. Ze geloven in een federale EU en daar is geen plaats voor nationalistische sentimenten.
Musk steunt bepaalde politieke figuren in Europa die juist populair zijn vanwege hun nationalistische sentimenten. Juist die steun wat Dassen het vernietigen van democratie noemt steekt hun.
En in plaats van op basis van argumenten je tegenstanders te overtuigen van hun ongelijk zoals het een democraat betaamt. Pakt kleuter Dassen zijn bal en gaat in zijn veilige achtertuin spelen onder toezicht van mama zodat die vervelende jongens geen gemene dingetjes meer tegen arme Laurens kunnen zeggen.
pi_216297575
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:15 schreef Chivaz het volgende:

Joh.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216297599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
ik geloof hem niet, het factchecken is vervangen door community notes. Dus desinformatie kan al geen reden zijn. Dan blijft natuurlijk het dingetje over dat figuren zoals Dassen en Koekoek natuurlijk nooit in gesprek gingen. Ze waren daar slechts om te zenden, ongeacht wat voor haat er op het platform zit, als je alleen maar zend hoe kun je dan last hebben van haat?
Volt bestaat uit lieden die Nederland als land willen opheffen. Ze geloven in een federale EU en daar is geen plaats voor nationalistische sentimenten.
Musk steunt bepaalde politieke figuren in Europa die juist populair zijn vanwege hun nationalistische sentimenten. Juist die steun wat Dassen het vernietigen van democratie noemt steekt hun.
En in plaats van op basis van argumenten je tegenstanders te overtuigen van hun ongelijk zoals het een democraat betaamt. Pakt kleuter Dassen zijn bal en gaat in zijn veilige achtertuin spelen onder toezicht van mama zodat die vervelende jongens geen gemene dingetjes meer tegen arme Laurens kunnen zeggen.
Het gaat natuurlijk al mis bij dat X dus onder Musk niet neutraal is, maar een bepaalde politieke kleur heeft.
pi_216297603
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Joh.
Ja dat mag niet hé. Iedereen die niet meer aan de heilige Musk-MSM wil meedoen dient verketterd tw worden.
pi_216297709
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk al mis bij dat X dus onder Musk niet neutraal is, maar een bepaalde politieke kleur heeft.
Er zit meer balans op X dan ooit het geval was op Twitter.
pi_216297959
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zit meer balans op X dan ooit het geval was op Twitter.
Je gaf zelf net wat anders aan.
pi_216297977
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je gaf zelf net wat anders aan.
Nope
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')