Het lijkt erop dat aantal grote serieuze Franse media het als feit te lijken presenteren, 99% zeker lijkt mij.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:24 schreef Cyan9 het volgende:
Het is volgens mij nog niet officieel.
"You told Momo"quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:21 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com/p/DFdX-R9g4Xn/
Nu wel officieel
C'est un complot!quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
"You told Momo"
Wauw, jij had gewoon een primeur te pakken! Hoe voelt dat?
quote:Louane grew up in the French department of Pas-de-Calais, with her four sisters and her only brother Bach.[2] Louane's father, Jean-Pierre Peichert, was French, son of a Polish mother and German father. Her mother, Isabel Pinto dos Santos, was Portuguese, the daughter of a Portuguese father and a Brazilian mother.[3]
In 2008, she took part in L'École des stars, a French music competition broadcast on channel Direct 8.[4]
Louane, who was diagnosed with ADHD at the age of eight,[5] said that her parents often had to punish her due to her hyperactivity, but that she has learned a lot about discipline from them and that they always treated her with love.[6]
Louane lost both of her parents during her teenage years; her rendition of "Imagine" was dedicated to her father who had died just three months prior to her appearance in The Voice and her mother died in 2014 after a lengthy illness
Zo mooi deze film.. Ik kreeg zelf onverwacht eens een Spaanse dove familie te logeren op 1 zoon na .. Zulke lieve mensenquote:Op donderdag 30 januari 2025 19:49 schreef Greys het volgende:
Ohhhh! Louane uit La Famille Bélier.
Twee keer gezien die film over een meisje dat zangeres wil worden, haar ouders zijn doof. Deze scène was zo mooi in de film, dat ze gebarentaal tijdens de auditie voor het conservatorium gaat doen.
Bekijk deze YouTube-video
Oh wauw! Ja dan snap ik helemaal dat het een bijzondere film voor je is.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:23 schreef chufi het volgende:
[..]
Zo mooi deze film.. Ik kreeg zelf onverwacht eens een Spaanse dove familie te logeren op 1 zoon na .. Zulke lieve mensen
edit: onverwacht omdat ik niet wist dat 3 van de 4 doof waren .. mn dochter meldde dat pas een uur voordat ze aankwamen
Dapper om een ballad over je moeder in een vol rugbystadion te gaan zingen straks!quote:
Dat komt op mij een beetje Israël/Malta-achtig over. Laat het nummer voor zich spreken. Als het goed is stemmen de mensen op je, niet omdat ze een advertentie hebben gezien op Instagram.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:56 schreef Greys het volgende:
Frankrijk zet nu al grof geschut in nog voor het lied bekend is, want heb al een paar keer een gesponsorde advertentie gekregen op instagram met Louane en dat ze zich alvast even voorstelt voor het Eurovisie enzo. Soms zelfs drie verschillende achter elkaar. 👀
Ja ik vind het zelf ook best irritant en opdringerig eerlijk gezegd. Hoe leuk ik Louane ook vind. Kom eerst maar met een goed lied, Frankrijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat komt op mij een beetje Israël/Malta-achtig over. Laat het nummer voor zich spreken. Als het goed is stemmen de mensen op je, niet omdat ze een advertentie hebben gezien op Instagram.
Is de tweet verwijderd want ik zie hem niet meer. Of doet X weer gek zoals vanmorgen. 😅quote:
https://eurovoix.com/2025(...)louanes-song-reveal/quote:From her side, Louane has confirmed to 20Minutes that she “believes 100%” in her song, even though she knows “it won’t appeal to everyone”, and that she approaches this Saturday evening as “a moment of life”.
Redde-Amiel has also reported some details around Louane’s performance at Stade de France, in Paris. She confirmed the singer will not be alone on Saturday, and that the staging was designed for the venue, thought to please the public both in the stadium and at home. In conclusion, she added that the staging that will be proposed during the half-time this Saturday will be “very different” from that which is envisaged for Eurovision in Basel.
Ik vind het ook niet echt een logisch publiek inderdaad. Maar misschien zijn de rugbyfans in Frankrijk wél enorme Louanefans en/of Songfestivalfans. 😅quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:57 schreef Cee het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom ze zo’n hoog geanticipeerd nummer een première geven in een stadion waarvan de geluidsakoestiek niet de meest ideale setting is, voor een hoop vrijwel ongeïnteresseerde rugbyfans.
Enorm veel kijkers. En ook buiten Frankrijk.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:57 schreef Cee het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom ze zo’n hoog geanticipeerd nummer een première geven in een stadion waarvan de geluidsakoestiek niet de meest ideale setting is, voor een hoop vrijwel ongeïnteresseerde rugbyfans.
quote:Louane will reveal France’s Eurovision 2025 song on Saturday during halftime of the France-Scotland Six Nations match at Stade de France. This large-scale event reflects France Télévisions’ ambition to elevate Eurovision’s profile in France.
The idea came from the TV network’s management, who suggested integrating the song’s debut into the rugby match. Louane embraced the project, especially since rugby is important in her life—her sister was a vice-champion of France.
With 80,000 spectators in the stadium and millions watching live, this is a major challenge. However, Louane is confident in her song, even though she knows it may not appeal to everyone.
The production team has worked closely with the French Rugby Federation and Stade de France to ensure a flawless performance. While details remain secret, it is confirmed that Louane will not be alone on stage, and the staging will be different from what is planned for Eurovision in Basel.
Despite the energetic rugby crowd, sound adjustments will ensure her voice is heard clearly. The team sees this as a moment of unity, where fans supporting the national rugby team will also support France’s Eurovision entry.
If Louane delivers a strong performance on Saturday, the next step will be to turn it into a Eurovision victory in May.
Ja, ik vraag me alleen af hoe dat op die kijkers overkomt in zo’n setting. We zullen zien (en horen).quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Enorm veel kijkers. En ook buiten Frankrijk.
Van wat ik van een paar Franse fans vaak hoor is dat ze hun eigen inzending nooit leuk vinden (dit is een steekproef gehouden bij 2 mensen dus doe met deze uitslag wat u wil, maar ze zijn altijd negatiefquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:44 schreef Greys het volgende:
Zijn de Fransen eigenlijk doorgaans van nature ook negatieve zeurders over hun Songfestivalinzending als de gemiddelde 'niet meedoen met dat Oostblokfeest' Nederlander zeg maar, of zijn ze trots(er) op dat soort dingen? Want dan kan nog wel wat uitmaken.
Voilà, Evidemment, ze vonden het niks? Wauw.quote:Op donderdag 13 maart 2025 07:16 schreef Cee het volgende:
[..]
Van wat ik van een paar Franse fans vaak hoor is dat ze hun eigen inzending nooit leuk vinden (dit is een steekproef gehouden bij 2 mensen dus doe met deze uitslag wat u wil, maar ze zijn altijd negatief).
France 2. Zit in Nederland gewoon in het pakket bij de meeste mensen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:44 schreef NailQueen het volgende:
Op welke zender wordt het optreden uitgezonden?
Als je het niet eerst naar allerlei radiostations of naar Spotify stuurt zou dat op zich wel mogelijk moeten zijnquote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:50 schreef Fred_B het volgende:
Opmerkelijk wel dat dit nog altijd niet gelekt is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
Bij Ziggo iig niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:21 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
France 2. Zit in Nederland gewoon in het pakket bij de meeste mensen.
De live stream staat al klaar:quote:
Bij Ziggo kan je je France 2 vinden bij de apps bij "TV Française"quote:
Ze gaan redelijk all out ja. Als het een of andere braderiekneiter blijkt te zijn dan staan ze wel echt mokerhard voor lulquote:Op zaterdag 15 maart 2025 19:33 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Promoties staan goed aan, krijg al weken ook adds op Instagram
dank voor de tip!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 18:58 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Bij Ziggo kan je je France 2 vinden bij de apps bij "TV Française"
Dit is toch gewoon matten met een bal erbij manquote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:42 schreef NailQueen het volgende:
Ik begrijp waarom rugby niet zo populair is in Nederland
Wat moet dat irritant zijn voor de rugbyfansquote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:43 schreef Momo het volgende:
Ik zie online allemaal posts van Eurovision fans/website die daar nu in het publiek zitten
Ja, vrij lange intervalact is dit.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:46 schreef Momo het volgende:
Maar ze moeten nog 8 minuten spelen nu toch?
Dat is voor die gele kaart, denk ik.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:46 schreef Momo het volgende:
Maar ze moeten nog 8 minuten spelen nu toch?
Ah maar een helft is ook 45 minuten hier toch?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is voor die gele kaart, denk ik.
Nee we zagen 'm de eerste keer ook wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zie ook genoeg hands maar niemand grijpt in
Als jij het al niet meer begrijpt dan is het wel heel lastig te begrijpen voor iemand die nog nooit rugby heeft gezien.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:51 schreef Strani het volgende:
Oké for whatever reason hoeft het allemaal dus niet meer.
Yes met deze erbij welquote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:52 schreef Strani het volgende:
Zijn hierna nu alle liedjes bekend? Ik dacht eigenlijk tot net dat dat al zo was
Nee het helpt ook niet dat het commentaar in het Frans is.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:53 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als jij het al niet meer begrijpt dan is het wel heel lastig te begrijpen voor iemand die nog nooit rugby heeft gezien.
Achteraf had Claude z'n liedje moeten presenteren voor een dolenthousiast publiek bij de wereldbekerwedstrijden in Thialf, direct na de massastart.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:53 schreef Momo het volgende:
Nou gekke meid om het hier te presenteren, ik ben wel benieuwd
Het was zo snel dat er voor een niet-native niks van te volgen was.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee het helpt ook niet dat het commentaar in het Frans is.
Kleintje Pils op de achtergrondquote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Achteraf had Claude z'n liedje moeten presenteren voor een dolenthousiast publiek bij de wereldbekerwedstrijden in Thialf, direct na de massastart.
Die zijn niet thuisquote:
Ja sowieso een leuke showquote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:01 schreef Momo het volgende:
Heerlijk over de top zo met al dat vuurwerk, maar het nummer zelf moet ik nog eens beluisteren
Op TF1 is nu The Voice. Auditieronde.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:04 schreef NailQueen het volgende:
Gaan we weer rugby kijken of geloven we het wel?
Misschien dat van Luxemburg ook welquote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:03 schreef NailQueen het volgende:
Ons Frans liedje over moeders gaat hoger eindigen denk ik
Ik had het niet verwacht, maar Claude's liedje vind ik oprecht beter. C'est La Vie is ook wat repetitief, maar in het liedje van Louane wordt het gewoon irritant op een gegeven moment.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:03 schreef NailQueen het volgende:
Ons Frans liedje over moeders gaat hoger eindigen denk ik
Absoluut. Veel respectquote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:12 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind haar trouwens wel echt figuurlijke balls of steel hebben om daar te gaan staan. Je moet het maar doen.
Ook nog eens op een platform 20 meter boven de grond ofzoquote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:12 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind haar trouwens wel echt figuurlijke balls of steel hebben om daar te gaan staan. Je moet het maar doen.
Nou, het geluid viel nog mee, het lied niet echt. Het was ‘t in elk geval de bombast niet waard, maar mooi dat ze zo ambitieus zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:57 schreef Cee het volgende:
kunnen we vast de deelnemer namens Frankrijk zien van 2029 of zoquote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Op TF1 is nu The Voice. Auditieronde.
Het is wéér Burning Daylight. Chasing hajajajajajs. Mamahahahahahan. Net als Mans Zelmerlöw: Revolutiohohohohon.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Louanananana levert nogal een vervelend jengelende refrein af...
Jaquote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is wéér Burning Daylight. Chasing hajajajajajs. Mamahahahahahan. Net als Mans Zelmerlöw: Revolutiohohohohon.
Mia & Dion zijn toch heel invloedrijk geweest
Dit.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:12 schreef blackswangreen het volgende:
Dat is het ook. Het is in de studioversie een kruising van N’oubliez Jamais en Voilà. Twee bijzonder mooie liedjes, waarbij de eerste 4 punten kreeg en de tweede 499 punten. En misschien komt deze dan op het gemiddelde uit.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:37 schreef Momo het volgende:
De studio versie vind ik toch wel echt mooi zo
Het nummer is bombastisch, dat leent zich niet voor een erg intieme staging. Net als bij meer liedjes dit jaar begint het goed en gaat het in het refrein rap de verkeerde kant op. Alsof de inspiratie dan op is. En dan gooien ze er dus zo'n bombastische productie overheen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:26 schreef Greys het volgende:
Ja ik denk echt dat we het nog niet kunnen wegstrepen als winnaar, want ik denk zelf dat dit lied met een intiemere staging dan dit bombastische gebeuren van vanavond véél beter uit de verf gaat komen.
En ze hadden al gezegd dat ze staging op het ESF héél anders gaat zijn dan vanavond. Dit was echt even voor in daf stadion.
Intiemere setting als in zonder al die slagwerkers en in de lucht staan poespas in een luidruchtig stadion enzo. Kleiner/intiemer dan dit vanavond wordt het sowieso gelukkig natuurlijk, bedoelde ik. Ik denk wel echt dat het zonder al dat afleidende gedoe beter over gaat komen, zoals de studioversie ook al beter overkomt.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:33 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het nummer is bombastisch, dat leent zich niet voor een erg intieme staging.
Ja, daar moest ik ook aan denken. Al werd Lisa Angell wel keihard genaaid met haar startplek. Het nummer was gewoon top 10-waardig in principe. Het was een vocale powerhouse met prima act, alleen het viel volledig weg in de running order.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is het ook. Het is in de studioversie een kruising van N’oubliez Jamais en Voilà. Twee bijzonder mooie liedjes, waarbij de eerste 4 punten kreeg en de tweede 499 punten. En misschien komt deze dan op het gemiddelde uit.
Wat Salvador natuurlijk ook had was dat het heel puur was. Geen enkele act, geen kleding, geen dansers alleen Salvador met een microfoon en zijn liedje. Daarnaast had hij ook iets heel ontwapenends, bijna aandoenlijks over zich. Daardoor had hij een enorme gunfactor.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:26 schreef Greys het volgende:
Ja ik denk echt dat we het nog niet kunnen wegstrepen als winnaar, want ik denk zelf dat dit lied met een intiemere staging dan dit bombastische gebeuren van vanavond véél beter uit de verf gaat komen.
En ze hadden al gezegd dat ze staging op het ESF héél anders gaat zijn dan vanavond. Dit was echt even voor in dat stadion.
Tis voor mij alleen geen Sobralletje, waarvan ik na één keer ademloos luisteren met kippenvel dacht 'als Portugal dit kiest wint het het hele Eurovisie'. Dat heb ik nu nog niet, die betovering en overtuiging.
Ja helemaal eens. Hij wás het lied op dat moment en beleefde ook echt elke toon. Prachtig. En dan die mooie melodie en de strijkers erbij en ik was verkocht.quote:Op zondag 16 maart 2025 06:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat Salvador natuurlijk ook had was dat het heel puur was. Geen enkele act, geen kleding, geen dansers alleen Salvador met een microfoon en zijn liedje. Daarnaast had hij ook iets heel ontwapenends, bijna aandoenlijks over zich. Daardoor had hij een enorme gunfactor.
Amor Pelos Dois was in de eerste plaats een heel goed liedje. Dat is dit niet. Mensen willen het graag kwaliteiten toebedelen die het niet heeft, want Frankrijk, want Louane, etc. Het is veel te veel herhaling, te zeurderig, bijna jengelen om je maman. Zoals ik zei, het is gewoon Burning Daylight qua refrein en dat vonden we met z’n allen ook een vreselijk nummer.quote:Op zondag 16 maart 2025 09:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja helemaal eens. Hij wás het lied op dat moment en beleefde ook echt elke toon. Prachtig. En dan die mooie melodie en de strijkers erbij en ik was verkocht.
Hier heb ik dat (nog) niet.
Idd. Goede zangeres, ziet er ook leuk uit, maar van dat liedje blijft nogal weinig hangen. Het mist de 'x-factor'.quote:Op zondag 16 maart 2025 09:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Amor Pelos Dois was in de eerste plaats een heel goed liedje. Dat is dit niet. Mensen willen het graag kwaliteiten toebedelen die het niet heeft, want Frankrijk, want Louane, etc. Het is veel te veel herhaling, te zeurderig, bijna jengelen om je maman. Zoals ik zei, het is gewoon Burning Daylight qua refrein en dat vonden we met z'n allen ook een vreselijk nummer.
In de categorie Frans chanson is Zwitserland veel, maar dan ook veel beter dit jaar. Stuurt Louane dat in dan wint ze ermee.
Ja ik had er ook meer van verwacht.quote:Op zondag 16 maart 2025 09:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Amor Pelos Dois was in de eerste plaats een heel goed liedje. Dat is dit niet. Mensen willen het graag kwaliteiten toebedelen die het niet heeft, want Frankrijk, want Louane, etc. Het is veel te veel herhaling, te zeurderig, bijna jengelen om je maman. Zoals ik zei, het is gewoon Burning Daylight qua refrein en dat vonden we met z’n allen ook een vreselijk nummer.
In de categorie Frans chanson is Zwitserland veel, maar dan ook veel beter dit jaar. Stuurt Louane dat in dan wint ze ermee.
Als ik het een mooi en goed nummer vind, dan komt dat omdat ik het een goed en mooi nummer vind. Als ik het van een hoge kwaliteit vind, idem. Beetje kort door de bocht om het voor iedereen op een soort van gunfactor te gooien.quote:Op zondag 16 maart 2025 09:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Amor Pelos Dois was in de eerste plaats een heel goed liedje. Dat is dit niet. Mensen willen het graag kwaliteiten toebedelen die het niet heeft, want Frankrijk, want Louane, etc. Het is veel te veel herhaling, te zeurderig, bijna jengelen om je maman. Zoals ik zei, het is gewoon Burning Daylight qua refrein en dat vonden we met z’n allen ook een vreselijk nummer.
Als je kijkt naar wat ze de afgelopen 10 jaar hebben gestuurd dan waren het op zich kwalitatief allemaal prima nummers, hoewel sommige wat zeurderig (Madame Monsieur), matig gezongen (Requiem) of het kwam live niet uit de verf (La Zarra, Bilal Hassani). En ze zijn een aantal keer genaaid met een 2e of 3e startplek. De enige die echt meedeed om de winst wat Barbara Pravi. De rest gewoon niet. Vind ikquote:Op zondag 16 maart 2025 09:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Idd. Goede zangeres, ziet er ook leuk uit, maar van dat liedje blijft nogal weinig hangen. Het mist de 'x-factor'.
Natuurlijk, maar jouw smaak is wel vrij idiosyncratisch, geloof ik. Je vindt eigenlijk alle nummers kut behalve dezequote:Op zondag 16 maart 2025 11:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als ik het een mooi en goed nummer vind, dan komt dat omdat ik het een goed en mooi nummer vind. Als ik het van een hoge kwaliteit vind, idem. Beetje kort door de bocht om het voor iedereen op een soort van gunfactor te gooien.
Nou ja er zit dit jaar ook wel veel meuk tussen. Al twijfel ik wel hoeveel mensen de telefoon pakken voor dit nummer ja.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:20 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar jouw smaak is wel vrij idiosyncratisch, geloof ik. Je vindt eigenlijk alle nummers kut behalve deze![]()
Bij Eurovisie gaat het er natuurlijk om zoveel mogelijk mensen aan te spreken, en dan denk ik dat dit liedje wel wat tekort komt. Dan kun jij het alsnog wel heel goed vinden natuurlijk, zoals ik Litouwen heel goed vind.
Ik heb best een redelijk brede muzieksmaak, maar dit jaar is het voor mij persoonlijk bijzonder matig. Ik denk dat ik drie nummers leuk vind, met twee waar ik nog over twijfel.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:20 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar jouw smaak is wel vrij idiosyncratisch, geloof ik. Je vindt eigenlijk alle nummers kut behalve deze![]()
Bij Eurovisie gaat het er natuurlijk om zoveel mogelijk mensen aan te spreken, en dan denk ik dat dit liedje wel wat tekort komt. Dan kun jij het alsnog wel heel goed vinden natuurlijk, zoals ik Litouwen heel goed vind.
We zullen de Spotify charts in de gaten houden. Een winnend nummer moeten mensen opnieuw willen horen. Als dit na een paar dagen nog bovenin de charts staat in Frankrijk is dat blijkbaar zo. Ik verwacht het alleen niet. Dit is geen potentiële hit. Dat is het nummer van Oostenrijk bv. ook niet, maar daar kun je dan nog van zeggen dat het vocale acrobatiek is die indruk maakt op de avond zelf.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb best een redelijk brede muzieksmaak, maar dit jaar is het voor mij persoonlijk bijzonder matig. Ik denk dat ik drie nummers leuk vind, met twee waar ik nog over twijfel.
Maar los daarvan, denk ik dat dit nummer juist wel de kwaliteiten heeft om veel punten te krijgen. Jury's houden hier sowieso van, en de televoter die houdt van ballads/emotie zie ik hier wel massaal voor gaan. Het is vocaal sterk, ik voelde de emotie wel meteen, en met een staging die beter aansluit op het nummer zelf kan het denk ik heel ver komen. Misschien zelfs winnen.
Ik hou dat nooit zo heel goed bij die Spotify charts, toegegeven, maar werd Nemo zo veel gestreamd bv? Ik had echt geen behoefte dat veel vaker te horen bv en toch won het. Hoe deed dat het in de hitlijsten?quote:Op zondag 16 maart 2025 11:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We zullen de Spotify charts in de gaten houden. Een winnend nummer moeten mensen opnieuw willen horen. Als dit na een paar dagen nog bovenin de charts staat in Frankrijk is dat blijkbaar zo. Ik verwacht het alleen niet. Dit is geen potentiële hit. Dat is het nummer van Oostenrijk bv. ook niet, maar daar kun je dan nog van zeggen dat het vocale acrobatiek is die indruk maakt op de avond zelf.
Ook niet zo geweldig, maar dat is een nummer uit de categorie van Oostenrijk, indruk maken op de avond zelf. Er moet in elk geval iets zijn waar mensen op aanslaan, en ik hoor dat gewoon niet in dit nummer. Ik probeer het dan zo te zien: stel dit was Slovenië, zou er dan een haan naar kraaien? Nee, dat zouden ze niet.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hou dat nooit zo heel goed bij die Spotify charts, toegegeven, maar werd Nemo zo veel gestreamd bv? Ik had echt geen behoefte dat veel vaker te horen bv en toch won het. Hoe deed dat het in de hitlijsten?
Dat is ook zo. En uiteindelijk deed het merendeel van de recente winnaars weinig tot niets in de hitlijsten. Loreen komt regelmatig voorbij op de radio verder niks eigenlijk. Je wil vooral op de avond zelf opvallen in de line-up.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ook niet zo geweldig, maar dat is een nummer uit de categorie van Oostenrijk, indruk maken op de avond zelf. Er moet in elk geval iets zijn waar mensen op aanslaan, en ik hoor dat gewoon niet in dit nummer. Ik probeer het dan zo te zien: stel dit was Slovenië, zou er dan een haan naar kraaien? Nee, dat zouden ze niet.
Nou, daar had ik dus gelijk in. Op de 3e dag zakt Maman al naar de 67e plek in de Franse Spotify charts. De piek was 40, ook niet bepaald hoog. Dit is gewoon een flop.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We zullen de Spotify charts in de gaten houden. Een winnend nummer moeten mensen opnieuw willen horen. Als dit na een paar dagen nog bovenin de charts staat in Frankrijk is dat blijkbaar zo. Ik verwacht het alleen niet. Dit is geen potentiële hit.
Ik ben geen fan van Zweden (dus wellicht schat ik de kansen niet goed in), wel van Frankrijk en Zwitserland, maar eigenlijk vind ik dit jaar dat er helemaal geen winnaar tussen zit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:27 schreef Greys het volgende:
Best raar dat Frankrijk wel gewoon aardig stevig derde blijft staan bij de bookies.
Aan de andere kant: in dit veld van 2025 gaat het gewoon veel jurypunten krijgen en waarschijnlijk ook nog wel aardig wat televotes. Het gilt geen WINNAAR maar dat gillen er sowieso weinig dit jaar. 😅
Ben het met je eens!quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Zweden (dus wellicht schat ik de kansen niet goed in), wel van Frankrijk en Zwitserland, maar eigenlijk vind ik dit jaar dat er helemaal geen winnaar tussen zit.
Niet zoals in voorgaande jaren, dat er altijd wel één of twee inzendingen bovenuit sprongen. Op zich maakt dat het dan wel weer een interessant jaar.
Er zijn nu allemaal factoren buiten het liedje zelf die de positie bij de bookmakers bepalen. In de eerste plaats dat het Frankrijk is. Die moeten winnen, willen graag winnen, zullen er alles aan doen en ook alle hulp krijgen van de EBU… en dan vergeten we even dat het liedje een grote nothing burger is. Dat blijkt uit die streamingcijfers, mensen vinden er niks aan (naar mijn mening terecht).quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:27 schreef Greys het volgende:
Best raar dat Frankrijk wel gewoon aardig stevig derde blijft staan bij de bookies.
Aan de andere kant: in dit veld van 2025 gaat het gewoon veel jurypunten krijgen en waarschijnlijk ook nog wel aardig wat televotes. Het gilt geen WINNAAR maar dat gillen er sowieso weinig dit jaar. 😅
Barbara Pravi kwam toch ook uit een nationale finale?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:40 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Als Frankrijk wil winnen, kunnen ze dat dus beter dit jaar doen.
Dat was in de praktijk meer een interne selectie, met een hele show die ervoor gemaakt was om haar te laten winnen (jurylid Duncan had de memo even gemist). Ik neem aan dat ze wel een normale voorronde willen opzetten.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Barbara Pravi kwam toch ook uit een nationale finale?
Zou kunnen dat echt zand te fijn zou zijn inderdaad, dan gaat het echt overal zitten, maar dat is nu al het geval. Hopelijk slikt ze het niet per ongeluk door ofzo.quote:Op woensdag 14 mei 2025 23:33 schreef Greys het volgende:
Las net ergens dat het kennelijk heel fijn gesnipperde kurk is ipv echt zand. Geen idee wat ervan waar is maar zou kunnen want het ziet er grover uit dan zand.
Heeft Princ straks allemaal zand in z'n haarquote:Op woensdag 14 mei 2025 23:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou kunnen dat echt zand te fijn zou zijn inderdaad, dan gaat het echt overal zitten, maar dat is nu al het geval. Hopelijk slikt ze het niet per ongeluk door ofzo.
Ik geloof hier nog steeds wel inquote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:40 schreef grazz het volgende:
Mooi lied hoor. Dit doet mij meer dan Voila en Mon Amour in ieder geval.
Ik had wel de studio versie nodig om de impact te voelen. Dus persoonlijk vind ik het ook geen goede keuze om het lied in zo'n groot kil stadion te zingen. De emotie kwam gewoon niet zo over, op mij dan. En tof en knap dat ze op zo'n hangend platform durft te staan, maar het voegde voor mij niks toe.
Als het optreden in Bazel sterk is, zou dit best kunnen winnen denk ik
Werd net bevestigd door de Nederlandse stage manager in Baselquote:Op woensdag 14 mei 2025 23:33 schreef Greys het volgende:
Las net ergens dat het kennelijk heel fijn gesnipperde kurk is ipv echt zand. Geen idee wat ervan waar is maar zou kunnen want het ziet er grover uit dan zand.
Wel bizar dat dat allemaal mag, het hele podium bedekken met doek enzo ervoor. En ervoor en erna dus een vrij lange pauze.quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:44 schreef Dave het volgende:
[..]
Werd net bevestigd door de Nederlandse stage manager in Basel
Hoeveel geluk kan je hebben!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
19 en 25?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:31 schreef d_elise het volgende:
Frankrijk en Zwitserland lijken me wel in elkaars vaarwater te zitten, zeker nu ze allebei on dezelfde helft zitten.
Worden gewoon 1 en 2 zaterdag.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:31 schreef d_elise het volgende:
Frankrijk en Zwitserland lijken me wel in elkaars vaarwater te zitten, zeker nu ze allebei on dezelfde helft zitten.
Ik weet het, maar probeer hoop te houden dat de (naar mijn inziens) betere Franse ballad boven Frankrijk eindigtquote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
19 en 25?
Dan zit er zowat een half uur tussen.
*maak hier 19 en 24 vanquote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
19 en 25?
Dan zit er zowat een half uur tussen.
Ja tis geen lied waar je voor de gezelligheid even lekker 13 keer achter elkaar in de auto naar gaat luisteren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:36 schreef Momo het volgende:
Bookies krijgen meer geloof in Franse overwinning. Maar qua streams blijft het erg achter. Zelfs met een groot land als Frankrijk en bekende artiest als Louane.
Nee, daarvoor zit in het liedje zelf al genoeg herhalingquote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja tis geen lied waar je voor de gezelligheid even lekker 13 keer achter elkaar in de auto naar gaat luisteren.
Ik geloof dat de titel "maman" is, maar daar moet ik het nog een keer voor horen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee, daarvoor zit in het liedje zelf al genoeg herhaling
Met de titel hadden ze wel wat meer kunnen doen ja.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik geloof dat de titel "maman" is, maar daar moet ik het nog een keer voor horen.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja tis geen lied waar je voor de gezelligheid even lekker 13 keer achter elkaar in de auto naar gaat luisteren.
Krijgen we straks weer een winnaar waar niemand meer naar gaat luisteren na het ESF.
VOOR DE GEZELLIGHEID ga je er toch niet naar luisteren?quote:
Ik stoor me er echt niet aan. Maar ik vind het dan ook helemaal niet jengelig.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:58 schreef Greys het volgende:
[..]
VOOR DE GEZELLIGHEID ga je er toch niet naar luisteren?
Voor het mooie of emo misschien haha.
Maar zou jij na twee keer achter elkaar die mahahahahaaaaa's ook niet een beetje zat zijn?
Als we voor de gezelligheid luisteren naar een 'goed' ESF liedje belangrijk was, dan zouden diverse hoog scorende liedjes in het verleden wel veel minder punten van de televoting hebben gekregenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:58 schreef Greys het volgende:
[..]
VOOR DE GEZELLIGHEID ga je er toch niet naar luisteren?
Voor het mooie of emo misschien haha.
Maar zou jij na twee keer achter elkaar die mahahahahaaaaa's ook niet een beetje zat zijn?
Hahaha ja ik snap je.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als we voor de gezelligheid luisteren naar een 'goed' ESF liedje belangrijk was, dan zouden diverse hoog scorende liedjes in het verleden wel veel minder punten van de televoting hebben gekregen
Ik denk ook niet dat Maman nog veel geluisterd gaat worden na het festival. Al verwacht ik dat van de andere twee favorieten Zweden en Oostenrijk ook niet. Duitsland en nog een paar anderen. Maar veel zal het niet zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja ik snap je.
Sobral was ook geen gezelligheid maar toch een winnaar. (En mijn favoriet!)
Maar ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, het winnende lied van vorig jaar luisterde ook bijna niemand meer na vorig jaar. En ook niet bovenin de stream lijstjes vóór de winst. In tegenstelling tot bv de Euphoria's en Voilà's en Tattoos en de ChaChaCha's en vele anderen. Er zijn liedjes die na het ESF nog heel veel geluisterd gaan worden en ik vermoed dat deze daar niet eentje van is. Want ze komt nu al weinig voor in de streamoverzichtjes toch sinds het uit is toch.
True, ik zou het ook niet eens zelf opzetten denk ik.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:49 schreef Greys het volgende:
Die van Zweden doet het misschien nog leuk in het studentencircuit, in feestcafé's en in een later stadium in het Foute Uur. Net als die van Estland en San Marino (deze twee minus het Foute Uur, daar lijken ze me net te gortig voor).quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Maman nog veel geluisterd gaat worden na het festival. Al verwacht ik dat van de andere twee favorieten Zweden en Oostenrijk ook niet. Duitsland en nog een paar anderen. Maar veel zal het niet zijn.
Daar heb je inderdaad wel een punt. Kan wel zo'n hit bij studenten worden. En soms is het toch dat onverwachte liedjes opeens heel erg opgepikt gaan worden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die van Zweden doet het misschien nog leuk in het studentencircuit, in feestcafé's en in een later stadium in het Foute Uur. Net als die van Estland en San Marino (deze twee minus het Foute Uur, daar lijken ze me net te gortig voor).
Maar om er nou lekker naar te gaan zitten luisteren omdat je mooie muziek wil horen - nee.
Zo'n Dragostea Din Tei-geval. Geen idee waar de tekst over gaat, maar fonetisch galmt de hele ruimte het luidkeels mee.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad wel een punt. Kan wel zo'n hit bij studenten worden. En soms is het toch dat onverwachte liedjes opeens heel erg opgepikt gaan worden.
Ja, dat soort strategieën werken best vaak. Zeker bij talentenjachten waar een ongewenste deelnemer moet afvallen bijvoorbeeld. En ook bij San Remo was er veel aan te merken op de manier waarop Olly naar voren werd geschoven als gewenste winnaar. Maar op het moment dat mensen zelf moeten bepalen, en er geen vakjury in beeld komt na het optreden, blijkt dat toch minder makkelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:39 schreef blackswangreen het volgende:
Niks tegen Louane verder, maar een van de weinige positieve punten aan dit songfestival was dat het publiek niet in de val is getrapt die de EBU en de Franse promo-campagne voor ze hadden opgezet. Het publiek heeft gewoon naar het nummer geluisterd en gedacht: meh. Doe maar een ander.
Met al het zand kwam het nummer ook totaal niet over.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:20 schreef Greys het volgende:
Weet je wat er bij mij miste bij Frankrijk? Warmte ofzo. Echtheid. Ik vond haar ondanks het emotionele lied kil overkomen qua uistraling.
Nog even afgezien van dat (voor mij dan) jengelige gemamahahahahahahan.
Ja na drie keer je hand in het vallende zand steken heb je dat inderdaad ook wel weer gezien.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:24 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Met al het zand kwam het nummer ook totaal niet over.
De act was totaal onnavolgbaar. Ik had er gisteravond wel meer winnervibes bij dan bij Zweden want er stond echt wel wat.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:20 schreef Greys het volgende:
Weet je wat er bij mij miste bij Frankrijk? Warmte ofzo. Echtheid. Ik vond haar ondanks het emotionele lied kil overkomen qua uitstraling.
Nog even afgezien van dat (voor mij dan) jengelige gemamahahahahahahan.
Fulenn is de enige keer dat ik gestemd heb op Frankrijkquote:Op zondag 18 mei 2025 22:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De act was totaal onnavolgbaar. Ik had er gisteravond wel meer winnervibes bij dan bij Zweden want er stond echt wel wat.
Het totaalpakket was alleen onvoldoende. Sinds Babs is het het elk jaar net niet. Vorig jaar te glad, die keer met La Zarra was het nummer ook niet sterk genoeg en matig uitgevoerd. Over Fulenn hoeven we het niet eens te hebben.
Ik begrijp dat de Fransen na 50 jaar om de winst verlegen zitten maar dit wordt zo niks.
En in die arena vinden ze over acht maanden bij het stofzuigen nog wat stukjes kurk. Net zoals de slierten ter bescherming van de inhoud bij traditionele kerstpakketten.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:12 schreef TheVulture het volgende:
Net teruggekeken en ik vrees dat ze nog tot 2027 kurk in haar flamoes tegenkomt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |