abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216089259
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 10:02 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Je gaat nu serieus ontkennen dat talloze Eritreërs, Somaliërs en Syriërs een uitkering hebben, ook na al jaren hier in Nederland te wonen?
Er zal in de 17e eeuw best wel een soort vorm van sociale zekerheid zijn geweest, maar niet op de huidige schaal en ook niet voor migranten die hier al jaren woonden en lichamelijk prima in staat waren om te werken.

Wat betreft culturele afstand: als jij vindt dat de afstand tot Franse Hugenoten vergelijkbaar is met de afstand tot de islam zijn we uitgepraat. Ik denk ook niet dat die Hugenoten hier destijds allerlei belangengroepjes hadden die direct over ‘Hugenotofobie’ gingen klagen als ze ergens hun zin niet kregen.
De upperclass sprak ook eeuwen lang Frans in Nederland. Het Frans was de lingua franca van de Europese elite.
Dus die afstand lijkt me idd wat minder groot.

Maar het is migratie non the less. Ook al staan deze mensen cultureel dichter bij.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_216089326
“Nederlander wil meer focus op eigen land” is een nieuwskop

.. meer focus op eigen provincie
.. eigen stad / dorp
.. eigen wijk
.. eigen familie

Als ons kabinet even doorgaat met slopen en als radicaal rechts nog even verder "verbindt" met ander radicaal rechts ipv de werkelijke problemen samen op te lossen, dan is bovenstaande het pad m.b.t. wie we wel en niet tot de groep zien. Wel de lusten van de wereld; maar niet de lasten

De conservatieve Nederlander als cartooneske struisvogel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 30-12-2024 10:30:06 ]
pi_216089352
quote:

[..]
Je gaat nu serieus ontkennen dat talloze Eritreërs, Somaliërs en Syriërs een uitkering hebben, ook na al jaren hier in Nederland te wonen?
En wat is daarvan de belangrijkste oorzaak? Ze zitten jaren in een asielprocedure en tijdens die procedure mogen ze geen scholing volgen en werken. Dus het duurt inderdaad een paar jaar voordat ze aan het werk zijn.

Na 5 of 6 jaar werkt meer dan 50%. Als je in aanmerking neemt dat in die groepen ze nog de tot voor kort hier ook algemeen geaccepteerde opvatting hebben dat één partner bij de kinderen blijft, is iets meer dan 50% dus waarschijnlijk zo goed als alle werkzoekenden. Niet werkzoekenden krijgen geen uitkering.
Cijfers hoeveel migranten er een uitkering krijgen worden niet vaak gepubliceerd, maar als dat eens gebeurt is dat altijd opvallend laag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2024 10:25:50 ]
pi_216089456
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 10:22 schreef Beathoven het volgende:
Nederlander wil meer focus op eigen land
quote:
Onderzoek: Nederlander wil minder focus op buitenland, en meer op problemen hier
Bijna twee derde (63 procent) van de Nederlanders wil dat het kabinet zich minder richt op het buitenland en juist meer aandacht besteedt aan de problemen in eigen land.
--
Bij eerdere onderzoeken in 2011 en 2018 dacht een meerderheid er ook al ongeveer zo over.
Als men in 1990 en 1970 had gepeild dan vond men dezelfde resultaten.
Dat zal ook gelden in veel andere landen.

Overigens moet men eens turven in welke mate de Nederlandse landelijke politiek debatteert en stemt over moties betreffende Nederland. Het gaat nog steeds vooral over Nederland.
Ligt aan een suggestieve vraagstelling in de peiling, die het eiguhvolkeerstsentiment losmaakt ?
pi_216089467
Los daarvan, de cijfers zijn deels vertekend. Zeker als het gaat om de eerste generatie gastarbeiders, omdat die geen pensioenopbouw hebben gerealiseerd en beperkt aow. Die worden dan aangevuld vanuit de bijstand anders komen ze onder het sociaal minimum.
pi_216089540
quote:

[..]
Neuh, al schuift dat na wat jaren redelijk naar het gemiddelde. Maar ging me vooral om je claim over een sociaal stelsel wat daar niet op toegerust zou zijn. Dat waag ik te betwijfelen.

quote:
Er zal in de 17e eeuw best wel een soort vorm van sociale zekerheid zijn geweest, maar niet op de huidige schaal en ook niet voor migranten die hier al jaren woonden en lichamelijk prima in staat waren om te werken.
In de basis was die zorg (veel beperkter dan nu inderdaad) er juist wel voor (bijna) iedereen.
quote:
Wat betreft culturele afstand: als jij vindt dat de afstand tot Franse Hugenoten vergelijkbaar is met de afstand tot de islam zijn we uitgepraat. Ik denk ook niet dat die Hugenoten hier destijds allerlei belangengroepjes hadden die direct over ‘Hugenotofobie’ gingen klagen als ze ergens hun zin niet kregen.
Voor de rijke bovenlaag van de Hugenoten zal dat meegevallen zijn. Voor armere Hugenoten die tussen het normale volk naar werk of huisvesting zochten was dat niet wezenlijk anders. En dat gold ook voor de sefardische joden. De culturele verschillen tussen Amsterdam en pakweg Den Bosch of Leeuwarden waren toen ook nog zeer groot. Laat staan met Frankrijk of Portugal. De impact was ook wel fors, in korte tijd rond 1700 werd plots meer dan 5% van de inwoners van Amsterdam Frans.
Dat gaat je met Syriërs of Eritreers echt niet lukken…
pi_216089555
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 10:17 schreef capricia het volgende:

[..]
De upperclass sprak ook eeuwen lang Frans in Nederland. Het Frans was de lingua franca van de Europese elite.
Dus die afstand lijkt me idd wat minder groot.

Maar het is migratie non the less. Ook al staan deze mensen cultureel dichter bij.
De bulk van de migranten kwam toen overigens uit Duitsland en Scandinavië, arme boeren vooral en die spraken meestal echt geen woord Nederlands of Frans…
pi_216089557
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 10:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[..]
Als men in 1990 en 1970 had gepeild dan vond men dezelfde resultaten.
Dat zal ook gelden in veel andere landen.

Overigens moet men eens turven in welke mate de Nederlandse landelijke politiek debatteert en stemt over moties betreffende Nederland. Het gaat nog steeds vooral over Nederland.
Ligt aan een suggestieve vraagstelling in de peiling, die het eiguhvolkeerstsentiment losmaakt ?
Suggestief of niet. Ik twijfel aan 1990; 1990 was net het moment dat we de val van de muur voorbij waren en het heel zonnig leek voor west-Europa mbt zakendoen met het buitenland en kansen. Het 'eigen volk eerst' was toen vooral een CD-dingetje, nu meer een verkrampte reactie op slechte vooruitzichten. Bij zowel links als rechts was er een hoger optimisme om iets met de wereld te doen.
pi_216089594
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 00:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat hebben Vlamingen en Walen die resp. Nederlands en Frans spreken en Castilianen en Basken te maken met immigratie?
Ik was niet degene die over Basken begon.
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 21:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat is integratie ? Wat is assimilatie, wat velen zien als het eindpunt van een geslaagd integratieproces: oplossing van de oorspronkelijke groep. De verdwijning.
Nog steeds zijn de kerkdiensten in de Waalse Kerk te Amsterdam in het frans.
Reeds 450 jaar zegt het Parool over deze kerk van Hugenoten en Belgische protestanten
https://www.parool.nl/ams(...)ps://www.google.com/
Ik dacht dat de kerkgangers vooral huwden met de eigen gemeenteleden tot in de 19 eeuw. Misschien enkelen nog steeds ?
Assimileren betekend in ieder geval dat men zich in de samenleving aanpast aan de heersende normen en waarden. Wat afgaande op het artikel dat werd gedeeld door de user KareldeStoute, dus ook werd gedaan in Nederland. Wat mensen dan thuis doen achter gesloten deuren of in een gebedshuis moet men zelf weten. Dat is een privékwesties.
quote:
Joden bleven ook veel in de eigen groep huwen en kinderen maken. Nog steeds?
En nog steeds een groep daarbinnen met de eigen geloofsuitingen ?
De joodse gemeenschappen in Nederland waren er al in de middeleeuwen.
Is hun assimilatie mislukt ?
Met wie mensen trouwen heeft niets met assimilatie of integratie te maken. Nederland kende natuurlijk sowieso heel lang een zeer sterke verzuiling. Joden waren daar geen uitzondering in. Sterker nog, Joden integreerden juist uitstekend in Nederland (en niet alleen in Nederland). Het feit dat Joden uitblonken op verscheidene vlakken, bijv. door een oververtenwoordiging in de wetenschap, rechtspraak, geneeskunde, schrijfkunst of het ondernemerschap, was één van de redenen voor antisemitisme.

De eerste Joden die hier kwamen, de Sefardische Joden, waren trouwens ook van behoorlijk goede komaf en brachten de nodige rijkdom met zich mee. Hun Jodendom was ook lang niet altijd duidelijk vanwege de lange tijd van onderdrukking in Spanje en Portugal, zij moesten zichzelf hier weer hervinden wat dit betreft.
quote:
Zo totaal anders was het toen niet met de oude migranten van voor 1700 en hun nazaten
Ook zij gingen de kinderen opvoeden in lijn van de (groot)ouders.
Eeuwenlang duurde dat integratieproces.... wat die tijdsduur betreft is het wel anders met de nieuwe migrantengroepen
Integratie is een doorgaand proces en het kan eeuwen duren.
De huidige situatie is natuurlijk wél totaal anders dan die in het verleden was. De situatie waar we nu mee zitten, grote groepen migranten uit niet-Westerse en voornamelijk Islamtische landen die slecht integreren en assimileren, op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd en vaak normen en waarden hebben die haaks staan op de Westerse, is nieuw.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216089694
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2024 10:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De huidige situatie is natuurlijk wél totaal anders dan die in het verleden was. De situatie waar we nu mee zitten, grote groepen migranten uit niet-Westerse en voornamelijk Islamtische landen die slecht integreren en assimileren, op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd en vaak normen en waarden hebben die haaks staan op de Westerse, is nieuw.
Die conclusie lijkt me nogal kort door de bocht. Je kan de situatie nu niet zo makkelijk projecteren op de 17e eeuw of andersom (wat we nu als westers zien is al compleet anders dan 45 jaar terug, laat staan 450 jaar…). Maar de sociale problematiek was natuurlijk best wel vergelijkbaar.
pi_216089792
Sterker nog, als we kijken naar het integratieproces, kunnen we eerder het tegenovergestelde beweren. In een relatief korte tijd hebben veel migranten hun positie binnen de maatschappij weten te verwerven. Ze zijn op grote schaal actief in het bedrijfsleven, de politiek en maatschappij. Ik denk dat dit voor lieden als HR best wel bedreigend is. Immers velen hebben vanuit een achterstandspositie meer kunnen bereiken dan velen van ons ooit zouden kunnen.

In een tijdbestek van pak m beet zestig jaar. Best wel knap.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2024 10:56:04 ]
pi_216089812
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 10:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
En wat is daarvan de belangrijkste oorzaak? Ze zitten jaren in een asielprocedure en tijdens die procedure mogen ze geen scholing volgen en werken. Dus het duurt inderdaad een paar jaar voordat ze aan het werk zijn.

Na 5 of 6 jaar werkt meer dan 50%. Als je in aanmerking neemt dat in die groepen ze nog de tot voor kort hier ook algemeen geaccepteerde opvatting hebben dat één partner bij de kinderen blijft, is iets meer dan 50% dus waarschijnlijk zo goed als alle werkzoekenden. Niet werkzoekenden krijgen geen uitkering.
Cijfers hoeveel migranten er een uitkering krijgen worden niet vaak gepubliceerd, maar als dat eens gebeurt is dat altijd opvallend laag.
Nee hoor, meestal duurt het een paar maanden alvorens mensen een verblijfsvergunning krijgen.
quote:
De IND toetst of u aan alle voorwaarden voldoet om een verblijfsvergunning te krijgen. Binnen 90 dagen hoort u of u een verblijfsvergunning krijgt of niet.

Bron
In genoeg gevallen is na 90 maanden (7.5 jaar dus) na het ontvangen van een verblijfsvergunning is nog altijd een heel groot deel (soms meer dan 50%) niet aan het werk. En dat komt simpelweg omdat deze mensen kansarm zijn. Dit is ook één van de reden waarom Nederland zulke mensen niet zou moeten opvangen.

Bron

En dan ook nog in de wetenschap dat het nu "beter" gaat dan voorheen, toen was het al helemaal dramatisch gesteld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216089831
quote:
Met wie mensen trouwen heeft niets met assimilatie of integratie te maken.
Kennelijk snap je niet dat buiten de eigen groep trouwen en kinderen krijgen heel veel met integratie en assimilatie heeft te maken.
quote:
grote groepen migranten uit niet-Westerse en voornamelijk Islamtische landen die slecht integreren en assimileren,
Als je het zo overdrijft dan is het relevant te kijken in welke mate jij bent geintegreerd . Of in welke mate je tegen integratie bent, die van jezelf en van die groepen die je verafschuwt.
Veel van de kinderen en kleinkinderen uit de islamitische landen zijn best wel Nederlands georienteerd.
Nee... niet geassimileerd. De fractieleider van de VVD is dat ook niet, wil ze niet. Ze wil haar afkomst niet verloochenen.
Ze is door huwelijk wel geintegreerd in de Joodse groep en haar man weer in haar familiegroep geintegreerd.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bluesdude op 30-12-2024 11:17:22 ]
pi_216089860
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 10:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja maar dat past niet in het rechtse plaatje natuurlijk waar men graag een zondebok zoekt voor de problematiek binnen het land waarvan zelfs rechts grotendeels de oorzaak zelf is door de VVD wat wereldkampioen is in problemen vooruit schuiven en de economie voor de rijken en bedrijven en zich nu aansluit bij de partij van het haatzaaien de PVV
pi_216089957
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
Sterker nog, als we kijken naar het integratieproces, kunnen we eerder het tegenovergestelde beweren. In een relatief korte tijd hebben veel migranten hun positie binnen de maatschappij weten te verwerven. Ze zijn op grote schaal actief in het bedrijfsleven, de politiek en maatschappij. Ik denk dat dit voor lieden als HR best wel bedreigend is. Immers velen hebben vanuit een achterstandspositie meer kunnen bereiken dan velen van ons ooit zouden kunnen.

In een tijdbestek van pak m beet zestig jaar. Best wel knap.
Waarom zou dit voor mij precies bedreigend zijn? Sterker nog, ik zou juist graag willen dat veel meer mensen goed integreren. Want het beeld dat jij schetst klopt gewoon niet en de cijfers bevestigen dat ook wel.

Of het nu om criminaliteit, werkeloosheid of opleidingsniveau gaat, allochtonen doen het gewoon veel slechter. Wat verder niet wil zeggen dat er geen succesverhalen zijn, dat mag natuurlijk ook wel inmiddels.
pi_216089973
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 00:35 schreef Origami94 het volgende:
Het verbaast mij dat ze in de VS dus niet de immigranten de schuld geven van de huizencrisis. Nu hebben ze daar ook minder sociale huurhuizen, maar toch.
Nou ja, je struikelt over de daklozen daar. Alleen is dat een breder probleem.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_216090007
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
Ze zijn op grote schaal actief in het bedrijfsleven, de politiek en maatschappij. Ik denk dat dit voor lieden als HR best wel bedreigend is. Immers velen hebben vanuit een achterstandspositie meer kunnen bereiken dan velen van ons ooit zouden kunnen.
Wat zou HR daar nu weer bedreigend aan moeten vinden? Denk dat die zich eerder druk moeten gaan maken om AI en automatisering.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_216090056
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Door de autogerichtheid is er geen ruimte om de stoepen wat breder te maken, zodat je er omheen kan zonder te struikelen?
pi_216090072
quote:
9s.gif Op maandag 30 december 2024 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Door de autogerichtheid is er geen ruimte om de stoepen wat breder te maken, zodat je er omheen kan zonder te struikelen?
Gratis atletiek, zo rolt men in een communistisch land.
pi_216090075
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2024 11:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat zou HR daar nu weer bedreigend aan moeten vinden? Denk dat die zich eerder druk moeten gaan maken om AI en automatisering.
Whehe, al lijkt de user HR me niet echt een HR-typje :P
pi_216090082
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2024 11:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou dit voor mij precies bedreigend zijn? Sterker nog, ik zou juist graag willen dat veel meer mensen goed integreren. Want het beeld dat jij schetst klopt gewoon niet en de cijfers bevestigen dat ook wel.
Het is een bedreiging omdat het niet compatibel is met wat jij graag ziet. Een hoofddoek dragen zie jij bijvoorbeeld al als niet integreren. Praktiserende moslims die allerlei hoge posities binnen de maatschappij verwerven kunnen dan best wel angstgevoelens veroorzaken lijkt me. De cijfers ondersteunen overigens mijn beeld. Uit elk onderzoek komt naar voren dat de integratie steeds beter is gelukt. En dat in een vrij kort tijdsbestek.

quote:
Of het nu om criminaliteit, werkeloosheid of opleidingsniveau gaat, allochtonen doen het gewoon veel slechter. Wat verder niet wil zeggen dat er geen succesverhalen zijn, dat mag natuurlijk ook wel inmiddels.
Dat immigranten gemiddeld genomen iets slechter scoren lijkt me niet vreemd. Gezien de achterstandpositie waar ze in hebben gezeten en soms nog in zitten is dat zeer logisch. Dat neemt niet weg dat het hier sec. gaat om gemiddelden. Er is dus een aanzienlijk grote groep die goed scoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2024 11:12:12 ]
pi_216090087
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 10:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja maar dat past niet in het rechtse plaatje natuurlijk waar men graag een zondebok zoekt voor de problematiek binnen het land waarvan zelfs rechts grotendeels de oorzaak zelf is door de VVD wat wereldkampioen is in problemen vooruit schuiven en de economie voor de rijken en bedrijven en zich nu aansluit bij de partij van het haatzaaien de PVV
Het heeft niet zoveel te maken met het zaaien van haat, wel met feiten. En we zien dat die door sommigen nogal snel worden weggewuifd als het over migratie gaat. Veel Nederlanders vinden in migratie een groot probleem en in plaats van dat meteen op een denigrerende manier weg te zetten zou je misschien ook kunnen erkennen dat er een kern van waarheid inzit.
pi_216090111
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2024 11:08 schreef nostra het volgende:

[..]
De 5e kolonne natuurlijk.
pi_216090250
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2024 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft niet zoveel te maken met het zaaien van haat, wel met feiten. En we zien dat die door sommigen nogal snel worden weggewuifd als het over migratie gaat. Veel Nederlanders vinden in migratie een groot probleem en in plaats van dat meteen op een denigrerende manier weg te zetten zou je misschien ook kunnen erkennen dat er een kern van waarheid inzit.
Ik geef toe dat het een probleem is, waar ik meer een probleem mee heb dat het nu lijkt alsof het het enige probleem is terwijl ik vind dat er meer aan de hand is en er grotere problemen zijn dan het asiel/ migratie probleem.
Dan noem ik maar het punt 2 wat tijdens de verkiezingsdebatten een hot item was maar waar je nu niks meer van hoort en dat is bestaanszekerheid, rechts heeft daar lomp gezegd gewoon schijt aan.
Andere problemen zoals klimaat, zorg , onderwijs, huisvesting etc vind ik ook veel belangrijker dan het bewaken van grenzen met te weinig personeel om maar een voorbeeld te noemen
En ja ik zet het op een denigrerende manier neer omdat dit kabinet weinig meer bereikt dan haatzaaien en ikke ikke ikke en de rest kan stikken instelling
pi_216090302
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 11:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is een bedreiging omdat het niet compatibel is met wat jij graag ziet. Een hoofddoek dragen zie jij bijvoorbeeld al als niet integreren. Praktiserende moslims die allerlei hoge posities binnen de maatschappij verwerven kunnen dan best wel angstgevoelens veroorzaken lijkt me. De cijfers ondersteunen overigens mijn beeld. Uit elk onderzoek komt naar voren dat de integratie steeds beter is gelukt. En dat in een vrij kort tijdsbestek.
[..]
Dat immigranten gemiddeld genomen iets slechter scoren lijkt me niet vreemd. Gezien de achterstandpositie waar ze in hebben gezeten en soms nog in zitten is dat zeer logisch. Dat neemt niet weg dat het hier sec. gaat om gemiddelden. Er is dus een aanzienlijk grote groep die goed scoort.
Praktiserende moslims op hoge posities in de samenleving zijn de uitzonderingen. En sinds een aantal jaar wordt er ook nog actief op zulke mensen geselecteerd vanuit DEIB motieven. Waardoor er dus eigenlijk mensen op posities komen die daar op basis van pure kwaliteit eigenlijk niet horen.

En dat de integratie beter gaat kun je rustig vertalen naar 'minder belabberd'. Als een voetbalteam eerst elke wedstrijd met 0-6 verliest en daarna met 0-3 gaat het niet ineens 'goed'. Er is zeker een relatief kleine groep die het goed doet, alle lof naar die mensen, maar het is simpelweg niet de norm. Dat moeten we ook gewoon allemaal kunnen erkennen.
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De 5e kolonne natuurlijk.
Mwah, er zijn helaas ook genoeg autochtonen die je bij wijze van spreken tot zo'n groep zou kunnen rekenen. Dat neem ik de mensen met een migratieachtergrond eigenlijk nog het minst kwalijk.
pi_216090365
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2024 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Praktiserende moslims op hoge posities in de samenleving zijn de uitzonderingen. En sinds een aantal jaar wordt er ook nog actief op zulke mensen geselecteerd vanuit DEIB motieven. Waardoor er dus eigenlijk mensen op posities komen die daar op basis van pure kwaliteit eigenlijk niet horen.

En dat de integratie beter gaat kun je rustig vertalen naar 'minder belabberd'. Als een voetbalteam eerst elke wedstrijd met 0-6 verliest en daarna met 0-3 gaat het niet ineens 'goed'. Er is zeker een relatief kleine groep die het goed doet, alle lof naar die mensen, maar het is simpelweg niet de norm. Dat moeten we ook gewoon allemaal kunnen erkennen.
[..]
Mwah, er zijn helaas ook genoeg autochtonen die je bij wijze van spreken tot zo'n groep zou kunnen rekenen. Dat neem ik de mensen met een migratieachtergrond eigenlijk nog het minst kwalijk.
Goed verhaal dit, moslims op hoge posities zijn er bijna niet. En als ze er zitten dan is het omdat ze niks kunnen, maar moslim zijn en het moet. En verder zijn deuglinksen onderdeel van de 5e colonne. Ik ben er wel klaar mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2024 11:27:31 ]
pi_216090458
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik geef toe dat het een probleem is, waar ik meer een probleem mee heb dat het nu lijkt alsof het het enige probleem is terwijl ik vind dat er meer aan de hand is en er grotere problemen zijn dan het asiel/ migratie probleem.
Dan noem ik maar het punt 2 wat tijdens de verkiezingsdebatten een hot item was maar waar je nu niks meer van hoort en dat is bestaanszekerheid, rechts heeft daar lomp gezegd gewoon schijt aan.
Andere problemen zoals klimaat, zorg , onderwijs, huisvesting etc vind ik ook veel belangrijker dan het bewaken van grenzen met te weinig personeel om maar een voorbeeld te noemen
En ja ik zet het op een denigrerende manier neer omdat dit kabinet weinig meer bereikt dan haatzaaien en ikke ikke ikke en de rest kan stikken instelling
Dat argument kun je prima maken.

Ik ben het er ook mee eens dat rechtse partijen soms een blinde vlek hebben voor andere kwesties (neem een realistisch klimaatbeleid bijvoorbeeld). Maar dat los je niet op door het bagatelliseren van een probleem met migratie of het zelfs te ontkennen. Daar schieten progressieve en linkse partijen dan ook tekort. De realiteit is nu eenmaal dat veel Nederlanders migratie als een zeer groot probleem zien, als je het niet serieus neemt als partij ben je zulke potentiële kiezers kwijt.
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 11:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Goed verhaal dit, moslims op hoge posities zijn er bijna niet. En als ze er zitten dan is het omdat ze niks kunnen, maar moslim zijn en het moet. En verder zijn deuglinksen onderdeel van de 5e colonne. Ik ben er wel klaar mee.
Hmm. Aandoenlijke stropop wel.

Ik gaf in mijn post aan dat praktiserende moslims op hoge posities de uitzonderingen zijn en dat er actief op zulke mensen wordt geselecteerd. Dat is dus iets anders dan dat ze er niet zijn of niets zouden kunnen.
pi_216090490
Helemaal van God los, denk je de VVD in het kabinet te hebben zitten. 800 euro premie :')

Berekeningen anno 2025
De vergelijkingssite gebruikte de gegevens uit het regeerakkoord van 2012 en ontwikkelde een rekentool met de actuele cijfers voor 2025, om te berekenen hoeveel iedereen zou gaan betalen als de zorgpremie volledig inkomensafhankelijk zou worden. Nu betalen werkenden ook al 5,62 procent aan zorgkosten via het inkomen. Dat zou omhoog gaan naar 11,1 procent. Mensen met een bruto inkomen van 2000 euro per maand hoeven nog slechts 32 euro af te dragen. Voor mensen die 5000 euro bruto per maand verdienen, gaat de premie omhoog naar 355 euro. En wie een salaris heeft van 8000 euro bruto per maand moet 671 euro aan zorgpremie betalen.

https://www.ad.nl/economi(...)s-positief~a780640f/
  Moderator maandag 30 december 2024 @ 11:39:02 #79
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216090557
Ik wacht eerst nog even tot Geert en Agema het eigen risico gaan afschaffen, want die crisisactrice puisterige Gerda heeft het geld NU nodig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 30 december 2024 @ 11:44:37 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216090645
quote:
81s.gif Op maandag 30 december 2024 11:34 schreef nostra het volgende:
Helemaal van God los, denk je de VVD in het kabinet te hebben zitten. 800 euro premie :')

Berekeningen anno 2025
De vergelijkingssite gebruikte de gegevens uit het regeerakkoord van 2012 en ontwikkelde een rekentool met de actuele cijfers voor 2025, om te berekenen hoeveel iedereen zou gaan betalen als de zorgpremie volledig inkomensafhankelijk zou worden. Nu betalen werkenden ook al 5,62 procent aan zorgkosten via het inkomen. Dat zou omhoog gaan naar 11,1 procent. Mensen met een bruto inkomen van 2000 euro per maand hoeven nog slechts 32 euro af te dragen. Voor mensen die 5000 euro bruto per maand verdienen, gaat de premie omhoog naar 355 euro. En wie een salaris heeft van 8000 euro bruto per maand moet 671 euro aan zorgpremie betalen.

Henk en Ingrid danken u. En over 4 jaar verdubbelt het waarschijnlijk weer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216090757
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2024 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat argument kun je prima maken.

Ik ben het er ook mee eens dat rechtse partijen soms een blinde vlek hebben voor andere kwesties (neem een realistisch klimaatbeleid bijvoorbeeld). Maar dat los je niet op door het bagatelliseren van een probleem met migratie of het zelfs te ontkennen. Daar schieten progressieve en linkse partijen dan ook tekort. De realiteit is nu eenmaal dat veel Nederlanders migratie als een zeer groot probleem zien, als je het niet serieus neemt als partij ben je zulke potentiële kiezers kwijt.
[..]
Hmm. Aandoenlijke stropop wel.

Ik gaf in mijn post aan dat praktiserende moslims op hoge posities de uitzonderingen zijn en dat er actief op zulke mensen wordt geselecteerd. Dat is dus iets anders dan dat ze er niet zijn of niets zouden kunnen.
Dat is inderdaad misschien de fout van links, al is de SP om een voorbeeld al langer kritisch op het migratiebeleid dan rechts dacht ik.
Persoonlijk heb ik meer last van het afbreken van sociaal beleid dan van migratie, je zult gemerkt hebben dat ik niet van de cijfertjes ben, ik ga uit van wat ik zie en voel en wat ik meegemaakt heb daar hecht ik meer waarde aan, dat heeft ook te maken met bijvoorbeeld een achtergrond met een vader die taxichauffeur was en belasting moest betalen over fooien waarvan de belasting bepaalde hoeveel dat was, voor een gezin met al weinig geld heb ik zeker wel meegekregen hoe ernstig dat is, ik weet niet of deze situatie inmiddels veranderd is, ik praat zeker over 40 jaar terug maar toen had het flink impact op ons gezin.
pi_216090924
quote:

Berekeningen anno 2025

Het is ook een beetje gemakzuchtig om dit soort maatregen geisoleerd te beschouwen en er verontwaardigd over te doen. Dit voorstel was destijds onderdeel van een pakket maatregelen waar onder andere de inkomstenbelasting in de hogere schijven ook significant werden verlaagd ter compensatie. Dat zou grosso modo een neutraal effect moeten hebben gehad.

Overigens woont mijn broertje in Duitsland en is daar de zorgverzekering wel deels inkomensafhankelijk, dus hij betaalt ondanks een iets lager inkomen toch al fors meer danik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216090944
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 11:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het aantal moslims op hoge posities staat enigszins in lijn met het percentage van 5,6% moslims in Nederland.
  Moderator maandag 30 december 2024 @ 12:04:41 #84
38824 crew  Droopie
pi_216090971
https://www.telegraaf.nl/(...)r-tijd-nodige-schade

Het zijn in theorie geen aanslagen, maar in de praktijk geeft het mensen een heel naar gevoel als je in de buurt woont.

Misschien is het voor de politiek ook wel eens handig als ze hier eens aandacht aan gaan besteden

Nou hoef je niet het leger in uniform in te zetten, maar kom eens met een voorstel om dit gezeik harder te straffen en de opsporing meer manuren te geven.
Hell To The Liars
pi_216091030
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 12:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is ook een beetje gemakzuchtig om dit soort maatregen geisoleerd te beschouwen en er verontwaardigd over te doen. Dit voorstel was destijds onderdeel van een pakket maatregelen waar onder andere de inkomstenbelasting in de hogere schijven ook significant werden verlaagd ter compensatie. Dat zou grosso modo een neutraal effect moeten hebben gehad.
De keren dat ik dat laatste heb gehoord over nivellerende maatregelen zijn ze zelden ook daadwerkelijk uitgekomen. Ik zou ook niet weten waar ze dekking zouden weten te vinden voor zulke bedragen met een nu al te hoog tekort met la-la-opbrengsten daar al in.
pi_216091159
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 12:09 schreef nostra het volgende:

[..]
De keren dat ik dat laatste heb gehoord over nivellerende maatregelen zijn ze zelden ook daadwerkelijk uitgekomen. Ik zou ook niet weten waar ze dekking zouden weten te vinden voor zulke bedragen met een nu al te hoog tekort met la-la-opbrengsten daar al in.
Zoals ik zeg was dit geen nivellering, maar een combinatie van nivellering en denivellering waardoor het netto geen significant inkomenseffect gehad zou moeten hebben voor specifieke groepen. Het was ook een poging om van de zorgtoeslag af te komen bijjvoorbeeld.
pi_216091325
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik vermoed dat men daar de komende jaren alleen maar gaat doen alsof er geen problemen zijn en tegelijkertijd flink gaat bezuinigen om de pockets van Musk en de happy few sneller te kunnen vullen.

Is Wilders al in gesprek met Musk geweest?
pi_216091389
Pakwe
quote:

Berekeningen anno 2025

Pakweg 15% van netto inkomen voor iemand die 8k bruto verdient?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_216091440
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 12:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zoals ik zeg was dit geen nivellering, maar een combinatie van nivellering en denivellering waardoor het netto geen significant inkomenseffect gehad zou moeten hebben voor specifieke groepen. Het was ook een poging om van de zorgtoeslag af te komen bijjvoorbeeld.
Een combinatie die netto niet tot een forse stijging van de overheidsinkomsten leidt, lost het probleem van te weinig zorginkomsten alleen niet op - en daar is het om te doen. Wat de inkomenspositie van het hoogste deciel (of twee) is, boeit ook niemand wat: het aantal voorstanders reflecteert dat wel aardig, typisch een ding waar men puur met de eigen portemonnee stemt.
pi_216091535
Dan mogen ze wel wat extra schijven gaan invoeren want anders heb je al heel vroeg een absurd hoge marginale druk. Deeltijden was nooit aantrekkelijker.

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 30-12-2024 12:42:40 ]
pi_216091556
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 12:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Overigens woont mijn broertje in Duitsland en is daar de zorgverzekering wel deels inkomensafhankelijk, dus hij betaalt ondanks een iets lager inkomen toch al fors meer danik.
Maar dat kan de belastingdienst pas verjagen in 2045
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 30 december 2024 @ 12:48:53 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216091769
quote:

[..]
Ik was niet degene die over Basken begon.

Nee, maar daar gaat dat onderzoek wel over.

quote:
De huidige situatie is natuurlijk wél totaal anders dan die in het verleden was.
klopt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216092043
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 12:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Een combinatie die netto niet tot een forse stijging van de overheidsinkomsten leidt, lost het probleem van te weinig zorginkomsten alleen niet op - en daar is het om te doen. Wat de inkomenspositie van het hoogste deciel (of twee) is, boeit ook niemand wat: het aantal voorstanders reflecteert dat wel aardig, typisch een ding waar men puur met de eigen portemonnee stemt.
Dat zegt ook niemand. Je verschuift de doelpalen steeds maar. Eerst rep je over het feit dat het voorstel van een kabinet kwam met de VVD erin. Dat klopt, maar dat was wel eenzijdig, omdat een webisteje een voorstel uit dat regeerakkoord heeft geplukt zonder de context puur voor eigen publicitair gewin.
Vervolgens roep je dat nivellering niet werkt en geef ik aan dat het helemaal niet als nivellering bedoeld was. En dan gaat het opeens weer om het probleem van de te weinig zorginkomsten.
pi_216092287
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2024 10:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, meestal duurt het een paar maanden alvorens mensen een verblijfsvergunning krijgen.
[..]
In genoeg gevallen is na 90 maanden (7.5 jaar dus) na het ontvangen van een verblijfsvergunning is nog altijd een heel groot deel (soms meer dan 50%) niet aan het werk. En dat komt simpelweg omdat deze mensen kansarm zijn. Dit is ook één van de reden waarom Nederland zulke mensen niet zou moeten opvangen.

[ afbeelding ]

Bron

En dan ook nog in de wetenschap dat het nu "beter" gaat dan voorheen, toen was het al helemaal dramatisch gesteld.
Het duurt meestal veel en veel langer dan 90 dagen. Het is gemiddeld 9 maanden tot een jaar, maar juist bij de groepen die je noemt die vaak geen papieren hebben is het vaak 2 tot 3 jaar. En dan heb je het dus nog maar over 3 jaartjes voor een opleiding e.d.

En nogmaals: met iets meer dan 50% werkenden is dat 100% van de werkzoekenden, je bewijst dus zelf dat al redelijk snel vrijwel iedereen werkt en geen uitkering heeft.

Echt, je hele verhaal slaat gewoon nergens op.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2024 13:20:13 ]
  maandag 30 december 2024 @ 13:48:18 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216092876
Ze hadden sowieso het eigen risico inkomensafhankelijk moeten maken, maar de zorgpremie is ook prima natuurlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 30 december 2024 @ 13:52:12 #96
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216092975
Het blijft wel een hardnekkige mythe dat als je een beetje divers wil selecteren dat je dan voor minder kwaliteit zou gaan. Als je de sollicitatiegesprekken voor een bedrijf doet zul je al snel zien dat kandidaten elkaar helemaal niet zo ontlopen en als er wel eentje bovenuit steekt wordt diegene gewoon aangenomen. Daarnaast merk je pas op de werkvloer aan wie je wat hebt op de langere termijn.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216093070
twitter

ca 40% van de PVV en FvD-kiezers willen de democratie afschaffen. Dus een monoculturele dictatuur ?, maar daar is niet naar gevraagd in de peiling.

Dit kun je een fascistische neiging noemen, hier verborgen achter het woord 'autocratie'.
  maandag 30 december 2024 @ 14:00:17 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216093160
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
ca 40% van de PVV en FvD-kiezers willen de democratie afschaffen. Dus een monoculturele dictatuur ?, maar daar is niet naar gevraagd in de peiling.

Dit kun je een fascistische neiging noemen, hier verborgen achter het woord 'autocratie'.
Dan houden die mensen dus niet van Nederland en de Westerse normen en waarden. Misschien dat we die extra in de gaten moeten houden, een goed idee zou een kliklijn kunnen zijn voor als je die groep hoort praten over het afbreken van onze democratie.

Maar zielig is het wel als je niet eens meer samen wil leven in een samenleving waarbij je het samen doet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 30 december 2024 @ 14:05:24 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216093245
Dat soort mensen moeten ze gewoon voor een jaar naar Rusland sturen. Dan houden ze hun grote bek wel.
  maandag 30 december 2024 @ 14:16:35 #100
12221 Tijn