abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2025 @ 20:16:45 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216175425
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het is waarschijnlijk net zo vermakelijk om alle toekomstangsten van conservatieve Victorianen terug te lezen.

Grandpa yells at cloud.
Alleen heeft sinds de jaren '60 geen hond behoefte aan Victoriaans denken.

Nou ja, op wat salafisten na, maar dat zijn nieuwkomers die we vooral moeten omarmen. Die paar Bible-Belters - witte klootzakken - sterven vanzelf wel uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216175446
Vuurwerk gewoon verbieden. Dat het niet wordt nageleefd is lulkoek, het sterft uiteindelijk gewoon uit. Rookverbod in de kroeg zou ook wel massaal genegeerd worden en toen de bijl in Zwarte Piet ging ontstond ook allemaal gezeik. Hoor je nu niks meer over.
pi_216175492
Ik snap niet dat dit überhaupt een discussie is. De nadelen zijn allemaal te onderbouwen met statistieken en data, alle experts zijn voor een verbod.

De voorstanders komen niet verder dan “ja maar het is traditie”.
pi_216175494
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
I.t.t. Rob Jetten en Dolf Jansen heb ik nog nooit in een vliegtuig gezeten.

[ afbeelding ]
toch wel in een proefballon
  Moderator zaterdag 4 januari 2025 @ 20:21:36 #255
236264 crew  capricia
pi_216175498
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:16 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Niet waar ik mijn huis heb. Ik heb dit nog nooit gehoord. Vuurwerk op 14 juli in de dorpen/ steden, van de gemeente uit. En niet op het platteland (al is het bepaald niet plat), die boeren staan echt niet te springen om hun beestenboel op hol te jagen of de kippen van de leg. Ik heb al heel wat verjaardagen en andere feesten (bruiloften, doop, kerst, driekoningen, maria hemelvaart, 14 juli, 8 mei, 11 november) meegemaakt, maar nog nooit iemand zelf vuurwerk zien afsteken in 15 jaar.

En ik zit op het bergachtige platteland van het Centraal Massief, tussen Vichy en Roanne.
Champagne streek.
Dat is dus meer landbouw.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_216175517
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Vuurwerk gewoon verbieden. Dat het niet wordt nageleefd is lulkoek, het sterft uiteindelijk gewoon uit. Rookverbod in de kroeg zou ook wel massaal genegeerd worden en toen de bijl in Zwarte Piet ging ontstond ook allemaal gezeik. Hoor je nu niks meer over.
Rookverbod is inderdaad wel een goede, daar bleek dat verbieden vrij effectief was.
pi_216175528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik snap niet dat dit überhaupt een discussie is. De nadelen zijn allemaal te onderbouwen met statistieken en data, alle experts zijn voor een verbod.

De voorstanders komen niet verder dan “ja maar het is traditie”.
Experts doen er niet toe

“Beunhaasvolk” beslist.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 05-01-2025 08:13:36 ]
  zaterdag 4 januari 2025 @ 20:23:53 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216175530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rookverbod is inderdaad wel een goede, daar bleek dat verbieden vrij effectief was.
Misschien religie eens verbieden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2025 @ 20:24:54 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216175544
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Experts doen er niet toe

“Beunhaalsvolk” beslist.
Denk je nog steeds dat dat werkt, iedereen die het niet met je eens is wegzetten als tokkie?

Succes met de volgende verkiezingsronde en deze insteek. Zal ongetwijfeld weer een succesnummer worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216175576
quote:

[..]
Ja. Alle rookwaar in de kroeg illegaal. Niet zoiets als wel sigaren maar geen peuken ofzo. Gewoon strak handhaven en nu zeikt niemand er meer over.

Ja in de dorpskroeg van Ruurlo zullen de asbakken na 0:00 wel op tafel komen maar alsnog is het over de hele breedte feitelijk geen item meer.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 20:29:37 #261
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216175608
quote:

[..]
En toen kwamen de vapes.

Zie overigens nog genoeg mensen roken buiten de kroeg
pi_216175632
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:29 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Zie overigens nog genoeg mensen roken buiten de kroeg
Buiten de kroeg is het dan ook niet verboden.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 20:33:25 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216175675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Buiten de kroeg is het dan ook niet verboden.
Oh, geef het tijd...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2025 @ 20:33:34 #264
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216175678
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou, nee. De meeste mensen zijn er niet voor verzekerd als hun auto schade heeft door vuurwerk. Die zijn hun geld gewoon kwijt. Alleen bij All Risk keert de verzekering uit.

Daarbij is 'voor verzekerd' alleen een teken dat het door iedereen wordt betaald in plaats van alleen door de persoon die schade heeft. Dus dan kost het de maatschappij nog geld, met minder schade kunnen de premies omlaag.

Het gaat ook niet om leuk, ik vind vuurwerk kijken ook best leuk. Maar ben niet zo egoïstisch alleen daaraan te denken.

De premies omlaag? Ben jij het Geert?
pi_216175747
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:33 schreef Origami94 het volgende:

[..]
De premies omlaag? Ben jij het Geert?
De verzekeringmarkt buiten de zorg om is nou net een markt die wel werkt. Als autoverzekeringen minder schade maken en enorme winsten maken, gaat er altijd wel 1tje in premie omlaag en dan moet de rest wel volgen. Mensen zijn niet zo gehecht aan hun verzekeraar. Daar gaat dat echt wel zo.
pi_216176368
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien religie eens verbieden
Napoleon is trouwens gratis te zien bij Apple
pi_216177099
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:16 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Niet waar ik mijn huis heb. Ik heb dit nog nooit gehoord. Vuurwerk op 14 juli in de dorpen/ steden, van de gemeente uit. En niet op het platteland (al is het bepaald niet plat), die boeren staan echt niet te springen om hun beestenboel op hol te jagen of de kippen van de leg. Ik heb al heel wat verjaardagen en andere feesten (bruiloften, doop, kerst, driekoningen, maria hemelvaart, 14 juli, 8 mei, 11 november) meegemaakt, maar nog nooit iemand zelf vuurwerk zien afsteken in 15 jaar.

En ik zit op het bergachtige platteland van het Centraal Massief, tussen Vichy en Roanne.
In Frankrijk is particulier vuurwerk gebruik heel streek gebonden. Hoe zuidelijker je komt hoe minder vuurwerk je ook in de winkels ziet liggen. 10 jaar geleden was in op 14 juli in Lille en bij het wachten op de vuurwerk show leek het wel oud en nieuw. Allemaal kinderen maar ook volwassen die vuurwerk aan het afsteken waren. Heb het ook gezien rond de kust en de noordelijke streken. Ook wordt vaak vuurwerk afgestoken bij dorpsfeesten enzovoort. Of het moet in Frankrijk flink veranderd zijn want 10 jaar geleden is ook de laatste keer dat ik in Frankrijk geweest ben.
pi_216177203
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Op oudjaarsavond met je gezin van Montfoort naar het centrum van Utrecht. Of van een of ander buitengebied. Met zijn allen. Dat gaat de nieuwe traditie worden. In plaats van thuis oliebollen en gewoon normaal vuurwerk?

Dit is toch niet reëel.. kom op zeg.
Ik zie dat ook niet snel veranderen. Zelf zou ik er al geen zin in hebben. Naast het zelf vuurwerk afsteken komen ook vaak buren en andere mensen uit de straat/buurt naar buiten met oud en nieuw. Vaak wordt het dan nog gezellig ook dat je elkaar de beste wensen wenst en regelmatig komt dan vanzelf een glaasje champagne of een biertje er ook bij en is het best gezellig met mensen die je anders nooit spreekt. Op natuurlijk de chagrijnige vuurwerk en alcohol hatende buren natuurlijk. Als er een vuurwerkverbod komt (en men houdt zich eraan wat ik zelf niet geloof) dan gaat dit soort dingen ook verloren.
pi_216177224
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Denk je nog steeds dat dat werkt, iedereen die het niet met je eens is wegzetten als tokkie?

Succes met de volgende verkiezingsronde en deze insteek. Zal ongetwijfeld weer een succesnummer worden.
Je ziet een verband tussen dat bericht en het stemgedrag van een deel van Nederland.

Gaat lekker :)

Van hetzelfde laken als "Links is niet radicaal rechts genoeg"
pi_216177304
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
In Duitsland en Vlaanderen vragen politie en burgemeesters ook om een verkoopverbod. Ga in overleg en regel het. Dan moet je dus al naar Polen, dat zal echt niet zo'n grote hoeveelheid zijn.
In Duitsland is die discussie pas net gestart. Daar is echt niet zomaar een vuurwerkverbod ingesteld hoor. De vuurwerk industrie is een stuk groter dan hier in Nederland. Duitsland heeft hele grote importeurs die vuurwerk verkopen binnen de hele Europese Unie. Daarnaast zijn er nog steeds bedrijven die zelf vuurwerk maken in Duitsland ook consumenten vuurwerk. Dat gaat echt nog wel wat een tijd over heen. Laat ze eerst maar is beginnen met het verbieden van knal en gil patronen die je met een alarmpistol moet afschieten wat legaal is in Duitsland en traditie met Silvester maar ook behoorlijk uit de hand aan het lopen is.
pi_216177312
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik zie dat ook niet snel veranderen. Zelf zou ik er al geen zin in hebben. Naast het zelf vuurwerk afsteken komen ook vaak buren en andere mensen uit de straat/buurt naar buiten met oud en nieuw. Vaak wordt het dan nog gezellig ook dat je elkaar de beste wensen wenst en regelmatig komt dan vanzelf een glaasje champagne of een biertje er ook bij en is het best gezellig met mensen die je anders nooit spreekt. Op natuurlijk de chagrijnige vuurwerk en alcohol hatende buren natuurlijk. Als er een vuurwerkverbod komt (en men houdt zich eraan wat ik zelf niet geloof) dan gaat dit soort dingen ook verloren.
In Utrecht waren de buurthuizen tot 2 uur open, dan kun je met rot weer zelfs droog en warm een biertje pakken met je buren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2025 22:57:43 ]
pi_216177557
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
In Utrecht waren de buurthuizen tot 2 uur open, dan kun je met rot weer zelfs droog en warm een biertje pakken met je buren.
Waarom zou ik in godsnaam naar Utrecht gaan als ik in Brabant woon. Maar als nog dan kan ik net zo goed naar het plaatselijke café gaan. Dat is toch anders dan gezellig op straat met wat vuurwerk erbij. Het spontane maakt het juist leuk niet zo semi geregisseerd gebeuren wat tegenwoordig altijd moet. Probeer het de volgende jaarwisseling is uit.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 23:35:49 #273
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216177696
Vuurwerk niet verbieden maar gedogen, gewoon een verkoop verbod in Nederland.
Als je vuurwerk wilt dan haal je het maar over de grens.

Dan zal het vanzelf wel minder worden.
pi_216177766
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit soort kumbaya-gebeuren gaat natuurlijk geen hond doen. Dergelijke initiatieven kan je beter aan de lokale middenstand of de horeca overlaten, beter voor het draagvlak, meer animo en dan verdienen ze er ook nog wat aan.
pi_216179035
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 23:35 schreef KingRadler het volgende:

Goed idee en meer van die campagnes dat je een schaapmens bent als je vuurwerk afsteekt.
  zondag 5 januari 2025 @ 08:29:41 #276
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216179505
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 04:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Goed idee en meer van die campagnes dat je een schaapmens bent als je vuurwerk afsteekt.
Vuurwerk is een omvolkingscomplot, de ware chemtrails.
  zondag 5 januari 2025 @ 08:30:58 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216179514
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:56 schreef ipa84 het volgende:

[..]
In Duitsland is die discussie pas net gestart.
Nee hoor, die is hier ieder jaar na oud en nieuw. Al sinds jaren.
pi_216179596
Alles wat ik niet leuk vind of waar ik last van heb verbieden.
pi_216179668
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Denk jij zo ik-gericht, ja?

Bij een afweging wat ik van zoiets vind kijk ik nooit naar of ik het leuk vind (ik genoot enorm van vooral hoe mijn zoontjes reageren op vuurwerk) en of ik er last van heb (nee). Kijk meer naar maatschappelijke gevolgen (hulpverleners, schade) en de impact op de natuur.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2025 09:03:24 ]
  zondag 5 januari 2025 @ 09:15:18 #280
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216179723
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 23:35 schreef KingRadler het volgende:

Uhm, behalve dan in de grensgebieden (lees bijna half nederland)

In Drenthe waar ik uitzat heb ik amper Nederlands vuurwerk gehoord.
Robert Moog died for our synths
  zondag 5 januari 2025 @ 09:25:35 #281
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216179789
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Inderdaad een beetje zielig, dit gaat namelijk lang niet ver genoeg. Daarom een betere oplossing: iedereen die vuurwerk leuk vindt preventief opsluiten.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 5 januari 2025 @ 10:01:48 #282
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216180022
Ze moeten gewoon eens dat illegale vuurwerk verbieden!
pi_216180074
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 09:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bij een afweging wat ik van zoiets vind kijk ik nooit naar of ik het leuk vind (ik genoot enorm van vooral hoe mijn zoontjes reageren op vuurwerk) en of ik er last van heb (nee). Kijk meer naar maatschappelijke gevolgen (hulpverleners, schade) en de impact op de natuur.
Die vervuiling ja, nog zoiets. Er kan niks qua bouw, alles ligt op z’n reet, we moeten het hele jaar 100 rijden voor het klimaat, Schiphol moet krimpen, maar al deze uitstoot, zware metalen en andere troep is geen probleem :')
pi_216180081
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 09:15 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Uhm, behalve dan in de grensgebieden (lees bijna half nederland)

In Drenthe waar ik uitzat heb ik amper Nederlands vuurwerk gehoord.
Jij hoort het verschil tussen vuurwerk van de lokale fietsenzaak of uit Duitsland ja? Hoe werkt zoiets?
pi_216180291
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is gewoon een koddige samenvatting van de verbodsfetisj zoals we die op de 'progressieve' flank nu al een paar jaar waarnemen. Of het nu tradities betreft of gewoon economie 101 ("U kunt toch ook gewoon met een soort van handkar de stad in"?), de betweterige, testosteron-en-oestrogeendodende sloopzucht m.b.t. alles wat iets van doen heeft met het normale leven van Jan en Truus Modaal opgelegd door de dames/heren/het/x/y/hullie-"wij weten wat goed voor u is"-brigade begint gewoon wat te irriteren... ook in de erogene zone.
Het blijft toch een flinke paradox wanneer je moslims, orthodox gelovigen, schedelmeters, inclusiemanagers en wat al niet verwijt dat ze mensen niet hun leven laten leven, terwijl jij zelf ongeveer een kruistocht tegen deze anders denkende voert.
pi_216180416
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 10:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het blijft toch een flinke paradox wanneer je moslims, orthodox gelovigen, schedelmeters, inclusiemanagers en wat al niet verwijt dat ze mensen niet hun leven laten leven, terwijl jij zelf ongeveer een kruistocht tegen deze anders denkende voert.
Als je zo radicaliseert is helder denken er niet altijd meer bij geloof ik.
  zondag 5 januari 2025 @ 11:03:33 #287
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216180534
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 10:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Jij hoort het verschil tussen vuurwerk van de lokale fietsenzaak of uit Duitsland ja? Hoe werkt zoiets?
In Nederland klinkt het siervuurwerk bij de ontsteking (om het daadwerkelijke vuurwerk de lucht in te krijgen) meer als een 'fffft' ipv een echte harde knal. Dat laatste mag sinds een tijdje hier niet meer.

Ja ik had onlangs een enerverend gesprek met een 'enthousiasteling' :')

Maar ook naast dit detail, is het klink en klaar wanneer het illegaal spul betreft, dat gaat echt wel veel harder en groter allemaal.

En dat maakt wmb het hele feest zo sneu en irritant de laatste jaren. Je kunt net na 12:00 amper eens gezellig de buren een hand geven, omdat het voorbij de oprit gewoon levensgevaarlijk is.

De lol is er wel wat vanaf, nu het elk jaar nog gekker moet als het jaar ervoor
pi_216180578
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:03 schreef Gehenna het volgende:

[..]
In Nederland klinkt het siervuurwerk bij de ontsteking (om het daadwerkelijke vuurwerk de lucht in te krijgen) meer als een 'fffft' ipv een echte harde knal. Dat laatste mag sinds een tijdje hier niet meer.

Ja ik had onlangs een enerverend gesprek met een 'enthousiasteling' :')

Maar ook naast dit detail, is het klink en klaar wanneer het illegaal spul betreft, dat gaat echt wel veel harder en groter allemaal.

En dat maakt wmb het hele feest zo sneu en irritant de laatste jaren. Je kunt net na 12:00 amper eens gezellig de buren een hand geven, omdat het voorbij de oprit gewoon levensgevaarlijk is.

De lol is er wel wat vanaf, nu het elk jaar nog gekker moet als het jaar ervoor
Dan maakt locatie toch wel veel uit. Zo overdreven ver zitten we hier niet van Duitsland maar de hoeveelheid vuurwerk is afgelopen jaren echt veel en veel minder geworden.
  zondag 5 januari 2025 @ 11:07:41 #289
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216180580
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2025 10:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je zo radicaliseert is helder denken er niet altijd meer bij geloof ik.
Klopt, dat zie je inderdaad terug bij alle woke adepten.
pi_216180611
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Geen idee, die ken of zie ik amper. En degenen die ik ken zijn pubermeisjes die er wel weer overheen groeien. Maar zou best kunnen.
pi_216180821
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 09:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Mijn tweede zin zou zijn omdat ik het uit moraal oogpunt beter vind dat iemand anders zijn gedrag maar moet aanpassen.

Ik pleit voor meer tolerantie/opvoeding ipv alles maar te verbieden.
  zondag 5 januari 2025 @ 11:39:00 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216180835
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mijn tweede zin zou zien omdat ik het uit moraal oogpunt beter vind.

Ik pleit voor meer tolerantie/opvoeding ipv alles maar te verbieden.
Er is een grote groep mensen die walgt van liberalisme en geniet van geboden en verboden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216180882
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er is een grote groep mensen die walgt van liberalisme en geniet van geboden en verboden.
Er vanuit gaan dat mensen uit zichzelf hun gedrag verbeteren vind ik echt hopeloos naïef, hoeveel reclamecampagnes je er ook tegenaan gooit. Mensen knikken dan bij zo'n campagne: goed gezegd, daar moeten zij (de buren, de anderen) zich maar aan houden. Maar dat van mij, dat valt er natuurlijk niet onder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2025 11:45:05 ]
pi_216180910
“Regels zijn er voor anderen”.
pi_216180973
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je vergeet “kapotbelasten” om onwelgevallig gedrag te sturen.

Maar een vuurwerkverbod vind ik 100% te rechtvaardigen. Al heeft dat meer te maken met het gebrek aan steekhoudende argumenten van de voorstanders.
  zondag 5 januari 2025 @ 12:20:21 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216181175
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 10:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En waar spreek ík van verboden?

Vind een quote.

Frappant verder dat racistische schedelmeters ineens in dat rijtje zitten; daar is men hier helemaal voor of zo?

Verder: denken kun je niet verbieden; dat kan je enkel aanvechten via debat en discussie, hetgeen dus ook precies is wat ik doe.

Edit: oh ja, één verbod dat ik geopperd heb. Op vakantievliegreizen. Dat werd me niet in dank afgenomen, helaas.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 januari 2025 @ 12:23:08 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216181194
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ironisch, niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216181440
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geen idee, die ken of zie ik amper. En degenen die ik ken zijn pubermeisjes die er wel weer overheen groeien. Maar zou best kunnen.
Sowieso is woke een term die tegenwoordig maar op alles wordt geplakt wat iemand niet zint. Er lopen hier maar weinig mensen die vol op het diversiteitsorgel slaan. Het aantal mensen dat met schuim op de mondhoeken hele tirades afsteekt als er weer eens ergens een beleidsmaatregel wordt voorgesteld die ze niet zint en dat afdoet als 'woke' is daarentegen enorm.

Vuurwerk heeft echt geen ruk met raciale of sociale gelijkheid te maken. Het is gewoon een traditie met voor- en tegenstanders en naar het schijnt meer tegenstanders dan voorstanders die vinden dat het meer overlast dan lol oplevert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216181998
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vind een quote.

Frappant verder dat racistische schedelmeters ineens in dat rijtje zitten; daar is men hier helemaal voor of zo?

Verder: denken kun je niet verbieden; dat kan je enkel aanvechten via debat en discussie, hetgeen dus ook precies is wat ik doe.

Edit: oh ja, één verbod dat ik geopperd heb. Op vakantievliegreizen. Dat werd me niet in dank afgenomen, helaas.

De tolerantie die u niet biedt, veroordeel daarvoor een ander niet.

Ik verbaas mij gewoon over je meten met twee maten.

[ Bericht 0% gewijzigd door KaheemSaid op 05-01-2025 13:58:38 ]
  zondag 5 januari 2025 @ 14:16:13 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216182507
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

De tolerantie die u niet biedt, veroordeel daarvoor een ander niet.

Ik verbaas mij gewoon over je meten met twee maten.
Stoort dat je ook wanneer het over PVV'ers, FvD'ers, VVD'ers, boeren en Telegraaf-lezers gaat? Is dat ook een 'kruistocht'?

Zou dat je uberhaupt zijn opgevallen?

Wat mij verbaast is je selectieve verontwaardiging; medunkt dat je hier nogal werk te verrichten hebt als 'tolerantie' Kaheem-style je zo dierbaar is.

Kritiek leveren op denkbeelden en ideeën lijkt me niet alleen vrij normaal in een debat, het lijkt me een vereiste. Wat dat met 'VERBIEDEN' van doen heeft laat ik aan jou. Of die kruistocht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')