Goed verhaal dit, moslims op hoge posities zijn er bijna niet. En als ze er zitten dan is het omdat ze niks kunnen, maar moslim zijn en het moet. En verder zijn deuglinksen onderdeel van de 5e colonne. Ik ben er wel klaar mee.quote:Op maandag 30 december 2024 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Praktiserende moslims op hoge posities in de samenleving zijn de uitzonderingen. En sinds een aantal jaar wordt er ook nog actief op zulke mensen geselecteerd vanuit DEIB motieven. Waardoor er dus eigenlijk mensen op posities komen die daar op basis van pure kwaliteit eigenlijk niet horen.
En dat de integratie beter gaat kun je rustig vertalen naar 'minder belabberd'. Als een voetbalteam eerst elke wedstrijd met 0-6 verliest en daarna met 0-3 gaat het niet ineens 'goed'. Er is zeker een relatief kleine groep die het goed doet, alle lof naar die mensen, maar het is simpelweg niet de norm. Dat moeten we ook gewoon allemaal kunnen erkennen.
[..]
Mwah, er zijn helaas ook genoeg autochtonen die je bij wijze van spreken tot zo'n groep zou kunnen rekenen. Dat neem ik de mensen met een migratieachtergrond eigenlijk nog het minst kwalijk.
Dat argument kun je prima maken.quote:Op maandag 30 december 2024 11:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik geef toe dat het een probleem is, waar ik meer een probleem mee heb dat het nu lijkt alsof het het enige probleem is terwijl ik vind dat er meer aan de hand is en er grotere problemen zijn dan het asiel/ migratie probleem.
Dan noem ik maar het punt 2 wat tijdens de verkiezingsdebatten een hot item was maar waar je nu niks meer van hoort en dat is bestaanszekerheid, rechts heeft daar lomp gezegd gewoon schijt aan.
Andere problemen zoals klimaat, zorg , onderwijs, huisvesting etc vind ik ook veel belangrijker dan het bewaken van grenzen met te weinig personeel om maar een voorbeeld te noemen
En ja ik zet het op een denigrerende manier neer omdat dit kabinet weinig meer bereikt dan haatzaaien en ikke ikke ikke en de rest kan stikken instelling
Hmm. Aandoenlijke stropop wel.quote:Op maandag 30 december 2024 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goed verhaal dit, moslims op hoge posities zijn er bijna niet. En als ze er zitten dan is het omdat ze niks kunnen, maar moslim zijn en het moet. En verder zijn deuglinksen onderdeel van de 5e colonne. Ik ben er wel klaar mee.
Henk en Ingrid danken u. En over 4 jaar verdubbelt het waarschijnlijk weer.quote:Op maandag 30 december 2024 11:34 schreef nostra het volgende:
Helemaal van God los, denk je de VVD in het kabinet te hebben zitten. 800 euro premie
Berekeningen anno 2025
De vergelijkingssite gebruikte de gegevens uit het regeerakkoord van 2012 en ontwikkelde een rekentool met de actuele cijfers voor 2025, om te berekenen hoeveel iedereen zou gaan betalen als de zorgpremie volledig inkomensafhankelijk zou worden. Nu betalen werkenden ook al 5,62 procent aan zorgkosten via het inkomen. Dat zou omhoog gaan naar 11,1 procent. Mensen met een bruto inkomen van 2000 euro per maand hoeven nog slechts 32 euro af te dragen. Voor mensen die 5000 euro bruto per maand verdienen, gaat de premie omhoog naar 355 euro. En wie een salaris heeft van 8000 euro bruto per maand moet 671 euro aan zorgpremie betalen.
https://www.ad.nl/economi(...)s-positief~a780640f/
Dat is inderdaad misschien de fout van links, al is de SP om een voorbeeld al langer kritisch op het migratiebeleid dan rechts dacht ik.quote:Op maandag 30 december 2024 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat argument kun je prima maken.
Ik ben het er ook mee eens dat rechtse partijen soms een blinde vlek hebben voor andere kwesties (neem een realistisch klimaatbeleid bijvoorbeeld). Maar dat los je niet op door het bagatelliseren van een probleem met migratie of het zelfs te ontkennen. Daar schieten progressieve en linkse partijen dan ook tekort. De realiteit is nu eenmaal dat veel Nederlanders migratie als een zeer groot probleem zien, als je het niet serieus neemt als partij ben je zulke potentiële kiezers kwijt.
[..]
Hmm. Aandoenlijke stropop wel.
Ik gaf in mijn post aan dat praktiserende moslims op hoge posities de uitzonderingen zijn en dat er actief op zulke mensen wordt geselecteerd. Dat is dus iets anders dan dat ze er niet zijn of niets zouden kunnen.
Het is ook een beetje gemakzuchtig om dit soort maatregen geisoleerd te beschouwen en er verontwaardigd over te doen. Dit voorstel was destijds onderdeel van een pakket maatregelen waar onder andere de inkomstenbelasting in de hogere schijven ook significant werden verlaagd ter compensatie. Dat zou grosso modo een neutraal effect moeten hebben gehad.quote:Op maandag 30 december 2024 11:34 schreef nostra het volgende:
Helemaal van God los, denk je de VVD in het kabinet te hebben zitten. 800 euro premie
Berekeningen anno 2025
De vergelijkingssite gebruikte de gegevens uit het regeerakkoord van 2012 en ontwikkelde een rekentool met de actuele cijfers voor 2025, om te berekenen hoeveel iedereen zou gaan betalen als de zorgpremie volledig inkomensafhankelijk zou worden. Nu betalen werkenden ook al 5,62 procent aan zorgkosten via het inkomen. Dat zou omhoog gaan naar 11,1 procent. Mensen met een bruto inkomen van 2000 euro per maand hoeven nog slechts 32 euro af te dragen. Voor mensen die 5000 euro bruto per maand verdienen, gaat de premie omhoog naar 355 euro. En wie een salaris heeft van 8000 euro bruto per maand moet 671 euro aan zorgpremie betalen.
Het aantal moslims op hoge posities staat enigszins in lijn met het percentage van 5,6% moslims in Nederland.quote:Op maandag 30 december 2024 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goed verhaal dit, moslims op hoge posities zijn er bijna niet. En als ze er zitten dan is het omdat ze niks kunnen, maar moslim zijn en het moet. En verder zijn deuglinksen onderdeel van de 5e colonne. Ik ben er wel klaar mee.
De keren dat ik dat laatste heb gehoord over nivellerende maatregelen zijn ze zelden ook daadwerkelijk uitgekomen. Ik zou ook niet weten waar ze dekking zouden weten te vinden voor zulke bedragen met een nu al te hoog tekort met la-la-opbrengsten daar al in.quote:Op maandag 30 december 2024 12:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook een beetje gemakzuchtig om dit soort maatregen geisoleerd te beschouwen en er verontwaardigd over te doen. Dit voorstel was destijds onderdeel van een pakket maatregelen waar onder andere de inkomstenbelasting in de hogere schijven ook significant werden verlaagd ter compensatie. Dat zou grosso modo een neutraal effect moeten hebben gehad.
Zoals ik zeg was dit geen nivellering, maar een combinatie van nivellering en denivellering waardoor het netto geen significant inkomenseffect gehad zou moeten hebben voor specifieke groepen. Het was ook een poging om van de zorgtoeslag af te komen bijjvoorbeeld.quote:Op maandag 30 december 2024 12:09 schreef nostra het volgende:
[..]
De keren dat ik dat laatste heb gehoord over nivellerende maatregelen zijn ze zelden ook daadwerkelijk uitgekomen. Ik zou ook niet weten waar ze dekking zouden weten te vinden voor zulke bedragen met een nu al te hoog tekort met la-la-opbrengsten daar al in.
Ik vermoed dat men daar de komende jaren alleen maar gaat doen alsof er geen problemen zijn en tegelijkertijd flink gaat bezuinigen om de pockets van Musk en de happy few sneller te kunnen vullen.quote:Op maandag 30 december 2024 11:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, je struikelt over de daklozen daar. Alleen is dat een breder probleem.
Pakweg 15% van netto inkomen voor iemand die 8k bruto verdient?quote:Op maandag 30 december 2024 11:34 schreef nostra het volgende:
Berekeningen anno 2025
Een combinatie die netto niet tot een forse stijging van de overheidsinkomsten leidt, lost het probleem van te weinig zorginkomsten alleen niet op - en daar is het om te doen. Wat de inkomenspositie van het hoogste deciel (of twee) is, boeit ook niemand wat: het aantal voorstanders reflecteert dat wel aardig, typisch een ding waar men puur met de eigen portemonnee stemt.quote:Op maandag 30 december 2024 12:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik zeg was dit geen nivellering, maar een combinatie van nivellering en denivellering waardoor het netto geen significant inkomenseffect gehad zou moeten hebben voor specifieke groepen. Het was ook een poging om van de zorgtoeslag af te komen bijjvoorbeeld.
Maar dat kan de belastingdienst pas verjagen in 2045quote:Op maandag 30 december 2024 12:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook een beetje gemakzuchtig om dit soort maatregen geisoleerd te beschouwen en er verontwaardigd over te doen. Dit voorstel was destijds onderdeel van een pakket maatregelen waar onder andere de inkomstenbelasting in de hogere schijven ook significant werden verlaagd ter compensatie. Dat zou grosso modo een neutraal effect moeten hebben gehad.
Overigens woont mijn broertje in Duitsland en is daar de zorgverzekering wel deels inkomensafhankelijk, dus hij betaalt ondanks een iets lager inkomen toch al fors meer danik.
Nee, maar daar gaat dat onderzoek wel over.quote:Op maandag 30 december 2024 10:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik was niet degene die over Basken begon.
klopt.quote:De huidige situatie is natuurlijk wél totaal anders dan die in het verleden was.
Dat zegt ook niemand. Je verschuift de doelpalen steeds maar. Eerst rep je over het feit dat het voorstel van een kabinet kwam met de VVD erin. Dat klopt, maar dat was wel eenzijdig, omdat een webisteje een voorstel uit dat regeerakkoord heeft geplukt zonder de context puur voor eigen publicitair gewin.quote:Op maandag 30 december 2024 12:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Een combinatie die netto niet tot een forse stijging van de overheidsinkomsten leidt, lost het probleem van te weinig zorginkomsten alleen niet op - en daar is het om te doen. Wat de inkomenspositie van het hoogste deciel (of twee) is, boeit ook niemand wat: het aantal voorstanders reflecteert dat wel aardig, typisch een ding waar men puur met de eigen portemonnee stemt.
Het duurt meestal veel en veel langer dan 90 dagen. Het is gemiddeld 9 maanden tot een jaar, maar juist bij de groepen die je noemt die vaak geen papieren hebben is het vaak 2 tot 3 jaar. En dan heb je het dus nog maar over 3 jaartjes voor een opleiding e.d.quote:Op maandag 30 december 2024 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, meestal duurt het een paar maanden alvorens mensen een verblijfsvergunning krijgen.
[..]
In genoeg gevallen is na 90 maanden (7.5 jaar dus) na het ontvangen van een verblijfsvergunning is nog altijd een heel groot deel (soms meer dan 50%) niet aan het werk. En dat komt simpelweg omdat deze mensen kansarm zijn. Dit is ook één van de reden waarom Nederland zulke mensen niet zou moeten opvangen.
[ afbeelding ]
Bron
En dan ook nog in de wetenschap dat het nu "beter" gaat dan voorheen, toen was het al helemaal dramatisch gesteld.
Dan houden die mensen dus niet van Nederland en de Westerse normen en waarden. Misschien dat we die extra in de gaten moeten houden, een goed idee zou een kliklijn kunnen zijn voor als je die groep hoort praten over het afbreken van onze democratie.quote:Op maandag 30 december 2024 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
ca 40% van de PVV en FvD-kiezers willen de democratie afschaffen. Dus een monoculturele dictatuur ?, maar daar is niet naar gevraagd in de peiling.
Dit kun je een fascistische neiging noemen, hier verborgen achter het woord 'autocratie'.
Inderdaad. Slecht geïntegreerd, dat soort lui.quote:Op maandag 30 december 2024 14:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan houden die mensen dus niet van Nederland en de Westerse normen en waarden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |