In nl dan alles boven de rivieren naar Rusland en eronder worden substaten van de eusa.quote:Op woensdag 8 januari 2025 15:24 schreef byah het volgende:
Het moment dat Putin en Trump Europa gaan verdelen zal een prachtige dejavu worden
Stukje discussie op bluesky: letterlijk elke beschuldiging is een bekentenis!quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:47 schreef Kijkertje het volgende:
Goh wat een verrassing:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfagtv7zos2s
[ afbeelding ]
Het kwadraat van hufterigheid.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:37 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
En al die domme idioten meteen meeposten tegen Trudeau, alsof ze ook maar iets weten over hem. Voor zulke dingen zijn bepaalde woorden, maar kan er even niet opkomen.
Is dit echtquote:Op woensdag 8 januari 2025 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een volidioot is die broekpoeper ook
Ik denk dat de tijd gekomen is dat Canada maar beter een gecamoufleerd special forces team Mar-a-Lago kan laten binnenvallen en de daar aanwezige vijandige elementen af te voeren naar onbekende oorden (bijvoorbeeld een Deense black site in Ittoqqortoormiit). Gewoon zonder vorm van proces opsluiten in de beste Guantanomo traditie. En dan niet te veel investeren in verwarming, dat is verspilling.quote:
Hmm, daar ben ik wel eens geweest in juli 2012. Geen black site gezien toen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik denk dat de tijd gekomen is dat Canada maar beter een gecamoufleerd special forces team Mar-a-Lago kan laten binnenvallen en de daar aanwezige vijandige elementen af te voeren naar onbekende oorden (bijvoorbeeld een Deense black site in Ittoqqortoormiit). Gewoon zonder vorm van proces opsluiten in de beste Guantanomo traditie. En dan niet te veel investeren in verwarming, dat is verspilling.
Dan was hij niet black geweest he?quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm, daar ben ik wel eens geweest in juli 2012. Geen black site gezien toen.
Hmmm 🤔quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan was hij niet black geweest he?
Als Canada Trump een miljoen geeft mogen ze team samenstellen waarmee ze kosten besparen voor de regering.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik denk dat de tijd gekomen is dat Canada maar beter een gecamoufleerd special forces team Mar-a-Lago kan laten binnenvallen en de daar aanwezige vijandige elementen af te voeren naar onbekende oorden (bijvoorbeeld een Deense black site in Ittoqqortoormiit). Gewoon zonder vorm van proces opsluiten in de beste Guantanomo traditie. En dan niet te veel investeren in verwarming, dat is verspilling.
Dat komt dus door die camouflage.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm, daar ben ik wel eens geweest in juli 2012. Geen black site gezien toen.
Het is een AI-bewerking van de prompt: 'Mark Rutte die lachend een hand geeft aan een mix tussen Trump en troll face'.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
dit moet toch gewoon photoshop zijn....dit kan toch niet echt zijn die smile van trump....
quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een volidioot is die broekpoeper ook
Maar waarom is dit nu direct waar?quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
@:Chivaz
Jij vindt dit natuurlijk schandalig:
[ x ]
En, zelfs als dit waar is:quote:Isenstadt told CNN the anecdote was based on “multiple people with direct knowledge” of the event and that he was fully confident in the reporting.
Asked about the account, a Fox spokesperson said “While we do not have any evidence of this occurring, and Alex Isenstadt has conveniently refused to release the images for fact checking, we take these matters very seriously and plan to investigate should there prove to be a breach within the network.”
Het is niet zo dat dit door Trump of zelfs zijn campagneteam vooraf is bedongen of geregeld, zoals uit het artikel is op te maken.quote:But unlike other Fox hosts, Baier and MacCallum were known to engage in tougher questioning of the former president. And Trump’s aides warned they’d press him on disavowing political violence and whether he planned to engage in political retribution if he were to win reelection, Isenstadt reports. But Trump wasn’t “taking prep for the telecast seriously. He’d basically be winging it.”
Allemaal leuk, maar het hele punt is dat dit de zoveelste projectie is die dan aan de andere kant (ook) blijkt plaats te vinden, en dan is het weer allemaal hersengymnastiek van je welste.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar waarom is dit nu direct waar?
[..]
En, zelfs als dit waar is:
[..]
Het is niet zo dat dit door Trump of zelfs zijn campagneteam vooraf is bedongen of geregeld, zoals uit het artikel is op te maken.
Niet goed als het is gebeurd hoor, helemaal mee eens. Maar ten eerste moet nog maar blijken of dit echt waar is en ten tweede, als dat zo is, kun je je afvragen of je dit Trump en zijn team kunt kwalijk nemen als ze het ongevraagd krijgen.
Laat eerst eens blijken dat het waar is, zou ik zeggen. En dan of je het iemand kwalijk kunt nemen als iemand van je campagneteam 30 minuten voor aanvang van een town hall ongevraagd de vragen krijgt toegestuurd.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:53 schreef OMG het volgende:
[..]
Allemaal leuk, maar het hele punt is dat dit de zoveelste projectie is die dan aan de andere kant (ook) blijkt plaats te vinden, en dan is het weer allemaal hersengymnastiek van je welste.
quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is niet zo dat dit door Trump of zelfs zijn campagneteam vooraf is bedongen of geregeld, zoals uit het artikel is op te maken.
Niet goed als het is gebeurd hoor, helemaal mee eens. Maar ten eerste moet nog maar blijken of dit echt waar is en ten tweede, als dat zo is, kun je je afvragen of je dit Trump en zijn team kunt kwalijk nemen als ze het ongevraagd krijgen.
Waar wil je de doelpalen ergens neer gaan zetten? Het is pas schandalig als het echt is?quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Laat eerst eens blijken dat het waar is, zou ik zeggen. En dan of je het iemand kwalijk kunt nemen als iemand van je campagneteam 30 minuten voor aanvang van een town hall ongevraagd de vragen krijgt toegestuurd.
Het gaat mij dan ook om FOX, niet om het campagneteam van Trump.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
[..]
Lol, doelpalen. Wordt steeds vaker verkeerd gebruikt, zoals hier. Het is inderdaad pas schandalig als het echt is, dat is nogal logisch.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:10 schreef OMG het volgende:
[..]
Waar wil je de doelpalen ergens neer gaan zetten? Het is pas schandalig als het echt is?
Ja, maar het punt in de tweet was: "Trump krijgt de vragen vooraf, iets waar hij de Democraten altijd van beschuldigt!" Dus het is niet erg vergezocht om dat te lezen als: "Trump doet iets waar hij andere politici van beschuldigt!" Niet: "FOX doet iets waar Trump andere tv-stations van beschuldigt!"quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook om FOX, niet om het campagneteam van Trump.
Maar ook in het geval dat het niet waar blijkt zou het wel mogen in het geval van R maar niet in het geval van D?quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol, doelpalen. Wordt steeds vaker verkeerd gebruikt, zoals hier. Het is inderdaad pas schandalig als het echt is, dat is nogal logisch.
Nee, waarom denk je dat?quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:18 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar ook in het geval dat het niet waar blijkt zou het wel mogen in het geval van R maar niet in het geval van D?
Omdat er lui rondlopen die het schandalig vinden als iemand een dem wat vooraf doorgeeft, maar nooit ergens te vinden zijn wanneer het aan de andere kant gebeurt.quote:
Dan moet het eerst daadwerkelijk gebeurd zijn hè?quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:22 schreef OMG het volgende:
[..]
Omdat er lui rondlopen die het schandalig vinden als iemand een dem wat vooraf doorgeeft, maar nooit ergens te vinden zijn wanneer het aan de andere kant gebeurt.
Jij kent de voorgeschiedenis niet van deze kleine discussie. Er is een reden dat ik Chivaz aanhaalde.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar het punt in de tweet was: "Trump krijgt de vragen vooraf, iets waar hij de Democraten altijd van beschuldigt!" Dus het is niet erg vergezocht om dat te lezen als: "Trump doet iets waar hij andere politici van beschuldigt!" Niet: "FOX doet iets waar Trump andere tv-stations van beschuldigt!"
Op die opmerking reageerde ik.
Nee.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dan moet het eerst daadwerkelijk gebeurd zijn hè?
Oké. Maar buiten jullie onderlinge discussie om blijft alsnog de vraag relevant: waarom is dit direct waar?quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij kent de voorgeschiedenis niet van deze kleine discussie. Er is een reden dat ik Chivaz aanhaalde.
Dus veel succes met reageren, maar het was niet aan jou gericht.
Omdat Isenstadt daar stellig over is zoals hij zelf meldt en hij dat gaat publiceren in een boek? Blijkbaar heeft hij de tekstberichten gezien en/of meerdere mensen in Trump's omgeving hebben dat (ik neem aan onafhankelijk van elkaar) gemeld. Lijkt me betrouwbaar genoeg. Zo werkt journalistiek. Dat Isenstadt de tekstberichten niet wil delen met Fox News zegt natuurlijk niets.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké. Maar buiten jullie onderlinge discussie om blijft alsnog de vraag relevant: waarom is dit direct waar?
Ah ja, iemand zegt het stellig en publiceert dat in zijn boek, zonder enige bron prijs te geven of ander bewijs te laten zien. Dan neem jij verder nog iets aan en dan is het betrouwbaar genoeg.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Omdat Isenstadt daar stellig over is zoals hij zelf meldt en hij dat gaat publiceren in een boek? Blijkbaar heeft hij de tekstberichten gezien en meerdere mensen in Trump's omgeving hebben dat (ik neem aan onafhankelijk van elkaar) gemeld. Lijkt me betrouwbaar genoeg. Zo werkt journalistiek. Dat Isenstadt de tekstberichten niet wil delen met Fox News zegt natuurlijk niets.
Dat is heel normaal. Je beoordeelt altijd hoe betrouwbaar een verhaal is afhankelijk van de bronnen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah ja, iemand zegt het stellig en publiceert dat in zijn boek, zonder enige bron prijs te geven of ander bewijs te laten zien. Dan neem jij verder nog iets aan en dan is het betrouwbaar genoeg.
Ja, en die zijn dus niet bekend.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is heel normaal. Je beoordeelt altijd hoe betrouwbaar een verhaal is afhankelijk van de bronnen.
Ik bedoel de journalist zelf natuurlijk. Zijn bronnen zijn bij hem wel bekend.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, en die zijn dus niet bekend.
Ah, een journalist zegt bronnen te hebben en dan is het automatisch waar.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik bedoel de journalist zelf natuurlijk. Zijn bronnen zijn bij hem wel bekend.
Moet die journalist wel echt bestaan of zo.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik bedoel de journalist zelf natuurlijk. Zijn bronnen zijn bij hem wel bekend.
Niet een journalist, deze journalist.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, een journalist zegt bronnen te hebben en dan is het automatisch waar.
Tja de Broligarchy wen er maar aan.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:37 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
En al die domme idioten meteen meeposten tegen Trudeau, alsof ze ook maar iets weten over hem. Voor zulke dingen zijn bepaalde woorden, maar kan er even niet opkomen.
En die is zonder meer betrouwbaar in alles dat hij zegt. Gewoon, omdat het zo is.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niet een journalist, deze journalist.
Kwestie van ervaring. Als iemand al tijden betrouwbaar is kan je daar vanuit gaan tot het tegendeel blijkt. Die hebben hun reputatie hoog te houden.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
En die is zonder meer betrouwbaar in alles dat hij zegt. Gewoon, omdat het zo is.
Canada daarentegen helpt met blussenquote:"Tying Bay-Delta management into devastating wildfires that have cost people's lives and homes is nothing short of irresponsible, and it's happening at a time when the Metropolitan Water District has the most water stored in its system in the history of the agency," he said. "It's not a matter of having enough water coming from Northern California to put out a fire. It's about the continued devastating impacts of a changing climate."
Trump appeared to be referring to water imported south from the Bay-Delta, fed by Northern California rivers and snowmelt. But most Los Angeles water does not come from Northern California. It comes via the city's 112-year-old aqueduct that runs from the Owens Valley east of the Sierra Nevada, not the Delta, as well as groundwater. The city also imports water from the Metropolitan Water District, which relays water from the Colorado River and Delta to numerous local agencies. The city was the main motivating force for the building of the Colorado River Aqueduct in the 1930s.
In December, the Biden administration and state officials agreed to a new long-term operating plan for the Delta water projects that effectively replaced rules produced by the first Trump administration in 2019 -- an action that may have sparked Trump's latest social media post.
The new rules adjust water allocations for cities and farms and attempt to restore depleted populations of salmon and other fish, including the endangered Delta smelt. Some Central Valley farmers and Southern California cities will see more water and have endorsed the plan, while some farmers will get less. Water exports from the Delta to the San Joaquin Valley and Southern California via the State Water Project increase under the new plan.
Fact check
En het erge is, mensen hier in Europa zullen er nog voor juichen ook.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:20 schreef Eightyone het volgende:
Gezellig.
https://www.volkskrant.nl(...)e-vrijlaat~b4417c7b/
https://www.volkskrant.nl(...)afrekening~baed46a8/
...was dat niet die man die beweerde oorlogen in 24 uur te kunnen stoppen?
(Nooit geloofd, daar niet van.)
Iedereen met een beetje kennis van de geschiedenis weet waar dit eindigt.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En het erge is, mensen hier in Europa zullen er nog voor juichen ook.En nog erger, er zullen politici zijn die Trumps onzin dolgraag in Europa zullen uitrollen.
Het worden enge tijden.
En anders geeft het doornemen van wat boeken over de (eerste helft van de) vorige eeuw een idee.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje kennis van de geschiedenis weet waar dit eindigt.
Maar het effect is hetzelfde.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:36 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En anders geeft het doornemen van wat boeken over de (eerste helft van de) vorige eeuw een idee.
Hoewel de nu zwaar wegende digitalisering toen nog geen rol speelde, communicatie tussen mensen is nu anders.
Je politieke medestanders mobiliseren kon in 1940 alleen in hele kleine kring ipv door heel Nederland (en ook daarbuiten), dat is wel een verschil.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar het effect is hetzelfde.
Het ging vooral een stuk langzamer. Je moest zorgen dat de kranten je oppikten en van stad naar stad reizen om voor, hopelijk, steeds grotere groepen te spreken.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:49 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je politieke medestanders mobiliseren kon in 1940 alleen in hele kleine kring ipv door heel Nederland (en ook daarbuiten), dat is wel een verschil.
Ja, en zich ondertussen ook keren tegen verregaande Europese samenwerking.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En het erge is, mensen hier in Europa zullen er nog voor juichen ook.En nog erger, er zullen politici zijn die Trumps onzin dolgraag in Europa zullen uitrollen.
Het worden enge tijden.
Yup. Ik heb 0 vertrouwen in ons vermogen in Europa om er gezamenlijk en eensgezind wat tegenin te brengen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en zich ondertussen ook keren tegen verregaande Europese samenwerking.
Leuk man. Omringd door agressieve dictaturen en onderling verdeeld.
Er is al teveel van die ellende geïmporteerd om nu nog te kunnen doen wat nodig is, het met hoge spoed verder militair en economisch integreren van de Europese Unie. Ik zie dat niet meer op tijd gebeuren. Godzijdank hebben we die verkiezingen net achter de rug, dat geeft nog iets van tijd.
Hier snap ik echt niks van eerlijk gezegd. Snap niet hoe het mensen een goed idee kan lijken om je eigen (goede) positie te ondermijnen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Ik heb 0 vertrouwen in ons vermogen in Europa om er gezamenlijk en eensgezind wat tegenin te brengen.
Meer dan een beetje kibbelen en vergaderen zal het niet zijn terwijl de autocraten de wereld verdelen.
Het opkomende populisme en de huidige politieke verlamming lijkt me alle mogelijke constructieve reacties op deze problematiek te ondermijnen.
Onze kans is geweest.
Dom, kortzichtig, verblind door propaganda of haat.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier snap ik echt niks van eerlijk gezegd. Snap niet hoe het mensen een goed idee kan lijken om je eigen (goede) positie te ondermijnen.
Voor die mensen zitten we helemaal niet in een goede positie 'onder' de linkse woke EU.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier snap ik echt niks van eerlijk gezegd. Snap niet hoe het mensen een goed idee kan lijken om je eigen (goede) positie te ondermijnen.
Dat niet per se, want hetzelfde geldt ook voor de VS. Alleen gaat het daar niet over de linkse woke EU, maar over de Linkse woke Dems.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voor die mensen zitten we helemaal niet in een goede positie 'onder' de linkse woke EU.
Dat zijn de mensen die hopen dat Trump en/of Putin ons komen redden. Gelukkig is het een minderheid, maar ze zijn er wel, ze hebben invloed, worden groter en hebben nu de wind in de rug. Het ziet er niet goed uit.
Maar goed, zodoende gaan we hier wel wat offtopic natuurlijk.
En los daarvan kunnen we met een beetje pech de topics over de Amerikaanse, Canadese, Russische, Britse, Panamese en Europese politiek wel gaan samenvoegenquote:Op donderdag 9 januari 2025 11:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat niet per se, want hetzelfde geldt ook voor de VS. Alleen gaat het daar niet over de linkse woke EU, maar over de Linkse woke Dems.
We kunnen een toppa over 21e-eeuwse autocratieën openenquote:Op donderdag 9 januari 2025 11:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En los daarvan kunnen we met een beetje pech de topics over de Amerikaanse, Canadese, Russische, Britse, Panamese en Europese politiek wel gaan samenvoegen
Die man zit er straks 4 jaar, gaat net als de vorige keer niks voor elkaar krijgen. Dat is 4 jaar stilstand en heel vervelend, maar angsten over wereldoorlogen die hij gaat beginnen of andere dramatische zaken zijn echt gebaseerd op puur en alleen de grote mond van Trump. Maar dat is het dan ook: een figuur met een grote mond. Meer niet. Ja, hij is straks president, maar dan nog kun je vrijwel niks in je eentje beslissen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En los daarvan kunnen we met een beetje pech de topics over de Amerikaanse, Canadese, Russische, Britse, Panamese en Europese politiek wel gaan samenvoegen
Helaas is het niet alleen Trump en niet alleen de VS. En gaat dit niet in 4 jaar voorbij.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die man zit er straks 4 jaar, gaat net als de vorige keer niks voor elkaar krijgen. Dat is 4 jaar stilstand en heel vervelend, maar angsten over wereldoorlogen die hij gaat beginnen of andere dramatische zaken zijn echt gebaseerd op puur en alleen de grote mond van Trump. Maar dat is het dan ook: een figuur met een grote mond. Meer niet. Ja, hij is straks president, maar dan nog kun je vrijwel niks in je eentje beslissen.
Nee, klopt. Er zijn in meer landen mensen die niks voor elkaar krijgen aan de macht. Zie Nederland. En ja, ik baal ook verschrikkelijk van die figuren. Maar allerlei apocalyptische angstverhalen zijn ook weer niet nodig. De kans dat Trump een Canada, Panama of Denemarken aan valt is gewoon 0%.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Helaas het niet alleen Trump en niet alleen de VS. En gaat dit niet in 4 jaar voorbij.
Wbt Panama is het niet 0 % . Amerikaanse traditie , militair de baas spelen in midden en zuid amerikaquote:Op donderdag 9 januari 2025 12:18 schreef Hanca het volgende:
Maar allerlei apocalyptische angstverhalen zijn ook weer niet nodig. De kans dat Trump een Canada, Panama of Denemarken aan valt is gewoon 0%.
Wbt Panama is het niet 0 % . Amerikaanse traditie , militair de baas spelen in midden en zuid amerikaquote:Op donderdag 9 januari 2025 12:18 schreef Hanca het volgende:
Maar allerlei apocalyptische angstverhalen zijn ook weer niet nodig. De kans dat Trump een Canada, Panama of Denemarken aan valt is gewoon 0%.
Genoeg momenten geweest in de geschiedenis dat er een oorlog kwam om minder. Als iemand zo met vrienden omgaat is ie binnen no time zijn vrienden kwijt. Maar ja, deze 'vriend' heeft een heel groot land en dat maakt het alleen maar een groter probleem, want zo kun je niets meer samen doen. Het is niet zo dat Amerika alleen maar ons helpt met alles, daar zit wel degelijk een wisselwerking in, daarnaast probeert men ook nog eens de vrienden tegen elkaar uit te spelen. En dan de schurken in de wereld complimenten geven e.d.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, klopt. Er zijn in meer landen mensen die niks voor elkaar krijgen aan de macht. Zie Nederland. En ja, ik baal ook verschrikkelijk van die figuren. Maar allerlei apocalyptische angstverhalen zijn ook weer niet nodig. De kans dat Trump een Canada, Panama of Denemarken aan valt is gewoon 0%.
Het grootste probleem voor ons in Europa is dat hij de vooruitgang op klimaatgebied gaat tegenhouden en zelfs wat terug zal draaien. In de VS is het probleem dat hij de scheuren in de samenleving alleen maar zal vergroten. In Europa gaan we helaas zien dat we ons opsluiten in ons veilige fort en geen oog meer hebben voor hen die de onveilige landen ontvluchten. Naastenliefde verdwijnt. Verschrikkelijk, inderdaad. Maar reden om te verwijzen naar begin vorige eeuw? Nee, dat ook weer niet.
Ik zie bij beide geen toestemming van het congres komen. En zelfs de mensen in zijn directe omgeving zeggen dat je hem niet letterlijk moet nemen. Heb dat op tientallen plekken gelezen, maar dit is een simpele Nederlandse bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)razendsnel~a64875b1/quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wbt Panama is het niet 0 % . Amerikaanse traditie , militair de baas spelen in midden en zuid amerika
Groenland is binnen een week militair te bezetten, maar dat veroorzaakt vele internationale problemen...
En geeft het Congress wel toestemming ?
Ja, ik weet dat Trump mensen kan ontslaan, maar er is dan een volgorde van opvolging in het leger die hij ook niet zo maar kan omzeilen. En de hele top ontslaan, daarvan gaat het leger echt niet beter naar hem luisteren.quote:Henne Schuwer verwacht overigens niet dat de Amerikaanse troepen binnenkort op Groenland landen en de Denen verjagen. ,,Trump is geen vechtersbaas. Tijdens zijn eerste termijn heeft hij de Amerikanen juist teruggehaald uit oorlogsgebied. Het gaat hem puur om de Amerikaanse belangen, vooral op het gebied van handel en veiligheid. Daarnaast denk ik dat het leger zelf niet zomaar een bevel van Trump opvolgt om een bevriend land aan te vallen. In tegenstelling tot de politieke lagen, verwacht ik de meeste tegenmacht uit de militaire top van de VS. Zij zweren trouw aan de grondwet, niet aan een president. Als een besluit indruist tegen deze grondwet, dan heeft Trump een probleem met zijn leger.
Of, je gaat proberen samen te werken. Je zou zeggen dat we allemaal mensen zijn en goederen nodig hebben. Maar misschien ben ik een romanticus.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:49 schreef Hexagon het volgende:
Panama kun je "oplossen" met een paar schepen die zorgen dat er geen Chinees meer doorkomt.
Ja, dat hoorde ik bij de muur ook. Of die Moslimban. Of 6 januari. Het zijn leugenaars die geen fuck om eerlijkheid of feiten geven.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:45 schreef Hanca het volgende:
Ik zie bij beide geen toestemming van het congres komen. En zelfs de mensen in zijn directe omgeving zeggen dat je hem niet letterlijk moet nemen.
Maar dan wordt Frans Bauer weer boos.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:49 schreef Hexagon het volgende:
Panama kun je "oplossen" met een paar schepen die zorgen dat er geen Chinees meer doorkomt.
Liefst wel, maar helaas zijn er teveel domme, contraproductieve mensen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of, je gaat proberen samen te werken. Je zou zeggen dat we allemaal mensen zijn en goederen nodig hebben. Maar misschien ben ik een romanticus.
Waaruit blijkt dit precies? Ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ideologisch gedreven beleid maakt meer kapot dan je lief is.
Stel dat ze divers zijn gaan selecteren, hoe moet dat dan betekenen dat er minder brandweermannen zijn? Doen ze dan ook minder vacatures plaatsen? Of nemen ze niemand aan? Of is dit weer een leugen die je komt rondbazuinen, om vervolgens totaal te zwijgen over feiten?quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Jij gelooft echt dat ze bij te weinig brandweermensen, sollicitanten afwijzen op huidskleur? Echt?quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het is natuurlijk een afleidingsmanoeuvre van Chivaz, in de wetenschap dat De Oranje Profeet, voor wie hij net maanden door het vuur is gegaan en heeft gepoogd ons te overtuigen van zijn allerbeste intenties, nog voor zijn inauguratie al de dictator begint uit te hangen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Stel dat ze divers zijn gaan selecteren, hoe moet dat dan betekenen dat er minder brandweermannen zijn? Doen ze dan ook minder vacatures plaatsen? Of nemen ze niemand aan? Of is dit weer een leugen die je komt rondbazuinen, om vervolgens totaal te zwijgen over feiten?
Wbt Panama. Trump kan een incident opzetten... wat de nationale veiligheid zgn schaadt.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie bij beide geen toestemming van het congres komen. .
Dit soort shit heeft Trump voor elkaar gekregen, zijn minions verspreiden graag misinformatie, uiteindelijk gaat alles op in de totale chaos die hij dagelijks in stand houdt. Dictators krijgen niet zomaar alle macht.quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij gelooft echt dat ze bij te weinig brandweermensen, sollicitanten afwijzen op huidskleur? Echt?
Ik geloof best dat ze actief bezig zijn geweest in zwarte gemeenschappen met werven, maar dat heeft altijd meer en nooit minder brandweerlieden opgeleverd.
Het loopt Bezos door de broekquote:Op dinsdag 7 januari 2025 16:57 schreef Kijkertje het volgende:
Het mag wat kosten zo'n film:
[ afbeelding ]
Wat vind je dan van de ideologie om Panama en Groenland te willen annexeren?quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
hebzucht..... de bron van kolonialismequote:Op donderdag 9 januari 2025 13:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat vind je dan van de ideologie om Panama en Groenland te willen annexeren?
> DailyWirequote:Op donderdag 9 januari 2025 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Some are fooled easily...quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij gelooft echt dat ze bij te weinig brandweermensen, sollicitanten afwijzen op huidskleur? Echt?
Ik geloof best dat ze actief bezig zijn geweest in zwarte gemeenschappen met werven, maar dat heeft altijd meer en nooit minder brandweerlieden opgeleverd.
Dit laat nog maar eens zien dat de VS verloren is.quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Geen zorgen, ook tijdens de komende 4 jaar Trump zal er het een en ander gebeuren daar.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit laat nog maar eens zien dat de VS verloren is.
In een normaal land betuig je medeleven als je landgenoten hun huis moeten ontvluchten vanwege een verwoestende brand. Je spreekt je steun uit en kijkt op welke manier je kunt helpen, wellicht kun je een donatie doen.
Maar nee, niet in de VS. Daar wordt elke ramp gepolitiseerd. Trump en zijn ranzige cronies zijn niet op zoek naar manieren om Californië te helpen, maar zijn vooral druk met het wijzen van vingers. En opvallend genoeg zijn het toevallig altijd hun politieke en ideologische tegenstanders die schuldig zijn.
Je zag het laatst ook met die orkaan. In plaats van als land samen te komen, waren Trump en zijn cronies vooral druk met zoeken naar zondebokken, en dat waren uiteraard de Democraten en de overheid.
Vooral zo doorgaan. Op een gegeven moment trek je het hele land uit elkaar, totdat niemand meer met elkaar samen kan leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |