https://www.parlement.com(...)ar_ultraparlementairquote:Het geforceerde gebruik van de term 'extraparlementair' voor het kabinet-Schoof wordt nu door vrijwel niemand nog serieus genomen. Het waren allereerst de fractievoorzitters die een hoofdlijnenakkoord sloten. Maar daarna waren zij nauw betrokken bij het opstellen van het regeerprogramma, bij de begroting 2025 en bij het afwenden van een dreigende crisis na het vertrek van staatssecretaris Nora Achahbar.
Bij het overleg over de begroting OCW was er zelfs sprake van een omgekeerde wereld. Als je de term 'extraparlementair' al gebruikt, dan betekent dit dat een kabinet zelfstandig met voorstellen komt, zonder voorafgaand overleg met fracties. Nu gebeurde het omgekeerde: fracties sloten een compromis over verschuiving van bezuinigingen en zij meldden dat bij de minister-president ('ik ben geïnformeerd') c.q. het kabinet. Dat is niet extraparlementair, maar ultraparlementair.
Zoals ik net ook al zei ik heb het nergens over verbieden. Ik wil je alleen even een spiegel voor houden wat betreft tolerantie. Jij verwijt de christenen, de islamieten en de woken intolerantie naar anders denken en daarom ben jii intolerant naar het denken van hun. Dat is toch paradoxaal?quote:Op zondag 5 januari 2025 14:16 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Stoort dat je ook wanneer het over PVV'ers, FvD'ers, VVD'ers, boeren en Telegraaf-lezers gaat? Is dat ook een 'kruistocht'? Zou dat je uberhaupt zijn opgevallen? Wat mij verbaast is je selectieve verontwaardiging; medunkt dat je hier nogal werk te verrichten hebt als 'tolerantie' Kaheem-style je zo dierbaar is. Kritiek leveren op denkbeelden en ideeën lijkt me niet alleen vrij normaal in een debat, het lijkt me een vereiste. Wat dat met 'VERBIEDEN' van doen heeft laat ik aan jou. Of die kruistocht.
Omtzigt kan trots zijn. Hij heeft het probleem waar hij twintig zetels mee gewonnen heeft alleen maar groter gemaakt.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:00 schreef zakjapannertje het volgende:
Men spreekt inmiddels in de wandelgangen van een ultraparlementair kabinet
[..]
https://www.parlement.com(...)ar_ultraparlementair
Ben jij tolerant naar voornoemde groepen? Moet men t.a.t. tolerantie hebben voor gedachtegoed want anders is het een kruistocht of oproep tot verbieden?quote:Op zondag 5 januari 2025 15:05 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zoals ik net ook al zei ik heb het nergens over verbieden. Ik wil je alleen even een spiegel voor houden wat betreft tolerantie. Jij verwijt de christenen, de islamieten en de woken intolerantie naar anders denken en daarom ben jii intolerant naar het denken van hun. Dat is toch paradoxaal?
Wat betreft je “maar zij doen het ook” dit argument werd mij op de basisschool al ontraden. Wat betreft de kruistocht, hoelang al gaat 75% van je posts over het kritiek leveren op woke en aanverwanten? 2 jaar, 3 jaar, 5 jaar? Dat noem ik een behoorlijke kruistocht.
Het gaat mij niet om het t.a.t. tolerant zijn, het gaat mij om het fight fire with fire. Je hebt je oordeel nogal klaar over de intolerantie van woke en dat bestrijd je met intolerantie.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben jij tolerant naar voornoemde groepen? Moet men t.a.t. tolerantie hebben voor gedachtegoed want anders is het een kruistocht of oproep tot verbieden?
Ik spreek nu jou aan, dit duiken en anderen naar voren schuiven is eigenlijk wat onder jou discussie kwaliteit toch?quote:Hoe lang gaan andermans posts hier al over PVV, BBB, rechts, tokkies, boeren en ga zo maar door? Vanwaar de roeping om ineens híerover te vallen?
In ieder geval biedt PvdA/GL geen enkel perspectief voor de gewone man om de grote problemen van Nederland op te lossen. Het is daar alleen maar "Gaza", "woke", "genderidentiteit", "etnisch profileren", "weg met de boeren", "weg met Schiphol", weg met Tata Steel" en klimaat wat de klok slaat. De gewone man wil oplossingen voor migratie, woningnood, de zorg en veiligheid. Allemaal zaken die Timmermans en zijn vrienden dus niet belangrijk vinden. Geen wonder dat PvdA/Gl helemaal niks klaar maakt in de peilingen, ondanks het gigantische zetelverlies van NSC.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het t.a.t. tolerant zijn, het gaat mij om het fight fire with fire. Je hebt je oordeel nogal klaar over de intolerantie van woke en dat bestrijd je met intolerantie.
In de bijbel zeggen ze “wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet”, wat geeft jou het recht om intolerantie te bezigen terwijl jij anderen dit verwijt, dat voelt toch als het meten met twee maten?
[..]
Ik spreek nu jou aan, dit duiken en anderen naar voren schuiven is eigenlijk wat onder jou discussie kwaliteit toch?
Alle partijen met minder zetels dan PvdA/GL maar opdoeken dan?quote:Op zondag 5 januari 2025 15:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
In ieder geval biedt PvdA/GL geen enkel perspectief voor de gewone man om de grote problemen van Nederland op te lossen. Het is daar alleen maar "Gaza", "woke", "genderidentiteit", "etnisch profileren", "weg met de boeren", "weg met Schiphol", weg met Tata Steel" en klimaat wat de klok slaat. De gewone man wil oplossingen voor migratie, woningnood, de zorg en veiligheid. Allemaal zaken die Timmermans en zijn vrienden dus niet belangrijk vinden. Geen wonder dat PvdA/Gl helemaal niks klaar maakt in de peilingen, ondanks het gigantische zetelverlies van NSC.
Met andere woorden, PvdA/GL is niet meer relevant. Dus mijn advies is dat zooitje maar op te heffen.
Nee hoor want die adresseren wel de relevante problemen. PvdA/GL niet.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:23 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Alle partijen met minder zetels dan PvdA/GL maar opdoeken dan?
Weg met de boeren, Schiphol en Tata Steel? Heb je daar een quote van wie dat gezegd zou hebben of geschreven?quote:Op zondag 5 januari 2025 15:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
In ieder geval biedt PvdA/GL geen enkel perspectief voor de gewone man om de grote problemen van Nederland op te lossen. Het is daar alleen maar "Gaza", "woke", "genderidentiteit", "etnisch profileren", "weg met de boeren", "weg met Schiphol", weg met Tata Steel" en klimaat wat de klok slaat. De gewone man wil oplossingen voor migratie, woningnood, de zorg en veiligheid. Allemaal zaken die Timmermans en zijn vrienden dus niet belangrijk vinden. Geen wonder dat PvdA/Gl helemaal niks klaar maakt in de peilingen, ondanks het gigantische zetelverlies van NSC.
Met andere woorden, PvdA/GL is niet meer relevant. Dus mijn advies is dat zooitje maar op te heffen.
Yep. Het doet er niet toe of ze op de juiste manier bezig zijn, ze luisteren.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:37 schreef Origami94 het volgende:
"De problemen waar PVV-stemmers mee zitten, worden gehoord door dit kabinet."
Ga toch fietsen met je getrollquote:Op zondag 5 januari 2025 16:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Yep. Het doet er niet toe of ze op de juiste manier bezig zijn, ze luisteren.
PvdA/GL heeft het alleen over totaal onbelangrijke zaken voor de gewone man. Die luisteren niet.
Vandaar de irrelevantie van deze linkse, grachtengordelpartij.
Ok. En dan nu de resultaten. Kom eens met een lijst met concrete wapenfeiten van dit kabinet.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:36 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee hoor want die adresseren wel de relevante problemen. PvdA/GL niet.
De problemen waar PVV-stemmers mee zitten, worden gehoord door dit kabinet. Niet door Timmermans c.s want die hebben het er niet over. PvdA/GL snapt totaal niet wat echt belangrijk is voor dit land. Dus opheffen maar.
Gezien de 25 zetels zijn redelijk wat mensen het niet met je eens.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:36 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De problemen waar PVV-stemmers mee zitten, worden gehoord door dit kabinet. Niet door Timmermans c.s want die hebben het er niet over. PvdA/GL snapt totaal niet wat echt belangrijk is voor dit land. Dus opheffen maar.
Het is geen groot probleem meer als je openlijk racist bent. Daar zijn ze al gelukkig mee.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ok. En dan nu de resultaten. Kom eens met een lijst met concrete wapenfeiten van dit kabinet.
Tumbleweed.gif vermoed ik.
Dat is nog geen 17% voor een partij die makkelijk 60% kan scoren mits ze inzetten op links op sociaal-economisch gebied en conservatief op migratie en identiteit. De PVV wordt dan weggevaagd vanwege bewezen onkunde. Maar dat gebeurt niet want links is ideologisch en niet rationeel.quote:Op zondag 5 januari 2025 17:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Gezien de 25 zetels zijn redelijk wat mensen het niet met je eens.
Pleiten voor een nieuwe NSB lijkt me vrij kansloos.quote:Op zondag 5 januari 2025 17:19 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat is nog geen 17% voor een partij die makkelijk 60% kan scoren mits ze inzetten op links op sociaal-economisch gebied en conservatief op migratie en identiteit. De PVV wordt dan weggevaagd vanwege bewezen onkunde. Maar dat gebeurt niet want links is ideologisch en niet rationeel.
Gemiste kans, jammer.
Pleiten voor politici die niet ideologisch zijn, die niet staan voor wat ze uitspreken en met hun hele hart achter hun partijprogramma staan... laten we zeggen dat dat vrij bijzonder is.quote:Op zondag 5 januari 2025 17:19 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat is nog geen 17% voor een partij die makkelijk 60% kan scoren mits ze inzetten op links op sociaal-economisch gebied en conservatief op migratie en identiteit. De PVV wordt dan weggevaagd vanwege bewezen onkunde. Maar dat gebeurt niet want links is ideologisch en niet rationeel.
Gemiste kans, jammer.
Wat voor een geweldigs heeft de PVV al gedaan?quote:Op zondag 5 januari 2025 16:36 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nou, Geert heeft in ieder geval al grote gouden bergen beloofd, dat kun je van Timmermans niet zeggen1!1!1quote:Op zondag 5 januari 2025 17:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat voor een geweldigs heeft de PVV al gedaan?
Ja inderdaad, meer dan de helft daarvan is al tijdens de formatie in de prullenbak gegooidquote:Op zondag 5 januari 2025 18:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou, Geert heeft in ieder geval al grote gouden bergen beloofd, dat kun je van Timmermans niet zeggen1!1!1
JA OKE. Maar heb je ook de quote van wat ik vroeg?quote:Op zondag 5 januari 2025 16:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Yep. Het doet er niet toe of ze op de juiste manier bezig zijn, ze luisteren.
PvdA/GL heeft het alleen over totaal onbelangrijke zaken voor de gewone man. Die luisteren niet.
Vandaar de irrelevantie van deze linkse, grachtengordelpartij.
20 december was toch een grootse dag voor Faber.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Ok. En dan nu de resultaten. Kom eens met een lijst met concrete wapenfeiten van dit kabinet.
AIDA ABC hè. Als je dat laatste spelletje niet kan spelen, in de politiek nota bene, dan is het tijd voor zelfreflectie.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:36 schreef Origami94 het volgende:
En PVDA/GL benoemt al heel lang problemen, net zoals de SP. Maar de PVV en VVD nemen deze over en geven er een PR tintje aan
Ik ben vooral benieuwd hoe langdurig het probleem van onderuitputting blijkt te zijn.quote:Op maandag 6 januari 2025 10:52 schreef Hanca het volgende:
Staatsschuld gezakt naar 42,2%
https://www.ad.nl/politie(...)in-50-jaar~a8993c07/
De berekeningen vooraf kloppen ook weer niet: er werd een tekort van 1,5% verwacht over 2024, waarschijnlijk is er geen tekort of een tekort van minder dan 0,3%. Waardoor je ook de vraagtekens moet zetten bij de 2,8% van 2025. En al helemaal bij de >3% van 2026.
De afgelopen jaren was dit ook zo en bleek er 1 duidelijke oorzaak: de overheid krijgt het geld voor veel zaken niet uitgegeven door een gebrek aan personeel of door stikstof (dat laatste met name bij I&W). Omtzigt vraagt nu weer om een debat en ik denk dat dat nu weer het antwoord gaat zijn.
Maar dat betekent wel dat de overheid nu aan het bezuinigen is met een historisch lage staatsschuld (alleen in de jaren 70 lager) en dat om onder de 3% te blijven, terwijl die 3% waarschijnlijk bij lange na niet gehaald gaat worden.
De overheid moet wat realistischer gaan begroten: een begroting is wat je verwacht uit te geven, niet een verzameling potjes die je klaar hebt staan om uit te mogen geven (zo doen ze het nu met bijvoorbeeld infrastructuur). En wat je verwacht uit te geven hangt toch echt af van het personeel en andere beperkingen.
Als flink bezuinigd wordt op de ambtelijke taken blijft dat nog wel even. Geld uitgeven is ook gewoon werk dat mankracht kost .quote:Op maandag 6 januari 2025 12:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe langdurig het probleem van onderuitputting blijkt te zijn.
Ik dacht even dat je het over de kieslijst van de PVV hadquote:Op maandag 6 januari 2025 12:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe langdurig het probleem van onderuitputting blijkt te zijn.
Of de overheid moet eens af van dat idiote kasstelsel en normaal leren boekhouden. Potjes pak je van niemand af natuurlijk, want dan moet diegene er volgend jaar weer voor vechten in plaats van rinse and repeat.quote:Op maandag 6 januari 2025 10:52 schreef Hanca het volgende:
een begroting is wat je verwacht uit te geven, niet een verzameling potjes die je klaar hebt staan om uit te mogen geven
Zo lang je partijen als de huidige zooi aan de macht hebt is dat inderdaad niet verkeerd een lage staatsschuld. Maar als je aan marktdenken doet moet dat natuurlijk veel hoger zijn, we benutten het geld dat we beschikbaar kunnen hebben duidelijk niet maximaal. Als je naar Amerika kijkt die hebben hun economie veel meer gesteund met hoge staatsschuld en uitgaven.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Of de overheid moet eens af van dat idiote kasstelsel en normaal leren boekhouden. Potjes pak je van niemand af natuurlijk, want dan moet diegene er volgend jaar weer voor vechten in plaats van rinse and repeat.
40, liefst 30 procent, is verder natuurlijk prachtig in zijn algemeenheid. Dank aan twintig jaar VVD in vak K.
Dat is wel een lastig ding. Je kan wel proberen bakken met geld in de economie te pompen maar als je economie al aardig op haar top draait, dan is dat niet zo eenvoudig. Investeren in bijvoorbeeld onderwijs of infrastructuur in de relatieve periferie zou nog wel nuttig kunnen zijn maar dan moet je dat wel met een plan doen. En dat laatste lijkt voor onze politiek wat hoog gegrepen .quote:Op maandag 6 januari 2025 21:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zo lang je partijen als de huidige zooi aan de macht hebt is dat inderdaad niet verkeerd een lage staatsschuld. Maar als je aan marktdenken doet moet dat natuurlijk veel hoger zijn, we benutten het geld dat we beschikbaar kunnen hebben duidelijk niet maximaal. Als je naar Amerika kijkt die hebben hun economie veel meer gesteund met hoge staatsschuld en uitgaven.
We moeten ook geen bakken geld in de economie pompen (die moet eerder afgeremd worden) maar in de publieke voorzieningen.quote:Op maandag 6 januari 2025 22:23 schreef KareldeStoute het volgende:
Je kan wel proberen bakken met geld in de economie te pompen
Zijn Facebook is ook wel vermakelijk.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:07 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand Geert W. al aangesproken op zijn bewezen onterechte opruiende tweets in de nasleep van de aanslag in Maagdenburg? Zal wel weer niet opgevolgd worden door het reces, daar heeft hij een handje van.
Ik weet niet of we de VS en hun shitzooi nog meer moeten volgen dan we al doen.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zo lang je partijen als de huidige zooi aan de macht hebt is dat inderdaad niet verkeerd een lage staatsschuld. Maar als je aan marktdenken doet moet dat natuurlijk veel hoger zijn, we benutten het geld dat we beschikbaar kunnen hebben duidelijk niet maximaal. Als je naar Amerika kijkt die hebben hun economie veel meer gesteund met hoge staatsschuld en uitgaven.
Je kunt van de VS vinden wat je wilt, maar economisch gaat het daar gewoon een stuk beter dan hier om heel veel redenen. En daar speelt overheidsstimulans zeker een rol bij. Ik denk wel dat de juiste balans ergens tussen de Nederlandse en de Amerikaanse schuld ligt qua percentage van het BBP, maar economen hebben een iets ander beeld bij wat houdbaar is qua staatschuld dan de huishoudboekjesdenkers.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 00:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik weet niet of we de VS en hun shitzooi nog meer moeten volgen dan we al doen.
Ja, de angst voor efficiënt echt iets doen voor Nederland zit er diep in bij de PVV, dat moeten we niet willen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 00:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
...een aankondiging dat er geen PVV ministers naar Davos gaan...
Als je rijk wil worden moet je veel schalieolie produceren. En bergen staatsschuld aangaan. Prima lessen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 06:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt van de VS vinden wat je wilt, maar economisch gaat het daar gewoon een stuk beter dan hier om heel veel redenen. En daar speelt overheidsstimulans zeker een rol bij. Ik denk wel dat de juiste balans ergens tussen de Nederlandse en de Amerikaanse schuld ligt qua percentage van het BBP, maar economen hebben een iets ander beeld bij wat houdbaar is qua staatschuld dan de huishoudboekjesdenkers.
Je weet dat de max 60% van de EU juist bij economen vandaan komt?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 06:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt van de VS vinden wat je wilt, maar economisch gaat het daar gewoon een stuk beter dan hier om heel veel redenen. En daar speelt overheidsstimulans zeker een rol bij. Ik denk wel dat de juiste balans ergens tussen de Nederlandse en de Amerikaanse schuld ligt qua percentage van het BBP, maar economen hebben een iets ander beeld bij wat houdbaar is qua staatschuld dan de huishoudboekjesdenkers.
Zou je denken dat er überhaupt pvv'erts worden uitgenodigd?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 00:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zijn Facebook is ook wel vermakelijk.
Een AI plaatje van dat hij wordt bedreigd door Turken in een t-shirt van de Turkse vlag, een aankondiging dat er geen PVV ministers naar Davos gaan en nog wat posts die op FOK! niet zouden misstaan.
Zou zo Baudet kunnen zijn
Ja, de minister van economische zaken (Beljaarts) zou gaan maar is teruggefloten door Wilders.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou je denken dat er überhaupt pvv'erts worden uitgenodigd?
Uiteindelijk is het momenteel zo dat de VS zo'n 10% van hun BBP kwijt is aan rente en ze volledig aan het infuus liggen bij China, dat zal geen enkele econoom adviseren.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:38 schreef BEFEM het volgende:
De situatie van de VS kan je helemaal niet met Europa vergelijken omdat de dollar anders werkt wereldwijd dan de euro. Daarom kunnen zij een veel hogere schuld aan.
De VS print gewoon zonder problemen dollars. De ECB kan dat veel minder makkelijk doen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het momenteel zo dat de VS zo'n 10% van hun BBP kwijt is aan rente en ze volledig aan het infuus liggen bij China, dat zal geen enkele econoom adviseren.
Die 3% is echt oud. Ze zitten inmiddels boven de 150% van het BBP en rond de 5% rente. Dan betaal je gewoon ongeveer 10% van het BBP aan rente.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:53 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De VS print gewoon zonder problemen dollars. De ECB kan dat veel minder makkelijk doen.
Overigens klopt je 10% niet, het is iets meer dan 3%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |