Dat is correct, maar: die kosten maken ze toch wel. De VS wil ook voor zichzelf weten wie waar wat uitvreet.quote:Op maandag 9 december 2024 19:48 schreef Bensel het volgende:
En ook leveren ze heel veel intelligentie, in de vorm van geolocatie, opsporen van targets en nalopen satellietbeelden etc.
En dat risico neemt wezenlijk toe, als de VS wapens levert en inlichtingen verschaft?quote:Op maandag 9 december 2024 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat we eindigen zoals in WO2, dat Rusland meer dan de helft van de EU veroverd door onze stommiteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
Veel landen in de EU hebben geen zin om hier geld aan uit te geven, het komt van een kleinere groep en dan is een 50 miljard op jaarbasis wel degelijk een groot bedrag.quote:Op maandag 9 december 2024 19:50 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
40-50 miljard. Alleen NL al een bbp van 1200 miljard. Joh daar vullen we amper een holle kies voor. Heel de EU is 19 biljoen....
Geld is geen issue.
Dat is het scenario wanneer Trump zijn handen van Oekrane aftrekt, een forse vermindering (afbouw) van leveringen.quote:Op maandag 9 december 2024 19:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vandaar dat zoiets vrijwel altijd in de vorm van lend-lease zit.
Wat bedoel je voor de rest met afbouw?
Bedoel je dat dan de maandelijkse leveringen van tanks en vliegtuigen niet meer door zullen gaan?
Conform grafiek die ik post is dat de eerste 2 jaar al afgedekt.quote:Op maandag 9 december 2024 20:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Veel landen in de EU hebben geen zin om hier geld aan uit te geven, het komt van een kleinere groep en dan is een 50 miljard op jaarbasis wel degelijk een groot bedrag.
Het is ook commercieel interessant beleid voor de VS. Zo kunnen potentile afnemers de wapens in actie zien terwijl een aantal wapenmodellen van de concurrent niet goed voor de dag komen of moeilijk geleverd kunnen worden door eigen gebruik.quote:Op maandag 9 december 2024 19:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Us ziet 1 van de grootste tegenstanders zichzelf compleet slopen en het kost ze amper wat.
Zo veel hebben ze niet gestuurd als je het vergelijkt met het jaarlijkse budget wat ze aan defensie uitgeven. Plus dat ze vooral dingen uit de opslag gestuurd hebben. En veel van het geld ook nog is via constructies zijn dat het in de us uitgegeven moet worden.(aan wapens) Dus veel er weer terug de economie in komt.
Relatief gezien valt het best mee. Veel goedkoper dan dit Rusland uitschakelen kan nietUs is de winnaar eigenlijk.
Ik denk 3 jaar, het begrotingstekort van Oekrane ligt rond de 38 miljard. Eens, het zal in 2025 wel ten einde lopen.quote:Op maandag 9 december 2024 20:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Conform grafiek die ik post is dat de eerste 2 jaar al afgedekt.
En het zou mij persoonlijk bizar lijken als deze oorlog nog jaren doorgaat. Maar goed, niemand weet het.
De meeste wapens zijn Europees.quote:Op maandag 9 december 2024 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is ook commercieel interessant beleid voor de VS. Zo kunnen potentile afnemers de wapens in actie zien terwijl een aantal wapenmodellen van de concurrent niet goed voor de dag komen of moeilijk geleverd kunnen worden door eigen gebruik.
Zeer goed punt. En LM, General Atomics, Oshkosh zijn wapenmakers die gewoon klagen dat europese klanten weglopen omdat ze voelen dat ze de VS niet meer kunnen vertrouwen.quote:Op maandag 9 december 2024 20:21 schreef BlaZ het volgende:
Het is ook commercieel interessant beleid voor de VS. Zo kunnen potentile afnemers de wapens in actie zien terwijl een aantal wapenmodellen van de concurrent niet goed voor de dag komen of moeilijk geleverd kunnen worden door eigen gebruik.
Dus moeten we vol inzetten in Oekrane en de NAVO verder bewapenen.quote:Op maandag 9 december 2024 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat we eindigen zoals in WO2, dat Rusland meer dan de helft van de EU veroverd door onze stommiteit.
Da's van de kaart verdwenen. Opgeslokt door een grote sinkhole.quote:Op maandag 9 december 2024 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe is het in Georgi? Je hoort er nog vrij weinig over.
Protesteren daar gewoon door. En de Russen slaan er gewoon op los.quote:Op maandag 9 december 2024 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe is het in Georgi? Je hoort er nog vrij weinig over.
Die is ook van de kaart verdwenen. Ook een sinkhole.quote:Op maandag 9 december 2024 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoor niks meer over de roebel hier. Of is ie alweer hersteld?
Wereldbeeld van diverse forumgebruikers stort inquote:Op maandag 9 december 2024 20:02 schreef ExTec het volgende:
Wie overigens het meeste dokt:
[ afbeelding ]
het is poetins bedoeling om die landen weer terug te halen bij Ruzziaquote:Op maandag 9 december 2024 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is nu een gesloten markt, er worden amper meer roebels verkocht. Koers is dus irrelevant tot iig 20 december. We krijgen nu eerst een paar weken economische schade, met name tekorten in meerdere gebieden, zoals liquiditeit en goederen. En inflatie.quote:Op maandag 9 december 2024 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
Europa kijkt toe hoe Rusland zichzelf de vernieling in helpt in Oekrane, terwijl daar relatief weinig Europese middelen voor nodig zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2024 07:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is poetins bedoeling om die landen weer terug te halen bij Ruzzia
en europa die doet niets
Goeden trolpoging weer. 2/10quote:Op maandag 9 december 2024 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom zouden 2 NAVO-lidstaten zonder enige aanleiding een kernmacht aanvallen?quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:29 schreef Erno-BE het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Rusland gaat reageren als Polen en Litouwen samen besluiten om Kaliningrad of Belarus te gaan binnenvallen. Iets in mij zegt dat naar aanleiding van de gebeurtenissen in Syri Rusland vrijwel geen actie onderneemt omdat ze alle troepen in Oekrane hebben zitten.
Zouden ze wel leuk vinden. De navo bescherming geldt natuurlijk niet als een navo-lid zelf aanvalt. Dus dan kan Rusland naar hartelust terugslaan. En da zullen ze ook zeker doen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:29 schreef Erno-BE het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Rusland gaat reageren als Polen en Litouwen samen besluiten om Kaliningrad of Belarus te gaan binnenvallen. Iets in mij zegt dat naar aanleiding van de gebeurtenissen in Syri Rusland vrijwel geen actie onderneemt omdat ze alle troepen in Oekrane hebben zitten.
Ik vind dat daar veel meer aandacht voor moet komen in de Europese pers en politiek.. veel meer druk voor hernieuwde verkiezingen.quote:Op maandag 9 december 2024 23:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Protesteren daar gewoon door. En de Russen slaan er gewoon op los.
quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:14 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is nu een gesloten markt, er worden amper meer roebels verkocht. Koers is dus irrelevant tot iig 20 december. We krijgen nu eerst een paar weken economische schade, met name tekorten in meerdere gebieden, zoals liquiditeit en goederen. En inflatie.
De Tbi's zijn hardcore. Ouderwets protesterenquote:Op maandag 9 december 2024 23:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Protesteren daar gewoon door. En de Russen slaan er gewoon op los.
Terecht. Het playbook is overal hetzelfde: Russen die gaan lopen janken dat ze worden onderdrukt, waarna Moskou “wel moet ingrijpen”.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:51 schreef ExTec het volgende:
Jeltsin had kaliningrad in 2010 in de ramsj gegooid, niemand wilde dat lapje grond, vanwege de orcs die je er dan bij krijgt.
En de orcs aldaar, willen liever bij de EU dan bij rus horen. En zoals het goeie imperialisten betaamt, geloven ze oprecht dat de zon uit hun reet schijnt, en dat als ze die beslissing zouden nemen de EU ze met open armen zou ontvangen, alsof er niet 1000+1 criteria zijn waaraan je moet voldoen, zoals: je eigen broek op kunnen houden.
Jeltsin was toen al 10 jaar overleden.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:51 schreef ExTec het volgende:
Jeltsin had kaliningrad in 2010 in de ramsj gegooid, niemand wilde dat lapje grond, vanwege de orcs die je er dan bij krijgt.
En de orcs aldaar, willen liever bij de EU dan bij rus horen. En zoals het goeie imperialisten betaamt, geloven ze oprecht dat de zon uit hun reet schijnt, en dat als ze die beslissing zouden nemen de EU ze met open armen zou ontvangen, alsof er niet 1000+1 criteria zijn waaraan je moet voldoen, zoals: je eigen broek op kunnen houden.
De laatste week weer behoorlijk hersteld. De werkende Rus en de militaire Rus hebben weinig last van de roebel. Die verdienen nu meer dan ooit.quote:Op maandag 9 december 2024 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
Belarus is geen kernmacht, maar als of Kaliningrad of Belarus valt, zijn wij ook gelijk van de Suwalki-corridor af.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom zouden 2 NAVO-lidstaten zonder enige aanleiding een kernmacht aanvallen?
Als je dan zonodig van de gelegenheid gebruik wil maken is het interessanter om Transnistri schoon te vegen bijvoorbeeld.
Wit-Rusland valt onder de nucleaire paraplu van Rusland.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Belarus is geen kernmacht, maar als of Kaliningrad of Belarus valt, zijn wij ook gelijk van de Suwalki-corridor af.
De roebel is alleen op papier hersteld. Maar dat is geen reflectie van de economische en monetaire realiteit. Het vertrouwen is weg. Iedereen heeft al kunnen zien wat de werkelijke waarde van de roebel is, en wat de trend is.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De laatste week weer behoorlijk hersteld. De werkende Rus en de militaire Rus hebben weinig last van de roebel. Die verdienen nu meer dan ooit.
De grootste verliezers van de devaluatie van de roebel is de rijkere middenklasse daar, die geldontwaarding meemaken.
Dit is natuurlijk de categorie “ik tank altijd voor 25 euro”.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De laatste week weer behoorlijk hersteld. De werkende Rus en de militaire Rus hebben weinig last van de roebel. Die verdienen nu meer dan ooit.
De grootste verliezers van de devaluatie van de roebel is de rijkere middenklasse daar, die geldontwaarding meemaken.
ik denk dat Polen gewoon wit rusland kan binnen wandelenquote:Op dinsdag 10 december 2024 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wit-Rusland valt onder de nucleaire paraplu van Rusland.
Maar leg eens uit. Waarom zou Polen of Litouwen dit zomaar aanvallen? Dat slaat toch nergens op?
Maar nogmaals: Waarom zou Polen daar genteresseerd in zijn?quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat Polen gewoon wit rusland kan binnen wandelen
geen enkele witrus die van plan is om de nato aan te vallen
Turkije is de ultieme trol aangezien zij mede verantwoordelijk hiervoor zijn. Ach in ruil voor wat korting op import vanuit Rusland doen ze dit vast welquote:
bevrijden van de Wit Russische bevolking, opsluiten van het nazi regimequote:Op dinsdag 10 december 2024 19:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar nogmaals: Waarom zou Polen daar genteresseerd in zijn?
Zinloze speculatie.
Ze hoeven niet veel te doen. Ik heb begrepen dat er in januari weer verkiezingen zijn en ik heb zo'n vermoeden dat ome Putin dit keer niet genoeg personeel beschikbaar heeft om de aankomende protesten daar neer te slaan (net zoals vorige keer).quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bevrijden van de Wit Russische bevolking en het nazi regime daar opsluiten en vervangen door een vertegenwoordiger van het democratische westen
Waarschijnlijk zijn er deze keer gewoon berhaupt geen tegenkandidatenquote:Op dinsdag 10 december 2024 19:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ze hoeven niet veel te doen. Ik heb begrepen dat er in januari weer verkiezingen zijn en ik heb zo'n vermoeden dat ome Putin dit keer niet genoeg personeel beschikbaar heeft om de aankomende protesten daar neer te slaan (net zoals vorige keer).
Maar waarom zouden ze de artikel 5 bescherming daarvoor opgeven?quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bevrijden van de Wit Russische bevolking, opsluiten van het nazi regime
en vervangen door een vertegenwoordiger van het democratische westen
Nee, als hij verstandig was had hij deze oorlog niet begonnen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk is Poetin verstandig en vernedert hij niet teveel westerse leiders.
Als Poetin verstandig is dan tieft hij op uit Oekrane.quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk is Poetin verstandig en vernedert hij niet teveel westerse leiders. Er zal een akkoord moeten komen en voor de EU zal het belangrijk zijn om iets te hebben om te framen als winst of overwinning.
Hehe Putin heeft anders zelf inmiddels wel wat ervaring opgedaan met vernederd worden.quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk is Poetin verstandig en vernedert hij niet teveel westerse leiders. Er zal een akkoord moeten komen en voor de EU zal het belangrijk zijn om iets te hebben om te framen als winst of overwinning.
Ja, de EU moet iets hebben om te framen.. Doen de Russen nooit.quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Goed voor het klimaat.quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:56 schreef ExTec het volgende:
Niet precies paard en wagen, maar...... wagen.
[ x ]
Nee, is 5D schaken, natuurlijk. Doen ze alleen maar om ons te misleiden.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:03 schreef havanagila het volgende:
Pantserwagens op? 1000 gaatjes in hun busje? Of had het Chinese golfkarretje een lekke band?
Eerlijk is eerlijk, een handkar is met geen mogelijkheid te hackenquote:Op dinsdag 10 december 2024 21:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, is 5D schaken, natuurlijk. Doen ze alleen maar om ons te misleiden.
quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk is Poetin verstandig en vernedert hij niet teveel westerse leiders.
quote:Er zal een akkoord moeten komen en voor de EU zal het belangrijk zijn om iets te hebben om te framen als winst of overwinning.
Dit is puur genieten inderdaad.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:34 schreef -XOR- het volgende:
De compleet instortende economie in de tweede helft van 2025 zal de grootste straf voor Rusland zijn.
Die sukkel is voor de 2de keer gehacked door de crypto griftersquote:Op dinsdag 10 december 2024 22:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die meneer van die economische analyses van Rusland is compleet van youtube verdwenen.
Ik heb even teruggebladerd en al zijn filmpjes liggen nu op de Gulag.
Poetin is al bijna drie jaar verwikkeld in een oorlog die hij snel dacht te kunnen winnen. Honderdduizenden Russische soldaten zijn gesneuveld of gewond, om nog maar te zwijgen over de enorme materile verliezen.quote:
Echt he hoe krijg je het voor elkaarquote:Op dinsdag 10 december 2024 22:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die sukkel is voor de 2de keer gehacked door de crypto grifters
Het is mogelijk.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin is al bijna drie jaar verwikkeld in een oorlog die hij snel dacht te kunnen winnen. Honderdduizenden Russische soldaten zijn gesneuveld of gewond, om nog maar te zwijgen over de enorme materile verliezen.
Maar volgens bepaalde lieden wordt het westen vernederd.
Bijzondere manier om naar dit conflict te kijken, maar ieder z'n ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent een waardeloze agent.
Ik kan wel wat bedenken, maar goed. Ik denk dat hij economie goed begrijpt, maar IT? Not so much.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Echt he hoe krijg je het voor elkaar
Hij kan ook wel een break gebruiken want ik vind zijn video's de laatste tijd wat eentonig. Wordt teveel kwantiteit ipv kwaliteit.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik kan wel wat bedenken, maar goed. Ik denk dat hij economie goed begrijpt, maar IT? Not so much.
[ x ]
Duurde verleden keer 4 dagen ofzo, dus: geduld. Hij komt wel weer terug.
Heel Europa heeft lege kazernes, grote crisis. Maar er zijn nog steeds zielen die denken dat wij aan de winnende hand zijnquote:Op dinsdag 10 december 2024 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin is al bijna drie jaar verwikkeld in een oorlog die hij snel dacht te kunnen winnen. Honderdduizenden Russische soldaten zijn gesneuveld of gewond, om nog maar te zwijgen over de enorme materile verliezen.
Maar volgens bepaalde lieden wordt het westen vernederd.
Bijzondere manier om naar dit conflict te kijken, maar ieder z'n ding.
Lege kazernes? Die zijn nooit helemaal leeg geweest natuurlijk -net als de wapenopslagen- en inmiddels zit de groei er stevig in.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel Europa heeft lege kazernes, grote crisis. Maar er zijn nog steeds zielen die denken dat wij aan de winnende hand zijn
Klopt hij heeft de navo wakker gekust zoals het nu lijkt, zeker het Europese deel.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:54 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Lege kazernes? Die zijn nooit helemaal leeg geweest natuurlijk -net als de wapenopslagen- en inmiddels zit de groei er stevig in.
En ding is zeker: Poetin treft aan het eind van dit conflict een slagvaardiger Europa dan toen hij begon. De vraag of dat voor Rusland ook geldt laten we maar onbeantwoord.
Grote crisis?quote:Op woensdag 11 december 2024 08:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel Europa heeft lege kazernes, grote crisis. Maar er zijn nog steeds zielen die denken dat wij aan de winnende hand zijn
Nee het is een uitbestede oorlog inderdaad, er gaan Oekrainers dood. Als je dat niks kan schelen kun je inderdaad stellen dat er tot dusver gn europeaan is gestorven.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grote crisis?
Deze oorlog heeft het westen tot dusver geen mensenlevens gekost, de financile schade is beperkt en we hebben nog amper geld in dit conflict gestoken. In absolute zin lijkt onze bijdrage aan Oekrane aanzienlijk, maar het stelt uiteindelijk maar weinig voor.
Vergelijk dat eens met de Rusland, onze 'vijand'.
Op omvallen? Je doet alsof de revolutie daar weer door de straten stroomt. Dat valt ook allemaal wel mee. Frankrijk dealt net als alle democratien op dit moment met toenemende polarisering. Het goede nieuws daar is dat de dictators in de wereld het niet beduidend veel beter doen, daar borrelt het net zo goed.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
Je weet dat Frankrijk op omvallen staat? Duitsland kwakkelt ook. Niet perse de verdienste van Poetin, maar deze oorlog heeft daar zeker aan bijgedragen.
Het gaat niet om wel of niet kunnen schelen, maar om de vraag in hoeverre het westen verzwakt is. Deze oorlog heeft de NAVO nog amper iets gekost in personele en materiele zin. We zijn niet verzwakt. Sterker, als gevolg van deze invasie zijn alle lidstaten hun Defensie-uitgaven juist aan het opschroeven. Europa is zich in die zin juist aan het versterken.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee het is een uitbestede oorlog inderdaad, er gaan Oekrainers dood. Als je dat niks kan schelen kun je inderdaad stellen dat er tot dusver gn europeaan is gestorven. Je weet dat Frankrijk op omvallen staat? Duitsland kwakkelt ook. Niet perse de verdienste van Poetin, maar deze oorlog heeft daar zeker aan bijgedragen.
Klopt. Maar die gaan ook dood als ze stoppen met vechten. Maar ze maken nu naar verhouding meer Russen dood. Dat zal je zorgen baren lijkt me. Wat is daarvoor je oplossing?quote:Op woensdag 11 december 2024 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
Nee het is een uitbestede oorlog inderdaad, er gaan Oekrainers dood. Als je dat niks kan schelen kun je inderdaad stellen dat er tot dusver gn europeaan is gestorve
Maar in rus gaat het natuurlijk allemaal toppie.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
Je weet dat Frankrijk op omvallen staat? Duitsland kwakkelt ook.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 10 december 2024 22:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die meneer van die economische analyses van Rusland is compleet van youtube verdwenen.
Ik heb even teruggebladerd en al zijn filmpjes liggen nu op de Gulag.
Nog sterker: Ze zijn een stuk sterker. Aangezien je finland er bij hebt. En zweden.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat niet om wel of niet kunnen schelen, maar om de vraag in hoeverre het westen verzwakt is. Deze oorlog heeft de NAVO nog amper iets gekost in personele en materiele zin. We zijn niet verzwakt. Sterker, als gevolg van deze invasie zijn alle lidstaten hun Defensie-uitgaven juist aan het opschroeven. Europa is zich in die zin juist aan het versterken.
Frankrijk verkeert in een politieke crisis, maar het gaat wat ver om te stellen dat het land op 'omvallen' staat. Sowieso is dat niet zozeer een verdienste van Poetin, zoals je zelf al aangeeft, al dragen de Russische desinformatiecampagnes wel een steentje bij aan het uithollen van het vertrouwen in westerse leiders.
Dat is iet zo moeilijk als je denkt dat je mobiele nummer niet (tijdelijk) gekaapt/gekocht kan worden via een provider in bijv Afrika.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die sukkel is voor de 2de keer gehacked door de crypto grifters
Sorry, maar dit is echt copemechanisme.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grote crisis?
Deze oorlog heeft het westen tot dusver geen mensenlevens gekost, de financile schade is beperkt en we hebben nog amper geld in dit conflict gestoken. In absolute zin lijkt onze bijdrage aan Oekrane aanzienlijk, maar het stelt uiteindelijk maar weinig voor.
Vergelijk dat eens met de Rusland, onze 'vijand'.
Deze oorlog heeft Rusland tot dusver miljarden euro's en honderdduizenden mensenlevens gekost. Onderaan de streep staat het westen er simpelweg beter voor, ervan uitgaande dat dit conflict niet verder escaleert.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is echt copemechanisme.
Uiteraard heeft het Rusland veel gekost. Maar zij hebben dan ook een oorlogseconomie. Wij (zo ongeveer heel het westen) moeten een behoorlijke inhaalslag maken. En met Trump aan het roer is het maar zien of Amerika erbij blijft.
Zo niet: dan moet de inhaalslag nog harder.
Gaat niet gebeuren, komende 10-20 jaar. rus loopt op dit moment met handkarren rond.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
Mocht deze oorlog uitmonden in een grootschalig conflict, waarbij de NAVO en Rusland tegenover komen
1: Deze vergelijking gaat enkel op als de manschappen en waarde die je aan je eigen soldaten geeft, ook gelijk zijn. Maar daarvan is geen sprake. Zowel soldaten als materiaal heeft Rusland genoeg. Elk geval om deze oorlog nog zeker 2025 vol te houden. Dus op welk gebied staat 'het westen' er beter voor?quote:Op woensdag 11 december 2024 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze oorlog heeft Rusland tot dusver miljarden euro's en honderdduizenden mensenlevens gekost. Onderaan de streep staat het westen er simpelweg beter voor, ervan uitgaande dat dit conflict niet verder escaleert.
Mocht deze oorlog uitmonden in een grootschalig conflict, waarbij de NAVO en Rusland tegenover komen te staan, dan moeten we op een andere moment de balans opmaken. Maar op dit ogenblik delft Rusland het onderspit. Het is heel verschrikkelijk dat Oekrane talloze doden en gewonden heeft te betreuren, maar deze verliezen gaan niet ten koste van de slagkracht van de NAVO.
En zoals over_hedge terecht opmerkt: met de toetreding van Finland en Zweden is de NAVO juist alleen maar sterker geworden.
We doen vooralsnog niet mee dus winnen/verliezen is sws niet aan de ordequote:Op woensdag 11 december 2024 08:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk jij dat het westen een soort oekraine is, die constant moeten vechten met 1 hand op hun rug en van biden en clan beslist niet te modern materiel mag hebben, ofzo?quote:Op woensdag 11 december 2024 10:59 schreef theunderdog het volgende:
1: Deze vergelijking gaat enkel op als de manschappen en waarde die je aan je eigen soldaten geeft, ook gelijk zijn. Maar daarvan is geen sprake. Zowel soldaten als materiaal heeft Rusland genoeg. Elk geval om deze oorlog nog zeker 2025 vol te houden. Dus op welk gebied staat 'het westen' er beter voor?
Europa is onwijs afhankelijk van de VS, ja.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk jij dat het westen een soort oekraine is, die constant moeten vechten met 1 hand op hun rug en van biden en clan beslist niet te modern materiel mag hebben, ofzo?
Na Golfoorlog 1&2 is bij vele het beeld blijven hangen dat de ontstellende overmatch van de VS een beetje de norm is voor oorlog voeren.
Anno nu denken mensen dat hoe het er in oekraine aan toe gaat, blijkbaar de norm is.
Ze maken in italie ook F-35s.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Europa is onwijs afhankelijk van de VS, ja.
Ze maken in Itali ook zelf jachtvliegtuigenquote:Op woensdag 11 december 2024 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze maken in italie ook F-35s.
En da's maar een voorbeeld.
Ja. Maar dat is theorie. In praktijk valt de 'koop in Europa' mentaliteit erg tegen.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze maken in italie ook F-35s.
En da's maar een voorbeeld.
Misschien eerst beginnen met die experts van jou zodat we weten waar je nu eigenlijk argumenten voor wilt hebbenquote:Op woensdag 11 december 2024 11:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar dat is theorie. In praktijk valt de 'koop in Europa' mentaliteit erg tegen.
Of spreek jij nagenoeg elke expert tegen die zegt dat we flink wat te doen hebben als Europese landen, qua militaire afschrikken en sterk Europees blok binnen de NAVO?
Kan, hoor. Maar dan lees ik graag je argumenten + misschien bronnen van experts die beweren dat het wel meevalt.
De F-35 is zo'n joint venture product. Iedereen die meedoet maakt een onderdeel. Dus in dat opzicht is de F-35 dus een koop in europa product.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar dat is theorie. In praktijk valt de 'koop in Europa' mentaliteit erg tegen.
Ik merk op dat we prima de knowhow hebben. En ja, we mogen zeker meer doen. Maar ondertussen is de rus economie afgedaald naar niveau...... Nederland.quote:Of spreek jij nagenoeg elke expert tegen die zegt dat we flink wat te doen hebben als Europese landen, qua militaire afschrikken en sterk Europees blok binnen de NAVO?
Kan, hoor. Maar dan lees ik graag je argumenten + misschien bronnen van experts die beweren dat het wel meevalt.
https://hcss.nl/news/rob-(...)en-oorlog-te-voeren/quote:Op woensdag 11 december 2024 11:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Misschien eerst beginnen met die experts van jou zodat we weten waar je nu eigenlijk argumenten voor wilt hebben
Want dat er flink wat te doen is atm geloofd iedereen zo ook wel
Rusland is toch niet het enige potentile gevaar? het gaat ook helemaal niet om specifiek wie een gevaar zou kunnen zijn. Maar om het gegeven dat Europa nauwelijks instaat is zichzelf te verdedigen tegenover een grootmacht zonder de VS.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
De F-35 is zo'n joint venture product. Iedereen die meedoet maakt een onderdeel. Dus in dat opzicht is de F-35 dus een koop in europa product.
[..]
Ik merk op dat we prima de knowhow hebben. En ja, we mogen zeker meer doen. Maar ondertussen is de rus economie afgedaald naar niveau...... Nederland.
Als europa serieus werk gaat maken, bv: de nood komt echt aan de man, dan vagen we rus gewoon weg, klaar.
Dat we dat nu niet doen, betekent niet dat we het niet kunnen.
En maar doen of de inertie waar we nu last van hebben, altijd zo zal blijven, ongeacht de omstandigheden, lijkt me niet realistisch.
Twee premium en 1 zegt niets over een afhankelijkheid van de VSquote:
Nou, China moet wel een eindje tuffen voor ze hier zijn.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:35 schreef theunderdog het volgende:
Rusland is toch niet het enige potentile gevaar?
1: Archive.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Twee premium en 1 zegt niets over een afhankelijkheid van de VS
Enkel dat we te weinig shit hebben, dat is al jaren bekend en daarom schieten de budgetten omhoog
Niemand ontkend dit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |