SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die staat ook op mijn verlanglijst. Ik ben nieuwsgierig of ze verwijzingen naar de oorlog hebben toegevoegd. Die loopgraven die de Russen in de radioactieve aarde gingen graven in het begin van de oorlog. Of hier en daar een koepel van een tank dertig meter naast het wrak of zo.
Nu weten we allemaal dat jij weinig begrijpt maar je snapt ook hoe sommige zaken indirect gekozen worden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Weet je wie ook niet democratisch gekozen zijn?
Kamala Harris
Ursala von der Leyen
Hihihi
In de praktijk zal dat dus neerkomen op 0 kwijtschelding, want je moet eerst je contract uitdienen en laat dat nou net het probleem zijn als je als meatgrinder wordt ingezetquote:Op zaterdag 23 november 2024 16:32 schreef oheng het volgende:
En het is officieel. Als je nu de meat grinder ingaat, wordt maximaal 10 miljoen roebel schuld kwijtgescholden. Maximale tekenbonus is 5 miljoen roebel in Moskou.
RIA: Poetin heeft een wet ondertekend over het afschrijven van leningschulden voor SVO-deelnemers
RIA: Peskov: iedere dag tekenen honderden mannen een contract
De comment sectie was een bloedbad en is sinds vanmorgen helaas opgeruimd. Maar het was vermakelijk om te zien dat er vele pijnlijke vragen waren over waar al die honderdduizenden mannen bleven, als vrijwel niemand verlof of ontslag krijgt.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:00 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lbmtxbw2k223
Frankrijk geeft ook het OK om door hun geleverde raketten in te zetten tegen doelen in Rusland.
https://www.bbc.com/news/articles/cn0dpdx420loquote:Ukraine front could 'collapse' as Russia gains accelerate, experts warn
President Biden’s decision to provide anti-personnel mines to Ukraine, and allow the use of long-range missiles on Russian territory comes as the Russian military is accelerating its gains along the front line.
Data from the Institute for the Study of War (ISW) shows that Russia has gained almost six times as much territory in 2024 as it did in 2023, and is advancing towards key Ukrainian logistical hubs in the eastern Donbas region.
Meanwhile, Ukraine's surprise incursion into Russia's Kursk region is faltering. Russian troops have pushed Kyiv's offensive backwards. Experts have questioned the success of the offensive, with one calling it a "strategic catastrophe" given manpower shortages faced by Ukraine.
These developments come at a time of heightened uncertainty with a second Donald Trump administration looming. The US president-elect has vowed to bring the war to a close when he takes office in January, with some fearing he could cut future military aid to Ukraine.
Yup. We laten het versloffen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/articles/cn0dpdx420lo
Maar meer wapens gaan er niet komen.
Samengevat: Door de hoge rente en de instortende economie door de voortdurende oorlog komen veel mensen in de schulden die ze alleen kunnen wegwerken door de oorlog te laten voortduren.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:32 schreef oheng het volgende:
En het is officieel. Als je nu de meat grinder ingaat, wordt maximaal 10 miljoen roebel schuld kwijtgescholden. Maximale tekenbonus is 5 miljoen roebel in Moskou.
RIA: Poetin heeft een wet ondertekend over het afschrijven van leningschulden voor SVO-deelnemers
RIA: Peskov: iedere dag tekenen honderden mannen een contract
De comment sectie was een bloedbad en is sinds vanmorgen helaas opgeruimd. Maar het was vermakelijk om te zien dat er vele pijnlijke vragen waren over waar al die honderdduizenden mannen bleven, als vrijwel niemand verlof of ontslag krijgt.
Mss ergens deep-down, tongue in cheek ofzo, maar krijg er 0,0 van mee.quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die staat ook op mijn verlanglijst. Ik ben nieuwsgierig of ze verwijzingen naar de oorlog hebben toegevoegd.
Er gaan aan de lopende band nog steeds wapens naar aldaar.quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet genoeg hoor, want Rusland wint nog steeds terrein op alle fronten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er gaan aan de lopende band nog steeds wapens naar aldaar.
[ x ]
Het schiet nog steeds geen flikker op. In dit tempo duurt het nog 50 jaar om heel Oekrane onder de voet te lopen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet genoeg hoor, want Rusland wint nog steeds terrein op alle fronten.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja kijk naar de kaart. Overal kleine stukjes erbij van Rusland. En niet van Oekraine.quote:
Ik denk niet dat het om heel Oekrane gaat. Maar in dit tempo duurt het ook nog wel drie jaar voor de hele oblast Donetsk in Russische handen is.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het schiet nog steeds geen flikker op. In dit tempo duurt het nog 50 jaar om heel Oekrane onder de voet te lopen.
Rusland houdt dit geen 3 jaar meer vol.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het om heel Oekrane gaat. Maar in dit tempo duurt het ook nog wel drie jaar voor de hele oblast Donetsk in Russische handen is.
Maar Oekrane stopt niet en blijft gewoon raketten op Rusland schieten. Dus Rusland zal wel moeten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het om heel Oekrane gaat. Maar in dit tempo duurt het ook nog wel drie jaar voor de hele oblast Donetsk in Russische handen is.
Ach, je beweerde destijds ook dat Koersk nooit langer dan een week of 2 in Oekranse handen zou blijven...quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
6 keer niks, is nog steeds niks...quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oekraine wel dan?quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland houdt dit geen 3 jaar meer vol.
*Zucht*quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:41 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ach, je beweerde destijds ook dat Koersk nooit langer dan een week of 2 in Oekranse handen zou blijven...
Met de huidige voortgang kan dat wel in n enkel jaar bekeken zijn. Zo'n 8000km2 is nog in Russische handen en de huidige voortgang ligt boven de 600km2 per maand, dan zouden zich wel enkel op de Donetsk oblast moeten concentreren. Het lijkt er momenteel op dat de bedoeling eerder is op te trekken richting het Oblast Dnjepropetrovsk.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
https://kyivindependent.c(...)ast-reuters-reports/quote:Ukraine has lost over 40% of territory previously gained in Kursk incursion, Reuters reports
En dan? Oekrane stopt niet. En echt niet dat Europese NAVO leden een staakt het vuren gaan afdwingen als Oekrane dat niet wil. Dus alleen als de VS soldaten stuurt om Oekrane te dwingen gaat dat lukken. Maar da's boots on the ground om Rusland te helpen. Gaan ze niet doen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met de huidige voortgang kan dat wel in n enkel jaar bekeken zijn. Zo'n 8000km2 is nog in Russische handen en de huidige voortgang ligt boven de 600km2 per maand, dan zouden zich wel enkel op de Donetsk oblast moeten concentreren.
Dan moeten ze het toch gewoon lekker helemaal zelf uitvechten? Het is graag of niet. En anders betalen ze die wapens maar gewoon uit eigen zak, of inderdaad die lening zoals Trump voorstelde.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan? Oekrane stopt niet. En echt niet dat Europese NAVO leden een staakt het vuren gaan afdwingen als Oekrane dat niet wil. Dus alleen als de VS soldaten stuurt om Oekrane te dwingen gaat dat lukken. Maar da's boots on the ground om Rusland te helpen. Gaan ze niet doen.
Het heeft niet veel zin om de toekomst te proberen te voorspellen, de positie van Oekrane aangaande onderhandelingen is aan Oekrane zelf.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan? Oekrane stopt niet. En echt niet dat Europese NAVO leden een staakt het vuren gaan afdwingen als Oekrane dat niet wil. Dus alleen als de VS soldaten stuurt om Oekrane te dwingen gaat dat lukken. Maar da's boots on the ground om Rusland te helpen. Gaan ze niet doen.
Wat ik bedoel is dat het er op papier leuk uitziet als Rusland kan roepen dat die oblast hebben, maar het betekent niets.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het heeft niet veel zin om de toekomst te proberen te voorspellen, de positie van Oekrane aangaande onderhandelingen is aan Oekrane zelf.
We kunnen daar de publieke opinie bekijken en daar is nog altijd een meerderheid voorstander van het voortzetten van de strijd.
Dat gaat nooit gebeuren , rusland heeft ook geen belangstelling in dat deel voorlopig, wel in Odessa om door te breken naar Moldova en aansluiting bij hongarije , Slowakije en Oostenrijk die zijn op de hand van rusland, dus dat kan zonder oorlog en dan aansluiting via Bulgarije bij Serviequote:Op zaterdag 23 november 2024 19:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het er op papier leuk uitziet als Rusland kan roepen dat die oblast hebben, maar het betekent niets.
Ze moeten Oekrane definitief verslaan. Bezetten tot aan de grens met Polen. Anders gaat Oekrane door met vechten.
Het is een beeld van een afstand hier, maar gevoelsmatig gaat Oekrane ook nog niet echt tot het gaatje qua mankracht?quote:
Waarop baseer je een dergelijke uitspraak, dat blijkt niet uit de publieke opinie in Oekrane.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het er op papier leuk uitziet als Rusland kan roepen dat die oblast hebben, maar het betekent niets.
Ze moeten Oekrane definitief verslaan. Bezetten tot aan de grens met Polen. Anders gaat Oekrane door met vechten.
Is best wel oud nieuws, was al in maart aangekondigd. Maar deze oude exemplaren moesten eerst nog opgelapt worden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er gaan aan de lopende band nog steeds wapens naar aldaar.
[ x ]
Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggenquote:Op zaterdag 23 november 2024 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Man man, zelfs Zalensky wil gaan onderhandelen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom doet hij dat nu niet dan?quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Man man, zelfs Zalensky wil gaan onderhandelen.
We weten niet of er wel of niet onderhandeld wordt. Als je ervan uitgaat dat er op dit moment niet onderhandeld wordt dan is het alsnog voorstelbaar dat begin '25 er opnieuw onderhandeld gaat worden.quote:
De militaire steun aan Oekrane is niet vanuit Oekraens belang, maar vanuit het belang van het westen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan moeten ze het toch gewoon lekker helemaal zelf uitvechten? Het is graag of niet. En anders betalen ze die wapens maar gewoon uit eigen zak, of inderdaad die lening zoals Trump voorstelde.
Boots on the ground gaat het 'm toch niet worden.
Dat hoor ik al 3 jaar, en het is nog steeds aan de gang.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kijk eens naar je eigen historische context van je "Wint op alle fronten".quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja kijk naar de kaart. Overal kleine stukjes erbij van Rusland. En niet van Oekraine.
Vast eens gelezen inderdaad, maar hou die insinuatie maar lekker voor je.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:42 schreef kibo het volgende:
[..]
Kijk eens naar je eigen historische context van je "Wint op alle fronten".
Die verzon je niet zelf ,heb je "ergens" vandaan.
Oekraiens belang is dat de oorlog gisteren al was gestopt.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
De militaire steun aan Oekrane is niet vanuit Oekraens belang, maar vanuit het belang van het westen.
Dat belang is niet veranderd.
Ja, ik hoor ook al van users drie jaar lang dat ze nu wel de Krim hadden moeten terugveroveren.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hoor ik al 3 jaar, en het is nog steeds aan de gang.
Zonder landjepik ja.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraiens belang is dat de oorlog gisteren al was gestopt.
Dat heb ik niet gelezen, wel dat het een doel is. Een doel dat ik niet als haalbaar zie maar soit.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, ik hoor ook al van users drie jaar lang dat ze nu wel de Krim hadden moeten terugveroveren.
Er is een kaart h online die alles netjes weergeeft.
Ow, ik geloof prima dat ze her en der ergens weer een dorp van 2 huizen + wat kippehokken veroveren. Andersom schijnt dat net zo goed te gebeuren.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, ik hoor ook al van users drie jaar lang dat ze nu wel de Krim hadden moeten terugveroveren.
Er is een kaart h online die alles netjes weergeeft.
Ja, want die worden financieel gesteund door 3den. Rus niet.quote:
Xi had al veel eerder aangegeven dat hij niet nuclear wilde gaan.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
Putin moet er nog ff over nadenken of ie wel met kernbommen gaat lopen smijten op Ukraine , nu zijn grote vriend Xi het niet zo een goed idee vind
Putin heeft grote problemen met economie en landje veroveren dat lukt niet zo goed
Bekijk deze YouTube-video
Zonder dat Oekraine direct NAVO lid wordt niet. Anders is er een dag/week/maand/jaar na de “vredesovereenkomst” opeens een seperatistenbeweging in Odessa, Dnipro enz wat smeekt om Russische bevrijding.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraens belang is dat iedere rus het land wordt uitgeschoten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En noord Koreanenquote:Op zaterdag 23 november 2024 20:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Oekraens belang is dat iedere rus het land wordt uitgeschoten.
Gast, alsof Oekrane het niet hartstikke moeilijk heeft. Te weinig wapens, te weinig manschappen, vele doden per dag. Al die ellende, nee Oekrane die doet het allemaal wel even hoor, nog heel even wachten, en dan gooien ze de Russen er wel uit.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:21 schreef ExTec het volgende:
Ja, want die worden financieel gesteund door 3den. Rus niet.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gast, alsof Oekrane het niet hartstikke moeilijk heeft. Te weinig wapens, te weinig manschappen, vele doden per dag. Al die ellende, nee Oekrane die doet het allemaal wel even hoor, nog heel even wachten, en dan gooien ze de Russen er wel uit.
Wees eens een keer realistisch joh.
Nee, maar het is wel impliciet in de manier van hoe je hier altijd praat. En hoe vaak jij mij dingen in de mond legt, toe maar.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je legt me een behoorlijke hoeveelheid woorden in de mond. Ik heb zo ongeveer niets van dat gezegd.
Ja, je hebt mensen het glas is half leeg, en het glas is half vol.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel impliciet in de manier van hoe je hier altijd praat.
Eens, dat risico is er. Duitsland, Frankrijk en Polen zullen de demarcatielijnen moeten bewaken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:25 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zonder dat Oekraine direct NAVO lid wordt niet. Anders is er een dag/week/maand/jaar na de “vredesovereenkomst” opeens een seperatistenbeweging in Odessa, Dnipro enz wat smeekt om Russische bevrijding.
Laat oekraine maar ongebreideld shoppen in de westerse wapentuig portfolio's. Dan komt het goed, en hebben ze DE, FR, en PL niet eens nodig.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens, dat risico is er. Duitsland, Frankrijk en Polen zullen de demarcatielijnen moeten bewaken.
Haha. Nee.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat oekraine maar ongebreideld shoppen in de westerse wapentuig portfolio's. Dan komt het goed, en hebben ze DE, FR, en PL niet eens nodig.
Ik ben van het type: het glas is altijd vol. Alleen soms met een vloeistof, soms met een gas mengsel.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je hebt mensen het glas is half leeg, en het glas is half vol.
En jij bent het type: er is geen glas.
Maar ik dus niet
Is het glas eigenlijk niet gewoon te grootquote:Op zaterdag 23 november 2024 20:50 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik ben van het type: het glas is altijd vol. Alleen soms met een vloeistof, soms met een gas mengsel.
Over dat belang gaat het niet.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Rusland verbiedt 'propaganda' voor kinderloos bestaan
Rusland verbiedt "propaganda" voor een kinderloos bestaan, zowel in het openbaar als priv. Per overtreding kan een boete tot 1 miljoen roebel (ruim 9200 euro) worden opgelegd.
President Vladimir Poetin heeft zijn handtekening onder een wet hierover geplaatst.
De bedoeling van het decreet is om jongeren "te beschermen tegen destructieve invloeden", aldus Vjatsjeslav Volodin, de voorzitter van het Russische Lagerhuis.
Hij vindt dat alles gedaan moet worden om ervoor te zorgen dat nieuwe generaties opgroeien "met traditionele familiewaarden".
Beslissingen van een vrouw om geen kinderen te krijgen vallen volgens hem niet onder de wet.
Rusland wil het geboortecijfer verhogen, dat in de eerste helft van 2024 een dieptepunt in 25 jaar bereikte.
Bovendien zouden steeds meer koppels hun gezinsplannen uitstellen wegens de oorlog in Oekrane en door de hogere levenskosten.
Rusland telde in 1990 bijna 149 miljoen inwoners.
Nu zijn het er net iets minder dan 144 miljoen.
De wet tegen het promoten van een leven zonder kinderen was eerder al goedgekeurd door het parlement.
Nou, ik ken nog een land met woestijnen vol, maar anderzijds:quote:
quote:Ja, is over hoor, want er zijn nu eenmaal niet meer wapens![]()
Als wij een gigantisch laag geboortecijfer zouden hebben zou onze overheid ook daar op inspelen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:58 schreef michaelmoore het volgende:
je mag in Rusland niet meer zeggen dat je liever geen kinderen wilt
Er zijn teveel jonge mannen dood of gevlucht , als jhet zo door gaat dan wordt dat grote Russische land een heel leeg land worden.
Je zou denken dat Putin land zat heeft , voor die paar mensen
https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2025/
[..]
Nederland heeft immigranten , om te werkenquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als wij een gigantisch laag geboortecijfer zouden hebben zou onze overheid ook daar op inspelen.
Nu is dit wat directer, maar toch.
Ons geboortecijfer is ook kut, aangezien iedereen hier vooral met zichzelf bezig is.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als wij een gigantisch laag geboortecijfer zouden hebben zou onze overheid ook daar op inspelen.
Nu is dit wat directer, maar toch.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ons geboortecijfer is ook kut, aangezien iedereen hier vooral met zichzelf bezig is.
Waar 2,1 gezond is want dan blijf je op pijl, en hoger dan dat is groei.quote:1.49 births per woman (2022)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Waar 2,1 gezond is want dan blijf je op pijl, en hoger dan dat is groei.
Maar wat michaelmoore zegt, we hebben migranten nodig*.
*=Migratie is een piramidespel zonder einde. We moeten af van de mythe van de eeuwige groei. Maar dat is een discussie voor elders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland heeft immigranten , om te werkenquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ons geboortecijfer is ook kut, aangezien iedereen hier vooral met zichzelf bezig is.
Het officiele inflatie percentage schijnt mee te vallen ja dat had ik ook gehoordquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
Ik had gehoord dat de inflatie wel meevalt daar.
Wat dat betreft is het ook een interessante om te weten wat de wisselkoers USD/EUR-RUB nu, aldaar, op straat is. Ondertussen denk >50 topics terug was er een Turkse NL'er die daar een boekje over open deed. Wat de prijzen in TR op straat waren. Fascinerend inzicht, leverde dat op. Want wat de straat je wil geven voor je eurodollar, dat is de echte waarde, niet wat ze ergens in een spauglelijke communistische kantoor kolos bepalen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het officiele inflatie percentage schijnt mee te vallen ja dat had ik ook gehoord
Zuigende ongeinformeerdheidquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Joe Rogan is ook een MAGA wappie tegenwoordig.
Is hij ooit anders geweest?quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Joe Rogan is ook een MAGA wappie tegenwoordig.
Ik luisterde zijn podcast voordat hij naar Spotify overging. Toen vond ik hem nog geen wappie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is hij ooit anders geweest?
Ik vond hem vanaf het begin al een mafklapper. Nooit begrepen waarom hij zo'n groot podium kreeg.
Dat ben ik met je eens. Oekrane ook niet. Dus steden als Kramatorsk en Slovjansk kunnen best wel Oekraens blijven na een wapenstilstand..quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland houdt dit geen 3 jaar meer vol.
en odessa en marioepol en de krim ookquote:Op zaterdag 23 november 2024 22:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Oekrane ook niet. Dus steden als Kramatorsk en Slovjansk kunnen best wel Oekraens blijven na een wapenstilstand..
Als Rusland de rest van de oblast Donetsk nog wil veroveren, dan lijkt het mij ook het beste om via de oostkant van de oblast Dnjepropetrovsk op te trekken, want daar zijn de minste verdedigingswerken van de Oekraners. En vervolgens de steden in de Donetstskregio in te sluiten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met de huidige voortgang kan dat wel in n enkel jaar bekeken zijn. Zo'n 8000km2 is nog in Russische handen en de huidige voortgang ligt boven de 600km2 per maand, dan zouden zich wel enkel op de Donetsk oblast moeten concentreren. Het lijkt er momenteel op dat de bedoeling eerder is op te trekken richting het Oblast Dnjepropetrovsk.
Het probleem is denk ik niet precies hoeveel terrein er wordt ingenomen maar eerder dat er al een half jaar een stijgende lijn zichtbaar is.
wat mij betreft gaat Polen er in nuquote:Op zaterdag 23 november 2024 22:21 schreef pokkerdepok het volgende:
putin is een bully. hij slaat hard, en als er wat terug komt dreigt hij met je einde.
oplossing: harder slaan dan putin. helaas. een schoolklasjes praat oplossing werkt niet voor een ouwe half seniele gek. de NAVO houdt al jaren zn mond netjes dicht, en het westen zet alleen er iets tegenover zodat oekraine niet verliest.
okee het is ook een verdedigings clubje, de NAVO natuurlijk. mar een beetje je tanden laten zien mag toch wel een keer vind ik. stel gewoon even een keer rustig dat de NAVO heel rusland binnen een week weg kan vagen. wat ook zo is. en dat er een grens is bereikt.
Kut blueskyquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:39 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lbncbdtoec2v
Tien raketten richting Koersk, luchtalarm gaat af.
Ik heb gehoord dat de 3-daagse militaire operatie een groot sucess is geweest.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
Ah ja vandaar dat de gewone burger amper meer iets kan betalen in Rusland.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
die hoge rente is oo niet om de inflatie te dempen, maar om waardedaling van de roebel tegen te gaanquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ook. Serieus.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
Ja en waar ligt dat aan denk je. Ligt dat heel misschien aan de manier van russiche mensenlevens verspillen voor wat meters vooruitgang? Je kunt zien dat het tempo omhoog gaat aan de stijgende verliezen in voertuigen. Aan de stijgende bonussen. Dat ze Noord Korea nodig hebben. Aan de record lage werkloosheid. Dat niemand het front meer mag verlaten. Waar blijven de 30.000 nieuwe recruten iedere maand?quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met de huidige voortgang kan dat wel in n enkel jaar bekeken zijn. Zo'n 8000km2 is nog in Russische handen en de huidige voortgang ligt boven de 600km2 per maand, dan zouden zich wel enkel op de Donetsk oblast moeten concentreren. Het lijkt er momenteel op dat de bedoeling eerder is op te trekken richting het Oblast Dnjepropetrovsk.
Het probleem is denk ik niet precies hoeveel terrein er wordt ingenomen maar eerder dat er al een half jaar een stijgende lijn zichtbaar is.
Dat is onzin. De westerse conservatieve migranten die met hun grote gezinnen voor Rusland kiezen om te migreren hoeven helemaal niet naar het front.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland heeft immigranten , om te werken
die gaan niet naar Ruzzia he, anders moeten ze naar de oorlog
Ok ik hap wel. Waar heb je dit gehoord.quote:
De toenemende voortgang komt voornamelijk door het vechten in dunner bevolkte gebieden en gebieden met minder verdedigingswerken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja en waar ligt dat aan denk je. Ligt dat heel misschien aan de manier van russiche mensenlevens verspillen voor wat meters vooruitgang? Je kunt zien dat het tempo omhoog gaat aan de stijgende verliezen in voertuigen. Aan de stijgende bonussen. Dat ze Noord Korea nodig hebben. Aan de record lage werkloosheid. Dat niemand het front meer mag verlaten. Waar blijven de 30.000 nieuwe recruten iedere maand?
Ze trekken sneller op, maar ten koste van telkens grotere mensen offers. En ondertussen is er nog niks strategisch bereikt.
En nochmals, aangezien ik aanneem dat iedereen hier fan is van ww2 geschiedenis, vergelijk de opmars van rusland met die van de nazi's. Dat je optrekt zegt niks over de werkelijke militaire stand van zaken.
Dat lijkt de recente strategie inderdaad te zijn. Het omzeilen van verdedigingswerken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als Rusland de rest van de oblast Donetsk nog wil veroveren, dan lijkt het mij ook het beste om via de oostkant van de oblast Dnjepropetrovsk op te trekken, want daar zijn de minste verdedigingswerken van de Oekraners. En vervolgens de steden in de Donetstskregio in te sluiten.
Maar met het huidige troepenaantal wat de Russen gebruiken, zal dit scenario niet lukken.
En ik vind de Russen momenteel ook niet snel meer oprukken. Deze maand wordt wel wat terreinen veroverd, maar dat zijn praktisch alleen maar lege graanvelden.
Alles is relatief.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Ok ik hap wel. Waar heb je dit gehoord.
Want dan kan ik dat doorgeven aan Nabiulina, en dan kan ze de basisrente van 21% weer omlaag brengen. Want de inflatie valt mee.
Dat was een grap, een provoke op een user die letterlijk om de 2 uur post dat de staatsrente aldaar 28 % bedraagtquote:
Het is wel waar dat Oekrane zich beter voor had kunnen bereiden met het aanleggen van verdedigingslinie s. De oorlog loopt immers al vanaf 2003. En in 2008 hadden ze weer een waarschuwing.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De toenemende voortgang komt voornamelijk door het vechten in dunner bevolkte gebieden en gebieden met minder verdedigingswerken.
Dat is in de tijd van telkens goedkopere en geavanceerde drones een Pyrrhus overwinning. 155mm granten zijn wat, 5000 euro? Daar kunnen ze een hele mooie drone van maken. Die ook nog preciezer is.quote:Er is wel degelijk een strategisch doel bereikt: de stad Donetsk buiten artillerieafstand plaatsen.
Dat weten we achteraf pas, en doe ik geen uitspraken over, want oorlog is onvoorspelbaar. Maar je kunt wel zien dat als de opmars per dag in meters wordt gemeten, dat de beide partijen redelijk aan elkaar gewaagd zijn.quote:Wat is werkelijke militaire stand van zaken dan?
De inflatie is merkbaar als het gaat om westerse producten, die logistiek loopt nu via andere landen ipv de korte lijnen met het Westen, en die buiten dat maximaal uit.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles is relatief.![]()
Omdat veel (arme/lokale/gemiddelde) Russen een eigen dasha (of hoe schrijf je zo'n ding) hebben waarbij ze zelf van alles verbouwen, dus minder afhankelijk van de prijs in de supermarkt zijn.
En de groep daarboven, gemiddeld of semi rijk, ook in crypto doet. En dan heb je opeens geen inflatie meer, of handelsbelemmeringen, want die valuta staat los van je land.
Hoe denk je anders dat Russen handelen met het westen?
Als je geen torenhoge hypotheek hebt, heb je heel wat minder te vrezen van inflatie.
Bedenk ook dat veel voorzieningen afhankelijk zijn van je inkomen. Genoeg huurvoorzieningen zijn bijvoorbeeld gemaximaliseerd op 3 tot max 10 procent van je gezinsinkomen (soort sociale huurwoning). En met een afnemende bevolking, is er dus geen woningtekort. Er is woonruimte genoeg.
De bedrijven, de startups hebben last van 21% rente. Maar zolang er een tekort aan werknemers is, gaat de werknemer, dus de gemiddelde Rus, daar nog even niets van voelen. De arbeidsmarkt is compleet overspannen. Omdat er een tekort aan mensen is.
Voor je land allemaal heel slecht. Maar de gemiddelde Rus voelt daar op dit moment weinig van.
Oh nou. Sta ik daar een heel antwoord te geven.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
Da
[..]
Dat was een grap, een provoke op een user die letterlijk om de 2 uur post dat de staatsrente aldaar 28 % bedraagt
westerse conservatieve migranten ? naar Rusland?/quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is onzin. De westerse conservatieve migranten die met hun grote gezinnen voor Rusland kiezen om te migreren hoeven helemaal niet naar het front.
Ik zie dat landbouwmachines opeens Chinees zijn, ipv westers.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De inflatie is merkbaar als het gaat om westerse producten, die logistiek loopt nu via andere landen ipv de korte lijnen met het Westen, en die buiten dat maximaal uit.
Rusland is ondertussen wel in razendtempo zelf productie op te zetten van goederen die voorheen uit het buitenland werden gehaald.
John Deere bedoel je ??quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie dat landbouwmachines opeens Chinees zijn, ipv westers.
Omdat de westerse onderdelen moeilijker, dus lees duurder, te verkrijgen zijn. Het hele land wordt steeds meer Chinees.
Fijne bijkomstigheid.
Bekijk deze YouTube-videoquote:John Deere Tianjin Works is the production facility not just for China domestic market but it exports to other global regions including Europe, Asia, Africa and Middle East as well.
In fact, around 50% of its total sales volume comes from export business and it increases by the year.28 feb 2023
Tjah, omdat veel supplychains zijn afgesneden zijn ze nu aangewezen op Azie of eigen productie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie dat landbouwmachines opeens Chinees zijn, ipv westers.
Omdat de westerse onderdelen moeilijker, dus lees duurder, te verkrijgen zijn. Het hele land wordt steeds meer Chinees.
Fijne bijkomstigheid.
Verspilde moeite hier over het algemeen. Het adagium hier is dat alles mis gaat bij de Russen, en dat de overwinning van Oekraiene nabij is dankzij onze Westerse wapens en munitie. Daar mag geen enkele nuance bij geplaatst worden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh nou. Sta ik daar een heel antwoord te geven.
Oh, dan mis je een hele hype.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
westerse conservatieve migranten ? naar Rusland?/
njet slim
O dat kan ook in de EU hongarije , alle voormalige USSR landen lijken op Ruzzia , inclusief flatsquote:Op zaterdag 23 november 2024 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dan mis je een hele hype.al zal die klein zijn.
Grote gezinnen die Canada of Australie ontvluchten vanwege 'woke'. Die land kopen in Rusland (de regels zijn daar ook aangepast, zodat dit soort 'vluchtelingen' super welkom zijn). Hun eigen huis bouwen. En daar gaan leven. Volgens conservatief christelijke waarden.
okee.... Er zijn een hoop problemen hiermee. Maar laten we het logisch aanpakken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles is relatief.![]()
Omdat veel (arme/lokale/gemiddelde) Russen een eigen dasha (of hoe schrijf je zo'n ding) hebben waarbij ze zelf van alles verbouwen, dus minder afhankelijk van de prijs in de supermarkt zijn.
En de groep daarboven, gemiddeld of semi rijk, ook in crypto doet. En dan heb je opeens geen inflatie meer, of handelsbelemmeringen, want die valuta staat los van je land.
Hoe denk je anders dat Russen handelen met het westen? Of juist met Azi.
Als je een torenhoge hypotheek hebt wil je juist wel dat er enorme inflatie is. Want dan wordt je schuld minder waard.quote:Als je geen torenhoge hypotheek hebt, heb je heel wat minder te vrezen van inflatie.
De basisrente is 21% .quote:Bedenk ook dat veel voorzieningen afhankelijk zijn van je inkomen. Genoeg huurvoorzieningen zijn bijvoorbeeld gemaximaliseerd op 3 tot max 10 procent van je gezinsinkomen (soort sociale huurwoning). En met een afnemende bevolking, is er dus geen woningtekort. Er is woonruimte genoeg.
Nee, die periode is voorbij. De russische oorlogsreserves van 600 miljard eurodollar is op (het liquide gedeelte althans). Je ziet dat het doorwerkt in de hele russische economie. Je ziet het terug in de macro economische cijfers.quote:De bedrijven, de startups hebben last van 21% rente. Maar zolang er een tekort aan werknemers is, gaat de werknemer, dus de gemiddelde Rus, daar nog even niets van voelen. De arbeidsmarkt is compleet overspannen. Omdat er een tekort aan mensen is.
Voor je land allemaal heel slecht. Maar de gemiddelde Rus voelt daar op dit moment weinig van.
Om hoeveel personen gaat die hype, Capricia.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dan mis je een hele hype.al zal die klein zijn.
Grote gezinnen die Canada of Australie ontvluchten vanwege 'woke'. Die land kopen in Rusland (de regels zijn daar ook aangepast, zodat dit soort 'vluchtelingen' super welkom zijn). Hun eigen huis bouwen. En daar gaan leven. Volgens conservatief christelijke waarden.
5 youtubers/bloggers gesponsord door het Kremlinquote:Op zondag 24 november 2024 00:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Om hoeveel personen gaat die hype, Capricia.
Dan zoek ik russische emigratie cijfers op.
veel russen zouden willen dat ze naar de USA konden ,quote:Op zondag 24 november 2024 00:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Om hoeveel personen gaat die hype, Capricia.
Dan zoek ik russische emigratie cijfers op.
De Oekranse verdedigingslinies aan de oude frontlinie waren prima, het probleem is dat de nieuwere verdedigingswerken gewoon niet in orde zijn. De voortgang is recentelijk ook veel sneller waardoor volledige linies opgerold zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is wel waar dat Oekrane zich beter voor had kunnen bereiden met het aanleggen van verdedigingslinie s. De oorlog loopt immers al vanaf 2003. En in 2008 hadden ze weer een waarschuwing.
Wat is het nadeel dan?quote:Dat is in de tijd van telkens goedkopere en geavanceerde drones een Pyrrhus overwinning. 155mm granten zijn wat, 5000 euro? Daar kunnen ze een hele mooie drone van maken. Die ook nog preciezer is.
Het Kurskoffensief lijkt me niet een erg goed voorbeeld aangezien dat volgens experts juist negatief lijkt uit te pakken, minimaal 40% van het grondgebied is daar ook al verloren gegaan.quote:Dat weten we achteraf pas, en doe ik geen uitspraken over, want oorlog is onvoorspelbaar. Maar je kunt wel zien dat als de opmars per dag in meters wordt gemeten, dat de beide partijen redelijk aan elkaar gewaagd zijn.
Ik heb Oekrane een Kharkiv en Kursk offensief zien uitvoeren. En allerlei spectaculaire specops operaties, te beginnen met het zinken van de Moskva. Rusland? Not so much.
als hier de hyp rente naar 28% gaat dan is de boot goed aanquote:Op zondag 24 november 2024 00:25 schreef oheng het volgende:
De basisrente is 21% .
Wat denk je dat dat met huurprijzen doet? Stel je eens voor dat hier ineens de hypotheekrente naar 28,4% zou schieten. Denk je dat de huur hetzelfde blijft? Of zou die ook stijgen met ongeveer 28,4%?
Tuurlijk, maar de Russische huizenmarkt zit heel anders in elkaar. De hoge rente heeft in Rusland met name veel invloed op steden, maar niet op het platteland.quote:Op zondag 24 november 2024 00:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als hier de hyp rente naar 28% gaat dan is de boot goed aan
nee die hutten op het platteland zijn oud en niets waard, geen douche , geen plee, geen waterleiding, dat is in hongarije ook zoquote:Op zondag 24 november 2024 00:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de Russische huizenmarkt zit heel anders in elkaar. De hoge rente heeft in Rusland met name veel invloed op steden, maar niet op het platteland.
Precies, daar is ruimte zat en bouw je gewoon je eigen huis. Gezien het communistische verleden en langere periode van lage bevolkingsgroei is het percentage volledig afbetaalde en gerfde woningen ook erg hoog zoals in heel Oost-Europa.quote:Op zondag 24 november 2024 00:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die hutten op het platteland zijn oud en niets waard, dat is in hongarije ook zo
Ja wtf? Waar denk je dat russische revoluties beginnen?quote:Op zondag 24 november 2024 00:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de Russische huizenmarkt zit heel anders in elkaar. De hoge rente heeft in Rusland met name veel invloed op steden, maar niet op het platteland.
veel lege huizen waarvan de mensen dood zijn en kinderen weg of onbekendquote:Op zondag 24 november 2024 00:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, daar is ruimte zat en bouw je gewoon je eigen huis. Gezien het communistische verleden en langere periode van lage bevolkingsgroei is het percentage volledig afbetaalde en gerfde woningen ook erg hoog zoals in heel Oost-Europa.
Precies, net als in Itali en Spanje, dat soort huizen worden bijna voor niets weggegeven.quote:Op zondag 24 november 2024 00:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
veel lege huizen waarvan de mensen dood zijn en kinderen weg of onbekend
Idd. Nieuwere linies zijn niet in orde.quote:Op zondag 24 november 2024 00:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Oekranse verdedigingslinies aan de oude frontlinie waren prima, het probleem is dat de nieuwere verdedigingswerken gewoon niet in orde zijn. De voortgang is recentelijk ook veel sneller waardoor volledige linies opgerold zijn.
Ik zeg dat het verlies van Avdiivia niet zo strategisch is. In een tijd van drones, kun je toch geen artillerie in Avdiivka plaatsen. En ik volgde het nieuws uit Donetsk, de artillerie inslagen waren vrij zeldzaam.quote:Wat is het nadeel dan?
Ja, maar het is 40% met kapotgeschoten russische dorpen in plaats van Oekrainsche dorpen. Plus mijnen waar nog decennia russen op stappen ipv Oekrainers.quote:Het Kurskoffensief lijkt me niet een erg goed voorbeeld aangezien dat volgens experts juist negatief lijkt uit te pakken, minimaal 40% van het grondgebied is daar ook al verloren gegaan.
90% van rusland is leeg echt leeg, alleen de rode stipjes die doen er echt toequote:Op zondag 24 november 2024 00:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja wtf? Waar denk je dat russische revoluties beginnen?
Ik ben het met vrij weinig eens met het Kremlin, maar ik ben het wel eens dat het uitgestrekte russische achterland compleet irrelevant is.
Misschien kunnen die 5 Amerikaanse YouTubers er naartoe gestuurd worden om de boel te herbevolken -_-quote:Op zondag 24 november 2024 00:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
90% van rusland is leeg echt leeg, alleen de rode stipjes die doen er echt toe
[ afbeelding ]
Wel een originele oplossing voor je tekort aan nieuwe rekruten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Samengevat: Door de hoge rente en de instortende economie door de voortdurende oorlog komen veel mensen in de schulden die ze alleen kunnen wegwerken door de oorlog te laten voortduren.
Wat een leuke overheid.
Dat zou het kabinet een leuke uitdaging op de begroting geven met de hypotheekrenteaftrek.quote:Op zondag 24 november 2024 00:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als hier de hyp rente naar 28% gaat dan is de boot goed aan
afschaffen net als de toeslagenquote:Op zondag 24 november 2024 01:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zou het kabinet een leuke uitdaging op de begroting geven met de hypotheekrenteaftrek.
Poetin heeft er wel voor gezorgd dat de NAVO nu vlakbij dat ene rode stipje linksboven ligtquote:Op zondag 24 november 2024 00:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
90% van rusland is leeg echt leeg, alleen de rode stipjes die doen er echt toe
[ afbeelding ]
Dat zou ik in alle eerlijkheid nauwelijks strategisch durven noemen, al was het maar omdat de UAF die stad helemaal niet bestookte met artillerie, en er voldoende andere middelen zijn omdat eventueel wel te doen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:35 schreef BlaZ het volgende:
Er is wel degelijk een strategisch doel bereikt: de stad Donetsk buiten artillerieafstand plaatsen.
dat komt uit angst voor poetinquote:Op zondag 24 november 2024 08:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin heeft er wel voor gezorgd dat de NAVO nu vlakbij dat ene rode stipje linksboven ligt
estland ligt vlakbij dat rode stipje linksboven en die wil geen rusland wordenquote:Op zondag 24 november 2024 08:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin heeft er wel voor gezorgd dat de NAVO nu vlakbij dat ene rode stipje linksboven ligt
Wel mooi avontuur als je daar zin in hebt.quote:Op zondag 24 november 2024 00:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, net als in Itali en Spanje, dat soort huizen worden bijna voor niets weggegeven.
Aha, jij bent hier om de boel te nuanceren!quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verspilde moeite hier over het algemeen. Het adagium hier is dat alles mis gaat bij de Russen, en dat de overwinning van Oekraiene nabij is dankzij onze Westerse wapens en munitie. Daar mag geen enkele nuance bij geplaatst worden.
Het is al lang duidelijk dat de betreffende user een (pro-)Russisch juichaapje is.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:42 schreef kibo het volgende:
[..]
Kijk eens naar je eigen historische context van je "Wint op alle fronten".
Die verzon je niet zelf ,heb je "ergens" vandaan.
https://www.telegraaf.nl/(...)in-oekraine-niet-uitquote:Op zaterdag 23 november 2024 18:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja kijk naar de kaart. Overal kleine stukjes erbij van Rusland. En niet van Oekraine.
quote:Franse minister sluit inzet van Franse troepen in Oekrane niet uit
Er zijn geen "rode lijnen" wat steun aan Oekrane betreft. Dat heeft de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Jean-Nol Barrot, zaterdag gezegd in een interview met BBC.
Zijn uitspraak komt enkele dagen nadat Oekrane Amerikaanse en Britse langeafstandsraketten op Rusland had afgevuurd.
Barrot zei dat Oekrane ook Franse langeafstandsraketten tegen Rusland kan inzetten "volgens de logica van zelfverdediging".
Hij wilde niet bevestigen of er al Franse wapens waren gebruikt.
Door de inzet van westerse wapens in Rusland neemt de spanning met het regime van Vladimir Poetin toe.
Op de vraag of ook Franse troepen zouden kunnen worden ingezet, antwoordde de minister dat "geen enkele optie wordt uitgesloten".
"Elke keer dat het Russische leger een vierkante kilometer opschuift, komt de dreiging een vierkante kilometer dichter bij Europa", klonk het.
Moskou uitte scherpe kritiek op de uitspraken van Barrot.
Woordvoerster Maria Zakharova van het ministerie van Buitenlandse Zaken zei tegen het staatspersbureau TASS dat de toelating voor het gebruik van langeafstandswapens "geen steun voor Oekrane is, maar eerder een doodsteek voor Oekrane".
Deze week vuurde Oekrane naar verluidt Amerikaanse en Britse langeafstandsraketten af op militaire doelen in Rusland.
.
Maar alle nieuwbouw in Moscow en dat is heel wat , want moscow wordt steeds groter met steeds langere metrostelsel dat is gefinancierdquote:Op zondag 24 november 2024 00:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als jij goed leest zie je dat ik beide partijen zo objectief mogelijk analyseer.quote:Op zondag 24 november 2024 09:39 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Aha, jij bent hier om de boel te nuanceren!
Haha Frankrijk.quote:Op zondag 24 november 2024 10:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)in-oekraine-niet-uit
Ik zou zeggen dat Polen zich ermee moet gaan bemoeien
[..]
Dan gaat het tijd worden , als Noord Korea ook in Oekraine word aangetroffenquote:Op zondag 24 november 2024 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha Frankrijk.
Die doen bijna niks voor Oekraiene.
Ik vind daarom het argument van de Russofonen wel bijzonder, dat Oekrane als buffer moet dienen tussen NAVO en Rusland.quote:Op zondag 24 november 2024 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
estland ligt vlakbij dat rode stipje linksboven en die wil geen rusland worden
Reken op helemaal niks, echt niks. Zelfs als wij worden geraakt hoeven wij op weinig bijstand te rekenen, beetje zoals wo2.quote:Op zondag 24 november 2024 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan gaat het tijd worden , als Noord Korea ook in Oekraine word aangetroffen
Het is ook volslagen onzin , Putin zegt steeds dat ie de USSR wil herstellen dus dat is ook hongarije en tsjechie en slowakijequote:Op zondag 24 november 2024 11:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind daarom het argument van de Russofonen wel bijzonder, dat Oekrane als buffer moet dienen tussen NAVO en Rusland.
Juist door de oorlog is de grens met de NAVO in het noordwesten met een paar duizend kilometer toegenomen.
En vlakbij St Petersburg.
Dat zie je in de Russische films ook. Jonge lui trekken naar Moskou, maar hebben in hun dorp ook nog hun ouderlijke woning.quote:Op zondag 24 november 2024 00:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, daar is ruimte zat en bouw je gewoon je eigen huis. Gezien het communistische verleden en langere periode van lage bevolkingsgroei is het percentage volledig afbetaalde en gerfde woningen ook erg hoog zoals in heel Oost-Europa.
Polen is het sterkste land na Turkije binnen de NATOquote:Op zondag 24 november 2024 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Reken op helemaal niks, echt niks. Zelfs als wij worden geraakt hoeven wij op weinig bijstand te rekenen, beetje zoals wo2.
https://www.politico.eu/a(...)tack-russia-ukraine/
Als je nog op een partner wil rekenen kun je dat het beste doen op Duitsland. Zij hebben wapens, kennis, industrile capaciteit om op majeure schaal te produceren.
ja en dan gaan de oudjes dood en de kinderen die weten nergens meer van die oude hut daarquote:Op zondag 24 november 2024 11:51 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat zie je in de Russische films ook. Jonge lui trekken naar Moskou, maar hebben in hun dorp ook nog hun ouderlijke woning.
Zo’n vervallen teringzooi daar wil toch niemand wonen manquote:Op zondag 24 november 2024 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en dan gaan de oudjes dood en de kinderen die weten nergens meer van die oude hut daar
en is overwoekerd, half hongarije staat vol met bouwvallen , de burgemeester wil heel graag dat er weer mensen komen wonen
https://maps.app.goo.gl/erQMi5KMazqZJSqFA
dat moet je niet zeggen, sommige welquote:Op zondag 24 november 2024 11:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo’n vervallen teringzooi daar wil toch niemand wonen man
Niks voor jou om daar te gaan wonen?quote:Op zondag 24 november 2024 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en dan gaan de oudjes dood en de kinderen die weten nergens meer van die oude hut daar
en is overwoekerd, half hongarije staat vol met bouwvallen , de burgemeester wil heel graag dat er weer mensen komen wonen
https://maps.app.goo.gl/ZngcKvmXbvyarPSr6
Ik denk dat Avdiivka voor de Russen strategisch ontzettend belangrijk was. Je kunt de stad Donetsk vergelijken qua omvang en bevolking met Amsterdam.quote:Op zondag 24 november 2024 00:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Idd. Nieuwere linies zijn niet in orde.
[..]
[..]
Ik zeg dat het verlies van Avdiivia niet zo strategisch is. In een tijd van drones, kun je toch geen artillerie in Avdiivka plaatsen. En ik volgde het nieuws uit Donetsk, de artillerie inslagen waren vrij zeldzaam.
[..]
[..]
Ja, maar het is 40% met kapotgeschoten russische dorpen in plaats van Oekrainsche dorpen. Plus mijnen waar nog decennia russen op stappen ipv Oekrainers.
In Japanse plattelandsdorpen kleden oudere mensen soms zelfs poppen aan en zetten die voor de ramen, zodat het dorpje toch nog een beetje bewoond lijkt.quote:Op zondag 24 november 2024 11:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsof je naar fucking Borat zit te kijken
heb ik wel eens over gedacht jaquote:Op zondag 24 november 2024 11:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niks voor jou om daar te gaan wonen?
De taal is wel een dingetje waarschijnlijk.
Maar je betaald daar geen belasting over je pensioen, wel over je AOW.
Dus je houdt geld over en veel problemen die hier spelen zijn daar niet of veel minder.
Vaak nog wel in Hongarije. Echter, de buitenwijken van Boedapest en in veel andere streken aldaar grossieren zienderogen nu toch al flink in opgeknapte en gemoderniseerde luxe huizen.quote:Op zondag 24 november 2024 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://maps.app.goo.gl/ZngcKvmXbvyarPSr6
Ja het is er zo fantastisch dat al die Hongaren hier komen om te werken.quote:Op zondag 24 november 2024 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heb ik wel eens over gedacht ja
ik ga er szomers wel eens heen
Er wonen veel nederlanders hoor, maar geen vrolijke types
mooi hoor, net nederland 80 jaar geleden , geen gezeur over bouwen in het weiland , of over wolven, die zijn daaar niet, je bouwt maar een end weg
veel bos en water
budapest is net als Kiev , Praag, Sofia en Plovdiv een heel mooie westerse moderne stad, vooral Sofia lijkt veel op parijsquote:Op zondag 24 november 2024 12:17 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vaak nog wel in Hongarije. Echter, de buitenwijken van Boedapest en in veel andere streken aldaar grossieren zienderogen nu toch al flink in opgeknapte en gemoderniseerde luxe huizen.
Tientallen jaren terug was het zeker een vervallen bende daar, maar de tijd gaat door.
klopt Krakau en wroclaw zijn prachtige steden geworden , ver daarbuiten zijn het wat levenloze dorpjes met heel goedkope vrijstaande woningenquote:Op zondag 24 november 2024 12:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik was van de zomer voor het eerst in 15 jaar weer in Tsjechi. Dat is, zeker in de steden, echt geen achtergebleven oostblokrommel meer.
Toerisme doet ook veel. Steden als Praag, Krakau, Boedapest en Riga zijn normale citytripbestemmingen geworden. Toen ik daar 15 jaar terug heen ging keek iedereen me aan alsof ik gekke henkie was.
Ik was van de zomer voor het eerst in 15 jaar weer in Tsjechi. Dat is, zeker in de steden, echt geen achtergebleven oostblokrommel meer.quote:Op zondag 24 november 2024 12:17 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vaak ook nog wel in Hongarije. Echter, de buitenwijken van Boedapest en in veel andere streken aldaar grossieren zienderogen nu toch al flink in opgeknapte en gemoderniseerde luxe huizen.
Tientallen jaren terug was het zeker een vervallen bende daar, maar de tijd gaat door.
jongeren jaquote:Op zondag 24 november 2024 12:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja het is er zo fantastisch dat al die Hongaren hier komen om te werken.
Het toerisme doet zeker veel. Veranderingen kwamen vrij langzaam op gang na de val van de muur. Tegenwoordig, 35 jaar later, is erg veel veranderd en zijn het citytrip-bestemmingen en kopen velen daar (inderdaad net als in Hongarije) een tweede (vakantie)huis.quote:Op zondag 24 november 2024 12:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik was van de zomer voor het eerst in 15 jaar weer in Tsjechi. Dat is, zeker in de steden, echt geen achtergebleven oostblokrommel meer.
Toerisme doet ook veel. Steden als Praag, Krakau, Boedapest en Riga zijn normale citytripbestemmingen geworden. Toen ik daar 15 jaar terug heen ging keek iedereen me aan alsof ik gekke henkie was.
En nu vind je dat dat land geen bestaansrecht heeft en de bevolking terecht wordt vermoord?quote:Op zondag 24 november 2024 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij goed leest zie je dat ik beide partijen zo objectief mogelijk analyseer.
Ken jij mij wat beter, ongeveer 2,5 jaar geleden was ik ronduit pro Oekraiene.
oekarine heeft de bevolking het recht om te kiezen wat ze willen , net als jijquote:Op zondag 24 november 2024 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij goed leest zie je dat ik beide partijen zo objectief mogelijk analyseer.
Ken jij mij wat beter, ongeveer 2,5 jaar geleden was ik ronduit pro Oekraiene.
Jij kan niet lezen volgens mij.quote:Op zondag 24 november 2024 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
En nu vind je dat dat land geen bestaansrecht heeft en de bevolking terecht wordt vermoord?
Hoe werkt dat?
Zij hebben het recht niet om zich aan te sluiten bij een Westerse alliantie. Dat is het hele probleem.quote:Op zondag 24 november 2024 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oekarine heeft de bevolking het recht om te kiezen wat ze willen , net als jij
als ze daar democratisch toe besluiten dan wel, hetzelfde recht heeft Hongarije om uit een club te gaan, Moldova heeft ook besloten om bij de EU club te gaanquote:Op zondag 24 november 2024 12:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zij hebben het recht niet om zich aan te sluiten bij een Westerse alliantie. Dat is het hele probleem.
Rusland zal het door Oekrane ontwikkelen van kernwapens zien als Amerika/ Het Westen die Oekrane kernwapens geeft, en zal dit opvatten als een nucleaire aanval en dus zelf terug aanvallen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoezo? NK heeft ook kernwapens kunnen ontwikkelen, kraaide geen haan naar.
Het is een vraag he.quote:Op zondag 24 november 2024 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij kan niet lezen volgens mij.
Nimmer gezegd.
Nee, dat gaat Rusland niet doen.quote:Op zondag 24 november 2024 12:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Rusland zal het door Oekrane ontwikkelen van kernwapens zien als Amerika/ Het Westen die Oekrane kernwapens geeft, en zal dit opvatten als een nucleaire aanval en dus zelf terug aanvallen.
Wat een dom gelul.quote:Op zondag 24 november 2024 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ze daar democratisch toe besluiten dan wel, hetzelfde recht heeft Hongarije om uit een club te gaan, Moldova heeft ook besloten om bij de EU club te gaan
Rusland kan niet andere landen binnenvallen, de bevolking uitmoorden en zich dat land toeeigenen
anders dan kunnen wij Belgie ook binnenvallen toch ?/
Je legt mij woorden in de mond.quote:
Of ze laten het voor wat het is. Je loopt echt leeg op onderhoud van huizen in the middle of nowhere. Zelf jaren een huis in the middle of nowhere gehad. Materiaal voor reparaties moet van ver komen, in mijn geval uur weg ofzo, in rus vanwege de afstanden van veel verder, aannemers die je kunnen helpen zijn schaars en daarom peperduur.quote:Op zondag 24 november 2024 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
Niet gebeurt.quote:Op zondag 24 november 2024 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
Bij de opslitsing van de SU is afgesproken om niet naar het oosten uit te breiden.
Lolquote:Op zondag 24 november 2024 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Polen is het sterkste land na Turkije binnen de NATO
Hongarije, Tsjechislowakije hoorden niet bij de Soviet-Uniequote:Op zondag 24 november 2024 11:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is ook volslagen onzin , Putin zegt steeds dat ie de USSR wil herstellen dus dat is ook hongarije en tsjechie en slowakije
Als putin naar Moldova wil dan moet ie ook Odesa hebben
raar trouwens want Rusland is wel zo onmetelijk groot, waarom dan nog kleine landjes erbij die voor 1948 ook zelfstandig waren en vanaf 1990 weer zelfstandig
Finland was niet bij de NATO ,nu wel, door Poetinquote:Op zondag 24 november 2024 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een dom gelul.
Bij de opslitsing van de SU is afgesproken om niet naar het oosten uit te breiden. Is wel gebeurd, reptiel Poetin bestrijdt op een nogal lompe en bloederige manier. Het is tragisch, dit moet ook stoppen. Maar het westen zal zich echt moeten leren om zich aan afspraken te houden.
Ja als je nog werkt hier , dan is het inderdaad niet te doenquote:Op zondag 24 november 2024 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of ze laten het voor wat het is. Je loopt echt leeg op onderhoud van huizen in the middle of nowhere. Zelf jaren een huis in the middle of nowhere gehad. Materiaal voor reparaties moet van ver komen, in mijn geval uur weg ofzo, in rus vanwege de afstanden van veel verder, aannemers die je kunnen helpen zijn schaars en daarom peperduur.
Is minder een probleem als je vast inkomen hebt, en daar woont. Heb je nog een huis + hypotheek, incl. dat ook moeten onderhouden wordt het een duur grapje.
o neequote:Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hongarije, Tsjechislowakije hoorden niet bij de Soviet-Unie
Je kunt het hok ook slopen en nieuw bouwen , helemaal naar je zinquote:Op zondag 24 november 2024 11:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsof je naar fucking Borat zit te kijken
Jawel, dat recht hebben ze wel. Zoals elk soeverein land. Maar jij erkent de soevereiniteit van Oekrane niet.quote:Op zondag 24 november 2024 12:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zij hebben het recht niet om zich aan te sluiten bij een Westerse alliantie. Dat is het hele probleem.
Het is zo dat de russen door de inname van Avdiivka hun linies gelijk konden trekken. En Oekrane niet meer met minimale middelen een maximaal aantal russen kon vastpinnen.quote:Op zondag 24 november 2024 12:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat Avdiivka voor de Russen strategisch ontzettend belangrijk was. Je kunt de stad Donetsk vergelijken qua omvang en bevolking met Amsterdam.
Dan moet je de situatie tot dit jaar zo zien. De vijand heeft Amstelveen (Avdiivka) in handen en de bestandslijn gaat nog dwars door de buitenwijken van de Bijlmer. Schiphol kun je ook niet gebruiken, omdat het vliegveld ook nog deels in vijandelijk gebied ligt.
quote:Op zondag 24 november 2024 12:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Finland en Zweden hebben zich nu ook aangesloten bij de NATOquote:Op zondag 24 november 2024 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jawel, dat recht hebben ze wel. Zoals elk soeverein land. Maar jij erkent de soevereiniteit van Oekrane niet.
En begin nou niet weer over die “afspraak”, want er is je al zo vaak uitgelegd dat die niet bestaat.
De publieke opinie in Oekrane verkiest bij meerderheid vechten boven het afstaan van grondgebied. Wie zijn wij dan om ze niet te steunen? Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zondag 24 november 2024 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je legt mij woorden in de mond.
Vind jij het terecht dat mensen vermoord worden?
Jij kunt geen bron leveren voor deze fantasie afspraak.quote:Op zondag 24 november 2024 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een dom gelul.
Bij de opslitsing van de SU is afgesproken om niet naar het oosten uit te breiden.
quote:Op zondag 24 november 2024 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o nee
en de inval in praag dan en de inval in boedpest, omdat men los wilde zijn van de USSR
Hij heeft wel een punt. Rusland is diverse landen die van het Russische juk af wilden binnengevallen om ze met bruut geweld terug te duwen in de Russische moederschoot.quote:
De claim dat er een afspraak bestond tussen de Sovjet-Unie en het Westen dat de NAVO zich niet naar het oosten zou uitbreiden, is onjuist en berust op een hardnekkige mythe. Tijdens de onderhandelingen over de Duitse hereniging in 1989-1990 werd inderdaad gesproken over het stationeren van NAVO-troepen in voormalig Oost-Duitsland, maar er is nooit een formeel of bindend akkoord gesloten over het beperken van NAVO-uitbreiding naar andere landen. James Baker, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, sprak destijds over "not one inch eastward", maar dit sloeg enkel op troepenstationering in het herenigde Duitsland, niet op de bredere NAVO-strategie.quote:Op zondag 24 november 2024 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een dom gelul.
Bij de opslitsing van de SU is afgesproken om niet naar het oosten uit te breiden. Is wel gebeurd, reptiel Poetin bestrijdt op een nogal lompe en bloederige manier. Het is tragisch, dit moet ook stoppen. Maar het westen zal zich echt moeten leren om zich aan afspraken te houden.
Hij heeft geen gelijk. Polen, DDR, Hongarije en Tsjechieslowakije waren gewoon geen onderdeel van de Soviet-Unie, en dat is wat ie zegt.quote:Op zondag 24 november 2024 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Rusland is diverse landen die van het Russische juk af wilden binnengevallen om ze met bruut geweld terug te duwen in de Russische moederschoot.
Moet je je voorstellen dat wij zoiets hadden geflikt toen De Gaulle uit de NAVO stapte, of met de Brexit.
Kirgizie dan en Kazachstanquote:Op zondag 24 november 2024 13:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hij heeft geen gelijk. Polen, DDR, Hongarije en Tsjechieslowakije waren gewoon geen onderdeel van de Soviet-Unie, en dat is wat ie zegt.
Invallen staat er los van of is Irak ook onderdeel van de Verenigde Staten van Amerika?
Op zich klopt dat maar de Warschaupact-landen waren de facto puppet states zonder daadwerkelijke onafhankelijkheid.quote:Op zondag 24 november 2024 13:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hij heeft geen gelijk. Polen, DDR, Hongarije en Tsjechieslowakije waren gewoon geen onderdeel van de Soviet-Unie, en dat is wat ie zegt.
Invallen staat er los van of is Irak ook onderdeel van de Verenigde Staten van Amerika?
Nee, daarom ben ik pro Oekrane in dit conflict.quote:Op zondag 24 november 2024 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je legt mij woorden in de mond.
Vind jij het terecht dat mensen vermoord worden?
engeland behoorde ook tot de EU , nou enquote:Op zondag 24 november 2024 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op zich klopt dat maar de Warschaupact-landen waren de facto puppet states zonder daadwerkelijke onafhankelijkheid.
quote:Het Warschaupact wordt opgericht met de volgende lidstaten: Albani, Bulgarije, DDR, Hongarije, Polen, Roemeni, Sovjet-Unie en Tsjecho-Slowakije.
quote:Kort na de inval in Tsjecho-Slowakije, op 13 september 1968, trok Albani zich formeel terug uit het pact, hoewel het land al in 1962 in feite de samenwerking beindigd had en een pro-Maostische, Chinese koers ging varen. Het schafte ook Chinese wapens aan. Albani lag ingeklemd tussen het niet-gebonden Joegoslavi en NAVO-lidstaat Griekenland, dus alleen al daarom werd Albani niet op dezelfde wijze tot de orde geroepen als Hongarij
Ja dat klopt, maar dat is wat anders dan dat ze bij de Soviet-Unie hoorden. Moet gewoon geen onzin gezegd worden, houden bij de feiten.quote:Op zondag 24 november 2024 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op zich klopt dat maar de Warschaupact-landen waren de facto puppet states zonder daadwerkelijke onafhankelijkheid.
Toch verschenen daar de Sovjet tanks, toen die landen los dreigden te raken van de Sovjet Unie.quote:Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hongarije, Tsjechislowakije hoorden niet bij de Soviet-Unie
Oh, absoluut! Polen, de DDR, Hongarije en Tsjechoslowakije waren zeker soevereine en volledig onafhankelijke landen. Ze namen natuurlijk helemaal zelfstandig beslissingen over hun beleid, en de Sovjet-Unie had er totaal niets mee te maken. De troepen van het Warschaupact kwamen alleen maar op vriendelijke uitnodiging binnenwandelen in Hongarije in 1956 en Tsjechoslowakije in 1968, puur voor de gezelligheid. En Moskou? Ach, die bemoeide zich nooit met wat deze landen deden, want ze waren volledig vrij om hun eigen koers te varen. Echt, het toppunt van onafhankelijkheid!quote:Op zondag 24 november 2024 13:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar dat is wat anders dan dat ze bij de Soviet-Unie hoorden. Moet gewoon geen onzin gezegd worden, houden bij de feiten.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 24 november 2024 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze waren onderdeel van het Warschaupact.quote:Op zondag 24 november 2024 13:32 schreef BEFEM het volgende:
Tja, soms is het beter te vertrekken als je jezelf vastpraat.quote:Op zondag 24 november 2024 13:42 schreef BEFEM het volgende:
Geen zin meer om te reageren op mensen die niet kunnen lezen.
Maar het is echt Westen dat escaleert richting een Wereldoorlog hoorquote:Op zondag 24 november 2024 13:40 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lbozauv3ls2j
Ook de Houthi's komen meedoen met de Russen.
Joh. En is dat de Soviet-Unie?quote:Op zondag 24 november 2024 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze waren onderdeel van het Warschaupact.
dan mag rusland toch niet binnevallenquote:Op zondag 24 november 2024 13:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
tsjechie en hongarije ook.quote:Op zondag 24 november 2024 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze waren onderdeel van het Warschaupact.
We kunnen beter de vlag uithangen als Hongarije de NAVO uit wil. Stel nestbevuilers. En neem die vatniks uit Slowakije mee.quote:Op zondag 24 november 2024 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Praag , zullen wij ook zo doen als Hongarije uit de NATO wil
ja maar ze willen niet anders komt Putinquote:Op zondag 24 november 2024 13:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We kunnen beter de vlag uithangen als Hongarije de NAVO uit wil. Stel nestbevuilers. En neem die vatniks uit Slowakije mee.
Nee. Ik ben het met je eens hoor. Maar dat is een distinction without a difference. Want deden ze niet wat het kremlin wilde, dan kwamen de tanks.quote:
ja en daarvoor is nu de NATO, dat mag nooit meer gebeuren en Putin die doet het TOCHquote:Op zondag 24 november 2024 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee. Ik ben het met je eens hoor. Maar dat is een distinction without a difference. Want deden ze niet wat het kremlin wilde, dan kwamen de tanks.
quote:Roemeni is sinds 2004 lid van de NAVO en sinds 2007 van de Europese Unie.
De kortste route voor Moldavi is Transnistri opgeven en aansluiting zoeken bij Roemeni.quote:Op zondag 24 november 2024 13:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en daarvoor is nu de NATO, dat mag nooit meer gebeuren en Putin die doet het TOCH
Moldova dan is die geen lid van de NATO nog, die moet heel snel aansluiten, Roemenie is nu wel bij de NATO
[..]
of de Russen eruit werkenquote:Op zondag 24 november 2024 13:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De kortste route voor Moldavi is Transnistri opgeven en aansluiting zoeken bij Roemeni.
3500 of zo lees ik. Conservatieve westerlingen die naar Rusland gegaan zijn voor een geweldige conservatieve toekomst voor hun kinderen.quote:Op zondag 24 november 2024 00:33 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
5 youtubers/bloggers gesponsord door het Kremlin
Waarom denk jij dat ze dat nog niet gedaan hebben.quote:Op zondag 24 november 2024 13:56 schreef sp3c het volgende:
ik had eigenlijk verwacht dat de Oekrainiers de Russen uit Moldavie zouden trappen ipv die actie in Koersk
euh?quote:Op zondag 24 november 2024 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat ze dat nog niet gedaan hebben.
zulke types , di emogen wel daar blijvenquote:Op zondag 24 november 2024 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
3500 of zo lees ik. Conservatieve westerlingen die naar Rusland gegaan zijn voor een geweldige conservatieve toekomst voor hun kinderen.
"Meet the Western conservatives moving to Russia"
https://thespectator.com/(...)tives-moving-russia/
Veel Duitsers ook.
Ze willen er een heleboel aantrekken en hebben er nu ook een office voor geopend en de visa-regels versoepeld.
quote:
Stond van de zomer geloof ik ook een stuk over in het AD of de T. Weet niet precies meer. Waren allemaal lui die banden met FvD haddenquote:Op zondag 24 november 2024 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
3500 of zo lees ik. Conservatieve westerlingen die naar Rusland gegaan zijn voor een geweldige conservatieve toekomst voor hun kinderen.
https://thespectator.com/(...)tives-moving-russia/
Veel Duitsers ook.
Ze willen er een heleboel aantrekken en hebben er nu ook een office voor geopend en de visa-regels versoepeld.
De Sovjet-Unie was f een unie van gelijkwaardige staten waarvan Rusland er eentje was, f het was een mooie term om Russisch kolonialisme achter te verbergen. Maar dat kan niet allebei tegelijk zo zijn geweest.quote:Op zondag 24 november 2024 13:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar dat is wat anders dan dat ze bij de Soviet-Unie hoorden. Moet gewoon geen onzin gezegd worden, houden bij de feiten.
lekker laten gaan die mensenquote:Op zondag 24 november 2024 14:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Stond van de zomer geloof ik ook een stuk over in het AD of xD T. Weet niet precies meer. Waren allemaal lui die banden met FvD hadden
quote:Waarom organiseert Nederland de NAVO-top in 2025?
Nederland is tijdens de NAVO-top van 2023 in Vilnius (Litouwen) gevraagd om de top in 2025 te organiseren. NAVO-landen (bondgenoten) waarderen wat Nederland bijdraagt aan de NAVO.
Door de NAVO-top te organiseren, kan Nederland zijn positie als betrouwbare bondgenoot verder versterken.
De NAVO-top vindt van 24 tot en met 25 juni 2025 plaats in het World Forum in Den Haag.
quote:Lijst NAVO-landen
Albani;
Belgi;
Bulgarije;
Canada;
Denemarken;
Duitsland;
Estland;
Finland;
Frankrijk;
Griekenland;
Hongarije;
IJsland;
Itali;
Kroati;
Letland;
Litouwen;
Luxemburg;
Montenegro;
Nederland;
Noord-Macedoni;
Noorwegen;
Polen;
Portugal;
Roemeni;
Sloveni;
Slowakije;
Spanje;
Tsjechi;
Turkije;
het Verenigd Koninkrijk;
de Verenigde Staten;
Zweden.
Win-win lijkt me.quote:Op zondag 24 november 2024 14:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Stond van de zomer geloof ik ook een stuk over in het AD of de T. Weet niet precies meer. Waren allemaal lui die banden met FvD hadden
nu wel het beste moment om het te doenquote:
De kortste route is dat Oekrane de Russen uit die strook traptquote:Op zondag 24 november 2024 13:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De kortste route voor Moldavi is Transnistri opgeven en aansluiting zoeken bij Roemeni.
Het begint met Rusland met vriendschap en samen werking tot de tanks komenquote:Op zondag 24 november 2024 14:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Sovjet-Unie was f een unie van gelijkwaardige staten waarvan Rusland er eentje was, f het was een mooie term om Russisch kolonialisme achter te verbergen. Maar dat kan niet allebei tegelijk zo zijn geweest.
De bron is dus een of andere kremlin trekpop met een strafblad.quote:Op zondag 24 november 2024 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
https://thespectator.com/(...)atives-moving-russia
Massale emigratie vanuit Latvia is wel mogelijk vanwege de vele russen daar, maar zijn dat wel "westerse conservatieven"?quote:Butina is a member of the State Duma from the Kremlin-backing United Russia Party.
...
By Butina’s account, her team gets around fifteen serious inquiries every day, and around 3,500 westerners have already settled in Russia since 2021. Of these, 31 percent are from Germany, 25 percent from Latvia
die zijn er ook heel wat naar Hongarije verhuist, vooral ten oosten van het balaton meer,quote:Op zondag 24 november 2024 14:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Stond van de zomer geloof ik ook een stuk over in het AD of de T. Weet niet precies meer. Waren allemaal lui die banden met FvD hadden
Lees het boek “Concentratiekamp in de Paradijsstraat”.quote:Op zondag 24 november 2024 14:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het begint met Rusland met vriendschap en samen werking tot de tanks komen
Rusland beschouwd landen als Ukraine ook als minderwaardige mensen
als je ook ziet hoe die botte russen zich gedragen in all inclusive hotels in Egypte , als beesten, voordringen, scheldenquote:Op zondag 24 november 2024 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lees het boek “Concentratiekamp in de Paradijsstraat”.
De Russen gaan als beesten tekeer in Oekrane. Echt op een manier die niet onder doet voor hoe de nazi’s huishielden.
Haha.. over conspiracy gesprokenquote:Op zondag 24 november 2024 14:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ow, maar het is aannemelijk.quote:Op zondag 24 november 2024 14:13 schreef oheng het volgende:
[..]
De bron is dus een of andere kremlin trekpop met een strafblad.
And nothing of value will be lost.quote:Several hundred American communists — including the black labor activist Lovett Fort-Whiteman — moved there in the 1920s, but all ended up in the gulag.
Denk dat dat net zo hard geld voor de zogenaamde 'duitsers'. Zitten immers ~700.000 russen in DE.quote:Massale emigratie vanuit Latvia is wel mogelijk vanwege de vele russen daar, maar zijn dat wel "westerse conservatieven"?
ja zo wil men de population collapse voorkomenquote:Op zondag 24 november 2024 14:22 schreef Viesdik het volgende:
Dit is het echte bericht.
Typisch wokies die alles verzinnen.
[ afbeelding ]
quote:Oprichting van de NAVO
Kort na de Tweede Wereldoorlog richtten 12 landen de NAVO op. Nederland was 1 van de oprichters die op 4 april 1949 het NAVO-verdrag (het Noord-Atlantisch Verdrag) tekenden.
Na die tijd besloten nog 20 landen om lid te worden van de NAVO.
Zoals een aantal Oost-Europese landen die tijdens de Koude Oorlog nog onderdrukt werden door de Sovjet-Unie.
Na hun onafhankelijkheid werden zij lid van de NAVO om sterker te staan tegenover Rusland.
Sinds de toetreding van Finland in 2023 en Zweden in 2024 telt de NAVO nu 32 landen
3500 is natuurlijk niet eens een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op zondag 24 november 2024 14:23 schreef michaelmoore het volgende:
geen van deze mensen gaat kinderen maken
De wokies van notabene het AD? Het AD.quote:Op zondag 24 november 2024 14:22 schreef Viesdik het volgende:
Dit is het echte bericht.
Typisch wokies die alles verzinnen.
[ afbeelding ]
Onzin, dit is gewoon opgeschreven. Niks met gevoel te maken.quote:Op zondag 24 november 2024 13:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet gebeurt.
Maar wat ik al eerder opgemerkt heb, wat heb je aan verdragsteksten en uitleg van gorbatsjov als je een gevoel hebt.
Zal hem een rotzorg zijn.quote:Op zondag 24 november 2024 13:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Finland was niet bij de NATO ,nu wel, door Poetin
Zweden idem dito
Waarom niet beginnen over die afspraak? Het Boedapest memorandum staat gewoon.quote:Op zondag 24 november 2024 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jawel, dat recht hebben ze wel. Zoals elk soeverein land. Maar jij erkent de soevereiniteit van Oekrane niet.
En begin nou niet weer over die “afspraak”, want er is je al zo vaak uitgelegd dat die niet bestaat.
Ze mogen doorvechten tot hun dood, ik raad het hun niet aan. Maar niet meer met NAVO materiaal straks.quote:Op zondag 24 november 2024 13:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De publieke opinie in Oekrane verkiest bij meerderheid vechten boven het afstaan van grondgebied. Wie zijn wij dan om ze niet te steunen? Zo moeilijk is het allemaal niet.
Het is niet verboden om het een tijdje te proberen in Rusland h. En bevalt het niet, ga je gewoon weer terug.quote:Op zondag 24 november 2024 14:13 schreef oheng het volgende:
[..]
De bron is dus een of andere kremlin trekpop met een strafblad.
[..]
Massale emigratie vanuit Latvia is wel mogelijk vanwege de vele russen daar, maar zijn dat wel "westerse conservatieven"?
Er wordt daar meer liefde bedreven dan in Nederland kan ik je vertellen.quote:Op zondag 24 november 2024 14:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja zo wil men de popultation collaps te voorkomen
Echter geen van deze al wat oudere mensen gaat kinderen maken , en als het tijd voor AOW is dan gaat men weer terug
[..]
Doe eens een bron dan.quote:Op zondag 24 november 2024 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin, dit is gewoon opgeschreven. Niks met gevoel te maken.
Zit je weer te trollen?
je ze zijn nu goed de sjaakquote:Op zondag 24 november 2024 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom niet beginnen over die afspraak? Het Boedapest memorandum staat gewoon.
quote:Het Memorandum van Boedapest zijn de veiligheidswaarborgen die Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan op 5 december 1994 hebben gekregen van Rusland, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in ruil voor het overdragen van de kernwapens op hun grondgebied aan Rusland en voor hun toetreding tot het Non-proliferatieverdrag als niet-nucleaire wapensstaten (NNWS).
quote:Na de implosie van de Sovjet-Unie in 1991 bevond een groot deel van het nucleaire arsenaal zich fysiek in de voormalige deelrepublieken, die nu onafhankelijk waren geworden.
Formeel stonden de wapens onder het gezag van het Gemenebest van Onafhankelijke Staten, terwijl de lanceercodes in Russische handen waren (hoewel dit laatste moeilijk verifieerbaar is en ook andere beweringen zijn gedaan).
Wereldwijd was er grote bezorgdheid over nucleaire proliferatie. Met name Oekrane kon potentieel een nieuwe kernmacht worden met een groter arsenaal dan Frankrijk, het VK en China samen.
Het kraken van de lanceercodes of het (riskante) hermonteren van de kernwapens zou daartoe volstaan.
Het AD.. wie leest het AD nog.. wie leest berhaupt nog staatsnieuwsquote:Op zondag 24 november 2024 14:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De wokies van notabene het AD? Het AD.![]()
[ afbeelding ]
Ik ben pro Oekraiene als in dat ik hoop dat deze oorlog snel stopt. Maar we kunnen er niet meer omheen dat het Westen stookt en hitst, en daar is dit het gevolg van.quote:Op zondag 24 november 2024 13:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, daarom ben ik pro Oekrane in dit conflict.
Maar jij bent dat niet meer zeg je.
Elektrische auto's zitten wel dicht tegen woke aan jaquote:Op zondag 24 november 2024 14:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De wokies van notabene het AD? Het AD.![]()
[ afbeelding ]
Het is vrij normaal dat je je huidige nationaliteit op moet geven om de russische te accepteren.quote:Op zondag 24 november 2024 14:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet verboden om het een tijdje te proberen in Rusland h. En bevalt het niet, ga je gewoon weer terug.
Land of hope and freedom.![]()
Als land zou je ook uit de NATO en de EU moeten kunnen, oh wacht ,...quote:Op zondag 24 november 2024 14:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet verboden om het een tijdje te proberen in Rusland h. En bevalt het niet, ga je gewoon weer terug.
Ongekende mogelijkheden voor hij die dat weet te waarderen.
Je bent niet vanaf dag 1 Russisch staatsburger. Zoiets duurt jren. En voor een 'Shared value visa' heeft Poetin dus de taaleis laten vallen. Je mag het zomaar drie jaar proberen, zonder je Nederlanderschap op te hoeven zeggen.quote:Op zondag 24 november 2024 14:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is vrij normaal dat je je huidige nationaliteit op moet geven om de russische te accepteren.
Dat is onze redding, landen die echt blank willen blijven dat gaaat niet lukkenquote:Op zondag 24 november 2024 14:30 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Er wordt daar meer liefde bedreven dan in Nederland kan ik je vertellen.
over 30 jaar heb je niet eens meer een blanke meerderheid in Nederland.
Dit klopt gewoon niet. Oekrane wordt aangevallen door Rusland, en dat is een feit. Rusland is het die deze oorlog begonnen is door in 2022 Oekrane binnen te vallen. Ze hebben steden gebombardeerd, duizenden mensen gedood en duizenden gezinnen verscheurd. Dus nee, het Westen "stoken" of "hitsten" helemaal niet.quote:Op zondag 24 november 2024 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben pro Oekraiene als in dat ik hoop dat deze oorlog snel stopt. Maar we kunnen er niet meer omheen dat het Westen stookt en hitst, en daar is dit het gevolg van.
Oekraiene is vooral een slachtoffer.
Pffff vertel dat maar aan Lovett Fort-Whiteman.quote:Op zondag 24 november 2024 14:30 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Lovett Fort-Whiteman applied for permission to return home to the United States at this time – a request which was refused.[17] Three weeks later, Fort-Whiteman was denounced for having expressed "counterrevolutionary" sentiments and on July 1, 1937 was sentenced to five years internal exile.
Het punt is dat wij niet in staat zijn de schuld bij onszelf neer te leggen, en altijd de schuld bij een ander zoeken.quote:Op zondag 24 november 2024 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben pro Oekraiene als in dat ik hoop dat deze oorlog snel stopt. Maar we kunnen er niet meer omheen dat het Westen stookt en hitst, en daar is dit het gevolg van.
De Europese. De Amerikaanse vaart er wel bij..quote:Op zondag 24 november 2024 14:38 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het punt is dat wij niet in staat zijn de schuld bij onszelf neer te leggen, en altijd de schuld bij een ander zoeken.
Er wordt continu gelogen, bedrogen en gestolen. Een steeds groter groeiend volk is er zo klaar mee.
De basis van deze oorlog ligt bij het Westen, niet bij Rusland. Of je het nou leuk vindt of niet.
En het is niet omdat Baudet dat zegt, maar dit is gewoon mijn mening.
Wilders vond dit in beginne ook, maar is 180 graden gedraaid die lafaard.
Deze oorlog zorgt ervoor dat onze hele Westerse economie implodeert in sneltreinvaart.
Nederland implodeert niet , USA ook nietquote:Op zondag 24 november 2024 14:38 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het punt is dat wij niet in staat zijn de schuld bij onszelf neer te leggen, en altijd de schuld bij een ander zoeken.
Er wordt continu gelogen, bedrogen en gestolen. Een steeds groter groeiend volk is er zo klaar mee.
De basis van deze oorlog ligt bij het Westen, niet bij Rusland. Of je het nou leuk vindt of niet.
Deze oorlog zorgt ervoor dat onze hele Westerse economie implodeert in sneltreinvaart.
quote:Oekrane besefte dat een internationaal isolement niet in zijn belang was, maar was zich tegelijk zeer bewust van de geopolitieke dreiging die in de toekomst van Rusland kon uitgaan en wenste garanties van de grootmachten om zich daartegen te beschermen. De Verenigde Staten waren bereid een politieke waarborg (assurance) te geven, maar geen verdragsrechtelijke militaire garantie zoals die bijvoorbeeld gold voor NAVO-bondgenoten. In de Trilaterale Verklaring van 14 januari 1994 omschreven Boris Jeltsin en Bill Clinton de veiligheidswaarborgen die hun landen zouden geven wanneer Oekrane toetrad tot het START- en Non-proliferatieverdrag. D
Gaat zeker wel lukken, maar als je vanaf het begin de vrouw gaat vervreemden van de man krijg je een daling in geboortecijfers. We wilden allemaal een graantje meepikken van de welvaart.. maar geloof mij. Je kan geen 17 miljoen miljonairs hebben.quote:Op zondag 24 november 2024 14:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is onze redding, landen die echt blank willen blijven dat gaaat niet lukken
dan krijg je krimp en deflatie
Oke, dit is echt te ver gaan. Wat je hier zegt, is gewoon niet gebaseerd op feiten, maar op een valse narratief die totaal niet klopt. Het Westen de schuld geven voor deze oorlog is absurd. De oorlog in Oekrane is puur het gevolg van de agressie van Rusland. Rusland is het land dat zijn grenzen heeft overschreden, eerst door de Krim in 2014 in te nemen en daarna in 2022 Oekrane binnen te vallen. Dit heeft helemaal niks te maken met wat het Westen doet of niet doet.quote:Op zondag 24 november 2024 14:38 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Geweldig land inderdaad Rusland... Waar je weer ongestraft homo's de kast in kan slaan en je vrouw kan aftuigen zonder problemen. Klinkt vooral als een land voor gefrustreerde mannen, maar goed dat is mijn kijk daar op.quote:Op zondag 24 november 2024 14:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongekende mogelijkheden voor hij die dat weet te waarderen.
Jouw feiten zijn vanaf dag 1 al bullshit.quote:Op zondag 24 november 2024 14:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit klopt gewoon niet. Oekrane wordt aangevallen door Rusland, en dat is een feit.
Doe es een quote dan.quote:Op zondag 24 november 2024 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom niet beginnen over die afspraak? Het Boedapest memorandum staat gewoon.
Dat weten we nu wel, dat Rusland oek is beginnen gevallen? En nu? Terugvechten? Ook dat is geen reel pat meer.quote:Op zondag 24 november 2024 14:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit klopt gewoon niet. Oekrane wordt aangevallen door Rusland, en dat is een feit. Rusland is het die deze oorlog begonnen is door in 2022 Oekrane binnen te vallen. Ze hebben steden gebombardeerd, duizenden mensen gedood en duizenden gezinnen verscheurd. Dus nee, het Westen "stoken" of "hitsten" helemaal niet.
Het Westen steunt Oekrane omdat ze zich verdedigen tegen een brutale invasie van Rusland. Het is echt belachelijk om te zeggen dat het Westen de oorzaak is van deze oorlog. Als je dat denkt, vergeet je gewoon de hele Russische agressie die dit alles begonnen is. Oekrane is het slachtoffer hier, en de steun die ze van het Westen krijgen, is gewoon logisch. Als iemand je huis aanvalt, wil je toch ook dat anderen je helpen om je te verdedigen?
Als je denkt dat het Westen dit veroorzaakt, ben je echt misinformeerd. Het is Rusland die al sinds 2014 bezig is met deze oorlog en niet het Westen. Misschien even goed je feiten checken, want deze onzin is gewoon niet waar.
Christian conservatives mikken ze op. Dus dat klopt wel wat jij schrijft.quote:Op zondag 24 november 2024 14:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geweldig land inderdaad Rusland... Waar je weer ongestraft homo's de kast in kan slaan en je vrouw kan aftuigen zonder problemen. Klinkt vooral als een land voor gefrustreerde mannen, maar goed dat is mijn kijk daar op.
Ja, met Trump kunnen ze hopelijk weer wat fixen.quote:Op zondag 24 november 2024 14:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Europese. De Amerikaanse vaart er wel bij..
Dit slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zondag 24 november 2024 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Christian conservatives mikken ze op. Dus dat klopt wel wat jij schrijft.
Oh, echt? Jij noemt mijn feiten "bullshit"? Als je denkt dat de feiten niet kloppen, dan kun je ze zelf gaan checken, want de situatie is helder: Rusland is degene die Oekrane binnenviel en niet het Westen. De invasie van Oekrane door Rusland is gedocumenteerd, wereldwijd erkend en ondersteund door talloze landen en internationale organisaties. Als je dit ontkent, ontken je simpelweg de realiteit.quote:Op zondag 24 november 2024 14:40 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Jouw feiten zijn vanaf dag 1 al bullshit.
FvD aanhang is erg genteresseerd las ik hierboven.quote:Op zondag 24 november 2024 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op.
USA heeft ons bij de ballen.quote:Op zondag 24 november 2024 14:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Europese. De Amerikaanse vaart er wel bij..
Dat zal, daar zitten ten dele verdwaalde zielen tussen.quote:Op zondag 24 november 2024 14:43 schreef capricia het volgende:
[..]
FvD aanhang is erg genteresseerd las ik hierboven.
Ik vind je optimisme mooi, maar de feiten zijn anders. Het MKB wordt vernietigd in NL, alle bedrijvigheid in NL is bijna internationaal. De Duitse economie staat op klappen m.b.t. de auto industrie en overige zoals Bosch.quote:Op zondag 24 november 2024 14:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland implodeert niet , USA ook niet
https://www.populationpyramid.net/united-states-of-america/2024/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Memorandum_van_Boedapest_(1994)
[..]
Waarom verhuis je niet naar Rusland? Daar is alles toch veel beter en draait de economie prima?quote:Op zondag 24 november 2024 14:44 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik vind je optimisme mooi, maar de feiten zijn anders. Het MKB wordt vernietigd in NL, alle bedrijvigheid in NL is bijna internationaal. De Duitse economie staat op klappen m.b.t. de auto industrie en overige zoals Bosch.
Dit is een onhoudbare situatie.
Huh ga je nu weer over op de volgende wilde conspiracy theorie???quote:Op zondag 24 november 2024 14:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
USA heeft ons bij de ballen.
We zijn qua veiligheid compleet afhankelijk van ze. Trump gaat straks vragen of wij misschien ook 2,5% van BBP aan defensie willen uitgeven, en daarna 3%, en daarna..
Misschien zal hij ons ook vragen ''als bondgenoot'' om tarieven in te voeren tegen Chinese spullen.
Ja, sinds de VS verkiezingen is meneer volledig red pill gegaan.quote:Op zondag 24 november 2024 14:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Huh ga je nu weer over op de volgende wilde conspiracy theorie???
Er liggen ook kernwapens in Nederland.quote:Op zondag 24 november 2024 15:01 schreef ExTec het volgende:
Er zit 300 meter bij mijn huis vandaan ook een 'biolab'.
Wat we daarmee bedoelen: een school gebouw, want die hebben scheikunde lokalen.
Eh, wat?quote:Op zondag 24 november 2024 15:03 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Er liggen ook kernwapens in Nederland.
Wat gebeurt er denk je als Rusland ontdekt dat er kernwapens in Oekrane ligt?
Het westen stookt en hitst niet.quote:Op zondag 24 november 2024 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |