Ja dan hebben we Winning al lang en breed uitgezwaaid inderdaadquote:Op dinsdag 31 december 2024 15:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
Grappig deze topictitel blijft vermoedelijk een heel jaar staan tot ergens 17/18 december
Dit is wel heel veel symfo/prog in één uur bij elkaar ja. Vond het vandaag tot nu toe op zich wel meevallen en vanavond kan ik toch niet meer luisterenquote:Op dinsdag 31 december 2024 16:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zit de uurtjes voor straks even te bekijken. Dit somt wel een beetje mijn probleem met de snob 2000 op
20.00 – 21.00 uur, Ronny Borgsteede/Jeroen Streefland
38. (41) Mazzy Star – Fade Into You (1993)
37. (15) 16 Horsepower – Black Soul Choir (1995)
36. (36) Tool – Schism (2001)
35. (76) Fugazi – Waiting Room (1988)
34. (54) Porcupine Tree – Fear Of A Blank Planet (2007)
33. (18) Tool – Sober (1993)
32. (16) Pixies – Debaser (1989)
31. (11) Genesis – Supper’s Ready (1972)
Veel suggesties die worden genoemd online worden zeker besproken. Niet alles wordt inderdaad opgevolgd (of kan direct worden doorgevoerd), maar evaluaties zijn er zeker. En ja, de suggestie voor andere uitzenddata zijn besproken (eerder/later) maar uiteindelijk is het zo dat deze periode het beste valt. Dat er dan luisteraars afhaken i.v.m. overlap Top2000, dat is maar zo. Maar deze periode trekt wel de meeste luisteraars, ook omdat velen vrij hebben. Ga je eerder/later zitten (qua data) dan krijg je dat velen niet meer luisteren omdat ze aan het werk zijn.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Goed punt. Maar geloof niet dat ze hier bij de snob ook maar iets van aantrekken. Alles wat ik afgelopen jaren aan verbeteringen heb gesuggereerd wordt terzijde geschoven met een "maar we doen het nou eenmaal al jaren zo"
November heeft die in ieder geval gehaald!quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
Grappig deze topictitel blijft vermoedelijk een heel jaar staan tot ergens 17/18 december
Ben vooral benieuwd naar de onderste 1000quote:Op woensdag 19 november 2025 12:17 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
November heeft die in ieder geval gehaald!![]()
Maar goed, eind deze week gaan de stembussen voor Snob 2000 weer open. En vanaf 18 december is de lijst weer te horen op Pinguin. Benieuwd welk liedje dit jaar winning gaat zijn.
Voor mij niet, ik blijf lekker bij de snob hangen.quote:Op woensdag 19 november 2025 15:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd naar de onderste 1000de rest is toch top 2000 tijd
Snobquote:Op woensdag 19 november 2025 19:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Voor mij niet, ik blijf lekker bij de snob hangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(nog even layout iets gefikst)
[ Bericht 17% gewijzigd door DecoAoreste op 22-11-2025 22:34:44 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, weet ik. Ik ben mijn vrije keuzes regelmatig het jaar erop in de keuzelijst tegengekomenquote:Op zaterdag 22 november 2025 17:24 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Vrije keuzes die meermaals worden ingediend worden mogelijk volgend jaar toegevoegd aan de keuzelijst!
Ik zie het. Zelfs ? and the Mysterians zijn eerder opgehouden met huilen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:27 schreef camilero het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Ik ben mijn vrije keuzes regelmatig het jaar erop in de keuzelijst tegengekomen
Maar toch...
quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:40 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ik zie het. Zelfs ? and the Mysterians zijn eerder opgehouden met huilen.
Dit is zeker mooi uurtje om in te schakelenquote:Op donderdag 18 december 2025 08:02 schreef PippenScottie het volgende:
Nu komt wel een fijn uurtje
https://ondergewaardeerde(...)ylist-18-december-5/
Heel fijn dagje als ik zo door de lijst scroll.quote:Op donderdag 18 december 2025 08:02 schreef PippenScottie het volgende:
Nu komt wel een fijn uurtje
https://ondergewaardeerde(...)ylist-18-december-5/
Ja vast stemnummertje voor de V500 dezequote:Op donderdag 18 december 2025 08:36 schreef PippenScottie het volgende:
Zo nog Rory God en de Tedeschi Trucks Band. De laatste ken ik van de V500
Geen prog maar kijk al wel uit naar 9 minuten Deafheaven en 13 minuten Burial vandaagquote:Op donderdag 18 december 2025 09:27 schreef hihohaswessam het volgende:
luister al twee uur en nog geen enkel progepos van 20 minuten, valt me mee
Liedjes van 20+ zijn er gelukkig niet zoveel in de Snob (een stuk of 8 dit jaar). Tot maandag begin van de middag zit je veilig.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:27 schreef hihohaswessam het volgende:
SY echt een band waar het ene album helemaal in je straatje ligt en de volgende niet. Maar Goo is wel lekker jaquote:
Hoop stiekem wel wat lange Post-rock van >15 minuten te horen de komende week. Hup GY!BEquote:Op donderdag 18 december 2025 09:52 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Liedjes van 20+ zijn er gelukkig niet zoveel in de Snob (een stuk of 8 dit jaar). Tot maandag begin van de middag zit je veilig.(sowieso voor liedjes langer dan een kwartier) En ja, hopelijk valt het prog-gehalte ook mee...
Out Of Time net mooier wat mij betreftquote:
Voor GY!BE mag je morgen en zondag lekker luisteren (en op Oudjaarsdag).quote:Op donderdag 18 december 2025 10:00 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Hoop stiekem wel wat lange Post-rock van >15 minuten te horen de komende week. Hup GY!BE
En dit dan? Weliswaar geen 20 minuten maar ook weer flinke prog.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:27 schreef hihohaswessam het volgende:
Nog behapbaar tot zoverquote:Op donderdag 18 december 2025 10:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En dit dan? Weliswaar geen 20 minuten maar ook weer flinke prog.
Ja als Humble (die prima in de top 50 had kunnen staan) al te ver gaat....quote:Op donderdag 18 december 2025 14:05 schreef hihohaswessam het volgende:
de pinguin chat wanneer ze een hiphopplaat horen lmao
In een Amerikaanse Top 2000 allertijden lijst zou Humble altijd top 100 staanquote:Op donderdag 18 december 2025 14:11 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ja als Humble (die prima in de top 50 had kunnen staan) al te ver gaat....
Bij FunX ookquote:Op donderdag 18 december 2025 14:15 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
In een Amerikaanse Top 2000 allertijden lijst zou Humble altijd top 100 staan
Ik kan niks met die Tom Jones-uithalen, exqueeze mequote:Op donderdag 18 december 2025 14:21 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Eldoradodaar hoort eigenlijk ook nog Can't Get It Out of My Head achter
en die antwoord vinden ze wel weer leukquote:Op donderdag 18 december 2025 14:05 schreef hihohaswessam het volgende:
de pinguin chat wanneer ze een hiphopplaat horen lmao
Daar hebben ze dan wel gelijk inquote:Op donderdag 18 december 2025 15:04 schreef hihohaswessam het volgende:
[..]
en die antwoord vinden ze wel weer leuk
Ooit op Lowlands gezien, visueel misschien wel de tofste show die ik heb gezien, muzikaal deed het me eigenlijk nietsquote:Op donderdag 18 december 2025 08:07 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Zou ik graag nog een keer live zien The Flaming Lips
Deze Weezer op Pinkpop dit jaar was dan weer muzikaal top maar qua show matigquote:Op donderdag 18 december 2025 15:11 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ooit op Lowlands gezien, visueel misschien wel de tofste show die ik heb gezien, muzikaal deed het me eigenlijk niets
Ja dit was niet hun beste werk, weet ook niet waarom juist deze de lijst heeft gehaald. Ook geen idee of er nog meer komen, vorig jaar stonden ze er helemaal niet in.quote:Op donderdag 18 december 2025 17:42 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Lust de metal van Deafheaven een heel stuk beter
Ik kende hem niet, maar het is iig geshazammed.quote:Op donderdag 18 december 2025 17:44 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Maar dan gelukkig Avalanche erna
Bij Pinguin Radio is dat bij gepresenteerde programma's helaas de norm. Bij de Graadmeter loop ik daar ook weleens tegenaan.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waar kun je zien wat vandaag de lijst is of welk nummer op het moment afgespeeld wordt? Lijkt niet te werken op pinguinradio.com.
Ik heb zo'n ongeveer 120 concerten van ze gezien tussen 1988 en 2001. Ik kan je zeggen, in 2001 hoorde je dat niet meer. Wat een heerlijke band was dat.quote:Op donderdag 18 december 2025 17:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik vind het maar lastig om de Trockerner Kecks te waarderen. De zang spreekt me niet aan.
Maar ook als ik op "playlist snob2000" click onderin kom ik wel op een pagina terecht waar staat "quote:Op donderdag 18 december 2025 18:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij Pinguin Radio is dat bij gepresenteerde programma's helaas de norm. Bij de Graadmeter loop ik daar ook weleens tegenaan.
Damn, dat is toewijding. Bijna 1 per maand.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ongeveer 120 concerten van ze gezien tussen 1988 en 2001. Ik kan je zeggen, in 2001 hoorde je dat niet meer. Wat een heerlijke band was dat.
Ik vrees dat ik tegen het groupie zijn aan zat, net niet denk ik.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Damn, dat is toewijding. Bijna 1 per maand.
Hier is de playlist van vandaag.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waar kun je zien wat vandaag de lijst is of welk nummer op het moment afgespeeld wordt? Lijkt niet te werken op pinguinradio.com.
Mwah, het is ook weer geen V500. Vond dit blokje vanmiddag bijvoorbeeld vrij mager:quote:
Maarten van roozendaal is een held.quote:Op vrijdag 19 december 2025 02:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mwah, het is ook weer geen V500. Vond dit blokje vanmiddag bijvoorbeeld vrij mager:
1894. (RE) Neutral Milk Hotel – Holland, 1945 (1998)
1893. (RE) Janelle Monáe – Make Me Feel (2018)
1892. (RE) Maarten Van Roozendaal – Christoffel (2008)
1891. (949) Björk & David Arnold – Play Dead (1993)
1890. (1281) BAP – Verdamp Lang Her (1981)
1889. (1946) Allman Brothers Band – Whippin’ Post (1969)
Die 1e en BAP geweldige platen. Ook een bovengemiddeld goede Björk wat mij betreftquote:Op vrijdag 19 december 2025 02:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mwah, het is ook weer geen V500. Vond dit blokje vanmiddag bijvoorbeeld vrij mager:
1894. (RE) Neutral Milk Hotel – Holland, 1945 (1998)
1893. (RE) Janelle Monáe – Make Me Feel (2018)
1892. (RE) Maarten Van Roozendaal – Christoffel (2008)
1891. (949) Björk & David Arnold – Play Dead (1993)
1890. (1281) BAP – Verdamp Lang Her (1981)
1889. (1946) Allman Brothers Band – Whippin’ Post (1969)
Hoorde het voor het eerst, fascinerend goed.quote:
Eeuwig zonde dat ze hun muziek van Spotify af hebben gehaald dit jaar. Hopelijk snel weer terugquote:Op vrijdag 19 december 2025 10:17 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Hoorde het voor het eerst, fascinerend goed.
Komt meestal na afloopquote:Op vrijdag 19 december 2025 10:20 schreef MisterFox het volgende:
Bestaat er ook een afspeellijst op een muziekstreamingsdienst?
Ik maak zelf een playlist op tidal. Omdat ik de lijst altijd luister in januari/februariquote:Op vrijdag 19 december 2025 10:20 schreef MisterFox het volgende:
Bestaat er ook een afspeellijst op een muziekstreamingsdienst?
Twee weken geleden stonden ze op een festival in Nederland. Een vriendin van me was naar de zaal gegaan en ik stond nog ergens anders. 5 minuten later kwam ik haar, op weg naar de zaal, tegen en zei ze: "Dit was helemaal niets, het enige wat ze deden was krijsen", dus ben ik er ook niet geweest.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:48 schreef Bayswater het volgende:
Apart die Lambrini girls zojuist. Wel leuk.
Doe je dat helemaal handmatig!?quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:56 schreef BasBasBas3 het volgende:
[..]
Ik maak zelf een playlist op tidal. Omdat ik de lijst altijd luister in januari/februari
Ja, maar ik doe nu elke dag de nieuwe nummers die bekend zijn voor die dag. Valt mee hoe lang je er dan mee bezig bent en best wel een leuke manier om de lijst goed te bekijkenquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:26 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Doe je dat helemaal handmatig!?
quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:41 schreef BasBasBas3 het volgende:
[..]
Ja, maar ik doe nu elke dag de nieuwe nummers die bekend zijn voor die dag. Valt mee hoe lang je er dan mee bezig bent en best wel een leuke manier om de lijst goed te bekijken
Compleet intern consistent dat ze als pacifistische band niet willen bijdragen bij een CEO waarvan bekend is dat er geïnvesteerd wordt in AI wapen-drones.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:37 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Eeuwig zonde dat ze hun muziek van Spotify af hebben gehaald dit jaar. Hopelijk snel weer terug
Ze hebben ook de inauguratie van Trump gesponsord, voor wat het waard is.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:52 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Compleet intern consistent dat ze als pacifistische band niet willen bijdragen bij een CEO waarvan bekend is dat er geïnvesteerd wordt in AI wapen-drones.
Dus 'zonde' is een groot woord, en eigenlijk vind ik het een mooie actie dat ze proberen te doen wat voor hunzelf ethisch verantwoord is.
Wordt al te veel gewoon de status quo behouden omdat dat nou eenmaal de status quo is.
Zijn weinig artiesten die werkelijk daad bij het woord voegen. Er moet ook brood op de plank komen.. Een Massive Attack dreigt ook al een hele poos maar zijn gewoon nog te vinden bij de Zweedse droneboerquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:52 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Compleet intern consistent dat ze als pacifistische band niet willen bijdragen bij een CEO waarvan bekend is dat er geïnvesteerd wordt in AI wapen-drones.
Dus 'zonde' is een groot woord, en eigenlijk vind ik het een mooie actie dat ze proberen te doen wat voor hunzelf ethisch verantwoord is.
Wordt al te veel gewoon de status quo behouden omdat dat nou eenmaal de status quo is.
Precies, daarom kan ik alleen maar respect hebben voor zij die het wel doen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:14 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Zijn weinig artiesten die werkelijk daad bij het woord voegen. Er moet ook brood op de plank komen.. Een Massive Attack dreigt ook al een hele poos maar zijn gewoon nog te vinden bij de Zweedse droneboer
Maar wel apart gekrijs. Wat dat betreft is The Swell Season daar nu wel weer een verademing bijquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:23 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Twee weken geleden stonden ze op een festival in Nederland. Een vriendin van me was naar de zaal gegaan en ik stond nog ergens anders. 5 minuten later kwam ik haar, op weg naar de zaal, tegen en zei ze: "Dit was helemaal niets, het enige wat ze deden was krijsen", dus ben ik er ook niet geweest.
Spotify raadt me Lambrini Girls te vaak aan. Ik heb er weinig mee.
Ja, die stellen nooit teleur. In Carré? Ik weet nog niet welk optreden ik dit jaar het beste vond. Die vraag komt volgende week vast voorbij en dan kom ik wel met een goed antwoordquote:Op vrijdag 19 december 2025 12:45 schreef Berkery het volgende:
...en ook het beste concert van het jaar wmb
Voor mij absoluut Slowdive in Tivoli. Kijk nu al uit naar de volgende keer Slowdive in NLquote:Op vrijdag 19 december 2025 12:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, die stellen nooit teleur. In Carré? Ik weet nog niet welk optreden ik dit jaar het beste vond. Die vraag komt volgende week vast voorbij en dan kom ik wel met een goed antwoord
En het huidige muzikale ecosysteem zit zo in elkaar dat je er ook als luisteraar moeilijk omheen kunt (tenzij je genoeg hebt aan oudere vormen van afspeelbare media).quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:20 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Precies, daarom kan ik alleen maar respect hebben voor zij die het wel doen.
En ik steek het als minpunt tegen de artiesten die het niet doen. Is verder ook een probleem van tech-kapitalisme an sich, maar dat is buiten de scope van de Snob 2000 natuurlijk. Een Hang Youth staat er ook nog op, maar Abel geeft aan dat hij het beschouwt als een probleem van het economische systeem waarin we ons beleven, en dat je je battles moet kiezen om op jouw manier er tegen te rebelleren. Als je dat wil natuurlijk.
Oef ja, dat is wel een goedequote:Op vrijdag 19 december 2025 12:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Voor mij absoluut Slowdive in Tivoli. Kijk nu al uit naar de volgende keer Slowdive in NL
quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat fijn dat Jason Isbell er weer bij is
Magic And Loss is zelfs uit 1992. Prachtig nummer dat veel indruk op me maakte toen als tiener. Dat hele album ook, ook al is het best zware kost (maar goed, dat kan je verwachten bij Lou Reed).quote:Op vrijdag 19 december 2025 08:24 schreef Eightyone het volgende:
*Shazamt*
Uit 1970. Dat zag ik niet aankomen. Tussen de muzikale aanvoer van de laatste tien, vijftien jaar zitten best wat gelijksoortige.
(Lou Reed - Magic and loss)
Had die zanger niet zijn vriendin helemaal tot moes mishandeld? Dan kan ik wel begrijpen dat de rest van de band hem er niet meer bij wil hebben.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:53 schreef BillDauterive het volgende:
Kasabian heb ik drie keer live gezien. In die tijd waren ze echt geweldig. Vorig jaar heb ik de zanger solo gezien en dat was ook een feestje. Ze zouden de zanger gewoon weer terug moeten halen.
Dan weet ik niet hoe Shazam aan 1970 komt, maar het klonk al zo modern voor iets uit die tijd.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:13 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Magic And Loss is zelfs uit 1992. Prachtig nummer dat veel indruk op me maakte toen als tiener. Dat hele album ook, ook al is het best zware kost (maar goed, dat kan je verwachten bij Lou Reed).
Ga haar als t goed is volgende week live zienquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:15 schreef W_Wolf het volgende:
Ah, Roosbeef.
Een beetje vreemd, maar wel erg lekker. Geldt zeker ook voor dit liedje.
Ja, dat dusquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:17 schreef Eightyone het volgende:
Roosbeef. Ik ben allergisch voor deze zangstijl/intonatie.
Af vanwege de Snob?quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:26 schreef DarkSonic2 het volgende:
Gelukkig was ik al af bij de Whamageddon, anders was dat nu alsnog gebeurd.
Ook al ben ik fan van Roosbeef, ik begrijp je wel. Bij andere zangers (en zangeressen) kan ik dat ook heb (o.a. Eefje). Ieder zijn smaak.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:17 schreef Eightyone het volgende:
Tja, zo ben ik fan van Bob Dylan. Over stemmen gesprokenquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:21 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ook al ben ik fan van Roosbeef, ik begrijp je wel. Bij andere zangers (en zangeressen) kan ik dat ook heb (o.a. Eefje). Ieder zijn smaak.
Ik heb het sowieso met vocalisten die te nadrukkelijk een stemmetje opzetten.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:21 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ook al ben ik fan van Roosbeef, ik begrijp je wel. Bij andere zangers (en zangeressen) kan ik dat ook heb (o.a. Eefje). Ieder zijn smaak.
Lena Meyer heeft op die manier nog eens t songfestival gewonnen voor Duitsland door een Britpop-accentje te imiterenquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:26 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik heb het sowieso met vocalisten die te nadrukkelijk een stemmetje opzetten.
In m'n herinnering had je er in het MySpace- en hipster-tijdperk relatief veel.
Vond het liedje de tweede keer dat ze meedeed spannender. Ze zag er daar ook erg goed uit in het zwartquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Lena Meyer heeft op die manier nog eens t songfestival gewonnen voor Duitsland door een Britpop-accentje te imiteren
en zonder dat zwart ook, bohhquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:48 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Vond het liedje de tweede keer dat ze meedeed spannender. Ze zag er daar ook erg goed uit in het zwart
Ik zal 'm niet persoonlijk opvatten.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ze kunnen bij de Snob totaal niet plannen
Damn you, skoop. Vond zijn verhaal over draaien voor Depeche Mode belangrijkerquote:Op vrijdag 19 december 2025 15:05 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ik zal 'm niet persoonlijk opvatten.Maar het is wellicht meer zo dat sommige DJ's zich niet aan de planning houden.
is zeker niet persoonlijk bedoeld. En ik snap dat t met stoom en kokend water gebeurt gezien de tijd tussen stemming en uitzending. Maar juist bij uren die je vantevoren opneemt, en wat per uur gebeurt, zou het mogelijk moeten zijn strak te plannen en je daaraan te houden. Sturen jullie weleens uren terug als de dj zich er niet goed aan houdt?quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:05 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ik zal 'm niet persoonlijk opvatten.Maar het is wellicht meer zo dat sommige DJ's zich niet aan de planning houden.
Hah, daar moet je wel in de planning rekening mee houden, anders loopt het helemaal de soep in.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:09 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Over lang lullende jocks gesproken. Duikt Ratz nog op de tweede week?
5 minuten extra per uur vrij makenquote:Op vrijdag 19 december 2025 15:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hah, daar moet je wel in de planning rekening mee houden, anders loopt het helemaal de soep in.
Lekkere nieuwe layout met een werkende snob2000 dagelijkse playlist trouwens zie ik.
Ik weet niet of er wel eens 'uren' teruggestuurd worden. Dat is aan Pinguin radio, daar heb ik (of anderen bij de Snob 2000/Ondergewaardeerde Liedjes) geen zicht op. Maar ik kan begrijpen dat het lastig is, want de uren worden strak gepland. Dit omdat er zoveel muziek is om uit te zenden en we niks naar een aparte podcast willen sturen (weer gelukt dit jaar, yay!). Dus er is weinig marge voor de DJ's, want er is steeds voor ong. 54-55 minuten muziek ingepland (rest is voor jingles en de DJ's zelf). Is helaas niet anders, zolang er zoveel lange muziekstukken in staan.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
is zeker niet persoonlijk bedoeld. En ik snap dat t met stoom en kokend water gebeurt gezien de tijd tussen stemming en uitzending. Maar juist bij uren die je vantevoren opneemt, en wat per uur gebeurt, zou het mogelijk moeten zijn strak te plannen en je daaraan te houden. Sturen jullie weleens uren terug als de dj zich er niet goed aan houdt?
Nee, hij is geen Snob DJ deze keer. Helaas (al weet ik dat meningen over hem erg verdeeld zijn).quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:09 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Over lang lullende jocks gesproken. Duikt Ratz nog op de tweede week?
Eerdere jaren werden die lange nummers toch wel in een podcast gedaan?quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:16 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ik weet niet of er wel eens 'uren' teruggestuurd worden. Dat is aan Pinguin radio, daar heb ik (of anderen bij de Snob 2000/Ondergewaardeerde Liedjes) geen zicht op. Maar ik kan begrijpen dat het lastig is, want de uren worden strak gepland. Dit omdat er zoveel muziek is om uit te zenden en we niks naar een aparte podcast willen sturen (weer gelukt dit jaar, yay!). Dus er is weinig marge voor de DJ's, want er is steeds voor ong. 54-55 minuten muziek ingepland (rest is voor jingles en de DJ's zelf). Is helaas niet anders, zolang er zoveel lange muziekstukken in staan.
Ook alleen maar complimenten van mij voor de lijst. Muzikaal hoogtepuntje van het jaar hoor.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:16 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ik weet niet of er wel eens 'uren' teruggestuurd worden. Dat is aan Pinguin radio, daar heb ik (of anderen bij de Snob 2000/Ondergewaardeerde Liedjes) geen zicht op. Maar ik kan begrijpen dat het lastig is, want de uren worden strak gepland. Dit omdat er zoveel muziek is om uit te zenden en we niks naar een aparte podcast willen sturen (weer gelukt dit jaar, yay!). Dus er is weinig marge voor de DJ's, want er is steeds voor ong. 54-55 minuten muziek ingepland (rest is voor jingles en de DJ's zelf). Is helaas niet anders, zolang er zoveel lange muziekstukken in staan.
Klopt. Was ook veel commentaar op (en ook terecht vond ik). Het is toch leuker/mooier als je alle liedjes tijdens de reguliere uitzendingen kan draaien (al zit daar soms een edit van een lied bij). Dus de voorkeur is geen liedjes in aparte podcasts. Consequentie is dat sommige radio-uren wat krapper aanvoelen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:17 schreef camilero het volgende:
[..]
Eerdere jaren werden die lange nummers toch wel in een podcast gedaan?
Dank. Het is altijd even wat werk zo eind november/begin december, maar natuurlijk ook leuk om te doen. En voor mij blijft het ook een muzikale ontdekkingsreis, want een groot gedeelte ken ik ook niet.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ook alleen maar complimenten van mij voor de lijst. Muzikaal hoogtepuntje van het jaar hoor.
En ik leer ook veel muziek kennen door de playlist op spotify te shuffelen de rest van het jaar.
Ah jammer. Die keer dat hij een vrij lang persoonlijk verhaal deelde op de laatste dag en bijna brak.. weet niet meer precies bij welk nummer dat was. Maar die voelde ik welquote:Op vrijdag 19 december 2025 15:17 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Nee, hij is geen Snob DJ deze keer. Helaas (al weet ik dat meningen over hem erg verdeeld zijn).
Ik vond de lijst er over het algemeen niet slechter door worden, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke (gebrek aan) smaakquote:Op vrijdag 19 december 2025 15:20 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Klopt. Was ook veel commentaar op (en ook terecht vond ik). Het is toch leuker/mooier als je alle liedjes tijdens de reguliere uitzendingen kan draaien (al zit daar soms een edit van een lied bij). Dus de voorkeur is geen liedjes in aparte podcasts. Consequentie is dat sommige radio-uren wat krapper aanvoelen.
Hmmh ik snap de kritiek maar snap ook dat het fijner is net wat ruimer in je jasje te zitten qua muziek. Vond dat verplaatsen naar podcasts wel een goed idee. Bij Orinoco gaan we altijd uit van 52/53 minuten muziek en rest praattijd en jingles. En sommige djs praten nou eenmaal meer en gemakkelijker dan anderen dus daar wordt ook nog rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:20 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Klopt. Was ook veel commentaar op (en ook terecht vond ik). Het is toch leuker/mooier als je alle liedjes tijdens de reguliere uitzendingen kan draaien (al zit daar soms een edit van een lied bij). Dus de voorkeur is geen liedjes in aparte podcasts. Consequentie is dat sommige radio-uren wat krapper aanvoelen.
Die jingle kwam inderdaad weer waardoor meerdere mensen in de chat ook af gingen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:19 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Af vanwege de Snob?
Ik weet dat Pinguin een paar jaar geleden inderdaad Last Christmas in een jingle had verwerkt. Maar daar was toen zoveel protest op gekomen dat ik hoopte/dacht dat ze die jingle niet meer gebruiken.
Maar anders... dan wordt het nog een gevaarlijke week voor me.
Oh, dat heb ik bij haar juist weer niet, in tegenstalling tot de Trockener Kecks.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:17 schreef Eightyone het volgende:
muziek terwijl u poeptquote:Op vrijdag 19 december 2025 15:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik bij haar juist weer niet, in tegenstalling tot de Trockener Kecks.
Ja, dat zou de invulling van een uur wat makkelijker maken. We hebben helaas de tijd er niet voor (en de Snob 2000 duurt in totaal al langer dan de Top 2000, geloof ik). Of Pinguin zal ervoor moeten kiezen om nog een dag eerder te starten. Want elke minuut aan muziek die je structureel opgeeft zorgt voor bijna 3 uur extra uitzendtijd nodig (173 radio uren).quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Bij Orinoco gaan we altijd uit van 52/53 minuten muziek en rest praattijd en jingles. En sommige djs praten nou eenmaal meer en gemakkelijker dan anderen dus daar wordt ook nog rekening mee gehouden.
Damn, dan wordt het dus nog Russisch roulette de komende week...quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:26 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
Die jingle kwam inderdaad weer waardoor meerdere mensen in de chat ook af gingen.
In zijn reguliere uitzendingen op Ice geeft Ratz al vaak aan dat het druk is, of op z'n minst druk in het hoofd. Hij neemt ze ook regelmatig van tevoren op.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:17 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Nee, hij is geen Snob DJ deze keer. Helaas (al weet ik dat meningen over hem erg verdeeld zijn).
Denk je dat ie het dan zou halen ja? Is wel erg nice ook toch?quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Jammer dat Popular bij de grote broer nooit eens op de keuzelijst verschijnt
Dan zou het nog een lastig verhaal worden idd ja.. maar hoort wel op keuzelijstquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Denk je dat ie het dan zou halen ja? Is wel erg nice ook toch?
Gezien de flinke daling wordt hij zelfs hier al minder polular...quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Jammer dat Popular bij de grote broer nooit eens op de keuzelijst verschijnt
Tsja, ik sta soms verbaasd welke liedjes het daar wel halen (o.a. Teenage Dirtbag). Dus Popular kan, eh..., populair genoeg zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Denk je dat ie het dan zou halen ja? Is wel erg nice ook toch?
Dat had dan rond 2015 al moeten gebeuren, toen die muziek even iets beter lag bij Radio 2.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:10 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Dan zou het nog een lastig verhaal worden idd ja.. maar hoort wel op keuzelijst
Ik verbaas mij nergens meer over bij de keuzelijst van Radio2. Dat is echt volkomen willekeurquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:10 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Tsja, ik sta soms verbaasd welke liedjes het daar wel halen (o.a. Teenage Dirtbag). Dus Popular kan, eh..., populair genoeg zijn.
Klopt ook. Maar ik bedoel te zeggen dat Teenage Dirtbag zelfs de Top 2000 eindlijst haalt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:12 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik verbaas mij nergens meer over bij de keuzelijst van Radio2. Dat is echt volkomen willekeur
of K3. Dat vind ik ook wel een stuntquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:14 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Klopt ook. Maar ik bedoel te zeggen dat Teenage Dirtbag zelfs de Top 2000 eindlijst haalt.
Je hebt geen idee hoeveel volwassenen daar (stiekem) van genieten.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
of K3. Dat vind ik ook wel een stunt
Tja, volgens mij was Teenage Dirtbag wel een iets grotere hit dan Popular. Dus waarschijnlijk hangt daar voor net wat meer mensen een stukje (jeugd)sentiment aan.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:14 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Klopt ook. Maar ik bedoel te zeggen dat Teenage Dirtbag zelfs de Top 2000 eindlijst haalt.
Al jaren niet meer.quote:
Teenage Dirtbag is wel een soort ultiem jeugdsentiment plaatje voor mijn generatie die is opgegroeid met teen sex comedies als American Piequote:Op vrijdag 19 december 2025 16:10 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Tsja, ik sta soms verbaasd welke liedjes het daar wel halen (o.a. Teenage Dirtbag). Dus Popular kan, eh..., populair genoeg zijn.
Ja dit inderdaad, vind het zelf geen mooi nummer maar heb 'm vaak genoeg gehoord, en kan me voorstellen dat er genoeg stations zijn waar die nog met genoeg regelmaat voorbij komtquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:21 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Teenage Dirtbag is wel een soort ultiem jeugdsentiment plaatje voor mijn generatie die is opgegroeid met teen sex comedies als American Pie
Ik ben net overgeschakeld op mijn telefoon, ga zo onderweg naar huis met oortjes inquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:26 schreef W_Wolf het volgende:
Ik vind het lastig om weg te gaan van mijn computer (radio). Teveel leuke/interessante liedjes worden uitgezonden in deze Snob 2000.
Ja, dat vind ik altijd het leuke van de Snob, het is echt een ontdekkingsreisquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:26 schreef W_Wolf het volgende:
Ik vind het lastig om weg te gaan van mijn computer (radio). Teveel leuke/interessante liedjes worden uitgezonden in deze Snob 2000.
Ja, hier net zo. Deze is wel wat beter te verdragen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:38 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ken alleen Fütter mein Ego van deze band. Dit klinkt toch even iets anders
Nee, juist een stuk minderquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:38 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ja, hier net zo. Deze is wel wat beter te verdragen.
Ja, ik lees het ook.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:34 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Iemand die in de chat zit te klagen over dat Acda en de Munnik in de lijst staat
Wat mij betreft is alle ondergewaardeerde muziek gewoon welkom, of moeten we ook Queen, de Stones, de Beatles, Fleetwood Mac en U2 verbannen die nog moeten komen vandaag?
Snap wel dat je bent gegaan. KT is leuqquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:41 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb KT Tunstall van de zomer nog live gezien in Paradiso. Ik had een goedkoop ticketswapje en dacht: "ah ja, waarom niet?" en het was prachtig. KT had er ook iets te veel zin in, want het was de laatste show van de tour. Met een encore van zo'n drie kwartier moest ik gaan haasten voor de laatste trein. Gelukkig had ik die net gehaald
Het verbaast met dat dit nummer nog nooit in de snob stondquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:40 schreef Eightyone het volgende:
KT Tunstall past naadloos in de lijst van de grote broer.
Ze heeft ook een hele leuke bob dylan-tribute gedaan ooitquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:41 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb KT Tunstall van de zomer nog live gezien in Paradiso. Ik had een goedkoop ticketswapje en dacht: "ah ja, waarom niet?" en het was prachtig. KT had er ook iets te veel zin in, want het was de laatste show van de tour. Met een encore van zo'n drie kwartier moest ik gaan haasten voor de laatste trein. Gelukkig had ik die net gehaald
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |