abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 8 december 2024 @ 17:55:15 #91
441859 crew  Lenny77
pi_215810884
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 17:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Gaat dat altijd zo in België?
Ja.
Of je nu 1 dag of 3 weken thuis bent: elke dag moet verantwoord worden. En dan nog kan er controle bij je voor de deur staan.
Er zijn wel al voorstellen gedaan om dit te veranderen wegens hoge werkdruk van de huisartsen maar de werkgeversorganisaties zijn tegen :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 8 december 2024 @ 17:58:35 #92
441859 crew  Lenny77
pi_215810916
quote:
17s.gif Op zondag 8 december 2024 17:53 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit is in België neem ik aan?? (Attest van huisarts)

Als je een keer goed ziek bent, dan krijg je dus niet betaald??? Waarom zou je niet gewoon met zn allen het werk neerleggen tot je dat wel krijgt?
Nee als je goed ziek bent dan krijg je gewoon een attest hoor.
Als jij nog kan drankjes doen en sporten dan zegt de arts: ga maar lekker werken.
Wij schieten ook echt niet in een kramp als een collega ziek komt werken, we zijn toch niet van suiker joh? En hoe hou je anders je weerstand hoog als je nooit meer in contact komt met iets?
Oh en waarom zouden wij dat willen veranderen? De échte zieken mogen thuis blijven en de sneeuwvlokjes kunnen geen misbruik maken van het systeem (bij bv niet viben met je baas :') )
(Waar trouwens je collega's de dupe van zijn)
  zondag 8 december 2024 @ 18:10:49 #93
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215811007
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 17:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee als je goed ziek bent dan krijg je gewoon een attest hoor.
Als jij nog kan drankjes doen en sporten dan zegt de arts: ga maar lekker werken.
Wij schieten ook echt niet in een kramp als een collega ziek komt werken, we zijn toch niet van suiker joh? En hoe hou je anders je weerstand hoog als je nooit meer in contact komt met iets?
Oh en waarom zouden wij dat willen veranderen? De échte zieken mogen thuis blijven en de sneeuwvlokjes kunnen geen misbruik maken van het systeem (bij bv niet viben met je baas :') )
(Waar trouwens je collega's de dupe van zijn)
Lol. Jij bent dan 1 van de weinigen in Nederland waar zo'n attest nodig is...

Het idee dat je weerstand er beter van wordt door vaker ziek te wezen slaat echt nergens op en is alleen gebaseerd op old wives tales...

De zieken zijn in een dergelijk systeem de dupe. Die moeten iedere keer dat ze ziek zijn immers een paar dagen een boete betalen voor hun gezondheid.

Als een collega van me zich ziek meldt, dan neemt de rest het werk over. Dat is niet meer dan normaal. Wij zijn hier niet "de dupe" van.... heel smerig dit, en die claim geeft mij wel een beetje een inkijk op de sfeer. "Niet ziek melden, want ziekmelden is een last op je collega's" :r als je een hoge werkdruk hebt vanwege een absentie, dan heeft je werkgever niet genoeg werknemers.

Blij dat ik niet met zulke softe mensen werk, en laat ook zien hoe belangrijk het is om bij elke nieuwe werknemer collectief druk uit te oefenen om lid te worden bij de vakbond.

Werkgevers die een zieke-mensen-belasting gaan innen... moet niet gekker worden.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 8 december 2024 @ 18:13:07 #94
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215811024
Dit lijken echt een soort dictaturen van een werkgevers waar werkgevers het voor het zeggen hebben...

Mijn sector is 1 van de weinigen in Nederland waar bijna iedereen nog bij de vakbond zit, en je ziet dat terug in de arbeidsvoorwaarden. Waren ook 1 van de weinige sectoren die na de Russische oorlog gewoon inflatie + 5% verhoging kregen (18%). Terwijl de rest van Nederland belazerd is door de werkgevers.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215811035
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:51 schreef ForumGek het volgende:

[..]
Ter info, gemiddeld is een werknemer 1 keer per jaar ziek, bij 3 keer of vaker is al sprake van frequent verzuim en is er (vrijwel) altijd meer aan de hand en reden voor een gesprek.
Jij werkt niet in de zorg, begrijp ik? Daar gaan altijd zo veel virussen rond dat 5/6 keer per jaar een aantal dagen ziek zijn echt wel standaard is. 12 keer komt ook voor en dan hoef je nog geen gesprek te verwachten (behalve als het steeds met vage klachten is die wijzen op een burn-out).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215811232
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij werkt niet in de zorg, begrijp ik? Daar gaan altijd zo veel virussen rond dat 5/6 keer per jaar een aantal dagen ziek zijn echt wel standaard is. 12 keer komt ook voor en dan hoef je nog geen gesprek te verwachten (behalve als het steeds met vage klachten is die wijzen op een burn-out).
Of onderwijs of...
pi_215811345
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar kan ik nog wel inkomen, dat je in bepaalde beroepen er meer mee te maken krijgt. Met m'n kantoorbaan meld ik me denk ik 1x in de 3 jaar hoogstens een paar dagen ziek. Laatste keer had ik een ontstoken verstandskies waardoor ik meer dan 39 graden koorts kreeg.

Ben verder 1 of 2x per jaar wel verkouden maar dan kan ik prima thuis werken.
Just because you can doesn't mean you should
pi_215811948
Ik heb hier vaker discussie over gehad, dat ik me aanstel ofzo, maar volgens mij pakt een verkoudheid me bovengemiddeld hard of verwar ik het met griep. Als ik zeg dat ik verkouden ben: volcontinu loopneus, keelontsteking, druk in mijn hele hoofd, traag van begrip, vermoeid, langzaam, spierpijn, lusteloos, rode ogen die bijna niet open willen blijven, chagrijnig. Dus ja, die ene keer in het jaar meld ik me wel ziek en dan vaak na een dag of 2 a 3 beter.
  Moderator zondag 8 december 2024 @ 20:54:20 #99
441859 crew  Lenny77
pi_215812478
quote:
17s.gif Op zondag 8 december 2024 18:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Lol. Jij bent dan 1 van de weinigen in Nederland waar zo'n attest nodig is...

Het idee dat je weerstand er beter van wordt door vaker ziek te wezen slaat echt nergens op en is alleen gebaseerd op old wives tales...

De zieken zijn in een dergelijk systeem de dupe. Die moeten iedere keer dat ze ziek zijn immers een paar dagen een boete betalen voor hun gezondheid.

Als een collega van me zich ziek meldt, dan neemt de rest het werk over. Dat is niet meer dan normaal. Wij zijn hier niet "de dupe" van.... heel smerig dit, en die claim geeft mij wel een beetje een inkijk op de sfeer. "Niet ziek melden, want ziekmelden is een last op je collega's" :r als je een hoge werkdruk hebt vanwege een absentie, dan heeft je werkgever niet genoeg werknemers.

Blij dat ik niet met zulke softe mensen werk, en laat ook zien hoe belangrijk het is om bij elke nieuwe werknemer collectief druk uit te oefenen om lid te worden bij de vakbond.

Werkgevers die een zieke-mensen-belasting gaan innen... moet niet gekker worden.
Nee is België.
Ik woon niet in Nederland en ben ook geen Nederlandse.
Hier werkt het gewoon zo.
Nu staat de Vlaamse werknemer ook wel bekend om een makkelijke werknemer te zijn. Dat merk je hier in de grensregio ook wel duidelijk: er wordt nog net geen rode loper uitgelegd in de Nederlandse bedrijven voor ons Belgjes. Geen grote mond en hard werken (letterlijke woorden al meermaals gehoord).
En andersom lopen de scholen hier vol met Nederlanderse jeugd want hier is nog discipline :P
pi_215812625
quote:
17s.gif Op zondag 8 december 2024 18:10 schreef Mikeytt het volgende:
heel smerig dit, en die claim geeft mij wel een beetje een inkijk op de sfeer.
Anders stel je je even aan zeg :')

Ze heeft gewoon gelijk: sneeuwvlokjesmentaliteit.

Hoewel ik eigenlijk denk dat het een matige trollpoging is :{w
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 10 december 2024 @ 09:51:32 #101
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215823175
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Bij mijn vorige manager makkelijk 20-30 dagen in een jaar, maar dat had vooral te maken met dat ik mentaal niet helemaal een vibe had met de manager. Deed steeds moeilijk en wilde elke keer bellen als ik me ziek meldde.... :')

M'n huidige manager is heel chill. Geen belletjes, geen vragen... dus nu ben ik hooguit 1x per jaar ziek over t algemeen.

En ja, ik ga natuurlijk gewoon boodschappen doen of naar vrienden *als* ik dat kan... 6 uur lang arbeid verrichten is wat anders dan relaxt met je vrienden een drankje doen. ;)
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Bij mijn vorige manager makkelijk 20-30 dagen in een jaar, maar dat had vooral te maken met dat ik mentaal niet helemaal een vibe had met de manager. Deed steeds moeilijk en wilde elke keer bellen als ik me ziek meldde.... :')

M'n huidige manager is heel chill. Geen belletjes, geen vragen... dus nu ben ik hooguit 1x per jaar ziek over t algemeen.

En ja, ik ga natuurlijk gewoon boodschappen doen of naar vrienden *als* ik dat kan... 6 uur lang arbeid verrichten is wat anders dan relaxt met je vrienden een drankje doen. ;)
Da's echt bizar veel, 20-30x per jaar omdat je niet vibede met de manager? is dit een troll??
Lachen joh.
pi_215826777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:34 schreef Mikeytt het volgende:
Wat doen jullie met een verkoudheid? Ziekmelden, werken, of gewoon thuis blijven werken?

Ik meld me altijd ziek omdat ik denk dat de verkoudheid sneller over is met extra rust, een ontspannen mind en warme drank in de sauna oid.

Maar ik weet ook dat er bepaalde figuren zijn die zelfs op kantoor komen om de rest aan te steken...
Je meldt je niet ziek, want dat ben je niet.
Je belt wel met je manager dat je je niet lekker voelt en of hij daar begrip voor wil hebben ivm lagere afleverprestatie.
pi_215829192
Volgens mij is het nogal situatie onafhankelijk. En niet alleen vanuit de werknemer gezien, deze discussie zou heel anders verlopen bij een fabriek waar steriele productie wordt gedaan dan hoe de discussie hier verloopt. Of als er weer s een corona virus komt.
  Moderator / Redactie FP woensdag 11 december 2024 @ 09:55:50 #104
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215834281
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:53 schreef Daboman het volgende:
Volgens mij is het nogal situatie onafhankelijk. En niet alleen vanuit de werknemer gezien, deze discussie zou heel anders verlopen bij een fabriek waar steriele productie wordt gedaan dan hoe de discussie hier verloopt. Of als er weer s een corona virus komt.
Hoe zouden ze dit in China doen eigenlijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 11 december 2024 @ 10:44:38 #105
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215834708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Hoe zouden ze dit in China doen eigenlijk.
Daar bestaan die virussen gelukkig niet.
Lachen joh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')