Allemaal criminaliteit die gewoon gewoon kunt zien in de aangiftes (anders krijg je geen geld terug) en toch daalt de criminaliteit.quote:Op zondag 29 december 2024 18:07 schreef luxerobots het volgende: [..] Criminaliteit verschuift gewoon. Naar diefstal bij bezorgdiensten, louche webwinkels en scammers en 'jongeren' die langs de deur gaan om veilig de betaalkaart van je demente oma op te halen.
Ik denk dat de kleine criminaliteit grotendeels onder de radar blijft. Men doet geen aangifte, en als men wel aangifte doet, doet de politie ook niet veel moeite om het serieus te nemen.quote:Op zondag 29 december 2024 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allemaal criminaliteit die gewoon gewoon kunt zien in de aangiftes (anders krijg je geen geld terug) en toch daalt de criminaliteit.
Daarnaast zie je bijvoorbeeld ook in het jaarlijkse onderzoek dat het CBS doet naar het veiligheidsgevoel dat Nederlanders zich in pakweg de afgelopen twee decennia in toenemende mate veilig is gaan voelen.quote:Op zondag 29 december 2024 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allemaal criminaliteit die gewoon gewoon kunt zien in de aangiftes (anders krijg je geen geld terug) en toch daalt de criminaliteit.
En dat is altijd al zo geweest, al voor de WO2. Dus daarin is er niets veranderd. Nederland is veiliger geworden en het veiligheidsgevoel is ook gewoon gestegen, dat blijkt uit alle onderzoeken.quote:Op zondag 29 december 2024 18:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat de kleine criminaliteit grotendeels onder de radar blijft. Men doet geen aangifte, en als men wel aangifte doet, doet de politie ook niet veel moeite om het serieus te nemen.
De aangifte bereidheid neemt ook af. Ik probeer minstens een keer per jaar aangifte te doen en krijg soms gewoon botweg een nee.quote:Op zondag 29 december 2024 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit doet natuurlijk weinig af aan de studie die ik heb gedeeld over de etnische en culturele homogeniteit in Nederland.quote:Op zondag 29 december 2024 17:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aardig leesvoer voor je
https://henklooijesteijn.(...)uitenlanders.pdf.pdf
Kortom, dit is dus een compleet andere situatie dan vele duizenden mensen uit Marokko, Turkije of Syrië. Wat natuurlijk totaal andere culturen zijn dan de Westerse en waarbij zulke mensen ook nog eens de nakomelingen opvoeden in lijn met de cultuur van het land van de (groot)ouders.quote:Een grote minderhedenproblematiek lijkt de Republiek niet te hebben gekend. Integratie en assimilatie waren de regel en de meeste nakomelingen van immigranten gingen op de Nederlandse bevolking, bijvoorbeeld door het lidmaatschap van een gilde, waar men door begrafenissen en gemeenschappelijke belangen intensief met elkaar omging. De meerderheid van het Amsterdamse kleermakersgilde kwam bijvoorbeeld uit Duitsland, maar integreerden hier met de inheemse kleermakers.
Of je het wilt of niet, de migratie van toen nam dus totaal andere vormen aan dan de migratie van nu en ook zijn de culturele effecten dus niet hetzelfde doordat de integratie en assimilatie veel beter verliep.quote:Op zondag 29 december 2024 17:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wij waren het land dat openstond voor alle vluchtelingen, omgeacht denkbeelden of religie. Zie de Hugenoten, zie de toen grote groep Joden. Dat is de echte Nederlandse cultuur.
Als je een programma als Oplichters Aangepakt van Kees van der Spek kijkt, zie je ook dat de politie aangiftes weigert. Dan komen ze met 'dit is een particulier conflict' wat gewoon regelrechte onzin is. Een keer moest Van der Spek ook uitwijken van Almere naar Amsterdam, omdat de politie van Almere de zaak niet wilde aannemen. En dan is hij nog een bekende journalist.quote:Op zondag 29 december 2024 18:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De aangifte bereidheid neemt ook af. Ik probeer minstens een keer per jaar aangifte te doen en krijg soms gewoon botweg een nee.
Gebeurde ook bij de journalisten van Powned op Ameland. Politie had er totaal geen zin in en nam het zelfs op voor de verdachten
De discussie was overigens niet of Nederland veiliger wordt, maar of immigranten oververtegenwoordigd zijn in de cijfers.quote:Op zondag 29 december 2024 18:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarnaast zie je bijvoorbeeld ook in het jaarlijkse onderzoek dat het CBS doet naar het veiligheidsgevoel dat Nederlanders zich in pakweg de afgelopen twee decennia in toenemende mate veilig is gaan voelen.
Ook dat is allang aangetoond in deze serie, dat dat niet zo is.quote:Op zondag 29 december 2024 18:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De discussie was overigens niet of Nederland veiliger wordt, maar of immigranten oververtegenwoordigd zijn in de cijfers.
jij bent minstens 1x per jaar slachtoffer van een misdrijf?quote:Op zondag 29 december 2024 18:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik probeer minstens een keer per jaar aangifte te doen en krijg soms gewoon botweg een nee
Niet van een misdrijf, wel van een feit.quote:Op zondag 29 december 2024 18:56 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
jij bent minstens 1x per jaar slachtoffer van een misdrijf?
Je hebt of die studie niet gelezen, of niet begrepen.quote:Op zondag 29 december 2024 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet natuurlijk weinig af aan de studie die ik heb gedeeld over de etnische en culturele homogeniteit in Nederland.
Rijkspas??quote:Op zondag 29 december 2024 19:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Niet van een misdrijf, wel van een feit.
En het moet ook. Bijv identiteitsfraude om verzekeringstechnische redenen. Zo was ik tijden terug mijn rijkspas kwijt en dat moest dan weer via de politie volgens mij.
Hoop het niet. Met toegang kom je zelfs bij de directie.quote:Op zondag 29 december 2024 19:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Rijkspas??
Maar verlies van een pas zal inderdaad een zeer lage prio hebben
Neem aan dat de beveiliging je pas gewoon kan blokkerenquote:Op zondag 29 december 2024 19:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hoop het niet. Met toegang kom je zelfs bij de directie.
Ja dat bleek uiteindelijk de oplossingquote:Op zondag 29 december 2024 19:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Neem aan dat de beveiliging je pas gewoon kan blokkeren
die kunnen vast geblokkeerd worden lijkt me.quote:Op zondag 29 december 2024 19:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hoop het niet. Met toegang kom je zelfs bij de directie.
Sorry maar dat lijkt me een no brainer. Als ik mijn werkpas verlies ga ik als eerste naar de bewaking. Wtf zou de politie ermee moetenquote:Op zondag 29 december 2024 19:08 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja dat bleek uiteindelijk de oplossing
Precies in lijn met wat de huidige regering heeft gepresteerdquote:Op zondag 29 december 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
Analyse van het politieke jaar: https://www.trouw.nl/poli(...)ijna-niets~b9542215/
Er is eigenlijk niets gebeurd.
Nu toon je je echt een fantast. Ben er wel weer even klaar mee…quote:Op zondag 29 december 2024 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet natuurlijk weinig af aan de studie die ik heb gedeeld over de etnische en culturele homogeniteit in Nederland.
We zijn allemaal bekend met de mensen die naar Nederland kwamen zoals Hugenoten, wat Duitsers of Belgen. Cultureel gezien waren hier misschien enkel Sefardische Joden een uitzondering maar ook zij integreerden uitstekend. Dit wordt zelfs benadrukt in het artikel dat je linkt:
[..]
Kortom, dit is dus een compleet andere situatie dan vele duizenden mensen uit Marokko, Turkije of Syrië. Wat natuurlijk totaal andere culturen zijn dan de Westerse en waarbij zulke mensen ook nog eens de nakomelingen opvoeden in lijn met de cultuur van het land van de (groot)ouders.
[..]
Of je het wilt of niet, de migratie van toen nam dus totaal andere vormen aan dan de migratie van nu en ook zijn de culturele effecten dus niet hetzelfde doordat de integratie en assimilatie veel beter verliep.
Ik kijk erg uit naar de oudejaarsconference van Pieter Derks. Z'n columns op Radio 1 waren altijd al goed in het duiden van de politiek, dus ik verwacht er veel vanquote:Op zondag 29 december 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
Analyse van het politieke jaar: https://www.trouw.nl/poli(...)ijna-niets~b9542215/
Zo te zien zijn er hardere omgangsvormen genormaliseerd. Toch wel een prestatie.quote:Op zondag 29 december 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
Mwa, het zal zoals ieder jaar het uitgekauwde BNNVARA-geluid zijn: iedereen rechts van D66 is een fascist. Een beetje zoals de columns in de NieuwsBV en de cartoons op Joop.nl.quote:Op zondag 29 december 2024 20:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kijk erg uit naar de oudejaarsconference van Pieter Derks. Z'n columns op Radio 1 waren altijd al goed in het duiden van de politiek, dus ik verwacht er veel van
En dat van een aanhanger van een partij die alles links van CDA al extreem links noemt.quote:Op zondag 29 december 2024 21:34 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Mwa, het zal zoals ieder jaar het uitgekauwde BNNVARA-geluid zijn: iedereen rechts van D66 is een fascist. Een beetje zoals de columns in de NieuwsBV en de cartoons op Joop.nl.
Wat is integratie ? Wat is assimilatie, wat velen zien als het eindpunt van een geslaagd integratieproces: oplossing van de oorspronkelijke groep. De verdwijning.quote:Op zondag 29 december 2024 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
We zijn allemaal bekend met de mensen die naar Nederland kwamen zoals Hugenoten, wat Duitsers of Belgen. Cultureel gezien waren hier misschien enkel Sefardische Joden een uitzondering maar ook zij integreerden uitstekend. Dit wordt zelfs benadrukt in het artikel dat je linkt:
[..]
Kortom, dit is dus een compleet andere situatie dan vele duizenden mensen uit Marokko, Turkije of Syrië. Wat natuurlijk totaal andere culturen zijn dan de Westerse en waarbij zulke mensen ook nog eens de nakomelingen opvoeden in lijn met de cultuur van het land van de (groot)ouders.
[..]
Of je het wilt of niet, de migratie van toen nam dus totaal andere vormen aan dan de migratie van nu en ook zijn de culturele effecten dus niet hetzelfde doordat de integratie en assimilatie veel beter verliep.
Ik snap je niet zo. Hekel je hier een bewering dat we homogeen waren vroeger ?quote:Op zondag 29 december 2024 21:59 schreef Vis1980 het volgende:
dat we heel lang terug een tijd lang homogeen zijn geweest is dan weer heel belangrijk.
Ah wat een onzin, de politie neemt aangiftes wel serieus, alleen kun je niet achter elke gestolen fiets een heel team aan detectives sturen. Daar heeft men het personeel niet voor en het is al de grootste werkgever in het land.quote:Op zondag 29 december 2024 18:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat de kleine criminaliteit grotendeels onder de radar blijft. Men doet geen aangifte, en als men wel aangifte doet, doet de politie ook niet veel moeite om het serieus te nemen.
Het is slechts anekdotisch, maar ik heb het zelf meegemaakt dat ze m'n aangifte niet serieus namen.quote:Op zondag 29 december 2024 22:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah wat een onzin, de politie neemt aangiftes wel serieus, alleen kun je niet achter elke gestolen fiets een heel team aan detectives sturen. Daar heeft men het personeel niet voor en het is al de grootste werkgever in het land.
Die partij heeft in het verleden met PvdA, CU én D66 geregeerd, dus ik vraag me af waar je dat vandaan haalt. Dat de PvdA na de uitlevering aan GroenLinks geen aantrekkelijke partner meer is, is niet zo vreemd.quote:Op zondag 29 december 2024 21:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat van een aanhanger van een partij die alles links van CDA al extreem links noemt.
Wat hebben Vlamingen en Walen die resp. Nederlands en Frans spreken en Castilianen en Basken te maken met immigratie?quote:Op zondag 29 december 2024 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
Het grote verschil is dat er toen geen verzorgingsstaat was. Als immigrant deed je mee (taal leren, werken) of je verhongerde. Een stok achter de deur om te integreren dus.quote:Op zondag 29 december 2024 21:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is integratie ? Wat is assimilatie, wat velen zien als het eindpunt van een geslaagd integratieproces: oplossing van de oorspronkelijke groep. De verdwijning.
Nog steeds zijn de kerkdiensten in de Waalse Kerk te Amsterdam in het frans.
Reeds 450 jaar zegt het Parool over deze kerk van Hugenoten en Belgische protestanten
https://www.parool.nl/ams(...)ps://www.google.com/
Ik dacht dat de kerkgangers vooral huwden met de eigen gemeenteleden tot in de 19 eeuw. Misschien enkelen nog steeds ?
Joden bleven ook veel in de eigen groep huwen en kinderen maken. Nog steeds?
En nog steeds een groep daarbinnen met de eigen geloofsuitingen ?
De joodse gemeenschappen in Nederland waren er al in de middeleeuwen.
Is hun assimilatie mislukt ?
Zo totaal anders was het toen niet met de oude migranten van voor 1700 en hun nazaten
Ook zij gingen de kinderen opvoeden in lijn van de (groot)ouders.
Eeuwenlang duurde dat integratieproces.... wat die tijdsduur betreft is het wel anders met de nieuwe migrantengroepen
Integratie is een doorgaand proces en het kan eeuwen duren.
Ruim het dubbele.quote:Op zondag 29 december 2024 17:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is procentueel meer dan wat we nu aan moslims hebben
FABEREDquote:Op maandag 30 december 2024 08:13 schreef Hanca het volgende:
De wet van Faber die nareizen door ongetrouwde partners en volwassen kinderen moet voorkomen blijkt een achterdeur te hebben die het IND veel extra werk gaat opleveren: https://www.ad.nl/politie(...)maal-dicht~aa878852/
Het idee om nareis te beperken tot minderjarige kinderen en echtgenoten blijkt namelijk te botsen met het EVRM. Op die manier kan iedereen een aanvraag doen om toch andere familieleden of personen (zoals een partner uit een land waar het homohuwelijk niet bestaat) te laten komen. Voor het IND wel meer werk: bij het beroep op het EVRM moet een veel bewerkelijke toets met oa gesprekken met familieleden plaats vinden. Het IND gaat het dus nog drukker krijgen terwijl Faber er op wil bezuinigen.
Verder loopt de wet om na 3 jaar makkelijker een verblijfsvergunning op te heffen tegen een Europese wet aan: het bewaren van de asieldossiers mag niet meer, bepalen of iemand terug kan wordt dus veel moeilijker.
En de verblijfsvergunning voor onbepaalde tijdna 5 jaar blijft gewoon bestaan, als aan inburgeringseisen wordt voldaan. Dan kan gelijk ook een paspoort worden aangevraagd. Dat deel is dus gewoon uit het plan gehaald (gelukkig, iemand langer dan 5 jaar een tijdelijke vergunning geven is onmenselijk).
De politie verwacht door de wetten trouwens geen dalende instroom en lossen dus het probleem van de drukte bij het IND en in de opvang niet op.
Genoeg bezuinigen op het IND en 8 jaar later heb je weer een generaal pardon om de wachtlijst weg te werken. Dat is echt het enige effect.quote:Op maandag 30 december 2024 08:27 schreef Monolith het volgende:
Ja het blijft ook wel bijzonder hoe zeer dit kabinet in een fantasiewereld leeft waar het aankomt op het terugdringen van (asiel)migratie. Als er toch één ding historisch een slecht idee is gebleken wat dat aangaat dan is het wel fors bezuinigen op de IND.
Kun je daar links dan weer de schuld van geven en krijg je weer een berg stemmen.quote:Op maandag 30 december 2024 08:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Genoeg bezuinigen op het IND en 8 jaar later heb je weer een generaal pardon om de wachtlijst weg te werken. Dat is echt het enige effect.
Die verdomde linkse wetten en verdragen ook.quote:Op maandag 30 december 2024 08:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kun je daar links dan weer de schuld van geven en krijg je weer een berg stemmen.
Moeten we dit nu als positief beoordelen dat we schijnbaar weer zelf helemaal niks kunnen beslissen?quote:Op maandag 30 december 2024 08:13 schreef Hanca het volgende:
De wet van Faber die nareizen door ongetrouwde partners en volwassen kinderen moet voorkomen blijkt een achterdeur te hebben die het IND veel extra werk gaat opleveren: https://www.ad.nl/politie(...)maal-dicht~aa878852/
Het idee om nareis te beperken tot minderjarige kinderen en echtgenoten blijkt namelijk te botsen met het EVRM. Op die manier kan iedereen een aanvraag doen om toch andere familieleden of personen (zoals een partner uit een land waar het homohuwelijk niet bestaat) te laten komen. Voor het IND wel meer werk: bij het beroep op het EVRM moet een veel bewerkelijke toets met oa gesprekken met familieleden plaats vinden. Het IND gaat het dus nog drukker krijgen terwijl Faber er op wil bezuinigen.
Verder loopt de wet om na 3 jaar makkelijker een verblijfsvergunning op te heffen tegen een Europese wet aan: het bewaren van de asieldossiers mag niet meer, bepalen of iemand terug kan wordt dus veel moeilijker.
En de verblijfsvergunning voor onbepaalde tijdna 5 jaar blijft gewoon bestaan, als aan inburgeringseisen wordt voldaan. Dan kan gelijk ook een paspoort worden aangevraagd. Dat deel is dus gewoon uit het plan gehaald (gelukkig, iemand langer dan 5 jaar een tijdelijke vergunning geven is onmenselijk).
De politie verwacht door de wetten trouwens geen dalende instroom en lossen dus het probleem van de drukte bij het IND en in de opvang niet op.
We kunnen zat zelf beslissen, alleen de onrechtstatelijke puinhoop die de PVV en bij uitbreiding ook VVD, BBB en NSC er van willen maken, daar zijn we gelukkig tegen beschermd.quote:Op maandag 30 december 2024 09:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Moeten we dit nu als positief beoordelen dat we schijnbaar weer zelf helemaal niks kunnen beslissen?
Schijnbaar is ongeveer elke wijziging in wetgeving/uitvoering 1 groot juridisch moeras zonder dat er daadwerkelijk iets bereiken.
Het zou helpen wanneer betrokkenen partijen begrijpen waar ze mee bezig zijnquote:Op maandag 30 december 2024 09:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Moeten we dit nu als positief beoordelen dat we schijnbaar weer zelf helemaal niks kunnen beslissen?
Faber is een onbenul daar niet van, maar schijnbaar is ongeveer elke wijziging in wetgeving/uitvoering 1 groot juridisch moeras zonder dat er daadwerkelijk iets wordt bereikt.
Ook dat klopt niet. In een stad als Amsterdam was er in de 17e eeuw ook voor migranten sociale zekerheid (weliswaar beperkt maar dat was het voor iedereen).quote:Op maandag 30 december 2024 00:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat er toen geen verzorgingsstaat was. Als immigrant deed je mee (taal leren, werken) of je verhongerde. Een stok achter de deur om te integreren dus.
Kan je dit nader duiden? Want het klinkt een tikje verzonnen.quote:Nu is er een sociaal stelsel dat niet toegerust is op veel nieuwkomers die een beroep op dat stelsel doen, maar er niet aan bijdragen.
Dit klinkt als het creatief verzinnen van regio’s. Daarnaast waren culturele verschillen toen natuurlijk veel groter over kleinere afstanden.quote:Daar komt nog bij dat het in het verleden veel lastiger was om duizenden kilometers te reizen. Er was dus automatisch sprake van ‘opvang in de regio’. Dus geen grote groep moslims onder de nieuwkomers, dus kleinere cultuurverschillen.
Ze wedden vooral op de verkeerde paarden. Er kan best wel wat maar dan moet je wel vooraf even nadenken.quote:Op maandag 30 december 2024 09:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Faber is een onbenul daar niet van, maar schijnbaar is ongeveer elke wijziging in wetgeving/uitvoering 1 groot juridisch moeras zonder dat er daadwerkelijk iets wordt bereikt.
Als je geen aangifte doet krijg je niks van de verzekering. Dus dat aangiftebereidheidfabeltje van rechtspopulisten kan gewoon de kliko in.quote:Op zondag 29 december 2024 18:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De aangifte bereidheid neemt ook af. Ik probeer minstens een keer per jaar aangifte te doen en krijg soms gewoon botweg een nee.
Gebeurde ook bij de journalisten van Powned op Ameland. Politie had er totaal geen zin in en nam het zelfs op voor de verdachten
Je gaat nu serieus ontkennen dat talloze Eritreërs, Somaliërs en Syriërs een uitkering hebben, ook na al jaren hier in Nederland te wonen?quote:Op maandag 30 december 2024 09:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook dat klopt niet. In een stad als Amsterdam was er in de 17e eeuw ook voor migranten sociale zekerheid (weliswaar beperkt maar dat was het voor iedereen).
[..]
Kan je dit nader duiden? Want het klinkt een tikje verzonnen.
[..]
Dit klinkt als het creatief verzinnen van regio’s. Daarnaast waren culturele verschillen toen natuurlijk veel groter over kleinere afstanden.
Oh en de republiek stond juist bekend als toevluchtsoord voor andersgelovigen uit Portugal, Frankrijk, Engeland en België, die maakten een flink deel van de migranten uit en weken cultureel fors af, zowel in eigen land als hier..
Turkse en Marokkaanse mannen kwamen hier om te werken. Jij suggereert dat men hier kwam om bijstand te trekken. Toen later hun gezinnen overkwamen (besluit van het rechtse kabinet van Agt ) bleven ze hun kinderen opvoeden met het idee: ga naar school, leer de taal, zoek werk.quote:Op maandag 30 december 2024 00:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat er toen geen verzorgingsstaat was. Als immigrant deed je mee (taal leren, werken) of je verhongerde. Een stok achter de deur om te integreren dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |