Ik vind daarom het argument van de Russofonen wel bijzonder, dat Oekraïne als buffer moet dienen tussen NAVO en Rusland.quote:Op zondag 24 november 2024 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
estland ligt vlakbij dat rode stipje linksboven en die wil geen rusland worden
Reken op helemaal niks, echt niks. Zelfs als wij worden geraakt hoeven wij op weinig bijstand te rekenen, beetje zoals wo2.quote:Op zondag 24 november 2024 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan gaat het tijd worden , als Noord Korea ook in Oekraine word aangetroffen
Het is ook volslagen onzin , Putin zegt steeds dat ie de USSR wil herstellen dus dat is ook hongarije en tsjechie en slowakijequote:Op zondag 24 november 2024 11:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind daarom het argument van de Russofonen wel bijzonder, dat Oekraïne als buffer moet dienen tussen NAVO en Rusland.
Juist door de oorlog is de grens met de NAVO in het noordwesten met een paar duizend kilometer toegenomen.
En vlakbij St Petersburg.
Dat zie je in de Russische films ook. Jonge lui trekken naar Moskou, maar hebben in hun dorp ook nog hun ouderlijke woning.quote:Op zondag 24 november 2024 00:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, daar is ruimte zat en bouw je gewoon je eigen huis. Gezien het communistische verleden en langere periode van lage bevolkingsgroei is het percentage volledig afbetaalde en geërfde woningen ook erg hoog zoals in heel Oost-Europa.
Polen is het sterkste land na Turkije binnen de NATOquote:Op zondag 24 november 2024 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Reken op helemaal niks, echt niks. Zelfs als wij worden geraakt hoeven wij op weinig bijstand te rekenen, beetje zoals wo2.
https://www.politico.eu/a(...)tack-russia-ukraine/
Als je nog op een partner wil rekenen kun je dat het beste doen op Duitsland. Zij hebben wapens, kennis, industriële capaciteit om op majeure schaal te produceren.
ja en dan gaan de oudjes dood en de kinderen die weten nergens meer van die oude hut daarquote:Op zondag 24 november 2024 11:51 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat zie je in de Russische films ook. Jonge lui trekken naar Moskou, maar hebben in hun dorp ook nog hun ouderlijke woning.
Zo’n vervallen teringzooi daar wil toch niemand wonen manquote:Op zondag 24 november 2024 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en dan gaan de oudjes dood en de kinderen die weten nergens meer van die oude hut daar
en is overwoekerd, half hongarije staat vol met bouwvallen , de burgemeester wil heel graag dat er weer mensen komen wonen
https://maps.app.goo.gl/erQMi5KMazqZJSqFA
dat moet je niet zeggen, sommige welquote:Op zondag 24 november 2024 11:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo’n vervallen teringzooi daar wil toch niemand wonen man
Niks voor jou om daar te gaan wonen?quote:Op zondag 24 november 2024 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en dan gaan de oudjes dood en de kinderen die weten nergens meer van die oude hut daar
en is overwoekerd, half hongarije staat vol met bouwvallen , de burgemeester wil heel graag dat er weer mensen komen wonen
https://maps.app.goo.gl/ZngcKvmXbvyarPSr6
Ik denk dat Avdiivka voor de Russen strategisch ontzettend belangrijk was. Je kunt de stad Donetsk vergelijken qua omvang en bevolking met Amsterdam.quote:Op zondag 24 november 2024 00:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Idd. Nieuwere linies zijn niet in orde.
[..]
[..]
Ik zeg dat het verlies van Avdiivia niet zo strategisch is. In een tijd van drones, kun je toch geen artillerie in Avdiivka plaatsen. En ik volgde het nieuws uit Donetsk, de artillerie inslagen waren vrij zeldzaam.
[..]
[..]
Ja, maar het is 40% met kapotgeschoten russische dorpen in plaats van Oekrainsche dorpen. Plus mijnen waar nog decennia russen op stappen ipv Oekrainers.
In Japanse plattelandsdorpen kleden oudere mensen soms zelfs poppen aan en zetten die voor de ramen, zodat het dorpje toch nog een beetje bewoond lijkt.quote:Op zondag 24 november 2024 11:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo’n vervallen teringzooi daar wil toch niemand wonen man
Alsof je naar fucking Borat zit te kijken
heb ik wel eens over gedacht jaquote:Op zondag 24 november 2024 11:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niks voor jou om daar te gaan wonen?
De taal is wel een dingetje waarschijnlijk.
Maar je betaald daar geen belasting over je pensioen, wel over je AOW.
Dus je houdt geld over en veel problemen die hier spelen zijn daar niet of veel minder.
Vaak nog wel in Hongarije. Echter, de buitenwijken van Boedapest en in veel andere streken aldaar grossieren zienderogen nu toch al flink in opgeknapte en gemoderniseerde luxe huizen.quote:Op zondag 24 november 2024 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://maps.app.goo.gl/ZngcKvmXbvyarPSr6
Ja het is er zo fantastisch dat al die Hongaren hier komen om te werken.quote:Op zondag 24 november 2024 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heb ik wel eens over gedacht ja
ik ga er szomers wel eens heen
Er wonen veel nederlanders hoor, maar geen vrolijke types
mooi hoor, net nederland 80 jaar geleden , geen gezeur over bouwen in het weiland , of over wolven, die zijn daaar niet, je bouwt maar een end weg
veel bos en water
budapest is net als Kiev , Praag, Sofia en Plovdiv een heel mooie westerse moderne stad, vooral Sofia lijkt veel op parijsquote:Op zondag 24 november 2024 12:17 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vaak nog wel in Hongarije. Echter, de buitenwijken van Boedapest en in veel andere streken aldaar grossieren zienderogen nu toch al flink in opgeknapte en gemoderniseerde luxe huizen.
Tientallen jaren terug was het zeker een vervallen bende daar, maar de tijd gaat door.
klopt Krakau en wroclaw zijn prachtige steden geworden , ver daarbuiten zijn het wat levenloze dorpjes met heel goedkope vrijstaande woningenquote:Op zondag 24 november 2024 12:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik was van de zomer voor het eerst in 15 jaar weer in Tsjechië. Dat is, zeker in de steden, echt geen achtergebleven oostblokrommel meer.
Toerisme doet ook veel. Steden als Praag, Krakau, Boedapest en Riga zijn normale citytripbestemmingen geworden. Toen ik daar 15 jaar terug heen ging keek iedereen me aan alsof ik gekke henkie was.
Ik was van de zomer voor het eerst in 15 jaar weer in Tsjechië. Dat is, zeker in de steden, echt geen achtergebleven oostblokrommel meer.quote:Op zondag 24 november 2024 12:17 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vaak ook nog wel in Hongarije. Echter, de buitenwijken van Boedapest en in veel andere streken aldaar grossieren zienderogen nu toch al flink in opgeknapte en gemoderniseerde luxe huizen.
Tientallen jaren terug was het zeker een vervallen bende daar, maar de tijd gaat door.
jongeren jaquote:Op zondag 24 november 2024 12:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja het is er zo fantastisch dat al die Hongaren hier komen om te werken.
Het toerisme doet zeker veel. Veranderingen kwamen vrij langzaam op gang na de val van de muur. Tegenwoordig, 35 jaar later, is erg veel veranderd en zijn het citytrip-bestemmingen en kopen velen daar (inderdaad net als in Hongarije) een tweede (vakantie)huis.quote:Op zondag 24 november 2024 12:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik was van de zomer voor het eerst in 15 jaar weer in Tsjechië. Dat is, zeker in de steden, echt geen achtergebleven oostblokrommel meer.
Toerisme doet ook veel. Steden als Praag, Krakau, Boedapest en Riga zijn normale citytripbestemmingen geworden. Toen ik daar 15 jaar terug heen ging keek iedereen me aan alsof ik gekke henkie was.
En nu vind je dat dat land geen bestaansrecht heeft en de bevolking terecht wordt vermoord?quote:Op zondag 24 november 2024 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij goed leest zie je dat ik beide partijen zo objectief mogelijk analyseer.
Ken jij mij wat beter, ongeveer 2,5 jaar geleden was ik ronduit pro Oekraiene.
oekarine heeft de bevolking het recht om te kiezen wat ze willen , net als jijquote:Op zondag 24 november 2024 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij goed leest zie je dat ik beide partijen zo objectief mogelijk analyseer.
Ken jij mij wat beter, ongeveer 2,5 jaar geleden was ik ronduit pro Oekraiene.
Jij kan niet lezen volgens mij.quote:Op zondag 24 november 2024 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
En nu vind je dat dat land geen bestaansrecht heeft en de bevolking terecht wordt vermoord?
Hoe werkt dat?
Zij hebben het recht niet om zich aan te sluiten bij een Westerse alliantie. Dat is het hele probleem.quote:Op zondag 24 november 2024 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oekarine heeft de bevolking het recht om te kiezen wat ze willen , net als jij
als ze daar democratisch toe besluiten dan wel, hetzelfde recht heeft Hongarije om uit een club te gaan, Moldova heeft ook besloten om bij de EU club te gaanquote:Op zondag 24 november 2024 12:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zij hebben het recht niet om zich aan te sluiten bij een Westerse alliantie. Dat is het hele probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |