Ja, maar ik doe nu elke dag de nieuwe nummers die bekend zijn voor die dag. Valt mee hoe lang je er dan mee bezig bent en best wel een leuke manier om de lijst goed te bekijkenquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:26 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Doe je dat helemaal handmatig!?
quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:41 schreef BasBasBas3 het volgende:
[..]
Ja, maar ik doe nu elke dag de nieuwe nummers die bekend zijn voor die dag. Valt mee hoe lang je er dan mee bezig bent en best wel een leuke manier om de lijst goed te bekijken
Compleet intern consistent dat ze als pacifistische band niet willen bijdragen bij een CEO waarvan bekend is dat er geïnvesteerd wordt in AI wapen-drones.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:37 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Eeuwig zonde dat ze hun muziek van Spotify af hebben gehaald dit jaar. Hopelijk snel weer terug
Ze hebben ook de inauguratie van Trump gesponsord, voor wat het waard is.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:52 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Compleet intern consistent dat ze als pacifistische band niet willen bijdragen bij een CEO waarvan bekend is dat er geïnvesteerd wordt in AI wapen-drones.
Dus 'zonde' is een groot woord, en eigenlijk vind ik het een mooie actie dat ze proberen te doen wat voor hunzelf ethisch verantwoord is.
Wordt al te veel gewoon de status quo behouden omdat dat nou eenmaal de status quo is.
Zijn weinig artiesten die werkelijk daad bij het woord voegen. Er moet ook brood op de plank komen.. Een Massive Attack dreigt ook al een hele poos maar zijn gewoon nog te vinden bij de Zweedse droneboerquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:52 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Compleet intern consistent dat ze als pacifistische band niet willen bijdragen bij een CEO waarvan bekend is dat er geïnvesteerd wordt in AI wapen-drones.
Dus 'zonde' is een groot woord, en eigenlijk vind ik het een mooie actie dat ze proberen te doen wat voor hunzelf ethisch verantwoord is.
Wordt al te veel gewoon de status quo behouden omdat dat nou eenmaal de status quo is.
Precies, daarom kan ik alleen maar respect hebben voor zij die het wel doen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:14 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Zijn weinig artiesten die werkelijk daad bij het woord voegen. Er moet ook brood op de plank komen.. Een Massive Attack dreigt ook al een hele poos maar zijn gewoon nog te vinden bij de Zweedse droneboer
Maar wel apart gekrijs. Wat dat betreft is The Swell Season daar nu wel weer een verademing bijquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:23 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Twee weken geleden stonden ze op een festival in Nederland. Een vriendin van me was naar de zaal gegaan en ik stond nog ergens anders. 5 minuten later kwam ik haar, op weg naar de zaal, tegen en zei ze: "Dit was helemaal niets, het enige wat ze deden was krijsen", dus ben ik er ook niet geweest.
Spotify raadt me Lambrini Girls te vaak aan. Ik heb er weinig mee.
Ja, die stellen nooit teleur. In Carré? Ik weet nog niet welk optreden ik dit jaar het beste vond. Die vraag komt volgende week vast voorbij en dan kom ik wel met een goed antwoordquote:Op vrijdag 19 december 2025 12:45 schreef Berkery het volgende:
...en ook het beste concert van het jaar wmb
Voor mij absoluut Slowdive in Tivoli. Kijk nu al uit naar de volgende keer Slowdive in NLquote:Op vrijdag 19 december 2025 12:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, die stellen nooit teleur. In Carré? Ik weet nog niet welk optreden ik dit jaar het beste vond. Die vraag komt volgende week vast voorbij en dan kom ik wel met een goed antwoord
En het huidige muzikale ecosysteem zit zo in elkaar dat je er ook als luisteraar moeilijk omheen kunt (tenzij je genoeg hebt aan oudere vormen van afspeelbare media).quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:20 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Precies, daarom kan ik alleen maar respect hebben voor zij die het wel doen.
En ik steek het als minpunt tegen de artiesten die het niet doen. Is verder ook een probleem van tech-kapitalisme an sich, maar dat is buiten de scope van de Snob 2000 natuurlijk. Een Hang Youth staat er ook nog op, maar Abel geeft aan dat hij het beschouwt als een probleem van het economische systeem waarin we ons beleven, en dat je je battles moet kiezen om op jouw manier er tegen te rebelleren. Als je dat wil natuurlijk.
Oef ja, dat is wel een goedequote:Op vrijdag 19 december 2025 12:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Voor mij absoluut Slowdive in Tivoli. Kijk nu al uit naar de volgende keer Slowdive in NL
quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat fijn dat Jason Isbell er weer bij is
Magic And Loss is zelfs uit 1992. Prachtig nummer dat veel indruk op me maakte toen als tiener. Dat hele album ook, ook al is het best zware kost (maar goed, dat kan je verwachten bij Lou Reed).quote:Op vrijdag 19 december 2025 08:24 schreef Eightyone het volgende:
*Shazamt*
Uit 1970. Dat zag ik niet aankomen. Tussen de muzikale aanvoer van de laatste tien, vijftien jaar zitten best wat gelijksoortige.
(Lou Reed - Magic and loss)
Had die zanger niet zijn vriendin helemaal tot moes mishandeld? Dan kan ik wel begrijpen dat de rest van de band hem er niet meer bij wil hebben.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:53 schreef BillDauterive het volgende:
Kasabian heb ik drie keer live gezien. In die tijd waren ze echt geweldig. Vorig jaar heb ik de zanger solo gezien en dat was ook een feestje. Ze zouden de zanger gewoon weer terug moeten halen.
Dan weet ik niet hoe Shazam aan 1970 komt, maar het klonk al zo modern voor iets uit die tijd.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:13 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Magic And Loss is zelfs uit 1992. Prachtig nummer dat veel indruk op me maakte toen als tiener. Dat hele album ook, ook al is het best zware kost (maar goed, dat kan je verwachten bij Lou Reed).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |