Wel thuis neem ik aanquote:Op dinsdag 3 december 2024 11:36 schreef summer2bird het volgende:
Het ligt er een beetje aan hoeveel je last hebt denk ik.
Beetje snuffelen maar verder ook niks- wel werken
Koorts, hoofdpijn, stem kwijt, benauwd - ziek melden.
Maar dat is toch best kut voor zowel de werknemer als werkgever? Werken kan de verkoudheid verlengen waardoor de productiviteit langer laag is.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:36 schreef zatoichi het volgende:
Als het kan met je werk: Thuiswerken.
Dat lijkt me vrij stug, zolang we het over verkoudheid hebben. Dat heeft best een vast verloop:quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar dat is toch best kut voor zowel de werknemer als werkgever? Werken kan de verkoudheid verlengen waardoor de productiviteit langer laag is.
Als je zo ziek bent dat je zelfs niet thuis kunt werken, kun je ook niet fokken, lijkt me...quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar dat is toch best kut voor zowel de werknemer als werkgever? Werken kan de verkoudheid verlengen waardoor de productiviteit langer laag is.
Jij werkt ook niet als jij niet ziek bent.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:34 schreef Mikeytt het volgende:
Wat doen jullie met een verkoudheid? Ziekmelden, werken, of gewoon thuis blijven werken?
Ik meld me altijd ziek omdat ik denk dat de verkoudheid sneller over is met extra rust, een ontspannen mind en warme drank in de sauna oid.
Maar ik weet ook dat er bepaalde figuren zijn die zelfs op kantoor komen om de rest aan te steken...
Jawel. Vanuit de saunaquote:Op dinsdag 3 december 2024 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je zo ziek bent dat je zelfs niet thuis kunt werken, kun je ook niet fokken, lijkt me...
Het gaat hier toch ook niet om dat je zo ziek bent dat werken onmogelijk is?quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je zo ziek bent dat je zelfs niet thuis kunt werken, kun je ook niet fokken, lijkt me...
Ik weet niet hoe jij verkouden bent, ik gebruik dan zo'n 15 zakdoeken op een dag, hoofd zit helemaal vol, heb continue niesbuien en heb barstende koppijn. Daar kun je best ondoordachte dingen mee op een forum smijten, maar kwalitatief werk afleveren gaat natuurlijk niet. Uren schrijven al helemaal niet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Lekker dan, openhartoperatie met een verkouden chirurgquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
Ligt er ook aan wat voor werk je doet.
Ben je ambtenaar? Het publiek naaien kan altijd later nog. Ben je chirurg dan kan je beter naar werk gaan.
Is natuurlijk een gemiddelde.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij stug, zolang we het over verkoudheid hebben. Dat heeft best een vast verloop:
[ afbeelding ]
En wat is je productiviteit lager; hoogstens twee dagen 70% van je normale productiviteit ofzo? (ik doe hier ook maar een aanname). Stel je dat je stellin waar zou zijn, dan ben je misschien een dag langer op 70% aan het functioneren en heb je drie dagen 30% minder productie, dat is nog altijd beter dan twee dagen 100% minder...
Maar goed, een hevige verkoudheid kan je aardig lamlendig maken dus het gaat niet altijd zo op.
Moet wel kunnen dan. Veel beroepen kan je niet echt bij thuiswerken.quote:
Lekker hautain weerquote:Op dinsdag 3 december 2024 13:08 schreef MissLeDuq het volgende:
Gewoon thuiswerken.
Jezelf meteen ziek melden omdat je een beetje snottert
1 keer kwam een verkouden collega op kantoor. Ben meteen naar huis gegaan om daar verder te werken...quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:14 schreef junkiesietze het volgende:
Gewoon lekker hoesten en proesten naast je collega's. Niks mis mee.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
1 keer kwam een verkouden collega op kantoor. Ben meteen naar huis gegaan om daar verder te werken...
Zo asociaal.
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat er genoeg zijn die het doen hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lekker dan, openhartoperatie met een verkouden chirurg
En waar ga jij naar de sauna?quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:34 schreef Mikeytt het volgende:
Maar ik weet ook dat er bepaalde figuren zijn die zelfs op kantoor komen om de rest aan te steken...
Wat denk jij? Dat je die operaties wel even uit kan stellen vanwege een verkoudheidje? Die luxe hebben we echt niet in de zorg hoor, zeker niet als het gaat om een openhartoperatie. Sorry, uw vader is overleden want we konden niet opereren vanwege een verkoudheid?quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Thuisquote:
Heel die kamer moet steriel zijn joh.quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wat denk jij? Dat je die operaties wel even uit kan stellen vanwege een verkoudheidje? Die luxe hebben we echt niet in de zorg hoor, zeker niet als het gaat om een openhartoperatie. Sorry, uw vader is overleden want we konden niet opereren vanwege een verkoudheid?
Ze dragen niet voor niets mondkapjes boven de operatietafel.
Lekker dan, gestorven door een hartziekte omdat alle chirurgen elkaar verkouden hebben gemaakt tijdens de kerstborrelquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Even gegoogled. Als ze symptomen hebben, dan mogen ze niet opereren!quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:04 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Lekker dan, gestorven door een hartziekte omdat alle chirurgen elkaar verkouden hebben gemaakt tijdens de kerstborrel
Als ik verkouden ben kan ik amper zinnig uit mijn ogen kijken en nies ik alles bij elkaar. mag toch hopen dat de chirurg dan lekker thuis blijft.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
Ben je chirurg dan kan je beter naar werk gaan.
1. Dat verschilt nogal per fase van verkoudheid (zie bovenstaande grafiek)quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als ik verkouden ben kan ik amper zinnig uit mijn ogen kijken en nies ik alles bij elkaar. mag toch hopen dat de chirurg dan lekker thuis blijft.
Ow, stel je ff niet zo gruwelijk aan, sneeuwvlokjequote:Op dinsdag 3 december 2024 11:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nou, als ze nog niet klaargekomen was, is ze dat nu welquote:Op woensdag 4 december 2024 00:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow, stel je ff niet zo gruwelijk aan, sneeuwvlokje
We? Ga er maar gerust vanuit dat deze TS niet maatgevend is voor "de mensen in Nederland".quote:Op woensdag 4 december 2024 02:25 schreef Smart_ass het volgende:
Maar jezus wat zijn we eigenlijk verwend in Nederland dat mensen zich met een verkoudheidje ziek melden
Dit verloop heeft bij mij nog nooit zo plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij stug, zolang we het over verkoudheid hebben. Dat heeft best een vast verloop:
[ afbeelding ]
En wat is je productiviteit lager; hoogstens twee dagen 70% van je normale productiviteit ofzo? (ik doe hier ook maar een aanname). Stel je dat je stellin waar zou zijn, dan ben je misschien een dag langer op 70% aan het functioneren en heb je drie dagen 30% minder productie, dat is nog altijd beter dan twee dagen 100% minder...
Maar goed, een hevige verkoudheid kan je aardig lamlendig maken dus het gaat niet altijd zo op.
Wat een nietszeggend argument zeg.quote:Op woensdag 4 december 2024 02:25 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik een soortgelijk topic letterlijk een paar maanden geleden nog voorbij heb zien komen.
Maar jezus wat zijn we eigenlijk verwend in Nederland dat mensen zich met een verkoudheidje ziek melden . Ik vraag me af of de meeste mensen zich nog steeds ziek zouden melden wanneer ze niet betaald krijgen, of dat het dan ineens allemaal wel meevalt.
En de golf gaat lekker het kantoor door, het gaat mee naar huis en dan zitten de ouders weer thuis met zieke kinderenquote:Op dinsdag 3 december 2024 23:04 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ga gewoon naar kantoor. Het werk moet gedaan worden
Ja lekker de openliggende patient volblaffenquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
Ben je ambtenaar? Het publiek naaien kan altijd later nog. Ben je chirurg dan kan je beter naar werk gaan.
Juist andersom. Als chirurg kun je beter geen risico lopen om zieke/zwakke mensen te besmetten lijkt mij. Als ambtenaar werk je veel thuis en dat kan prima als je ziek bent.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |