Ik vind dat daar veel meer aandacht voor moet komen in de Europese pers en politiek.. veel meer druk voor hernieuwde verkiezingen.quote:Op maandag 9 december 2024 23:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Protesteren daar gewoon door. En de Russen slaan er gewoon op los.
quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:14 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is nu een gesloten markt, er worden amper meer roebels verkocht. Koers is dus irrelevant tot iig 20 december. We krijgen nu eerst een paar weken economische schade, met name tekorten in meerdere gebieden, zoals liquiditeit en goederen. En inflatie.
De Tbi's zijn hardcore. Ouderwets protesterenquote:Op maandag 9 december 2024 23:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Protesteren daar gewoon door. En de Russen slaan er gewoon op los.
Terecht. Het playbook is overal hetzelfde: Russen die gaan lopen janken dat ze worden onderdrukt, waarna Moskou “wel moet ingrijpen”.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:51 schreef ExTec het volgende:
Jeltsin had kaliningrad in 2010 in de ramsj gegooid, niemand wilde dat lapje grond, vanwege de orcs die je er dan bij krijgt.
En de orcs aldaar, willen liever bij de EU dan bij rus horen. En zoals het goeie imperialisten betaamt, geloven ze oprecht dat de zon uit hun reet schijnt, en dat als ze die beslissing zouden nemen de EU ze met open armen zou ontvangen, alsof er niet 1000+1 criteria zijn waaraan je moet voldoen, zoals: je eigen broek op kunnen houden.
Jeltsin was toen al 10 jaar overleden.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:51 schreef ExTec het volgende:
Jeltsin had kaliningrad in 2010 in de ramsj gegooid, niemand wilde dat lapje grond, vanwege de orcs die je er dan bij krijgt.
En de orcs aldaar, willen liever bij de EU dan bij rus horen. En zoals het goeie imperialisten betaamt, geloven ze oprecht dat de zon uit hun reet schijnt, en dat als ze die beslissing zouden nemen de EU ze met open armen zou ontvangen, alsof er niet 1000+1 criteria zijn waaraan je moet voldoen, zoals: je eigen broek op kunnen houden.
De laatste week weer behoorlijk hersteld. De werkende Rus en de militaire Rus hebben weinig last van de roebel. Die verdienen nu meer dan ooit.quote:Op maandag 9 december 2024 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoor niks meer over de roebel hier. Of is ie alweer hersteld?
Belarus is geen kernmacht, maar als of Kaliningrad of Belarus valt, zijn wij ook gelijk van de Suwalki-corridor af.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom zouden 2 NAVO-lidstaten zonder enige aanleiding een kernmacht aanvallen?
Als je dan zonodig van de gelegenheid gebruik wil maken is het interessanter om Transnistrië schoon te vegen bijvoorbeeld.
Wit-Rusland valt onder de nucleaire paraplu van Rusland.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Belarus is geen kernmacht, maar als of Kaliningrad of Belarus valt, zijn wij ook gelijk van de Suwalki-corridor af.
De roebel is alleen op papier hersteld. Maar dat is geen reflectie van de economische en monetaire realiteit. Het vertrouwen is weg. Iedereen heeft al kunnen zien wat de werkelijke waarde van de roebel is, en wat de trend is.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De laatste week weer behoorlijk hersteld. De werkende Rus en de militaire Rus hebben weinig last van de roebel. Die verdienen nu meer dan ooit.
De grootste verliezers van de devaluatie van de roebel is de rijkere middenklasse daar, die geldontwaarding meemaken.
Dit is natuurlijk de categorie “ik tank altijd voor 25 euro”.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De laatste week weer behoorlijk hersteld. De werkende Rus en de militaire Rus hebben weinig last van de roebel. Die verdienen nu meer dan ooit.
De grootste verliezers van de devaluatie van de roebel is de rijkere middenklasse daar, die geldontwaarding meemaken.
ik denk dat Polen gewoon wit rusland kan binnen wandelenquote:Op dinsdag 10 december 2024 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wit-Rusland valt onder de nucleaire paraplu van Rusland.
Maar leg eens uit. Waarom zou Polen of Litouwen dit zomaar aanvallen? Dat slaat toch nergens op?
Maar nogmaals: Waarom zou Polen daar geïnteresseerd in zijn?quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat Polen gewoon wit rusland kan binnen wandelen
geen enkele witrus die van plan is om de nato aan te vallen
Turkije is de ultieme trol aangezien zij mede verantwoordelijk hiervoor zijn. Ach in ruil voor wat korting op import vanuit Rusland doen ze dit vast welquote:
bevrijden van de Wit Russische bevolking, opsluiten van het nazi regimequote:Op dinsdag 10 december 2024 19:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar nogmaals: Waarom zou Polen daar geïnteresseerd in zijn?
Zinloze speculatie.
Ze hoeven niet veel te doen. Ik heb begrepen dat er in januari weer verkiezingen zijn en ik heb zo'n vermoeden dat ome Putin dit keer niet genoeg personeel beschikbaar heeft om de aankomende protesten daar neer te slaan (net zoals vorige keer).quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bevrijden van de Wit Russische bevolking en het nazi regime daar opsluiten en vervangen door een vertegenwoordiger van het democratische westen
Waarschijnlijk zijn er deze keer gewoon überhaupt geen tegenkandidatenquote:Op dinsdag 10 december 2024 19:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ze hoeven niet veel te doen. Ik heb begrepen dat er in januari weer verkiezingen zijn en ik heb zo'n vermoeden dat ome Putin dit keer niet genoeg personeel beschikbaar heeft om de aankomende protesten daar neer te slaan (net zoals vorige keer).
Maar waarom zouden ze de artikel 5 bescherming daarvoor opgeven?quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bevrijden van de Wit Russische bevolking, opsluiten van het nazi regime
en vervangen door een vertegenwoordiger van het democratische westen
Nee, als hij verstandig was had hij deze oorlog niet begonnen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk is Poetin verstandig en vernedert hij niet teveel westerse leiders.
Als Poetin verstandig is dan tieft hij op uit Oekraïne.quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk is Poetin verstandig en vernedert hij niet teveel westerse leiders. Er zal een akkoord moeten komen en voor de EU zal het belangrijk zijn om iets te hebben om te framen als winst of overwinning.
Hehe Putin heeft anders zelf inmiddels wel wat ervaring opgedaan met vernederd worden.quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk is Poetin verstandig en vernedert hij niet teveel westerse leiders. Er zal een akkoord moeten komen en voor de EU zal het belangrijk zijn om iets te hebben om te framen als winst of overwinning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |