Ze verwachten dan vast niet El Presidente Timmermans ofzo. Te dom om te poepen dit soort lui.quote:Op maandag 30 december 2024 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
ca 40% van de PVV en FvD-kiezers willen de democratie afschaffen. Dus een monoculturele dictatuur ?, maar daar is niet naar gevraagd in de peiling.
Dit kun je een fascistische neiging noemen, hier verborgen achter het woord 'autocratie'.
Nee, het gaat alleen om 'ikke, ikke, ikke'. We staan er weer mooi op met de 'soevereinen' en deze lui. Niet kunnen snappen dat je dit niet wil, omdat die ene leider net zo goed iemand kan zijn waar je het niet mee eens ben. Hoe meer je de macht trechtert hoe minder keus je hebt en hoe groter de kans dat het niet iemand is die aan jouw kant staat. Waarom zou je dit dan een ander wel aan doen? Bijzonder wel.quote:Op maandag 30 december 2024 14:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze verwachten dan vast niet El Presidente Timmermans ofzo. Te dom om te poepen dit soort lui.
Mensen keuren zoiets alleen maar goed als het dan ook de man is die ze voor ogen hadden.quote:Op maandag 30 december 2024 14:22 schreef Droopie het volgende:
Ik zou een autocratie in theorie niet eens zo heel slecht vinden, maar de praktijk leert in bijna heel de wereld dat er bijna geen persoon bestaat die hier fatsoenlijk mee om kan gaan.
En ook voor Nederland lijkt het mij een slecht plan, want op dag 2 doet de baas van het land demonstreren en vrije media verbieden en dan blijkt het allemaal toch niet zo leuk te zijn
Mensen denken bij een autocratie vaak dat Nederland dan een tweede Dubai gaat worden waarbij ze alleen goedkope gezondheidszorg en weinig belasting geheven wordt.
Die willen dat overheid keihard optreed tegen geweldplegers en ze desnoods zonder proces opsluit.quote:Op maandag 30 december 2024 14:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mensen keuren zoiets alleen maar goed als het dan ook de man is die ze voor ogen hadden.
De spindoctor die dat bedacht heeft moet wel genoten hebbenquote:Op maandag 30 december 2024 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
Ik wacht eerst nog even tot Geert en Agema het eigen risico gaan afschaffen, want die crisisactrice puisterige Gerda heeft het geld NU nodig.
Interessant zou zijn een soortgelijk peiling te doen met andere vragenquote:Op maandag 30 december 2024 14:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mensen keuren zoiets alleen maar goed als het dan ook de man is die ze voor ogen hadden.
Daarnaast kan een statushouder ook maar zelden direct aan de slag. Het is iets minder ingewikkeld geworden maar alsnog zijn er heel wat obstakels…quote:Op maandag 30 december 2024 13:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het duurt meestal veel en veel langer dan 90 dagen. Het is gemiddeld 9 maanden tot een jaar, maar juist bij de groepen die je noemt die vaak geen papieren hebben is het vaak 2 tot 3 jaar. En dan heb je het dus nog maar over 3 jaartjes voor een opleiding e.d.
En nogmaals: met iets meer dan 50% werkenden is dat 100% van de werkzoekenden, je bewijst dus zelf dat al redelijk snel vrijwel iedereen werkt en geen uitkering heeft.
Echt, je hele verhaal slaat gewoon nergens op.
Ik mis nog iets hier.quote:Op maandag 30 december 2024 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Voelt een beetje als dit cirkeltje inmiddels.
Waarbij de CDA in de jaren 90 voor ons het bovenste pijltje, rutte het rechter pijltje, we nu richting het onderste pijltje gaan en over een jaar of 8 we wel bij het linker pijltje bij pvdagl uit zullen komen. Ofzo.
ja mee eens mijn betrokkenheid bij de maatschappij reikt ook niet veel verder dan stemmen als dat gevraagd wordt.quote:Op maandag 30 december 2024 15:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik mis nog iets hier.
Namelijk consumentistische burgers die alleen maar kunnen klagen en weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor iets.
Ik ken je niet, maar even heel gek, je bent moderator en doet dan ook soort vrijwilligerswerk.quote:Op maandag 30 december 2024 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja mee eens mijn betrokkenheid bij de maatschappij reikt ook niet veel verder dan stemmen als dat gevraagd wordt.
Zou niet eens weten hoe ik meer verantwoordelijkheid zou kunnen nemen.
Mijn vriendin vrijwilligt bij de voedselbank, maar ook daar verander je de politieke wind in nederland niet. Mijn moeder haalde een asielzoeker "in huis" om zijn leven wat te veraangenamen kun je ook zien als een stukje meehelpen met integratie. Ik doe niets, omdat ik geen tijd heb voor dat soort dingenquote:Op maandag 30 december 2024 15:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ken je niet, maar even heel gek, je bent moderator en doet dan ook soort vrijwilligerswerk.
Als je dan af en toe nog eens omkijkt naar je naasten, collega's en buren, en je werkt (draag belasting af) dan voldoe je wat mij betreft aan je verantwoordelijkheid.
De maatschappij dat ben jij zeggen ze dan toch.
Als je dan naar Jan Willem of Ewout kijkt die met de politie meedraaien, dan zie je wat voor mensen dat niet doen.
Al die debiele peilingen die zogenaamd genomen wordenquote:Op maandag 30 december 2024 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
ca 40% van de PVV en FvD-kiezers willen de democratie afschaffen. Dus een monoculturele dictatuur ?, maar daar is niet naar gevraagd in de peiling.
Dit kun je een fascistische neiging noemen, hier verborgen achter het woord 'autocratie'.
Ik heb het meer over de burger die het noodzakelijk vind zijn frustraties met destructieve keuzes te beantwoorden. Jou zou ik er niet onder scharen.quote:Op maandag 30 december 2024 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja mee eens mijn betrokkenheid bij de maatschappij reikt ook niet veel verder dan stemmen als dat gevraagd wordt.
Beetje Dilan Yesilgoz uitspraken hier.quote:Op maandag 30 december 2024 15:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ken je niet, maar even heel gek, je bent moderator en doet dan ook soort vrijwilligerswerk.
Als je dan af en toe nog eens omkijkt naar je naasten, collega's en buren, en je werkt (draag belasting af) dan voldoe je wat mij betreft aan je verantwoordelijkheid.
De maatschappij dat ben jij zeggen ze dan toch.
Als je dan naar Jan Willem of Ewout kijkt die met de politie meedraaien, dan zie je wat voor mensen dat niet doen.
Het is vrij consistent wat ik zeg, weinig met doelpalen te maken. Je kan niet nivelleren én denivelleren als een zero sum game, als de hele intentie achter het nivelleren is een noodzakelijke opbrengstverhoging voor het Rijk.quote:Op maandag 30 december 2024 13:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand. Je verschuift de doelpalen steeds maar. Eerst rep je over het feit dat het voorstel van een kabinet kwam met de VVD erin. Dat klopt, maar dat was wel eenzijdig, omdat een webisteje een voorstel uit dat regeerakkoord heeft geplukt zonder de context puur voor eigen publicitair gewin.
Vervolgens roep je dat nivellering niet werkt en geef ik aan dat het helemaal niet als nivellering bedoeld was. En dan gaat het opeens weer om het probleem van de te weinig zorginkomsten.
Het controleren van illegaal opgevoerde fatbikes en het bekeuren van mensen met een telefoon in de hand achter welk stuur ook is waarschijnlijk nuttiger werk dan zogenaamde harde criminaliteit bestrijden. Ziekenhuizen liggen vol met slachtoffers van de eerste 2 groepen, niet met slachtoffers van harde criminaliteit.quote:Op maandag 30 december 2024 15:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Beetje Dilan Yesilgoz uitspraken hier.
Over Jan-Willen schreef ik gisteren nog een topic over.
KLB / Politievlogger Jan-Willem
Maar om er verder op in te haken. Wat doet Jan-Willen voor nuttigs? Wanneer is de laatste keer dat hij een een verdachte van verkrachting arresteerde? Meeste van zijn taken zijn BOA zaken, kinderen op fatbikes bekeuren, studenten die fietsen met hun telefoon in de handen en tuig rond het station vorderen weg te gaan.
Een agent is in mijn ogen een agent waard als hij harde criminaliteit bestrijdt en niet repressief handelt naar wat hangjeugd. Jan-Willem doet aan politiepropaganda verspreiden, kijk nou ons bezig zijn en repressief handelen.
De politie is dan ook een mbo-organisatie pur sang, de Derricks en Columbo's zijn er zelden.quote:Op maandag 30 december 2024 15:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Beetje Dilan Yesilgoz uitspraken hier.
Over Jan-Willen schreef ik gisteren nog een topic over.
KLB / Politievlogger Jan-Willem
Maar om er verder op in te haken. Wat doet Jan-Willen voor nuttigs? Wanneer is de laatste keer dat hij een een verdachte van verkrachting arresteerde? Meeste van zijn taken zijn BOA zaken, kinderen op fatbikes bekeuren, studenten die fietsen met hun telefoon in de handen en tuig rond het station vorderen weg te gaan.
Een agent is in mijn ogen een agent waard als hij harde criminaliteit bestrijdt en niet repressief handelt naar wat hangjeugd. Jan-Willem doet aan politiepropaganda verspreiden, kijk nou ons bezig zijn en repressief handelen.
Ziekenhuizen liggen vol is wel een tikkeltje hyperbolisch.quote:Op maandag 30 december 2024 16:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het controleren van illegaal opgevoerde fatbikes en het bekeuren van mensen met een telefoon in de hand achter welk stuur ook is waarschijnlijk nuttiger werk dan zogenaamde harde criminaliteit bestrijden. Ziekenhuizen liggen vol met slachtoffers van de eerste 2 groepen, niet met slachtoffers van harde criminaliteit.
Wat niet zegt dat je harde criminaliteit niet moet bestrijden, maar je moet er vooral niet voor zorgen dat je dan het belangrijke werk van het zo veilig mogelijk houden van de straat gaat vergeten. Juist dat laatste is bij uitstek de politie voor.
Het is iets hyperbolisch, maar er zijn meer dan 100 fatbikeongelukken in een week waarvan het slachtoffer in het ziekenhuis komt (dat is geteld), maar het zijn 1300 fietsongevallen per week. En reken maar dat een groot deel daarvan komt door telefoons. Dan heb je het over meer dan 50.000 fietsongevallen per jaar die in het ziekenhuis eindigem. En nee, het is niet altijd de fietser die het slachtoffer is.quote:Op maandag 30 december 2024 16:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ziekenhuizen liggen vol is wel een tikkeltje hyperbolisch.
Als je echt veiligheid in het verkeer wilt en niet talloze doden per jaar verbied je het verkeer. Geen auto's meer maar bussen, tram's, metro's en treinen. De helft van het verkeer op de weg kan uberhaupt niet rijden. Gebruiken sporadisch hun knipperlicht en kijken niet in hun zijspiegel of links of rechts.
Verbiedt alcohol ook want de hoeveelheid alcoholisten die tijdens kerst een hele week zichzelf vol gooien met alle ziektes en ongelukken erbij kost de maatschappij ook te veel. En misschien zorgt het voor meer gezelligheid aan de kersttafel.
Maar niet belangrijker dan zedenzaken die vaak op de plank blijven liggen. Laat controleren, preventie en repressie maar over aan boa's en de strafbare misdrijven aan de agenten.quote:Op maandag 30 december 2024 16:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is iets hyperbolisch, maar er zijn meer dan 100 fatbikeongelukken in een week waarvan het slachtoffer in het ziekenhuis komt (dat is geteld), maar het zijn 1300 fietsongevallen per week. En reken maar dat een groot deel daarvan komt door telefoons. Dan heb je het over meer dan 50.000 fietsongevallen per jaar die in het ziekenhuis eindigem. En nee, het is niet altijd de fietser die het slachtoffer is.
Fietsen met een telefoon in je hand heeft niet voor niets zo'n hoge boete, het maakt gewoon verschrikkelijk veel slachtoffers en kost de maatschappij ook ontzettend veel geld. Daarop controleren is waarschijnlijk belangrijker dan bezig zijn met winkeldiefstal oid.
Dat is aan de ene kant foute boel, aan de andere kant verbaast het me helemaal niets.quote:Op maandag 30 december 2024 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Sorry hoor, maar je mist echt het hele punt. Lees je eigen posts nog eens. Natuurlijk klopt het dat je niet kan denivelleren en nivelleren tegelijk met de intentie de opbrengsten te verhogen. Of nou ja, dat kan in principe wel, maar dan gaan de lasten er voor iedereen omhoog. Maar goed, dat was het hele punt ook niet. Er wordt hier verwezen naar een voorstel dat onderdeel uitmaakte van het regeerakkoord van Rutte 2 waarin een budgetneutraal pakket aan maatregelen stond. En iedereen snapt dat dan de opbrengsten niet stijgen voor het rijk, maar dat is een punt dat jij erbij sleept. Dat was helemaal niet het uitgangspunt van het oorspronkelijke pakket, want budgetneutraal en iedereen snapt dat de opbrengsten dan niet stijgen. Dus in die zin ben je tegen windmolens aan het vechten.quote:Op maandag 30 december 2024 16:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is vrij consistent wat ik zeg, weinig met doelpalen te maken. Je kan niet nivelleren én denivelleren als een zero sum game, als de hele intentie achter het nivelleren is een noodzakelijke opbrengstverhoging voor het Rijk.
Ja, de andere optie is bezuinigen, maar met een groot en waarschijnlijk groter tekort en alle rampenherstel voor de boeg én dat zorg nu net 1 van de 2 grote knoppen is waar je aan kan draaien, is dat vrij utopisch.
Je hebt wel gelijk dat dit (godzijdank en nog) geen beleidsvoornemen is, maar nog even wat mensen naar hun site lokken de laatste twee dagen dat het kan. Maakt de inhoud niet foutief.
Vraag me af of Bente Becker dit ook wenst te monitoren.quote:Op maandag 30 december 2024 16:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is aan de ene kant foute boel, aan de andere kant verbaast het me helemaal niets.
Het nieuwsbericht is dat er een steeds groter draagvlak komt voor een inkomensafhankelijke bijdrage; dat VVD samen haar toenmalige vriendje PvdA dat in een voorstel heeft gegoten is een bijzin. De financiële situatie nu, de geopolitieke instabiliteit en de nog veel sterker gestegen kosten maken dat je dat niet ceteris paribus op vandaag kan plakken, dus het "uitgangspunt van het oorspronkelijke pakket" is simpelweg niet meer te realiseren zonder erg veel pijn bij erg veel mensen.quote:Op maandag 30 december 2024 16:41 schreef Monolith het volgende:
Sorry hoor, maar je mist echt het hele punt. Lees je eigen posts nog eens. Natuurlijk klopt het dat je niet kan denivelleren en nivelleren tegelijk met de intentie de opbrengsten te verhogen. Of nou ja, dat kan in principe wel, maar dan gaan de lasten er voor iedereen omhoog. Maar goed, dat was het hele punt ook niet. Er wordt hier verwezen naar een voorstel dat onderdeel uitmaakte van het regeerakkoord van Rutte 2 waarin een budgetneutraal pakket aan maatregelen stond. En iedereen snapt dat dan de opbrengsten niet stijgen voor het rijk, maar dat is een punt dat jij erbij sleept. Dat was helemaal niet het uitgangspunt van het oorspronkelijke pakket, want budgetneutraal en iedereen snapt dat de opbrengsten dan niet stijgen. Dus in die zin ben je tegen windmolens aan het vechten.
Kun je nagaan, meer dan 50.000 in het ziekenhuis maakt dus nog veel meer ongelukken in werkelijkheid per jaar. Ik zou de maatschappelijke impact van met de telefoon in de hand fietsen niet zo snel downsizen, die is vrij groot.quote:Op maandag 30 december 2024 16:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Overigens ongelukken met fietsen of auto's zijn van alle tijden en het gros van het deel zal niet in het ziekenhuis belanden.
Singapore doet het nog prima.quote:Op maandag 30 december 2024 14:22 schreef Droopie het volgende:
Ik zou een autocratie in theorie niet eens zo heel slecht vinden, maar de praktijk leert in bijna heel de wereld dat er bijna geen persoon bestaat die hier fatsoenlijk mee om kan gaan.
Het is simpelweg ook niet haalbaar om de premie maar te laten stijgen, volgens mij was de berekening binnen 5 jaar richting de 200 euro per maand. Dat is gewoon geen optie.quote:Op maandag 30 december 2024 16:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Het nieuwsbericht is dat er een steeds groter draagvlak komt voor een inkomensafhankelijke bijdrage; dat VVD samen haar toenmalige vriendje PvdA dat in een voorstel heeft gegoten is een bijzin. De financiële situatie nu, de geopolitieke instabiliteit en de nog veel sterker gestegen kosten maken dat je dat niet ceteris paribus op vandaag kan plakken, dus het "uitgangspunt van het oorspronkelijke pakket" is simpelweg niet meer te realiseren zonder erg veel pijn bij erg veel mensen.
Wat zal dat met de CAO-onderhandelingen doen, denk je?quote:Op maandag 30 december 2024 16:58 schreef Hanca het volgende:
Het moet vrij simpel gewoon een hoger percentage vanuit werkgeverspremie worden,
200 euro is globaal nog steeds een lachertje natuurlijk, op de Canadezen en nordics na misschien.quote:Op maandag 30 december 2024 16:58 schreef Hanca het volgende:
Het is simpelweg ook niet haalbaar om de premie maar te laten stijgen, volgens mij was de berekening binnen 5 jaar richting de 200 euro per maand. Dat is gewoon geen optie.
Nóg meer werkgeverslasten, terwijl we alle voorheen werknemerspremies al naar de werkgever hebben verlegd en een pervers systeem hebben om mensen voooral niet in vaste dienst te nemen, de arbeidsproductiviteit daalt en onze concurrentiepositie tanende is. En die cap van 72k valt nog wel te omzeilen als je een miljoen verdient, en we hoeven ook niet allemaal 3000 euro netto te verdienen als eindpunt. Uitgangspunt moet austeriteit zijn, niet opbrengstmaximalisatie (die vaak ook nog eens averechts werkt, zie tabaksaccijns).quote:Het moet vrij simpel gewoon een hoger percentage vanuit werkgeverspremie worden, naast dat die absurde top op 72.000 euro waardoor iemand met dat inkomen exact hetzelfde betaalt als iemand die een miljoen verdient er af moet.
Je enigzins informeren over de onderwerpen waar je over mag stemmen is een goed begin. Dan doe je meteen al meer dan het grootste gedeelte van het electoraat.quote:Op maandag 30 december 2024 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iets vergelijkbaars als wat vrij normale aanpassingen aan de inkomstenbelasting doet. En denk je trouwens niet dat een verdubbeling van de premie voor de zorgverzekering in een paar jaar op de tafel ligt bij CAO onderhandelingen? Is een behoorlijke hap uit de koopkrachtplaatjes.quote:Op maandag 30 december 2024 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat zal dat met de CAO-onderhandelingen doen, denk je?
Wat een lachertje is zijn de werkgeverslasten voor een land waar alles zo goed is geregeld als in Nederland, die zijn gewoon laag. Alle landen in de wereld die er onder zitten hebben dan ook letterlijk alles in het land slechter geregeld.quote:Op maandag 30 december 2024 17:05 schreef nostra het volgende:
[..]
200 euro is globaal nog steeds een lachertje natuurlijk, op de Canadezen en nordics na misschien.
[..]
Nóg meer werkgeverslasten, terwijl we alle voorheen werknemerspremies al naar de werkgever hebben verlegd en een pervers systeem hebben om mensen voooral niet in vaste dienst te nemen, de arbeidsproductiviteit daalt en onze concurrentiepositie tanende is. En die cap van 72k valt nog wel te omzeilen als je een miljoen verdient, en we hoeven ook niet allemaal 3000 euro netto te verdienen als eindpunt. Uitgangspunt moet austeriteit zijn, niet opbrengstmaximalisatie (die vaak ook nog eens averechts werkt, zie tabaksaccijns).
Ik denk dat 1 would-be Mussolini in dit land wel genoeg is.quote:Op maandag 30 december 2024 17:01 schreef Hexagon het volgende:
Maak mij maar autocraat dan deponeer ik al die lui in Rusland.
Als een werknemer duurder wordt voor de werkgever, en dat doe je door een nog groter deel van de zorgverzekering naar het werkgeversdeel te verschuiven, dan is er minder ruimte voor een loonsverhoging, if any. Je voorstel zal op zijn best tot een jarenlange nullijn in veel sectoren leiden, en waarschijnlijk zelfs tot netto loonsverlagingen. Onderaan de streep dus geen haar beter dan stijgende premies, alleen met een stuk meer administratie.quote:Op maandag 30 december 2024 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iets vergelijkbaars als wat vrij normale aanpassingen aan de inkomstenbelasting doet. En denk je trouwens niet dat een verdubbeling van de premie voor de zorgverzekering in een paar jaar op de tafel ligt bij CAO onderhandelingen? Is een behoorlijke hap uit de koopkrachtplaatjes.
Ja, we moeten juist af van de paternalistische rubberentegeltjesmaatschappij waarin de overheid wel inspringt voor iets dat nagenoeg iedereen zelf kan (maar niet altijd doet). Het hele concept van eigen verantwoordelijkheid schoffel je hier onderuit voor particulieren en gooi je op het bordje van werkgevers, die nou juist net die verantwoordelijkheid niet kunnen beïnvloeden. Je gooit je hele economie ten gronde met zulke exorbitante verhogingen van werkgeverslasten om er later achter te komen dat je een veelvoud aan uitkeringen, gemiste vpb, gemiste box 2 en nog meer verdwijnende Unilevers, Shells, RELX'en en Boskalissen.quote:Op maandag 30 december 2024 17:10 schreef Hanca het volgende:
Die premies moeten omhoog en Den Haag weet dat ook prima. De zorgpremie zou naar max 50 of 75 euro moeten, scheelt ook enorm veel schuldsaneringen aangezien de zorgpremie daar nu al reden nummer 1 is.
Dat laatste: eens.quote:Op maandag 30 december 2024 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als een werknemer duurder wordt voor de werkgever, en dat doe je door een nog groter deel van de zorgverzekering naar het werkgeversdeel te verschuiven, dan is er minder ruimte voor een loonsverhoging, if any. Je voorstel zal op zijn best tot een jarenlange nullijn in veel sectoren leiden, en waarschijnlijk zelfs tot netto loonsverlagingen. Onderaan de streep dus geen haar beter dan stijgende premies, alleen met een stuk meer administratie.
En het belangrijkste issue: we omzeilen weer het eigenlijke probleem. Je kunt een eindeloze kostenstijging per definitie niet beteugelen door de kosten te verschuiven van de een naar de ander.
Ze houden op de pensioenen ook een percentage in: https://www.pfzw.nl/parti(...)eer%20bijdrage%20Zvw.quote:Op maandag 30 december 2024 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens: het verschuiven richting werkgevers is natuurlijk wel weer een mooi cadeautje voor iedereen die niet werkt. Lees: de paar miljoen gepensioneerden.
Hoe toets je dat effect?quote:Op maandag 30 december 2024 17:06 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je enigzins informeren over de onderwerpen waar je over mag stemmen is een goed begin. Dan doe je meteen al meer dan het grootste gedeelte van het electoraat.
En naast vrijwilligerswerk op school of in de buurt kun je altijd (actief) lid worden van een politieke partij. Eigenlijk telt alles wat een positief (maatschappelijk) effect heeft op meer dan alleen jezelf en je gezin/familie.
Inkomensafhankelijke AOW? Daar mag dan wel een mooie reparatie tegenover staan voor de werkende veertigplussers van nu. Want voor een deel daarvan valt dan een van de pensioenpeilers (AOW, pensioenopbouw, overig bezit) opeens een stuk lager uit. Met weinig tijd om te compenseren.quote:Op maandag 30 december 2024 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze houden op de pensioenen ook een percentage in: https://www.pfzw.nl/parti(...)eer%20bijdrage%20Zvw.
En sowieso wordt wat mij betreft de AOW ook inkomensafhankelijk.
Je moet het geleidelijk invoeren, klopt. Maar dat we mensen boven een bepaalde leeftijd plots een basisinkomen geven ongeacht hun inkomen is natuurlijk vrij bijzonder, we geven ook niet iedereen WW of bijstand.quote:Op maandag 30 december 2024 17:30 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Inkomensafhankelijke AOW? Daar mag dan wel een mooie reparatie tegenover staan voor de werkende veertigplussers van nu. Want voor een deel daarvan valt dan een van de pensioenpeilers (AOW, pensioenopbouw, overig bezit) opeens een stuk lager uit.
En wie probeert extra te sparen voor later wordt weer gepakt met de plannen voor een hogere vermogensbelasting.
quote:Op maandag 30 december 2024 17:30 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Inkomensafhankelijke AOW? Daar mag dan wel een mooie reparatie tegenover staan voor de werkende veertigplussers van nu. Want voor een deel daarvan valt dan een van de pensioenpeilers (AOW, pensioenopbouw, overig bezit) opeens een stuk lager uit. Met weinig tijd om te compenseren.
En wie probeert extra te sparen voor later wordt weer gepakt met de plannen voor een hogere vermogensbelasting.
Kunnen jullie niet trouwen of zo? Zodat de ei en ij woorden goed gespeld worden?quote:Op maandag 30 december 2024 17:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet het gelijdelijk invoeren, klopt. Maar dat we mensen boven een bepaalde leeftijd plots een basisinkomen geven ongeacht hun inkomen is natuurlijk vrij bijzonder, we geven ook niet iedereen WW of bijstand.
Gewoon in de inkomstenbelasting opnemen zoals in Denemarken. Hoger inkomen = meer betalen.quote:Op maandag 30 december 2024 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens: het verschuiven richting werkgevers is natuurlijk wel weer een mooi cadeautje voor iedereen die niet werkt. Lees: de paar miljoen gepensioneerden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |