Wel thuis neem ik aanquote:Op dinsdag 3 december 2024 11:36 schreef summer2bird het volgende:
Het ligt er een beetje aan hoeveel je last hebt denk ik.
Beetje snuffelen maar verder ook niks- wel werken
Koorts, hoofdpijn, stem kwijt, benauwd - ziek melden.
Maar dat is toch best kut voor zowel de werknemer als werkgever? Werken kan de verkoudheid verlengen waardoor de productiviteit langer laag is.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:36 schreef zatoichi het volgende:
Als het kan met je werk: Thuiswerken.
Dat lijkt me vrij stug, zolang we het over verkoudheid hebben. Dat heeft best een vast verloop:quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar dat is toch best kut voor zowel de werknemer als werkgever? Werken kan de verkoudheid verlengen waardoor de productiviteit langer laag is.
Als je zo ziek bent dat je zelfs niet thuis kunt werken, kun je ook niet fokken, lijkt me...quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar dat is toch best kut voor zowel de werknemer als werkgever? Werken kan de verkoudheid verlengen waardoor de productiviteit langer laag is.
Jij werkt ook niet als jij niet ziek bent.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:34 schreef Mikeytt het volgende:
Wat doen jullie met een verkoudheid? Ziekmelden, werken, of gewoon thuis blijven werken?
Ik meld me altijd ziek omdat ik denk dat de verkoudheid sneller over is met extra rust, een ontspannen mind en warme drank in de sauna oid.
Maar ik weet ook dat er bepaalde figuren zijn die zelfs op kantoor komen om de rest aan te steken...
Jawel. Vanuit de saunaquote:Op dinsdag 3 december 2024 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je zo ziek bent dat je zelfs niet thuis kunt werken, kun je ook niet fokken, lijkt me...
Het gaat hier toch ook niet om dat je zo ziek bent dat werken onmogelijk is?quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je zo ziek bent dat je zelfs niet thuis kunt werken, kun je ook niet fokken, lijkt me...
Ik weet niet hoe jij verkouden bent, ik gebruik dan zo'n 15 zakdoeken op een dag, hoofd zit helemaal vol, heb continue niesbuien en heb barstende koppijn. Daar kun je best ondoordachte dingen mee op een forum smijten, maar kwalitatief werk afleveren gaat natuurlijk niet. Uren schrijven al helemaal niet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Lekker dan, openhartoperatie met een verkouden chirurgquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
Ligt er ook aan wat voor werk je doet.
Ben je ambtenaar? Het publiek naaien kan altijd later nog. Ben je chirurg dan kan je beter naar werk gaan.
Is natuurlijk een gemiddelde.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij stug, zolang we het over verkoudheid hebben. Dat heeft best een vast verloop:
[ afbeelding ]
En wat is je productiviteit lager; hoogstens twee dagen 70% van je normale productiviteit ofzo? (ik doe hier ook maar een aanname). Stel je dat je stellin waar zou zijn, dan ben je misschien een dag langer op 70% aan het functioneren en heb je drie dagen 30% minder productie, dat is nog altijd beter dan twee dagen 100% minder...
Maar goed, een hevige verkoudheid kan je aardig lamlendig maken dus het gaat niet altijd zo op.
Lekker hautain weerquote:Op dinsdag 3 december 2024 13:08 schreef MissLeDuq het volgende:
Gewoon thuiswerken.
Jezelf meteen ziek melden omdat je een beetje snottert
quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:14 schreef junkiesietze het volgende:
Gewoon lekker hoesten en proesten naast je collega's. Niks mis mee.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]1 keer kwam een verkouden collega op kantoor. Ben meteen naar huis gegaan om daar verder te werken...
Zo asociaal.
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat er genoeg zijn die het doen hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lekker dan, openhartoperatie met een verkouden chirurg
En waar ga jij naar de sauna?quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:34 schreef Mikeytt het volgende:
Maar ik weet ook dat er bepaalde figuren zijn die zelfs op kantoor komen om de rest aan te steken...
Wat denk jij? Dat je die operaties wel even uit kan stellen vanwege een verkoudheidje? Die luxe hebben we echt niet in de zorg hoor, zeker niet als het gaat om een openhartoperatie. Sorry, uw vader is overleden want we konden niet opereren vanwege een verkoudheid?quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heel die kamer moet steriel zijn joh.quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wat denk jij? Dat je die operaties wel even uit kan stellen vanwege een verkoudheidje? Die luxe hebben we echt niet in de zorg hoor, zeker niet als het gaat om een openhartoperatie. Sorry, uw vader is overleden want we konden niet opereren vanwege een verkoudheid?
Ze dragen niet voor niets mondkapjes boven de operatietafel.
Lekker dan, gestorven door een hartziekte omdat alle chirurgen elkaar verkouden hebben gemaakt tijdens de kerstborrelquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Even gegoogled. Als ze symptomen hebben, dan mogen ze niet opereren!quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:04 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Lekker dan, gestorven door een hartziekte omdat alle chirurgen elkaar verkouden hebben gemaakt tijdens de kerstborrel
Als ik verkouden ben kan ik amper zinnig uit mijn ogen kijken en nies ik alles bij elkaar. mag toch hopen dat de chirurg dan lekker thuis blijft.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
Ben je chirurg dan kan je beter naar werk gaan.
1. Dat verschilt nogal per fase van verkoudheid (zie bovenstaande grafiek)quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als ik verkouden ben kan ik amper zinnig uit mijn ogen kijken en nies ik alles bij elkaar. mag toch hopen dat de chirurg dan lekker thuis blijft.
Ow, stel je ff niet zo gruwelijk aan, sneeuwvlokjequote:Op dinsdag 3 december 2024 11:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nou, als ze nog niet klaargekomen was, is ze dat nu welquote:Op woensdag 4 december 2024 00:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow, stel je ff niet zo gruwelijk aan, sneeuwvlokje
We? Ga er maar gerust vanuit dat deze TS niet maatgevend is voor "de mensen in Nederland".quote:Op woensdag 4 december 2024 02:25 schreef Smart_ass het volgende:
Maar jezus wat zijn we eigenlijk verwend in Nederland dat mensen zich met een verkoudheidje ziek melden
Dit verloop heeft bij mij nog nooit zo plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij stug, zolang we het over verkoudheid hebben. Dat heeft best een vast verloop:
[ afbeelding ]
En wat is je productiviteit lager; hoogstens twee dagen 70% van je normale productiviteit ofzo? (ik doe hier ook maar een aanname). Stel je dat je stellin waar zou zijn, dan ben je misschien een dag langer op 70% aan het functioneren en heb je drie dagen 30% minder productie, dat is nog altijd beter dan twee dagen 100% minder...
Maar goed, een hevige verkoudheid kan je aardig lamlendig maken dus het gaat niet altijd zo op.
Wat een nietszeggend argument zeg.quote:Op woensdag 4 december 2024 02:25 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik een soortgelijk topic letterlijk een paar maanden geleden nog voorbij heb zien komen.
Maar jezus wat zijn we eigenlijk verwend in Nederland dat mensen zich met een verkoudheidje ziek melden. Ik vraag me af of de meeste mensen zich nog steeds ziek zouden melden wanneer ze niet betaald krijgen, of dat het dan ineens allemaal wel meevalt.
En de golf gaat lekker het kantoor door, het gaat mee naar huis en dan zitten de ouders weer thuis met zieke kinderenquote:Op dinsdag 3 december 2024 23:04 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ga gewoon naar kantoor. Het werk moet gedaan worden
Ja lekker de openliggende patient volblaffenquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
Ben je ambtenaar? Het publiek naaien kan altijd later nog. Ben je chirurg dan kan je beter naar werk gaan.
Juist andersom. Als chirurg kun je beter geen risico lopen om zieke/zwakke mensen te besmetten lijkt mij. Als ambtenaar werk je veel thuis en dat kan prima als je ziek bent.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
Met een verkoudheidje al ziekmelden?quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:34 schreef Mikeytt het volgende:
Wat doen jullie met een verkoudheid? Ziekmelden, werken, of gewoon thuis blijven werken?
Ik meld me altijd ziek omdat ik denk dat de verkoudheid sneller over is met extra rust, een ontspannen mind en warme drank in de sauna oid.
Mn baas mag wettelijk niet vragen wat me mankeert, dus hij weet niet wat me mankeert.quote:
Maar als jij je frequent verzuimd wordt je wel uitgenodigd voor een gesprek.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mn baas mag wettelijk niet vragen wat me mankeert, dus hij weet niet wat me mankeert.
Dan blijft Mikeytt twee maanden thuis met een burnout, lol.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar als jij je frequent verzuimd wordt je wel uitgenodigd voor een gesprek.
Lijkt me eigenlijk een win/win-situatie.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan blijft Mikeytt twee maanden thuis met een burnout, lol.
+1quote:Op woensdag 4 december 2024 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lijkt me eigenlijk een win/win-situatie.
Behalve dan voor Fok!.
Net bevallen zijn vergelijken met een verkoudheidquote:Op woensdag 4 december 2024 08:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wat een nietszeggend argument zeg.
Als je niet betaald zou krijgen, zouden veel vrouwen ook maar een week zwangerschapsverlof nemen. Ook maar doen dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie anders meer mensen in dit topic die de mening van TS delen.quote:Op woensdag 4 december 2024 04:25 schreef r_one het volgende:
[..]
We? Ga er maar gerust vanuit dat deze TS niet maatgevend is voor "de mensen in Nederland".
Verbaas ik mij wel over. Als ik mij bij elk klein dingetje ziek zou melden ben ik zomaar 33% afwezig. Dan tel ik niet eens die echte zware mannengriep mee.quote:Op woensdag 4 december 2024 14:16 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zie anders meer mensen in dit topic die de mening van TS delen.
Dat kan. Is zeg ook nergens n=1.quote:Op woensdag 4 december 2024 14:16 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zie anders meer mensen in dit topic die de mening van TS delen.
Je beseft je dat koorts gewoon bij een verkoudheid hoort he. Dan heb je niet perse "meer".quote:Op woensdag 4 december 2024 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Met een verkoudheidje al ziekmelden?![]()
Wat zegt je baas daarvan?
Ik meld me pas ziek als ik er koorts bij heb of me echt gammel voel, maar dan is het meer dan een verkoudheid.
Heb persoonlijk een hekel aan collega’s die elke twee maanden ziek zijn. Het valt me op dat vooral de jonge generatie om de haverklap wat heeft. Sneeuwvlokjes doen hun naam eer aan.
Als ik alleen maar zou werken als ik me fit voel, dan doe ik verdomde weinig in een jaar.quote:Op woensdag 4 december 2024 14:21 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Verbaas ik mij wel over. Als ik mij bij elk klein dingetje ziek zou melden ben ik zomaar 33% afwezig. Dan tel ik niet eens die echte zware mannengriep mee.
Wat is je definitie van 'verkouden' zijn dan? ik dacht altijd dat dat best helder was, maar alleen al in dit topic zie ik verschillende definities en voorbeelden voorbij komen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 23:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Thuiswerken als ik me verder wel goed voel en op volle sterkte kan werken. Zo niet, dan meld ik me ziek. Op halve kracht werken gaat ten koste van mijn productiviteit en daar zitten targets aan, dus dan doe ik liever niks.
Met een verkoudheid op kantoor gaan zitten doe ik sowieso niet. Er zijn inderdaad collega's die dat doen en daar vind ik wel wat van.
Die kamer kan en zal onmogelijk ooit ook maar een beetje steriel zijn tijdens een operatie.quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heel die kamer moet steriel zijn joh.
Tja maar als je ambtenaar bent heb je die rust op je werk sowieso al!quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
ja, nee dat gaat echt lekker; kom jij elke dag een paar duizend producten naar mij toebrengen en weer wegbrengen?quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:08 schreef MissLeDuq het volgende:
Gewoon thuiswerken.
Jezelf meteen ziek melden omdat je een beetje snottert
Hahahahahaquote:Op vrijdag 6 december 2024 14:13 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Tja maar als je ambtenaar bent heb je die rust op je werk sowieso al!
Hi ha ho !
Wat is de zwaarste dag voor een ambtenaar?
A: Maandag, dan moet hij meerdere blaadjes van de kalender afscheuren!
Waarom kijken ambtenaren s'ochtends nooit uit het raam?
A: dan hebben ze smiddags niks meer te doen!
Ook dat mag de werkgever niet doen.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar als jij je frequent verzuimd wordt je wel uitgenodigd voor een gesprek.
Ik neem dan ook aan dat ze bedoelde: uitgenodigd voor een gesprek met de bedrijfsarts.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ook dat mag de werkgever niet doen.
Het enige wat de werkgever mag doen, is het inschakelen van een bedrijfsarts. Die arts kan dan in gesprek met de (frequent) zieke werknemer om het ziekteverzuim te beoordelen en de mogelijkheden voor herstel en voorkoming te bespreken met de werknemer
Ben wel benieuwd hoevaak (en dagen) ziek jij dan bent per jaarquote:Op dinsdag 3 december 2024 11:34 schreef Mikeytt het volgende:
Als je in staat bent om midden op de dag nog te sporten dan ben je ook onvatbaar om vanuit huis productief te zijn, dus ben je niet ziek.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is natuurlijk een gemiddelde.
Iemand die voldoende rust en midden op de dag even sport geneest sneller dan iemand die vroeg op moet staan om de hele dag te werken met hoofdpijn...
Bij mijn vorige manager makkelijk 20-30 dagen in een jaar, maar dat had vooral te maken met dat ik mentaal niet helemaal een vibe had met de manager. Deed steeds moeilijk en wilde elke keer bellen als ik me ziek meldde....quote:Op vrijdag 6 december 2024 23:42 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoevaak (en dagen) ziek jij dan bent per jaarGa je dan ook niet naar vrienden, boodschappen doen etc.?
Logisch dat hij even belt, vind het ook niet meer dan normaal dat je telefonisch ziek meld bij je werkgever. Ook niet gek als je 4-6 weken ziek bent dat verstandhouding dan anders wordt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 23:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij mijn vorige manager makkelijk 20-30 dagen in een jaar, maar dat had vooral te maken met dat ik mentaal niet helemaal een vibe had met de manager. Deed steeds moeilijk en wilde elke keer bellen als ik me ziek meldde....
M'n huidige manager is heel chill. Geen belletjes, geen vragen... dus nu ben ik hooguit 1x per jaar ziek over t algemeen.
En ja, ik ga natuurlijk gewoon boodschappen doen of naar vrienden *als* ik dat kan... 6 uur lang arbeid verrichten is wat anders dan relaxt met je vrienden een drankje doen.
Wat een figuurquote:Op vrijdag 6 december 2024 23:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij mijn vorige manager makkelijk 20-30 dagen in een jaar, maar dat had vooral te maken met dat ik mentaal niet helemaal een vibe had met de manager. Deed steeds moeilijk en wilde elke keer bellen als ik me ziek meldde....
M'n huidige manager is heel chill. Geen belletjes, geen vragen... dus nu ben ik hooguit 1x per jaar ziek over t algemeen.
En ja, ik ga natuurlijk gewoon boodschappen doen of naar vrienden *als* ik dat kan... 6 uur lang arbeid verrichten is wat anders dan relaxt met je vrienden een drankje doen.
Klopt niet helemaal. Ook als je zware griep hebt, kan je licht sporten.quote:Op vrijdag 6 december 2024 23:51 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Als je in staat bent om midden op de dag nog te sporten dan ben je ook onvatbaar om vanuit huis productief te zijn, dus ben je niet ziek.
Ik zou in eerste instantie sowieso nooit werken bij een werkgever die een dergelijke regeling zou hebben. Zouden ze hier ook echt niet flikken. De werkgever heeft een paar jaar terug voorgesteld om de vakantiedagen te verlagen van 34 naar 33 dagen toen het slecht ging met het bedrijf. Ongeveer 80% van de werknemers was toen de hele week, de hele werkdag in de keuken te vinden ter protest.quote:Serieuze vraag; als je 2 wachtdagen had, dus de eerste 2 ziektedagen zijn voor eigen rekening, zou je je dan alsnog ziek melden?
Laat dat lekker aan de werknemer over. Als er een goede vibe is met de manager, zal er vaak echt niet veel verzuim zijn.quote:Ter info, gemiddeld is een werknemer 1 keer per jaar ziek, bij 3 keer of vaker is al sprake van frequent verzuim en is er (vrijwel) altijd meer aan de hand en reden voor een gesprek.
Het *kan* logisch zijn dat een manager even belt, als de werknemer daar comfortabel mee is.quote:Op vrijdag 6 december 2024 23:57 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Logisch dat hij even belt, vind het ook niet meer dan normaal dat je telefonisch ziek meld bij je werkgever. Ook niet gek als je 4-6 weken ziek bent dat verstandhouding dan anders wordt.
Dan ben je op je werk ook nog wel in te zetten voor andere werkzaamheden.
Tuurlijk johquote:Op zaterdag 7 december 2024 00:03 schreef Mikeytt het volgende:
Als ze dan 3x per jaar thuis zitten omdat ze even behoefte hebben aan rust... laat ze lekker.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heel die kamer moet steriel zijn joh.
Gaat dat altijd zo in België?quote:Op zondag 8 december 2024 17:24 schreef Lenny77 het volgende:
en heb je vanaf de eerste dag al een afwezigheidsattest van de huisarts nodig
Dit is in België neem ik aan?? (Attest van huisarts)quote:Op zondag 8 december 2024 17:24 schreef Lenny77 het volgende:
Thuisblijven voor een verkoudheid![]()
Sowieso zijn hier de eerste dagen niet betaald en heb je vanaf de eerste dag al een afwezigheidsattest van de huisarts nodig.
Viben.. licht sporten, sauna, drankje doen met vrienden,..
Aub zeg, gooi jezelf weg (zoals ze hier zo mooi zeggen.
Ga werken met je verwende luie reet!
Ja.quote:
Nee als je goed ziek bent dan krijg je gewoon een attest hoor.quote:Op zondag 8 december 2024 17:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit is in België neem ik aan?? (Attest van huisarts)
Als je een keer goed ziek bent, dan krijg je dus niet betaald??? Waarom zou je niet gewoon met zn allen het werk neerleggen tot je dat wel krijgt?
Lol. Jij bent dan 1 van de weinigen in Nederland waar zo'n attest nodig is...quote:Op zondag 8 december 2024 17:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee als je goed ziek bent dan krijg je gewoon een attest hoor.
Als jij nog kan drankjes doen en sporten dan zegt de arts: ga maar lekker werken.
Wij schieten ook echt niet in een kramp als een collega ziek komt werken, we zijn toch niet van suiker joh? En hoe hou je anders je weerstand hoog als je nooit meer in contact komt met iets?
Oh en waarom zouden wij dat willen veranderen? De échte zieken mogen thuis blijven en de sneeuwvlokjes kunnen geen misbruik maken van het systeem (bij bv niet viben met je baas)
(Waar trouwens je collega's de dupe van zijn)
Jij werkt niet in de zorg, begrijp ik? Daar gaan altijd zo veel virussen rond dat 5/6 keer per jaar een aantal dagen ziek zijn echt wel standaard is. 12 keer komt ook voor en dan hoef je nog geen gesprek te verwachten (behalve als het steeds met vage klachten is die wijzen op een burn-out).quote:Op vrijdag 6 december 2024 23:51 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ter info, gemiddeld is een werknemer 1 keer per jaar ziek, bij 3 keer of vaker is al sprake van frequent verzuim en is er (vrijwel) altijd meer aan de hand en reden voor een gesprek.
Of onderwijs of...quote:Op zondag 8 december 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij werkt niet in de zorg, begrijp ik? Daar gaan altijd zo veel virussen rond dat 5/6 keer per jaar een aantal dagen ziek zijn echt wel standaard is. 12 keer komt ook voor en dan hoef je nog geen gesprek te verwachten (behalve als het steeds met vage klachten is die wijzen op een burn-out).
Daar kan ik nog wel inkomen, dat je in bepaalde beroepen er meer mee te maken krijgt. Met m'n kantoorbaan meld ik me denk ik 1x in de 3 jaar hoogstens een paar dagen ziek. Laatste keer had ik een ontstoken verstandskies waardoor ik meer dan 39 graden koorts kreeg.quote:Op zondag 8 december 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij werkt niet in de zorg, begrijp ik? Daar gaan altijd zo veel virussen rond dat 5/6 keer per jaar een aantal dagen ziek zijn echt wel standaard is. 12 keer komt ook voor en dan hoef je nog geen gesprek te verwachten (behalve als het steeds met vage klachten is die wijzen op een burn-out).
Nee is België.quote:Op zondag 8 december 2024 18:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lol. Jij bent dan 1 van de weinigen in Nederland waar zo'n attest nodig is...
Het idee dat je weerstand er beter van wordt door vaker ziek te wezen slaat echt nergens op en is alleen gebaseerd op old wives tales...
De zieken zijn in een dergelijk systeem de dupe. Die moeten iedere keer dat ze ziek zijn immers een paar dagen een boete betalen voor hun gezondheid.
Als een collega van me zich ziek meldt, dan neemt de rest het werk over. Dat is niet meer dan normaal. Wij zijn hier niet "de dupe" van.... heel smerig dit, en die claim geeft mij wel een beetje een inkijk op de sfeer. "Niet ziek melden, want ziekmelden is een last op je collega's"als je een hoge werkdruk hebt vanwege een absentie, dan heeft je werkgever niet genoeg werknemers.
Blij dat ik niet met zulke softe mensen werk, en laat ook zien hoe belangrijk het is om bij elke nieuwe werknemer collectief druk uit te oefenen om lid te worden bij de vakbond.
Werkgevers die een zieke-mensen-belasting gaan innen... moet niet gekker worden.
Anders stel je je even aan zegquote:Op zondag 8 december 2024 18:10 schreef Mikeytt het volgende:
heel smerig dit, en die claim geeft mij wel een beetje een inkijk op de sfeer.
quote:Op vrijdag 6 december 2024 23:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Da's echt bizar veel, 20-30x per jaar omdat je niet vibede met de manager? is dit een troll??quote:Op vrijdag 6 december 2024 23:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je meldt je niet ziek, want dat ben je niet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:34 schreef Mikeytt het volgende:
Hoe zouden ze dit in China doen eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:53 schreef Daboman het volgende:
Volgens mij is het nogal situatie onafhankelijk. En niet alleen vanuit de werknemer gezien, deze discussie zou heel anders verlopen bij een fabriek waar steriele productie wordt gedaan dan hoe de discussie hier verloopt. Of als er weer s een corona virus komt.
Daar bestaan die virussen gelukkig niet.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dit in China doen eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |